Ухвала
від 13.06.2024 по справі 160/296/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

13 червня 2024 рокуСправа №160/296/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді при секретарі за участю представників: позивача відповідача Юхно І.В. Давидової Є.О. Горенич Т.І. Никитенко Є.В.

розглянувши у підготовчому судовому засіданні у місті Дніпрі клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Дніпровської міської ради про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Дніпровської міської ради до участі в адміністративній справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 15.02.2018 № 219118-1308-0461, від 15.02.2018 № 219117-1308-0461, від 20.05.2019 № 252597-5353-0461, від 20.05.2019 № 252598-5353-0461, від 03.03.2020№ 40082-5240-0461, від 03.03.2020 № 40081-5240-0461, від 25.06.2021 №9771863-2406-0461, від 25.06.2021 № 9771864-2406-0461.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 поновлено ОСОБА_1 пропущений строк звернення до адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень; прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №160/296/24 та призначено справу до розгляду в підготовчому судовому засіданні.

21.05.2024 від Дніпровської міської ради та 22.05.2024 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до суду надійшли клопотання про Дніпровської міської ради як третьої особи, яке обґрунтовані тим, що Плата за землю, встановлення пільг та розмірів сплати, відповідно до вимог Податкового кодексу України, відносить до повноважень органів місцевого самоврядування, а саме: Дніпровської міської ради. Крім того, в силу вимог Закону України «По оцінку земель» технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується, зокрема, міською радою. Крім того, в обґрунтування заявлених позовних вимог Позивач зазначає, що неодноразово зверталась до міської ради з повідомленням про зміну власника та про розірвання договору оренди, в той же час згідно з інформацію, наданою Департаментом по роботі з активами Дніпровської міської ради (останній лист від 30.01.2024 №9871/5) відповідно до п.288.1 ст.288 ПКУ, має в користуванні на умовах оренди земельні ділянки, розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , площею користування 0,0128 га (кадастровий номер 1210100000:01:009:0001) та площею користування 0,5527 га (кадастровий номер 1210100000:01:009:0065).

У підготовчого судовому засіданні 13.06.2024 представник відповідача підтримав зазначені клопотання, представник позивача проти залучення третьої особи заперечив та просив відмовити у задоволенні означених клопотань.

Вирішуючи питання про залучення третьої особи у справі, суд виходить із наступного.

Згідно з приписами частини 2 статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Частиною 4 вказаної статті передбачено, що у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

З матеріалів справи вбачається, що предметом спору є правомірність податкових повідомлень-рішень від 15.02.2018 № 219118-1308-0461, від 15.02.2018 № 219117-1308-0461, від 20.05.2019 № 252597-5353-0461, від 20.05.2019 № 252598-5353-0461, від 03.03.2020 №40082-5240-0461, від 03.03.2020 № 40081-5240-0461, від 25.06.2021 №9771863-2406-0461, від 25.06.2021 № 9771864-2406-0461, відповідно до яких Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області ОСОБА_1 було визначено суму грошового зобов`язання за платежем «орендна плата з фізичних осіб».

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка.

Плата за землю, встановлення пільг та розмірів сплати, відповідно до вимог Податкового кодексу України, відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування, а саме Дніпровської міської ради.

Відповідно до п. 4 ст. 69 Бюджетного кодексу України, до доходів загального фонду місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягів боргу міжбюджетних трансфертів належить плата за землю, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.

Держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком. Вона гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб (ст. 62 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Згідно з положеннями ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема доходи місцевих бюджетів. Доходи місцевих бюджетів формуються за рахунок власних, визначених законом, джерел та зборів та інших обов`язкових платежів. Склад доходів місцевих бюджетів визначається Бюджетним кодексом України та законом про Державний бюджет України (ст. 63 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Отже, органи місцевого самоврядування у правовідносинах щодо розпорядження земельними ділянками комунальної власності (наданні земельних ділянок у користування) діють як органи, через які територіальна громада реалізує повноваження власника земельних ділянок.

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Стаття 142 Конституції України визначає, що: матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Однією з важливих гарантій захисту земельних, майнових та інших суб`єктивних прав і законних інтересів власників землі й землекористувачів є здійснення плати за землю, що визначено нормами чинного земельного, а також адміністративного законодавства.

Статтею 145 Конституції України передбачено захист прав місцевого самоврядування в судовому порядку.

Статтею 73 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачено, що, акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до пунктів "а, "б", "в" статті 12 Земельного кодексу України саме до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності.

Суд зазначає, що зміст листа Департамента по роботі з активами Дніпровської міської ради від 29.01.2024 року №2/11-18 свідчить про те, що місцевою радою на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було надано перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік станом на 01.01.2024, в тому числі щодо земельних ділянок 1210100000:01:009:0001 та 1210100000:01:009:0065 по АДРЕСА_1 , орендарем яких є ОСОБА_1 . Водночас, позивач у своєму позові зазначила, що неодноразово зверталась до міської ради з повідомленням про зміну власника та про розірвання договору оренди.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що прийняття рішення у даній справі може вплинути на права та обов`язки Дніпропетровської міської ради, у зв`язку з чим наявні правові підстави для залучення останньої до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

Поряд із цим, суд звертає увагу, що право третьої особи на подання пояснення щодо позову або відзиву встановлено статтею 165 КАС України, якою зокрема визначено, що у поясненнях третьої особи щодо позову або відзиву третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, викладає свої аргументи і міркування на підтримку або заперечення проти позову. Пояснення третьої особи подаються в строк, встановлений судом. Суд має встановити такий строк, який дасть змогу третій особі підготувати свої міркування, аргументи та відповідні докази і надати пояснення до позову або відзиву, а іншим учасникам справи відповідь на такі пояснення завчасно до початку розгляду справи по суті.

Крім того, в силу положень п.2 ч.2 ст. 181 КАС України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни позивача, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача.

Отже, на підставі наведеної норми, суд вважає за необхідне відкласти підготовче судове засідання з метою забезпечення права третьої особи подати пояснення щодо позову або відзиву.

Керуючись статтями 49, 179-181, 243, 248, 256 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Дніпровської міської ради про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Дніпровської міської ради до участі в адміністративній справі №160/296/24 задовольнити.

Залучити Дніпровську міську раду (місцезнаходження: проспект Дмитра Яворницького, будинок 75, місто Дніпро, Дніпропетровська область, 49000, код ЄДРПОУ 26510514) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, в адміністративній справі №160/296/24 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Встановити третій особі 10-денний строк з дня отримання копії ухвали для подання до суду пояснень щодо позову або відзиву, які мають відповідати вимогам, встановленим статтею 165 КАС України.

Відкласти підготовче судове засідання до 03 липня 2024 року об 11:00 год. у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду за адресою: 49005, м. Дніпро, вул. Академіка Чекмарьова, 5, зала судового засідання №1.

Копію ухвали направити на адресу учасників справи разом з повістками про виклик, третій особі з копією адміністративного позову та відзиву.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 КАС України та в самостійному порядку оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали згідно з вимогами частини 3 статті 243 КАС України складений 14 червня 2024 року.

Суддя І.В. Юхно

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119746724
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/296/24

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 18.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні