Ухвала
від 07.05.2024 по справі 752/13755/23
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/13755/23

Провадження №: 1-кс/752/3639/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.05.2024 м. Київ

Слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,

за участі:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

підозрюваного ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури, ОСОБА_3 про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР 16.02.2023 за №42023100000000112,

в с т а н о в и в:

До Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури, ОСОБА_3 про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР 16.02.2023 за №42023100000000112.

Дане клопотання слідчий мотивує тим, що Відділом розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеного 16.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023100000000112 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 5 ст. 191 КК України.

Проведення досудового розслідування в кримінальному провадженні доручено слідчій групі та визначено місцем проведення досудового розслідування Голосіївський район міста Києва, за місцем знаходженням адміністративної будівлі Головного управління Національної поліції у м. Києві, що розташована за адресою вулиця Антоновича, будинок 114, місто Київ.

Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється Київською міською прокуратурою.

Оперативне супроводження у кримінальному провадженні здійснюється Департаментом захисту національної державності Служби безпеки України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розпорядження голови ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ № 79-р від 12.04.2024 та наказу КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ» (Далі - КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ») № 115/к від 13.04.2023 ОСОБА_4 призначено з 13.04.2023 на посаду виконуючого обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ».

Згідно з статутом КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» затвердженого розпорядженням ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ № 18-р від 03.01.2019 у редакції розпорядження голови ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ № 157-р від 06.07.2022 серед іншого зазначено, що директор Підприємства:

-діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи, видає довіреності та делегує право підпису документів іншим посадовим особам Підприємства, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки;

-самостійно вирішує питання діяльності Підприємства за винятком тих, що віднесені законодавством та цим Статутом до компетенції Засновника;

-організовує роботу Підприємства щодо надання населенню, згідно з вимогами нормативно-правових актів, медичної допомоги;

-здійснює контроль за якістю роботи працівників Підприємства;

-розпоряджається фондами відповідно до потреб Підприємства;

-видає накази, розпорядження, вказівки тощо з питань поточної діяльності Підприємства та з трудових питань, які є обов`язковими для виконання працівниками усіх підрозділів Підприємства;

-несе відповідальність за формування та виконання фінансового плану, результати його господарської діяльності, виконання показників ефективності діяльності Підприємства, якість медичних послуг, що надаються Підприємством, використання наданого на праві оперативного управління Підприємству комунального майна і доходу згідно з вимогами законодавства, цього Статуту та укладених Підприємством договорів;

-користується правом розпорядження коштами Підприємства відповідно до законодавства України та цього Статуту;

-несе відповідальність за збитки, завдані Підприємству з власної вини у порядку, визначеному законодавством України.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальними повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими повноваженнями, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являвся службовою особою, яка наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

У невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 28.04.2023, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, незважаючи на вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» із змінами відповідно до постанови Кабінет Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Закону України «Про публічні закупівлі», усвідомлюючи те, що під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 3 вказаного Закону, а саме: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням тощо, діючи умисно та з корисливих мотивів, розуміючи суспільну небезпечність своїх дій та бажаючи настання наслідків у вигляді спричинення матеріальних збитків Державному бюджету України, переслідуючи мету особистого незаконного збагачення, визначивши вчинення злочинів як одне з основних джерел для здобуття коштів та матеріальних благ для свого існування, відчуваючи свою безкарність, з метою привласнення бюджетних коштів, організував їх привласнення, шляхом умисного завищення ціни на медичне обладнання, яке купується за рахунок коштів КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА « ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ », код ЄДРПОУ 02005645, зареєстроване за адресою АДРЕСА_1 (Далі - КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»), а саме: рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL (випромінювач з кріпленням для підлоги; генератор рентгенівських променів; 4-х позиційний стіл; вертикальна стійка Баккі; дозиметричний пристрій; робоча станція для керування параметрами системи з ПЗ для отримання, обробки, зберігання та друку за стандартом DICOM; плоскопанельний детектор, цифровий - 2 шт.; принтер сухого друку DryPixLite).

Для досягнення своєї мети, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 28.04.2023 залучив до вчинення злочину підконтрольних директорів ТОВ «МЕД СЕРВІС+» особа-2, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження та невстановлену посадову особу ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ», заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 , виконуючого обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_4 .

Реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на заволодіння коштами КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь підконтрольної ТОВ «МЕД СЕРВІС+» шляхом закупівлі рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL за завищеною ціною та отримання в подальшому неправомірної вигоди за вчинення вказаних дій, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 28.04.2023, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, доручив службовим особам УОЗ ЧОДА та КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» забезпечити перемогу у тендері ТОВ «МЕД СЕРВІС+».

Так, 17.04.2023, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, повідомляє невстановленій посадовій особі ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» номер мобільного телефону заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 та наказує зв`язатися з останнім.

Цього ж дня, невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» за допомогою месенджера Telegram, повідомляє особу-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, про розмову з заступником начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 та домовленість зустрітися з останнім.

В подальшому, 19.04.2023, усвідомлюючи протиправність своїх дій, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, особа-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, повідомляє невстановленій посадовій особі ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» порядок проведення перемовин з заступником начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 та відсоток неправомірної вигоди, який отримає останній та медичні заклади, від компаній які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, у разі перемоги останніх у тендерних закупівлях.

21.04.2023, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» та заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 , останній повідомив про потребу рентген-діагностичної системи, та необхідність надати комерційні пропозиції при зустрічі, що відбудеться у понеділок, 24.04.2023.

Цього ж дня, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» повідомляє особі-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, про наміри заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 придбати продукцію представлену компаніями які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження.

Так, 24.04.2023, усвідомлюючи протиправність своїх дій, діючи за узгодженим планом направлений на привласнення коштів, шляхом умисного завищення ціни на медичне обладнання, яке купується за рахунок коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ», у службовому кабінеті заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 , який розташований за адресою: АДРЕСА_2 відбулася зустріч, під час якої разом з останнім також був присутній виконуючий обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_4 та невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ».

На зустрічі обговорювався предмет майбутньої закупівлі КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» - рентген-діагностична система X-VIZ 50 DUAL, його комплектність та ціна, а також обговорювався відсоток неправомірної вигоди, який отримають посадові особи УОЗ ЧОДА та КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» від компаній які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, у разі перемоги останніх.

Також, під час даної зустрічі, відбулася телефонна розмова, директора ТОВ «МЕД СЕРВІС+» особи-2, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, та невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ», у ході якої остання узгоджувала технічні характеристики та комплектність рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL.

У цей же день, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» повідомляє особі-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, про наміри КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» придбати рентген-діагностичну систему X-VIZ 50 DUAL представлену компаніями які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження.

Так, 25.04.2023, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» та не будучи обізнаною, у злочинний умисел направлений на розтрату коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+» уповноваженою особою з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 , відповідальної за проведення державних закупівель, остання повідомила про готовність проведення тендеру на закупівлю рентген-діагностичної системи та про необхідність додатково надати медико-технічні вимоги.

В подальшому, цього ж дня, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, заступника начальника Управління - начальника відділу розвитку та організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 та невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ», остання повідомила про надання тендерної документації до КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» для проведення торгів.

27.04.2023, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, виконуючого обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_4 та невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ», остання повідомив про погодження тендерної документації рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL представленої ТОВ «МЕД СЕРВІС+».

Крім того, під час розмови виконуючий обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_4 повідомив невстановлену посадову особу ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» про надання розпорядження на оголошення тендеру на закупівлю рентген-діагностичної системи, а також повідомив про надходження грошових коштів на закупівлю рентген-діагностичної системи.

В подальшому, діючи за узгодженим планом, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, однак не пізніше 28.04.2023, виконуючий обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_4 надав доручення, не будучи обізнаною, у злочинний умисел направлений на розтрату коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+» уповноваженій особі з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 організувати проведення закупівлі рентген-апарату, а також паперові копії трьох комерційних пропозицій від ТОВ «МЕД СЕРВІС+» на три різні рентген-апарати.

Так, 28.04.2023, виконуючи доручення виконуючого обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_4 , не будучи обізнаною, у злочинний умисел направлений на розтрату коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+», однак достовірно знаючи про покладені на неї обов`язки уповноваженої особи з публічних закупівель, не зважаючи на вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, неналежно виконуючи їх через несумлінне ставлення до них, уповноважена особа з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 не провела належний моніторинг цін для визначення очікуваної вартості на закупівлю та внесла завідомо неправдиві відомості до електронної системи публічних закупівель «Prozorro» щодо очікуваної вартості та оприлюднила оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-04-28-000488-a з видом предмета закупівлі «Товари» та назвою предмета закупівлі «код ДК 021:2015:33110000-4: Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини» із очікуваною вартістю предмета закупівлі «6 550 000,00 грн», яку завідомо завищено.

В подальшому, у цей же день, діючи за узгодженим планом, у ході телефонної розмови, невстановленої посадової особи ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» та заступника начальника управління - начальника відділу розвитку організаційно-фінансового забезпечення УОЗ ЧОДА ОСОБА_7 , останній повідомив про оголошення КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» тендерної закупівлі на рентген-діагностичну систему.

Також, цього ж дня, діючи за узгодженим планом, за допомогою месенджера Telegram, невстановлена посадова особа ТОВ «НОРТЕЙМ ЛАЙТ» повідомляє особі-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, про оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-04-28-000488-a медико-технічні вимоги до якого розроблені компаніями які фактично контролюються особою-1, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження.

В подальшому, під час проведення відкритих торгів UA-2023-04-28-000488-a, на тендер подано дві цінові пропозиції ТОВ «Вест Ост Медикал» з ціновою пропозицією 6 380 000 грн та ТОВ «МЕД СЕРВІС+» з ціновою пропозицією 6 400 000 грн.

Однак, 11.05.2023 достовірно знаючи про покладені на неї обов`язки уповноваженої особи з публічних закупівель, не зважаючи на вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», неналежно виконуючи їх через несумлінне ставлення до них, при розгляді цінової пропозиції ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДИКАЛ», уповноваженою особою з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 відхилено пропозиції ТОВ «ВЕСТ ОСТ МЕДИКАЛ».

12.05.2023, не будучи обізнаною, у злочинний умисел направлений на розтрату коштів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+», однак достовірно знаючи про покладені на неї обов`язки уповноваженої особи з публічних закупівель, не зважаючи на вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», неналежно виконуючи їх через несумлінне ставлення до них, уповноваженою особою з публічних закупівель КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_8 , яка перебувала у приміщенні КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» за адресою: вул. Дахнівська Січ, б. 1, Соснівський район, м. Черкаси, розглянута цінова пропозиція ТОВ «МЕД СЕРВІС+» та прийнято рішення про визначення ТОВ «МЕД СЕРВІС+» переможцем закупівлі та системі «Prozorro» оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.

Так, усвідомлюючи протиправність своїх дій та реалізуючи свій злочинний умисел, діючи за узгодженим планом, що направлений на заволодіння коштами КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» на користь ТОВ «МЕД СЕРВІС+» шляхом закупівлі рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL за завищеною ціною та отримання в подальшому неправомірної вигоди за вчинення вказаних дій, 18.05.2023, виконуючим обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_4 , який перебував у приміщенні КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» за адресою: вул. Дахнівська Січ, б. 1, Соснівський район, м. Черкаси, та директором ТОВ «МЕД СЕРВІС+» особою-2, матеріали відносно якої виділено в окреме провадження, підписано договір № 109, щодо поставки рентген-діагностичної системи X-VIZ 50 DUAL (випромінювач з кріпленням для підлоги; генератор рентгенівських променів; 4-х позиційний стіл; вертикальна стійка Баккі; дозиметричний пристрій; робоча станція для керування параметрами системи з ПЗ для отримання, обробки, зберігання та друку за стандартом DICOM; плоскопанельний детектор, цифровий - 2 шт.; принтер сухого друку DryPixLite) за ціною 6 400 000,00 грн., що не відповідає суттєво нижчій ринковій ціні, яка становить 3 505 000,00 грн.

Крім того, між КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» та ТОВ «МЕД СЕРВІС+» підписано акт приймання-передачі товару до Договору № 109 від 18.05.2023 та видаткову накладну № 9 від 01.06.2023.

Враховуючи вищевикладене, виконуючий обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» ОСОБА_4 , використовуючи надані йому повноваження, достовірно знаючи, що ціну на рентген-діагностичну систему X-VIZ 50 DUAL (випромінювач з кріпленням для підлоги; генератор рентгенівських променів; 4-х позиційний стіл; вертикальна стійка Баккі; дозиметричний пристрій; робоча станція для керування параметрами системи з ПЗ для отримання, обробки, зберігання та друку за стандартом DICOM; плоскопанельний детектор, цифровий - 2 шт.; принтер сухого друку DryPixLite) завищено, діючи за узгодженим планом та усвідомлюючи наслідки своїх дій і бажаючи їх настання вчинив заволодіння коштами КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» у сумі 2 895 000,00 гривень, тобто в особливо великих розмірах, якими розпорядився, разом з співучасниками на власний розсуд.

09.04.2024 повідомлено про підозру ОСОБА_4 про те, що він підозрюється у заволодінні чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій за попередньою змовою групою осіб, в особливо великих розмірах, в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Підозрюваний ОСОБА_4 на даний час обіймає посаду виконуючого обов`язки директора КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ГОСПІТАЛЬ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ».

Обіймаючи дану посаду, підозрюваний ОСОБА_4 , має керівний вплив на службових осіб та інших працівників КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ», а тому може впливати на свідків мотивуючи їх давати інші покази, виробляти спільну узгоджену позицію, приховувати обставини реалізації злочину, що може у кінцевому випадку негативно вплинути на проведення всебічного, повного та об`єктивного досудового розслідування та затягувати строк досудового розслідування.

Також, обіймаючи посаду виконуючого обов`язки директора КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ», ОСОБА_4 , має необмежений доступ до усіх документів КНП «ЧОКГВВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ», відповідно, має можливість знищити чи підробити документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування.

Враховуючи викладене, беручи до уваги наявність обґрунтованої підозри у вчиненні кримінального правопорушення, прокурор вважає, що існують підстави для відсторонення підозрюваного від посади.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав з підстав викладених в ньому, просив задовольнити.

У судовому засіданні підозрюваний та його захисник заперечували проти задоволення клопотання, просили відмовити у задоволенні клопотання.

Вивчивши клопотання та матеріали, якими воно обґрунтовується, заслухавши думку учасників судового розгляду, слідчий суддя приходить наступних висновків.

Як вбачається з матеріалів справи, відділом розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управлінням Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеного 16.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023100000000112 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367, ч. 5 ст. 191 КК України.

09.04.2024 повідомлено про підозру ОСОБА_4 про те, що він підозрюється у заволодінні чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненій за попередньою змовою групою осіб, в особливо великих розмірах, в умовах воєнного стану, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України, одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.

Відповідно до ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Такий порядок визначений ст.ст. 154-157 КПК України.

Згідно ч. 1 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Частиною 1 ст. 155 КПК України передбачено, що прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування або суду під час судового провадження із клопотанням про відсторонення особи від посади.

Метою застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, який полягає у відстороненні від посади, є припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, що мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Згідно ч. 1 ст. 157 КПК України слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Слідчим суддею встановлено, що ні в самому клопотанні слідчого, ні під час судового розгляду прокурором не наведено конкретних фактів, які б давали підстави стверджувати, що підозрюваний може продовжувати протиправну діяльність. Злочин підозру у вчиненні якого пред`явлено ОСОБА_4 є одноепізодним та не є триваючим. Тобто відсторонення підозрюваного від посади не слугуватиме меті визначеній ст. 155 КПК України, а саме: припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного.

У клопотанні слідчого про відсторонення від посади наведено лише перелік відповідних норм КПК щодо існування обставин, передбачених ч. 1 ст. 157 КПК України, без обґрунтування наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.

Доводи клопотання у цій частині ґрунтуються лише на припущеннях про можливість вчинення таких дій у майбутньому та не підтверджені належними доказами.

Стосовно доводів прокурора про те, що перебуваючи на посаді підозрюваний може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків або підозрюваних у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином слідчий суддя вважає їх недоведеними, оскільки дане кримінальне провадження було розпочато 16.02.2023 року (більше року до моменту звернення з клопотанням), підозру ОСОБА_4 вручено 09.04.2024 (24 днів до моменту звернення з клопотанням) тобто, особа мала вдосталь часу, аби вчинити зазначені дії, однак органом досудового розслідування не наведено жодних доказів подібної протиправної поведінки підозрюваного з метою перешкоджання розслідуванню у кримінальному провадженні намаганням знищити або приховати речові докази, впливати на свідків, іншим чином перешкоджати кримінальному провадженню.

Стаття 43 Конституції України передбачає, що кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, в тому числі і відсторонення від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватись виключно з підстав та в порядку, передбаченому КПК України.

Надані матеріали клопотання не дають підстави для висновку, що потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права і свободи підозрюваного, як відсторонення його від займаної посади.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 157 КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини:

1) правову підставу для відсторонення від посади;

2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення;

3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Стосовно оцінки наслідків відсторонення від посади для інших осіб слідчим суддею встановлено: що відсторонення в.о. директора КНП «Черкаський обласний клінічний госпіталь ветеранів війни Черкаської обласної ради» під час повномаштабної війни, яка триває в наслідок збройною агресії російської федерації проти України матиме негативні наслідки для лікування ветеранів війни та учасників бойових дій.

За встановлених в судовому засіданні обставин, слідчий суддя вважає за необхідне у задоволенні клопотання відмовити.

Керуючись ст. 132, 154, 156, 157 КПК України

п о с т а н о в и в:

У задоволенні клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві капітана поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 , про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до ЄРДР 16.02.2023 за №42023100000000112, - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Повний текст ухвали проголошено о 9 годині 20 хвилин 10 травня 2024 року.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.05.2024
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118944432
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —752/13755/23

Ухвала від 20.06.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Данілова Т. М.

Ухвала від 20.06.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Данілова Т. М.

Ухвала від 07.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Дмитрук Н. Ю.

Ухвала від 07.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Дмитрук Н. Ю.

Ухвала від 07.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Дмитрук Н. Ю.

Ухвала від 17.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 17.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 17.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

Ухвала від 07.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Митрофанова А. О.

Ухвала від 17.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Єсауленко М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні