ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03.06.2024 м. Івано-ФранківськСправа № 909/66/24
Господарський суд Івано-Франківської області у складі головуючого судді Шкіндер П. А., секретар судового засідання Попович Л. І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Комунальне підприємство "Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування", площа Відродження, буд. 14/2, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78203
до відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Станіславська бізнес група" вул. Тролейбусна, буд. 18, кв. 9,м. Івано-Франківськ,76008
про: стягнення заборгованості за договором поставки в сумі 1885690 грн 40 коп.
за участю:
від позивача: Гринів Я.В., Вінтоняк Н.М.
від відповідача: Бакун А.Ю.
ВСТАНОВИВ: Комунальне підприємство "Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування" звернулася до господарського суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Станіславська бізнес група" про стягнення 1885690,40грн. заборгованості.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020року від 12.03.2020 в частині своєчасної оплати за поставлений товар. У зв`язку з простроченням виконання грошового зобов`язання позивачем на підставі частини 2 статті 625 ЦК України нараховані до стягнення з відповідача 3% річних та інфляційні втрати та пеню.
23.01.2024 суд постановив ухвалу про залишення позовної заяви без руху та зобов`язав позивача у десятиденний строк з дня отримання цієї ухвали, усунути недоліки позовної заяви.30.01.2024 позивач подав заяву про усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою від 29.02.2024р. суд прийняв позовну заяву до розгляду і відкрив провадження у справі, постановив справу розглядати в порядку загального позовного провадження, призначити підготовче засідання у справі на 02.04.2024, запропонував відповідачу протягом 15 днів з дня вручення ухвали суду надати суду відзив на позов.
12.03.2024 від відповідача через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» надійшов відзив в якому не погоджується з висновками позивача та зазначає, що сторони не досягли згоди щодо асортименту, кількість, якість, ціну, умови та строки поставки продукції, місце прийому-передачі, строки оплати продукції тощо. Крім того, протягом дії договору до 12.03.2020 сторонами не підписувались додатки які б мали містити наведені істотні умови.
05.03.2024 та 11.03.2024 від позивача через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» надійшли відповіді на відзив, в яких позивач не погоджується з висновками відповідача та зазначає, що спірний договір виконувався, що виключає кваліфікацію договору як неукладеного.
Підготовче судове засідання, призначене на 26.03.2024 не відбулось, у зв`язку із перебуванням судді Шкіндер П.А. у відпустці. Ухвалою суду від 12.03.2024 підготовче судове засідання призначено на 02.04.2024.
22.03.2024 від позивача через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» надійшли додаткові письмові пояснення (вх.4983/24 від 22.03.2024) зміст яких є тотожнім відповіді на відзив, що раніше подана. Позивачем зазначено, що між сторонами укладено Договори поставок від 5.02.2023, 17.02.2023 та 20.02.2023. Поряд з тим, позивач наголошує, що у видаткових накладних № 19 від 5.02.2023, № 20 від 17.02.2023 та № 21 від 20.02.2023 вказано, що ці «даткові накладні видані на підставі Договору поставки від 12.03.2020, отже саме із сукупності цих видаткових накладних у відповідача утворилося заборгованість , зокрема, з видаткової накладної № 21 від 20.02.2023. До пояснень долучено акт звіряння розрахунків за період з 01.01.2020 по 24.02.2023.
Від відповідача надійшли додаткові пояснення по справі ( вх4997/24 від 25.03.2024) у яких наголосив, що звертаючись з позовом позивач не надав суду доказів того, що Договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12.03.2020 передбачено строки поставки товару, назву товару, його кількість та ціну, а також умови та терміни Відповідача сплатити грошові кошти за поставлений товар. Крім тог, після закінчення терміну дії Договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12.03.2020 (термін дії - до 30.11.2020), відсутності між сторонами домовленості про його продовження в частині поставки сільськогосподарської продукції (з врахуванням істотних умов правочину), зобов`язання позивача з поставки сільськогосподарської продукції за даним договором не існують, як і не існують зобов`язання за даним договором в оплаті. Крім того, зауважує, що ТОВ «Станіславська бізнес група» не здійснила жодного грошового переказу на виконання Договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12.03.2020.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 02.04.2024 закрито підготовче провадження у справі № 909/66/24 та призначено справу до судового розгляду по суті на 30.04.2024.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 30.04.2024 відкладено розгляд справи по суті на 14.05.2024.
Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 14.05.2024 відкладено розгляд справи по суті на 03.06.2024.
Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, наголошуючи, що Договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року №1 від 12.03.2020 був пролонгований сторонами.
Відповідач в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував повністю, зазначив що заборгованість що виникла на підставі видаткових накладних № 19 від 16.02.2023, № 20 від 17.02.2023 та № 21 від 20.02.2023 стосується інших договорів, а саме - Договорів поставки від 16.02.2023, 7.02.2023, 20.02.2023, що укладені сторонами.
В судовому засіданні відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників позивача і відповідача, суд встановив наступне.
Між сторонами, Комунальним підприємством "Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Станіславська бізнес група" ( покупець) укладено Договір поставки сільськогосподарської продукцуії врожаю 2020 року № 1 від 12 березня 2020 року ( надалі Договір)
Сторони керуючись положеннями чинного законодавства України, прийшли до взаємної згоди і уклали цей Договір про наступне:
1.1. Постачальник зобов`язується поставити (продати) у власність покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти (придбати) та оплатити на умовах цього Договору сільськогосподарську продукцію врожаю 2020 року (надалі - продукція) на умовах, що вказані в цьому Договорі та додатках до Договору.
Асортимент, кількість, якість, ціна, умови та строки поставки продукції, місце прийому - передачі, строки оплати продукції, узгоджуються сторонами після збору урожаю шляхом вказування їх у Додатках до Договору, які становлять його невід`ємну частину.
1.2. В ціну продукції включено всі податки і збори, передбачені чинним законодавством України, в тому числі податок на додану вартість, вартість транспортування продукції до місця її передачі (у разі такої), а також інші витрати, якщо інше не передбачено Додатком до Договору.
1.2.1. Ціна на продукцію, поставки якої здійснюються згідно з умовами цього Договору, встановлюється в національній валюті України і визначається в Додатках до цього Договору.
2.1.Оплата вартості поставленої продукції проводиться покупцем самостійно, безготівково в національній валюті України шляхом банківського переказу грошових коштів на банківський рахунок постачальника.
2.2. Сторони можуть в будь-який момент дії цього Договору узгодити іншу форму проведення розрахунків, що оформляється Додатками до Договору. Оплата вартості продукції проводиться Покупцем по кожній окремій партії поставленої продукції, яка оформляється Додатком до Договору. Строк оплати вартості продукції по кожній окремій партії продукції визначається умовами відповідних Додатків.
2.2.1.В разі необхідності, з метою з`ясування дійсного стану проведення взаєморозрахунків, Сторони періодично проводять звірку розрахунків по кожному звітному місяцю, а по її результатах складають двосторонній акт звірки. Звірка розрахунків може проводитись також на письмову вимогу однієї зі Сторін.
2.3. Загальна сума цього Договору сторонами не обмежується і визначається на підставі фактично поставленої продукції (первинні документи бухгалтерського обліку, рахунки та накладні) протягом дії цього Договору та узгодженої на неї ціни відповідно до Додатків до договору .
2.5. Сума попередньої щомісячної оплати вартості продукції становить:
Авансовий платіж за майбутню продукцію у березні -300 000,00 грн
Авансовий платіж за майбутню продукцію у квітні -70 000,00 грн
Авансовий платіж за майбутню продукцію у травні - 70 000,00 грн
Авансовий платіж за майбутню продукцію у червні - 70 000,00 грн
Авансовий платіж за майбутню продукцію у липні -70 000,00 грн
Авансовий платіж за майбутню продукцію у серпні -70 000,00 грн
Авансовий платіж за майбутню продукцію у вересні 70000,00грн.
Авансовий платіж за майбутню продукцію у жовтні - 70 000,00 грн
2.6. Попередня оплата вартості продукції здійснюється протягом 10 днів з моменту підписання сторонами цього Договору але не пізніше 10-15 числа кожного місяця.
3.1. Місце передачі продукції погоджується Сторонами у Додатку до Договору.
3.2. Постачальник здійснює поставку продукції окремими партіями в строки, вказані в Додатку до Договору.
3.3. Право власності на продукцію переходить від постачальника до покупця з моменту поставки продукції останньому та належного документального оформлення поставки продукції. З моменту переходу права власності на продукцію всі ризики її загибелі, втрати, пошкодження, хімічного впливу тощо переходять від постачальника до покупця.
3.4. Разом з продукцією Постачальник зобов`язується передати покупцю на кожну окрему партію продукції належним чином оформлену товарну (видаткову) накладну, та товаротранспортну накладну (далі разом - накладні). У випадку якщо продукція, яка поставляється за цим Договором, зберігається на зерновому складі, Постачальник зобов`язаний в момент поставки продукції, в порядку, передбаченому чинним законодавством, передати Покупцю складські документи на зерно, видані зерновим складом на підтвердження прийняття зерна.
5.1. Продукція вважається переданою Покупцю: - по кількості - відповідно до кількості, зазначеної в Додатку до договору або/та Накладній. У випадку, якщо кількість продукції, що фактично поставлена, не відповідає кількості зазначеній в Додатку та/або Накладній і у випадку відсутності інших претензій Покупця щодо поставленої продукції, Покупець має право прийняти фактично поставлену продукцію, а Постачальник зобов`язується передати належним чином оформлені документи, зазначені у пункті 3.4. цього Договору, на фактично прийняту продукцію, протягом З (трьох) календарних днів з дня фактичного прийняття продукції. Якщо продукція була поставлена Постачальником у меншій кількості, ніж зазначено в Додатку до Договору, Постачальник зобов`язаний допоставити недопоставлену частину продукції протягом 1 (одного) календарного дня з моменту прийняття фактично поставленої продукції. Якість продукції визначається атестованою та/або акредитованою лабораторією Покупця (далі - лабораторія Покупця) або/та іншою атестованою чи акредитованою лабораторією підприємства, на яке здійснюється поставка продукції.
6.2. Постачальник зобов`язаний:
6.2.1. Поставити (передати) Покупцю якісну продукцію, а також всю необхідну документацію на неї в місці встановленому цим Договором та Додатками до нього.
6.2.2. Скласти та підписати Накладні на продукцію, а також оформити всі інші необхідні документи по цьому Договору.,
6.3. Покупець зобов`язаний:
6.3.1. Прийняти продукцію відповідно до умов цього Договору.
6.3.2. У встановлений цим Договором термін та спосіб оплатити Постачальнику вартість продукції.
6.3.3. Підписати Накладну на продукцію, а також оформити всі інші необхідні документи по цьому Договору.
10.1. Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплення їх печатками.
10.2. Строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 10.1 цього Договору та закінчується 30.11.2020р., але будь-якому випадку після повного і належного виконання Сторонами всіх своїх зобов`язань згідно цього Договору.
10.3. Строк дії Договору може бути скорочений тільки за взаємною згодою Сторін з обов`язковим попереднім проведенням всіх грошових взаєморозрахунків та оформленням відповідних Угод про дострокове припинення договору, які мають бути підписані сторонами та закріплені печатками.
10.4. Закінчення строку цього Договору не звільняє Сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії цього Договору та належного виконання зобов`язання за цим Договором.
10.5. Зміни і доповнення до цього Договору, а також всі Додатки до нього вважаються дійсними лише в тому випадку, якщо вони вчинені у письмовій формі і підписані уповноваженими представниками обох Сторін та скріплені їх печатками. Усі Додатки та Накладні на продукцію в рамках цього Договору, є невід`ємною його частиною.
Позивачем надано наступні додатки до вищевказаного договору:
- Додаткову угоду № 1 до Договору №1 поставки сільськогосподарської продукції від 12.03.2020 від 01.04.2020 відповідно до якого покупець ТОВ "Станіславська бізнес група" здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товаро-матеріальні цінності.
- Додаткову угоду № 2 до Договору №1 поставки сільськогосподарської продукції від 12.03.2020 від 12.05.2020 відповідно до якого покупець ТОВ "Станіславська бізнес група" здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товаро-матеріальні цінності.
- Додаткову угоду № 3 до Договору №1 поставки сільськогосподарської продукції від 12.03.2020 від 22.06.2020 відповідно до якого покупець ТОВ "Станіславська бізнес група" здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товаро-матеріальні цінності.
- Додаткову угоду № 4 до Договору №1 поставки сільськогосподарської продукції від 12.03.2020 від 24.06.2020 відповідно до якого покупець ТОВ "Станіславська бізнес група" здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товаро-матеріальні цінності.
- Додаткову угоду № 5 до Договору №1 поставки сільськогосподарської продукції від 12.03.2020 від 07.07.2020 відповідно до якого покупець ТОВ "Станіславська бізнес група" здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товаро-матеріальні цінності.
- Додаткову угоду № 6 до Договору №1 поставки сільськогосподарської продукції від 12.03.2020 від 19.10.2020 відповідно до якого покупець ТОВ "Станіславська бізнес група" здійснює поставку а постачальник приймає у якості попередньої оплати за продукцію товаро-матеріальні цінності.
На доказ поставки покупцю сільськогосподарської продукції, позивач надав наступні докази:
- копію договору складського зберігання зерня № 01/07/20 від 01.07.2020 відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (зерновий склад та Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування», (Поклажодавець), уклали даний договір про те, що Поклажодавець зобов`язується передати зерно озимого ячменю (ДСТУ 3769-98 «Ячмінь. Технічні умови»), («Продукція») за заліковою вагою 500 (п`ятсот) тон на зерновий склад, який зобов`язується прийняти таке зерно для зберігання на визначених цим договором умовах і в установлений строк повернути його поклажодавцеві або особі, зазначеній ним як одержувач, у стані, передбаченому цим договором та законодавством.
- копію додатку до договору складського зберігання зерня № 01/07/20 від 01.07.2020 від 15.07.2020
- копію договору складського зберігання зерна № 30/07/20 від 30.07.2020 відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (зерновий склад та Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування», (Поклажодавець), уклали даний договір про те, що Поклажодавець зобов`язується передати зерно озимого ріпаку (ДСТУ 8177:2015 ріпак озимий ярий, технологічного вирощування, загальні вимоги), («Продукція») за заліковою вагою 140800 тон на зерновий склад, який зобов`язується прийняти таке зерно для зберігання на визначених цим договором умовах і в установлений строк повернути його поклажодавцеві або особі, зазначеній ним як одержувач, у стані, передбаченому цим договором та законодавством.
- копію договору складського зберігання зерна № 20/10/20 від 20.10.2020 відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (зерновий склад та Комунальне підприємство «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування», (Поклажодавець), уклали даний договір про те, що Поклажодавець зобов`язується передати зерно соняшнику (ДСТУ 7011:2009 соняшник, технологічного вирощування), («Продукція») за заліковою вагою 310тон на зерновий склад, який зобов`язується прийняти таке зерно для зберігання на визначених цим договором умовах і в установлений строк повернути його поклажодавцеві або особі, зазначеній ним як одержувач, у стані, передбаченому цим договором та законодавством.
- копію договору № 160320/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 16.03.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 260000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.
- копію договору № 270420/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 27.04.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.
- копію договору № 260620/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 26.06.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.
- копію договору № 260520/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 26.05.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.
- копію договору № 290720/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 29.07.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" ( позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.
- копію договору № 170820/1 безвідсоткової поворотної фінансової допомоги від 17.08.2020 про надання Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (позикодавець) передає у власність Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" (позичальник) громадського харчування» на безвідсотковій та поворотній основі грошові кошти у розмірі 70000,00грн., а Позичальник зобов`язується повернути безвідсоткову поворотну фінансову допомогу у визначений цим Договором строк.
- копію договору надання послуг № 1 від 12.03.2020 відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська бізнес група» (підрядник) зобов`язується надати комплекс послуг та робіт в процесі виробництва сільськогосподарської продукції Комунальному підприємству «Роздрібна торгово-закупівельна база" (Замовнику) на сільгоспугіддях Замовника, в подальшому «Послуги», а Замовник зобов`язується прийняти виконані роботи і оплатити вартість послуг Підрядника згідно умов цього Договору, виконання робіт здійснюється на сумарній площі земельних ділянок розміром не менше 707,84 га., що знаходяться на території Коломийської міської ради Коломийського району Івано-Франківської області з додатком №1 від 12.03.2020.
- акт звіряння взаємних розрахунків за період 01.01.2020 - 31.12.2021, з відтиском печатки та підписаний представником Комунального підприємства «Роздрібна торгово-закупівельна база"
- акт звіряння взаємних розрахунків за період січень 2020 - жовтень 2020, з відтиском печатки та підписаний представником Комунального підприємства «Роздрібна торгово-закупівельна база"
- акт надання послуг № 43 від 30.09.2020 з посиланням на договір зберігання № 01/07/20 про зберігання озимого ячменю липень- вересень 2020.
- акт надання послуг № 44 від 31.10.2020 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання озимого ріпаку серпень-жовтень 2020.
- акт надання послуг № 55 від 30.11.2020 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 57 від 31.12.2020 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 8 від 31.01.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 9 від 28.02.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 10 від 31.03.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 11 від 30.04.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 11 від 30.04.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 12 від 31.05.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 18 від 31.06.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 26 від 31.07.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 30 від 31.08.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 32 від 30.09.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 44 від 31.10.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт надання послуг № 50 від 30.11.2021 з посиланням на договір зберігання № 30/07/20 про зберігання зерна
- акт № 03-П, передачі-приймання зерна ячменю озимого при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 01/07/20 від 01.072020;
- акт № 02-П передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 01/07/20 від 30.07.2020;
- акт №01-П, передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 30/0720 від 30.07.2020
- акти №01-П передачі-приймання зерна ріпаку озимого при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна №20/10/20 від 20.10.2020;
- акт № 02-П передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 20/10/20 від 20.10.2020;
- акт № 06-П передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 20/10/20 від 20.10.2020;
- акт №01-П, передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 30/0720 від 30.07.2020
- акт №02-П, передачі-приймання зерна соняшнику при поверненні його зі зберігання згідно Договору складського зберігання зерна № 30/0720 від 30.07.2020
Також позивачем надано:
- видаткову накладну №28 від 23.07.2020 про поставку ураган форте відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- видаткову накладну № 49 від 19.10.2020 про поставку ураган форте та реглор спектрум відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- видаткову накладну № 4 від 30.06.2021 про поставку зерна соняшнику відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- видаткову накладну № 30 від 04.08.2021 про поставку зерна соняшнику відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- видаткову накладну № 14 від 12.08.2022 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- видаткову накладну № 35 від 30.11.2022 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- видаткову накладну № 19 від 16.02.2023 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- видаткову накладну № 20 від 17.02.2023 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- видаткову накладну № 21 від 20.02.2023 про поставку ріпаку озимого відповідно до договору поставки с/г продукції № 1 від 12.03.2020
- Додаток № 1 до Договору складського зберігання зерна від 20/07/20 від 20.07.2020
- Акти приймання-передачі товару № 1 від 26.10.2020, №2 від 27.10.2020, №3 від 28.10.2020, № 4 від 29.10.2020, № 5 від, 30.10.2020, № 1 від 06.08.2020, № 2 від 07.08.2020, №3 від 10.08..2020, № 4 від 10.08.2020, № 5 від 11.08.2020, № 6 від 11.08.2020, № 7 від 07.07.2020, № 2 від 08.07.2020, № з від 09.07.2020, № 4 від 10.07.2020, № 5 від 11.07.2020, № 6 від 13.07.2020, № 7 від 14.07.2020, № 8 від 15.07.2020 з посиланнями на договори складського зберігання.
- додаток № 1 до Договору складського зберігання зерна від 30/07/20 від 30.07.2020;
- додаток № 1 до Договору надання послуг №1 від 18.03.2020;
- додаткові угоди № 1, 2 до Договору надання послуг № 1 від 12.03.2020 та 14.05.2020;
- замовлення на виконання робіт (надання послуг)
-акт огляду посівів КП «Роздрібна торгово-закупівельна база громадського харчування», що постраждали внаслідок несприятливих кліматичних умов у травні-червні 2020 року;
- документація форми 77 затверджена Міністерством сільського господарства СРСР 24.11.1972 № 269-1, реєстр відправки зерна та іншої продукції
- товаро - транспортні накладні
- акти передачі-приймання наданих послу з посиланням на Договір надання послуг №1 від 12.03.2020
- видаткові накладні № 25 від 07.07.2020, № 24 від 24.06.2020, № 17 від 22.06.2020, № 17 від 12.05.2020, № 11 від 08.04.2020, № 3 від 08.04.2020, № 2 від 08.04.2020 видаткова накладна №1 від 03.04.2020 з посиланням у цих накладних на договір поставки.
- акти про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин.
Поясненнями позивача, які викладені у позовній заяві, видатковою накладною № 21 від 20.02.2023 року на суму 1478682, 55 грн без ПДВ., копія якої міститься в матеріалах справи, стверджується факт того, що позивачем на виконання умов договору №1 від 12.03.2020 було поставлено відповідачу товар на суму 1685698,11 грн.
Отже, враховуючи здійснення поставок позивач виконав взяті на себе зобов`язання з поставки відповідачу товару, а відповідач не виконав належним чином свої зобов`язання з оплати його вартості та на даний час з урахуванням проведення інших поставок та робіт має перед позивачем заборгованість в сумі 1298164,84грн.
У зв`язку із порушенням відповідачем взятих на себе зобов`язань з оплати поставленого товару позивачем нараховано відповідачу 3% річних у розмірі 35205грн83коп., 45761грн99коп. інфляційних втрат та 506557грн.74коп. пені.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач посилається на реальність здійснених ним господарських операцій з поставки товару відповідачу за накладною № 21 від 20.02.2023 та товарно-транспортними накладними. Натомість відповідач заперечує факт здійснення таких господарських операцій та зазначає про неотримання товару за договором від 12.03.2020.
На підставі повно і всебічно з`ясованих обставин справи, на які сторони посилались як на підставу своїх вимог та заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи, суд дійшов наступних висновків.
Між сторонами виникли взаємні права та обов`язки на підставі укладеного договору поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 року від 12.03.2020року .
Відповідно до ч. 1 ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно ч. 1 та ч. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Статтею 655 ЦК України також визначено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару (ст.692 ЦК України).
Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України, ч.7 ст.193 Господарського кодексу України). Відповідно до ст.629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Статтею 509 ЦК України передбачено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ст. 530 ЦК України).
Документи, які містяться у матеріалах справи, вказують, що позивач згідно видаткової накладної №21 від 20.03.2023року поставив відповідачу зерно ячменю озимого з посиланням на договір №1 від 12.03.2020року.
Відповідно до ст. 509 ЦКУ зобов`язання є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Згідно з ст.ст. 598, 599 ЦКУ зобов`язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов`язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
Ст. 631 ЦКУ та ч. 7 ст. 180 ГКУ передбачено, що строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов`язання сторін, що виникли на основі цього договору. Закінчення строку дії господарського договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії договору. Отже, закінчення строку дії договору не є підставою для припинення визначених ним зобов`язань, оскільки, згідно з ст. 599 ЦКУ, ч. 1 ст. 202 ГКУ такою підставою є виконання, проведене належним чином.
Факт закінчення строку дії двостороннього договору, виконання якого здійснено тільки однією стороною, не припиняє зобов`язальних правовідносин сторін цього договору і не звільняє другу сторону від відповідальності за невиконання нею свого обов`язку. Навіть після закінчення дії договору, невиконані стороною зобов`язання за ним залишаються чинними для такої сторони-боржника, і вказана обставина не звільняє останнього від виконання обов`язку протягом того часу, коли існує відповідне зобов`язання. Однак, в кожному конкретному випадку необхідно брати до уваги зміст умов конкретного договору, його предмет та основні положення, які визначають зобов`язання сторін та обставини виконання ними умов договору, а також положення договору, які встановлюють наслідки закінчення строку дії договору, з урахуванням положень норм законодавства.
Як вказувалось, предметом спору у даній справі є вимоги про стягнення заборгованості за Договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 від 12.03.2020, відповідно до якого строк дії договору закінчився 30.11.2020року ( п.10.2. договору).
В той час як поставка зерна ячмінного озимого була здійснена позивачем 20.02.2023.
Факт поставки по накладній № 21 від 20.02.2023 відповідачем за Договором поставки сільськогосподарської продукції врожаю 2020 від 12.03.2020 заперечується, з посиланням на укладанням у 2023 році інших аналогічних договорів.
Позивачка у судовому засіданні зазначала про пролонгацію вказаного договору, проте, доказів продовження строку дії вищевказаного договору не надала.
Отже судом встановлено, що поставка товару відбувалась поза межами укладеного сторонами договору поставки, доказів продовження строку дії договору додатковою угодою суду не надано.
Таким чином, суд констатує, що вищевказана видаткова накладна, не може бути доказами факту поставки товару у строк до 30.11.2020.
Відповідно до ст. ст. 13,73,74,77 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги в сумі 1885690,40грн. необгрунтовані, не підтверджуються матеріалами справи і не підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат.
Судовий збір відповідно до ст. 129 ГПК України покладається судом на позивача
Керуючись статтями 129, 236,237,238 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі , судові витрати покласти на позивача.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 11.06.2024
Головуючий суддя П. А. Шкіндер
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2024 |
Оприлюднено | 14.06.2024 |
Номер документу | 119705528 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шкіндер П. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні