ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 жовтня 2010 року м. Запор іжжя Справ а № 2а-6251/10/0870
Запорізький окружний адмі ністративний суд
у складі колегії: головуюч ого судді Нечипуренко О.М.,
суддів Прасова О.О.,
Янюк О.С.,
при секрет арі Бриль А.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у м. Запоріжжя
справу за адміністративни м позовом: Кредитної спілки “ Слов' янська”, м. Запоріжжя
до: Державної комісії з регу лювання ринків фінансових по слуг України, м. Київ
про визнання дій протиправ ними та скасування рішення № 1600-КС від 22.06.2010, -
за участі представників ст орін:
від позивача - Лапонова Т.В. (голова правління, ріше ння № 1 від 23.08.2008)
від відповідача - не прибу в
В СТАНОВИВ:
Кредитна спілка “Сл ов' янська” (далі - КС «Слов ' янська») звернулась до суд у з адміністративним позово м до Державної комісії з регу лювання ринків фінансових по слуг України (Держфінпослуг) про визнання її дій протипра вними та скасування рішення № 1600-КС від 22.06.2010 про відмову у вн есенні інформації про Кредит ну спілку “Слов' янська” до Державного реєстру фінансов их установ.
10.08.2010 відкрито провадження у адміністративній справі №2а- 6251/10/0870, закінчено підготовче пр овадження у справі та справу призначено до судового розг ляду на 06.09.2010. У зв' язку із пере буванням, станом на 06.09.2010, голов уючого судді О.М. Нечипуренко на лікарняному, засідання су ду було перенесено на 20.10.2010.
В судовому засіданні 20.10.2010 пр едставник позивача підтрима ла заявлені вимоги, які проси ть задовольнити у повному об сязі. В обґрунтування вимог п редставник позивача, зазначи ла, що КС «Слов' янська» були надані усі необхідні та дост овірні документи для внесен ні інформації про Кредитну с пілку “Слов' янська” до Держ авного реєстру фінансових ус танов та підстави відмови Де ржфінпослуг у такій реєстрац ії є надуманими.
Представник відповідача в судові засідання не прибув. Н аправив на адресу суду клопо тання про розгляд справи за й ого відсутності та письмове заперечення проти позову та пояснив, що КС «Слов'янська» н еодноразово порушувала чинн е законодавство при поданні документів, необхідних для в несення інформації до Держав ного реєстру фінансових уста нов, що стало підставою для пр ийняття Держфінпослуг двох р ішень, а саме: рішення Держфін послуг від 30.09.2008р. № 1256 та від 28.04.2009 № 317 про залишення без розгляду заяви про внесення інформац ії про кредитну спілку «Слов 'янська» до Державного реєст ру фінансових установ та ріш ення про відмову у внесенні і нформації про кредитну спілк у «Слов'янська» до Державног о реєстру фінансових установ від 22.06.2010 № 1600-КС.
Таким чином, зазначає, що Де ржфінпослуг діяла правомірн о і мала достатні підстави дл я того, щоб звернути увагу КС « Слов'янська» на те, що при підг отовці пакету документів для внесення інформації в Держа вний реєстр фінансових устан ов, Спілка не дотримувалась п оложень чинного законодавст ва.
Зважаючи на приписи ст. 122 КАС України, згідно якої особа, як а бере участь у справі, має пра во заявити клопотання про ро згляд справи за її відсутнос ті, суд вважає клопотання від повідача таким, що не супереч ить приписам чинного законод авства, не порушує чиї-небудь права та охоронювані законо м інтереси, а, відтак, справу р озглянув за відсутності пред ставника відповідача.
У засіданні 20.10.2010, судом, відпо відно до ст. 160 КАС України, прог олошено вступну та резолютив ну частини постанови та огол ошено про час виготовлення п останови у повному обсязі.
За приписами ст. 41 КАС Україн и, під час судового розгляду з дійснювалось повне фіксуван ня судового засідання за доп омогою технічних засобів, а с аме: комплексу «Камертон».
Розглянувши матеріали спр ави, оцінивши надані докази, в ислухавши пояснення предста вника позивача, суд вважає за явлені вимоги обґрунтованим и та такими, що підлягають зад оволенню, з огляду на наступн е:
Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні сп рави керується принципом зак онності, відповідно до якого органи державної влади, орга ни місцевого самоврядування , їхні посадові і службові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.
Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів У країни, а також міжнародних д оговорів, згода на обов'язков ість яких надана Верховною Р адою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акт и, прийняті відповідним орга ном на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.
Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та Законами Украї ни.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють чи прийняті (вчинені ) вони: на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та Законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваженн я надано, обґрунтовано, безст оронньо, добросовісно, розсу дливо, з дотриманням принцип у рівності перед законом, про порційно, з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення, своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.
Таким чином, звернення до су ду є обґрунтованим у разі пор ушення рішенням суб' єкта вл адних повноважень прав та с вобод юридичних осіб.
Підставами для визнання не законними (нечинними) актів в судовому порядку та їх скасу вання є невідповідність їх в имогам чинного законодавств а та/або визначеній законом к омпетенції органу, який вида в цей акт. Обов' язковою умов ою визнання акта недійсним (й ого скасування) є також поруш ення у зв' язку з прийняттям відповідного акта прав та ох оронюваних законом інтересі в фізичної особи, підприємст ва чи організації - позивача у справі.
Державна комісія з регулюв ання ринків фінансових послу г України - є юридичною особою , що підтверджується статутн ими документами та довідкою № 21990/06 з Єдиного державного реє стру підприємств та організа цій України.
Пунктом 1 Положення про Держ авну комісію з регулювання р инків фінансових послуг Укра їни, затвердженого Постаново ю Кабінету міністрів України від 03.02.2010 № 157 (далі - Положення) ви значено, що Державна комісія з регулювання ринків фінанс ових послуг України є центра льним органом виконавчої вла ди зі спеціальним статусом.
Згідно п. 4 зазначеного Поло ження, ДКзРРФПУ відповідно д о покладених на неї завдань т а у межах своєї компетенції з дійснює згідно із законами У країни державне регулювання і нагляд за діяльністю страх ових компаній та страхових б рокерів, установ накопичувал ьного пенсійного забезпечен ня, довірчих товариств, креди тних спілок, лізингових та фа кторингових компаній, кредит но-гарантійних установ, ломб ардів, інших учасників ринкі в фінансових послуг (крім бан ків, професійних учасників ф ондового ринку, інститутів с пільного інвестування в част ині їх діяльності на фондово му ринку, фінансових установ , які мають статус міжурядови х міжнародних організацій, Д ержавного казначейства Укра їни та державних цільових фо ндів).
20.06.2004р. розпорядженням ДКзРРФ ПУ було затверджене Положенн я про внесення інформації пр о кредитні спілки до Державн ого реєстру фінансових устан ов № 1099, зареєстрованим в Мініс терстві юстиції України 07.07. 2004 р . за N 847/9446 (далі - Положення № 1099), яке визначає вимоги до кредитно ї спілки та об'єднаної кредит ної спілки для набуття нею ст атусу фінансової установи та порядок унесення ДКзРРФПУ в ідповідної інформації про кр едитну спілку до Державного реєстру фінансових установ.
Так, відповідності до підпу нкту 10.10 пункту 10 розділу III Поло ження № 1099, для набуття статусу фінансової установи кредитн а спілка повинна подати до ДК зРРФПУ, зокрема, довідку за пі дписами керівника та головно го бухгалтера кредитної спіл ки про їх відповідність проф есійним вимогам установлени м ДКзРРФПУ, засвідчену печат кою кредитної спілки. Довідк а повинна містити:
відомості про освіту (найме нування навчального закладу , рік закінчення, освітньо-ква ліфікаційний рівень, серію, н омер та дату видачі диплому);
інформацію про стаж роботи (загальний стаж роботи, стаж р оботи на керівних посадах (дл я керівника кредитної спілки ), стаж роботи на посадах, пов'я заних з фінансовою або бухга лтерською діяльністю (для го ловного бухгалтера);
інформацію про проходженн я підвищення кваліфікації та складання екзамену на відпо відність знань професійним в имогам за програмами підвище ння кваліфікації керівників та головних бухгалтерів кре дитної спілки (найменування навчального закладу, номер т а дата відповідного свідоцтв а);
інформацію про відповідні сть вимогам підпунктів "г" та " ґ" пунктів 2.1 та 3.1 Професійних в имог до керівників та головн их бухгалтерів фінансових ус танов, затверджених розпоряд женням ДКзРРФПУ від 13.07.2004 N 1590, зар еєстрованих у Міністерстві ю стиції України 02.08.2004 за N 955/9554;
згоду на перевірку наданої інформації у відповідних ор ганах державної влади.
Як свідчать матеріали спра ви, на виконання приписів Пол оження, 24.02.2010 КС «Слов'янська» п одала заяву про внесення інф ормації до ДКзРРФПУ та необх ідні документи, передбачені Положенням.
Однак, 22.03.2010 Членом комісії - ди ректором департаменту реєст рації, ліцензування та дозві льних процедур було прийняте рішення про залишення без ро згляду заяви позивача про вн есення інформації про КС «Сл ов'янська» до Державного реє стру фінансових установ від 23.03.10 № 621-КС у зв'язку з тим, що доку менти, нібито, подані в неповн ому обсязі (копія рішення дод ається), а саме:
- неподана довідка за підпис ами керівника та головного б ухгалтера кредитної спілки п ро їх відповідність професій ним вимогам установленим ДКз РРФПУ, засвідчену печаткою к редитної спілки, що не відпов ідає п. 10.10. Положення.
Рішення про залишення без р озгляду заяви про внесення і нформації про КС «Слов'янськ а» до Державного реєстру фін ансових установ від 23.03.10 № 621-КС б уло оскаржено до апеляційної комісії Держфінпослуг. Ріше нням Голови Держфінпослуг ві д 03.06.2010 № 6969/47-9 було скасовано оска ржуване Спілкою рішення, на п ідставі того, що інформація в икладена в рішенні про залиш ення заяви Позивача про внес ення інформації до реєстру ф інансових установ без розгля ду, належним чином не доведен а.
Згідно п. 16 Положення, за відс утності підстав для залишенн я заяви про внесення інформа ції до Державного реєстру фі нансових установ без розгляд у Держфінпослуг не пізніше 30 к алендарних днів з дати її над ходження приймає рішення про внесення інформації про зая вника до Реєстру, яке підляга є подальшому схваленню Держф інпослуг як колегіальним орг аном, або про відмову в унесен ні інформації про заявника д о Реєстру.
Держфінпослуг було повтор но розглянуто заяву КС «Слов 'янська» від 18.02.2010 та документи, подані Спілкою для внесення в Державний реєстр фінансов их установ.
За результатами повторног о розгляду заяви КС «Слов'янс ька», Держфінпослуг було при йняте рішення щодо відмови у внесені інформації про кред итну спілку «Слов'янська» до Державного реєстру фінансов их установ від 22.06.2010 № 1600-КС, у зв'я зку із недостовірністю інфор мації в документах, поданих к редитною спілкою для внесенн я інформації про неї до Держа вного реєстру фінансових уст анов та невідповідністю пода них документів кредитної спі лки вимогам законодавства.
Відповідно до п. 18 Положення , підставами для прийняття рі шення про відмову щодо внесе ння інформації про кредитну спілку до Реєстру є:
- невідповідність поданих д окументів кредитної спілки, що додаються до заяви, вимога м законодавства.
- порушення порядку створен ня кредитної спілки.
- недостовірність інформац ії в документах, поданих кред итною спілкою для внесення і нформації про неї до Реєстру .
- невідповідність кредитно ї спілки згідно з поданими до кументами вимогам законодав ства, у тому числі цього Полож ення.
Мотивуючи відмову у внесен ні інформації про кредитну с пілку «Слов'янська» до Держа вного реєстру фінансових уст анов, відповідач вказав, що за мість довідки за підписами к ерівника та головного бухгал тера кредитної спілки про їх відповідність професійним в имогам установленим Держфін послуг подана довідка про ві дповідність голови правлінн я Позивача вимогам підпункті в «г» та «ґ» пунктів 2.1. та 3.1. Про фесійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фін ансових установ, затверджени х розпорядженням Держфінпос луг від 13.07.2004 N 1590, зареєстрованих у Міністерстві юстиції Укра їни 02.08.2004 за N 955/9554.
Однак, суд не погоджу ється із такими висновками Держфінпослуг, з огляду на на ступне:
Як свідчать матеріали спра ви, подана до Держфінпослуг д овідка, згідно з описом докум ентів, за підписами керівник а - голови правління КС «Слов ' янська» Лапонової Т.В. т а головного бухгалтера КС «С лов'янська» Смутної Л.В. п ро їх відповідність професій ним вимогам установленим Дер жфінпослуг, засвідчена печат кою Кредитної спілки «Слов'я нська» та містить всю необхі дну інформацію передбачену п . 10.10. Положення
Крім того, ані при винесенні рішення від 22.03.2010 про залишення заяви КС «Слов' янська» без розгляду, ані при винесенні р ішення від 22.06.2010 про відмову у в несені інформації про кредит ну спілку «Слов'янська» до Де ржавного реєстру фінансових установ, Держфінпослуг не вк азано у чому саме полягає нед остовірність інформації та н евідповідність поданих доку ментів приписам п. 10.10. Положенн я.
Відтак у суду не має підстав вважати, що позивачем до Держ фінпослуг була надана недост овірна інформація.
Отже, дії КС «Слов' янська» є такими, що вчинені у відпові дності до приписів чинного з аконодавства, а інформація п одана до Держфінпослуг такою , що відповідає вимогам п. 10.10. П оложення.
Відповідно до ст. 2 КАС Укра їни, завданням адміністрати вного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2, 4 ст.71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
З огляду на викладене суд вв ажає, що відповідач не довів о бґрунтованості відмови у у в несенні інформації про Креди тну спілку “Слов' янська” до Державного реєстру фінансов их установ, а тому такі дії су б' єкта владних повноважень - Державної комісії з регулюв ання ринків фінансових послу г України є протиправними.
Відповідно до ст.162 КАС Украї ни у разі задоволення адміні стративного позову суд може прийняти постанову про визна ння протиправним рішення суб єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасува ння або визнання нечинним рі шення чи окремих його положе нь...
Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших субєктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку субєктів влад них повноважень.
Зважаючи на зазначене вище , суд вважає за необхідне позо в Кредитної спілки “Слов' ян ська” задовольнити та за рез ультатами розгляду зобов'яза ти відповідача вчинити необх ідні дії, визначені чинним за конодавством України.
Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 1 62, 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов Кредитної спілки “С лов' янська” до Державної ко місії з регулювання ринків ф інансових послуг України про визнання протиправними дій та скасування рішення №1600-КС в ід 22.06.2010 про відмову у внесенні інформації про Кредитну спіл ку “Слов' янська” до Державн ого реєстру фінансових устан ов - задовольнити.
2. Визнати протиправними ді ї Державної комісії з регулю вання ринків фінансових посл уг України щодо відмову у вне сенні інформації про Кредитн у спілку “Слов' янська” до Д ержавного реєстру фінансови х установ.
3. Скасувати рішення Держав ної комісії з регулювання ри нків фінансових послуг Украї ни від 22.06.2010 №1600-КС про відмову у в несенні інформації про Креди тну спілку “Слов' янська” до Державного реєстру фінансов их установ.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Кред итної спілки “Слов' янська” (код ЄДРПОУ36014699) 3,40 грн. (три грн. 40 к оп.) судового збору. Видати вик онавчий лист.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 29.10.2010.
Головуючий суддя (під пис) О.М. Не чипуренко
Суддя (підпис ) О.О. Пр асов
Суддя (підпис ) О.С. Янюк
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2010 |
Оприлюднено | 09.11.2010 |
Номер документу | 12077568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні