17/521
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"04" грудня 2007 р. Справа № 17/521
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Таран С.В., розглянувши у відкритому судовому 04.12.2007 року о 10 год. 50 хв. при секретарі Патлаченко А.Л. матеріали адміністративної справи №17/521
за адміністративним позовом: Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, м. Київ
до відповідача: кредитної спілки "Кіровоградська ощадна кредитна спілка", м. Кіровоград
про стягнення 221 грн.
ПРЕДСТАВНИКИ:
від позивача - Бондаренко О.О., довіреність №12887/12-8 від 16.11.07р., головний спеціаліст юридичного департаменту;
від відповідача - участі не брали.
Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України подано позов про стягнення з кредитної спілки "Кіровоградська ощадна кредитна спілка" в доход державного бюджету 221 грн. штрафних санкцій.
Відповідач участі в судовому засіданні 04.12.2007 року не брав, причини неявки до суду не повідомив, хоча належним чином був сповіщений про час та місце проведення судового засідання, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №2355888 від 12.11.2007р. р. (а.с. 21); позов не заперечив, витребувані господарським судом документи не подав.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши наявні в матеріалах справи та досліджені в судовому засіданні докази, господарський суд встановив наступне.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента України від 04.04.2003 року №292/2003 (далі - Положення), Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України (далі - Комісія) є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом. Комісія-це спеціально уповноважений орган виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Згідно п.п. 44, 49 п. 4 вказаного Положення Комісія відповідно до покладених на неї завдань та у межах своєї компетенції проводить самостійно чи разом з іншими уповноваженими органами виїзні та безвиїзні перевірки діяльності фінансових установ та звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги.
Комісія має право на підставі п.п. 12 п. 5 Положення застосовувати до фінансових установ, які не додержуються законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг застосовувати заходи впливу, зокрема накладати штрафи відповідно до закону (а.с. 28-37).
З 26.03.2007 року по 04.04.2007 року посадовою особою Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України було проведено перевірку кредитної спілки "Кіровоградська ощадна кредитна спілка" за період з 01.01.2006 р. по 01.03.2007 р. з питань дотримання вимог чинного законодавства України та законодавства у сфері фінансових послуг.
За результатами вказаної перевірки було складено акт планової виїзної інспекції кредитної спілки "Кіровоградська ощадна спілка" №28/18-КС від 04.04.2007 р. (а.с.8-13), в якому зафіксовано порушення відповідачем статті 5 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом"; пункту 2.4. Вимог до організації фінансового моніторингу суб'єктами первинного фінансового моніторингу у сфері запобігання та протидії запровадженню в легальний обіг доходів, одержаних злочинним шляхом та фінансуванню тероризму, затверджених наказом Державного департаменту фінансового моніторингу від 24.04.2003 р. №40 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 29.04.2003р. №337/7658; підпункту 2.1.5 пункту 2.1. розділу 2 та пункту 3.7. розділу 3 Положення про здійснення фінансового моніторингу фінансовими установами, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 05.08.2003р. №25 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.08.2003р. №715/8036
04.05.2007 р. позивачем за результатами проведеної перевірки (інспекції) на підставі зазначеного вище акту до відповідача за вказані порушення на підставі ч. 3 ст. 17 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" та підпункту 4.8 пункту 4 Порядку застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.11.2003р. №120, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.11.2003р. за №1087/8408, постановою №28/18-КС від 04.05.2007 р. застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу на суму 221 грн. (а.с.14-15).
Постанову про застосування фінансових санкцій було направлено відповідачеві 07.05.07р. та отримано ним, що підтверджується матеріалами справи (а.с.18, 27).
Статтею 17 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" та п.п. 4.8 п. 4 Порядку застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", затвердженого розпорядженням Державною комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.11.2003р. №120 передбачено застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу до фінансових установ, які не додержуються законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг.
Згідно з частиною третьою статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та стаття 17 закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" штрафи, накладені уповноваженим органом стягуються в судовому порядку.
На вимогу господарського суду Кіровоградської області відповідачем не подано доказів оскарження постанови №28/18-КС від 04.05.2007 року про застосування штрафу за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом".
За повідомленням позивача вказана постанова в передбаченому чинним законодавством порядку відповідачем не оскаржувалось (а.с.26).
Оскільки докази сплати фінансових санкцій в матеріалах справи відсутні, позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 160, 162, 163, частинами 1-4 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, пунктом 6 "Прикінцевих та перехідних положень" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з кредитної спілки "Кіровоградська ощадна кредитна спілка" (25006, м. Кіровоград, вул. Луначарського, 20, ідентифікаційний код 23905175, відомості про банківські реквізити відсутні) в дохід Державного бюджету (на рахунок територіального органу Держаного казначейства, код бюджетної класифікації за доходами 21081100, символ звітності банку 101) - 221 грн. штрафу.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Кіровоградської області. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлено 06.12.2007 р.
Суддя
С.В. Таран
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2007 |
Оприлюднено | 14.12.2007 |
Номер документу | 1199042 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Таран С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні