Рішення
від 14.06.2024 по справі 400/3069/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2024 р. № 400/3069/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Ярощука В.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомфізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ,

до відповідачаЮжноукраїнської міської ради Миколаївської області, вул.Європейська, 48, м. Южноукраїнськ, Вознесенський район, Миколаївська область, 55002,

треті особиОСОБА_2 , АДРЕСА_2 ,

провизнання протиправним та скасування рішення від 29.02.2024 №1655, в частині що стосується п.4,

ВСТАНОВИВ:

04 квітня 2024 року до Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі позивачка) до Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (далі відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення відповідача від 29.02.2024 № 1655 «Про демонтаж тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, розміщення яких не передбачено планом території критого ринку, розташованого за адресою: вул. Європейська, 19-Б» (далі Рішення № 1655), в частині, що стосується пункту 4 «павільйон розміром 5,3 м х 6,1 м, власник ОСОБА_1 » додатку «Схема розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі ТС).»

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначила, що рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 03.07.2009 № 206 їй та ОСОБА_3 було надано дозвіл на розробку проектної документації на реконструкцію торгівельних місць на ринку для торговельного павільйону. На замовлення позивачки та ОСОБА_3 16.06.2009 КП «Архітектурно-проектне бюро» розроблено Проект № ПР-037-06-08-ОПЗ реконструкція торговельного місця під розміщення торгівельного павільйону «ТВОЕ» за адресою: АДРЕСА_3 . На виконання пункту 4 рішення Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 12.10.2009 № 1104 «Про затвердження Концепції розвитку ринків м. Южноукраїнська» позивачкою і ОСОБА_3 було отримано дозволи на розміщення малої архітектурної форми (торгівельного павільйону) на території ринку відповідно до рішень виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 10.03.2010 № 87 і від 17.05.2010 № 186. Рішенням Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 31.07.2014 № 1329 було затверджено план території вказаного критого ринку з урахуванням вже розміщених торговельних павільйонів. Крім цього, рішенням Господарського суду Миколаївської області від 18.08.2009 у справі № 1/189/09, яке набрало законної сили, було відмовлено у задоволенні позову ТОВ «Центральний міський ринок» до позивачки, за участю третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_3 , щодо звільнення торговельних місць шляхом демонтажу торговельного павільйону «ТВОЕ» (далі ТП «ТВОЕ»). Однак, пунктом 1 Рішення № 1655 зобов`язано позивачку в строк 30 робочих днів добровільно демонтувати її тимчасову споруду. На переконання позивачки, Рішення № 1655 суперечить положенням статей 34, 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», наказа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, наказа Міністерства регіонального розвитку від 23.11.2020 № 284, рішення Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 13.07.2014 № 1329 та від 28.01.2016 № 73.

27.04.2024 представниця позивачки подала до суду додаткові пояснення (а.с. 171-175), в якому зазначила, що земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_3 , є власністю територіальної громади, і на ній розташована ринкова інфраструктура, яка має форму цілісно-майнового комплексу, що складається із бетонної площадки на відкритому повітрі, на якій розміщенні торговельні місця, адміністративна будівля з торговими залами та торговельно-технологічним обладнанням. Відповідно до Концепції розвитку ринків м. Южноукраїнська, затвердженого рішенням Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 12.10.2009 № 1104 (далі Концепція розвитку ринків), позивачка виступила одним з інвесторів з розбудови ринкової інфраструктури, а процес побудови павільйонів та магазинів на бетонному покритті (площадці) ринку було сформульоване визначення «реконструкція торгового місця». Відповідно до Концепції розвитку ринків ТП «ТВОЕ» яка мала архітектурна форма є власністю позивачки, яка розміщена без права окремого виділення земельної ділянки і надання її в оренду, для розміщення малої архітектурної форми необхідно мати лише рішення міської ради щодо її розміщення. ТП «ТВОЕ» передбачений планувальною документацією ринку. Крім цього, представниця позивачки наголосила на тому, що згідно з пунктом 6.6 Концепції розвитку ринків демонтаж об`єктів (павільйонів, кіосків), які не є власністю ринку, здійснюється тільки за погодженням продавців з обов`язковим відшкодуванням вартості цього майна, або за їх погодженням перенесенням таких об`єктів, а у разі відсутності погодження демонтаж здійснюється виключно за рішенням суду.

У відзиві на позовну заяву від 07.05.2024 № 23/01-34/1336 (а.с. 188-191) відповідач заперечив проти позову і просив у його задоволенні відмовити в повному обсязі. Відзив умотивовано тим, що:

позивачка всупереч вимогам пунктів 3 і 4 рішення Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 12.10.2009 № 1104 «Про затвердження Концепції розвитку ринків м. Южноукраїнська» не подала протягом місяця відповідачу відповідні документи для прийняття рішення щодо розміщення її малої архітектурної форми;

дозвіл на розміщення відповідної малої архітектурної форми позивачка отримала не на підставі рішень власника земельної ділянки Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, а на підставі рішень виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області;

оскільки позивачка не подала вчасно звернення на розміщення малої архітектурної форми, тому її тимчасові споруди не увійшли до плану території ринку ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЦЕНТРАЛЬНИЙ МІСЬКИЙ РИНОК», які вподальшому були затверджені рішеннями Южноукраїнської міської ради Миколаївської області ід 24.11.2011 № 383 «Про затвердження плану території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вулиці Дружби народів, 19-б» і від 31.07.2014 № 1329 «Про затвердження плану території критого ринку, розташованого за адресою: вул. Дружби Народів, 19-Б»;

на сьогоднішній день відсутній паспорт прив`язки ТС позивачки, що є порушенням законодавства;

деякі висновки спеціалістів від 25.03.2024 за результатами обстеження ТП «ТВОЕ» є суперечливими і мають суб`єктивний характер;

Рішення № 1655 є правомірним і прийнятим у межах повноважень відповідача.

У відповіді на відзив від 16.05.2024 (а.с. 204-209) представниця позивачки підтримала позовні вимоги та заперечила проти аргументів відповідача, наведених ним у відзиві, додатково вказавши на те, що:

в рішенні про затвердження Концепції розвитку ринків не зазначено з якого моменту починається перебіг строку для надання заяв підприємцями, а також є відсилання на умови оприлюднення цього рішення у газеті «Контакт»; таким чином, дата рішення не є датою, з якої починається перебіг строку звернення; крім цього, у рішенні зазначено, що підприємцям рекомендовано звернутися, тобто вказана умова має рекомендаційний, а не зобов`язальний характер;

позивачка і третя особа отримали дозволи на розміщення тимчасової споруди від виконавчого комітету відповідача, що свідчить про дотримання ними строку звернення із заявою на розміщення відповідної тимчасової споруди;

ТП «ТВОЕ» був розміщений на території ринку ще до прийняття рішення про затвердження Концепції розвитку ринків;

відповідач не надав пояснення, чому фактичне розміщення ТП «ТВОЕ» не відповідає схематичному плану розміщення тимчасових споруд, які підлягають демонтажу, чому площа ТП «ТВОЕ» не відповідає площі тимчасової споруди під номером 4 у додатку до Рішення № 1655;

рішенням Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 02.02.2010 № 1244 «Про передачу повноважень щодо прийняття рішень про розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності на території м. Южноукраїнська виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради» відповідач делегував повноваження щодо видачі дозволів на розміщення малих архітектурних форм своєму виконавчому комітету;

розміщення тимчасових споруд у межах ринків, інших торговельних об`єктів визначається планувальною документацією їх території або проектною документацією їх споруд, а не паспортом прив`язки;

посадові особи, які здійснювали державний контроль (нагляд) у сфері благоустрою допустили недотримання порядку проведення перевірки щодо позивачки та допустили грубе порушення її прав, закріплених в Законі України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»;

під час прийняття Рішення № 1655 відповідачем не було попередньо вжито заходів, націлених на достименне встановлення дійсних обставин щодо законності розміщення тимчасової споруди, яка належить позивачці, а акт про виявлення тимчасової споруди, яка не передбачена планувальною документацією, складений особами без зазначення їх посад та підстав здійснення такого нагляду (контролю).

21.05.2024 представниця третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивачки ОСОБА_2 подала до суду пояснення (а.с. 213-216), в яких підтримала позовні вимоги, і навела ті ж самі аргументи, що були наведені у заявах по суті справи позивачки.

Відповідач правом на подання заперечень у встановлений судом строк не скористався.

Одночасно з поданням позовної заяви позивачка подала до суду заяву про забезпечення позову (а.с. 20-37), яке ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 05.04.2024 (а.с. 151-154) задоволено повністю:

зупинено дію рішення Южноукраїнської міської ради від 29.02.2024 № 1655 «Про демонтаж тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, розміщення яких не передбачено планом території критого ринку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 » в частині щодо павільйону розміром 5,3 м х 6,1 м, власницею якого є ОСОБА_1 , до набрання законної сили судовим рішення у справі № 400/3069/24.

заборонено комунальному підприємству «Критий ринок м. Южноукраїнська» вчиняти будь-які дії щодо демонтажу павільйону розміром 5,3 м х 6,1 м, власницею якого є ОСОБА_1 , до набрання законної сили судовим рішення у справі № 400/3069/24.

09.04.2024 Миколаївський окружний адміністративний суд постановив ухвалу (а.с. 162-166) про:

відкриття провадження у справі та розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні);

залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивачки ОСОБА_2 (далі третя особа);

рекомендовано позивачці надати у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання цієї ухвали пояснення щодо правових підстав користування земельною ділянкою, за адресою: АДРЕСА_3 ; з наданням копій підтверджуючих документів;

витребувано у відповідача належним чином завірені копії інформацій з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 .

27.04.2024 представниця позивачки надала відповідні додаткові пояснення (а.с. 171-175), а відповідач 09.05.2024 витребувані в нього докази (а.с. 182-187).

Розглянувши заяви по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.

Згідно зі свідоцтвом про шлюб від 29.06.2011 серія НОМЕР_1 ОСОБА_2 (а.с. 46-47) до одруження мала прізвище « ОСОБА_4 ».

Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця від 11.08.2008 серія НОМЕР_2 позивачка з 29.11.2001 зареєстрована як фізична особа-підприємець (а.с. 58).

Рішенням Господарського суду Миколаївської області від 18.08.2009 у справі № 1/189/09 (а.с. 72-73) встановлено, що 01.06.2007 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» і фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 укладено договір про надання торговельних місць та оплати послуг, відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» надав фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 у платне тимчасове користування торговельну площу 79,65 кв. м для встановлення павільйону без права оформлення земельної ділянки, а вона зобов`язалася своєчасно сплачувати за торгівельні місця та надані послуги.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 03.07.2009 № 206 «Про надання дозволу підприємцю ОСОБА_3 на розробку проектної документації на реконструкцію торговельного павільйону на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-в» (а.с. 116) ОСОБА_3 надано дозвіл на розробку проектної документації на реконструкцію торговельного павільйону на території ринку.

Згідно з додатком 4 до рішення Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 12.10.2009 № 1104 «Про затвердження Концепції розвитку ринків м. Южноукраїнська» на ринку Товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» розміщено малу архітектурну форми ОСОБА_1 і ОСОБА_3 , водночас за кожною з них рахувалось по 40 кв. м площі ринку (а.с. 60).

На підставі заяви приватного підприємця ОСОБА_3 від 06.05.2009 № 56/2 Комунальне підприємство «Архітектурно-проектне бюро» розробило в 2009 році Робочий проект № ПР-037-06-09-ОПЗ «Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 19-б територія ринку ВАТ «ЦМР» «Реконструкція торгового місця під розміщення тимчасового павільйону» (а.с. 105-139). Згідно з цим Робочим проектом дана реконструкція передбачає розміщення тимчасового торгового павільйону прямокутної форми на торговому ринковому місці, під навісом.

Пунктом 1 рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 10.03.2010 № 87 «Про розміщення підприємцем ОСОБА_3 стаціонарної малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності торговельного павільйону промислових товарів «ТВОЕ» на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б» (а.с. 48-49) дозволено підприємцю ОСОБА_3 розміщення стаціонарної малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності ТП «ТВОЕ» на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б.

Натомість пунктом 1 рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 17.05.2010 № 186 «Про розміщення підприємцем ОСОБА_1 стаціонарної малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності торговельного павільйону промислових товарів на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б» (а.с. 141-142) дозволено підприємцю ОСОБА_1 розміщення стаціонарної малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності торговельного павільйону промислових товарів на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б на термін дії договору про надання торговельних місць та оплату послуг.

У секторі ІІ Плану території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вулиці Дружби народів, 19-б, затвердженого рішенням Южноукраїнської міської ради від 24.11.2011 № 383 (а.с. 194), і в секторі ІІ Плану території ринку, розташованого по вул. Дружби народів, 19Б, затвердженого рішенням Южноукраїнської міської ради від 31.07.2014 № 1329 (а.с. 97), передбачено розміщення торговельного павільйону на місці, де зараз розташований ТП «ТВОЕ».

22.02.2024 комісією було складено Акт № 04 про дотримання вимог законодавства при розміщенні тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності (а.с. 53), яким встановлено, що ТС (павільйон № 4 розміром 5,3 м х 6,1 м) позивачки не відповідає вимогам, закріпленим наказом Міністерства регіонального розвитку і будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», а саме: не передбачено розміщення планувальною документацією (план території ринку). Тому вказана ТС підлягає демонтажу.

Відповідно до пункту 1 рішення Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 29.02.2024 № 1655 «Про демонтаж тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, розміщення яких не передбачено планом території критого ринку, розташованого за адресою: вул. Європейська, 19-Б» (а.с. 50-52) власникам тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності (далі ТС) добровільно в строк 30 (тридцять) робочих днів з моменту опублікування відповідного оголошення про демонтаж в газеті «Контакт» та на офіційному сайті міста Южноукраїнська, демонтувати ТС у кількості 8 (вісім) штук, розміщення яких не передбачено планом території критого ринку, розташованого за адресою: вул. Європейська, 19-Б (згідно з схемоюрозміщення ТС додається).

Поміж ТС, які підлягають знесенню, у додатку до вищенаведеного рішення відповідача зазначено павільйон розміром 5,3 х 6,1, що перебуває у власності ОСОБА_1 .

Оголошення про демонтаж ТС на підставі рішення рішення Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 29.02.2024 № 1655 «Про демонтаж тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, розміщення яких не передбачено планом території критого ринку, розташованого за адресою: вул. Європейська, 19-Б» було опубліковано в газеті «Контакт» 07.03.2024 за № 10 (3332) (а.с. 196).

Вважаючи Рішення № 1655 протиправним, позивачка звернулася до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 144 Основного Закону України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з пунктом 44 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Відтак рішення сільської, селищної, міської ради щодо встановлення правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках є обов`язковими до виконання на відповідній території, у тому числі, і для самої ради при прийнятті індивідуальних актів.

Згідно з підпунктом 7 пункту «а» частини першої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Абзацом другим частини першої статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що благоустрій населених пунктів комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Згідно з пунктами 1, 2 частини першої статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Пунктом 4 частини першої статті 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що до об`єктів благоустрою населених пунктів належать території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Відповідно до пункту 5 частини першої статті 16 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» на об`єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати об`єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо.

Частиною другою статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Згідно із частиною четвертою статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Відповідно до пункту 2.30 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку і будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за № 1330/20068 (далі Порядок № 244), розміщення ТС самовільно забороняється.

Підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (пункт 2.1 Порядку № 244).

Згідно із пунктом 1.4 Порядку № 244 паспорт прив`язки ТС це комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою прилеглої території.

Відповідно до пункту 2.29 Порядку № 244 у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.

Поряд з цим, пунктом 1.6 Порядку № 244 встановлено, що розміщення ТС у межах ринків, інших торговельних об`єктів визначається планувальною документацією їх території або проектною документацією їх споруд.

Таким чином, передбачення планувальною документацією території ринку рзміщення на території тимчасової споруди є достатньою підставою для розміщення на ринку такої споруди. Тому відсутність паспорта прив`язки тимчасової споруди, яка розташована у межах ринків, не може бути підставою для демонтажу такої споруди.

Суд встановив, згідно з додатком 4 до рішення Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 12.10.2009 № 1104 «Про затвердження Концепції розвитку ринків м. Южноукраїнська» на ринку Товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» розміщено малу архітектурну форми ОСОБА_1 і ОСОБА_3 , водночас за кожною з них рахувалось по 40 кв. м площі ринку (а.с. 60).

З наведеного слідує, що позивачка і третя особа мали на території ринку спільну тимчасову споруду загальною площею 80 м2.

Відповідно до пункту 1 рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 10.03.2010 № 87 «Про розміщення підприємцем ОСОБА_3 стаціонарної малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності торговельного павільйону промислових товарів «ТВОЕ» на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б» (а.с. 48-49) дозволено підприємцю ОСОБА_3 розміщення стаціонарної малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності ТП «ТВОЕ» на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б.

Згідно з пунктом 1 рішення виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 17.05.2010 № 186 «Про розміщення підприємцем ОСОБА_1 стаціонарної малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності торговельного павільйону промислових товарів на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б» (а.с. 141-142) дозволено підприємцю ОСОБА_1 розміщення стаціонарної малої архітектурної форми для провадження підприємницької діяльності торговельного павільйону промислових товарів на території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б на термін дії договору про надання торговельних місць та оплату послуг.

Отже, позивачка і третя особа на підставі рішень виконавчого комітету відповідача мали дозволи на розміщення тимчасової споруди на території ринку Товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вул. Дружби народів, 19-б.

Зіставлення місця розташування ТП «ТВОЕ», яке зазначено в експлікації споруди (а.с. 118) із Планом території ринку товариства з обмеженою відповідальністю «Центральний міський ринок» по вулиці Дружби народів, 19-б, затвердженого рішенням Южноукраїнської міської ради від 24.11.2011 № 383 (а.с. 194) та Планом території ринку, розташованого по вул. Дружби народів, 19Б, затвердженого рішенням Южноукраїнської міської ради від 31.07.2014 № 1329 (а.с. 97), свідчить, що спірна тимчасова споруда знаходиться в ринку у секторі ІІ «Продовольча група товарів», де передбачено розміщення торгівельних павільйонів (примітка 6).

Таким чином, ТП «ТВОЕ» розміщений у межах ринку відповідно до планувальної документації ринку, тобто з дотриманням вимог Порядку № 244.

Вказане також підтверджується малюнками 1 і 4 Висновку спеціаліста за результатами обстеження тимчасової споруди 79,64 м2 для ведення підприємницької діяльності на території міського центрального ринку по вул. Європейська, 19-Б в м. Южноукраїнськ, затвердженого 25.03.2024 директором ТОВ «ПКК «АБРИКОС-ГРУП» (а.с. 81, 84).

Натомість на Схемі розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницькою діяльністю (далі ТС), які підлягають демонтажу (додаток до Рішення № 1655) (а.с. 52; 196, зворотній бік), павільйон позивачки розташований в іншому місці в секторі ІІ «Продовольча група», де розміщений навіс для реалізації продовольчих товарів (примітка 3).

За твердженнями позивачки і третьої особи, у вказаному в Рішенні № 1655 (а.с. 52, 196) позивачка не має жодних тимчасових споруд.

Також суд встановив, що відповідно до Робочого проекту № ПР-037-06-09-ОПЗ «Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 19-б територія ринку ВАТ «ЦМР» «Реконструкція торгового місця під розміщення тимчасового павільйону» (а.с. 105-139) площа ТП «ТВОЕ» становить 78,14 м2, а згідно з додатком до Рішення № 1655 площа торгового павільйону позивачки становить 32,33 м2 (5,3 м х 6,1 м = 32,33 м2).

Жодних достатніх доказів, що тимчасова споруда позивачки розташована в місці, яке зазначено в Рішенні № 1655 (а.с. 52, 196), а також що на тому місці взагалі наявна будь-яка тимчасова споруда, відповідач суду не надав.

Відповідно до абзаців першого і другого частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

З огляду на вищевикладене, суд прийшов до висновку, що Рішення № 1655 (а.с. 50-52) є протиправним у частині, що стосується позивачки, оскільки воно містить вимогу до неї добровільно демонтувати тимчасову споруду, яка їй не належить. Це рішення не стосується ТП «ТВОЕ».

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з абзацом першим частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Квитанцією від 28.03.2024 (а.с. 1) підтверджується понесення позивачкою судових витрат у розмірі 3028,00 грн на сплату судового збору за подачу адміністративного позову. Тому ця сума підлягає відшкодуванню шляхом стягнення на користь позивачки за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 22, 139, 241-246, 255, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_3 ) до Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (вул. Європейська, 48, м. Южноукраїнськ, Вознесенський район, Миколаївська область, 89502; код ЄДРПОУ: 33850880), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивачки ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП: НОМЕР_4 ) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Южноукраїнської міської ради Миколаївської області від 29.02.2024 № 1655 «Про демонтаж тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, розміщення яких не передбачено планом території критого ринку, розташованого за адресою: вул. Європейська, 19-Б», в частині, що стосується пункту 4 «павільйон розміром 5,3 м х 6,1 м, власник ОСОБА_1 » додатку «Схема розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі ТС), які підлягають демонтажу».

3. Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_3 ) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (вул. Європейська, 48, м. Южноукраїнськ, Вознесенський район, Миколаївська область, 89502; код ЄДРПОУ: 33850880) судовий збір у розмірі 3028 (Три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.

4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

6. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.Г.Ярощук

Рішення складено в повному обсязі 14 червня 2024 року

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119747801
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —400/3069/24

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Постанова від 02.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 14.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 25.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні