ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
15 липня 2024 року м. ДніпроСправа № 360/766/24
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Басова Н.М., перевіривши матеріали за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , в якому просить суд:
-визнати протиправними дії ОСОБА_2 - керівника Кремінської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області (на підставі постанови ВР України від 01.07.2022 № 2333-ІХ) щодо відмови ОСОБА_1 у видачі копії Розпорядження керівника Кремінської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області про припинення повноважень ради з 01 квітня 2022 року, погоджене з начальником Кремінської МВА Сєвєродонецького району Луганської області та Розпорядження керівника Кремінської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області про призупинення дії трудового договору з ОСОБА_1 з дати припинення повноважень ради з 01 квітня 2022 року;
-зобов`язати ОСОБА_2 направити на адресу позивача копію Розпорядження керівника Кремінської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області про припинення повноважень ради з 01 квітня 2022 року, погоджене з начальником Кремінської МВА Сєвєродонецького району Луганської області та копію Розпорядження керівника Кремінської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області про призупинення дії трудового договору з ОСОБА_1 з дати припинення повноважень ради з 01 квітня 2022 року;
-стягнути з відповідача на користь ОСОБА_1 середній заробіток за весь час вимушеного прогулу у розмірі середнього місячного заробітку, починаючи з 09.04.2022 по день видання розпорядження про призупинення дії трудового договору з ОСОБА_1 .
За приписами пункту 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи немає підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Суддя вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху з наступних підстав.
Так, відповідно до пунктів 4,5 частини 5 статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Суд наголошує, що зміст позовних вимог - це певна форма захисту, права, свободи чи інтересу, яку просить позивач від суду. По суті, це повинно бути відображено в прохальній частині позовної заяви. Зокрема, обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, є конкретні юридичні факти з настанням яких суб`єкти публічного права вступають між собою у спірні правовідносини.
Відповідно позовні вимоги і обставини з їх обґрунтуванням мають викладатися лаконічно, чітко, зрозуміло, з використанням прийнятої юридичної термінології. Обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, складають підставу позову. Підстава позову перебуває у нерозривному логічному взаємозв`язку із змістом позовних вимог (з предметом позову). Виклад обставин підстави позову необхідний для визначення тотожності позову та визначення предмета доказування в спорі між сторонами.
Також відповідно до частини першої статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.
При цьому, згідно з частиною третьою статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
В розумінні статті 4 КАС України, суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
При цьому, посадовими особами вважаються керівники та заступники керівників державних органів та їх апарату, інші державні службовці, на яких законами або іншими нормативними актами покладено здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій. Службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або виконують такі обов`язки за спеціальним повноваженням.
Тобто, відповідачем (суб`єктом владних повноважень) може бути самостійно як юридична особа (орган, установа), так і посадова особа.
Позивач як відповідача визначив ОСОБА_2 .
При цьому, в прохальній частині позовної заяви вимоги заявляє до ОСОБА_2 керівника Кремінськоїміської ради Сєвєродонецького району Луганської області.
Зі змісту положень процесуального законодавства вбачається, що належним є відповідач, який дійсно є суб`єктом порушеного, оспорюваного чи невизнаного матеріального правовідношення. Належність відповідача визначається, перш за все, за нормами матеріального права. Відтак, належним відповідачем є особа, яка має відповідати за пред`явленим позовом.
Суд зазначає, що у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 №64/2022 в Україні з 24.02.2022 введено воєнний стан.
За приписами пункту 1 частини 2-1 статті 28 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у разі введення воєнного стану в окремих місцевостях у зв`язку із збройною агресією Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях:
у день набрання чинності актом Президента України про утворення військової адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження:
сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, старост - у разі утворення військової адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів).
Указом Президента України № 192/2022 від 31.03.2022 Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області, на виконання Закону України Про правовий режим воєнного стану утворено Кремінську міську військову адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області.
Відповідно до постанови Верховної Ради України № 2333-ІХ від 01.07.2022 Про здійснення начальниками Кремінської і Рубіжанської міських військових адміністрацій Сєвєродонецького району Луганської області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України Про правовий режим воєнного стану (набула чинності 05.07.2022) у період дії воєнного стану в Україні та 30 днів після його припинення чи скасування, начальник, зокрема, Кремінської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області крім повноважень, віднесених до його компетенції Законом України Про правовий режим воєнного стану, здійснює повноваження відповідної міської ради, її виконавчого комітету, відповідного міського голови.
Отже Кремінську міську раду на момент виникнення спірних правовідносин не припинено як юридичну особу, проте її повноваження припинені наразі в силу Закону України «Про правовий режим воєнного стану», повноваження міської ради, її виконавчого комітету, міського голови тимчасово виконує начальник Кремінської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.
Враховуючи вищенаведене, та те, що відповідачем (суб`єктом владних повноважень) може бути самостійно як юридична особа (орган, установа), так і посадова особа, суд зазначає, що позивачу необхідно визначитись з належним відповідачем за даним адміністративним позовом та зазначити у відповідності до пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС України повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.
Крім того, згідно частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Адміністративне судочинство спрямоване на захист саме порушених прав осіб у сфері публічно-правових відносин; вирішуючи спір суд повинен встановити, що у зв`язку з прийнятим рішенням, вчиненням дії чи допущенням бездіяльності суб`єктом владних повноважень порушуються права, свободи чи інтереси особи у сфері публічно-правових відносин; при цьому, обставини дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів має довести належними та допустимими доказами саме позивач.
Розгляду та задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.
При цьому слід зазначити, що при зверненні до суду позивачу необхідно обирати такий спосіб захисту, який би міг відновити його становище та захистити порушене, на його думку право. Застосування конкретного способу захисту права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулась особа, так і від характеру його порушення. З цією метою суд повинен з`ясувати характер спірних відносин (предмет та підстави позову), характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб.
З огляду на те, що прохальна частина адміністративного позову містить лише вимоги про стягнення з відповідача середнього заробітку проте не визначає, внаслідок яких та чиїх рішень, дій чи бездіяльності було порушено права позивача, без обґрунтування правових підстав, відтак суд приходить до висновку, що позивачу необхідно надати позовну заяву, яка має узгоджуватись з вимогами статті 5, 160, 161 КАС України з визначенням предмету оскарження, підставами, змістом позовних вимог до належного відповідача у справі, прохальною частиною та всіх наявних у позивача доказів, що підтверджують обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
Отже, відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160,161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Підсумовуючи вищевикладене є всі підстави для залишення позову без руху та встановлення строку для усунення недоліків протягом 10 (десяти) днів з дня отримання копії ухвали суду.
Керуючись статтями 5, 160, 161, 167, 169, 171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків протягом десяти календарних днів з дня отримання копії даної ухвали шляхом надання суду:
- позовної заяви, яка має узгоджуватись з вимогами статті 5, 160, 161 КАС України з визначенням предмету оскарження, підставами, змістом позовних вимог до належного відповідача у справі, прохальною частиною та всіх наявних у позивача доказів, що підтверджують обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
Документи до суду можуть також надаватись через підсистему "Електронний суд".
У разі не виконання вимог ухвали суду, позовна заява підлягатиме поверненню заявнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
СуддяН.М. Басова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2024 |
Оприлюднено | 17.07.2024 |
Номер документу | 120375126 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.М. Басова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні