Рішення
від 22.12.2023 по справі 300/6528/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" грудня 2023 р. справа № 300/6528/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап`юк С.В.,

за участю секретаря Дяків Х.Ю.,

представника позивача Єжова О.Ю.,

представника відповідача Гавадзина М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Завод ДК Орісіл» до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

22.09.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод ДК Оісіл» (далі позивач) звернулось в суд з позовом до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (далі відповідач, контролюючий орган) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень за №009007/0705 від 05.09.2023, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 211 200 гривень за травень 2023 року та за №009006/0705 від 05.09.2023, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 978 639 гривень та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 489 320 гривень за травень 2023 року.

27.09.2023 суд, ухвалою відкрив провадження в адміністративній справі за цим позовом, призначив справу до розгляду за правилами загального позовного провадження та за наслідками підготовчого засідання в справі, виконавши завдання підготовчого провадження його закрив та призначив справу до судового розгляду по суті.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за наслідками документальної позапланової виїзної перевірки, контролюючим органом 05.09.2023 оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені в порушення норм податкового законодавства. Позивач є виробником «діоксиду кремнію», в ході виробництва якого, серед іншого, утворюються складові для виготовлення іншої готової продукції «соляної кислоти технічної (марки "Б")». Виготовлена продукція «діоксид кремнію» в переважному обсязі реалізовується іноземним юридичним особам за межами України, а «соляна кислота технічна (марки "Б")» реалізовується на внутрішньому ринку України.

Для забезпечення реалізації готової продукції «діоксиду кремнію» за межами держави, в тому числі постачання сировини і матеріалів для такого виробництва, організації логістичної схеми постачання, залучення експедиторів, перевізників тощо, позивач уклав із Товариством з обмеженою відповідальністю «Орісіл» (далі - ТОВ «Орісіл») Генеральний договір комерційного посередництва. В свою чергу, продаж іншої продукції «соляної кислоти технічної (марки "Б")», здійснюється засобами та із участю персоналу ТОВ «Завод ДК Орісіл».

Висновок відповідача щодо заниження бази оподаткування податку на додану вартість з операцій постачання продукції соляної кислоти технічної марки «Б» за договірними цінами, які не є ринковими та не відповідають рівню звичайних цін, що слугував підставою винесення оскаржуваних рішень є помилковим та безпідставним. В акті перевірки відсутні будь-які обґрунтовані посилання на первинні документи, джерела та зміст податкової інформації, які б підтверджували те, що відповідач проводив дослідження порівнюючи товари, які реалізовувалися іншими суб`єктами господарської діяльності у порівнюваних та співставних з позивачем умовах. Всі без винятку зазначені в акті перевірки господарські операції проводились позивачем з діловою метою самостійно, свідомо, були оплачені, доходи та прибуток від даних господарських операцій отримані, у зв`язку із даними операціями відбувався фактичний рух активів та зміни у власному капіталі і зобов`язаннях, відповідно отриманий економічний ефект, що підтверджується первинними документами та даними бухгалтерського обліку.

Висновок відповідача про безпідставне віднесення до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість за операціями по яких встановлено неможливість їх реального здійснення, наданих позивачу ТОВ «Орісіл» за Генеральним договором комерційного посередництва також є помилковим та необґрунтованим. Всю реалізацію продукції позивача на зовнішніх ринках забезпечує ТОВ «Орісіл» на підставі Генерального договору комерційного посередництва. У штаті ТОВ «Орісіл» є відповідні фахівці із знанням іноземних мов та професійною освітою, які забезпечують належний рівень комунікацій з існуючими та потенційними покупцями. Крім того фахівці ТОВ «Орісіл» організовують та супроводжують імпорт основної сировини та пакувальних матеріалів, без яких неможливі виробництво та збут готової продукції.

Позивач наполягає на тому, що по операціях із продажу ТОВ «Санкт Атагай», ТОВ «Неохим-В», ТОВ «Львівхім» , ТОВ «Промтеххім», ТОВ «Скайхім», НВП «Електрон-Карат», ТОВ «Іоліт ЛТД» продукції «соляної кислоти технічна (марки "Б")» та по операції із придбання у ТОВ «Орісіл» послуг суми податку на додану вартість сформовані та внесені до податкових накладних у відповідності до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, які у встановленому порядку зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку із чим такі платники податків сформували податковий кредит з податку на додану вартість за березень-травень 2023 року.

Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримали з мотивів зазначених у заявах по суті справи.

Відповідач в заявах по суті справи та його представник в судових засіданнях свої заперечення проти позову обґрунтовують порушеннями податкового законодавства, які допущено позивачем та відображені у висновках акта перевірки. Свою позицію обґрунтовує тим, що за результатами перевірки контролюючим органом встановлено здійснення позивачем постачання соляної кислоти технічної марки «Б» за договірною ціною, яка не відповідає ринковій і є нижчою за звичайну (ринкову) ціну, що суперечить вимогам підпунктів 14.1.80, 14.1.219 пункту14.1 статті 14 Податкового кодексу України, а також встановлено неможливість реального здійснення господарських операцій Товариством з ТОВ «Орісіл» в частині придбання послуг комерційного посередництва, які фактично не відбулися, а лише відображені на первинних документах.

Відповідач вважає, що виявлені фактичні обставини, які утворюють склад податкового правопорушення позивача, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення є таким, що прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законодавством України.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, дослідивши докази, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вирішив спір, виходячи з такого.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод ДК Орісіл» (ідентифікаційний код юридичної особи 37130116) 12.07.2010 зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку в територіальному органі Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області як платник податків і зборів.

До основного виду економічної діяльності ТОВ «Завод ДК Орісіл» належить діяльність за кодом КВЕД 20.59 «Виробництво іншої хімічної продукції, н.в.і.у.». Також серед видів діяльності за КВЕД визначено «Виробництво гофрованого паперу та картону», паперової та картонної тари, «Виробництво інших основних неорганічних хімічних речовин», Виробництво інших основних органічних хімічних речовин, «Неспеціалізована оптова торгівля», «Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту».

На час спірних правовідносин ТОВ «Завод ДК Орісіл» є виробником «діоксиду кремнію-кремнезему».

Наявною в матеріалах справи Випискою з постійного технологічного регламенту виробництва діоксиду кремнію-кремнезему №01-2005, затвердженого директором позивача в 2020 році, визначено процес одержання високодисперсного пірогенного діоксиду кремнію (SiO2) оснований на гідроліз парів чотирихлористого кремнію (SiCI4) або мелитрихлорсилану (CH3 SiCI4) у повітряно-водневому полум`ї (том І а.с.112-117).

Як стверджує позивач і про що не заперечує відповідач, «діоксид кремнію» різних марок є основним видом продукції, виготовлення (виробництво) якої він здійснює.

Згідно з Технічними умовами ТУУ 24.1-31695418-003:2009 «Кислота соляна технічна» від 06.07.2009, Змін №1 і №2 до Технічних умов від 17.04.2013 та від 25.04.2018, Товариство забезпечує виробництво соляної кислоти технічної, яку одержують абсорбцією водою хлористого водню, що утворюється при виробництві діоксиду кремнію-кремнезему (том І а.с.99-110).

Відповідно до листів Державного підприємства «Івано-Франківське науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» Міністерства економіки України від 30.11.2022 та від 04.05.2023 до бази даних «Технічні умови України» внесені технічні умови на кислоту соляну технічну щодо єдиного виробника позивача (т.1 а.с.119-121).

В період лютого-травня 2023 року позивач за укладеними договорами здійснив продаж соляної кислоти технічної марки «Б» ТОВ «Промтеххім» на суму 2608200 гривень (ПДВ 521640 грн.), НВП «Електрон-Карат» на суму 41400 грн (ПДВ 82800), ТОВ «Неохим-В» на суму 3289380 грн. (ПДВ 657876 грн), ТОВ «Львівхім» на суму 82800 (ПДВ 16560 грн), ТОВ «Санкт Атагай» на суму 269100 грн (ПДВ 53820 грн), ТОВ «Іоліт ЛТД» на суму 2732400 (ПДВ 546480 грн), ТОВ «Скайхім» на суму 384120 (ПДВ 76824 грн), а всього на загальну суму 9 407 400 гривень (без ПДВ). За наслідками виконання вказаних угод позивач склав та видав покупцям видаткові накладні і сертифікати якості, покупці продукції провели із позивачем розрахунок за придбану продукцію, складені і зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, що підтверджується наявними в матеріалах справи первинними бухгалтерськими документами та сторонами визнається (т.І а.с.135-250, т.ІІ а.с.1-95).

Крім того, 01.10.2010 ТОВ «Завод ДК Орісіл» (Замовник) уклало із ТОВ «Орісіл» (Виконавець) Генеральний договір комерційного представництва (далі - Генеральний договір). За умовами цього договору Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання протягом дії даного договору надавати Замовнику за винагороду послуги, пов`язані з укладенням від імені та за рахунок Замовника правочинів, та сприяти укладенню таких правочинів; до правочинів, на які поширюється дія даного договору належить: зовнішньоекономічні та внутрішні договори з покупцями готової продукції Замовника; зовнішньоекономічні та внутрішні договори з продавцями сировини та матеріалів, які необхідні Замовнику для виробництва готової продукції; договори, пов`язані із виконанням умов зовнішньоекономічних договорів, доручення перевезення, страхування тощо; за погодженням сторін до території, в межах якої Виконавець здійснює свою діяльність по даному договору, належить: України, країни СНД, Балтії, країни Європи, Азії, Південної та Північної Америки, Африки та Австралії; за погодженням сторін до послуг, які будуть надаватись Виконавцем під час виконання даного договору, належить: пошук покупців готової продукції Замовника на території, що визначена даним договором; забезпечення покупців інформацією щодо продукції, яка пропонується Замовником до продажу; узгодження з покупцями умов договорів купівлі-продажу; підготовка проектів договорів; ведення ділової переписки з покупцями, в тому числі й іноземними мовами; здійснення поточного контролю за виконання Замовником умов договорів, укладених за участю Виконавця, із застосуванням засобів поштового, телефонного та електронного зв`язку; сприяння вирішенню всіх спірних і конфліктних питань у відносинах Замовника з покупцями; відправлення по запитах покупців рекламних взірців готової продукції Замовника; підготовлення замовлення на виготовлення рекламних матеріалів (каталоги, брошури, конверти, фірмові бланки тощо); пошук розробників інтернет-сайтів, укладення договорів по розробці та обслуговуванню інтернет-сайту, підготовка матеріалу для розміщення на інтернет-сайті; реклама та просування готової продукції виробника на ринках збуту (розміщення реклами в друкованих виданнях, інтернет сайтах, участь у доброчинних акціях); пошук постачальників сировини, яка необхідна Замовнику для виробництва готової продукції, пошук постачальників робіт, послуг, пов`язаних з виконанням зовнішньоекономічних договорів, узгодження умов та підготовка проектів відповідних договорів, контроль за виконанням їх умов; залучення наукових працівників для отримання консультацій по вирішенню виробничих питань Замовника, рекомендацій щодо застосування продукту Замовника (том ІІ а.с.96-97).

01.09.2022 позивач і ТОВ «Орісіл» погодили зміни до Генерального договору, підписавши Додаток №30 (том ІІ а.с.227), за змістом якого сторони узгодили внесення змін до п. 6.1. Генерального договору комерційного посередництва від 01.10.2010, виклавши його в наступній редакції: « 6.1. Одиницею виміру за даним Договором є послуга (послуга комерційного посередництва), яка є комплексом дій Виконавця, спрямованих на виконання умов даного Договору, що здійснюються ним протягом місяця. Вартість послуг за погодженням сторін становить 316 800,00 гривень на місяць, в тому числі ПДВ 52 800,00 гривень. Зазначена сума обрахована виходячи з гарантованих витрат робочого часу співробітників Виконавця на надання послуг за даним Договором в обсязі 320 людино-годин та вартості людино-години, що визначена сторонами в сумі 990,00 гривень, в тому числі ПДВ 165,00 гривень».

30.12.2022 позивач і ТОВ «Орісіл» погодили зміни до Генерального договору, узгодивши продовження його дії на 2023 рік (т. ІІ а.с.99).

За період лютого-травня 2023 року, на виконання умов вказаного договору складено акти виконання робіт, подано звіти про надані послуги, складені та зареєстровані податкові накладні, а також позивачем здійснена оплата отриманих послуг, всього на загальну суму 1 267 200 гривень, в тому числі податок на додану вартість 211 200 гривень (т.ІІ а.с.100-131).

Відповідач, на підставі наказу від 19.07.2023 за №1245-п здійснив позапланову виїзну перевірку позивача щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах.

За результатами вказаної перевірки, відповідач 11.08.2023 склав акт за №9309/09-19-07-05/37130116 (т.І а.с.22-61).

Висновками вказаного акта встановлено порушення позивачем підпунктів 14.1.36, 14.1.71, 14.1.80, 14.1.219, 14.1.23 пункту 14 статті 14, пункту 187.1 статті 187 пункту 188.1 статті 188, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, внаслідок допущення яких позивачем завищено податок на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню за травень 2023 року в загальній сумі 978 639 гривень; завищено суму від`ємного значення, що враховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за травень 2023 року в загальній сумі 211 200 гривень; занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету за березень 2023 року в загальній сумі 574 210 гривень.

Вказані висновки відповідач в акті перевірки обґрунтовує тим, що позивач здійснював постачання кислоти технічної марки «Б» за договірною ціною 16000 гривень за тонну та 18000 гривень за тонну, яка не відповідає ринковій і, що є нижчою за звичайну (ринкову) ціну яка становить у березні 2023 року 39600 за тонну, у квітні 2023 року 32500 гривень за тонну, в травні 2023 року 23333,34 гривні за тонну. Також тим, що встановлено неможливість реального здійснення господарських операцій Товариством з ТОВ «Орісіл» в частині придбання послуг комерційного посередництва. ТОВ «Завод ДК Орісіл» відображено в податковому обліку придбання послуг згідно акту за операціями, які фактично не відбулися, а лише відображені на первинних документах, так як акт виконаних робіт не містить будь-якої інформації щодо надання/виконання виконавцем послуг/робіт на виконання вищенаведеного договору, не містить інформації стосовно змісту наданих послуг, докладного опису виконаних завдань, не розкриває змісту послуг, якісних характеристик, конкретного персонального підходу до виконання завдань та обґрунтувань формування вартості таких послуг відповідно до договірних правовідносин. Відносини щодо отримання послуг комерційного посередництва регулюються не договором на надання таких послуг, а трудовими договорами, що укладені позивачем з працівниками відділу збуту та зовнішньої і внутрішньої кооперації, які фактично виконували роботу.

За наслідками розгляду вказаного акта перевірки та його висновків, відповідач виніс 05.09.2023 року оскаржувані податкові повідомлення-рішення за №009007/0705 від 05.09.2023, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 211 200 гривень за травень 2023 року та за №009006/0705 від 05.09.2023, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 978 639 гривень та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 489 320 гривень за травень 2023 року (т.І а.с.62, 63).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає, що вирішуючи відповідно до статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України питання про те, яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин, суд виходить з положень нормативних актів в редакціях, що діяли на момент виникнення цих правовідносин та зазначає зміст норм права відповідно до них.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до підпункту 14.1.36 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Постачання товарів - будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власних, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (п. 14.1.191 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Пунктом 22.1 статті 22 Податкового кодексу України визначено, що об`єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об`єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких, податкове законодавство пов`язує виникнення у платника податкового обов`язку.

В підпункті "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України визначено, що об`єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Згідно з пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.

Датою виникнення податкових зобов`язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов`язаннями перед бюджетом (пункт187.7 статті 187 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення; електричної енергії, ціна на яку склалася на ринку електричної енергії.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Термін «звичайна ціна» визначено у підпункті 14.1.71 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, відповідно до якого, під звичайною ціною розуміється ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до статті 39 Податкового кодексу України.

За визначенням підпункту 14.1.219 цього ж пункту, під ринковою ціною розуміється ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах.

А ринок товарів (робіт, послуг) це сфера обігу товарів (робіт, послуг), що визначається виходячи з можливості покупця (продавця) без значних додаткових витрат придбати (реалізувати) товар (роботи, послуги) на найближчій для покупця (продавця) території (підпункт 14.1.218 цього ж пункту).

Статтею 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення» визначено, що суб`єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують: вільні ціни; державні регульовані ціни. Ціни на товари, які призначені для реалізації на внутрішньому ринку України, установлюються виключно у валюті України, якщо інше не передбачено міжнародними угодами, ратифікованими Україною, та постановами Кабінету Міністрів України.

Відповідно до статті 11 вказаного Закону вільні ціни встановлюються суб`єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.

Аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що суб`єкти господарювання реалізують продукцію за цінами, самостійно визначеними сторонами договору. Така ціна, якщо не доведено зворотне, вважається такою, що відповідає рівню ринкових цін.

Суд звертає увагу на те, що обов`язок доведення невідповідності ціни договору рівню звичайних цін у цьому випадку покладається на контролюючий орган.

Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що первинний документ це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що під господарською операцією слід розуміти дію або подію, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Згідно вимог статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це не можливо безпосередньо після її закінчення.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

При цьому, підпункт 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначає витрати як суму будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Тобто, необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (робіт, послуг) сум податку на додану вартість до від`ємного значення з цього податку та формування податкового кредиту з податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Таким чином, сплачені в ціні товару (послуг) суми податку на додану вартість для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі, якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.

Судом встановлено, що позивач (продавець) та ТОВ «Промтеххім», НВП «Електрон-Карат», ТОВ «Неохим-В», ТОВ «Львівхім», ТОВ «Санкт Атагай», ТОВ «Іоліт ЛТД», ТОВ «Скайхім» (покупці) уклали договори поставки продукції, предметом яких позивач зобов`язувався поставити покупцям кислоту соляну технічну марки «Б» в обумовленій кількості, ціна товару на момент заключення договорів визначалася умовами цих договрів, а їх сторонами вносилися зміни до договорів щодо ціни товару згідно із додатками.

Також суд на підставі оцінки доказів у справі (договорів поставки з додатками до них, накладних, сертифікатів якості, наказу про облікову політику підприємства від 17.08.2010 зі змінами, технічних умов зі змінами, акту прийому-передачі нормативно-технічної документації, виписки з постійного технологічного регламенту виробництва діоксиду кремнію-кремнезему, експертного заключення) встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод ДК Орісіл» в лютому-травні 2023 року, при здійсненні операцій з постачання виробленої кислоти соляної технічної формувало податкові зобов`язання з податку на додану вартість, виходячи з договірної вартості продукції, та склало за такими операціями податкові накладні, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Сторони не заперечують, що поставка відбулася за цінами, які зазначені в податкових накладних.

Відповідач, застосувавши статистичні дані про середню ціну реалізації окремої продукції іншими суб`єктами господарювання, зробив висновок, що позивач реалізував власну продукцію за цінами, які нижчі за звичайні ціни.

Водночас, суд зазначає, що ТОВ «Завод ДК Орісіл» є виробничим підприємством, яке засновано на капіталі товариства, та не містить у складі свого капіталу державної частки, при здійсненні своєї господарської діяльності керується власними інтересами, спрямованими на погашення зобов`язань та отримання прибутку з безумовним урахуванням кон`юнктури діючих у відповідному періоді ринкових цін на товари/послуги.

При укладенні договорів на постачання виробленої продукції Товариство враховує отримані пропозиції покупців з урахуванням тенденцій на ринках. Ціни коливаються в залежності від умов реалізації, об`ємів поставок, способів пакування, транспортування, ситуації на ринку гуртових партій продукту тощо. Відповідно, ціни на готову продукцію формуються на ринкових умовах шляхом прямих переговорів з покупцями, про що свідчать звернення окремих покупців продукції (ТОВ «Виробничо-технологічне підприємство Промтеххім», ТОВ «Скайхім», ТОВ «Неохім-В»), наявні в матеріалах справи.

Контролюючим органом не враховано, що соляна кислота технічна марки «Б» є попутною продукцією, яка утворюється в технологічному процесі виробництва діоксиду кремнію - основної продукції підприємства. І як зазначав позивач, об`єм ємностей, призначених для зберігання соляної кислоти, у підприємства обмежений і якщо всі ємності будуть заповнені, виробництво готової продукції зупиниться, що власне зумовлює необхідність швидкої реалізації максимальної кількості соляної кислоти задля забезпечення стабільного процесу виробництва.

При цьому, суд встановив, що в даному випадку відпускна ціна соляної кислоти визначається на умовах EXW і не включає в себе вартість транспортування. Також суд бере до уваги посилання позивача на те, що на відпускну ціну впливає ситуація на ринку гуртових партій продукту, який у зимові місяці перебуває на спаді, а також про необхідність врахування властивостей соляної кислоти, зокрема, замутнення та низьку концентрацію, які влаштовують обмежене коло споживачів.

Окрім цього, суд встановив, що досить велику питому вагу у кінцевій ціні для споживача вказаного товару має вартість його транспортування, яке обумовлено тим, що до транспортних засобів для перевезення кислоти висуваються додаткові вимоги щодо відповідності тари під залив (кубові ємності або автоцистерна мають відповідати відповідним вимогам УкрСЕПРО), відповідності для перевезення небезпечних вантажів (автомобіль має відповідати 8 класу перевезення небезпечних вантажів).

Із вказаного слідує, що позивач визначив ціну продажу за товар, на яку на договірних умовах погодилися покупці, однакову як для суб`єктів господарювання, які здійснюють торгівлю чи продаж досліджуваного товару, так і для тих хто придбавав товар для власної господарської діяльності, переробки тощо.

Норми Податкового кодексу України (не враховуючи норми для окремих (специфічних) видів операцій): визначають, що база оподаткування ПДВ операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, що відповідають ринковим; встановлюють низку обов`язкових умов відповідності ціни поставки (договірної ціни) ринковій ціні, однією з яких є володіння сторонами достатньою інформацією про ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах; передбачають можливість доведення невідповідності рівню ринкових цін договірної ціни.

Таким чином, при визначенні бази оподаткування ПДВ операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг враховується рівень звичайних цін на таку продукцію та не враховується розмір собівартості такої продукції.

При цьому, контролюючий орган повинен співставити не лише вид та якість товару, але і порівняти економічні (комерційні) умови поставки товару, його кількість, строки поставки та оплати товару, можливі знижки, зумовлені сезонними та іншими коливаннями споживчого попиту на товари. Крім того, відповідачем не обґрунтовано, за який період визначено середню ринкову ціну на такий товар, що позбавляє можливість суду перевірити обґрунтованість її розрахунку.

Суд зазначає, що за загальним правилом суб`єкти господарювання реалізують продукцію за ціною, визначеною в договорі, чого і дотримувався позивач, виконуючи умови договору та додатків до нього.

До факторів ціноутворення, крім рівня витрат, пов`язаних із виробництвом товару, належать: рівень попиту на продукцію, кон`юнктура ринку, платоспроможність покупця, обсяги виробництва та складські запаси продавця та інші умови, які об`єктивно впливають на формування ціни. При цьому, прибутковість кожної окремої операції не є обов`язковою ознакою господарської діяльності, яка може включати і окремі збиткові операції, здійснення яких викликано об`єктивними причинами, а відтак продаж позивачем продукції за ціною, нижчою собівартості, не можна розглядати операцією поза межами господарської діяльності позивача (зазначені висновки щодо застосування норм права сформовані у постанові Верховного Суду від 10.12.2019 у справі №П/811/1512/14).

З урахуванням того факту, що протягом періоду перевірки зазначені критерії щодо діяльності Товариства не виконувалися, висновки контролюючого органу про те, що розумні економічні причини (ділова мета) відсутні, є суто фіскальними та не відповідають міжнародним стандартам податкового контролю.

Отже, висновок про заниження позивачем рівня звичайних цін податковим органом зроблено всупереч вимог п.п.188.1 статті 188 Податкового кодексу України, які діяли станом на час періоду, який перевірявся. Відповідачем у ході перевірки не наведено жодного доказу того, що ціни реалізації продукції власного виробництва позивача є нижче звичайних цін.

Варто також зазначити, що з метою збереження ринків збуту продукції підприємства та отримання прибутку у майбутньому, при визначенні ціни товарів під час укладення договорів у періоді, що перевіряється, позивач виходив з оцінки ситуації на відповідному ринку та інформації про такі товари та ціни, які склалися на ринку ідентичних товарів з наявності розумних економічних, соціальних та інших причин (ділової мети) укладення угод купівлі-продажу.

Позивачем зазначено, що головною діловою метою господарювання для Товариства є як отримання доходу, так і утримування позицій на ринках збуту. Як зазначив позивач, вся готова продукція протягом 2023 року реалізовувалася за звичайними цінами, які відповідали ринковим, вищими за виробничу собівартість, відповідно в результаті кожної такої операції був отриманий економічний ефект у вигляді прибутку та збільшення чистих активів підприємства. Дане твердження підтверджується поданими податковими деклараціями з податку на прибуток підприємств, фінансовою звітністю, бухгалтерськими довідками (т.ІІа.с.163-172).

У постанові від 17.03.2020 у справі №812/9439/13-а Верховний Суд зазначив, що зміст поняття розумної економічної причини (ділової мети) передбачає обов`язкову спрямованість будь-якої операції платника на отримання позитивного економічного ефекту, тобто на приріст (збереження) активів платника (їх вартість), а так само створення умов для такого приросту (збереження) в майбутньому. В той же час, не обов`язково, аби економічний ефект спостерігався негайно після вчинення операції. Не виключено, що такий ефект настане в майбутньому, а також не виключено, що в результаті об`єктивних причин економічний ефект може не настати взагалі. Зокрема, операція може виявитися збитковою, і це є одним із варіантів нормального перебігу подій при здійсненні господарської діяльності.

Судом не встановлено, а відповідачем не доведено, що договірна ціна продажу позивачем власної продукції не відповідала рівню звичайних (ринкових) цін, і така невідповідність була встановлена шляхом дотримання суб`єктом владних повноважень процедури та вчинення дій, що визначені законодавством України.

Верховний Суд в постанові від 16.12.2019 року в справі № 200/12345/18-а зазначив, що в таких справах особливо важливе значення має факт доведення реалізації самостійно виготовлених товарів/послуг за цінами, які не відповідають ринковим. Цей факт має доводити особа, яка вважає, що ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, не відповідає ринковим. Ураховуючи викладене, обов`язок доведення невідповідності ціни договору рівню звичайних цін покладається на контролюючий орган.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 04.06.2019 року в справі № 818/2186/14, від 28 вересня 2022 року у справі № 200/14542/19-а.

Таким чином, враховуючи наведені вище фактичні обставини справи, суд вважає, що ТОВ «Завод ДК Орісіл» підтверджено, що встановлена ним ціна є обґрунтованою, звичайною ціною соляної кислоти технічної марки «Б».

Надаючи оцінку висновкам перевірки і як наслідок, частину донарахування за оскаржуваним рішенням, за змістом яких "під виглядом укладення Договору на надання послуг комерційного посередництва ТОВ «Завод ДК Орісіл» безпідставно збільшило податковий кредит на суму 211 200 гривень за послуги, які фактично надавалися працівниками, що перебували з позивачем у трудових відносинах, отримуючи при цьому заробітну плату за виконану ним роботу», суд виходить із таких аргументів.

Суд відзначає, що ні в акті перевірки, ні в ході розгляду справи контролюючий орган не надав належних і допустимих доказів на засвідчення та підтвердження того, що ті послуги, які за своїм змістом і обсягом (в цілому чи в окремих їх частинах) зафіксовані в акті виконаних робіт за лютий, березень, квітень та травень 2023 року як виконані ТОВ «Орісіл», - фактично були здійснені силами і за рахунок двох співробітників, які перебувають в трудових відносинах з позивачем.

Відповідач жодним чином не спростував доводи позивача та відомості в протоколах опитування представником позивача відповідальних посадових осіб ТОВ «Завод ДК Орісіл» та ТОВ «Орісіл» про те, що працівники відділу збуту та зовнішньої і внутрішньої кооперації товариства в основному забезпечують реалізацію продукції («соляна кислота технічна (марки "Б")» тощо) на внутрішньому ринку України, а в межах Генерального договору комерційного посередництва працівники ТОВ «Орісіл» здійснюють в переважному обсязі забезпечення процесу збуту «діоксид кремнію» та іншої продукції виробництва іноземним юридичним особам за межами України, в тому числі із виконанням тих послуг, які регламентовані і погодження сторонами в Генеральному договорі (т.ІІІ а.с.170-177, 192-198).

Відповідач не спростовував відомості щодо електронного листування (скріншотів) з іноземними контрагентами в процесі надання ТОВ «Орісіл» послуг, зміст яких визначений в актах виконаних робіт, складених на виконання Генерального договору комерційного посередництва від 01.10.2010 (том ІІІ а.с.67-117).

У зв`язку із цим висновки, зафіксовані в Акті перевірки про встановлення неможливості ТОВ «Завод ДК Орісіл» реального здійснення господарських операцій з ТОВ «Орісіл» в частині придбання послуг комерційного посередництва є необґрунтованими.

Оцінка змісту актів виконаних робіт, разом із дослідженими електронним листування (скріншотів) з іноземними контрагентами в процесі надання ТОВ «Орісіл» послуг, містить достатньо інформації щодо надання Виконавцем послуг/робіт на виконання Генерального договору комерційного посередництва, в тому числі змісту наданих послуг, докладного опису виконаних завдань, із розкриттям змісту послуг, якісних характеристик, конкретного персонального підходу до виконання завдань та обґрунтувань формування вартості таких послу, відсутність яких не встановив контролюючий орган.

Вказані акти виконаних робіт містять відомості про назву, дату складання, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст господарської операції, обсяг господарської операції та одиницю виміру, посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особисті підписи і відтиски печаток підприємств.

Основний вид діяльності ТОВ «Орісіл» відповідає змісту послуг, що ним надавалися; зміст та обсяг наданих послуг підтверджується документально.

Право вибору методів здійснення підприємницької діяльності, збільшення прибутку шляхом просування своєї продукції та стимулювання закупівлі сировини за відповідною ціною на ринку належить виключно суб`єкту господарювання. У разі недостатності або неможливості отримання підприємством економічного ефекту від штатних працівників, підприємство, яке здійснює підприємницьку діяльність на власний ризик, проводить будь-які заходи по просуванню продукції, що потребує збільшення кількості продажів та оптимізації закупівлі, для досягнення цілей підприємницької діяльності - отримання прибутку. Наявність у штаті підприємства працівників збуту (постачання) не обмежує права підприємства в особі його керівника у прийнятті рішень щодо здійснення тих чи інших заходів, направлених на стимулювання збуту продукції (постачання сировини), зокрема, отримання послуг комерційного посередництва, маркетингу тощо, від сторонніх організацій шляхом укладення відповідних договорів.

Як наслідок, є необґрунтованим висновок відповідача про здійснення позивачем безпідставного документального оформлення нереальних господарських операцій з придбання послуг у Товариства з обмеженою відповідальністю «Орісіл», що призвело до завищення суми податкового кредиту за період лютого-травня 2023 року на 211 200 гривень є безпідставним.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності винесення оскаржуваних рішень.

Як наслідок, є необґрунтованими та такими, що суперечить вимогам Податкового кодексу України висновки відповідача про порушення позивачем положень підпунктів 14.1.36, 14.1.71, 14.1.80, 14.1.219, 14.1.23 пункту 14 статті 14, пункту 187.1 статті 187 пункту 188.1 статті 188, пунктів 198.1, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, внаслідок допущення яких позивачем завищено податок на додану вартість, що підлягає бюджетному відшкодуванню за травень 2023 року в загальній сумі 978 639 гривень; завищено суму від`ємного значення, що враховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду за травень 2023 року в загальній сумі 211 200 гривень; занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету за березень 2023 року в загальній сумі 574 210 гривень.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення за №009007/0705 від 05.09.2023 про зменшення Товариству з обмеженою відповідальністю «Завод ДК Орісіл» розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 211 200 гривень за травень 2023 року та за №009006/0705 від 05.09.2023 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 978 639 гривень та застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в розмірі 489 320 гривень за травень 2023 року є протиправними та підлягають скасуванню.

За результатами судового дослідження обставин та правових підстав, якими обґрунтовано вимоги позову Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод ДК Орісіл» до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, а також заперечень проти позову, суд прийшов до висновку про наявність фактичних та правових підстав для задоволення позову, вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Частина 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 25 187 гривень, згідно з платіжною інструкцією за № 5040 від 20.09.2023.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області судовий збір в розмірі 25 187 гривень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 43968084) за № 009006/0705 від 05.09.2023 про зменшення Товариству з обмеженою відповідальністю "Завод ДК Орісіл" (індекс 77300, вулиця Заводська, будинок 12, місто Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 37130116) суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за звітний (податковий) період травня 2023 року в розмірі 978 639 гривень та застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) в розмірі 489 320 гривень.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 43968084) за № 009007/0705 від 05.09.2023 про зменшення Товариству з обмеженою відповідальністю "Завод ДК Орісіл" (індекс 77300, вулиця Заводська, будинок 12, місто Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 37130116) розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість за звітний (податковий) період травня 2023 року на 211 200 гривень.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод ДК Орісіл" (індекс 77300, вулиця Заводська, будинок 12, місто Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 37130116) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 43968084) сплачений судовий збір в розмірі 25 187 (двадцять п`ять тисяч сто вісімдесят сім) гривень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційної адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Остап`юк С.В.

Рішення складене в повному обсязі 02 січня 2024 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2023
Оприлюднено13.05.2024
Номер документу118956436
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —300/6528/23

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 17.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Постанова від 17.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 22.12.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні