ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залучення третіх осіб
справа № 380/26823/23
12 червня 2024 року
м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2
Львівський окружний адміністративний суд
у складі головуючої судді Лунь З.І.,
секретар судового засідання Слободянюк В.В.
за участю:
позивач ОСОБА_1 ,
представник позивача: Бережнов В.Є.,
представник відповідача Палко Д.І.,
представник Яворівської міської ради Заяць Г.Р.
розглянув у підготовчому засіданні клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації, в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Львівської обласної військової адміністрації, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Яворівської міської ради, Шегинівської сільської ради, Судововишнянської міської ради, Мостиської міської ради, Новояворівської міської ради, Івано-Франківської міської ради; за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Міністерства охорони здоров`я України, про визнання протиправним та скасування розпорядження.
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , ел. пошта ІНФОРМАЦІЯ_1 ) звернувся до суду з позовом до Львівської обласної військової адміністрації (місцезнаходження: 79008, м.Львів, вул.Володимира Винниченка, 18, ЄДРПОУ 00022562, ел. пошта kancel@loda.gov.ua), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Міністерство охорони здоров`я (місцезнаходження: 01601, м. Київ, вул.Грушевського, 7, ЄДРПОУ 00012925, ел. пошта moz@moz.gov.ua), в якому просить суд:
-визнати незаконним та скасувати розпорядження Львівської обласної військової адміністрації від 27.07.2023 №577/0/5-23ВА «Про затвердження переліку закладів охорони здоров`я спроможної мережі госпітального округу Львівської області».
Представник відповідача, Львівської обласної військової адміністрації, подав до суду клопотання клопотання про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації, яке обґрунтував тим, що зважаючи на завдання Департаменту, покладені на нього локальним нормативно-правовим актом, а також через те, що докази, які стосуються предмета доказування у цій справі є у розпорядженні Департаменту зумовлює висновок про те, що рішення у справі може вплинути на права та обов`язки цього суб`єкта владних повноважень.
Позивач та його представник заперечили щодо означеного клопотання відповідача з тих підстав, що рішення у справі не буде стосуватися Департаменту.
При вирішенні клопотання про залучення третьої особи та з урахуванням заперечення позивача суд зазначає таке.
Згідно із ч.2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Частиною 4 цієї статті визначено, що у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи (частина п`ята статті 49 КАС України).
Зі змісту позовних вимог видно, що Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2023 № 174 затверджено Порядок функціонування госпітальних округів і госпітальних кластерів та встановлення їх меж (далі - Порядок).
Цим Порядком визначено механізм функціонування госпітальних округів і госпітальних кластерів та встановлення їх меж та механізм визначення надкластерних, кластерних, загальних та інших видів закладів охорони здоров`я, що входять до спроможної мережі закладів охорони здоров`я відповідного госпітального округу.
Пунктом 5 Порядку передбачено, що рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації для забезпечення надання якісної, комплексної, безперервної та орієнтованої на пацієнта медичної та реабілітаційної допомоги організовують функціонування спроможної мережі.
На виконання пункту 5 Порядку видано доручення начальника Львівської обласної військової адміністрації від 04.04.2023 № 14/0/6-23ВА, яким доручено директору департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації:
- провести наради та слухання з начальниками районних військових адміністрацій, головами сільських, селищних, міських рад територіальних громад, керівниками закладів охорони здоров`я щодо формування спроможної мережі та Планів розвитку госпітального округу Львівської області; - за результатами нарад та слухань сформувати пропозиції щодо визначення спроможної мережі та проєкт Плану розвитку госпітального округу Львівської області;
- подати пропозиції щодо визначення спроможної мережі та проєкт Плану розвитку госпітального округу Львівської області на погодження до Міністерства охорони здоров`я України разом з протоколом узгодження пропозицій територіальних громад у межах госпітального округу Львівської області; - подати погоджену Міністерством охорони здоров`я України спроможну мережу та План розвитку госпітального округу Львівської області затвердження начальникові обласної військової адміністрації.
Розпорядженням голови Львівської обласної державної адміністрації від 21.02.2023 №77/0/5-23ВА «Про затвердження Положення про департамент охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації» затверджено Положення про департамент охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації (далі - Положення).
Відповідно до пункту 4 Положення основним завданням Департаменту є: забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров`я на рівні госпітального округу Львівської області та організація надання медичної допомоги в госпітальному окрузі; формування мережі закладів охорони здоров`я з урахуванням планів розвитку госпітального округу Львівської області, потреб населення в медичному обслуговуванні, необхідності забезпечення належної якості такого обслуговування, своєчасності, доступності для громадян, ефективного використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів. Департамент є окремою юридичною особою.
Таким чином, Департамент брав безпосередню участь в організації функціонування закладів охорони здоров`я спроможної мережі госпітального округу Львівської області, наслідком чого стало оскаржуване у цій справі розпорядження.
Отже, рішення у цій справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки Департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації.
Також позов увагою суду не може залишитися інформація відповідача про те, що докази, які стосуються предмета доказування у цій справі є у розпорядженні Департаменту.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про підставність клопотання відповідача про залучення Департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, а відтак про його задоволення.
Керуючись ст.ст. 49, 243, 248 КАС України, суд
у х в а л и в:
клопотання представника відповідача про залучення третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації задовольнити.
Залучити третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Департамент охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. Конопніцької, 3, м. Львів, 79008, ЄДРПОУ 02013047).
Запропонувати Департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації подати до суду у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання позовної заяви з додатками, пояснення щодо такого позову, з урахуванням вимог, передбачених ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2024 |
Оприлюднено | 17.06.2024 |
Номер документу | 119717851 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні