Рішення
від 12.06.2024 по справі 140/2551/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 червня 2024 року ЛуцькСправа № 140/2551/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О. О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Волинської обласної державної адміністрації, Департаменту культури, молоді та спорту Волинської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернувся з позовом до Волинської обласної державної адміністрації (далі Волинська ОДА, відповідач1) про визнання протиправною та скасування реєстраційної дії, вчиненої державним реєстратором Департаменту культури, молоді та спорту Волинської ОДА Захарченко Е.Р. (номер запису: 1001831070001000406) з проведення «Державної реєстрації змін до внесення відомостей про юридичну особу» (код ЄДРПОУ 21742036).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з 24.12.1991 Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви м. Камінь-Каширський Волинської області є юридичною особою, членами якої є 618 осіб, а керівником Парафії позивач.

04.09.2023 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) з`явилася інформація про зміну назви вказаної юридичної особи на Релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» та керівника на ОСОБА_2 .

Позивач вказує, що як уповноважений керівник Парафії, заяв про державну реєстрацію змін до Статуту та реєстрацію зміни керівника не подавав, жодної відповідної довіреності щодо цього не підписував; рішення Свято-Різдво-Богородичної парафії УПЦ з цього питання відсутнє.

В обґрунтування доводів щодо порушення відповідачем процедури з проведення державної реєстрації змін до внесення відомостей про юридичну особу позивач вказує наступне.

Для проведення оскаржуваної реєстраційної дії документи подавалися ОСОБА_3 , як представником, однак довіреність на представлення інтересів Свято-Різдво-Богородичної парафії УПЦ йому не надавалася, а відтак при прийнятті документів та проведенні оскаржуваної реєстраційної дії був відсутній документ, що засвідчує повноваження заявника, що відповідно до пункту 1 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» є підставою для відмови у державній реєстрації.

Також позивач вказує, що 31.08.2023 документи отримано особисто державним реєстратором - суб`єктом надання адміністративної послуги, від заявника - ОСОБА_3 , що є порушенням частини восьмої статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги».

Окрім того, в порушення частин першої, четвертої, п`ятої статті 8 Закону України «Про адміністративні послуги», на офіційному сайті відповідача відсутні інформаційні та технологічні картки адміністративної послуги з державної реєстрації змін до відомостей про релігійну громаду, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до установчих документів.

Позивач зазначає, що станом на дату подання даної заяви жоден з засновників (учасників) Свято-Різдво-Богородичної громади УПЦ не заявив про вихід з Парафії. Свято-Різдво-Богородична громада УПЦ продовжує діяти у повноважному складі, згідно Книги реєстрації парафіян, членами Парафії є 618 осіб.

Звертає увагу, що титульна сторінка Статуту зареєстрованого у новій редакції розпорядженням першого заступника голови Волинської ОДА у грифі «зареєстровано» містить виправлення обов`язкового реквізиту документу з 2022 на 2023 рік, проте фото даного документу розміщене заявником ОСОБА_3 на особистій Facebook сторінці 05.09.2023 таких виправлень не містить, відтак, оскаржувана реєстраційна дія здійснена державним реєстратором Е.Р. Захарченко на підставі підроблених, та таких що суперечать вимогам законів України документів, що відповідно пункту 5 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» є підставою для відмови у державній реєстрації.

Окрім того, позивач вказує, що розпорядження від 31.08.2023 №362 про реєстрацію статуту релігійної громади у новій редакції оформлено на паперовому носії, однак розпорядження ОДА не є документом, щодо якого допустима паперовова форма, воно мало бути оформлене у вигляді електронного документу, а відтак не має юридичної сили.

Також згідно грифу «затверджую» Статут (нова редакція) на підставі якого вчинено оскаржувану реєстраційну дію, «ухвалений Парафіяльними зборами 08.05.2022», однак прийняття статуту релігійної організації на парафіяльних зборах законодавством не передбачено, відтак державний реєстратор ОСОБА_4 для проведення оскаржуваної реєстраційної дії прийняла установчий документ, прийнятий з порушенням норм закону, що відповідно пункту 5 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» є підставою для відмови у державній реєстрації.

Позивач наголошує, що у Свято-Різдво- Богородичній парафії УПЦ встановлено фіксоване членство та ведення Книги реєстрації парафіян, яка є єдиним легітимним документом підтверджуючим повноважний склад Парафії та законодавством України не передбачено процедуру самоідентифікації бажаючих членами громади та прихожанами храму, відтак, державний реєстратор Е.Р. Захарченко здійснила оскаржувану реєстраційну дію на підставі документу, що суперечить вимогам Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» та статуту Парафії, що відповідно пункту 5-6 частини першої |статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» є підставою для відмови у державній реєстрації.

З урахуванням вищезазначеного, позивач вважає, що державний реєстратор Е.Р. Захарченко вчинила оскаржувану реєстраційну дію за наявності достатніх підстав для відмови у державній реєстрації, а саме:

- документи подано особою, яка не має на це повноважень (пункт 1 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»;

- подання документів або відомостей, передбачених цим Законом, не в повному обсязі (пункт 4 частини першої статті 28 цього Закону);

- документи суперечать вимогам Конституції та законів України (пункт 5 частини першої статті 28 цього Закону).

З наведених підстав позивач просить позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 11.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (а.с.70).

У відзиві на позовну заяву (а.с.135-138) представник Волинської ОДА позовних вимог не визнав та просив у їх задоволенні відмовити повністю.В обгрунтування такої позиції вказав, що членство в релігійній громаді ґрунтується на принципах вільного волевиявлення, як це було здійснено на загальних зборах парафіян «Свято-Різдво- Богородична громада Української Православної Церкви» 08.05.2022. Участь в зазначених зборах взяли 606 членів релігійної громади, які одностайно прийняли рішення про зміну підлеглості у канонічних і організаційних питаннях. Даний факт зумовив визнання права даної релігійної громади самостійно приймати рішення про її підлеглість у канонічних та організаційних питаннях будь-яким діючим в Україні та за її межами релігійним центрам (управлінням) і вільну зміну цієї підлеглості шляхом внесення відповідних змін до статуту (положення) релігійної громади.

Отже, рішення щодо внесення змін до Статуту належить до рішень, які були прийняті всередині релігійної громади (релігійної організації) її членами, спрямовані на реалізацію прав, свобод та інтересів членів релігійної громади, а також спрямовані на забезпечення діяльності релігійної громади з метою задоволення інтересів членів релігійної громади.

До облдержадміністрації від уповноваженої особи релігійної організації «Свято- Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» м. Камінь- Каширський надійшла заява від 16.08.2022 за вхідним №13376/55/1-22, в якій йшлося про прийняте рішення увійти до складу Православної Церкви України та про внесення змін до Статуту шляхом реєстрації його в новій редакції. До заяви був доданий пакет документів, який відповідав вимогам чинного законодавства, відтак при виданні розпорядження від 31.08.2023 № 362 та затвердженні у новій редакції оскаржуваного Статуту Волинська ОДА керувалася статтями 8 та 14 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» і цілком їх дотрималася.

Враховуючи, що Волинською ОДА в дотримання вимог чинного законодавства, які регулюють правовідносини щодо підлеглості релігійних організацій та процедури державної реєстрації релігійних організацій зі статусом юридичної особи, згідно з виданим розпорядженням №362 від 31.08.2023 «Про реєстрацію статуту релігійної громади та внесених змін до статутів», відповідно до статей 8 і 14 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», було розглянуто заяву уповноваженого представника релігійної громади, позитивні висновки місцевих військових адміністрацій, та у зв`язку зі зміною підлеглості, зареєстровано зміни до статуту релігійної організації «Свято-Різдво- Богородична громада Української православної церкви» м. Камінь-Каширський, вул. Воля, 100 у новій редакції за новою назвою - релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь- Каширський Волинської області».

В свою чергу, на виконання зазначеного розпорядження, відпвідачем2 в установленому порядку оформлено й видано реєстраційні документи заявникам щодо реєстрації змін до статуту релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української православної церкви» м. Камінь-Каширський, вул. Воля, 100 у новій редакції за новою назвою - релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області».

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22.03.2024 до участі у справі залучено у справі другого відповідача Департамент культури, молоді та спорту Волинської ОДА (а.с.95-96).

В поданому відзиві на позовну заяву (а.с.11-108) представник відповідача2 вважає позов безпідставним, а наведені в ньому аргументи такими, що не відповідають нормам чинного законодавства, посилаючись на те, що зміна юрисдикційного підпорядкування релігійних організацій відповідає як міжнародним нормативно-правовим актам, так і законодавству України й базується на нормах частини першої статті 3, а також частин третьої-восьмої статті 8 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації». В них, зокрема, йдеться про те, що держава визнає право громадянина мати, приймати та змінювати релігію або переконання за своїм вибором, а також право релігійної громади на її підлеглість у канонічних і організаційних питаннях будь-яким релігійним центрам (управлінням), які діють в Україні та за її межами, і вільну зміну цієї підлеглості шляхом внесення відповідних змін до статуту(положення) релігійної громади.

Загальні збори мають право приймати рішення з усіх питань діяльності відповідної релігійної організації, в тому числі й тих, що належать до компетенції інших органів управління (відповідно до вимог статті 98 Цивільного кодексу України). Отже, ніхто (включно із священнослужителем чи органами управління громади) не може позбавити загальні збори права прийняти рішення щодо зміни підлеглості.

Членство в релігійній громаді ґрунтується на принципах вільного волевиявлення, як це було здійснено на загальних зборах парафіян «Свято- Різдво-Богородичної громади Української православної церкви» 08.05.2022. Участь у зазначених зборах взяли 606 членів релігійної громади, які прийняли рішення про зміну підлеглості у канонічних і організаційних питаннях. Цей факт зумовив визнання права даної релігійної громади самостійно приймати рішення про її підлеглість у канонічних та організаційних питаннях будь-яким діючим в Україні та за її межами релігійним центрам (управлінням) і вільну зміну цієї підлеглості шляхом внесення відповідних змін до статуту (положення) релігійної громади. Реалізація такого права релігійної громади не може бути обмежена особистими інтересами особи, яка не згідна із прийнятими рішеннями про канонічне підпорядкування релігійної громади.

Першим заступником голови Волинської ОДА видано розпорядження від 31.08.2023 №362 «Про реєстрацію статуту релігійної громади та внесених змін до статутів», яким, зокрема, зареєстровано зміни до статуту Релігійної громади «релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української православної церкви» у новій редакції за новою назвою - релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області».

Пунктом 3 зазначеного розпорядження зазначено: «3. Департаментові культури, молоді та спорту обласної державної адміністрації в установленому порядку оформити й видати реєстраційні документи заявникам».

На виконання вищезазначеного розпорядження державним реєстратором Департаменту культури, молоді та спорту Волинської ОДА ОСОБА_4 , яка має права державного реєстратора в установленому законом порядку, були вчинені відповідні реєстраційні дії, а саме державна реєстрації змін до відомостей про юридичну особу (реєстраційний запис від 04.09.2023 № 1001831070001000406).

При цьому, державним реєстратором при вчиненні зазначених вище реєстраційних дій цілком додержано вимоги частини четвертої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» щодо перевірки на відповідність чинному законодавству пакету документів, що подаються заявником для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.

Представник відповідача-2 зауважує, що фактичною підставою звернення до суду стали не протиправні дії державного реєстратора щодо здійснення реєстраційних дій, а саме дії осіб, які прийняли рішення про зміну канонічної підлеглості релігійної громади.

Також звертає увагу, що у позові міститься інформація про те, що протоколом №2 загальних зборів релігійної громади від 03.02.2019 встановлено фіксоване членство в парафії, а також започатковано ведення Книги реєстрації парафіян релігійної громади, проте на підтвердження зазначеного позивач надав лише інформацію під назвою «Витяг з книги реєстрації парафіян релігійної громади Храму Різдва Пресвятої Богородиці м. Камінь-Каширський» про зареєстрованих прихожан у кількості 618 осіб, за власним підписом без жодної ознаки, яка дала б змогу ідентифікувати цей документ як витяг із книги реєстрації, а сама книга не містить жодної інформації ні про місце, ні про дату початку ведення цієї книги, ні протоколів загальних зборів про прийняття тих чи інших осіб у члени цієї релігійної громади.

Тоді як згідно із наданими позивачем протоколами кількість присутніх на зборах (станом на 29.01.2019) становила 79 осіб, кількість присутніх на зборах (станом на 03.02.2019) становить 500 членів загальних-парафіяльних зборів.

Також протокол №1 від 29.01.2019 затверджено 06.02.2019 єпископом Нафанаїлом та скріплено печаткою єпископа. Протокол №2 від 03.02.2019 затверджено 05.02.2019 архієпископом Нафанаїлом та скріплено печаткою архієпископа, проте згідно із відкритими даними єпископ Нафанаїл возведений у сан архієпископа лише 17.08.2019.

Наведене, на думку представника відповідача2, дає підстави вважати, що факти, які містяться у додатках до позовної заяви є недостовірними та містять явні ознаки невідповідності вимогам чинного законодавства України та спрямовані на умисне введення суду в оману.

З наведених підстав представник відповідача2 просить відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 у повному обсязі.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 23.04.2024 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача Департаменту культури, молоді та спорту Волинської ОДА про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін; відмовлено у задоволенні клопотання позивача про витребування доказів; залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Релігійну організацію «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» (а.с.185-187).

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» у поясненнях щодо позову (а.с.197-200) просить залишити позов без розгляду з підстав пропуск строку позовної давності та порушення юрисдикційної підсудності. В обґрунтування такої позиції вказує, що доданий до позовної заяви витяг з ЄДР датований 27.09.2023, на запит ОСОБА_1 , отже, позивач був ознайомлений з порушенням свого права 27.09.2023, а шестимісячний строк для звернення до суду для позивача сплив 28.03.2024. Окрім того, звернення позивача до суду із цим позовом викликане необхідністю захисту права не у сфері публічно-правових відносин, а пов`язане з наявністю спору між членами громадської організації щодо обрання керівника, членів правління та ревізійної комісії. Отже, позовні вимоги про скасування рішення реєстратора є похідними від вимог щодо відновлення порушених корпоративних прав, а тому цей спір не пов`язаний безпосередньо із захистом прав, свобод чи інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, що унеможливлює його розгляд у порядку адміністративного судочинства.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 12.06.2024 відмовлено у задоволенні клопотання представника третьої особа про залишення позовної заяви без розгляду; відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача1 про закриття провадження у справі та відмовлено у задоволенні клопотання позивача про витребування доказів.

Інших заяв по суті справи на адресу суду не надходило.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що релігійна організація «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» зареєстрована як юридична особа 24.12.1991, номер запису 11831200000000406, що підтверджується свідоцтвом про державу реєстрацію юридичної особи серії А01 №495262 (а.с. 26) та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (а.с.27-29).

Статут релігійної організації був ухвалений парафіяльними зборами 04.09.1991 та затверджений керуючим Волинською єпархією Української Православної Церкви 05.11.1991 (а.с.148-149).

Указом керуючого Волинською єпархією від 22.04.1999 №85 священника Юрія Михайлова призначено настоятелем Різдво-Богородичної церкви м. Камінь-Каширський (Воля) (а.с.30).

08.05.2022 проведено загальні збори релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» міста Камінь-Каширський Волинської області.

З протоколу №01 вказаних загальних зборів вбачається, що за рішення про зміну підлеглості у канонічних та організаційних питаннях підлеглості релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» та перехід до складу Православної Церкви України під канонічне підпорядкування Управління Волинської Єпархії Православної церкви України, змінивши при цьому назву на релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області», а також за внесення змін до Статуту шляхом прийняття його в новій редакції зі зміною назви релігійної організації, із 606 присутніх проголосувало «за» - 606 осіб, «проти» - 0, «утрималось» - 0. Протокол підписали: голова зборів ОСОБА_3 , секретар зборів Герасимчук Д.В., справжність підписів яких засвідчено приватним нотаріусом (а.с.123-126).

10.08.2022 до Волинської ОДА надійшла заява уповноваженого представника релігійної організації «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» Дрегеля Л. Є. з проханням провести реєстрацію змін до Статуту шляхом реєстрації його в новій редакції, до якої було долучено Статут в новій редакції та протокол від 08.05.2022 із відповідним списком (а.с.145).

Указом Управління Волинської Єпархії Православної церкви України від 30.08.2023 №67 настоятелем релігійної організації «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» призначено ОСОБА_5 (а.с.121).

Листом від 05.09.2022 №1571/01-18/2-22 Камінь-Каширська районна державна адміністрація повідомила Управління культури, з питань релігій та національностей Волинської ОДА що не заперечує щодо реєстрації статуту зазначеної релігійної організації в новій редакції (а.с.147 зворот.).

Відповідно до статей 8 і 14 Закону України «Про свободу совісті та релігійних організацій», розглянувши заяви уповноважених представників релігійних громад, позитивні висновки місцевих військових організацій, та у зв`язку зі зміною підлеглості, згідно із пунктом 2 розпорядженням Волинської обласної військової організації від 31.08.2023 №362 зареєстровано зміни до статутів релігійних громад, зокрема релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української православної церкви» м. Камінь- Каширський, вул. Воля, 100 у новій редакції за новою назвою - релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» (а.с.43).

04.09.2023 державним реєстратором Департаменту культури, молоді та спорту Волинської ОДА Захарченко Е.Р. вчинено реєстраційну дію, номер запису: 1001831070001000406 з проведення «Державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу», зокрема щодо зміни найменування юридичної особи на релігійна організація «Релігійна громада Різдва Святої Богородиці Православної церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області», Парафія Різдва пресвятої Богородиці ПЦУ міста Камінь-Каширський та зміни керівника на ОСОБА_2 , про що свідчать відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (а.с.53-55).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Статтею 35 Конституції України встановлено, що кожен має право на свободу світогляду і віросповідання. Це право включає свободу сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої, безперешкодно відправляти одноособово чи колективно релігійні культи і ритуальні обряди, вести релігійну діяльність.

Правовідносини, пов`язані із діяльністю релігійних організацій регулюються Законом України «Про свободу совісті та релігійні організації» від 23.04.1991 №987-XII (далі Закон №987-XII), завданнями якого є гарантування права на свободу совісті громадянам України та здійснення цього права; забезпечення відповідно до Конституції України, Декларації про державний суверенітет України та норм міжнародного права, визнаних Україною, соціальної справедливості, рівності, захисту прав і законних інтересів громадян незалежно від ставлення до релігії; визначення обов`язків держави щодо релігійних організацій; визначення обов`язків релігійних організацій перед державою і суспільством; подолання негативних наслідків державної політики щодо релігії і церкви; гарантування сприятливих умов для розвитку суспільної моралі і гуманізму, громадянської злагоди і співробітництва людей незалежно від їх світогляду чи віровизнання.

Відповідно до статті 3 Закону №987-XII кожному громадянину в Україні гарантується право на свободу совісті. Це право включає свободу мати, приймати і змінювати релігію або переконання за своїм вибором і свободу одноособово чи разом з іншими сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої, відправляти релігійні культи, відкрито виражати і вільно поширювати свої релігійні або атеїстичні переконання.

Згідно із статтею 7 Закону №987-XII релігійні організації в Україні утворюються з метою задоволення релігійних потреб громадян сповідувати і поширювати віру і діють відповідно до своєї ієрархічної та інституційної структури, обирають, призначають і замінюють персонал згідно із своїми статутами (положеннями).

Релігійними організаціями в Україні є релігійні громади, управління і центри, монастирі, релігійні братства, місіонерські товариства (місії), духовні навчальні заклади, а також об`єднання, що складаються з вищезазначених релігійних організацій. Релігійні об`єднання представляються своїми центрами (управліннями).

Нормами статті 13 Закону №987-XII визначено, що релігійна організація визнається юридичною особою з дня її державної реєстрації. Релігійна організація як юридична особа користується правами і несе обов`язки відповідно до чинного законодавства і свого статуту (положення).

Відповідно до змісту статті 12 Закону №987-ХІІ, відомості, зокрема, про вид релігійної організації, її віросповідну приналежність і місцезнаходження повинні міститися у статуті (положенні) релігійної організації, який (як і зміни до нього) підлягає реєстрації в порядку, встановленому статтею 14 вказаного Закону.

31.01.2019 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підлеглості релігійних організацій та процедури державної реєстрації релігійних організацій зі статусом юридичної особи» №2673-VIII від 17.01.2019 (далі- Закон №2673-VIII), яким внесено зміни до Закону №987-ХІІ та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» в частині уточнення процедури та механізмів зміни приналежності релігійних громад до релігійних центрів (управлінь), діючих в Україні та за її межами, а також закріплено право релігійних громад на вільну зміну цієї підлеглості шляхом внесення відповідних змін до статуту громади.

Так, відповідно до статті 8 Закону №987-XII релігійна громада є місцевою релігійною організацією віруючих громадян одного й того самого культу, віросповідання, напряму, течії або толку, які добровільно об`єдналися з метою спільного задоволення релігійних потреб.

Членство в релігійній громаді ґрунтується на принципах вільного волевиявлення, а також на вимогах статуту (положення) релігійної громади. Релігійна громада на власний розсуд приймає нових та виключає існуючих членів громади у порядку, встановленому її статутом (положенням).

Держава визнає право релігійної громади на її підлеглість у канонічних та організаційних питаннях будь-яким діючим в Україні та за її межами релігійним центрам (управлінням) і вільну зміну цієї підлеглості шляхом внесення відповідних змін до статуту (положення) релігійної громади. Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту ухвалюється загальними зборами релігійної громади. Такі загальні збори релігійної громади можуть скликатися її членами.

Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту ухвалюється не менш як двома третинами від кількості членів релігійної громади, необхідної для визнання повноважними загальних зборів релігійної громади відповідно до статуту (положення) релігійної громади.

Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту засвідчується підписами членів відповідної релігійної громади, які підтримали таке рішення.

Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту підлягає реєстрації в порядку, встановленому статтею 14 цього Закону.

Зміна підлеглості релігійної громади не впливає на зміст права власності та інших речових прав такої релігійної громади, крім випадку, встановленого статтею 18 цього Закону.

Частина громади, не згідна з рішенням про зміну підлеглості, має право утворити нову релігійну громаду і укласти договір про порядок користування культовою будівлею і майном з їхнім власником (користувачем).

Повідомлення державних органів про утворення релігійної громади не є обов`язковим.

Нормами статті 14 Закону №987-XII визначено, що для реєстрації статуту (положення) релігійної громади у новій редакції до органу реєстрації статуту подаються: заява за підписом керівника або уповноваженого представника релігійної громади; статут (положення) релігійної громади у новій редакції.

До статуту релігійної організації у новій редакції додатково подаються належним чином засвідчені копії:

1) рішення (витягу) уповноваженого органу релігійної організації про внесення змін до статуту (положення), яке ухвалено відповідно до порядку, визначеного у статуті (положенні) релігійної організації, до установчих документів якої вносяться зміни;

2) чинної редакції статуту (положення) релігійної організації з усіма змінами, що до нього вносилися (якщо вони оформлювалися окремими додатками).

У разі подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, а також обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а в Автономній Республіці Крим - до Ради міністрів Автономної Республіки Крим неповного переліку документів, визначеного у цій статті, та/або оформлення їх без дотримання встановлених вимог, відсутності у статуті (положенні) релігійної організації відомостей, встановлених частиною третьою статті 12 цього Закону, релігійній організації пропонується у межах строків, встановлених цим Законом, усунути виявлені недоліки.

У разі якщо релігійна організація не усунула виявлені недоліки протягом встановлених строків, всі документи, які надійшли до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, обласної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а в Автономній Республіці Крим - до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, крім заяви про реєстрацію статуту (положення) релігійної організації (змін до них), повертаються їй супровідним листом із роз`ясненням причин такого повернення.

Орган, який здійснює реєстрацію, в місячний термін розглядає заяву, статут (положення) релігійної організації, приймає відповідне рішення і не пізніш як у десятиденний термін письмово повідомляє про нього заявникам.

Зміни і доповнення статутів (положень) релігійних організацій підлягають реєстрації в тому ж порядку і в ті ж терміни, що і реєстрація статутів (положень).

Законом №2673-VIII також було внесено зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а саме: пункт 14 частини першої статті 1 цього Закону доповнено ще одним суб`єктом державної реєстрації - «центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації - у разі державної реєстрації юридичних осіб - релігійних організацій».

Як вбачається із матеріалів справи, розпорядженням голови Волинської ОДА від 26.04.2023 №195 (а.с.82-92) затверджено у новій редакції Положення про Департамент культури, молоді та спорту Волинської ОДА, підпунктом 14 якого передбачено, що основними завданнями Департаменту відповідно до покладених на нього повноважень у галузі культури, молоді, фізичної культури та спорту є, зокрема: від імені обласної державної адміністрації здійснення державної реєстрації релігійних організацій зі статусом юридичної особи та внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до наказу Департаменту культури, молоді та спорту Волинської ОДА від 18.05.2023 №86 функції державного реєстратора юридичних осіб релігійних організацій покладено на ОСОБА_4 (а.с.111), до основних посадових обов`язків якої належить, у тому числі державна реєстрація внесення змін до установчих документів, що підтверджується посадовою інструкцією державного службовця (а.с.112-113).

Як встановлено судом, 08.05.2022 на загальних зборах релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» міста Камінь-Каширський Волинської області було прийняте рішення про зміну у канонічних та організаційних питаннях підлеглості релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» та перехід до складу Православної Церкви України під канонічне підпорядкування Управління Волинської Єпархії Православної церкви України змінивши при цьому назву на релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області», а також за внесення змін до Статуту шляхом прийняття його в новій редакції зі зміною назви релігійної організації (а.с.123-126).

У зв`язку із вказаним, згідно із пунктом 2 розпорядженням Волинської обласної військової організації від 31.08.2023 №362 зареєстровано зміни до статуту релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української православної церкви» м. Камінь-Каширський, вул. Воля, 100 у новій редакції за новою назвою - релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» (а.с.43).

04.09.2023 державним реєстратором Департаменту культури, молоді та спорту Волинської ОДА ОСОБА_4 вчинено реєстраційну дію, номер запису: 1001831070001000406 з проведення «Державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу», зокрема щодо зміни найменування юридичної особи на релігійна організація «Релігійна громада Різдва Святої Богородиці Православної церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області», Парафія Різдва пресвятої Богородиці ПЦУ міста Камінь-Каширський та зміни керівника на ОСОБА_2 , про що свідчать відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (а.с.53-55).

Суд зауважує, що позивач оскаржує реєстраційну дію, вчинену державним реєстратором Департаменту культури, молоді та спорту Волинської ОДА Захарченко Е.Р. (номер запису: 1001831070001000406), посилаючись при цьому саме на недотримання встановленої законом процедури проведення такої реєстрації.

Як вбачається із матеріалів справи, однією із підстав позову слугувало те, що, на думку позивача, державним реєстратором проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань за заявою неуповноваженої особи, що відповідно до пункту частини першої статті Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань є підставою для відмови у державній реєстрації.

Однак, судом встановлено, що заява про проведення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» від 04.09.2023, реєстраційний номер 61896541 (а.с.116-117) була подана ОСОБА_3 , повноваження якого підтверджуються протоколом загальних зборів релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» міста Камінь-Каширський Волинської області від 08.05.2022 (а.с.123-126).

Так, як вбачається із вказаного протоколу за результатами вирішення питання порядку денного щодо визначення осіб, уповноважених підписати заяву до Волинської ОДА та уповноважених подати заяву про реєстрацію Статуту релігійної громади, а також проведення реєстраційних дій у держаного реєстратора уповноваженим для представництва громади в органах державної влади, проведення реєстраційних дій (з правом підпису статутних та інших документів), засвідчення копій документів громади обрано ОСОБА_3 Голосували із 606 присутніх осіб: «за» - 606 осіб, «проти» - 0, «утрималось» - 0.

З огляду на вказане відповідні доводи позивача не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи та спростовуються письмовими доказами, наданими відповідачами.

У поданій позовній заяві позивач також вказує, що у ЦНАП послуги надаються через посередника між заявником і органом, що вирішує справу - адміністратора уповноваженого на прийняття заяв і необхідних документів, їх реєстрацію та подання відповідним органам, які надають адміністративні послуги. Однак, 31.08.2023 документи отримано особисто державним реєстратором - суб`єктом надання адміністративної послуги, від заявника ОСОБА_3 , що, на думку позивача, є порушенням частини восьмої статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги».

Разом з тим, суд зауважує, що частина восьма статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» містить норму, відповідно до якої якщо адміністративні послуги надаються у центрах надання адміністративних послуг, суб`єктам надання адміністративних послуг забороняється приймати заяви, видавати суб`єктам звернення оформлені результати надання адміністративних послуг (у тому числі рішень про відмову в наданні адміністративних послуг) поза зазначеними центрами, їх територіальними підрозділами та віддаленими (у тому числі пересувними) робочими місцями адміністраторів, крім випадків подання заяв з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

Таким чином, вказана норма не містить заборону для державних реєстраторів особисто приймати заяви від суб`єктів звернення за адміністративною послугою, як помилково вважає позивача, а містить імперативну норму, відповідно до якої забороняється приймати такі заяви саме поза центрами надання адміністративних послуг.

Натомість у позовній заяві позивачем наведено норми частини восьмої статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги» із вирваним контекстом та невідповідністю її дійсного змісту.

Стосовно доводів позивача про порушення частин першої, четвертої, п`ятої статті 8 Закону України «Про адміністративні послуги», а саме: відсутність інформаційних та технологічних карток адміністративної послуги з державної реєстрації змін до відомостей про релігійну громаду, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на офіційному сайті Волинської ОДА, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про адміністративні послуги» суб`єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб`єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується.

Нормами частини четвертої статті 8 Закону України «Про адміністративні послуги» визначено, що інформаційна картка адміністративної послуги містить інформацію про: 1) суб`єкта надання адміністративної послуги та/або центр надання адміністративних послуг (найменування, місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти та веб-сайту); 2) перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби - інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги; 3) платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати (адміністративного збору) за платну адміністративну послугу; 4) строк надання адміністративної послуги; 5) результат надання адміністративної послуги; 6) можливі способи отримання відповіді (результату); 7) акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.

Інформаційна картка адміністративної послуги розміщується суб`єктом надання адміністративних послуг на його офіційному веб-сайті та у місці здійснення прийому суб`єктів звернень.

Згідно із частиною п`ятою статті 8 Закону України «Про адміністративні послуги» технологічна картка адміністративної послуги містить інформацію про порядок надання адміністративної послуги.

У технологічній картці адміністративної послуги зазначаються: 1) етапи опрацювання звернення про надання адміністративної послуги; 2) відповідальна посадова особа; 3) структурні підрозділи, відповідальні за етапи (дію, рішення); 4) строки виконання етапів (дії, рішення).

У поданому відзиві на позовну заяву представник відповідача2 на виконання вимог ухвали Волинського окружного адміністративного суду від 11.03.2024 повідомив, що витребувані судом технологічні та інформаційні картки адміністративних послуг є електронними доказами та містять дані на офіційному веб-сайті Волинської ОДА https://voladm.gov.ua/, розділ «Структурні підрозділи облдержадміністрації» - «Управління культури Департаменту культури, молоді та спорту» - «Адміністративні послуги, що надаються Департаментом».

Суд перевіривши відповідні доводи суб`єкта владних повноважень, констатує , що на офіційному веб-сайті Волинської ОДА https://voladm.gov.ua/ у розділі «Адміністративні послуги, що надаються Департаментом» дійсно містяться, у тому числі, технологічні та інформаційні картки адміністративних послуги у сфері релігій та діяльності релігійних організацій, а саме: щодо реєстрації статутів релігійних громад, внесених змін до статутів релігійних громад, щодо реєстрації державної реєстрації створення релігійної громади, припинення релігійної громади в результаті її ліквідації тощо (https://voladm.gov.ua/article/administrativni-poslugi-u-sferi-religiy-ta-diyalnosti-religiynih-oranizaciy/), які містить необхідну інформацію, яка визначена у статті 8 Закону України «Про адміністративні послуги».

З підстав позову також вбачається, що незаконність, на думку позивача, реєстрації таких змін пов`язана з тим, що в порушення пункту 10 частини четвертої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» станом на дату подання даної заяви жоден з засновників (учасників) Свято-Різдво-Богородичної громади УПЦ не заявив про вихід з Парафії. Свято-Різдво-Богородична громада УПЦ продовжує діяти у повноважному складі, згідно Книги реєстрації парафіян, членами Парафії є 618 осіб.

Так, відповідно до пункту 10 частини четвертої статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються, зокрема примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.

Відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань засновниками релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» є фізичні особи (а.с.27-28).

Однак, суд зауважує, що у даному випадку оскаржувана реєстраційна дії з проведення «Державної реєстрації змін до внесення відомостей про юридичну особу» зумовлена не бажанням таких фізичних осіб вийти зі складу учасників релігійної організації, а прийнятим рішенням про зміну у канонічних та організаційних питаннях підлеглості релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» та перехід до складу Православної Церкви України під канонічне підпорядкування Управління Волинської Єпархії Православної церкви України.

При цьому, суд звертає увагу, що відповідно до частини другої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Законом може бути встановлено особливості державної реєстрації громадських формувань, релігійних організацій, а також здійснення реєстраційних дій під час виведення неплатоспроможних банків з ринку або ліквідації банків.

Як уже зазначалося вище, перелік документів, які необхідні для реєстрації статуту (положення) релігійної громади у новій редакції окремо визначені статтею 14 Закону №987-XII , норми якого у даному випадку є спеціальними.

Також в обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що титульна сторінка Статуту (нова редакція) містить виправлення в даті розпорядження, проте фото даного документу розміщене заявником ОСОБА_3 на особистій Facebook сторінці 05.09.2023 таких виправлень не містить, а відтак, оскаржувана реєстраційна дія здійснена на підставі підроблених документів, що відповідно пункту 5 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» є підставою для відмови у державній реєстрації.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджується, що зміни до статуту релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української православної церкви» м. Камінь-Каширський, вул. Воля, 100 у новій редакції за новою назвою - релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» зареєстровано саме відповідно до розпорядження Волинської ОДА від 31.08.2023 №362 (а.с. 40, 43, 144).

Вказані доводи позивача не спростовують встановлених обставин прийняття вказаного розпорядження.

Позивач також вказує, що вищезазначене розпорядження ОДА не є документом, щодо якого допустима паперова форма, воно мало бути оформлене у вигляді електронного документу, а відтак таке розпорядження, яким зареєстровано Статут релігійної громади у новій редакції, що було подано для здійснення оскаржуваних реєстраційних дій, не має юридичної сили.

Однак суд зауважує, що розпорядження Волинської ОДА від 31.08.2023 №362 є чинним, в судовому порядку не оскаржувалося, судом протиправним не визнавалося та не скасовувалося.

При цьому, вказане розпорядження не є і предметом розгляду даної справи, а тому правову оцінку оскаржуваній реєстраційній дії суд надає виключно у контексті дотримання відповідної процедури, не надаючи юридичну оцінку самому розпорядженню.

Суд також відхиляє доводи позивача про те, що згідно грифу «Затверджую» Статут (нова редакція) на підставі якого вчинено оскаржувану реєстраційну дію, ухвалений Парафіяльними зборами 08.05.2022, тоді як рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту ухвалюється загальними зборами релігійної громади, оскільки як підтверджується матеріалами справи таку реєстраційну дію проведено на підставі протоколу саме загальних зборів релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» міста Камінь-Каширський Волинської області від 08.05.2022 (а.с.123-126).

Окрім того, відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань вищим органом правління релігійної організації, щодо якої проведено відповідну реєстраційну дію є загальні (парафіяльні) збори (а.с.53-55), що на думку суду, свідчить про ототожнення вказаних понять.

Позовні вимоги позивач також обґрунтовує тим, що у Свято-Різдво- Богородичній парафії УПЦ встановлено фіксоване членство та ведення Книги реєстрації парафіян, яка є єдиним легітимним документом підтверджуючим повноважний склад Парафії, а законодавством України не передбачено процедуру самоідентифікації бажаючих членами громади та прихожанами храму, відтак, на його думку, державний реєстратор здійснила оскаржувану реєстраційну дію на підставі документу, що суперечить вимогам Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» та статуту Парафії, що відповідно пунктів 5-6 частини першої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» є підставою для відмови у державній реєстрації.

Надаючи оцінку таким доводам позивача суд зазначає наступне.

Як вбачається із протоколу загальних зборів релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» міста Камінь-Каширський Волинської області від 08.05.2022, у зв`язку із тим, що ОСОБА_6 відмовився брати участь у зборах, зареєстрованим на зборам громадянам було запропоновано ідентифікуватися членами відповідної релігійної організації, за результатами чого підтверджено належність усіх зареєстрованих на зборах громадян до членів такої організації і прихожан храму. Враховуючи те, що членами релігійної організації «Свято-Різдво-Богородична громада Української Православної Церкви» визнали себе 606 осіб, на зборах присутні 606 осіб збори вирішено вважати повноважними для вирішення питань релігійної громади, в тому числі прийняття рішення про зміну підлеглості та внесення змін до Статуту.

Суд критично оцінює, наданий позивачем Витяг з книги реєстрації парафіян релігійної громади Храму Різдва Пресвятої Богородиці м. Камінь-Каширський, відповідно до якого станом на 03.02.2019 у вказаній книзі зареєстровано 618 прихожан (а.с. 64), оскільки такий витяг підписаний самим же позивачем, а надана Книга реєстрації парафіян релігійної громади Храму Різдва Пресвятої Богородиці м. Камінь-Каширський» (а.с.65-66) не містить жодної інформації ні про місце, ні про дату початку ведення цієї книги, ні відомостей хто саме є цими прихожанами та з якого часу.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням встановлених обставин та проведеного аналізу чинного законодавства суд дійшов висновку, що уповноваженою особою релігійної організації подано державному реєстратору Департаменту культури, молоді та спорту Волинської ОДА ОСОБА_4 повний та вичерпний перелік документів, що визначений чинним законодавством України, для проведення оскаржуваної реєстраційної дії (номер запису: 1001831070001000406), відтак проведення «Державної реєстрації змін до внесення відомостей про юридичну особу» було здійснено правомірно, а тому підстави для задоволення позову відсутні.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач1: Волинська обласна державна адміністрація (43027, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 13366926).

Відповідач2: Департамент культури, молоді та спорту Волинської обласної державної адміністрації (43027, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 9, код ЄДРПОУ 02226984).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Релігійна організація «Релігійна громада Різдва Пресвятої Богородиці Православної Церкви України міста Камінь-Каширський Волинської області» (44500, Волинська область, місто Камінь-Каширський, вулиця Воля, 100, код ЄДРПОУ 21742036).

Суддя О. О. Андрусенко

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2024
Оприлюднено14.06.2024
Номер документу119687361
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —140/2551/24

Рішення від 12.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні