ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
31.07.2024Справа№ 914/1582/21
м. Львів
Господарський суд Львівської області у складі судді Ростислава Матвіїва, за участю секретаря судового засідання Ігоря Стадника, розглянувши матеріали заяви Департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради про заміну стягувача у виконавчому документі та видачу дубліката наказу,
у справі: № 914/1582/21
за позовом: Управління безпеки міста Львівської міської ради, м. Львів,
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондор Логістик", м.Львів,
предмет позову: стягнення 55 383,72 грн,
підстава позову: порушення зобов`язань по договору № 21 про закупівлю товару від 08.04.2020 року,
за участю представників:
заявника: не з`явився;
позивача: не з`явився;
відповідача: не з`явився.
встановив:
у провадженні Господарського суду Львівської області перебувала справа №914/1582/21 за позовом Управління безпеки міста Львівської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кондор Логістик" про стягнення 55 383,72 грн, за результатами розгляду якої 04.08.2021 постановлено рішення про задоволення позовних вимог.
16.07.2024 до суду надійшла заява Департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради про заміну стягувача у виконавчому документі та видачу дубліката наказу.
Згідно з протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 16.07.2024 матеріали заяви передано для розгляду судді Ростиславу Матвіїву.
Ухвалою суду від 17.07.2024 заяву Департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради про заміну стягувача у виконавчому документі та видачу дубліката наказу призначено до розгляду в судовому засіданні на 31.07.2024 на 10:20 год.
Відповідач (боржник) ухвалу суду від 17.07.2024, надіслану на адресу згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань - 79044, Львівська обл., місто Львів, вулиця Єфрємова, будинок 84, квартира 1Б, не отримав, що підтверджується інформацією із вебсайту «Укрпошта» про трекінг поштового відправлення 0600944980609.
У судове засідання 31.07.2024 сторони не забезпечили явку представників. Заяв, клопотань, пояснень від учасників справи не надходило.
ПОЗИЦІЯ ЗАЯВНИКА
Заявник зазначає, що є правонаступником стягувача, Управління безпеки міста Львівської міської ради. Правонаступництво відбулось внаслідок реорганізації Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури та Управління безпеки міста шляхом приєднання до Департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури на підставі ухвал Львівської міської ради № 32 від 04.02.2021, №1081 від 08.07.2021, №315 від 11.03.2021.
Відповідно до інформації з автоматизованої системи виконавчих проваджень Управлінням безпеки міста Львівської міської ради не було пред`явлено виконавчий документ у справі до примусового виконання, а також не було передано Департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури для вжиття вказаних заходів.
Тому заявник звернувся до суду із заявою стягувача у виконавчому документі на правонаступника та видачу дубліката наказу.
ВИСНОВКИ СУДУ
Відповідно до матеріалів справи 20.09.2021 на виконання Господарського суду Львівської області від 04.08.2021, яке набрало законної сили 26.08.2021 видано наказ про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Кондор Логістик (ідентифікаційний код юридичної особи 39046990, 79044, Львівська обл., місто Львів, вулиця Єфремова, будинок 84, квартира 1Б) на користь Управління безпеки міста Львівської міської ради (ідентифікаційний код юридичної 20819015, 79005, Львівська обл., місто Львів, вулиця Зелена, будинок 9) 55 383,72 грн заборгованості та 2 270,00 грн в рахунок відшкодування сплаченого судового збору. Наказ дійсний для пред`явлення до виконання протягом трьох років з наступного дня після набрання судовим рішенням законної сили.
Відповідно до пунктів 6, 8 ухвали Львівської міської ради від 04.02.2021 №32 «Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів» ухвалено створити Департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури зі статусом юридичної особи; реорганізувати Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури та Управління безпеки міста шляхом приєднання до департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури.
Пунктом 14.1. зазначеної ухвали зобов`язано виконавчий комітет розробити та подати міській раді на затвердження проект ухвали міської ради про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради.
У пп. 4.3. п. 4 ухвали Львівської міської ради від 08.07.2021 №1081 «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради» визначено, що новоутворені виконавчі органи є правонаступниками виконавчих органів Львівської міської ради у частині повноважень, визначених Положенням про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, а саме Департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури є правонаступником Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури та Управління безпеки міста.
Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 08.03.2024 №368 затверджено Положення про департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради, у п. 1.5. якого також визначено, що департамент є правонаступником Управління безпеки міста відповідно до ухвали міської ради від 08.07.2021 №1081 «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради».
Ухвалою Львівської міської ради від 11.03.2021 №315 «Про утворення комісії з припинення управління безпеки міста Львівської міської ради та комісії з припинення управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради» , міська рада, керуючись законами України Про місцеве самоврядування в Україні, Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань, відповідно до статей 104, 105, 106, 107 Цивільного кодексу України, на виконання ухвали міської ради від 04.02.2021 № 32 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів ухвалила: утворити комісії з припинення, зокрема Управління безпеки міста Львівської міської ради та затвердити її персональний склад згідно з додатком 1 до цієї ухвали (п.1.1. ухвали); Управління безпеки міста Львівської міської ради та Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради продовжують здійснювати свої функції до початку виконання своїх повноважень Департаментом міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради. (п. 2.3. ухвали).
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб
підприємців та громадських формувань про юридичну особу - Управління безпеки міста Львівської міської ради (ідентифікаційний код юридичної 20819015, 79005, Львівська обл., місто Львів, вулиця Зелена, будинок 9) з 16.03.2021 юридична особа в стані припинення (номер запису: 1004151270017015815, підстава: внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації).
Водночас щодо Департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради (ідентифікаційний код юридичної 44448833, 79008, Львівська обл., місто Львів, пл.Ринок, будинок 1) 07.10.2021 здійснено запис (номер запису: 1004151020000054611) про проведення державної реєстрації юридичної особи.
Щодо заміни сторони у виконавчому документі суд зазначає таке.
Згідно зі статтею 334 Господарського процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Відповідно до ч. ч. 1 ст. 104, ч. 1 ст. 106 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Правонаступництво - це перехід суб`єктивного права від однієї особи до іншої. Правонаступництво прав та обов`язків юридичної особи може мати місце у разі коли до правонаступника переходить певне право кредитора чи обов`язок боржника.
Процесуальне правонаступництво у виконавчому провадженні - це заміна на будь-якій стадії виконавчого провадження стягувача або боржника іншою особою у зв`язку з її вибуттям, тобто підставою заміни боржника внаслідок правонаступництва є настання певних обставин, які мають юридичне значення і в результаті яких виникають цивільні права та обов`язки або пряма вказівка акту цивільного законодавства, що не залежить від умов та порядку здійснення виконавчого провадження органами і посадовими особами.
Суд застосовує правові висновки, викладені у постановах Верховного Суду від 31.10.2018 у справі №2-а-3494/11 та від 27.08.2020 у справі №804/536/18, відповідно до яких заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір (процесуальне правонаступництво), можлива на будь-якій стадії судового процесу, як на стадії розгляду справи, так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того, чи виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.
У таких висновках необхідно керуватися принципом обов`язковості судового рішення та тим, що виконання судового рішення є складовою частиною судового розгляду та завершальною стадією судового провадження, а незабезпечення виконання рішення суду призведе до порушення прав, гарантованих ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Суд наголошує, що сам лише факт правонаступництва у матеріальних правовідносинах, без відповідного судового рішення про процесуальне правонаступництво, не забезпечує повної реалізації прав такої особи на виконання судового рішення, адже лише стягувач має право на отримання виконавчого листа та пред`явлення його до виконання.
Відповідно до встановлених судом обставин, Департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури є правонаступником майна, прав та обов?язків Управління безпеки міста. З початку виконання своїх повноважень Департаментом міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради припинено виконання функцій Управління відповідно до визначеного в п. 2.3. ухвали Львівської міської ради від 11.03.2021 №315 порядку, незважаючи на перебування Управління безпеки міста Львівської міської ради в стані припинення відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.
Тому наявні підстави для заміни стягувача у виконавчому документі - наказі Господарського суду Львівської області від 20.09.2021 у справі №914/1582/21 з Управління безпеки міста Львівської міської ради на Департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури.
Щодо видачі дубліката наказу суд зазначає таке.
Згідно з п. 19.4 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець, приватний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання.
Господарський процесуальний кодекс України не надає суду права відмовити в задоволенні заяви про видачу дубліката наказу з мотивів її необґрунтованості та не зобов`язує стягувача наводити причини втрати наказу. Водночас обов`язковою умовою видачі дубліката наказу є звернення до суду із такою заявою в межах встановленого законом строку для пред`явлення його до виконання або його поновлення за рішенням суду (аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 21.01.2019 у справі № 916/215/15-г).
Якщо строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання не сплив або суд його поновив, то заява про видачу дубліката втраченого документа вважається поданою у межах встановленого для пред`явлення його до виконання строку. Натомість, коли строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання сплив, і суд його не поновив, то за результатами розгляду заяви про видачу дубліката втраченого виконавчого документа суд відмовляє у задоволенні цієї заяви (висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 21.08.2019 у справі N 2-836/11).
З огляду на звернення до суду із заявою про видачу дубліката наказу в межах встановленого законом строку для пред`явлення наказу Господарського суду Львівської області від 20.09.2021 у справі № 914/1582/21 до виконання, враховуючи відсутність у заявника оригіналу виконавчого документу, суд дійшов висновку про видачу стягувачу дублікату відповідного наказу.
Резюмуючи вищевикладене, заява Департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури про заміну сторони у виконавчому документі та видачу дублікату наказу підлягає задоволенню.
Керуючись п. 19.4 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, ст. ст. 234, 235, 334, Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Львівської області
ухвалив:
1. Заяву Департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради про заміну стягувача у виконавчому документі та видачу дубліката наказу задовольнити.
2. Замінити сторону стягувача у виконавчому документі - наказі Господарського суду Львівської області від 20.09.2021 у справі №914/1582/21 на Департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради (ідентифікаційний код юридичної 44448833, 79008, Львівська обл., місто Львів, пл.Ринок, будинок 1).
3. Видати дублікат наказу Господарського суду Львівської області від 20.09.2021 у справі №914/1582/21 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Кондор Логістик (ідентифікаційний код юридичної особи 39046990, 79044, Львівська обл., місто Львів, вулиця Єфремова, будинок 84, квартира 1Б) на користь Управління безпеки міста Львівської міської ради (ідентифікаційний код юридичної 20819015, 79005, Львівська обл., місто Львів, вулиця Зелена, будинок 9) 55 383,72 грн заборгованості та 2 270,00 грн в рахунок відшкодування сплаченого судового збору.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і може бути оскаржена в порядку, передбаченому ст. ст. 255, 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст ухвали складено 01.08.2024.
Суддя Матвіїв Р.І.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2024 |
Оприлюднено | 05.08.2024 |
Номер документу | 120739641 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Матвіїв Р.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні