Рішення
від 06.06.2024 по справі 420/36803/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/36803/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді:Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Замостенчук А.О.

за участю сторін:

від позивача Хлистун Р.В. за довіреністю,

від відповідача - Єфтеній С.В. на підставі ордеру,

розглянувши у судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Управління Державного архітектурно-будівельного контролю (код ЄДРПОУ 40199728, місце знаходження:65062, м. Одеса, вул. Черняховського, 6) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНА-2019» (код ЄДРПОУ 44371102, місце знаходження: 65038, м. Одеса, вул. Саксаганського, 2а) про припинення права на виконання будівельних робіт, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 27.12.2023 року через підсистему Електронний суд (сформовано 26.12.2023) надійшла позовна заява за позовом Управління Державного архітектурно-будівельного контролю (код ЄДРПОУ 40199728, місце знаходження:65062, м. Одеса, вул. Черняховського, 6) до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЮНА-2019» (код ЄДРПОУ 44371102, місце знаходження: 65038, м. Одеса, вул. Саксаганського, 2а), в якому позивач просить:

-Припинити право на виконання будівельних робіт, набуте на підставі повідомлення № ОД 051230608689 про початок виконання будівельних робіт на підставі будівельного паспорта «Нове будівництво двоповерхового житлового будинку садибного типу з мансардою» за адресою: м. Одеса, вул. Саксаганського, 2-А», яке зареєстровано Управлінням від 12.06.2023.

Ухвалою від 02 січня 2024 року позовну заяву було прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження, розпочато підготовче провадження та призначено підготовче засідання.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Порядку взаємодії виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, закладів та організацій Одеської міської ради з питань, пов`язаних із виявленням самочинного будівництва у місті Одесі та вжиттям заходів реагування, затвердженого рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 29.03.2018 № 135, 27.09.2023 проведено комісійне обстеження нового будівництва житлового будинку щодо дотримання вимог містобудівного законодавства, будівельних норм, стандартів і правил за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Саксаганського, 2-А (кадастровий номер: 5110136900:43:007:0036). Під час виїзду на місце за адресою: м. Одеса, вул. Саксаганського, 2-А (кадастровий номер: 5110136900:43:007:036) встановлено, що будівельні роботи не розпочато. Земельна ділянка вільна від забудови.

Згідно з Реєстру будівельної діяльності наявна інформація щодо реєстрації 12.06.2023 Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради повідомлення № ОД051230608689 про початок виконання будівельних робіт на підставі будівельного паспорта «Нове будівництво двоповерхового житлового будинку садибного типу з мансардою за адресою: м. Одеса, вул. Саксаганського, 2- А».

Представник зазначає, що відповідно до наявних документів встановлено, що архітектором ОСОБА_1 на замовлення ОК ЖБК «Фонтанський» виготовлена схема намірів забудови земельної ділянки від 31.05.2023 реєстраційний номер NВ01:5051- 2546-99525483 на нове будівництво двоповерхового житлового будинку з мансардою на земельних ділянках за адресою: АДРЕСА_1 (кадастрові номери: 511036900:43:007:0036, 510136900:43:07:0038), з намірами забудови двоповерховий житловий будинок з мансардою та терасою з площею забудови 154,52 кв. м, загальною площею 206,57 кв.м, габаритними розмірами 12,34 х13,58м. Будинок віднесено до ІІ ступеню вогнестійкості. На генеральному плані схеми забудови, виготовленого архітектором ОСОБА_1 зазначено, що розміщення запроектованого двоповерхового житлового будинку з мансардою, терасою та ганком передбачено на земельній ділянці площею 343 кв.м з кадастровим номером: 5110136900:43:007:0036 та і північно-східній частині земельної ділянки по межі суміжної земельної ділянки з кадастровим номером: 5110136900:43:007:0038, яка вільна від забудови.

Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради будівельний паспорт на забудову земельної ділянки за вказаною адресою, не видавався.

Також, представником зазначено, що площа земельної ділянки (кадастровий номер: 5110136900:43:007:0036), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , на якій заплановано будівництво двоповерхового індивідуального житлового будинку з мансардою складає - 316 кв.м. Згідно п. 6.1.32 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», граничний розмір площі земельних ділянок, які надаються громадянам для нового житлового будівництва має становити не менше 150 кв.м. для блокованої забудови і не менше 500 кв.м. для індивідуальної житлової забудови.

Представник зазначає, що 07.06.2021 вищевказана земельна ділянка, загальною площею 0,5642га, кадастровий номер: 5110136900:43:007:0009, перестала існувати. Вона була розподілена на 17 окремих земельних ділянок (16 ділянок під будівництво житлових будинків, 1- ділянка- для улаштування проїзду), які заново сформовані шляхом присвоєння окремих кадастрових номерів, в тому числі 511013690043:007:0036, відомості про що внесені до Державного земельного кадастру, всупереч діючим будівельним нормам щодо їх граничних розмірів. При цьому, формування нової земельної ділянки здійснювалось без урахування вимог діючих будівельних норм ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудову територій», які набрали чинності 01 жовтня 2019 року, у т.ч. в частині граничного розміру площі ділянки.

За результатами обстеження на місці встановлено, що нове будівництво двоповерхового житлового будинку з мансардою, терасою та ганком на земельній ділянці загальною площею 343 кв.м. з кадастровим номером: 51110136900:43:007:0036 за адресою: АДРЕСА_1 передбачається з порушеннями п. 6.1.32, п. 6.1.41 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».

Таким чином, будівництво здійснюється з порушенням вимог п.6.1.32 п. 6.1.41 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій» щодо граничного розміру площі земельної ділянки, яка становить 343 кв.м., що є меншим ніж 500 кв.м для індивідуальної житлової забудови.

Також представник позивача посилається на приписи ст. 376 ЦК України, відповідно до якої житловий будинок вважається самочинним будівництвом якщо вони збудовані …. з істотним порушення будівельних норм і правил.

Через канцелярію суду 08.02.2024 року (вхід. № 5666/24) від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник заперечує проти заявлених позовних вимог та просить відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке.

Так, представник відповідача зазначив, що ним здійснюється будівництво на підставі дозвільних документів, а саме: схема забудови реєстраційний номер NB01:5051-2546-9952-5483 від 31.05.2023, повідомлення про початок виконання будівельних робіт ОД 051230608689, яке зареєстровано позивачем 12 червня 2023 року.

Тобто, як вважає відповідач, у нього є повний пакет дозвільних документів, які дозволяють здійснювати будівельні роботи на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер: 5110136900:43:007:0036.

Як зазначив представник відповідача, маючи намір забудови вказаної земельної ділянки індивідуальним двоповерховим житловим будинком садибного типу, площею до 500 кв.м., ТОВ «ЮНА-2019» неодноразово зверталося до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради (Департамент) із відповідними заявами про видачу будівельних паспортів, що є основним дозвільним документом для забудови вищезазначених ділянок, проте Департамент містобудування та архітектури Одеської міської ради відмовляв позивачу у видачі будівельних паспортів.

Разом з тим, відповідач наголосив на наявності у нього схеми забудови реєстраційний номер NB01:5051-2546-9952-5483 від 31.05.2023, яка на період дії воєнного стану в Україні є документом тотожним будівельному паспорту.

Що стосується площі земельної ділянки представник відповідача зазначив, що чинне законодавство не передбачає будь-яких обмежень щодо розміру земельної ділянки, на який можливе будівництво на підставі будівельного паспорту, натомість обмежується лише площа будинку.

Представник відповідача погоджується з тим, що п. 6.1.32 ДБН Б.2.-12:2019 «Планування і забудова територій» передбачає граничний розмір земельних ділянок, але ці положення, на думку відповідача, не поширюються на юридичних осіб, оскільки в цьому пункті дослівно зазначено, що земельні ділянки, які надаються громадянам.

Представник відповідача звертає увагу, що чинне законодавство України чітко розмежовує поняття «надання» (первинне) отримання земельної ділянки та поняття «придбання» (вторинне оплатне) земельної ділянки.

Відповідач є юридичною особою, та ньому не була надана земельна ділянка, ці земельна ділянка ним була придбана.

Окрім цього, представник відповідача звернувся до Мінрегіону із запитом від 07.11.2022 року з проханням роз`яснити чи поширюється п. 6.1.32 ДБН Б.2.-12:2019 «Планування і забудова територій» на юридичних осіб, та листом № 7/14.4.1/13703-22 від 14.12.2022 року Мінрегіон на запит повідомило, що обмеження мінімальних площ земельних ділянок для нового житлового будівництва, встановлених п. 6.1.32 ДБН Б.2.-12:2019 розповсюджуються, насамперед, на проектні рішення містобудівної та землевпорядної документації, яка використовується при наданні земельних ділянок.

Також представник відповідача посилається на те, що у позивача відсутні підстави для звернення до суду, оскільки, на думку відповідача, виключною підставою для звернення до суду з позовом про скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт є встановлення факту здійснення самочинного будівництва.

За таких наведених підстав представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову.

Також, через канцелярію суду 08.02.2024 року (вхід. № 5667/24) від відповідача надійшло клопотання про залишення позову без розгляду.

Через канцелярію суду 08.02.2024 року (вхід. № 5669/24) від відповідача надійшло клопотання про виклик свідків.

Ухвалою від 29 лютого 2024 року у задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позову без розгляду відмовлено.

Ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 29.02.2024 року клопотання представника відповідача про виклик свідків задоволено та викликано у судове засідання для допиту в якості свідка: ОСОБА_2 спеціаліста Управління ДАБК ОМР, ОСОБА_3 спеціаліста Департаменту архітектури та містобудування ОМР, ОСОБА_4 головного спеціаліста ДЗР ОМР.

Також, ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого засідання від 29.02.2024 року підготовче провадження закінчено та призначено розгляд справи по суті.

У вступному слові представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та наполягав на їх задоволенні.

Представник відповідача у вступному слові заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Також, у судовому засіданні 15.04.2024 року було заслухано свідка ОСОБА_2 , та у судовому засіданні 29.05.2024 року було заслухано свідка ОСОБА_3 .

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, судом встановлено таке.

Матеріалами справи підтверджено, що 07.06.2023 року ТОВ «ЮНА-2019» подало до Управління ДАБК в Одеській області повідомлення про початок будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта нового будівництва двоповерхового житлового будинку садибного типу з мансардою за адресою: АДРЕСА_1 .

У повідомленні зазначено відомості щодо земельної ділянки: документ, що посвідчує право на земельну ділянку: згідно з Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, земельна ділянка, загальною площею 0,0343 га, кадастровий номер: 5110136900:43:007:0036, цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , належить на праві власності ТОВ «ЮНА-2019».

Також у повідомленні зазначено відомості про будівельний паспорт, а саме: схема намірів забудови земельної ділянки, видана архітектором ОСОБА_1 від 31.05.2023 реєстраційний номер NВ01:5051-2546-9952-5483 на нове будівництво двоповерхового житлового будинку з мансардою на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер: 511036900:43:007:0036 та 5110136900:43:007:0038), з намірами забудови двоповерховий житловий будинок з мансардою та терасою, загальною площею 206,57, габаритними розмірами 12,34*13,58 м. Будинок віднесено до ІІ ступеню вогнестійкості.

Суд встановив, що згідно з реєстру будівельної діяльності наявні відомості щодо реєстрації ІНФОРМАЦІЯ_1 12.06.2023 року повідомлення № ОД 051230608689 про початок виконання будівельних робіт на підставі будівельного паспорта «нове будівництво двоповерхового житлового будинку садибного типу з мансардою за адресою: АДРЕСА_1 ».

Також матеріалами справи підтверджено, що до ІНФОРМАЦІЯ_1 надійшов лист Київської окружної прокуратури м. Одеси вхід. № 01-6/268-ПР від 21.09.2023 року з надання інформації щодо перевірки ІНФОРМАЦІЯ_1 дотримання забудовником вимог п. 6.13.2 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» при реєстрації дозвільних документів на будівництво за адресою: АДРЕСА_1 та про проведені посадовими особами Управління обстеження (перевірки) за вказаною адресою.

Суд встановив, що відповідно до ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Порядку взаємодії виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, закладів та організацій Одеської міської ради з питань, пов`язаних із виявленням самочинного будівництва у місті Одесі та вжиттям заходів реагування, затвердженого рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради, головним спеціалістом інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю ОМР ОСОБА_2 , із залученням головного спеціаліста КРА ОМР ОСОБА_5 , головного спеціаліста ДЗР ОМР ОСОБА_4 , головного спеціаліста ДАМ ОМР ОСОБА_3 проведено комісійне обстеження об`єкта містобудування щодо дотримання законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові на території м.Одеси нове будівництво житлового будинку на земельній ділянці з кадастровим номером 511036900:43:007:0036 за адресою АДРЕСА_1 .

За результатами обстеження складено акт від 27.09.2023 року. (а.с.24-26)

Як вбачається з Акту, під час виїзду на місце з візуального огляду встановлено, що будівельні роботи не розпочато. Земельна ділянка вільна від забудови. В наявності схема намірів, документи на право власності на земельну ділянку.

Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради будівельний паспорт на забудову земельної ділянки за вказаною адресою, не видавався.

Розглянувши наявні матеріали встановлено, що площа земельної ділянки (кадастровий номер: 5110136900:43:007:0036), що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , на якій заплановано будівництво двоповерхового індивідуального житлового будинку з мансардою складає - 343 кв.м.

Однак з згідно п. 6.1.32 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», граничний розмір площі земельних ділянок, які надаються громадянам для нового житлового будівництва має становити не менше 150 кв.м. для блокованої забудови і не менше 500 кв.м. для індивідуальної житлової забудови.

ТОВ «ЮНА-2019» на підставі іпотечного договору від 19 травня 2021 року було взято в іпотеку нерухоме майно у вигляді у т.ч. сформованої земельної ділянки, загальною площею 0,5642 га, кадастровий номер: 5110136900:43:007:0009, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Земельна ділянка по АДРЕСА_1 , загальною площею 0,5642 га, кадастровий номер 5110136900:43:007:0009 була раніше надана іншій фізичні особі.

07.06.2021 вищевказана земельна ділянка, загальною площею 0,5642 га, кадастровий номер: 5110136900:43:007:0009, перестала існувати. Вона була розподілена на 17 окремих земельних ділянок (16 ділянок під будівництво житлових будинків, 1- ділянка- для улаштування проїзду), які наново сформовані шляхом присвоєння окремих кадастрових номерів, в тому числі 511013690043:007:0036 та 5110136900:43:007:0038, відомості про що внесені до Державного земельного кадастру, всупереч діючим будівельним нормам щодо їх граничних розмірів.

При цьому, формування нової земельної ділянки здійснювалось без урахування вимог діючих будівельних норм БН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудову територій», які набрали чинності 01 жовтня 2019 року, у т.ч. в частині граничного розміру площі ділянки.

З урахуванням вказаних обставин, встановлених за результатами обстеження на місці, Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради встановлено, що нове будівництво двоповерхового житлового будинку з мансардою на земельній ділянці загальною площею 343 кв.м. з кадастровим номером: 51110136900:43:007:0036 за адресою: АДРЕСА_1 , здійснюється з порушеннями п. 6.1.32 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», що стало підставою для звернення до суду.

Окрім того судом встановлено та не заперечується сторонами, що ТОВ «ЮНА-2019» звернулось до Мінрегіону із запитом від 07.11.2022 року та відповідно до листа-відповіді № 7/14.1.1/13703-22 від 14.12.2022 року позивачу роз`яснено:

«… згідно зі статтею 16 Закону розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновленням. При цьому за визначеннями, наведеними у ст.ст. 161, 17 та 19 Закону комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад та генеральні плани населених пунктів є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою, а детальні плани територій одночасно з їх затвердженням стають їх невід`ємними складовими.

Виходячи зі змісту нормативних положень статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок це процедура, яка здійснюється в інтересах осіб, зацікавлених в одержанні й користування земельних ділянок із земель державної або комунальної власності і реалізується рішеннями відповідних органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування стосовно розроблення та затвердження проектів землеустрою щодо відведення таких земельних ділянок.

Отже, обмеження щодо мінімальних площ земельних ділянок для нового житлового будівництва, встановлених пунктом 6.1.32 ДБН 5.2.2-12:2019, розповсюджується, насамперед, на проекті рішення містобудівної та землевпорядної документації, яка використовується при наданні земельних ділянок.

Застосування цієї норми при здійсненні забудови раніше сформованих земельних ділянок відповідного цільового призначення не має достатнього нормативного обґрунтування.

Разом з тим слід зазначити, що при містобудівному освоєнні таких земельних ділянок, у тому числі на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, необхідно забезпечувати інші нормативні вимоги до садибної забудови, встановлені ДБН Б.2.2-12:2019… ».

Проаналізувавши положення чинного законодавства, обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з огляду на таке.

Частиною ч. 2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року

№ 3038-VI (далі- Закон № 3038-VI).

Згідно з ч.1 ст.41 Закону № 3038-VI, державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Державний архітектурно-будівельний контроль замовників будівництва, які є фізичними особами, здійснюється відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей правового статусу таких осіб. Порядок здійснення архітектурно-будівельного контролю визначається Кабінетом Міністрів України.

Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради №135 від 29.03.2018 затверджений Порядок взаємодії виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, закладів та організацій Одеської міської ради з питань, пов`язаних із виявленням самочинного будівництва у місті Одесі та вжиттям заходів реагування (далі - Порядок №135) (зі змінами).

Порядок №135 визначає організаційні засади взаємодії виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, закладів та організацій Одеської міської ради з питань виявлення фактів самочинного будівництва та вжиття відповідних заходів реагування на такі факти.

Відповідно до п. 2 Порядку №135 виявлення фактів самочинного будівництва здійснюється із повідомлень про відповідні факти, які надходять від фізичних та юридичних осіб, або безпосередньо виконавчими органами Одеської міської ради, комунальними підприємствами, установами, закладами та організаціями Одеської міської ради, органами самоорганізації населення та іншими, визначеними законодавством України та цим Порядком суб`єктами, які в межах наданих повноважень здійснюють постійний контроль за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові території м. Одеси або здійснюють інші повноваження, в ході реалізації яких можуть бути виявлені факти самочинного будівництва, в тому числі і управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради.

Як зазначено позивачем у позовній заяві та підтверджено матеріалами справи, відповідно до ст.31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Порядку взаємодії виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, закладів та організацій Одеської міської ради з питань, пов`язаних із виявленням самочинного будівництва у місті Одесі та вжиттям заходів реагування, затвердженого рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 29.03.2018 № 135, 27.09.2023 проведено комісійне обстеження нового будівництва житлового будинку щодо дотримання вимог містобудівного законодавства, будівельних норм, стандартів і правил за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Саксаганського, 2-А (кадастровий номер: 5110136900:43:007:0036).

Враховуючи вищенаведені приписи норм права, суд доходить висновку, що позивач має повноваження на проведення комісійного обстеження об`єкта містобудування щодо дотримання законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові на території м.Одеси.

Щодо встановленого під час обстеження порушення ТОВ «ЮНА-2019», а саме: п. 6.1.32, 6.1.41 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», суд зазначає таке.

Так, згідно з п. 6.1.32 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», граничний розмір площі земельних ділянок, які надаються громадянам для нового житлового будівництва має становити не менше 150 кв.м. для блокованої забудови і не менше 500 кв.м. для індивідуальної житлової забудови.

Як зазначив позивач, будівництво здійснюється з порушенням вимог п. 6.1.32 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» щодо граничного розміру площі земельної ділянки, яка становить 343 кв.м, що є меншим ніж 500 кв.м для індивідуальної житлової забудови.

Відповідач заперечує з підстав того, що п. 6.1.32 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» не поширюється на юридичних осіб та на придбані земельні ділянки.

Надаючи оцінку доводам та запереченням сторін, суд виходить із такого.

Так, матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «ЮНА-2019» є власником земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 5110136900:43:007:0036, площею 0,0343 га. (343 кв.м.), що підтверджується витягом про державну реєстрацію прав власності (а.с.17-22).

У відзиві на позовну заяву представник відповідача зазначив, що ТОВ «ЮНА-2019» на підставі іпотечного договору від 19 травня 2021 року було взято в іпотеку нерухоме майно у вигляді у т.ч. сформованої земельної ділянки, загальною площею 0,5642 га, кадастровий номер: 5110136900:43:007:0009, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Земельна ділянка по АДРЕСА_1 , загальною площею 0,5642 га, кадастровий номер 5110136900:43:007:0009 була раніше надана іншій фізичні особі.

Вказана земельна ділянка була розподілена 17 окремих земельних ділянок, у тому числі, на земельну ділянку площею 0,0343 га. (343 кв.м.) кадастровий номер 5110136900:43:007:0036.

Відповідно до ст. 81,82 Земельного кодексу України громадяни України набувають право власності на земельні ділянки на підставі: придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності, приватизації земель. Юридичні особи можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: придбання за договором купівлі-продажу ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; внесення земельних ділянок їх засновниками до статутного капіталу та ін.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідачем, який є юридична особа була придбана земельна ділянка у інших осіб, у власності яких вона вже перебувала.

В той же час, суд зазначає, що вказані норми ДБН регулюють граничний розмір площі земельної ділянки, при наданні земельних ділянок громадянам та відповідно вказані норми ДБН не регулюють спірні правовідносини та при обстеженні об`єкта містобудування було помилково встановлено порушення ТОВ «ЮНА -2019» п.6.1.32 ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».

Крім того, суд враховує те, що листом Міністерства розвитку громад та територій України №7/14.4.1/13703-22 від 14 грудня 2022 року на запит ТОВ «ЮНА-2019» щодо застосування положень пункту 6.1.32 державних будівельних норм ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» (далі -ДБH Б.2.2- 12:2019) при оформленні будівельних паспортів забудови земельних ділянок, розташованих на вул. Саксаганського у м.Одесі, повідомлено, що обмеження щодо мінімальних площ земельних ділянок для нового житлового будівництва, встановлених пунктом 6.1.32 ДБH 5.2.2- 12:2019, розповсюджуються, насамперед, на проектні рішення містобудівної та землевпорядної документації, яка використовується при наданні земельних ділянок. Застосування цієї норми при здійсненні забудови раніше сформованих земельних ділянок відповідного цільового призначення не має достатнього нормативного підґрунтя.

Щодо будівельного паспорту, суд зазначає, що як встановлено під час комісійного обстеження та не заперечується відповідачем, а також підтверджено допитом свідків, що ТОВ «ЮНА-2019 здійснює будівництво житлового будинку на вказаній земельній ділянці на підставі: схеми забудови реєстраційний номер NB01:5051-2546-9952-5483 від 31.05.2023.

Суд зазначає, що відповідно до статті 12 -1 Закону України Про правовий режим воєнного стану Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Деякі питання здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану» від 24 червня 2022 р. № 722 (далі Постанова № 722).

Відповідно до п.1 ч.1 Постанови №722 на період дії воєнного стану в Україні та протягом одного року з дня припинення чи скасування воєнного стану: будівництво індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) площею до 500 кв. метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки за рішенням замовника відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні, а у разі відсутності затвердженої містобудівної документації на місцевому рівні - відповідно до цільового призначення земельної ділянки та обмежень у використанні земель, визначених Законом України Про охорону культурної спадщини, може здійснюватися замовником без отримання будівельного паспорта забудови земельної ділянки.

У такому разі замовник звертається до архітектора або інженера-проектувальника, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, на підставі укладеного між ними договору, архітектор або інженер-проектувальник забезпечує створення та/або завантаження до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва з накладенням кваліфікованого електронного підпису схеми намірів забудови земельної ділянки (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об`єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об`єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо), створеної з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм і правил.

Враховуючи викладені обставини, суд доходить висновку, що видання будівельного паспорту на забудову спірної земельної ділянки не носить обов`язкового характеру на час воєнного стану, за умови видання інших дозвільних документів, яким в даному випадку, є схема намірів забудови реєстраційний номер NB01:5051-2546-9952-5483 від 31.05.2023 року.

З урахуванням наведеного, суд доходить висновку що заявлені позовні вимоги Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНА-2019 про припинення права на виконання будівельних робіт, набуте на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта від 12.06.2023 № ОД051230608689 Нове будівництво двоповерхового житлового будинку садибного типу з мансардою за адресою: АДРЕСА_1 є необґрунтованими, а тому не підлягають задоволенню.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення заявлених позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Управління Державного архітектурно-будівельного контролю (код ЄДРПОУ 40199728, місце знаходження:65062, м. Одеса, вул. Черняховського, 6) до Товариства з обмеженою. відповідальністю «ЮНА-2019» (код ЄДРПОУ 44371102, місце знаходження: 65038, м. Одеса, вул. Саксаганського, 2а) про припинення права на виконання будівельних робіт, - відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено та підписано « 06» червня 2024 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2024
Оприлюднено10.06.2024
Номер документу119562593
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/36803/23

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 25.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 04.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 06.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 29.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні