Справа № 752/13755/23
Провадження №: 1-кс/752/3635/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.05.2024 м. Київ
Слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,
за участі:
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
підозрюваного ОСОБА_4 ,
захисника ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури, про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР 16.02.2023 за №42023100000000112,
в с т а н о в и в:
02.05.2024 до суду надійшло клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури, про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР 16.02.2023 за №42023100000000112.
Клопотання обґрунтовано тим, що відділом розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеного 16.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023100000000112, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 5 ст. 191 КК України.
Проведення досудового розслідування в кримінальному провадженні доручено слідчій групі та визначено місцем проведення досудового розслідування Голосіївський район міста Києва, за місцем знаходженням адміністративної будівлі Головного управління Національної поліції у м. Києві, що розташована за адресою вулиця Антоновича, будинок 114, місто Київ.
Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється Київською міською прокуратурою.
Оперативне супроводження у кримінальному провадженні здійснюється Департаментом захисту національної державності Служби безпеки України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до наказу УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ`Я ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ № 2-К від 11.01.2022 ОСОБА_4 призначено з 12.01.2022 на посаду заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ`Я ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (Далі - УОЗ ЧОДА).
Згідно з посадової інструкції заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 метою та основними посадовими обов`язками є наступними:
-Забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров`я з питань фінансово-економічної діяльності;
-Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов`язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов`язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов`язань, достовірного та в повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;
-Забезпечення ефективного і цільового використання відповідних бюджетних коштів;
-Здійснення в установленому порядку планування загального фонду бюджету обласних установ, зведення показників помісячного розпису, підготовка пропозицій до проекту обласного бюджету, здійснення розробки, складання та формування паспортів бюджетних програм, їх результативних показників, звітів про виконання бюджетних програм відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальними повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_7 , будучи наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими повноваженнями, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являвся службовою особою, яка наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.
У невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 28.04.2023, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, незважаючи на вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» із змінами відповідно до постанови Кабінет Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Закону України «Про публічні закупівлі», усвідомлюючи те, що під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 3 вказаного Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням тощо, діючи умисно та з корисливих мотивів, розуміючи суспільну небезпечність своїх дій та бажаючи настання наслідків у вигляді спричинення матеріальних збитків Державному бюджету України, переслідуючи мету особистого незаконного збагачення, визначивши вчинення злочинів як одне з основних джерел для здобуття коштів та матеріальних благ для свого існування, відчуваючи свою безкарність, з метою привласнення бюджетних коштів, організував їх привласнення, шляхом умисного завищення ціни на медичне обладнання, яке купується за рахунок коштів КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА « ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ », код ЄДРПОУ 02005645, зареєстроване за адресою АДРЕСА_1 (Далі - КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»), а саме: рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL (випромінювач з кріпленням для підлоги; генератор рентгенівських променів; 4-х позиційний стіл; вертикальна стійка Баккі; дозиметричний пристрій; робоча станція для керування параметрами системи з ПЗ для отримання, обробки, зберігання та друку за стандартом DICOM; плоскопанельний детектор, цифровий - 2 шт.; принтер сухого друку DryPixLite).
Для досягнення своєї мети, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 28.04.2023 залучив до вчинення злочину підконтрольних директорів ТОВ «МЕД СЕРВІС+» особа-2, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження та невстановлену посадову особу ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ», заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 , виконуючого обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 .
Реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на заволодіння коштами КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь підконтрольної ТОВ «МЕД СЕРВІС+» шляхом закупівлі рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL за завищеною ціною та отримання в подальшому неправомірної вигоди за вчинення вказаних дій, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 28.04.2023, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, доручив службовим особам УОЗ ЧОДА та КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» забезпечити перемогу у тендері ТОВ «МЕД СЕРВІС+».
Так, 17.04.2023, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, повідомляє невстановленій посадовій особі ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» номер мобільного телефону заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 та наказує зв`язатися з останнім.
Цього ж дня, невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» за допомогою месенджера Telegram, повідомляє особу-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, про розмову з заступником начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 та домовленість зустрітися з останнім.
В подальшому, 19.04.2023, усвідомлюючи протиправність своїх дій, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, повідомляє невстановленій посадовій особі ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» порядок проведення перемовин з заступником начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 та відсоток неправомірної вигоди, який отримає останній та медичні заклади, від компаній які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, у разі перемоги останніх у тендерних закупівлях.
21.04.2023, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» та заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 , останній повідомив про потребу рентген-діагностичної системи, та необхідність надати комерційні пропозиції при зустрічі, що відбудеться у понеділок, 24.04.2023.
Цього ж дня, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» повідомляє особі-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, про наміри заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 придбати продукцію представлену компаніями які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження.
Так, 24.04.2023, усвідомлюючи протиправність своїх дій, діючи за узгодженим планом направлений на привласнення коштів, шляхом умисного завищення ціни на медичне обладнання, яке купується за рахунок коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ», у службовому кабінеті заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 , який розташований за адресою: АДРЕСА_2 відбулася зустріч, під час якої разом з останнім також був присутній виконуючий обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 та невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ».
На зустрічі обговорювався предмет майбутньої закупівлі КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» - рентген-діагностична система X-VIZ 50 DUAL, його комплектність та ціна, а також обговорювався відсоток неправомірної вигоди, який отримають посадові особи УОЗ ЧОДА та КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» від компаній які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, у разі перемоги останніх.
Також, під час даної зустрічі, відбулася телефонна розмова, директора ТОВ «МЕД СЕРВІС+» особи-2, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, та невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ», у ході якої остання узгоджувала технічні характеристики та комплектність рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL.
У цей же день, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» повідомляє особі-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, про наміри КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» придбати рентген-діагностичну систему X-VIZ 50 DUAL представлену компаніями які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження.
Так, 25.04.2023, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» та не будучи обізнаною, у злочинний умисел направлений на розтрату коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+» уповноваженою особою з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_9 , відповідальної за проведення державних закупівель, остання повідомила про готовність проведення тендеру на закупівлю рентген-діагностичної системи та про необхідність додатково надати медико-технічні вимоги.
В подальшому, цього ж дня, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 та невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ», остання повідомила про надання тендерної документації до КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» для проведення торгів.
27.04.2023, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, виконуючого обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 та невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ», остання повідомив про погодження тендерної документації рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL представленої ТОВ «МЕД СЕРВІС+».
Крім того, під час розмови виконуючий обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 повідомив невстановлену посадову особу ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» про надання розпорядження на оголошення тендеру на закупівлю рентген-діагностичної системи, а також повідомив про надходження грошових коштів на закупівлю рентген-діагностичної системи.
В подальшому, діючи за узгодженим планом, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 28.04.2023, виконуючий обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 надав доручення, не будучи обізнаною, у злочинний умисел направлений на розтрату коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+» уповноваженій особі з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_9 організувати проведення закупівлі рентген-апарату, а також паперові копії трьох комерційних пропозицій від ТОВ «МЕД СЕРВІС+» на три різні рентген-апарати.
Так, 28.04.2023, виконуючи доручення виконуючого обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 , не будучи обізнаною, у злочинний умисел направлений на розтрату коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+», однак достовірно знаючи про покладені на неї обов`язки уповноваженої особи з публічних закупівель, не зважаючи на вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, неналежно виконуючи їх через несумлінне ставлення до них, уповноважена особа з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_9 не провела належний моніторинг цін для визначення очікуваної вартості на закупівлю та внесла завідомо неправдиві відомості до електронної системи публічних закупівель «Prozorro» щодо очікуваної вартості та оприлюднила оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-04-28-000488-a з видом предмета закупівлі «Товари» та назвою предмета закупівлі «код ДК 021:2015:33110000-4: Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини» із очікуваною вартістю предмета закупівлі «6 550 000,00 грн», яку завідомо завищено.
В подальшому, у цей же день, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» та заступника начальника управління - начальника відділу розвитку організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 , останній повідомив про оголошення КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» тендерної закупівлі на рентген-діагностичну систему.
Також, цього ж дня, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» повідомляє особі-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, про оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-04-28-000488-a медико-технічні вимоги до якого розроблені компаніями які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження.
В подальшому, під час проведення відкритих торгів UA-2023-04-28-000488-a, на тендер подано дві цінові пропозиції ТОВ «Вест Ост Медикал» з ціновою пропозицією 6 380 000 грн та ТОВ «МЕД СЕРВІС+» з ціновою пропозицією 6 400 000 грн.
Однак, 11.05.2023 достовірно знаючи про покладені на неї обов`язки уповноваженої особи з публічних закупівель, не зважаючи на вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», неналежно виконуючи їх через несумлінне ставлення до них, при розгляді цінової пропозиції ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДИКАЛ», уповноваженою особою з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_9 відхилено пропозиції ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДИКАЛ».
12.05.2023, не будучи обізнаною, у злочинний умисел направлений на розтрату коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+», однак достовірно знаючи про покладені на неї обов`язки уповноваженої особи з публічних закупівель, не зважаючи на вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», неналежно виконуючи їх через несумлінне ставлення до них, уповноваженою особою з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_9 , яка перебувала у приміщенні КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» за адресою: вул. Дахнівська Січ, б. 1, Соснівський район, м. Черкаси, розглянута цінова пропозиція ТОВ «МЕД СЕРВІС+» та прийнято рішення про визначення ТОВ «МЕД СЕРВІС+» переможцем закупівлі та системі «Prozorro» оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Так, усвідомлюючи протиправність своїх дій та реалізуючи свій злочинний умисел, діючи за узгодженим планом, що направлений на заволодіння коштами КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+» шляхом закупівлі рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL за завищеною ціною та отримання в подальшому неправомірної вигоди за вчинення вказаних дій, 18.05.2023, виконуючим обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 , який перебував у приміщенні КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» за адресою: вул. Дахнівська Січ, б. 1, Соснівський район, м. Черкаси, та директором ТОВ «МЕД СЕРВІС+» особою-2, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, підписано договір № 109, щодо поставки рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL (випромінювач з кріпленням для підлоги; генератор рентгенівських променів; 4-х позиційний стіл; вертикальна стійка Баккі; дозиметричний пристрій; робоча станція для керування параметрами системи з ПЗ для отримання, обробки, зберігання та друку за стандартом DICOM; плоскопанельний детектор, цифровий - 2 шт.; принтер сухого друку DryPixLite) за ціною 6 400 000,00 грн., що не відповідає суттєво нижчій ринковій ціні, яка становить 3 505 000,00 грн.
Крім того, між КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» та ТОВ «МЕД СЕРВІС+» підписано акт приймання-передачі товару до Договору № 109 від 18.05.2023 та видаткову накладну № 9 від 01.06.2023.
Враховуючи вищевикладене, заступник начальника управління - начальник відділу розвитку організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_4 , використовуючи надані йому повноваження, достовірно знаючи, що ціну на рентген-діагностичну систему X-VIZ 50 DUAL (випромінювач з кріпленням для підлоги; генератор рентгенівських променів; 4-х позиційний стіл; вертикальна стійка Баккі; дозиметричний пристрій; робоча станція для керування параметрами системи з ПЗ для отримання, обробки, зберігання та друку за стандартом DICOM; плоскопанельний детектор, цифровий - 2 шт.; принтер сухого друку DryPixLite) завищено, діючи за узгодженим планом та усвідомлюючи наслідки своїх дій і бажаючи їх настання вчинив заволодіння коштами КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» у сумі 2 895 000,00 гривень, тобто в особливо великих розмірах, якими розпорядився, разом з співучасниками на власний розсуд.
09.04.2024 повідомлено про підозру ОСОБА_4 про те, що він підозрюється у заволодінні чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій за попередньою змовою групою осіб, в особливо великих розмірах, в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Підставою застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у виді домашнього арешту, згідно ч. 2 ст. 177, ст. 194 КПК України, є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, а також наявність ризиків, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків або підозрюваних у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
З огляду на зазначене прокурор вважає, що з метою забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків, приймаючи до уваги, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ч. 1 ст. 177 КПК України, то для дієвого виконання кримінального провадження, вважає доцільним застосувати до ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту.
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити з підстав викладених у ньому.
Підозрюваний та його захисник просили обрати щодо підозрюваного ОСОБА_4 запобіжний захід не пов`язаний з обмеженням його пересування. У першу чергу виходячи із того, що підозрюваний проживає сам у гуртожитку, у 2009 році переніс важку операцію з то часу тричі у нього траплялися мікроінсульти, що підтверджено медичною документацією. Тому цілодобовий домашній арешт за умови відсутності сторонньої допомоги може мати непоправні наслідки для його здоров`я у разі виникнення ускладнень. Крім того, захисник наголошував, що згідно наданої тендерної документації ОСОБА_4 не був відповідальною особою при проведенні тендерних закупівель тому пред`явлена йому підозра є необгрунтованою.
Заслухавши думку учасників провадження, дослідивши надані матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
На даному етапі кримінального провадження не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду по суті, слідчий суддя на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів лише визначає, що причетність підозрюваного до вчинення злочину, підозра у якому його повідомлено, є вірогідною та достатньою для застосування щодо нього обмежувального заходу на момент розгляду відповідного клопотання.
Згідно ст.178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 КПК України, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний в сукупності оцінити всі обставини, які можуть свідчити на користь збільшення або зменшення ризику переховування від правосуддя чи інших способів неналежної процесуальної поведінки.
В судовому засіданні встановлено, що 09.04.2024 ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Відповідно до ст.181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, залишати житло цілодобово або у певний період доби та може бути застосовано до особи, яка підозрюється у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.
ОСОБА_7 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, що відноситься до категорії особливо тяжких злочинів. Обставини, що дають підстави обґрунтовано підозрювати ОСОБА_7 у вчиненні вказаного кримінального правопорушення, підтверджуються наступними матеріалами кримінального провадження (а.с. 13-101).
Слідчий суддя відповідно до вимог ст.178 КПК України приймає до уваги інші дані про особу підозрюваного, зокрема, що ОСОБА_7 має місце проживання та реєстрації, має проблеми зі здоров`ям, що об`єктивно підтверджується наданою захисником у судовому засіданні медичною документацією, працевлаштований, виключно позитивно характеризується.
Враховуючи викладене вище, в суду є всі достатні та обґрунтовані підстави вважати, запобіжний захід у виді домашнього арешту у певний час доби зможе забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного ОСОБА_7 .
Застосовуючи такий вид запобіжного заходу, слідчий суддя виходить з необхідності уникнення ризиків, визначених ст.177 КПК України, зокрема можливості підозрюваного переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду. Стосовно інших ризиків, як то знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків або підозрюваних у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином суд вважає їх малоймовірними, оскільки дане кримінальне провадження було розпочато 16.02.2023 року, підозру ОСОБА_4 вручено 09.04.2024 тобто, особа мала вдосталь часу, аби вчинити зазначені дії, однак органом досудового розслідування не наведено жодних доказів подібної протиправної поведінки підозрюваного з метою перешкоджання розслідуванню у кримінальному провадженні.
Суд також вважає за доцільне покласти на ОСОБА_4 обов`язки, передбачені ч.5 ст. 194 КПК України.
Керуючись ст. ст. 176 - 179, 181, 193-194, 196-197, 369 КПК України,-
п о с т а н о в и в:
Клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури, про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР 16.02.2023 за №42023100000000112, -задовольнити частково.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, на певний час доби, а саме з 00 годин 00 хвилин вечора до 06 години 00 хвилин наступної доби, в межах строку досудового розслідування до 09.06.2024.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , такі обов`язки:
- заборонити підозрюваному залишати місце свого проживання, з 00 годин 00 хвилин вечора до 06 години 00 хвилин ранку наступної доби, а саме: АДРЕСА_3 , та у разі зміни місця проживання негайно повідомити про це слідчого, прокурора та слідчого суддю Голосіївського районного суду міста Києва;
- прибувати до слідчого, прокурора та суду за першою вимогою;
- не відлучатись із м. Черкаси без дозволу слідчого, прокурора або суду;
-здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд за кордон;
- утриматися від спілкування із свідками у даному кримінальному провадженні
Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_4 , що відповідно до ч.5 ст.181 КПК України, працівники органу Національної поліції з метою контролю за поведінкою підозрюваного, який перебуває під домашнім арештом, мають право з`являтися в житло цієї особи, вимагати надати усні чи письмові пояснення з питань, пов`язаних із виконанням покладених на неї зобов`язань.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвалу передати для виконання до органу національної поліції за місцем проживання підозрюваного.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Повний текст ухвали проголошено о 9 годині 10 хвилин 10 травня 2024 року.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2024 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 118944430 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні