Ухвала
від 05.06.2024 по справі 686/15509/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/15509/24

Провадження № 1-кс/686/4863/24

УХВАЛА

Іменем України

5 червня 2024 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого першого СВ ТУ ДБР у м. Хмельницькому ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, про тимчасовий доступ до документів, у кримінальному провадженні №62024240010000013,

ВСТАНОВИВ:

30.05.2024 року старший слідчий першого СВ ТУ ДБР у м. Хмельницькому ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування даного клопотання слідчим зазначено, що ІНФОРМАЦІЯ_2 встановлено дані, що свідчать про зловживання службовим становищем з боку службових осіб розпорядників бюджетних коштів, а саме структурних підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_3 , які вступили у змову з посадовими особами приватних підприємств, а також окремими військовослужбовцями Збройних сил України, з метою привласнення державних коштів. Зокрема вищевказані особи внесли відомості до технічних та бухгалтерських документів, в яких штучно завищили вартість придбаного обладнання, внаслідок чого протягом 2022 року заволоділи бюджетними коштами, виділеними розпорядникам на придбання модульних твердопаливних котелень для потреб структурних підрозділів ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Зокрема, отримано відомості, що 27.10.2022 розпорядником бюджетних коштів ІНФОРМАЦІЯ_4 (далі ІНФОРМАЦІЯ_5 ) (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса АДРЕСА_1 ) оголошено публічну закупівлю за предметом «Модульна твердопаливна котельня тепловою потужністю 200 кВт» ( ІНФОРМАЦІЯ_6 Очікувана вартість предмета закупівлі 1 500 000 грн. Форма закупівлі: відкриті торги з особливостями.

Аналізом вищевказаної закупівлі встановлено, що єдиним учасником процедури було ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яке у складі документації для участі у закупівлі надало завідомо неправдиві документи:

- інформаційну довідку № 15 від 02 листопада 2022 року про виконання аналогічного договору, зокрема про нібито виконання договору про закупівлю товару № 307 віл 06 вересня 2022 року;

- договір № 307 від 6 вересня 2022 року про закупівлю товару ІНФОРМАЦІЯ_8 за предметом закупівлі «Опалювальний водогрійний твердопаливний стальний котел з комплектуючим, з доставкою, встановленням обладнання, введенням в експлуатацію, проведенням технічного інструктажу», при цьому, що закупівля цього товару ІНФОРМАЦІЯ_8 проводилась в грудні 2022 року, про що наявна інформація на офіційному сайті публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_9 »;

- інформаційна довідка № 13 від 02 листопада 2022 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, необхідний для виконання умов договору. Зокрема у довідці вказано про 5 працівників на підприємстві, з яких 1 головний інженер - ОСОБА_5 з досвідом роботи 10 років. Проте в ході проведення перевірки встановлено, що ОСОБА_5 в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ніколи не працював, а протягом 2022-2023 років був оформлений в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » як головний інженер з досвідом роботи за спеціальністю 5 років.

Крім того, підлягають сумніву і достовірність наданих документів щодо інших аналогічних договорів, укладених між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », так як встановлено, що працівники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ОСОБА_6 та ОСОБА_7 протягом 2022-2023 років також були оформлені на різних посадах вТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », про що свідчать бухгалтерські та технічні документи, які містяться на офіційному сайті публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_9 ».

Незважаючи на вищевказані факти, за результатами розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою ОСОБА_8 08.11.2022 прийнято рішення про відповідність вимогам тендерної документації пропозиції учасника та намір укласти договір з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса АДРЕСА_2 ). В подальшому за результатами проведеної закупівлі між 4 ДПРЗ в особі начальника ОСОБА_9 , з однієї сторони та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » в особі директора ОСОБА_6 з другої сторони укладено договір № 198 від 18.11.2022 про закупівлю товару, а саме модульної твердопаливної котельні тепловою потужністю 200 кВт. Згідно умов договору місце поставки товару АДРЕСА_3 .

В подальшому у 2022 році підприємством-постачальником було поставлено товар згідно умов вищевказаного договору, про що були складені відповідні бухгалтерські документи, на підставі яких ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » були перераховані бюджетні кошти на загальну суму 1 490 000 грн.

Подальшим аналізом цієї закупівлі встановлено, що у складі документів тендерної пропозиції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » подало:

- договір оренди транспортних засобів № 79 від 01.11.2022, укладений між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (юридична адреса АДРЕСА_4 );

- договір оренди нежитлового приміщення № 78 від 01.11.2022, укладений між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та цим же ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » щодо оренди нежитлових приміщень, а саме будівлі складу загальною площею 269 кв.м. за адресою АДРЕСА_4 ;

- сертифікат відповідності на котел опалювальний водогрійний твердопаливний « ІНФОРМАЦІЯ_12 », у якому зазначено, що виробником продукції є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , АДРЕСА_4 );

- технічні умови на котли опалювальні водогрійні твердопаливні стальні «ФЕНІКС», погоджені директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 »;

- технічний паспорт на виріб ТЕПЛОГЕНЕРАТОРНУ БЛОЧНО-МОДУЛЬНУ КОТЕЛЬНЮ « ІНФОРМАЦІЯ_12 », згідно якого виробником обладнання являється ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » ( АДРЕСА_4 );

- акт монтажу та налагодження модульної твердопаливної котельні тепловою потужністю 200 та 300 кВт «ФЕНІКС» за жовтень 2022 року, в якому вказано, що монтажною організацією являється ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 ».

Проведеним аналізом підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , юридична адреса АДРЕСА_4 ) встановлено, що 17 жовтня 2022 року Красилівське підприємство теплових мереж купило уТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » опалювальний водонагрійний твердопаливний котел з автоматичним завантаженням «ФЕНІКС-400А» з комплектуючим обладнанням за ціною 397 000 грн., а також модульну твердопаливну котельню тепловою потужністю 300 кВт вартістю 515 000 грн.

За таких обставин вбачається факти зловживань службовим становищем з боку службових осіб розпорядника бюджетних коштів, а саме ІНФОРМАЦІЯ_14 , які, вступивши у змову з посадовими особами підприємства постачальника товарів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », штучно завищили очікувану вартість предмета закупівлі, в подальшому уклали договори за штучно завищеними цінами на товари, внаслідок чого розтратили бюджетні кошти у великих розмірах, виділених 4 ІНФОРМАЦІЯ_15 з метою подальшого отримання неправомірної вигоди для себе чи третіх осіб.

В ході проведення заходів встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_16 є розпорядником бюджетних коштів, юридична адреса АДРЕСА_1 .

Аналізуючи вищевикладене, за місцем здійснення фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_16 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) можуть знаходитись документи, предмети та речі, які мають значення для встановлення обставин та фактів вчинення тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень за період 2022 року, а саме:

1. оригінали документів (накази, положення, посадові обов`язки), які стосуються діяльності уповноваженої особи з проведення публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_17 ;

2. річні плани доходів та видатків 4 ДПРЗ (кошторис) на 2022 рік, затверджений рішенням ІНФОРМАЦІЯ_18 , а також зміни до кошторису;

3. оригінали документів щодо організації та проведення процедур закупівель замовником 4 ДПРЗ у 2022 році, в яких учасником та переможцем було визнано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а саме:

3.1. закупівля з ідентифікатором ІНФОРМАЦІЯ_19 , відкриті торги з особливостями за предметом «Модульна твердопаливна котельня тепловою потужністю 200 кВт».

У вищевказаній закупівлі вилученню підлягають оригінали наступних документів:

- документи, які подаються до розпорядника бюджетних коштів вищого рівня ІНФОРМАЦІЯ_20 для надання дозволу на здійснення відповідної закупівлі, висновки щодо необхідності та обгрунтованості придбання товарів, рішення про надання дозволу на проведення відповідних закупівель та обсяги їх фінансування;

- рішення уповноваженої особи щодо організації проведення закупівлі (обґрунтування потреби у придбанні, листи, службові записки, аналітичні звіти тощо);

- документи щодо формування очікуваної вартості предмета закупівлі (результати дослідження ринку, службові записки, листи та пропозиції потенційних постачальників та результати їх опрацювання, інша проектна та кошторисна документація за наявності);

- протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою по закупівлі, зокрема протоколи розкриття пропозицій, протоколи оцінки пропозицій, протоколи визначення переможця процедур закупівлі та інші, а також вилученню підлягає також журнал реєстрації протоколів уповноваженої особи;

- листування уповноваженої особи з учасниками щодо організації та проведення процедур закупівлі, вилученню підлягають журнали вхідної та вихідної кореспонденції ІНФОРМАЦІЯ_16 ;

- тендерна документація з додатками, затверджена рішеннями уповноваженої особи замовника, і зміни до неї;

- договори про закупівлю зі всіма додатками та змінами, в тому числі специфікації до договорів, а також калькуляції ціни договору, вилученню підлягають також Журнал реєстрації договорів;

- документи учасників (пакет документів з тендерною пропозицією, листами, довідками, паспортами, сертифікатами та інші), які подаються для участі у процедурі закупівлі, а саме документи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- звіти про результати проведених процедур, про укладені договори та про виконання договору про закупівлю.

5. Документи (накладні, видаткові накладні, ТТН, довіреності, рахунки-фактури, платіжні доручення, заявки), які підтверджують постачання та сплату за товари згідно укладених договорів з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).

6. Складські відомості, книги складського обліку, звіти матеріально відповідальних осіб (акти інвентаризацій) та інші документи щодо обліку поставлених товарів.

7. Накази про призначення на посаду та посадові інструкції начальника 4 ДПРЗ ОСОБА_9 , начальника групи ресурсного забезпечення 4 ДПРЗ ОСОБА_8 .

8. Документи (не менше 10 примірників) з вільними зразками почерку та підпису ОСОБА_10 та ОСОБА_9 .

Враховуючи викладене, у ході досудового розслідування виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до документів, які знаходяться у власності та користуванні ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі 4 ДПРЗ) (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса АДРЕСА_1 , з метою їхнього вилучення (виїмки), виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, подальшого проведення низки судових експертиз, а саме дослідження почерку та підписів; будівельно-технічних, економічних, товарознавчих, а також інших експертних досліджень.

Водночас, відповідно до Науково-методичної рекомендації з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів, технічних експертиз надаються оригінали документів.

Результат обумовленого тимчасового доступу матиме важливе значення для кримінального провадження. Вказані документи самі по собі та/або в сукупності з іншими речами і документами цього провадження вагомо впливатимуть на встановлення суттєвих обставин правопорушення, можуть бути використанні як докази під час досудового розслідування, подальшого судового розгляду та в цілому сприятимуть достовірному встановленню усіх обставин кримінального провадження.

Слідчий в судове засідання не з`явився, проте зазначив, що просить розглянути клопотання за його відсутності та задоволити його вимоги.

Вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Слідчим наведено підстави, передбачені ч.2, 5 ст.163 КПК України, зокрема, що документи, доступ до яких просить надати слідчий, в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ в кримінальному провадженні, існує загроза знищення вказаних документів, тому слідчий суддя розглядає клопотання слідчого без виклику представників осіб, у володінні яких знаходяться документи.

Враховуючи викладене, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, є всі підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки іншими способами встановити та довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.

Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Надати ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 та ОСОБА_16 дозвіл на тимчасовий доступ у даному кримінальному провадженні до документівякі знаходяться у власності та користуванні ІНФОРМАЦІЯ_1 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса АДРЕСА_1 , з можливістю їхнього копіювання та вилучення оригіналів (виїмки), а саме до наступних документів за 2022 рік:

1. оригінали документів (накази, положення, посадові обов`язки), які стосуються діяльності уповноваженої особи з проведення публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_16 ;

2. річні плани доходів та видатків 4 ДПРЗ (кошторис) на 2022 рік, затверджений рішенням ІНФОРМАЦІЯ_18 , а також зміни до кошторису;

3. оригінали документів щодо організації та проведення процедур закупівель замовником 4 ДПРЗ у 2022 році, в яких учасником та переможцем було визнано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а саме:

3.1. закупівля з ідентифікатором ІНФОРМАЦІЯ_19 , відкриті торги з особливостями за предметом «Модульна твердопаливна котельня тепловою потужністю 200 кВт», а саме:

- документи, які подаються до розпорядника бюджетних коштів вищого рівня ІНФОРМАЦІЯ_18 для надання дозволу на здійснення відповідної закупівлі, висновки щодо необхідності та обгрунтованості придбання товарів, рішення про надання дозволу на проведення відповідних закупівель та обсяги їх фінансування;

- рішення уповноваженої особи щодо організації проведення закупівлі (обґрунтування потреби у придбанні, листи, службові записки, аналітичні звіти тощо);

- документи щодо формування очікуваної вартості предмета закупівлі (результати дослідження ринку, службові записки, листи та пропозиції потенційних постачальників та результати їх опрацювання, інша проектна та кошторисна документація за наявності);

- протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою по закупівлі, зокрема протоколи розкриття пропозицій, протоколи оцінки пропозицій, протоколи визначення переможця процедур закупівлі та інші, а також вилученню підлягає також журнал реєстрації протоколів уповноваженої особи;

- листування уповноваженої особи з учасниками щодо організації та проведення процедур закупівлі, вилученню підлягають журнали вхідної та вихідної кореспонденції ІНФОРМАЦІЯ_16 ;

- тендерна документація з додатками, затверджена рішеннями уповноваженої особи замовника, і зміни до неї;

- договори про закупівлю зі всіма додатками та змінами, в тому числі специфікації до договорів, а також калькуляції ціни договору, вилученню підлягають також Журнал реєстрації договорів;

- документи учасників (пакет документів з тендерною пропозицією, листами, довідками, паспортами, сертифікатами та інші), які подаються для участі у процедурі закупівлі, а саме документи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

- звіти про результати проведених процедур, про укладені договори та про виконання договору про закупівлю.

5. Документи (накладні, видаткові накладні, ТТН, довіреності, рахунки-фактури, платіжні доручення, заявки), які підтверджують постачання та сплату за товари згідно укладених договорів з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).

6. Складські відомості, книги складського обліку, звіти матеріально відповідальних осіб (акти інвентаризацій) та інші документи щодо обліку поставлених товарів.

7. Накази про призначення на посаду та посадові інструкції начальника ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_9 , начальника групи ресурсного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_8 .

8. Документи (не менше 10 примірників) з вільними зразками почерку та підпису начальника ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_9 , начальника групи ресурсного забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_8 .

Службовим та посадовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 забезпечити тимчасовий доступ до вищезазначених документів з можливістю їх вилучення.

Ухвала діє по 30.07.2024 року.

Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення05.06.2024
Оприлюднено07.06.2024
Номер документу119523569
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —686/15509/24

Ухвала від 09.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 09.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 09.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дзюбак О. В.

Ухвала від 09.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дзюбак О. В.

Ухвала від 08.07.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 05.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 05.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 05.06.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні