Рішення
від 24.07.2024 по справі 233/6072/23
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 233/6072/23

Номер провадження2/711/272/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2024 року Придніпровський районний суд м. Черкаси в складі головуючого - судді Демчика Р.В., секретарів судових засідань Кофанової А.О., Бутовської Д.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси цивільну справу за позовом 16 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманої частини додаткової винагороди,-

встановив:

16 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернувся в Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області з позовом до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманої частини додаткової винагороди.

Позов обґрунтовує тим, що згідно наказу Головного управління ДСНС України у Донецькій області від 29.03.2018 року № 126 о/с «Про призначення, переведення звільнення осіб рядового і начальницького складу, працівників, внесення змін в облікові дані, надання соціальної відпустки, укладання контрактів, встановлення вислуги років», із відповідачем був укладений контракт № 206/18 строком на 10 років, з 25.04.2018 року по 24.04.2028 року. Згідно наказ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 27.02.2020 року № 46 о/с відповідач призначенні на посаду заступника начальника 16 ДПРЗ, у зв`язку із проведенням організаційно-штатних заходів, з 01.03.2020 року.

Згідно з укладеним контрактом, відповідач взяв на себе зобов`язанні додержуватися Конституції та законів України, сумлінно виконувати вимоги Присяги служби цивільного захисту, статутів, наказів чи розпорядження керівників (начальників), свої службові обов`язки, підвищувати свою професійну майстерність, досягати позитивних результатів з фізичної підготовки. Також він був ознайомлений з функціональним обов`язками, грошовим та пенсійним забезпеченням. Крім того відповідач був проінформований про основні вимоги, які висуваються до співробітників ДСНС України, їх ділових та моральних якостей, характеру та умов служби.

14.08.2023 року до ГУ ДСНС України у Донецькій області надійшов рапорт від відповідача про надання роз`яснень щодо виплати додаткової винагороди під час перебування його на амбулаторному лікуванні у зв`язку із отриманим пораненням 04.03.2023 року, пов`язаного участю у заходах з національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройно агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх здійснення.

З метою надання відповіді відповідачу ГУ ДСНС України у Донецькій області були вивчені матеріали справи нещасного випадку, який стався з ним 04.03.2023 року, а також його особисті пояснення від 11.03.2023 року, та надалі наказом № 1410 від 22.08.2023 року створено комісію з проведення службового розслідування.

Наказом Головнокомандувача ЗСУ від 01.04.2023 року № 89 «Про визначення районів ведення воєнних (бойових) дій», Костянтинівська міська територіальна громада визначена як район ведення воєнних (бойових) дій. Поряд з цим, згідно пунктів 3 та 4 наказу МВС України від 26.01.2023 року № 35 «Про затвердження Порядку та умов виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди особа рядового і начальницького складу служби цивільного захисту» визначено коло осіб, які беруть безпосередню участь у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення заходів, і розмір додаткової винагороди яких збільшується до 100000 гривень розрахунку на місяць пропорційно часу участі в таких заходах.

До безпосередньої участі осіб у заходах у районах ведення воєнних (бойових) належать: ліквідація небезпек, пов`язаних із вибухонебезпечними предметами, включаючи нетехнічне та технічне обстеження територій, виявлення, знешкодження та/або знищення вибухонебезпечних предметів, маркування; проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, потреба в яких виникла внаслідок збройного нападу або вогневого ураження противника; гасіння пожеж, які виникли внаслідок збройного нападу або вогневого ураження противника; здійснення заходів з евакуації населення (жителів) із територій (населених пунктів), які під час здійснення таких заходів піддаються вогневому ураженню противника; участь у виконанні робіт із життєзабезпечення постраждалого населення, зокрема доставки гуманітарної допомоги (гуманітарних вантажів), забезпечення функціонування пунктів надання допомоги населенню, забезпечення аварійним електроживленням об`єктів критичної інфраструктури в умовах вогневого ураження.

Згідно п. 5. наказу МВС від 26.01.2023 № 35 до наказів про виплату додаткової винагороди, збільшеної до 100 000 гривень, включаються особи, зазначені в пункті З цього Порядку та умов, у тому числі, які у зв`язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), пов`язаним з участю в заходах, перебуваючи безпосередньо в районах їх здійснення, зокрема на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, у період здійснення зазначених заходів, перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я (у тому числі закордонних), або перебувають у відпустці для лікування у зв`язку з хворобою після тяжкого поранення за висновком (постановою) Центральної лікарсько-експертної комісії (лікарсько-експертної комісії) ДСНС,- з дня отримання такого поранення та за час стаціонарного лікування, включаючи час переміщення до лікарняного закладу (у тому числі з одного лікарняного закладу охорони здоров`я до іншого), або за час такої відпустки.

В ході службового розслідування комісія ГУ ДСНС України у Донецькій області з`ясувала, що відповідач у березні 2023 року, зокрема 04.03.2023 року, не залучався до безпосередньої участі у заходах у районах ведення воєнних (бойових) дій згідно наказу МВС України від № 35 від 26.01.2023 року. Накази про залучення відповідача до виконання заходів згідно п. 4 цього наказу є тільки у лютому 2023 року. Поранення відповідачем отримано перебуваючи в приміщенні адміністративної будівлі 16 ДПРЗ, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 .

Таким чином, не відповідає дійсності висновок розслідування нещасного випадку у акті Нцз-5 від 01.04.2023 року щодо встановлення нещасного випадку з відповідачем таким, що пов`язаний з виконанням службових обов`язків, у зв`язку з участю у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій російською федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів.

На підставі наказу 16 ДПРЗ від 04.09.2023 року № 769 «Про призначення комісії із повторного розслідування нещасного випадку», було проведено повторне розслідування нещасного випадку від 01.04.2023 року та затверджено акти за нормою Нцз-5 та Нцз-1 від 15.09.2023 року у новій редакції зі зміною висновків розслідування, згідно наказу МНС України від 18.08.2006 року № 540 «Про затвердження Інструкції про порядок розслідування, ведення обліку нещасних випадків в органах і підрозділах МНС України» та з урахуванням положень наказу МВС України від 26.01.2023 року № 35. Повторне розслідування по факту нещасного випадку закінчено наказом 16 ДПРЗ від 15.09.2023 року № 793 «Про закінчення повторного розслідування нещасного випадку».

Відповідач був повідомлений про повторне розслідування нещасного випадку, який з ним трапився 04.03.2023 року.

Надалі відповідачу листом від 02.09.2023 року було надано відповідь на його рапорт від 14.08.2023 року, що підтверджується скріншотами кабінету АСКОД пре відправлення цього листа. Листом від 15.09.2023 року№ 50 00 16 07 - 520 відповідачу надіслані акти за формою Нцз-5 та Нцз-1 від 15.09.2023 року.

У зв`язку із переглядом причинного зв`язку наслідків одержаних травм ОСОБА_1 , відповідачу були надіслані оригінали 2 екземплярів довідок, виданих ЦЛЕК ДСНС України Медичного центру ДСНС України за № 2881 від 22.09.2023 року

Всупереч наказу МВС України від 26.01.2023 року № 35, 16 ДПРЗ без правових підстав відповідача було включено до наказів від 11.03.2023 року № 15о/с, від 11.04.2023 року № 20о/с, від 11.05.2023 року № 27о/с, від 12.06.2023 року № 32о/с, від 12.07.2023 року № 40о/с і поданні 16 ДПРЗ про виплату особам рядового і начальницького складу додаткової винагороди з березня по липень 2023 року, та як наслідок необгрунтовано нараховано йому додаткову винагороду у розмірі 387327,51 грн., а саме:

-згідно довідки завідувача групи економіки і фінансів головного бухгалтера 16 ДПРЗ від 26.09.2023 року № 50 0016 04-548 на карткові рахунки грошового забезпечення та додаткової винагороди відповідачу були сплачені наступи виплати, а саме: 24.04.2023 у сумі з розрахунку 100 тис. - 91827,51 грн. винагорода за березень 2023 року та грошове забезпечення - 29287,01грн; 18.05.2023 року у сумі: з розрахунку 100 тис. - 98500,00 грн. винагорода за квітень 2023 року та грошове забезпечення - 29287,00 грн) 12.06.2023 року у сумі з розрахунку 100 тис. - 98500,00 грн винагорода за травень 2023 року; 26.07.2023 року у сумі з розрахунку 100 тис,- 98500,00 грн винагорода за червень 2023 року.

Однак, враховуючи що відповідачу відповідно до наказу МВС № 35 має бут сплачено 30000,00 грн. за всі дні перебування на стаціонарному лікуванні за березень - червень 2023 року, 16 ДПРЗ вважає що відповідач безпідставно набув грошові кошти у розмірі 267327,51 грн. (з розрахунку: 387327,51 - (30 000,00 х 4 місяці) = 267327,51).

У відповідності до ч. 1 ст. 1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підставі (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Відповідне до ч. 2 даної статті положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувачі майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Зобов`язання з повернення безпідставного набуття, збереження майна виникають за наявності трьох умов: а) набуття або збереження майна; б) набуття або збереження зі рахунок іншої особи; в) відсутність правової підстави для набуття або збереження майна

Відсутність правової підстави - це такий перехід майна від однієї особи до іншої який або не ґрунтується на прямій вказівці закону, або суперечить меті правовідношеню і його юридичному змісту. Тобто відсутність правової підстави означає, що набувач збагатився за рахунок потерпілого поза підставою, передбаченою законом, іншими правовими актами чи правочином. Набуття чи збереження майна буде безпідставним тільки за умови відсутності відповідної підстави з самого початку при набутті майна, а і тоді, коли первісно така підстава була, але у подальшому відпала. Аналогічна правова позиція відображена у постанові Верховного Суду України від 09.10.2019 у справі №638/12192/16-ц.

Таким чином, Відповідач 04.03.2023 року не залучався до безпосередньої участі у заходах у районах ведення воєнних (бойових) дій згідно пунктів 3 та 4 наказу МВС України від 26.01.2023 № 35, тому виплата йому додаткової винагороди у розмірі збільшеної до 100 000,00 грн. з березня по липень 2023 року здійснена без правових підстав.

Згідно ст. 1215 ЦК України не підлягає поверненню безпідставно набуті: 1) заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача; 2) інше майно, якщо це встановлено законом.

Звертає увагу суду, що відповідно до наказу МВС України від 26.01.2023 року № 35 виплата коштів в сумі збільшеної до 100000 грн. є додатковою винагородою. Відповідно до статті 14 наказ МВС від 26.01.2023 № 35 додаткова винагорода на період дії воєнного стану є одноразовим додатковим видом грошового забезпечення. Таким чином, додаткова винагорода, що є одноразовим додатковим видом грошового забезпечення - є тимчасовою виплатою на період дії воєнного стану, яка здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2112 «Грошове забезпечення військовослужбовців» за місцем проходження служби.

Додаткова винагорода не входить до складу місячного грошового забезпечення та до складу грошового забезпечення, з якого визначається розмір одноразових додаткових видів грошового забезпечення та не підпадає під дію статті 1215 ЦК України і тому має бути повернута відповідачем.

На підставі наведеного просить суд стягнути з ОСОБА_1 безпідставно отриману частину додаткової винагороди у розмірі 267327, 51 грн. та судові витрати.

Ухвалою Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 24.10.2023 року позовну заяву 16 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до ОСОБА_1 про стягнення безпідставно отриманої частини додаткової винагороди передано за підсудністю до Придніпровського районного суду м. Черкаси.

Ухвалою Придніпровського районного суду м. Черкаси від 23.10.2023 року відкрите спрощене позовне провадження у справі.

29.11.2023 року до Придніпровського районного суду надійшло клопотання представника позивача про залучення до справи, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області.

30.11.2023 року до Придніпровського районного суду м. Черкаси надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечував проти задоволення позову.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимог підтримав, просив задовольнити їх повністю. В подальшому представник позивача надіслав до суду за яву в якій справу просив розглянути у його відсутності.

Відповідач та йог представники в судовому засіданні проти задоволення позову заперечували. В подальшому представник відповідача надіслала до суду заяву, в якій справу просила розглянути у її відсутності.

Ухвалою Придніпровського районного суду від 18.07.2024 року, яка постановлена без виходу до нарадчої кімнати відмовлено в задоволенні клопотання представника позивача про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

За змістом статті 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Під час ухвалення рішення суд вирішує такі питання: 1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги і заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; 2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; 3) які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин; 4) яка правова норма підлягає застосуванню до цих правовідносин (стаття 264 ЦПК України).

Відповідно до ч.ч.1,3 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.

Судом встановлено, що відповідно до Положення про 16 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області- 16 ДПРЗ утворено з метою запобігання шляхом завчасного реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію, або пом`якшення її можливих наслідків та реагування і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних в зоні відповідальності за територіальним принципом.

Відповідно до п.п. 2.1.5 п. 2.1 розділу 2 Положення про 16 ДПРЗ - Принципами діяльності є: Забезпечення постійної готовності до оперативного реагування на пожежі та НС як у мирний час, так і в умовах особливого періоду.

Відповідно до п.п. 4.2.1 п. 4.2 розділу 4 Положення про 16 ДПРЗ - До обов`язків 16 ДПРЗ належить організація функціонування 16 ДПРЗ у режимі постійної готовності до виконання необхідного комплексу пожежних, пошукових та інших невідкладних робіт в умовах НС, НП або загрози її виникнення.

Згідно наказу Головного управління ДСНС України у Донецькій області від 29.03.2018 року № 126 о/с «Про призначення, переведення звільнення осіб рядового і начальницького складу, працівників, внесення змін в облікові дані, надання соціальної відпустки, укладання контрактів, встановлення вислуги років», із відповідачем був укладений контракт № 206/18 строком на 10 років, з 25.04.2018 року по 24.04.2028 року. Згідно наказ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 27.02.2020 року № 46 о/с відповідач призначенні на посаду заступника начальника 16 ДПРЗ, у зв`язку із проведенням організаційно-штатних заходів, з 01.03.2020 року.

Згідно з укладеним контрактом, відповідач взяв на себе зобов`язанні додержуватися Конституції та законів України, сумлінно виконувати вимоги Присяги служби цивільного захисту, статутів, наказів чи розпорядження керівників (начальників), свої службові обов`язки, підвищувати свою професійну майстерність, досягати позитивних результатів з фізичної підготовки. Також він був ознайомлений з функціональним обов`язками, грошовим та пенсійним забезпеченням. Крім того відповідач був проінформований про основні вимоги, які висуваються до співробітників ДСНС України, їх ділових та моральних якостей, характеру та умов служби.

Згідно рапорту ОСОБА_1 він звернувся до начальника до ГУ ДСНС України у Донецькій області про надання роз`яснень щодо виплати додаткової винагороди під час перебування його на амбулаторному лікуванні у зв`язку із отриманим пораненням 04.03.2023 року, пов`язаного участю у заходах з національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройно агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх здійснення ( т.1 а.28).

Суд звертає увагу на те, що дата реєстрації вказаного рапорту в ГУ ДСНС України у Донецькій області, як і дата його подачі в рапорті відсутні.

Наказом начальника 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області №139 від 04.03.2023 року призначено комісію з розслідування нещасного випадку, який стався 04.03.2023 року об 11:15 год., який стався з заступником 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області ОСОБА_1 (т.1 а. 48-49).

Актом (форма Нцз-5) від 01.04.2023 року розслідування нещасного випадку, що стався 04.03.2023 року об 11.15 год. у 41 державній пожежно-рятувальній частині 16 державного пожежено-рятувального загону ГУ ДСНС України у Донецькій області встановлено, що нещасний випадок вважати пов`язаним з виконанням службових обов`язків у зв`язку з участю в бойових діях або забезпеченні здійсненні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій РФ території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора; за висновками розслідування скласти акт за формою Нцз-1; посадових осіб, причетних до травмування заступника начальника 16ДПРЗ ОСОБА_1 - не встановлено. Вказаний акт затверджено т.в.о. начальника 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області 01.04.2023 року (т.1 а.34-39).

Як вбачається з акту (форма Нцз-1) від 01.04.2023 року про нещасний випадок, пов`язаний з виконанням службових обов`язків ОСОБА_1 , 04.03.2023 року він отримав травму внаслідок проведення активної фази бойових дій на території Донецької області внаслідок військової агресії РФ проти України. Вид події: 4-дія предметів та деталей, що рухаються, розлітаються в тому числі; 4.2 - дія предметів, що розлітаються внаслідок вибуху. Діагноз згідно з довідкою лікувально-профілактичного закладу: згідно класифікатора МКХ-10- S71.1 «Внаслідок мінно вибухової травми великі рвані рани верхньої третини лівого стегна з пошкодженнями та розмозженням м`язів. Крапкова рана передньої черевної стінки. Травма на виробництві від 04.03.2023 року» Вказаний акт затверджено т.в.о. начальника 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області 01.04.2023 року (т.1 а.40-43).

22.08.2023 року начальником ГУ ДСНС у Донецькій області видано наказ № НС-1410/50 «Про призначення комісії ГУ з проведення службового розслідування» В наказі зазначено, що під час вивчення матеріалів справи нещасного випадку від 01.04. 2023 року, який стався 04.03.2023 року із заступником начальника 16ДПРЗ ОСОБА_1 та його особистого пояснення від 11.03.2023 року і враховуючи вимоги наказу МВС України №35 від 26.01.2023 року «Про затвердження Порядку та умов виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту» було встановлено, що отримання травми ОСОБА_1 04.03.2023 року відбулося не під час безпосередньої участі у забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки та оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення заходів, а під час виконання службових обов`язків за місцем несення служби, у зв`язку з чим висновки форми Нцз-5 розслідування нещасного випадку від 01.04.2023 року не відповідають дійсності (т.1 а.105-106).

25.08.2023 року комісією ГУ ДСНС у Донецькій області, яка створена на підставі наказу начальника ГУ ДСНС у Донецькій області № НС-1410/50 від 22.08.2023 року складено висновок за фактом недостовірності інформації, яка викладена у висновку проведеного розслідування нещасного випадку, який трапився із заступником начальника 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області ОСОБА_1 .

Згідно вказаного висновку, комісія вважає: начальнику 16 ДПРЗ полковнику служби цивільного захисту ОСОБА_2 здійснити проведення повторного розслідування нещасного випадку, перегляду затвердженого акту форми Нцз-5 розслідування, нещасного випадку від 01.04.2023 зі зміною висновків розслідування, згідно наказу МНС України від 18.08.2006 № 540 «Про затвердження Інструкції про порядок розслідування, ведення обліку нещасних випадків, в органах і підрозділах МИС України» та з урахуванням положень наказу МВС України від 26.01.2023 року №35 «Про затвердження Порядку та умов виплати, на період дії воєнного стану додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту. Здійснити заходи щодо відшкодування зайво сплачених коштів заступнику начальника 16 ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області ОСОБА_1 у загальному розмірі 267327,51 грн.(т.1 а.107-117).

Наказом начальника ГУ ДСНС у Донецькій області №275-НВ/50 від 02.09.2023 року зобов`язано начальника 16 ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області Нечволода С.В: підготувати наказ та притягнути до дисциплінарної відповідальності за неналежне виконання службових обов`язків, що призвело до наявних недоліків наступних підлеглих: ОСОБА_3 ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 ; провести повторне розслідування нещасного випадку, переглянути затверджений акт форми Нцз-5 розслідування нещасного випадку від 01.04.2023 року зі зміною висновків розслідування, згідно наказу МНС України від 18.08.2006 № 540 «Про затвердження Інструкції про порядок розслідування, ведення обліку нещасних випадків в органах і підрозділах МНС України» та з урахуванням положень наказу МВС України від 26.01.2023 № 35 «Про затвердження Порядку та умов виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту»; здійснити заходи щодо відшкодування зайво сплачених коштів заступнику начальника 16 ДПРЗ Головного управління підполковнику служби цивільного захисту ОСОБА_1 у загальному розмірі 267327,51 грн. (т.1 а.118-125).

На виконання вимог вказаного наказу, 04.09.2023 року начальником 16 ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області ОСОБА_2 видано наказ №769 від року «Про призначення комісії з повторного розслідування нещасного випадку» (т.1 а.с.127-128).

Як вбачається з акту (форма Нцз-1) від 15.09.2023 року про нещасний випадок, пов`язаний з виконанням службових обов`язків ОСОБА_1 , 04.03.2023 року він отримав травму внаслідок проведення активної фази бойових дій на території Донецької області внаслідок військової агресії РФ проти України. Вид події: 4-дія предметів та деталей, що рухаються, розлітаються в тому числі; 4.2 - дія предметів, що розлітаються внаслідок вибуху. Діагноз згідно з довідкою лікувально-профілактичного закладу: згідно класифікатора МКХ-10- S71.1 «Внаслідок мінно вибухової травми великі рвані рани верхньої третини лівого стегна з пошкодженнями та розмозженням м`язів. Крапкова рана передньої черевної стінки. Травма на виробництві від 04.03.2023 року» Вказаний акт затверджено т.в.о. начальника 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області 15.09.2023 року (т.1 а.128-132).

Актом (форма Нцз-5) від 15.09.2023 року розслідування нещасного випадку, що стався 04.03.2023 року об 11.15 год. у 41 державній пожежно-рятувальній частині 16 державного пожежено-рятувального загону ГУ ДСНС України у Донецькій області встановлено, що нещасний випадок вважати таким, що пов`язаний з виконанням службових обов`язків перебуваючи безпосередньо в районах ведення (здійснення) воєнних (бойових) дій, згідно наказу Головнокомандувача ЗСУ від 01.04.2023 року №89 «Про визначення районів ведення (здійснення) воєнних (бойових) дій» Костянтинівська міська територіальна громада визначена як район ведення воєнних (бойових) дій ; за висновками розслідування скласти акт за формою Нцз-1; акти розслідування нещасного випадку за формою Нцз-5, затверджений 01.04.2023 року та акт про нещасний випадок за формою Нцз-1, затверджений 01.04.2023 року визнати недійсним; посадових осіб, причетних до травмування заступника начальника 16ДПРЗ ОСОБА_1 - не встановлено. Вказаний акт затверджено т.в.о. начальника 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області 15.09.2023 року (т.1 а.133-139).

Згідно довідки 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області №50 0016 01-548 від 26.09.2023 року у період стаціонарного лікування ОСОБА_1 була здійснена виплата винагороди на банк у наступних розмірах:

у квітні за березень з 01.03.2023 року по 31.03.2023 року з розрахунку 30 тис. виплачено - 2859,77 грн., необхідно було виплатити 27140,23 грн., з розрахунку 100 тис. - 88967,74 грн., згідно наказу 16 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.04.2023 р. №20 о/с;

у травні за квітень з 01.04.2023 року по 30.04.2023 року з розрахунку 30 тис. виплачено 0,00 грн. необхідно було виплатити 30 000 грн., з розрахунку 100 тис. - 98500 грн., згідно наказу 16 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.05.2023 р. №27 о/с;

у червні за травень з 01.05.2023 року по 31.05.2023 року з розрахунку 30 тис. виплачено 0,00 грн. необхідно було виплатити 30 000 гри., з розрахунку 100 тис. - 98500 грн., згідно наказу 16 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 12.06.2023 р. №32 о/с.

у липні за червень з 01.06.2023 по 30.06.2023 року з розрахунку 30 тис. виплачено 0,00 грн. необхідно було виплатити 30 000 грн., з розрахунку 100 тис. - 98500 грн., згідно наказу 16 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 12.07.2023 року № 40 о/с. (т.1.а.155).

Як вбачається з листа 16ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області №50 0016 06-516 від 13.09.2023 року, згідно відомостей зарахування на карткові рахунки грошового забезпечення та додаткової винагород було ОСОБА_1 сплачено наступні виплати: платіжним дорученням № 188 від 24.04.2023 року у сумі в сумі 91827,51 грі винагорода за березень 2023 року; платіжним дорученням № 262 від 18.05.2023 року у сумі в сумі 98500 грі винагорода за квітень 2023 року; платіжним дорученням № 227 від 12.06.2023 року у сумі в сумі 98500 грі винагорода за травень 2023 року; платіжним дорученням № 427 від 26.07.2023 року у сумі в сумі 98500 грі винагорода за червень 2023 року. Всього на суму 387327,51 грн. Комісія з проведення службового розслідування вважає що необхідно було нарахувати додаткової винагороди з розрахунку 30 тис. - 120000 грн. (т.1 а.158).

Встановивши фактичні обставини справи, суд приходить до наступник висновків.

Відповідно до Наказу Головнокомандувача Збройних Сил України від 01.04.2023 № 89 «Про визначення районів ведення воєнних (бойових) дій» - Костянтинівська міська територіальна громада в період з 01 по 31 березня 2023 року визначена як район ведення воєнних (бойових) дій.

Відповідно до п. 3 Наказу МВС України від 26.01.2023 № 35 «Про затвердження Порядку та умов виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту» - Особам, визначеним у пункті 2 цих Порядку та умов, які забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії (далі - заходи), перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів, розмір додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень у розрахунку на місяць пропорційно часу участі в таких заходах.

Відповідно до п.п 1 п. 5 Наказу МВС України від 26.01.2023 № 35 «Про затвердження Порядку та умов виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту» - До наказів про виплату додаткової винагороди, збільшеної до 100 000 гривень, включаються особи, зазначені в пункті 3 цих Порядку та умов, у тому числі, які:

1) у зв`язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), пов`язаним із забезпеченням здійснення заходів, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів, перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я (у тому числі закордонних) - з дня отримання такого поранення (контузії, травми, каліцтва), включаючи час переміщення з одного лікарняного закладу охорони здоров`я до іншого, або перебувають у відпустці для лікування після поранення (контузії, травми або каліцтва) у зв`язку з отриманням тяжкого поранення, за висновком (постановою) військово-лікарської (лікарсько-експертної, медичної) комісії;

Відповідно до Положення про 16 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (у редакції наказу ДСНС від 26.04.2021 № 242) - 16 ДПРЗ утворено з метою запобігання шляхом завчасного реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію, або пом`якшення її можливих наслідків та реагування і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, гасіння пожеж, аварійно-рятувальних та інших невідкладних в зоні відповідальності за територіальним принципом.

Відповідно до п.п. 2.1.5 п. 2.1 розділу 2 Положення про 16 ДПРЗ - Принципами діяльності є: Забезпечення постійної готовності до оперативного реагування на пожежі та НС як у мирний час, так і в умовах особливого періоду.

Відповідно до п.п. 4.2.1 п. 4.2 розділу 4 Положення про 16 ДПРЗ - До обов`язків 16 ДПРЗ належить організація функціонування 16 ДПРЗ у режимі постійної готовності до виконання необхідного комплексу пожежних, пошукових та інших невідкладних робіт в умовах НС, НП або загрози її виникнення.

Відповідно до Наказу ГУ ДСНС України у Донецькій області «Про підвищення оперативної готовності та забезпечення реагування на надзвичайні ситуації» від 21.02.2022 НС-1/49 продовжено посилений несення гарнізонної служби для особового складу структурних підрозділів Головного управління з 21 лютого 2022 року до окремого розпорядження. Організовано чергування в цілодобовому режимі, в т.ч. за місцем мешкання в телефонному режимі та інші обов`язки.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 (відповідач) перебуває на посаді заступника начальника 16 ДПРЗ.

Проаналізувавши Положення про 16 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, наказ ГУ ДСНС України у Донецькій області «Про підвищення оперативної готовності та забезпечення реагування на надзвичайні ситуації» від 21.02.2022 НС-1/49, з врахуванням обставин про введення з 24.02.2022 військового стану в України, на відміну від інших ОСОБА_1 має посиленні службові зобов`язання, а відтак він знаходиться постійно при виконанні службових обов`язків.

Враховуючи Наказ Головнокомандувача Збройних Сил України від 01.04.2023 № 89 «Про визначення районів ведення воєнних (бойових) дій» про те, що Костянтинівська міська територіальна громада в період з 01 по 31 березня 2023 року визначена як район ведення воєнних (бойових) дій, - то ОСОБА_1 як службова особа ДСНС на постійній основі був залучений до заходів пов`язаних з перебуванням в районах ведення воєнних (бойових) дій, що в повному обсязі підпадає під критерії п.п. 5 п. 4, п.п 1 п. 5 Наказу МВС України від 26.01.2023 № 35 «Про затвердження Порядку та умов виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту».

Наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 18.08.2006 № 540 затверджена Інструкція про порядок розслідування, ведення обліку нещасних випадків в органах і підрозділах МНС України (далі - Наказ № 540).

Наказ № 540 містить 6 розділів, зокрема:

- Розділом 2 передбачено «Розслідування та облік нещасних випадків»,

- Розділом 3 передбачено «Спеціальне розслідування нещасних випадків».

З матеріалів наданих позивачем вбачається:

а) Наказом 16-го Державного пожежно-рятувального загону від 04.03.2023 № 139 «Про призначення комісії із розслідування нещасного випадку» - відповідно до Наказу № 540 в терміни до 17.04.2023 року комісії провести розслідування нещасного випадку та надати відповідні документи на затвердження.

б) Наказом 16-го Державного пожежно-рятувального загону від 17.03.2023 № 209 «Про продовження строку розслідування нещасного випадку» відповідно до вимог п.п. 2.5 Наказу № 540 продовжено строк розслідування нещасного випадку до 01.04.2023 року.

в) Наказом 16-го Державного пожежно-рятувального загону від 04.09.2023 № 769 «Про призначення комісії із повторного розслідування нещасного випадку» - в терміни до 08.09.2023 року комісії провести повторне розслідування нещасного випадку та надати відповідні документи на затвердження.

З вищевказаних 3-х наказів від 04.03.2023, 17.03.2023, 04.09.2023 прямо вбачається, що було призначено розслідування нещасного випадку відповідно до Розділу 2 Наказу № 540, яке не є «спеціальним» відповідно до Розділу 3 цього ж Наказу № 540.

Розділ 2 Наказу № 540 містить підпункти від 2.1. до 2.27, які не передбачають призначення повторного розслідування нещасного випадку та призначення комісії для повторного розслідування.

В разі виникнення необхідності в повторному розслідуванні нещасного випадку та призначенні комісії для цього керівником органу чи підрозділу ДСНС за наявності до того підстав передбачених п.п. 3.1 Наказу № 540 повинен видати Наказ про спеціальне розслідування нещасного випадку.

Наказ 16-го Державного пожежно-рятувального загону від 04.09.2023 № 769 «Про призначення комісії із повторного розслідування нещасного випадку»:

- не є наказом відповідно до п.п. 3.3 Наказу № 540 щодо спеціального розслідування нещасного випадку та призначення складу комісії;

- не містить підстав для проведення спеціального розслідування передбачених п.п. 3.1 Наказу № 540.

Крім того, відповідно до п.п. 3.15 Наказу № 540 - У разі надходження скарги або незгоди з висновками спеціальної комісії щодо обставин та причин нещасного випадку керівник органу і підрозділу МНС України з метою забезпечення об`єктивності спеціального розслідування має право призначити повторне (додаткове) спеціальне розслідування такого випадку спеціальною комісією в іншому складі і за результатами її роботи скасувати висновки попередньої спеціальної комісії, вжити заходів до активізації роботи щодо запобігання виникненню подібних випадків, притягнути до відповідальності посадових осіб органів і підрозділів МНС України, які порушили вимоги законодавства про охорону праці.

З матеріалів справи, а саме з:

- Акту Нцз-5 від 01.04.2023 року,

- Акту Нцз-1 від 15.09.2023 року,

- Акту Нцз-5 від 15.09.2023 року

вбачається що одними з членів комісій по розслідуванню нещасного випадку:

- відповідно до Наказу 16-го Державного пожежно-рятувального загону від 04.03.2023 № 139 «Про призначення комісії із розслідування нещасного випадку» є:

- юрисконсульт 1 категорії ОСОБА_8 ;

- начальник служби (охорони праці) ОСОБА_9 .

- відповідно до Наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 від 04.09.2023 № 769 «Про призначення комісії із повторного розслідування нещасного випадку» є:

- юрисконсульт 1 категорії ОСОБА_8 ;

- начальник служби (охорони праці) ОСОБА_9 .

Тобто, безпідставне, не спеціальне, повторне розслідування нещасного випадку було проведено комісією в певній частині в одному і тому ж складі.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1215 ЦК України - Не підлягає поверненню безпідставно набуті:

1) заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача;

Подібні висновки щодо застосування ст. 1215 ЦК України викладені у: постановах Верховного Суду України від 22 січня 2014 року, справа № 6-151цс13, та від 02 липня 2014 року, справа № 6-91цс14; постановах Верховного Суду від 07 березня 2018 року, справа № 517/186/17, від 28 березня 2018 року, справа № 173/166/17, від 03 травня 2018 року, справа № 473/2859/17.

Згідно з пунктом 24 постанови Пленуму Верховного Суду України від 24.12.1999 № 13 «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці», до лічильних (рахункових) помилок належать неправильності в обчисленнях, дворазове нарахування заробітної плати за один і той самий період тощо. Не можуть вважатися ними не пов`язані з обчисленнями помилки в застосуванні закону та інших нормативно-правових актів, що має місце по даній справі. Це може бути, наприклад, отримання неправильного підсумку при складанні, невірне написання суми, помилки при введенні початкових даних в комп`ютерну програму, які не вимагають правової оцінки. Таким чином, рахункова помилка - це результат неправильного застосування правил арифметики, - не більш того. Різновидом лічильної помилки може бути, наприклад, отримання неправильного результату при додаванні.

Вказані кошти 16 Державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області за шкоду завдану здоров`ю були виплачені добровільно, на законних підставах, за відсутності рахункової помилки з їх боку. Будь-які матеріали що містяться при позовній заяві не вказують на недобросовісність відповідача ОСОБА_1 щодо отримання таких коштів.

Конституційний Суд України зазначав, що «обмеження щодо реалізації конституційних прав і свобод не можуть бути свавільними та несправедливими, вони мають встановлюватися виключно Конституцією і законами України, переслідувати легітимну мету, бути обумовленими суспільною необхідністю досягнення цієї мети, пропорційними та обґрунтованими, у разі обмеження конституційного права або свободи законодавець зобов`язаний запровадити таке правове регулювання, яке дасть можливість оптимально досягти легітимної мети з мінімальним втручанням у реалізацію цього права або свободи і не порушувати сутнісний зміст такого права» (абзац 3 підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини Рішення від 1 червня 2016 року № 2-рп/2016).

Крім того, Конституційний Суд України також акцентував, що держава, виконуючи свій головний обов`язок - утвердження і забезпечення прав і свобод людини ( ч. 2 статті 3 Конституції України) - повинна не тільки утримуватися від порушень чи непропорційних обмежень прав і свобод людини, але й вживати належних заходів для забезпечення можливості їх повної реалізації кожним, хто перебуває під її юрисдикцією; з цією метою законодавець та інші органи публічної влади мають забезпечувати ефективне юридичне регулювання, яке відповідає конституційним нормам і принципам, та створювати механізми, необхідні для задоволення потреб та інтересів людини (абзац 1 пункту 3 мотивувальної частини Рішення від 1 червня 2016 року № 2-рп/2016).

Наведені юридичні позиції Конституційного Суду України є застосовними до реалізації також соціальних та економічних прав і свобод людини, оцінки державного втручання до їх сфери, зокрема права на соціальний захист та виплати (ч. 1 статті 46 Конституції України).

Відповідно до ч. 3 статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, інші види допомоги.

Конституційний Суд України зауважив, що зміст права на соціальний захист, гарантований ст. 46 Конституції України, узгоджується з її приписами, за якими, зокрема, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Конституційний Суд України наголосив, що верховенство права слід розуміти, зокрема, як механізм забезпечення контролю над використанням влади державою та захисту людини від свавільних дій державної влади (абзац 3 пункту 4 мотивувальної частини Рішення від 20 червня 2019 року № 6-р/2019).

Відповідно до Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу (частина 1 ст. 17);

Держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей (частина 5 ст. 17); захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є обов`язком громадян України (частина 1 ст. 65).

Конституційний Суд України вказував, що:

- «визначений законами України відповідно до положень ст. 17 Конституції України комплекс організаційно-правових та економічних заходів, спрямованих на забезпечення соціального захисту військовослужбовців, членів інших військових формувань, зумовлений не їх непрацездатністю або відсутністю достатніх засобів для існування, а особливістю професійних обов`язків, пов`язаних з ризиком для життя та здоров`я, певним обмеженням конституційних прав і свобод,

- «Соціальні гарантії військовослужбовців випливають з характеру покладених на них службових обов`язків у зв`язку з виконанням ними державних функцій» (абзаци 10, 11 пункту 3 мотивувальної частини Рішення від 17 березня 2004 року № 7-рп/2004

- «Норми-принципи ч. 5 статті 17 Конституції України щодо забезпечення державою соціального захисту громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей є пріоритетними та мають безумовний характер» (перше речення абзацу 8 підпункту 2.2 пункту 2 Рішення від 20 грудня 2016 року № 7-рп/2016).

Також Конституційний Суд України у Рішенні від 18 грудня 2018 року № 12-р/2018 сформулював юридичну позицію щодо розуміння змісту статтей 17, 65 Конституції України і визначив, що громадяни України, які захищають Вітчизну, незалежність та територіальну цілісність України, виконують конституційно значущі функції; тож держава повинна надавати їм і членам їхніх сімей особливий статус та забезпечувати додаткові гарантії соціального захисту відповідно до ч. 5 статті 17 Конституції України як під час проходження служби, так і після її закінчення; щодо осіб, на яких покладається обов`язок захищати Україну, її незалежність та територіальну цілісність, та членів їхніх сімей частиною п`ятою статті 17 Конституції України передбачено особливий соціальний захист, який не обмежено умовами й рівнем, встановленими у ст. 46 Основного Закону України; закріплення в Конституції України обов`язку держави щодо забезпечення соціального захисту громадян України, які захищають Вітчизну, суверенітет і територіальну цілісність України, є запорукою його реалізації державою та недопущення зниження рівня соціального захисту цих осіб та членів їхніх сімей (абзаци 2 -4 пункту 3 мотивувальної частини).

У Рішенні від 20 грудня 2016 року № 7-рп/2016 Конституційний Суд України зазначив, що приписи ст. 17 містяться в розділі I «Загальні засади» Конституції України, який визначає такі основи конституційного ладу в Україні, як, зокрема, суверенітет, територіальна цілісність та недоторканність України, захист яких покладається на Збройні Сили України та інші військові формування. Зазначене є підставою для висновку, що особи, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, створених відповідно до законів України, а також члени їхніх сімей мають спеціальний статус та особливі умови соціального захисту (абзаци 1, 3, 4 підпункту 2.2 пункту 2 мотивувальної частини).

Конституційний Суд України вважає, що з урахуванням вимог ч. 5 статті 17 Конституції України метою законодавчого регулювання в цій сфері є як усебічне соціальне забезпечення військовослужбовців, яке компенсуватиме установлені законом обмеження та умови служби, властиві цій категорії громадян, так і підвищення мотивації особового складу Збройних Сил України та інших військових формувань у виконанні ними покладених на них функцій щодо оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Крім того, предметом законодавчого регулювання соціального захисту військовослужбовців є питання, пов`язані з тим, що статус військовослужбовців обумовлює високий ризик отримання поранення, ушкодження здоров`я чи навіть загибелі під час виконання службових обов`язків під час захисту Вітчизни.

Така позиція відповідає Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо людських прав військовослужбовців від 24 лютого 2010 року CM/Rec (2010)4, відповідно до якої: якщо військовослужбовці отримують поранення під час служби, їм слід надавати належне медичне обслуговування та, за потреби, надбавки; має також існувати система компенсацій і, за потреби, надбавок у разі смерті на службі у збройних силах; для осіб, які залишають збройні сили, та які отримали поранення або захворіли внаслідок служби, має бути доступна відповідна компенсаційна схема (пункти 72, 73).

За таких обставин, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позову.

На підставі наведеного, ст.ст. 12, 13, 76-81, 247, 263-265, ЦПК України, суд,-

ухвалив:

В задоволенні позову 16 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (код ЄДРПОУ 38152963, місце знаходження: вул. Бурденко, 24, м. Костянтинівка, Донецька область, 85102 ) до ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 ) про стягнення безпідставно отриманої частини додаткової винагороди відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Черкаського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Головуючий: Р.В.Демчик.

Повне судове рішення складено 24.07.2024 року.

Головуючий: Р. В. Демчик

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення24.07.2024
Оприлюднено09.08.2024
Номер документу120880406
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів)

Судовий реєстр по справі —233/6072/23

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Віталіна ГАЙДАШ

Ухвала від 22.11.2024

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Постанова від 19.11.2024

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Постанова від 19.11.2024

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Ухвала від 05.11.2024

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Ухвала від 30.09.2024

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Ухвала від 28.08.2024

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Сіренко Ю. В.

Рішення від 24.07.2024

Цивільне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Демчик Р. В.

Рішення від 18.07.2024

Цивільне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Демчик Р. В.

Ухвала від 03.01.2024

Цивільне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Демчик Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні