Ухвала
від 13.06.2024 по справі 352/2272/23
ТИСМЕНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 352/2272/23

Провадження 4-с/352/4/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 червня 2024 року м. Івано-Франківськ

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

у складі: головуючого судді Струтинського Р. Р.

з участю секретаря Гребінника В. М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за скаргою Тисменицького закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко», на дії старшого державного виконавця Івано-Франківського відділу державної виконавчої служби в Івано-Франківській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Грейди Богдана Івановича,

у с т а н о в и в:

Скаржник 31.05.2024 звернувся до суду зі скаргою у порядку ст.447 ЦПК України на дії старшого державного виконавця Івано-Франківського відділу державної виконавчої служби в Івано-Франківській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Грейди Б. І., в якій просив визнати незаконною та скасувати постанову старшого державного виконавця про відкриття провадження № 75053834 від 20.05.2024.

Скаргу мотивував тим, що 20.05.2024 старший державний виконавець на підставі заяви про примусове виконання рішення суду, поданої ОСОБА_1 , прийняв до виконання виконавчий лист про стягнення з Тисменицького закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» Тисменицької міської ради на користь ОСОБА_1 2000 грн понесених витрат за надання правової допомоги в суді апеляційної інстанції, та відкрив виконавче провадження №75053834. Вважає постанову про відкриття виконавчого провадження незаконною, та такою, що винесена з порушенням вимог законодавства, оскільки згідно зі статутом, затвердженим рішенням Тисменицької міської ради від 18.02.2022 № 01/01-14 Тисменицький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» Тисменицької міської ради є комунальною установою, та утримується за рахунок коштів бюджету Тисменицької міської ради. Відповідно до ч.2, 4 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Таким чином, оскільки Тисменицький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» Тисменицької міської ради фінансується за рахунок коштів Тисменицької міської ради, тому стягнення коштів з нього має виконуватися виключно органами казначейства. Тому старший державний виконавець, отримавши пред`явлений до виконання виконавчий документ зобов`язаний був повернути виконавчий документ стягувачеві без прийняття до виконання, оскільки виконавчий документ не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби, однак державним виконавцем не було дотримано зазначеної норми.

Представник скаржника в судове засідання не з`явився, в поданій суду заяві представник Тисменицького закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» просила справу розглянути за її відсутності, та задоволити скаргу.

Старший державний виконавець Івано-Франківського відділу державної виконавчої служби в Івано-Франківській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Грейда Б. І. в судове засідання не з`явився.

Представник стягувача ОСОБА_1 - адвокат Шургот О. В. у поданому суду письмовому запереченні просила відмовити в задоволенні скарги, мотивуючи, що до скарги не додано докази на підтвердження відкритого рахунку в органах Казначейства.

Відповідно до частини другоїстатті 450 ЦПК Українинеявка стягувача, боржника, державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, які належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду скарги, не перешкоджають її розгляду.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що скарга підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.447ЦПК Українисторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.

Згідно ст.55, ст.129-1 Конституції Українисудове рішення є обов`язковим до виконання. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Згідно з ч. 1ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження»рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

Установлено, що на виконанні в Івано-Франківському відділі державної виконавчої служби в Івано-Франківській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції знаходиться виконавчий лист №352/2272/23, виданий 08.05.2024 Тисменицьким районним судом Івано-Франківської області про стягнення з Тисменицького закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» Тисменицької міської ради на користь ОСОБА_1 2000 грн понесених витрат за надання правової допомоги в суді апеляційної інстанції.

На підставі вказаного виконавчого листа 20.05.2024 старшим державним виконавцем Грейдою Б. І. відкрито виконавче провадження № 75053834.

Відповідно достатті 5 Закону України «Про виконавче провадження»примусове виконання рішень в Україні покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців), а згідно зістаттею 1 Закону України «Про виконавче провадження»виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьогоЗакону, а також рішеннями, які відповідно до цьогоЗаконупідлягають примусовому виконанню.

Частиною другоюстатті 19 Конституції Українипередбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідно з частиною другоюстатті 6 Закону України «Про виконавче провадження»рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, рішення про стягнення коштів за час роботи стягувача на посаді помічника-консультанта народного депутата України, у тому числі при звільненні з такої посади, виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

З матеріалів справи вбачається, що Тисменицький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» Тисменицької міської ради відповідно до Статуту, затвердженого рішенням Тисменицької міської ради від 18.02.2022 № 01/01-14, є юридичною особою, має статус неприбуткового закладу освіти, має печатку і штамп, бланки з власними реквізитами, рахунок в установі банку, реєстраційні рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби України, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України. Є комунальною установою та утримується за рахунок коштів бюджету Тисменицької міської ради.

Відповідно до довідки Управління ДКС України у Тисменицькому районі Івано-Франківської області від 11.06.2024, Тисменицький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» Тисменицької міської ради (код ЄДРПОУ 22195122) має кілька відкритих рахунків в Державній Казначейській службі України.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, передбачений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845(далі - Порядок).

Відповідно до п.2 Порядку боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.

Відповідно до змісту пункту 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Пунктом 24 вказаного Порядку передбачено, що стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Таким чином, виконавчий лист, боржником за яким є установа, яка утримується за рахунок коштів місцевого бюджету, підлягає виконанню органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, а не органами державної виконавчої служби.

Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 2 липня 2018 року у справі № 233/1979/17 (провадження № 61-29414св18), від 16 грудня 2019 року у справі № 219/8720/16-ц (провадження № 61-23108св18), від 22 травня 2019 року у справі № 199/9550/15 (провадження № 61-44071св18), від 22 липня 2020 року у справі № 199/1672/16-ц (провадження № 61-45837св18).

Згідно ч.2 ст.451 ЦПК України у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про задоволення скарги.

На підставі наведеного, відповідно до ст. 4, 5, 6, 74 Закону України «Про виконавче провадження», керуючись ст. 260-261, 447, 451 ЦПК України, суд,

п о с т а н о в и в:

Скаргу Тисменицького закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко», на дії старшого державного виконавця Івано-Франківського відділу державної виконавчої служби в Івано-Франківській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Грейди Богдана Івановича- задоволити.

Визнати протиправною та скасувати постанову старшого державного виконавця Івано-Франківського відділу державної виконавчої служби в Івано-Франківській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Грейди Б. І. про відкриття виконавчого провадження № 75053834 від 20 травня 2024 року.

Ухвала, що постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Івано-Франківського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали.

Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Руслан СТРУТИНСЬКИЙ

Повна ухвала складена 17.06.2024.

СудТисменицький районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення13.06.2024
Оприлюднено18.06.2024
Номер документу119765343
СудочинствоЦивільне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —352/2272/23

Постанова від 17.09.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Максюта І. О.

Постанова від 17.09.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Максюта І. О.

Ухвала від 26.07.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Максюта І. О.

Ухвала від 02.07.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Максюта І. О.

Ухвала від 13.06.2024

Цивільне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 10.06.2024

Цивільне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

ОЛІЙНИК М. Ю.

Ухвала від 04.06.2024

Цивільне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

СТРУТИНСЬКИЙ Р. Р.

Ухвала від 03.06.2024

Цивільне

Тисменицький районний суд Івано-Франківської області

ОЛІЙНИК М. Ю.

Постанова від 24.04.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Томин О. О.

Постанова від 24.04.2024

Цивільне

Івано-Франківський апеляційний суд

Томин О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні