Рішення
від 06.08.2024 по справі 377/49/23
СЛАВУТИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

Справа №377/49/23

Провадження №2-о/377/14/24

06 серпня 2024 року Славутицький міський суд Київської області у складі головуючої - судді Малишенко Т.О., за участю: секретаря судового засідання Маряхіної І.В., за відсутності учасників справи, розглянувши в окремому провадженні заяву ОСОБА_1 , заінтересовані особи:Управління соціальногозахисту населенняСлавутицької міськоїРади Київськоїобласті, УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ БІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ в Київській області - про встановлення факту проживання у певний період,

У С Т А Н О В И Л А:

19.01.2023 року до суду надійшла зазначена заява, у якій заявник просив встановити факт проживання у певний період за адресою: АДРЕСА_1 у період з 24.11.1987 по 29.08.1990 роки, що входило до зони посиленого радіологічного контролю (4 зона).

Заява обґрунтована тим, що заявник народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в місті Біла Церква, про що свідчить запис за № 284 у свідоцтві про народження, серії НОМЕР_1 виданого відділом загсу Білоцерківського міствиконкому ІНФОРМАЦІЯ_2 . З дня народження проживав разом зі своїми батьками у АДРЕСА_1 по 29.08.1990 року, до переїзду в місто Славутич, Київської області. Де по теперішний час зареєстрований та проживає. Але, з різних побутових причин та не обізнаності батьків, після народження не був зареєстрованим за місцем фактичного проживання в місті Біла Церква в період з дати народження ( ІНФОРМАЦІЯ_1 по 29.08.1990 рік). Місто Біла Церква, відповідно до Переліку населених пунктів, віднесених до зони радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів Української РСР від 23 липня 1991 року №106, віднесено до зони посиленого радіологічного контролю. Встановлення факту проживання в зоні посиленого радіоекологічного контролю в АДРЕСА_2 в період з 1987 по 29.08.1990, необхідно для того, щоб отримати посвідчення 4 категорії, для чого необхідно надати документи для підтвердження свого проживання у зоні радіоактивного забруднення станом на 01 січня 1993 року не менше 4 років. Іншої можливості, крім як у судовому порядку, встановлення факту проживання на території зони посиленого радіоекологічного контролю за вказаний період, у мене немає. Тому прошу суд встановити факт мого проживання на території зони посиленого радіоекологічного контролю в місті Біла Церква у період з 1987 по 1990 роки. Встановлення факту проживання на вказаній території необхідно заявнику з метою подальшого оформлення права на пенсію по пільговій категорії.

Ухвалою суддівід 25.04.2024року відкритоокреме провадження та залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, для з`ясування їх думки: УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГОЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯБІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇРАДИ та ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ в Київській області

Заявник ОСОБА_2 , в призначене судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, неодноразово. До суду надіслав письмову заяву про розгляд справи без його участі, заявлені вимоги підтримав в повному обсязі та просила їх задовольнити.

Представник заінтересованої особи Управління соціального захисту населення Славутицької міської Ради Київської області в зал судового засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином. До канцелярії суду надійшла заява про розгляд справи за відсутності їх представника. До суду надіслали відзив на заяву, із змісту якої вбачається, що Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області не погоджується з усіма обставинами, на яких ґрунтуються заявлені вимоги ОСОБА_3 , мотивуючи свої заперечення наступним. Пунктом 4 частини 1 статті 14 Закону № 796-ХІІ передбачено, що для встановлення пільг і компенсацій визначаються, зокрема, такі категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи: особи, які постійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаються на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зоні не менше чотирьох років, - категорія 4.

Водночас Закон № 796-ХІІ не регламентує питання поділу території на відповідні зони, режим їх використання та охорони, умови проживання та роботи населення, господарську, науково-дослідну та іншу діяльність у цих зонах тощо.

Зазначені правовідносини, зокрема питання поділу території на відповідні зони врегульовано Законом України «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 27.02.1991 № 791а-ХІІ (далі - Закон № 791а-ХІІ), стаття 2 якого визначає категорії зон радіоактивного забруднення.

Частина перша цієї статті у редакції, чинній до 1 січня 2015 року, визначала чотири зони радіоактивного забруднення, а саме: зона відчуження; зона безумовного (обов`язкового) відселення; зона гарантованого (добровільного) відселення; зона посиленого радіоекологічного контролю.

Пунктом 2 розділу І Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 № 76-VIII (далі - Закон № 76-VIII) у статтю 2 Закону № 791а-ХІІ внесено зміни, якими абзац п`ятий частини другої статті 2 цього Закону виключено. Зазначені зміни набрали законної сили з 1 січня 2015 року.

Отже, з 1 січня 2015 року стаття 2 Закону № 791а-ХІІ визначає такі категорії зон радіоактивно забруднених територій:

1)зона відчуження - це територія, з якої проведено евакуацію населення в 1986 році;

2)зона безумовного (обов`язкового) відселення - це територія, що зазнала інтенсивного забруднення довгоживучими радіонуклідами, з щільністю забруднення ґрунту понад доаварійний рівень ізотопами цезію від 15,0 Кі/км2 та вище, або стронцію від 3,0 Кі/км2 та вище, або плутонію від 0,1 Кі/км2 та вище, де розрахункова ефективна еквівалентна доза опромінення людини з урахуванням коефіцієнтів міграції радіонуклідів у рослини та інших факторів може перевищити 5,0 мЗв (0,5 бер) за рік понад дозу, яку вона одержувала у доаварійний період;

3)зона гарантованого добровільного відселення - це територія з щільністю забруднення ґрунту понад доаварійний рівень ізотопами цезію від 5,0 до 15,0 Кі/км2, або стронцію від 0,15 до 3,0 Кі/км2, або плутонію від 0,01 до 0,1 Кі/км2, де розрахункова ефективна еквівалентна доза опромінення людини з урахуванням коефіцієнтів міграції радіонуклідів у рослини та інших факторів може перевищити 1,0 мЗв (0,1 бер) за рік понад дозу, яку вона одержувала у доаварійний період.

Таким чином, з 1 січня 2015 року зона посиленого радіоекологічного контролю виключена з переліку зон радіоактивно забруднених територій, визначених Законом № 791а-ХІІ.

Пунктами 3, 4 статті 65 Закону № 796-ХІІ передбачено, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС» та «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» є документами, що підтверджують статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надають право користування пільгами, встановленими цим Законом. Видача посвідчень провадиться спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади. Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними. Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями за поданням районних державних адміністрацій.

Порядок видачі посвідчень встановлюється постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 551 «Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян» було затверджено Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян.

Відповідно до пункту 12 Порядку у разі втрати або зіпсування посвідчення замість нього видається повторне посвідчення на підставі раніше поданих документів, зазначених у пункті 11 цього Порядку, в тому числі посвідчення Потерпілий від Чорнобильської катастрофи (категорія 4) серії В на підставі довідки встановленого зразка (додаток 11), особистої заяви (із зазначенням номера та дати видачі посвідчення, поясненням обставин втрати або зіпсування) та опублікованого в пресі повідомлення про визнання посвідчення недійсним.

Отже, посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (категорія 4) видається лише повторно (у разі втрати або зіпсування такого посвідчення або ж у разі зміни прізвища, ім`я, по батькові особи), а первинна видача посвідчення (категорія 4) даним нормативним документом не передбачена.

У листопаді 2020 року ОСОБА_3 звертався до Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області з заявою про встановлення йому статусу постраждалого від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та видачі посвідчення 4 категорії. Управлінням соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області було відмовлено ОСОБА_3 , що стало підставою для звернення його до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом.

Рішенням від 21 вересня 2021 року № 320/1514/21 Київський окружний адміністративний суд у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 відмовив.

З оглядуна вищезазначене,Управління соціальногозахисту населенняСлавутицької міськоїради Вишгородськогорайону Київськоїобласті вважає,що відсутніпідстави длязадоволення заяви ОСОБА_3 щодо підтвердженняфакту проживанняв зоніпосиленого радіоекологічногоконтролю з метою отримання посвідчення 4 категорії. Тому просять відмовити в задоволенні заяви ОСОБА_3 в повному обсязі (а.с.190).

Представник заінтересованої особи УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГОЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯБІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇРАДИ взал судовогозасідання нез`явився,про дату,час тамісце судовогорозгляду справиповідомлені належнимчином.До канцеляріїсуду надійшлазаява пророзгляд справиза відсутностіїх представника.До судунадіслали свою правовупозицію зприводу даногопитання.Із змістуякої вбачається,що Управління соціального захисту населення Білоцерківської міської ради у травні 2024 року звернулось до управління адміністративних послуг Білоцерківської міської ради щод надання інформації, зокрема копії карточки реєстрації щодо проживання ОСОБА_3 в міста Біла Церква за вищевказаною адресою.

Згідно наданоїінформації управліннямадміністративних послугБілоцерківське міськоїради від07травня 2024року №15.1-11/1098 ОСОБА_3 незареєстрований заадресою: АДРЕСА_1 ,інша інформаціящодо реєстраціїміста проживання ОСОБА_3 .управління адміністративнихпослуг Білоцерківськоїміської радивідсутня.А томуоцінити докази,які наданізаявником засвоїм внутрішнімпереконанням,що ґрунтуєтьсяна їхбезпосередньому,всебічному,повному таоб`єктивному дослідженні.В тойже часв доповненнідо своєїправовової позиції зазначили,що вматеріалах справивідсутні доказищодо проживаннязаявника вБілій Церкві. (а.с.170, 217)

Представник заінтересованоїособи ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯПЕНСІЙНОГО ФОНДУУКРАЇНИ вКиївській області в зал судового засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином. Письмової заяви про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Відзиву налали.

Відповідно дочастини другоїстатті 247ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. З огляду на викладене, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши та давши належну оцінку зібраним по справі доказам, встановив наступне.

ОСОБА_3 , народився ІНФОРМАЦІЯ_3 в місті Біла Церква, Київської області відповідно до паспорту НОМЕР_2 виданого 14 червня 2004 року Славутицьким МВ ГУ МВС України в Київській області.

Відповідно до свідоцтва про народження серії НОМЕР_3 вбачається, що ОСОБА_3 , народився ІНФОРМАЦІЯ_3 в місті Біла Церква, Київської області, УССС про що 05.02.1988 року зроблена запис в книзі реєстрації актів про народження, батьками зазначені ОСОБА_4 , та ОСОБА_5 .

Як вбачається з ксерокопії довідки № 544 від 14.10.2014 року ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_4 , народився в м. Б.Церква, пологовому будинку, спостерігався дільничним лікарем по АДРЕСА_1 , до 11.04.1990 року, потім вибув в м. Київ.

Відповідно ксерокопії довідки від 20.11.2020 року яка видана Управлінням адміністративних послуг Виконавчого комітету Славутицької міської ради, ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_4 , був зареєстрований за адресою АДРЕСА_3 з 11.09.1990 року.

Відповідно ксерокопії довідки № 2396 від 22.10.2014 року Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлкуатаційна контора №7 ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_5 був зареєстрований в АДРЕСА_1 з 01.04.1987 року по 29.08.1990 року.

Відповідно ксерокопії довідки № 2395 від 22.10.2014 року Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлкуатаційна контора №7 ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_6 була зареєстрована в АДРЕСА_1 з 24.06.1987 року по 29.08.1990 року.

Судом встановлено що, заява ОСОБА_3 про встановлення факту проживання у певний період, мотивована щодо підтвердження факту проживання в зоні посиленого радіоекологічного контролю з метою отримання посвідчення 4 категорії.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Вирішуючи заяву про встановлення факту проживання у певний період, суд виходить з такого.

Відповідно до частини першої статті 293 ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.

Згідно з пунктом 5 частини другої цієї статті суд розглядає в порядку окремого провадження справи, зокрема, про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Відповідно до пункту 1 Постанови ПленумуВерховного СудуУкраїни «Просудову практикув справахпро встановленняфактів,що маютьюридичне значення»№ 5від 31березня 1995року в порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, якщо: згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.

Постановою ВП ВС від 30 січня 2020 року по справі № 287/167/18-ц викладено правовий висновок, згідно з яким перелік юридичних фактів, що підлягають установленню в судовому порядку, визначений у частинах першій та другій статті 315 ЦПК України,не євичерпним.Не можутьрозглядатися судамизаяви провстановлення фактівналежності доосіб,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи. Відмова відповідного органу в установленні таких фактів може бути оскаржена заінтересованою особою до суду. Чинним законодавством передбачено позасудовий порядок встановлення факту постійного проживання на територіях радіоактивного забруднення, який надає право на передбачені законом пільги.

Відповідно доч.З ст.15Закону України«Про статусі соціальнийзахист громадян,які постраждаливнаслідок Чорнобильськоїкатастрофи»,підставою длявизначення статусупотерпілих відЧорнобильської катастрофи,які проживаютьабо працюютьна забрудненихтериторіях,є довідкапро періодпроживання,роботи нацих територіях.Згідно ч.4цієї статтівидача довідокпро періодпроживання натериторіях радіоактивногозабруднення,евакуацію,відселення,самостійне переселенняздійснюється органами місцевого самоврядування, встановлення факту проживання, роботи на цих територіях судовому порядку вказаним Законом не передбачено.

На підставі вищевикладеного, заявлена вимога є безпідставною, тому задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 258, 259, 263-265, 315-317,319 ЦПК України, Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», суд

У Х В А Л И В :

В задоволенні заяви ОСОБА_7 , заінтересовані особи: Управління соціального захисту населення Славутицької міської Ради Київської області, УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ БІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ в Київській області про встановлення факту проживання у певний період - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду. Апеляційна скарга може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду складено 06.08.2024 року.

Учасники справи:

Заявник ОСОБА_1 (адреса місця реєстрації: АДРЕСА_3 ),

Заінтересована особа Управління соціального захисту населення Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області ( Код ЄДРПОУ 22208706, адреса місця знаходження: Київська область, м. Славутич, Центральна площа, 7)

Заінтересована особа УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГОЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯБІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇРАДИ (Київська область, 09100м. Біла Церква, вул. Я. Мудрого, 2)

Заінтересована особа ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ в Київській області (Юридична адреса: вул. Саєнка Андрія, 10, м. Фастів, Київська область, 08500 Поштова адреса: вул. Варшавська, 3-Б, смт Макарів, Київська область, 08001

Суддя Т. О. Малишенко

СудСлавутицький міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення06.08.2024
Оприлюднено08.08.2024
Номер документу120836536
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —377/49/23

Ухвала від 19.09.2024

Цивільне

Київський апеляційний суд

Крижанівська Ганна Володимирівна

Рішення від 06.08.2024

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т. О.

Ухвала від 16.05.2024

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т. О.

Ухвала від 25.04.2024

Цивільне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т. О.

Постанова від 13.03.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Лідовець Руслан Анатолійович

Ухвала від 04.12.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Лідовець Руслан Анатолійович

Ухвала від 06.09.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Лідовець Руслан Анатолійович

Ухвала від 25.07.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Лідовець Руслан Анатолійович

Постанова від 24.05.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Голуб Світлана Анатоліївна

Ухвала від 18.04.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Голуб Світлана Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні