ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19 жовтня 2010 року 14:42 № 2а-13640/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Амельохіна В.В., при секре тарі Чупринко Н.І., розглянувш и у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Сузір' я Сі м»
до Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі м. Києва
про визнання нечинним рішенн я від 21.08.2010р. №30655/10/15-205 та зобов' яза ння вчинити певні дії,
за участю:
позивача - Гаспарова Л.В .
відповідач - Олійниченк о І.В.
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 19 жовт ня 2010 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сузір' я Сім»(далі по тексту - позива ч) звернулось з позовом до Дер жавної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва (далі по тексту - відповідач ) про визнання нечинним рішен ня від 21.08.2010р. №30655/10/15-205 та зобов' яз ання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідач безпідставно поверн ув податкову декларацію з по датку на додану вартість за ч ервень та липень 2010 року.
В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав.
Відповідач проти заявлено го позову заперечив з огляду на правомірність дій та неві дповідність декларацій пози вача нормативно встановлени м вимогам.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Сузір' я Сім»(код ЄДРПОУ 33054482) зареєстр оване Дарницькою районною у м. Києві державною адміністр ацією 04.08.2004р. за № 1 065 102 0000 000169 та пере буває на податковому обліку в Державній податковій інспе кції у Дарницькому районі м. К иєва.
Відповідно до свідоцтва пр о реєстрацію платника податк у на додану вартість №38827595 пози вач має індивідуальний подат ковий номер 330544826516 і є платником податку на додану вартість.
Позивачем у термін передба чений законодавством подано до Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі м. Києва податкову деклараці ю з податку на додану вартіст ь за червень 2010 року.
Листом №26482/10/28-005 від 23.07.2010р. Держа вною податковою інспекцією у Дарницькому районі м. Києва п овідомлено позивача, що пода ткова декларація з податку н а додану вартість за червень 2010 року зареєстрована, але згі дно п.п.4.1.2. п.4.1. ст.4 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами цільовими фондами” не визнана як подат кова звітність, скільки запо внена всупереч правилам, зат вердженим Наказом ДПА Україн и від 30.05.1997р. №166 «Про затвердженн я форми податкової деклараці ї та Порядку її заповнення і п одання»(із змінами та доповн еннями) та п. 4.3-4.5 Наказу ДПА Укра їни від 31.12.2008р. №827 «Про затвердже ння Методичних рекомендацій щодо централізованого прийм ання та комп' ютерної обробк и податкової звітності платн иків податків в ОДПС України », а саме: «у декларації не пов инні міститися текст або циф ри, які неможливо прочитати в наслідок пошкодження аркуші в, їх потертості, залиття чорн илом чи іншою рідиною».
19 серпня 2010 року позивачем по вторно подано податкову декл арацію за червень 2010 року та ли пень 2010 року.
Відповідач листом №30655/10/15-205 ві д 21.08.2010р. повідомив, що податков і декларації з податку на дод ану вартість за червень та ли пень 2010 року не відповідають в имогам п. 1.3 та п. 5.1 Порядку запов нення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого Н аказом ДПА України від 30.05.1997р. № 166 «Про затвердження форми под аткової декларації та Порядк у її заповнення і подання»(у р едакції Наказу ДПА України в ід 15.06.2005р. №213) зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и від 30.06.2005р., а саме: невірно запо внено поле 04 - «Платник».
Частиною другою статті 19 Ко нституції України передбаче но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
Відповідно до частини пер шої статті 90 Цивільного кодек су України юридична особа по винна мати своє найменування , яке містить інформацію про ї ї організаційно-правову форм у. Юридична особа може мати кр ім повного найменування скор очене найменування.
Частиною третьою ст атті 90 Цивільного кодексу Укр аїни передбачено, що наймену вання юридичної особи вказує ться в її установчих докумен тах і вноситься до єдиного де ржавного реєстру.
Відповідно до частини 5 пі дпункту 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Зак ону України “Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и”, податкова звітність, отри мана контролюючим органом ві д платника податків як подат кова декларація, що заповнен а ним всупереч правилам, зазн аченим у затвердженому поряд ку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова деклара ція, якщо в ній не зазначено об ов'язкових реквізитів, її не п ідписано відповідними посад овими особами, не скріплено п ечаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролю ючий орган звертається до пл атника податків з письмовою пропозицією надати нову пода ткову декларацію з виправлен ими показниками (із зазначен ням підстав неприйняття попе редньої), то такий платник под атків має право: надати таку н ову декларацію разом зі спла тою відповідного штрафу; оск аржити рішення податкового о ргану в порядку апеляційного узгодження.
Отже, з вищенаведеної право вої норми слід дійти висновк ів, що, по-перше, можливою підс тавою неприйняття податково ї декларації є її заповнення з порушеннями вимог законод авства або не зазначення обо в' язкових реквізитів; по - друге, про невизнання отрима ного податковою декларацією податковим органом приймаєт ься рішення, яке може бути оск аржено.
Згідно з п.п. 4.1.2. п.4.1. статті 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»прийняття податкової декларації є обов'язком конт ролюючого органу. Податкова декларація приймається без п опередньої перевірки зазнач ених у ній показників через к анцелярію, чий статус визнач ається відповідним норматив но-правовим актом. Відмова сл ужбової (посадової) особи кон тролюючого органу прийняти п одаткову декларацію з будь-я ких причин або висування нею будь-яких передумов щодо так ого прийняття (включаючи змі ну показників такої декларац ії, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетни х відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов 'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її д исциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.
Подані позивачем податко ві декларації з податку на до дану вартість за червень та л ипень 2010 року містили всі обов ' язкові реквізити, підписан і відповідними посадовими ос обами та скріплені печаткою платника податків, що підтве рджується копіями зазначено ї звітності, наданими позива чем.
Аналіз норм Закону України “Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами”, Порядку заповнення та подання подат кової декларації з податку н а додану вартість, затвердже ного наказом Державної подат кової адміністрації України від 30 травня 1997 р. №166 дозволяє ст верджувати, що податковий ор ган при прийнятті податкової декларації здійснює формаль ну перевірку наявності обов' язкових реквізитів, підписів відповідальних посадових ос іб і відтиску печатки підпри ємства.
Нормами Закону України “Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами”, Порядку зап овнення та подання податково ї декларації з податку на дод ану вартість та Порядку скла дання декларації з податку н а прибуток підприємств визна чено лише один критерій запо внення декларацій - відпові дність даним податкового обл іку підприємства.
Пункти 1.3 та п. 5.1 Порядку зап овнення та подання податково ї декларації з податку на дод ану вартість, затвердженого Наказом ДПА України від 30.05.1997р. №166 «Про затвердження форми по даткової декларації та Поряд ку її заповнення і подання»(у редакції Наказу ДПА України від 15.06.2005р. №213) зареєстрованого в Міністерстві юстиції Украї ни від 30.06.2005р. не містять вимог щ одо порядку заповнення поля 04 «Платник».
Судом вбачається, що надан і позивачем декларації з под атку на додану вартість за че рвень та липень 2010 року в полі 0 4 «Платник»мають скорочену н азву підприємства, а саме: ТОВ «Сузір' я Сім», що не заборон ено Цивільним кодексом Украї ни та Статутом позивача.
У зв' язку з викладеним, суд ом вбачаються обґрунтованим и посилання позивача на неві дповідність дій відповідача щодо неприйняття декларації з податку на додану вартість за червень та липень 2010 року ви могам чинного законодавства .
Судом вбачається, що згідно з нормами підпункту 4.1.2. п.4.1. ст.4 Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами”, до податкової декла рації поданої повторно, мают ь застосовуватися загальні п равила подачі декларацій, вс тановлені зазначеним Законо м.
Згідно з пунктом 2.6 Примірно го порядку взаємодії органів державної податкової служби , затвердженого Наказом ДПА У країни від 18 квітня 2008 року № 266 “ Про організацію взаємодії ор ганів державної податкової с лужби при опрацюванні розшиф ровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з под атку на додану вартість у роз різі контрагентів”, при опра цюванні розшифровок податко вих зобов'язань та податково го кредиту з податку на додан у вартість у розрізі контраг ентів працівник підрозділу в едення та захисту податкової звітності після реєстрації податкової звітності з ПДВ п ереносить інформацію з перви нних звітних документів плат ника ПДВ на паперових носіях та звітних документів, надан их платниками ПДВ у електрон ному вигляді, до електронної бази податкової звітності о ргану ДПС.
Згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, в адміністративних справах п ро протиправність рішень, ді й чи бездіяльності суб'єкта в ладних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
Всупереч наведеним вимога м, відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, не довів прав омірності прийнятих ним спір них рішень з урахуванням всі х встановлених фактичних обс тавин та вимог законодавства .
Суд відмовляє позивачу у задоволенні позовної вимоги щодо визнання нечинним ріше ння відповідача від 21.08.2010р. №30655/10/ 15-205, оскільки відповідачем вчи нено дії щодо невизнання под аткових декларацій з податку на додану вартість.
Враховуючи все вищевикла дене, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовн их вимог Товариства з обмеже ною відповідальністю «Сузір ' я Сім».
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов Товариства з об меженою відповідальністю «С узір' я Сім»задовольнити ча стково.
2.Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції у Дарницькому районі міс та Києва щодо відмови у прийн ятті податкових декларацій Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Сузір' я Сім»з п одатку на додану вартість за червень, липень 2010 року (лист № 30655/10/15-205 від 21.08.2010р.).
3. Зобов'язати Державну пода ткову інспекцію у Дарницьком у районі міста Києва прийнят и податкові декларації Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Сузір' я Сім»з подат ку на додану вартість за черв ень, липень 2010 року.
4.В решті позовних вимог від мовити.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного Кодексом адміністратив ного судочинства України, як що таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у встановлений строк постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, шляхом подання через суд пер шої інстанції апеляційної ск арги.
Повний текст постанови в иготовлений 25.10.2010р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2010 |
Оприлюднено | 03.11.2010 |
Номер документу | 11929847 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні