Рішення
від 14.06.2024 по справі 600/6566/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2024 року м. Чернівці Справа № 600/6566/23

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Державного підприємства Завод Електропобутприлад про стягнення податкового боргу.

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулося до суду з вказаним позовом (з урахуванням зменшених позовних вимог), в якому просить: надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу з Державного підприємства "Завод Електропобутприлад" в сумі 999893,35 грн за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна від 20.07.2023 № 271.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказував, що за відповідачем рахується податковий борг у розмірі 999893,35 грн. Оскільки, борг в добровільному порядку відповідачем не сплачений, позивач звернувся до суду з вказаною вимогою.

Ухвалою суду від 09.10.2023 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Державне підприємство Завод Електропобутприлад (далі - відповідач) відзив до суду не надав, хоча належним чином був повідомлений про відкриття провадження у справі, що підтверджується матеріалами справи.

Ухвалою суду від 15.11.2023 здійснено перехід із спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін до розгляду справи № 600/6566/23-а за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

У судове засідання сторони не прибули, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується матеріалами справи. Представником позивача подано клопотання про розгляд справи без його участі у порядку письмового провадження.

Частиною 9 ст. 205 КАС України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення ст. 205 КАС України, суд вважає, що неприбуття сторін в судове засідання не перешкоджає розгляду справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Державне підприємство Завод Електропобутприлад (код ЄДРПОУ 21432011) зареєстровано як суб`єкт господарювання, за адресою: вул. Денисівка, буд. 7, м. Чернівці, на податковому обліку в ГУ ДПС у Чернівецькій області перебуває з 30.10.1992 року.

Згідно витягів з облікової картки платника податку, розрахунку заборгованості, за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 999893,35 грн, який виник з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та самостійно нарахованого земельного податку.

На підставі п. 95.5 ст. 95 ПК України, 11.11.2022 ГУ ДПС у Чернівецькій області винесено рішення №26/4-2412 про стягнення кошів платника податків (відповідача) з рахунків у банку у рахунок погашення податкового боргу

З метою погашення податкового боргу Державного підприємства Завод Електропобутприлад та виконання рішення керівника ГУ ДПС у Чернівецькій області № 26/4-2412 від 11.11.2022, позивачем направлено платіжні інструкції до батьківських установ, обслуговуючих відповідача.

Зокрема, платіжні інструкції, надіслані до АТ ОЩАДБАНК від 27.01.2023 року №3/2023/21432011; №5/2023/21432011; від 28.02.2023 року №8/2023/21432011; №11/2023/21432011; від 28.03.2023 року №14/2023/21432011; №15/2023/21432011; №16/2023/21432011; №17/2023/21432011; від 28.04.2023 року №20/2023/21432011; №21/2023/21432011; №23/2023/21432011; №24/2023/21432011; від 29.05.2023 року №25/2023/21432011; №30/2023/21432011; від 31.07.2023 року №33/2023/21432011; №34/2023/21432011, які були повернуті банком без виконання, у зв`язку з тим, що відсутні кошти на рахунках платника або кошти арештовані на рахунку платника податків, передбачені для виконання іншого виконавчого документу.

У відповідності до вимог статті 89 ПК України, на підставі рішення заступника начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області про опис майна у податкову заставу №271 від 20.07.2023 року майно відповідача описано, про що податковим керуючим складено акт опису майна №271 від 20.07.2023.

Згідно акту опису майна №271 від 20.07.2023, який здійснено податковим керуючим ОСОБА_1 , призначений наказом Чернівецького управління ГУ ДПС у Чернівецькій області від 21.03.2023 №65, на підставі рішення заступника начальника ГУ ДПС у Чернівецькій області від № 271 від 19.07.2023 про опис майна у податкову заставу платника податків, описано майно відповідача.

Відповідно до витягу з Державному реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію обтяжень 51067597 від 20.07.2023, податкова застава зареєстрована за номером 68534057, обтяжувач ГУ ДПС у Чернівецькій області, боржник: Державне підприємство Завод Електропобутприлад, підстава: акт опису майна 20.07.2023 № 271.

Відповідно до розрахунку заборгованості по ДП Завод Електропобутприлад, поданого позивачем, відповідачем частково сплачено заборгованість, внаслідок чого податковий борг становить 999893,35 грн.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 999893,35 грн.

Вказана обставина також підтверджується інтегрованими картками платника (відповідача).

Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755- IV (далі - ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Підпункт 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачає, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 31.1 ст. 31 ПК України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно п. 38.1 ст. 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Пунктом 14.1.175 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 59.1 та 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що позивачем сформовано та направлено відповідачу першу податкову вимогу від 04.12.2007 року №1/1531, яка отримана представником відповідача нарочно 05.12.2007.

Відповідно до п. 60.6 ст. 60 ПК України, якщо нарахована сума грошового зобов`язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов`язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).

Оскільки після вручення податкової вимоги сума податкового боргу у відповідача змінилася, але борг відповідачем не було погашено, відповідачем повторно направлена друга податкова вимога від 08.01.2008 року №2/20 на суму 13720.27 грн, яка вручена представнику відповідача 19.01.2008, що підтверджується матеріалами справи.

Судом встановлено, що станом на час вирішення справи непогашена сума податкового боргу відповідача становить 999893,35 грн.

У відповідності до п. 87. 1 ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Згідно з п. 87.2 ст. 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до п. 88.1. ст. 88 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Положенням п. 89.1 ст. 89 ПК України визначено право податкової застави, яке виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу; у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань.

Відповідно до п.89.2 зазначеної статті Кодексу право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

Пунктом 89.3 ст. 89 ПК України встановлено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформляється актом опису. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Таким чином, на переконання суду, основними умовами для звернення до суду з позовними вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків є наявність податкового боргу, відсутність коштів у платника податків, що перебувають у його власності та перебування майна платника податків у податковій заставі.

Згідно абзацу 2 п.95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

У відповідності до п.95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.4 ст. 95 ПК України зазначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Позивачем на підставі ст. 89 ПК України, згідно рішення № 271 від 19.07.2023 про опис майна у податкову заставу описано майно відповідача у податкову заставу та зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, що підтверджується матеріалами справи.

Враховуючи те, що за відповідачем обліковується податковий борг, а кошти у нього, на які можливо було б пред`явити стягнення відсутні, суд прийшов до висновку про наявність правових підстав для надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна від 20.07.2023 № 271.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач не надав доказів відсутності або погашення ним вказаної суми податкового боргу.

Враховуючи наведене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв`язку з чим позов підлягає задоволенню.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст. 77, 205, 241 та 246 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу Державного підприємства "Завод Електропобутприлад" в сумі 999893,35 грн за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна 20.07.2023 № 271.

Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.

Повне найменування сторін:

позивач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 44057187);

відповідач Державне підприємство "Завод Електропобутприлад" (вул. Денисівка, буд. 7, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 21432011).

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2024
Оприлюднено17.06.2024
Номер документу119752447
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них

Судовий реєстр по справі —600/6566/23-а

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 23.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 01.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 19.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 14.06.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні