П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/2863/24
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Жданкіна Наталія Володимирівна
Суддя-доповідач - Залімський І. Г.
08 жовтня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Мацького Є.М. Сушка О.О. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Первинної профспілкової організації комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03 червня 2024 року у справі за адміністративним позовом Первинної профспілкової організації комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2" до Вінницької міської ради, треті особи: Національна професійна спілка "Прометей", Комунальне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня "Центр матері та дитини"", про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
Первинна профспілкова організація комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2" (Профспілка) звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Вінницької міської ради (ВМР), треті особи: Національна професійна спілка "Прометей" (НПС "Прометей"), Комунальне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня "Центр матері та дитини"" (КП "ВМКЛ "ЦМД""), про визнання протиправним та скасування рішення Вінницької міської ради № 1208 від 30.09.2022 "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2".
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 03.06.2024 у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 03.06.2024 скасувати, прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що відповідно до ч.3 ст. 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Оскаржуваним рішення ВМР передбачено припинити юридичну особу закладу охорони здоров`я - КНП «ВМКПБ №2», тим самим скорочено мережу закладів державних і комунальних закладах охорони здоров`я, порушено право громадян на безоплатну медичну допомогу.
Вінницька міська рада не є власником і не може здійснювати реорганізацію комунального некомерційного підприємства всупереч волі членів територіальної громади, яка є його власником. Вінницька міська рада не має повноважень представляти Вінницьку міську територіальну громаду.
Питання припинення діяльності медичного закладу може вирішуватись лише через достатньо зрозумілу висловлену волю територіальної громади на це. Рішення ВМР прийнято без громадського обговорення, всупереч волі територіальної громади міста Вінниці. Відповідно до листа ВМР №П/01/134879/1-00-10 від 24.10.2022 громадські слухання до прийняття оскаржуваного рішення з даного приводу не проводились.
Відповідно до протоколів Конференції трудового колективу від 28.09.2022 та 28.12.2022 трудовий колектив висловився проти оскаржуваного рішення та вимагав його скасувати. Протоколом від 28.12.2022 було висунуто колективні вимоги до адміністрації КНП «ВМКПБ №2», ВМР та уповноважено Профспілку та НПС «Прометей» брати участь в колективному спорі з даного приводу.
Також позивач вказує на нецільове, неефективне використання майна комунального некомерційного підприємства. Відповідач не довів, зокрема, що головна будівля КНП «ВМКПБ №2», де надавалися пологодопоміжні медичні послуги членам ВМТГ, після 01.03.2023 ефективно використовується, не заперечував доводів позивача, що будівля стоїть порожня, в ній не надаються будь-які медичні послуги населенню. Судом не враховано доводи позивача про погіршення якості надання медичних послуг.
Крім того позивач вказав на порушення регламенту при прийнятті оскаржуваного рішення. В протоколі засідання постійної комісії №22 від 26.09.2022 член постійної комісії депутат ОСОБА_1 серед присутніх не зазначена, однак вказано, що вона виступала і голосувала на засіданні «проти». Отже протокол містить апріорі недостовірну інформацію, а засідання комісії за відсутності достовірного протоколу слід вважати таким, що не відбулося. Не допущено членів трудового колективу на пленарне засідання сесії. Відсутній цифровий звукозапис 25-ї сесії.
Відповідачем як представником власника не було проведено консультації з Профспілкою про заплановані вивільнення працівників КНП «ВМКПБ №2», передбачені ч.3 ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». Недотримання порядку вивільнення працівників при реорганізації є підставою для скасування рішення про реорганізацію.
Також позивач зауважив, що в результаті незаконної реорганізації КНП «ВМКПБ №2» Профспілка зазнала майнової шкоди у вигляді втрати доходу - членських внесків з заробітної плати своїх членів.
Відповідач та КП "ВМКЛ "ЦМД"" подали відзиви на апеляційну скаргу позивача в якому вказали на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги.
Вказали про наявність виключної компетенції Вінницької міської ради, як власника приймати рішення про реорганізацію КНП «ВМКПБ № 2».
Зазначено про необґрунтованість є твердження позивача про невідповідність висновків суду про те, що з прийняттям оскаржуваного рішення не відбувається скорочення мережі пологодопоміжних закладів, необхідність проведення громадських слухань. Безкоштовні медичні послуги за Програмою медичних гарантій у ВМТГ також надають: Комунальне некомерційне підприємство «Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 1», Комунальне некомерційне підприємство «Вінницька міська клінічна лікарня «Центр матері та дитини», Комунальне некомерційне підприємство «Вінницька клінічна багатопрофільна лікарня» та обласна клінічна лікарня ім. Пирогова, які забезпечують потреби населення у наданні акушерсько-гінекологічних послуг на території Вінницької міської територіальної громади.
Оскаржуваним рішенням не передбачено ліквідацію КНП «ВМКПБ №2», навпаки, завдяки реорганізації збережено максимально трудовий колектив та матеріально-технічну базу. Жінки продовжують отримувати медичні послуги у медичних працівників в жіночій консультації та в гінекологічному корпусі, які залишаються у тих самих приміщеннях (по вул. Замостянська, 18 та по вул. Замостянська, 20-А).
Законодавством не передбачено обов`язку проведення громадських слухань при вирішенні питань реорганізації та перепрофілювання медичних закладів. Жодних повідомлень про ініціативу щодо проведення громадських слухань до прийняття оскаржуваного рішення не надходило. При цьому, питання реорганізації закладу попередньо опрацьовувалось громадським консультативно-дорадчим органом та робочою групою.
В протоколі №22 зазначено, що депутат ОСОБА_1 виступила та голосувала зазначене підтверджує її присутність на засіданні постійної комісії, що відповідає дійсним обставинам.
Звернень від осіб, з числа членів трудового колективу, які бажали взяти участь у засіданні 25-ої сесії міської ради 8-го скликання, яка відбулася 30.09.2022 о 10.00, не надходило. Незважаючи на положення Регламенту, що заява про участь у сесії має бути подана не пізніше ніж за 24 години до її проведення, у день проведення сесії, з порушенням строків, визначених Регламентом, надійшла заява від ОСОБА_2 , яка не є членом трудового колективу чи представником КНП «ВМКПБ №2».
Цифровий аудиозапис засідань сесії здійснюється за допомогою сертифікованої Електронної системи голосування ПТК "ВІЧЕ". У міській раді зберігається оригінал цифрового звукозапису який складається з 156 файлів - створення єдиного файлу цифрового запису призведе до втрати його автентичності.
Також вказано, що діючим законодавством не закріплено право профспілок будь-яким чином впливати на процес припинення юридичної особи у випадку її приєднання, починаючи з моменту прийняття рішення про реорганізацію (приєднання) юридичної особи, а також під час призначення комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційної комісії) та встановлення порядку і строків припинення юридичної особи.
Вказано, що у процесі реорганізації КНП «ВМКПБ №2» 28 лютого 2023 року було звільнено 226 працівників, із них у зв`язку із переведенням на запропоновані посади до КНП «ВМКЛ «ЦМД» - 142 працівники, у зв`язку зі скороченням чисельності та штату 84 працівники, у тому числі 34 працівники відмовились від переведення на запропоновані посади в останній робочий день. Всі переведені працівники наразі працюють в новостворених структурних підрозділах КНП «ВМКЛ «ЦМД» і надають медичну допомогу жінкам в повному обсязі, в тому числі передбачений програмою медичних гарантій безкоштовний гарантований обсяг.
Необґрунтованим є твердження позивача про те, що члени трудового колективу проти реорганізації КНП ВМКПБ №2, оскільки 13.01.2023 до виконавчих органів Вінницької міської ради було подано колективне звернення 69 працівників КНП ВМКПБ №2 з приводу розуміння складної фінансової ситуації, надання згоди на їх працевлаштування в КНП «ВМКЛ «ЦМД» на запропоновані посади та підтримки у завершенні процедури реорганізації КНП ВМКПБ №2.
Твердження позивача про нібито нецільове, неефективне використання майна, ґрунтується виключно на припущеннях і, при цьому, до суду не надано жодного належного, допустимого та достовірного доказу в підтвердження цих фактів.
НПС "Прометей" не подано відзиву або письмових пояснень на апеляційну скаргу.
Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 03.09.2024, з урахуванням п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, розпорядженням міського голови від 04.07.2022 року № 70/р створено робочу групу з питань розвитку системи охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади та затверджено персональний склад, враховуючи зміни адміністративно-територіального устрою України на рівні районів та громад, утворення госпітальних округів і наступної кластеризації медичних закладів, з метою розробки напрямків підвищення ефективності роботи закладів охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади, покращення доступності та якості медичної допомоги населенню громади, керуючись ч. 8 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.
Представниками робочої групи проведено аналіз економічних складових роботи закладів охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади за 2021 рік та І півріччя 2022 року та враховано економічні показники роботи закладів протягом липня 2022 року. Аналіз проводився на підставі наданої керівниками закладів інформації та затвердженої у встановленому порядку фінансової та статистичної звітності.
У відповідності до Висновку робочої групи з питань розвитку системи охорони здоров`я Вінницької міської територіальної громади робочою групою з питань розвитку системи охорони здоров`я ВМТГ надано рекомендації, зокрема та з поміж іншого: Здійснити реорганізацію шляхом приєднання КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2 до КНП Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини з утворенням кластерного закладу охорони здоров`я Вінницького госпітального округу.
На засіданні Медичної ради, що відбулось 14.09.2022 висновки робочої групи були опрацьовані експертами Медичної ради, та як наслідок були підтримані повністю, що відображено у відповідному протоколі.
Відповідно до розпорядження міського голови Вінницької міської ради № 104 від 19.09.2022 було скликано 125-у сесію міської ради 8-го скликання 30.09.2022 на 10:00 Відповідно до розпорядження міського голови Вінницької міської ради № 104 від 19.09.2022 було скликано 125-у сесію міської ради 8-го скликання 30.09.2022 на 10:00 в залі засідань міської ради. На розгляд сесії винесено питання, запропоновані виконавчим комітетом та депутатами міської ради згідно з додатком. в залі засідань міської ради. На розгляд сесії винесено питання, запропоновані виконавчим комітетом та депутатами міської ради згідно з додатком.
У відповідності до додатку до вказаного розпорядження порядок денний пунктом 17 було визначено розгляд питання Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 .
З метою покращення якості та доступності медичного обслуговування населення, підвищення ефективності використання бюджетних коштів та кадрового потенціалу, 30.09.2022 на пленарному засіданні 25-ї чергової сесії Вінницька міська рада ухвалила рішення №1208 Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2. Вказаним рішенням відповідач вирішив:
1.1. Припинити юридичну особу комунальне некомерційне підприємство Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 (код згідно ЄДРПОУ 05484451, місцезнаходження: Україна, 21001, Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, проспект Коцюбинського, будинок 50) в результаті реорганізації шляхом приєднання до комунального некомерційного підприємства Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини (код згідно ЄДРПОУ: 25500212, місцезнаходження: Україна, 21019, Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, вулиця Синьоводська, будинок 142).
2. Створити комісію з реорганізації юридичної особи (надалі-Комісія) у складі, згідно з додатком до цього рішення.
3. Визначити місцезнаходження Комісії за адресою: Україна, 21001, Вінницька область, Вінницький район, місто Вінниця, проспект Коцюбинського, будинок 50.
4. Комісії:
4.1. Повідомити державного реєстратора про припинення юридичної особи комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 в порядку та строк, передбачені чинним законодавством України.
4.2. Забезпечити офіційне оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2.
4.3. Здійснити усі дії, пов`язані з реорганізацією юридичної особи згідно з вимогами чинного законодавства України.
Встановити строк заявлення кредиторами своїх вимог до комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 два місяці з дня офіційного оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 в результаті реорганізації шляхом приєднання. Встановити наступний порядок заявлення кредиторами своїх вимог: надсилання вимог (претензій) у письмовій формі за місцезнаходженням Комісії.
4.4. Здійснити необхідні заходи щодо попередження працівників комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 про реорганізацію підприємства, відповідно до вимог чинного законодавства України.
4.5. Здійснити розрахунки за зобов`язаннями комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2.
4.6. Провести інвентаризацію майна та розрахунків комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2.
4.7. Скласти передавальний акт та подати його на розгляд і затвердження міської ради.
4.8. Підготувати документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу комунальне некомерційне підприємство Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
5. Після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подати державному реєстратору усі документи, передбачені частиною 14 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації - комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 шляхом приєднання до комунального некомерційного підприємства Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини.
6. Встановити, що з моменту створення комісії з реорганізації шляхом приєднання комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 до неї переходять повноваження щодо управління справами цієї юридичної особи. Голова комісії та її члени представляють юридичну особу у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи - комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2. У разі тимчасової відсутності голови комісії, її обов`язки виконує один із членів комісії відповідно до розпорядження міського голови.
7. Департаменту охорони здоров`я міської ради попередити керівника комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2 про наступне вивільнення із займаної посади у зв`язку з реорганізацією підприємства.
8. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради з питань охорони здоров`я та соціального захисту населення (В. Мацеру) та з питань законності, депутатської діяльності і етики (С. Василюка).
Не погоджуючись із таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що приймаючи рішення № 1208 від 30.09.2022 ВМР діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а саме рішення прийняте з дотримання визначено чинним законодавством процедури, що не спростовують доводи позивача та НПС "Прометей".
Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною четвертою статті 140 Конституції України передбачено, що органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.
Відповідно до частини 2 статті 327 ЦК України управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Згідно із частиною 1 статті 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджету адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Статтею 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що ради - представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади га здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно із пунктом 30 статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Відповідно до частини першої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Отже, засновником та власником підприємства комунальної форми власності є територіальна громада, інтереси якої представляє відповідна рада, до компетенції якої належить здійснення розпорядчих функцій та вирішення питання щодо ліквідації, реорганізації та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Частиною 7 статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я передбачено, що заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом).
Відповідно до статуту КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2, затвердженого рішенням Вінницької міської ради від 25.02.2022 №895, власником підприємства є Вінницька міська територіальна громада в особі Вінницької міської ради (власник). Підприємство засноване на комунальній власності Вінницької міської територіальної громади. Органом управління є департамент охорони здоров`я Вінницької міської ради.
Частинами 1, 2, 6 статті 319 ЦК України передбачено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Держава не втручається у здійснення власником права власності.
Відповідно до частин 1-5 статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я органи державної влади та органи місцевого самоврядування сприяють розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності.
Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності визначаються законом.
Мережа державних і комунальних закладів охорони здоров`я формується з урахуванням планів розвитку госпітальних округів, потреб населення у медичному обслуговуванні, необхідності забезпечення належної якості такого обслуговування, своєчасності, доступності для громадян, ефективного використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів. Існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена.
З метою забезпечення територіальної доступності якісної медичної та реабілітаційної допомоги населенню визначається госпітальний округ. Органи місцевого самоврядування здійснюють планування розвитку мережі закладів охорони здоров`я комунальної форми власності, приймають рішення про створення, припинення, реорганізацію чи перепрофілювання закладів охорони здоров`я з урахуванням затвердженого у встановленому порядку плану розвитку госпітального округу.
Таким чином, відповідач наділений господарською компетенцією як власник приймати рішення про реорганізацію КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2, що спростовує доводи апеляційної скарги у цій частині.
Встановлено, що питання про попередній розгляд проектів рішень, які пропонуються на розгляд 25-ої сесії міської ради 8 скликання: п.17. "Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2"" розглянуті на засіданнях постійних комісій, а саме у відповідності до витягу з протоколу:
- № 41 засідання постійної комісії міської ради з питань містобудування, будівництва, земельних відносин та охорони природи від 22.09.2022, у присутності членів комісії: ОСОБА_3 - голова комісії, депутат міської ради; ОСОБА_4 - заступник голови комісії, депутат міської ради; ОСОБА_5 - секретар комісії, депутат міської ради; Заремби В.Б. - депутат міської ради; Сидоренко Д.С. - депутат міської ради; ОСОБА_6 - депутат міської ради; ОСОБА_7 - депутат міської ради; ОСОБА_8 - депутат міської ради; був запрошений Директор департаменту охорони здоров`я міської ради - Шиш О.В., при розгляд порядку денного: попередній розгляд проектів рішень, які пропонуються на розгляд 25-ої сесії міської ради 8 скликання: п.17. Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2, в проекті порядку денного сесії за №17. Вирішили: погодити. Проголосовано одноголосно;
- № 78 засідання постійної комісії міської ради з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку 23.09.2022, за присутності ОСОБА_9 ; ОСОБА_10 - в режимі відеоконференції; ОСОБА_11 ; ОСОБА_12 ; ОСОБА_13 ; ОСОБА_14 ; ОСОБА_15 ; ОСОБА_16 ; були запрошені: Директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_17 з порядком денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_17 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанню № 17. Вирішили: Погодити запропонований проект рішення та винести його на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - 6 чол. ( ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 ) проти -1 ( ОСОБА_14 ) чол. утримались - 1 чол. ( ОСОБА_12 ) не голосували-0;
- № 25 засідання постійної комісії міської ради з питань промисловості, підприємництва, транспорту, зв`язку та сфери послуг від 27.09.2022, за присутності ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 . Запрошені: директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_17 ; з порядком денним: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_17 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанням № 16-18. Вирішили: Погодити запропоновані проекти рішень та винести їх на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - одноголосно;
- № 26 засідання постійної комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства та комунальної власності 28.09.2022 за присутності: ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 . Запрошені: Директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_17 ; порядок денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_17 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанням № 16-18. Вирішили; Погодити запропоновані проекти рішень та винести їх на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - одноголосно;
- № 22 засідання постійної комісії міської ради з питань охорони здоров`я та соціального захисту населення 26.09.2022, за присутності: ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 - в режимі відеоконференції; ОСОБА_35 , були запрошені: директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_17 ; головний лікар Вінницької обласної дитячої лікарні - Паненко В.В.; радник міського голови (голова медичної ради) - ОСОБА_36 ; ініціативна група трудового колективу МКПБ № 2 м.Вінниці: ОСОБА_37 - професора кафедри акушерства і гінекології № 2 ВНМУ ім. М.І.Пирогова; ОСОБА_38 - акушер-гінеколог МКПБ № 2, доцент ВНМУ ім. М.І. Пирогова; ОСОБА_39 - акушер МКПБ № 2 м. Вінниці; ОСОБА_40 - лікар МКПБ № 2 м. Вінниці; ОСОБА_41 - журналіст видання РІА; порядок денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання; слухали: ОСОБА_17 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанню № 17. Виступили: ОСОБА_42 - головний лікар Вінницької обласної дитячої лікарні; ОСОБА_36 - радник міського голови (голова медичної ради); представники ініціативної групи трудового колективу МКПБ № 2 м.Вінниці ( ОСОБА_37 - професор кафедри акушерства і гінекології № 2 ВНМУ ім. М.І. Пирогова; ОСОБА_38 - акушер-гінеколог МКПБ № 2, доцент ВНМУ ім. М.І. Пирогова; ОСОБА_39 - акушер МКПБ № 2 м.Вінниці; ОСОБА_40 - лікар МКПБ № 2 м. Вінниці); ОСОБА_33 - депутат ВМР; Верлан-Кульшенко - депутат ВМР. Вирішили: погодити запропонований проект рішення та винести його на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - 5 чол. ( ОСОБА_30 , ОСОБА_32 , ОСОБА_31 , ОСОБА_33 , ОСОБА_35 ) Проти - 2 чол. ( ОСОБА_1 , ОСОБА_43 ) утримались - 0 чол. не голосували - 0;
- № 21 засідання постійної комісії міської ради з питань освіти, культури, молоді, фізичної культури і спорту 27.09.2022, за присутні: ОСОБА_44 - в режимі відеоконференції; ОСОБА_45 ; ОСОБА_46 ; Головчук Ю.О. - в режимі відеоконференції; ОСОБА_47 ; ОСОБА_48 ; ОСОБА_49 ; були запрошені: директор департаменту охорони здоров`я міської ради - ОСОБА_17 ; порядок денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_17 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанням № 16-18. Вирішили: Погодити запропоновані проекти рішень та винести їх на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - одноголосно;
- № 30 засідання постійної комісії міської ради з питань законності, депутатської діяльності і етики від 28.09.2022, у присутності: ОСОБА_50 ; ОСОБА_51 - в режимі відеоконференції; ОСОБА_52 ; Матвійчук Я.В. - в режимі відеоконференції; ОСОБА_53 ; Грушко С.С. - в режимі відеоконференції, були запрошені: директор департаменту охорони здоров`я міської ради - Шиш О.В. Порядок денний: попереднє слухання питань проекту порядку денного 25-ої сесії Вінницької міської ради 8-го скликання. Слухали: ОСОБА_17 , директора департаменту охорони здоров`я міської ради по питанням № 16-18. Вирішили; Погодити запропоновані проекти рішень та винести їх на розгляд сесії міської ради. Голосували: за - одноголосно.
Отже, проект рішення № 1208 попередньо був розглянутий постійними комісіями ВМР та підтриманий більшістю голосів, що підтверджується відповідними протоколами таких комісій.
До того ж, розпорядженням міського голови від 04.07.2022 за № 70/р створено робочу групу з питань розвитку системи охорони здоров`я ВМТГ, затверджено її персональний склад та визначено повноваження, з метою розробки напрямів підвищення ефективності роботи закладів охорони здоров`я ВМТК, покращення доступності та якості медичних послуг. До складу робочої групи увійшли: незалежні експерти, представники медичних закладів обласного підпорядкування, представники приватних та комерційних медичних закладів, радники міського голови.
Згідно висновку робочої групи останньою проведено детальний аналіз економічних складових роботи закладів охорони здоров`я ВМТГ за 2021 рік та І півріччя 2022 року та враховано економічні показники роботи закладів протягом липня 2022 року. Аналіз проводився на підставі наданої керівниками закладів інформації та затвердженої у встановленому порядку фінансової та статистичної звітності. Зокрема, у розділі "Конкретизовані проблеми та рекомендації по їх усуненню" робочою групою у пункті 2.3 зазначено, що в КНП Вінницький міський клінічний пологовий будинок 2: відсутня економічна ефективність діяльності закладу; заклад потенційно збитковий; у закладі виражені дублюючі послуги серед пологодопоміжних закладів міської територіальної громади. Дублювання виражене в усіх складових: матеріально-технічній базі; кадровому ресурсі; допоміжних службах. Дублювання послуг закладу виникло за рахунок зменшення реальної кількості послуг у територіальній громаді. Крім економічної збитковості закладу, зменшення кількості послуг, які надаються, призведе до зниження рівня якості медичної допомоги. Особливо це загрозливо у пологодопоміжній роботі - зменшення кількості пологів призводить до зменшення практичної діяльності лікарів та зниження їх професійного рівня і навичок.
Робочою групою з питань розвитку системи охорони здоров`я ВМТГ надано рекомендації, зокрема: Здійснити реорганізацію шляхом приєднання КНП Вінницький клінічний пологовий будинок №2 до КНП Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини з утворенням кластерного закладу охорони здоров`я Вінницького госпітального округу.
Зазначені висновки детально опрацьовані експертами Медичної ради створеної згідно Рішення Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 25.02.2121 за № 464 та підтримані нею на засіданні 14.09.2022, що затверджено відповідним протоколом.
У відповідності до п.п.3,8 статті 1.4. Регламенту Вінницької міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 04.12.2020 №4 на засіданнях міської ради можуть бути присутні особи за запрошенням, за викликом депутати інших рад, обрані від м. Вінниці, керівники громадських рад, інших організацій, окремі громадяни за погодженням з секретарем міської ради на підставі повідомлення за особистим підписом керівника громадської ради, організації, громадянина тощо, що надійшло до дня проведення засідання (але не пізніше ніж за 24 години до його проведення) на визначених для них місцях. Особа, яка бажає відвідати відкрите пленарне засідання міської ради, подає письмову заяву або через офіційний веб-сайт Вінницької міської ради електронну заяву щодо бажаного дня для відвідин відкритого пленарного засідання. Заява подається у термін, не пізніше ніж за одну добу до початку пленарного засідання. У заяві вказується: П.І.Б. особи, дата народження, а також контактні дані: адреса реєстрації місця проживання, номер телефону та адреса електронної пошти. Заявка подана електронною поштою має бути підписана електронним цифровим підписом.
Тобто, для надання можливості бути присутнім на засіданні в даному випадку Вінницької міської ради, при розгляд та затверджені спірного рішення необхідною передумовою було подання відповідної заявки не пізніше як за 24 години до зазначеної події.
Відповідно до матеріалів справи заява (звернення) від ОСОБА_2 (як представника ініціативної групи трудового колективу Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2) яка не є членом трудового колективу, не є представником КНП ВМКПБ №2 надійшла 30.09.2022, тобто з порушенням звернення.
Отже, у встановлений Регламентом міської ради термін заяв, звернень не надходило, іншого матеріали справи не містять, що в сукупності дає підстави для формування висновку про те, що Вінницькою міською радою не порушено вимог Регламенту, затвердженого рішенням міської ради від 04.12.2020 №42 щодо проведення відповідних засідань ради.
Проект рішення № 1208 від 30 вересня 2022 року "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2" 30.09.2022 був оприлюднений на офіційній веб-сторінці Вінницької міської ради.
Встановлені факти спростовують доводи позивача та НПС "Прометей" стосовно оприлюднення спірного рішення, порушення регламенту про затвердження рішення, недопущення членів трудового колективу на пленарне засідання сесії, порушень щодо проведення засідань постійних комісій.
До того ж, матеріалами справи містять суперечливі відомості про те, що члени трудового колективу проти реорганізації КНП ВМКПБ №2.
Так, представником позивача на підтвердження доводів про незгоду трудового колективу з проведенням реорганізації КНП ВМКПБ №2 покликався на те, що протягом листопада-грудня 2022 року на розгляд Вінницької міської ради було внесено декілька місцевих ініціатив щодо скасування прийнятого Вінницькою міською радою рішення №1208 від 30.09.2022 та збереження КНП ВМКПБ №2. Також, у позовній заяві наголошено, що члени територіальної громади вже висловили свою позицію проти такого рішення, використовуючи інститути прямої демократії, в порядку ст. 142 Конституції України, тобто безпосередньо, про що свідчать відомості з інтернет-мережі.
Водночас, в матеріалах справи міститься колективне звернення 69 працівників КНП ВМКПБ №2 від 13.01.2023 з приводу розуміння складної фінансової ситуації, надання згоди на їх працевлаштування в КНП Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини на запропоновані посади та підтримки у завершенні процедури реорганізації КНП ВМКПБ №2.
Відповідачем подано до суду заяви від колишніх членів Профспілки, написаних на ім`я голови комісії з реорганізації КНП ВМКПБ №2 про те, що вони не були присутні на профспілкових зборах трудового колективу і ніяких документів не підписували.
Наведене ставить під сумнів, як доводи сторони позивача про те, що трудовий колектив був проти проведення реорганізації медичного закладу, в підтвердження чого до матеріалів справи додано витяги з протоколу конференції трудового колективу КНП ВМКПБ №2, повідомлення про внесення місцевої ініціативи, так і доводи відповідача про бажання колективу провести як найшвидше реорганізацію підприємства. Тобто, було як позитивне сприйняття частиною трудового колективу запроваджених відповідачем заходів щодо реорганізації підприємства, так і негативне ставлення іншої частини персоналу до прийнято Вінницькою міською радою рішення про реорганізацію.
При цьому, незгода частини трудового персоналу з прийнятим відповідачем рішенням № 1208 від 30.09.2022 "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2" не може слугувати самостійною підставою для його скасування.
До того ж, з прийняттям Рішення № 1208 від 30.09.2022 не відбулось скорочення існуючої мережі закладу охорони здоров`я, а лише проведено реорганізацію юридичної особи з метою покращення якості та доступності медичного обслуговування населення, підвищення ефективності використання бюджетних коштів та кадрового потенціалу. В процесі реорганізації КНП ВМКПБ №2 28.02.2023 було звільнено 226 працівників, із них у зв`язку із переведенням на запропоновані посади до КНП ВМКЛ ЦМД - 142 працівники, у зв`язку зі скороченням чисельності та штату 84 працівники, у тому числі 34 працівники відмовились від переведення на запропоновані посади в останній робочий день. Всі переведені працівники наразі працюють в новостворених структурних підрозділах КНП ВМКЛ ЦМД і надають медичну допомогу жінкам в повному обсязі, в тому числі передбачений програмою медичних гарантій безкоштовний гарантований обсяг.
Реалізація спірного рішення шляхом завдання Профспілці майнової шкоди у вигляді втрати доходу - членських внесків, не може слугувати підставою для скасування оскаржуваного рішення.
Відповідно до ч.3 ст. 42 Закону України Про професійні спілки, роботодавець, за наявності відповідних заяв членів профспілки перераховує внески із заробітної плати на рахунок профспілки.
Міська рада не є стороною даних правовідносин. Якщо на підприємстві діє профспілка, не забороняє власникові приймати рішення про реорганізацію, ліквідацію підприємства. Разом з тим, звільнення-переведення працівників має відбуватися з дотриманням норм трудового законодавства.
Позивачем не підтверджено доводів про нецільове, неефективне використання майна, адже до суду не надано жодного належного, допустимого та достовірного доказу в підтвердження цих фактів.
Водночас, в ході розгляду справи судом встановлено, що на підставі рішення 30 сесії 8 скликання Вінницької міської ради від 24.02.2023 №1513 Про передачу майна комунальної власності Вінницької міської територіальної громади в оперативне управління комунальному некомерційному підприємству Вінницька міська клінічна лікарня Центр матері та дитини передано в оперативне управління закладу-правонаступнику КНП ВМКЛ ЦМД з 01.03.2023 майно КНП ВМКПБ №2 (нерухоме майно, обладнання та устаткування, медикаменти та вироби медичного призначення).
З урахуванням наведеного у сукупності апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про правомірність та відсутність підстав для скасування рішення Вінницької міської ради № 1208 від 30.09.2022 "Про реорганізацію Комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок № 2".
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
При апеляційному розгляді даної справи суд враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах «Салов проти України», «Проніна проти України» та «Серявін та інші проти України»: принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії».
З огляду на наведене апеляційний суд надав правову оцінку визначальним доводам апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не надавав оцінку доводам апелянта , при цьому, суд зауважує, що це жодним чином не відобразилось на повноті та об`єктивності дослідження судом обставин справи та не вплинуло на результат апеляційного розгляду.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Первинної профспілкової організації комунального некомерційного підприємства "Вінницький міський клінічний пологовий будинок №2" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03 червня 2024 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Залімський І. Г. Судді Мацький Є.М. Сушко О.О.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2024 |
Оприлюднено | 10.10.2024 |
Номер документу | 122162854 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Залімський І. Г.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні