Рішення
від 03.06.2024 по справі 120/2863/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

03 червня 2024 р. Справа № 120/2863/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Жданкіної Наталії Володимирівни,

за участю секретаря судового засідання: Галюк Аліни Леонідівни,

представника позивача: Мельника Ю.О.,

представника відповідача: Дзигун О.Л.,

представника третьої особи 1: Павленко Ю.Є.,

представника третьої особи 2:не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Первинної профспілкової організації комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2" до Вінницької міської ради, треті особи: Національна професійна спілка "Прометей", Комунальне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня "Центр матері та дитини"" про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Первинна профспілкова організація комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2" (далі - позивач, Профспілка) з адміністративним позовом до Вінницької міської ради (далі - відповідач), треті особи: Національна професійна спілка "Прометей" (далі - третя особа 1, НПС "Прометей"), Комунальне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня "Центр матері та дитини"" (далі - третя особа 2, КП "ВМКЛ "ЦМД"") про визнання протиправним та скасування рішення.

Позовні вимоги обґрунтовано протиправністю прийнятого Вінницькою міською радою рішення № 1208 від 30 вересня 2022 року "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2", як такого, що порушує права трудового колективу.

Крім того, позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржуване рішення прийнято без проведення громадських слухань (обговорень) та з допущенням ряду процедурних порушень, в тому числі: не допущено членів трудового колективу на пленарне засідання сесії, на якому було прийнято оскаржуване рішення; не оприлюднено проект прийнятого на сесії рішення; відсутній цифровий звукозапис сесії в частині засідань постійних комісій ради.

Ухвалою від 12.03.2024 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку загального позовного провадження. Підготовче судове засідання у справі призначено на 01.04.2024.

Ухвалою від 25.03.2024 вирішено допустити участь представника позивача, адвоката Мельника Юрія Олексійовича, під час розгляду адміністративної справи № 120/2863/24 в судовому засіданні, призначеному на 01 квітня 2024 року в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

В підготовчому судовому засіданні 01.04.2024 оголошено перерву до 15.04.2024.

Ухвалою від 15.04.2024, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, із занесенням до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження у справі та призначено її до розгляду по суті в судовому засіданні на 06.05.2024.

Ухвалою від 06.05.2024 вирішено допустити участь представника позивача, адвоката Павленка Юрія Євгенійовича, під час розгляду адміністративної справи № 120/2863/24 в судовому засіданні, призначеному на 06 травня 2024 року в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

В судовому засіданні 06.05.2024 оголошено перерву до 03.06.2024.

Представник позивача в судовому засіданні 03.06.2024, в режимі відеоконференції, заявлені позовні вимоги підтримав повністю та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини які викладені в позовній заяві та наданих під час розгляду справи усних поясненнях. Зокрема вказав на процедурні порушення, що мали місце при прийнятті відповідачем оскаржуваного рішення. Відзначив, що у відповідача відсутні повноваження розпоряджатися від імені ВМТГ комунальним майном, в тому числі, приймати оскаржуване рішення про реорганізацію КНП ВМКПБ №2. Вказав, що рішення №1208 від 30.09.2022 не було опубліковане в друкованих виданнях та на інтернет-сайті ВМР в порядку та строки, передбачені вищенаведеними нормами, а протокол засідання постійної комісії №22 від 26.09.2022 містить недостовірну інформацію в частині складу присутніх на засіданні комісії членів, внаслідок чого засідання комісії за відсутності достовірного протоколу слід вважати таким, що не відбулося.

Також, стороною позивача звернуто увагу на відсутність цілісного аудіозапису пленарного засідання 25-ї сесії, що на їх думку, свідчить як про порушення статей 3.10.1, 3.10.3 Регламенту, так і про недостовірність зазначених файлів як доказу.

Більш того, на переконання представника позивача, оскаржуване рішення прийняте без попереднього проведення громадських слухань (обговорень), тобто без врахування думки Вінницької міської територіальної громади з цього приводу. При цьому, позивач у позовній заяві наголосив, що члени територіальної громади вже висловили свою позицію проти такого рішення, використовуючи інститути прямої демократії, в порядку ст. 142 Конституції України, тобто безпосередньо, про що свідчать відомості з інтернет-мережі. Відзначив, що протягом листопада-грудня 2022 року на розгляд Вінницької міської ради було внесено декілька місцевих ініціатив щодо скасування прийнятого Вінницькою міською радою рішення №1208 від 30.09.2022 та збереження Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2".

Обґрунтовуючи протиправність спірного рішення позивач, окрім іншого, вказав на те, що останнє прийняте без врахування думки територіальної громади, трудового колективу через не допуск представників трудового колективу КНП ВМКПБ №2 на пленарне засідання 30.09.2022.

Також в позовній заяві представник позивача наголосив на тому, що спірне рішення порушує інтереси територіальної громади, оскільки останнім передбачено припинення юридичної особи закладу охорони здоров`я - КНП ВМКПБ №2, а зменшення кількості медзакладів неминуче означає погіршення якості медичних послуг через їх територіальну віддаленість відносно кожного пацієнта, який користувався послугами закритого медзакладу.

Більш того, стороною позивача зазначено, що у зв`язку з незаконною реорганізацією КНП ВМКПБ №2 порушуються права позивача, як законного представника трудового колективу, а реорганізація є недбайливим ставленням до комунального майна, веде до занедбання і можливого знесення будівлі по проспекту Коцюбинського, 50 у м. Вінниця, втрати і нецільового використання комунального дороговартісного майна, медичного обладнання. Сам трудовий колектив КНП ВМКПБ №2, до якого належить позивач, припинить своє існування в результаті реорганізації, місто втратить кваліфікованих лікарів.

Представник позивача наголосив на тому, що в результаті незаконної реорганізації КНП ВМКПБ №2 Профспілка зазнала майнової шкоди у вигляді втрати доходу - членських внесків з заробітної плати своїх членів, так як внаслідок реорганізації КНП ВМКПБ №2 було розпочато процедуру припинення Профспілки відповідно до протоколу конференції Профспілки від 15.11.2022.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала та просила відмовити в його задоволенні з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву. Зокрема зазначила, що пунктом 30 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлена виключна компетенція міської ради щодо прийняття рішень про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади. Комунальні заклади охорони здоров`я, що перебувають у власності територіальних громад, підпорядковані, підзвітні й підконтрольні відповідним радам, які, здійснюючи управління ними, уповноважені приймати рішення про їхню реорганізацію, ліквідацію.

Представник відповідача звернула увагу на те, що починаючи з 01.07.2022 в умовах демографічної кризи, пов`язаної із війною, зниженням показників народжуваності, зменшенням кількості пацієнток в пологодопоміжних закладах загалом, та в КНП ВМКПБ №2 в тому числі, склалась критична ситуація з виплати заробітної плати працівникам. З метою розробки напрямів підвищення ефективності роботи закладів охорони здоров`я ВМТК, покращення доступності та якості медичних послуг, Розпорядженням міського голови від 04.07.2022 року № 70/р створено робочу групу з питань розвитку системи охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади, затверджено її персональний склад та визначено повноваження. До складу робочої групи увійшли: незалежні експерти, представники медичних закладів обласного підпорядкування, представники приватних та комерційних медичних закладів, радники міського голови.

Представниками робочої групи проведено детальний аналіз економічних складових роботи закладів охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади за 2021 рік та І півріччя 2022 року та враховано економічні показники роботи закладів протягом липня 2022 року. Аналіз проводився на підставі наданої керівниками закладів інформації та затвердженої у встановленому порядку фінансової та статистичної звітності.

Робочою групою з питань розвитку системи охорони здоров`я ВМТГ надано рекомендації, зокрема: Здійснити реорганізацію шляхом приєднання КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2 до КНП Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини з утворенням кластерного закладу охорони здоров`я Вінницького госпітального округу.

Рішення Вінницької міської ради від 30 вересня 2022 року №1208 Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 прийнято на засіданні 25 сесії 8 скликання Вінницької міської ради у відповідності до вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні більшістю голосів депутатів міської ради відповідно до вимог Законів України Основи законодавства України про охорону здоров`я, Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення, враховуючи вимоги щодо реформування галузі охорони здоров`я, які затверджені відповідними законодавчими органами, відповідні експертні висновки консультативно-дорадчих органів та фахівців у галузі охорони здоров`я ВМТГ.

Крім того, представник відповідача зазначила, що проект спірного рішення попередньо розглянутий постійними комісіями Вінницької міської ради та підтриманий більшістю голосів, що підтверджується оприлюденими протоколами таких комісій.

Розпорядження міського голови від 19.09.2022 №104/р "Про скликання 25-ої сесії міської ради 8-го скликання оприлюднено на сайті міської ради. Зазначила, що проекти рішень порядку денного надіслані 21.09.2022 на електронні адреси депутатів міської ради, зазначені в їх облікових картах.

Необґрунтованим та не доведеним, на думку сторони відповідача, є твердження Профспілки про недопущення членів трудового колективу до засідання 25-ої сесії міської ради 8-го скликання, оскільки, заяв щодо присутності на засіданні 25-ої сесії міської ради 8-го скликання (яка відбулася 30.09.2022 о 10:00 год) від членів трудового колективу КНП Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 у встановлений Регламентом міської ради термін не надходило, разом з тим, зазначені особи брали участь у обговоренні проекту рішення на засіданні профільної комісії. Наголосила на тому, що питання реорганізації обговорювалось на засіданнях постійних комісій міської ради. Зокрема, на засіданні постійної комісії міської ради з питань охорони здоров`я та соціального захисту населення, де висловлювались різні позиції, зокрема і членами трудового колективу КНП ВМКПБ №2, що дало можливість всебічно розглянути дане питання на комісії.

Також, представник відповідача повідомила, що проекти рішень міської ради Про скасування рішення 25 сесії Вінницької міської ради 8 скликання від 30.09.2022 №1208 Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2, які подані громадськими організаціями та членами Вінницької міської територіальної громади в порядку місцевої ініціативи, розглянуто на комісіях міської ради й на засіданні сесії міської ради 25.11.2022 та були відхилені як такі, що не отримали необхідної більшості голосів на їх підтримку.

Крім того, представником Вінницької міської ради зазначено, що реорганізація КНП ВМКПБ №2 не тягне за собою жодних змін для жителів громади та не порушує право громадян на отримання якісних безкоштовних медичних послуг. Так, внаслідок прийняття оскаржуваного рішення, не відбулось ліквідації лікувальних закладів та скорочення існуючої мережі закладів охорони здоров`я. Натомість, з метою безперебійної оплати медичних послуг Національною службою здоров`я України, підвищення рівня та стандартів надання медичних послуг мешканцям ВМТГ, відбулась реорганізація двох закладів охорони здоров`я, що прямо передбачено частиною 4 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я, та входить до компетенції і повноважень власника медичних закладів - Вінницької міської ради відповідно до частини першої статті 143 Конституції України, пункту 30 частини першої статті 26 Про місцеве самоврядування в Україні.

Представник відповідача повідомила, що в процесі реорганізації КНП ВМКПБ №2 28 лютого 2023 року було звільнено 226 працівників, із них у зв`язку із переведенням на запропоновані посади до КНП ВМКЛ ЦМтаД - 142 працівники, у зв`язку зі скороченням чисельності та штату 84 працівники, у тому числі 34 працівники відмовились від переведення на запропоновані посади в останній робочий день.

Всі переведені працівники наразі працюють в новостворених структурних підрозділах КНП ВМКЛ ЦМтаД і надають медичну допомогу жінкам в повному обсязі, в тому числі передбачений програмою медичних гарантій безкоштовний гарантований обсяг.

Отже, враховуючи те, що станом на 01.03.2023 усі працівники КНП ВМКПБ № 2 переведені до закладу - правонаступника або відповідно до КЗПП України звільнені за власним бажанням, скороченням, а тому станом на момент подачі позову у позивача відсутні члени Профспілки.

В контексті наведеного представник відповідача також вказала, що правомірність вивільнення працівників КНП ВМКПБ № 2, на підставі наказу № 112 Про наступне вивільнення працівників КНП ВМКПБ № 2 від 31.10.2022 було предметом розгляду в цивільній справі №127/12060/23 за позовом Первинної профспілкової організації комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2 до Комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2 про визнання протиправним наказу.

Зокрема, під час розгляду вищезазначеної справи, суд дійшов висновку про правомірність прийняття КНП ВМКПБ № 2 наказу від 31.10.2022 за № 112 Про наступне вивільнення працівників КНП ВМКПБ № 2. Зокрема, у рішенні від 09.06.2023, прийнятому за результатом розгляду цивільної справи №127/12060/23, яке набуло законної сили 21.03.2024, суд дійшов висновку, що роботодавець належним чином та у встановлені строки виконав обов`язки, передбачені КЗпП України щодо попередження про вивільнення та пропозицію працевлаштування. Тому, посилання позивача щодо не проведення консультацій профспілковою організацією під час здійснення процедури вивільнення працівників, пов`язаної із реорганізацією підприємства, в повному обсязі спростовуються поданими вище доказами.

Також представник відповідача зазначила, що рішенням Вінницького міського суду Вінницької області від 10.11.2023, залишеним без змін постановою Вінницького апеляційного суду від 20.02.2024, по справі 127/8920/23 за по позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 та Вінницької міської ради, про визнання протиправним та скасування наказу та зобов`язання вчинити дії, не встановлено порушення КНП ВМКПБ № 2 порядку звільнення ОСОБА_1 та відповідно підстав для її поновлення на роботі.

Твердження позивача про нібито нецільове, неефективне використання майна, на переконання сторони відповідача, ґрунтується виключно на припущеннях і, при цьому, до суду не надано жодного належного, допустимого та достовірного доказу в підтвердження цих фактів.

Крім того, на думку відповідача, необґрунтованим є твердження позивача про те, що члени трудового колективу проти реорганізації КНП ВМКПБ №2, оскільки 13.01.2023 до виконавчих органів Вінницької міської ради було подано колективне звернення 69 працівників КНП ВМКПБ №2 з приводу розуміння складної фінансової ситуації, надання згоди на їх працевлаштування в КНП Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини на запропоновані посади та підтримки у завершенні процедури реорганізації КНП ВМКПБ №2.

Представник третьої особи 1 в судовому засіданні, в режимі відеоконференції, підтримав заявлені позивачем позовні вимог та наполягав на їх задоволенні з мотивів, які за своїм змістовним наповненням є аналогічними тим, що наведені позивачем у позовній заяві.

Представник третьої особи КП "ВМКЛ "ЦМД"" в судове засідання не з`явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами. Свою позицію щодо заявлених позовних вимог навів у поданих суду письмових поясненнях, в яких вказав на правомірність прийнятого Вінницькою міською радою рішення № 1208 від 30 вересня 2022 року "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2". Зокрема зазначив, що реорганізації КНП ВМКПБ 2 не тягне за собою жодних змін для жителів нашої громади та не порушує право громадян на отримання якісних безкоштовних медичних послуг.

На думку представника третьої особи 2, рішення Вінницької міської ради від 30 вересня 2022 року 1208 Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок 2 прийнято у відповідності до вимог Законів України.

Внаслідок прийняття рішення міською радою, не відбулось ліквідації лікувальних закладів та скорочення існуючої мережі закладів охорони здоров`я, а відбулась реорганізація закладу охорони здоров`я, що прямо передбачено частиною 4 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я, та входить до компетенції і повноважень Вінницької міської ради відповідно до частини першої статті 143 Конституції України, пункту 30 частини першої статті 26 Про місцеве самоврядування в Україні.

Зазначив, що з метою забезпечення доступності медичної допомоги для осіб з інвалідністю, на базі КНП ВМКЛ ЦМтаД в жіночій консультації 2 облаштовані гінекологічні кабінети безбар`єрного доступу та підйомна платформа. Облаштовані спеціальні палати, гінекологічні крісла, санвузли. Завдяки цьому отримати безкоштовні гінекологічні послуги можуть всі жінки, незалежно від способу пересування, порушень опорно-рухового апарату, віку, наявності захворювань тощо.

Також, представник третьої особи 2 повідомив, що КНП ВМКЛ ЦМтаД має вдвічі більшу площу пологового корпусу (6155,8 кв м). При цьому, в структурі КНП ВМКЛ ЦМтаД є дитячий корпус площею 4 263 кв м.

В КНП ВМКЛ ЦМтаД окрім жіночої консультації, гінекологічного відділення, відділення патології вагітних, створені спеціалізовані відділення для виношування вагітності, виходжування недоношених та хворих новонароджених, постнатальної реабілітації та другого етапу виходжування недоношених, педіатричні відділення для молодшого та старшого дитинства, амбулаторно-діагностичне відділення з вузькими дитячими спеціалістами, лікувально-реабілітаційне відділення. Це забезпечує безперервність надання медичної допомоги.

Відділення КНП ВМКЛ ЦМтаД оснащені сучасною апаратурою.

Підприємство має реанімобіль для транспортування пацієнтів. Тобто, медична допомога надається починаючи від ведення вагітності чи вирішення проблем, пов`язаних із вагітністю, супроводу народження дітей, виходжування новонароджених дітей та лікування їх до 18 років.

На 2024 рік КНП ВМКЛ ЦМтаД підписано договір з НСЗУ по 14 пакетам медичної допомоги, в тому числі первинна медична допомога, допомога при народженні у складних неонатальних випадках, мамографія, ведення вагітності, допомога при пологах, допомога передчасно народженим дітям до 3 років.

В зв`язку з цим, представник третьої особи 2 зазначив, що на його переконання, є необґрунтованим твердження позивача, що оскаржуване рішення порушує право членів Вінницької міської територіальної громади на отримання якісних медичних послуг, та про погіршення якості медичних послуг, ускладнення їх надання.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані ними докази, всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення та інші обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, суд встановив наступне.

Законом України від 01.07.2022 №2347-ІХ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення надання медичної допомоги, яким було внесено відповідні зміни до Законів України "Основи законодавства України про охорону здоров`я" та "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення". Зокрема, внесено зміни до статті 16 Закону № 2801-XII, якою передбачено, що порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності визначаються Законом. Мережа державних і комунальних закладів охорони здоров`я формується з урахуванням планів розвитку госпітальних округів, потреб населення у медичному обслуговуванні, необхідності забезпечення належної якості такого обслуговування, своєчасності, доступності для громадян, ефективного використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів.

Органи місцевого самоврядування здійснюють планування розвитку мережі закладів охорони здоров`я комунальної форми власності, приймають рішення про створення, припинення, реорганізацію чи перепрофілювання закладів охорони здоров`я з урахуванням затвердженого у встановленому порядку плану розвитку госпітального округу ( частина 5 статті 16 Закону).

01.07.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №741 "Про внесення змін до деяких постанов КМУ щодо забезпечення реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення", яка кардинально змінює принципи оплати медичних послуг за програмою медичних гарантій, а саме скасовується фінансування Національною службою здоров`я України (далі - НСЗУ) закладів охорони здоров`я за глобальною ставкою, та повертається оплата за фактично надані послуги та пролікованих пацієнтів.

Розпорядженням міського голови від 04.07.2022 року № 70/р створено робочу групу з питань розвитку системи охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади та затверджено персональний склад, враховуючи зміни адміністративно-територіального устрою України на рівні районів та громад, утворення госпітальних округів і наступної кластеризації медичних закладів, з метою розробки напрямків підвищення ефективності роботи закладів охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади, покращення доступності та якості медичної допомоги населенню громади, керуючись ч. 8 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.

Як слідує з матеріалів справи, представниками робочої групи проведено аналіз економічних складових роботи закладів охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади за 2021 рік та І півріччя 2022 року та враховано економічні показники роботи закладів протягом липня 2022 року. Аналіз проводився на підставі наданої керівниками закладів інформації та затвердженої у встановленому порядку фінансової та статистичної звітності.

У відповідності до Висновку робочої групи з питань розвитку системи охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади робочою групою з питань розвитку системи охорони здоров`я ВМТГ надано рекомендації, зокрема та з поміж іншого: Здійснити реорганізацію шляхом приєднання КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2 до КНП Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини з утворенням кластерного закладу охорони здоров`я Вінницького госпітального округу.

На засіданні Медичної ради, що відбулось 14.09.2022 висновки робочої групи були опрацьовані експертами Медичної ради, та як наслідок були підтримані повністю, що відображено у відповідному протоколі.

Відповідно до розпорядження міського голови Вінницької міської ради № 104 від 19.09.2022 було скликано 125-у сесію міської ради 8-го скликання 30.09.2022 на 10:00 год в залі засідань міської ради. На розгляд сесії винесено питання, запропоновані виконавчим комітетом та депутатами міської ради згідно з додатком.

У відповідності до додатку до вказаного розпорядження порядок денний пунктом 17 було визначено розгляд питання Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 .

З метою покращення якості та доступності медичного обслуговування населення, підвищення ефективності використання бюджетних коштів та кадрового потенціалу, 30.09.2022 на пленарному засіданні 25-ї чергової сесії Вінницька міська рада ухвалила рішення №1208 Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2. Вказаним рішенням відповідач вирішив:

1.1. Припинити юридичну особу комунальне некомерційне підприємство Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 (код згідно ЄДРПОУ 05484451, місцезнаходження: Україна, 21001, Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, проспект Коцюбинського, будинок 50) в результаті реорганізації шляхом приєднання до комунального некомерційного підприємства Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини (код згідно ЄДРПОУ: 25500212, місцезнаходження: Україна, 21019, Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, вулиця Синьоводська, будинок 142).

2. Створити комісію з реорганізації юридичної особи (надалі-Комісія) у складі, згідно з додатком до цього рішення.

3. Визначити місцезнаходження Комісії за адресою: Україна, 21001, Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, проспект Коцюбинського, будинок 50.

4. Комісії:

4.1. Повідомити державного реєстратора про припинення юридичної особи комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 в порядку та строк, передбачені чинним законодавством України.

4.2. Забезпечити офіційне оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2.

4.3. Здійснити усі дії, пов`язані з реорганізацією юридичної особи згідно з вимогами чинного законодавства України.

Встановити строк заявлення кредиторами своїх вимог до комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 два місяці з дня офіційного оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 в результаті реорганізації шляхом приєднання. Встановити наступний порядок заявлення кредиторами своїх вимог: надсилання вимог (претензій) у письмовій формі за місцезнаходженням Комісії.

4.4. Здійснити необхідні заходи щодо попередження працівників комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 про реорганізацію підприємства, відповідно до вимог чинного законодавства України.

4.5. Здійснити розрахунки за зобов`язаннями комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2.

4.6. Провести інвентаризацію майна та розрахунків комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2.

4.7. Скласти передавальний акт та подати його на розгляд і затвердження міської ради.

4.8. Підготувати документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу комунальне некомерційне підприємство Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

5. Після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подати державному реєстратору усі документи, передбачені частиною 14 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації - комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 шляхом приєднання до комунального некомерційного підприємства Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини.

6. Встановити, що з моменту створення комісії з реорганізації шляхом приєднання комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 до неї переходять повноваження щодо управління справами цієї юридичної особи. Голова комісії та її члени представляють юридичну особу у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи - комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2. У разі тимчасової відсутності голови комісії, її обов`язки виконує один із членів комісії відповідно дорозпорядження міського голови.

7. Департаменту охорони здоров`я міської ради попередити керівника комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 про наступне вивільнення із займаної посади у зв`язку з реорганізацією підприємства.

8. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради з питань охорони здоров`я та соціального захисту населення (В. Мацеру) та з питань законності, депутатської діяльності і етики (С. Василюка).

Не погоджуючись із такими рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною четвертою статті 140 Конституції України передбачено, що органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.

Також, частиною 2 статті 327 ЦК України передбачено, що управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Згідно з частиною 1 статті 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджету адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Статтею 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що ради - представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади га здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з пунктом 30 статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Відповідно до частини першої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Таким чином, засновником та власником підприємства комунальної форми власності є територіальна громада, інтереси якої представляє відповідна рада, до компетенції якої належить здійснення розпорядчих функцій та вирішення питання щодо ліквідації, реорганізації та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Частиною 7 статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я передбачено, що заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом).

Відповідно до статуту КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2, затвердженого рішенням Вінницької міської ради від 25.02.2022 №895 (том 3 а.с. 142-157), власником підприємства є Вінницька міська територіальна громада в особі Вінницької міської ради (власник). Підприємство засноване на комунальній власності Вінницької міської територіальної громади. Органом управління є департамент охорони здоров`я Вінницької міської ради.

Частинами 1, 2, 6 статті 319 ЦК України передбачено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Держава не втручається у здійснення власником права власності.

Відповідно до частин 1-5 статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я органи державної влади та органи місцевого самоврядування сприяють розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності.

Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності визначаються законом.

Мережа державних і комунальних закладів охорони здоров`я формується з урахуванням планів розвитку госпітальних округів, потреб населення у медичному обслуговуванні, необхідності забезпечення належної якості такого обслуговування, своєчасності, доступності для громадян, ефективного використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів. Існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена.

З метою забезпечення територіальної доступності якісної медичної та реабілітаційної допомоги населенню визначається госпітальний округ. Органи місцевого самоврядування здійснюють планування розвитку мережі закладів охорони здоров`я комунальної форми власності, приймають рішення про створення, припинення, реорганізацію чи перепрофілювання закладів охорони здоров`я з урахуванням затвердженого у встановленому порядку плану розвитку госпітального округу.

Виходячи із зазначеного, відповідач наділений господарською компетенцією як власник приймати рішення про реорганізацію КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2.

За огляду на викладене, суд критично оцінює посилання представників позивача та третьої особи 1 щодо відсутності в відповідача повноважень на прийняття спірного рішення про реорганізації КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2.

Також, судом встановлено, що питання про попередній розгляд проектів рішень, які пропонуються на розгляд 25-ої сесії міської ради 8 скликання: п.17. "Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2"" розглянуті на засіданнях постійних комісій (том 3 а.с. 130-136), саме:

- у відповідності до витягу з протоколу № 41 засідання постійної комісії міської ради з питань містобудування, будівництва, земельних відносин та охорони природи від 22.09.2022, у присутності членів комісії: Іващук А.Я. - голова комісії, депутат міської ради; ОСОБА_2 - заступник голови комісії, депутат міської ради; Мири Д.В. - секретар комісії, депутат міської ради; Заремби В.Б. - депутат міської ради; Сидоренко Д.С. - депутат міської ради; Сергійчука С.П. - депутат міської ради; ОСОБА_3 - депутат міської ради; ОСОБА_4 - депутат міської ради; був запрошений Директор департаменту охорони здоров`я міської ради - Шиш О.В., при розгляд порядку денного: попередній розгляд проектів рішень, які пропонуються на розгляд 25-ої сесії міської ради 8 скликання: п.17. Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2, в проекті порядку денного сесії за №17. Вирішили: погодити. Проголосовано одноголосно;

- у відповідності до витягу з протоколу № 78 засідання постійної комісії міської ради з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку 23.09.2022, за присутності ОСОБА_5 ; ОСОБА_6 - в режимі відеоконференції; ОСОБА_7 ; ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 ; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 ; були запрошені: Директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_13 з порядком денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_13 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанню № 17. Вирішили: Погодити запропонований проект рішення та винести його на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - 6 чол. ( ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 ) проти -1 ( ОСОБА_10 ) чол. утримались - 1 чол. ( ОСОБА_8 ) не голосували-0;

- у відповідності до витягу з протоколу № 25 засідання постійної комісії міської ради з питань промисловості, підприємництва, транспорту, зв`язку та сфери послуг від 27.09.2022, за присутності ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 . Запрошені: директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_13 ; з порядком денним: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_13 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанням № 16-18. Вирішили: Погодити запропоновані проекти рішень та винести їх на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - одноголосно;

- у відповідності до витягу з протоколу № 26 засідання постійної комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства та комунальної власності 28.09.2022 за присутності: ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 . Запрошені: Директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_13 ; порядок денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_13 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанням № 16-18. Вирішили; Погодити запропоновані проекти рішень та винести їх на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - одноголосно;

- у відповідності до витяг з протоколу № 22 засідання постійної комісії міської ради з питань охорони здоров`я та соціального захисту населення 26.09.2022, за присутності: ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 - в режимі відеоконференції; ОСОБА_31 , були запрошені: директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_13 ; головний лікар Вінницької обласної дитячої лікарні - Паненко В.В.; радник міського голови (голова медичної ради) - ОСОБА_32 ; ініціативна група трудового колективу МКПБ № 2 м.Вінниці: ОСОБА_33 - професора кафедри акушерства і гінекології № 2 ВНМУ ім.М.І.Пирогова; ОСОБА_34 - акушер-гінеколог МКПБ № 2, доцент ВНМУ ім. М.І. Пирогова; ОСОБА_35 - акушер МКПБ № 2 м. Вінниці; ОСОБА_36 - лікар МКПБ № 2 м. Вінниці; ОСОБА_37 - журналіст видання РІА; порядок денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання; слухали: ОСОБА_13 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанню № 17. Виступили: ОСОБА_38 - головний лікар Вінницької обласної дитячої лікарні; ОСОБА_32 - радник міського голови (голова медичної ради); представники ініціативної групи трудового колективу МКПБ № 2 м.Вінниці ( ОСОБА_33 - професор кафедри акушерства і гінекології № 2 ВНМУ ім.М.І. Пирогова; ОСОБА_34 - акушер-гінеколог МКПБ № 2, доцент ВНМУ ім.М.І. Пирогова; ОСОБА_35 - акушер МКПБ № 2 м.Вінниці; ОСОБА_36 - лікар МКПБ № 2 м. Вінниці); ОСОБА_29 - депутат ВМР; Верлан-Кульшенко - депутат ВМР. Вирішили: погодити запропонований проект рішення та винести його на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - 5 чол. ( ОСОБА_26 , ОСОБА_28 , ОСОБА_27 , ОСОБА_29 , ОСОБА_31 ) Проти - 2 чол. ( ОСОБА_39 , ОСОБА_40 ) утримались - 0 чол. не голосували - 0;

- у відповідності до витягу з протоколу № 21 засідання постійної комісії міської ради з питань освіти, культури, молоді, фізичної культури і спорту 27.09.2022, за присутні: ОСОБА_41 - в режимі відеоконференції; ОСОБА_42 ; ОСОБА_43 ; Головчук Ю.О. - в режимі відеоконференції; ОСОБА_44 ; ОСОБА_45 ; ОСОБА_46 ; були запрошені: директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_13 ; порядок денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_13 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанням № 16-18. Вирішили: Погодити запропоновані проекти рішень та винести їх на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - одноголосно;

- відповідно до витягу з протоколу з протоколу № 30 засідання постійної комісії міської ради з питань законності, депутатської діяльності і етики від 28.09.2022, у присутності: ОСОБА_47 ; ОСОБА_48 - в режимі відеоконференції; ОСОБА_49 ; Матвійчук Я.В. - в режимі відеоконференції; ОСОБА_50 ; Грушко С.С. - в режимі відеоконференції, були запрошені: директор департаменту охорони здоров`я міської ради - Шиш О.В. Порядок денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_13 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанням № 16-18. Вирішили; Погодити запропоновані проекти рішень та винести їх на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - одноголосно.

Встановлені вище фактичні обставини дають підстави виснувати, що проект спірного рішення № 1208 попередньо був розглянутий постійними комісіями Вінницької міської ради та підтриманий більшістю голосів, що підтверджується відповідними протоколами таких комісій.

Більш того, як слідує з матеріалів справи, розпорядженням міського голови від 04.07.2022 за № 70/р створено робочу групу з питань розвитку системи охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади (далі - робоча група), затверджено її персональний склад та визначено повноваження, з метою розробки напрямів підвищення ефективності роботи закладів охорони здоров`я ВМТК, покращення доступності та якості медичних послуг. До складу робочої групи увійшли: незалежні експерти, представники медичних закладів обласного підпорядкування, представники приватних та комерційних медичних закладів, радники міського голови (том 3 а.с. 187-190).

Згідно наявного в матеріалах справи висновку робочої груп (том 3 а.с. 191-199) останньою проведено детальний аналіз економічних складових роботи закладів охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади за 2021 рік та І півріччя 2022 року та враховано економічні показники роботи закладів протягом липня 2022 року. Аналіз проводився на підставі наданої керівниками закладів інформації та затвердженої у встановленому порядку фінансової та статистичної звітності.

Зокрема, у розділі "Конкретизовані проблеми та рекомендації по їх усуненню" робочою групою у пункті 2.3 зазначено, що в КНП Вінницький міський клінічний пологовий будинок 2:

- відсутня економічна ефективність діяльності закладу;

- заклад потенційно збитковий;

- у закладі виражені дублюючі послуги серед пологодопоміжних закладів міської територіальної громади. Дублювання виражене в усіх складових: матеріально-технічній базі; кадровому ресурсі; допоміжних службах. Дублювання послуг закладу виникло за рахунок зменшення реальної кількості послуг у територіальній громаді. Крім економічної збитковості закладу, зменшення кількості послуг, які надаються, призведе до зниження рівня якості медичної допомоги. Особливо це загрозливо у пологодомоміжній роботі - зменшення кількості пологів призводить до зменшення практичної діяльності лікарів та зниження їх професійного рівня і навичок (том 3 а.с. 197).

З огляду на вище встановлені обставини, робочою групою з питань розвитку системи охорони здоров`я ВМТГ надано рекомендації, зокрема: Здійснити реорганізацію шляхом приєднання КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2 до КНП Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини з утворенням кластерного закладу охорони здоров`я Вінницького госпітального округу.

Зазначені висновки детально опрацьовані експертами Медичної ради створеної згідно Рішення Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 25.02.2121 за № 464 та підтримані нею на засіданні 14.09.2022, що затверджено відповідним протоколом (том 3 а.с. 165-186).

Щодо доводів представника позивача та представника третьої особи 1 про недопущення членів трудового колективу до засідання 25-ої сесії міської ради 8-го скликання, то дані твердження не знайшли свого підтвердження з огляду на наступне.

Так, у відповідності до п.п.3,8 статті 1.4. Регламенту Вінницької міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 04.12.2020 №4 на засіданнях міської ради можуть бути присутні особи за запрошенням, за викликом депутати інших рад, обрані від м. Вінниці, керівники громадських рад, інших організацій, окремі громадяни за погодженням з секретарем міської ради на підставі повідомлення за особистим підписом керівника громадської ради, організації, громадянина тощо, що надійшло до дня проведення засідання (але не пізніше ніж за 24 години до його проведення) на визначених для них місцях. Особа, яка бажає відвідати відкрите пленарне засідання міської ради, подає письмову заяву або через офіційний веб-сайт Вінницької міської ради електронну заяву щодо бажаного дня для відвідин відкритого пленарного засідання. Заява подається у термін, не пізніше ніж за одну добу до початку пленарного засідання. У заяві вказується: П.І.Б. особи, дата народження, а також контактні дані: адреса реєстрації місця проживання, номер телефону та адреса електронної пошти. Заявка подана електронною поштою має бути підписана електронним цифровим підписом.

З врахуванням викладеного та встановленого, для надання можливості бути присутнім на засіданні в даному випадку Вінницької міської ради, при розгляд та затверджені спірного рішення необхідною передумовою було подання відповідної заявки не пізніше як за 24 години до зазначеної події.

Тоді як слідує з матеріалів справи (том 3 а.с. 137-138) заява (звернення) від ОСОБА_51 (як представника ініціативної групи трудового колективу Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2) яка не є членом трудового колективу, не є представником КНП ВМКПБ №2 надійшла 30.09.2022, тобто з порушенням звернення.

Тому суд робить висновки, що у встановлений Регламентом міської ради термін заяв, звернень не надходило, іншого матеріали справи не містять, що в сукупності дає підстави для формування висновку про те, що Вінницькою міською радою не порушено вимог Регламенту, затвердженого рішенням міської ради від 04.12.2020 №42 щодо проведення відповідних засідань ради.

Також, з матеріалів справи слідує, що проект рішення № 1208 від 30 вересня 2022 року "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2" 30.09.2022 був оприлюднений на офіційній веб-сторінці Вінницької міської ради (том 3 а.с. 139-141).

Встановлені факти спростовують доводи позивача та НПС "Прометей" стосовно оприлюднення спірного рішення, порушення регламенту про затвердження рішення та щодо проведення засідань постійних комісій.

Крім того, матеріалами справи містять суперечливі відомості про те, що члени трудового колективу проти реорганізації КНП ВМКПБ №2.

Так, представником позивача на підтвердження доводів про незгоду трудового колективу з проведенням реорганізації КНП ВМКПБ №2 покликався на те, що протягом листопада-грудня 2022 року на розгляд Вінницької міської ради було внесено декілька місцевих ініціатив щодо скасування прийнятого Вінницькою міською радою рішення №1208 від 30.09.2022 та збереження Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2" (том 1 а.с. 171-220). Також, представник позивача у позовній заяві наголосив, що члени територіальної громади вже висловили свою позицію проти такого рішення, використовуючи інститути прямої демократії, в порядку ст. 142 Конституції України, тобто безпосередньо, про що свідчать відомості з інтернет-мережі.

На противагу вищезазначеному, в матеріалах справи міститься колективне звернення 69 працівників КНП ВМКПБ №2 від 13.01.2023 з приводу розуміння складної фінансової ситуації, надання згоди на їх працевлаштування в КНП Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини на запропоновані посади та підтримки у завершенні процедури реорганізації КНП ВМКПБ №2 (том 3 а.с. 247).

Також, до відзиву на позовну заяву стороною відповідача додано низку заяв від колишніх членів Профспілки, написаних на ім`я голови комісії з реорганізації КНП ВМКПБ №2 про те, що вони не були присутні на профспілкових зборах трудового колективу і ніяких документів не підписували (том 3 а.с. 235-246).

Вказані заяви ставлять під сумнів, як доводи сторони позивача про те, що трудовий колектив був проти проведення реорганізації медичного закладу, в підтвердження чого до матеріалів справи додано витяги з протоколу конференції трудового колективу КНП ВМКПБ №2, повідомлення про внесення місцевої ініціативи (том 1 а.с. 157-220), так і доводи відповідача про бажання колективу провести як найшвидше реорганізацію підприємства.

Підсумовуючи вищенаведені доводи представників сторін та надані на їх підтвердження докази, суд відмічає, що вищенаведені аргументи представників сторін лише свідчать про існування як позитивного сприйняття частиною трудового колективу запроваджених відповідачем заходів щодо реорганізації підприємства, так і негативного ставлення іншої частини персоналу до прийнято Вінницькою міською радою рішення про реорганізацію.

Відповідно, незгода частини трудового персоналу з прийнятим відповідачем рішенням № 1208 від 30 вересня 2022 року "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2" не може слугувати самостійною підставою для його скасування.

Крім того, як повідомила під час розгляду справи представник відповідача, з прийняттям Рішення № 1208 від 30.09.2022 не відбулось скорочення існуючої мережі закладу охорони здоров`я, а лише проведено реорганізацію юридичної особи з метою покращення якості та доступності медичного обслуговування населення, підвищення ефективності використання бюджетних коштів та кадрового потенціалу.

Зокрема, представник Вінницької міської ради зазначила, що в процесі реорганізації КНП ВМКПБ №2 28.02.2023 було звільнено 226 працівників, із них у зв`язку із переведенням на запропоновані посади до КНП ВМКЛ ЦМтаД - 142 працівники, у зв`язку зі скороченням чисельності та штату 84 працівники, у тому числі 34 працівники відмовились від переведення на запропоновані посади в останній робочий день. Вказала, що всі переведені працівники наразі працюють в новостворених структурних підрозділах КНП ВМКЛ ЦМтаД і надають медичну допомогу жінкам в повному обсязі, в тому числі передбачений програмою медичних гарантій безкоштовний гарантований обсяг.

Представник позивача в судовому засіданні не заперечував щодо вищенаведеної представником Вінницької міської ради інформації. Водночас вказав, що реалізація спірного рішення мала наслідком завдання Профспілці майнової шкоди у вигляді втрати доходу - членських внесків.

Щодо посилань представника позивача на ненележне реагування відповідача на зазначені у позовній заяві електронні петиції, то суд таким не надає оцінку, оскільки рішення щодо їх розгляду не оскаржується в межах даної адміністративної справи, а лише свідчить про незгоду осіб із оскаржуваним даній справі рішенням.

З приводу доводів позивача та представника третьої особи про завдання Профспілці спірним рішенням майнової шкоди у вигляді втрати доходу - членських внесків, як підстави для скасування такого, то суд їх також оцінює критично з огляду на таке.

Так, відповідно до ч.3 ст. 42 Закону України Про професійні спілки, роботодавець, за наявності відповідних заяв членів профспілки перераховує внески із заробітної плати на рахунок профспілки. Міська рада не є стороною даних правовідносин. Слід зазначити, що те, що на підприємстві діє профспілка, не забороняє власникові приймати рішення про реорганізацію, ліквідацію підприємства. Разом з тим, звільнення-переведення працівників має відбуватися з дотриманням норм трудового законодавства.

Також, не знайшли свого документального підтвердження доводи сторони позивача про нібито нецільове, неефективне використання майна, адже до суду не надано жодного належного, допустимого та достовірного доказу в підтвердження цих фактів.

Навпаки, в ході розгляду справи судом встановлено, що на підставі рішення 30 сесії 8 скликання Вінницької міської ради від 24.02.2023 за №1513 Про передачу майна комунальної власності Вінницької міської територіальної громади в оперативне управління комунальному некомерційному підприємству Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини передано в оперативне управління закладу-правонаступнику КНП ВМКЛ ЦМтаД з 01.03.2023 майно КНП ВМКПБ №2 (нерухоме майно, обладнання та устаткування, медикаменти та вироби медичного призначення) (том. 3 а.с. 200-228).

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За сукупністю встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що приймаючи Рішення № 1208 від 30.09.2022 Вінницька міська рада діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а саме рішення прийняте з дотримання визначено чинним законодавством процедури, у зв`язку з чим, на переконання суду вищевказане рішення є таким, що прийняте згідно вимог частини другої статті 2 КАС України, а доводи позивача третьої особі 1 та представлені ними докази не спростовують вказаних висновків суду.

При цьому, суд також вважає за необхідне зазначити, що відповідно до висновку Європейського суду з прав людини у справі "Проніна проти України" (рішення від 18 липня 2006 року), - "кожен доречний і важливий аргумент" особи має бути проаналізований і суд має надати відповідь на кожен з таких аргументів заявника.

Водночас, у пункті 23 цього рішення, Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.

Крім того, судом враховано, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Згідно з статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач як суб`єкт владних повноважень належними та допустимими доказами довів правомірність оскаржуваного рішення, при його прийнятті діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством України.

На підставі аналізу норм чинного законодавства, що врегульовує спірні правовідносини, встановлених обставин справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, з огляду на що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Враховуючи положення статті 139 КАС України, позивач немає права на відшкодування понесених у цій справі судових витрат.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

в и р і ш и в :

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Первинна профспілкова організація комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2" (вул. Коцюбинського, 50, м. Вінниця, 21001, код ЄДРПОУ 35054746)

Вінницька міська рада (вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21050, код ЄДРПОУ 25512617)

Національна професійна спілка "Прометей" (вул. Академіка Туполєва, 28, м. Київ, 04128, РНОКПП 3280905316)

Комунальне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня "Центр матері та дитини"" (вул. Синьоводська, 142, м. Вінниця, 21019, код ЄДРПОУ 25500212)

Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено12.06.2024
Номер документу119620148
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —120/2863/24

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 08.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 19.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 03.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні