Ухвала
від 09.08.2024 по справі 405/4037/24
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/4037/24

провадження № 1-кс/405/2047/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.08.2024 м. Кропивницький

Ленінський районний суд м. Кіровограда у складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

з участю прокурора ОСОБА_3 ,

підозрюваної ОСОБА_4 ,

захисника адвоката ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_6 , яке погоджене прокурором відділу Кіровоградської обласної прокуратури ОСОБА_7 , про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м. Чугуїв, Харківської області, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , та проживає за адресою: АДРЕСА_2 , з вищою освітою, заміжньої, раніше не судимої,

підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 366-3 КК України, у кримінальному провадженні, відомості про які внесені 20.02.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024120000000240, -

ВСТАНОВИВ:

09.07.2024 до Ленінського районного суду м. Кіровограда від старшого слідчого ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_6 надійшло клопотання, у якому слідчий просить застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді застави 20 (двадцять) розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 60560,00 гривень.

Мотивуючи клопотання про застосування запобіжного заходу слідчим зазначено, що органом досудового розслідування обґрунтовано підозрюється ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 366-3 КК України.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав за обставин, які в ньому зазначені, просив задовольнити.

Підозрювана заперечила щодо задоволення клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді застави, мотивуючи це тим, що в жовтні 2023 внесені зміни щодо подачі декларації членами сімей військовослужбовців, а тому, вважає, що у неї не виник обов`язок щодо подачі декларації.

Захисник заперечив відносно задоволення клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді застави, подав письмові заперечення, у яких вказав, що у його підзахисної не було обов`язку подати декларацію, оскільки її чоловік є військовослужбовцем, вимоги Закону України «Про запобігання та протидії корупції» в даному випадку не застосовуються, оскільки ОСОБА_4 перебуває у зареєстрованому шлюбі ОСОБА_8 , який є військовослужбовцем; просив відмовити в задоволенні клопотання слідчого.

Заслухавши прокурора, підозрювану, захисника, дослідивши клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави та матеріали, якими він обґрунтовується, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що слідчими ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про які внесені 20.02.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024120000000240 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 366-3 КК України.

08.07.2024 ОСОБА_4 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 366-3 КК України, згідно якої, ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» (далі ДП «ДГ «Червоний Землероб», Господарство) код ЄДРПОУ 00729913 є державним підприємством. Місцезнаходження: 27241 с. Чарівне, Кропивницького району (Бобринецького району), Кіровоградської області.

Відповідно до Статуту ДП «ДГ «Червоний Землероб» затвердженого 09 січня 2014 року президентом національної академії аграрних наук України ОСОБА_9 визначено наступне:

ДП «ДГ «Червоний Землероб» підпорядковане Національній академії аграрних наук України, як органу управління державним майном, закріпленим за господарством.

ДП «ДГ «Червоний Землероб», як Господарство створене постановою Ради Міністрів УРСР від 18 лютого 1947 року № 197 і є правонаступником майна, землі, майнових прав і зобов`язань Державного підприємства «Дослідне господарство «Червоний землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства степової зони Національної академії аграрних наук України».

Діюче найменування Господарства визначене наказом Національної академії аграрних наук України від 16 грудня 2013 року № 172 «Про перепідпорядкування Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції та її мережі».

Господарство створене з метою організаційно-господарського забезпечення науково-дослідним установам Академії умов для проведення досліджень, випробувань і доопрацювання наукових розробок, їх апробації, проведення виробничої перевірки і впровадження їх у виробництво та іншої господарської діяльності.

Господарство є державним сільськогосподарським статутним суб`єктом підприємницької діяльності, що здійснює дослідну, господарську і комерційну діяльність з метою досягнення позитивних економічних результатів та одержання прибутку.

Господарство є державним підприємством, що діє на основі державної форми власності, як самостійний суб`єкт господарювання.

Господарство є юридичною особою. Права та обов`язки юридичної особи Господарство набуває з дня його державної реєстрації, яка здійснюється в установленому порядку за місцем його знаходження.

Господарство здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України, зокрема, згідно з Законами України «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», Цивільним та Господарським кодексами України, Статутом Академії та її постановами, наказами і розпорядженнями, статутом наукової установи, якій воно підпорядковане, та цим Статутом.

Статут Господарства затверджується президентом або віце-президентом Академії після погодження цього Статуту науковою установою, якій безпосередньо підпорядковується господарство.

Господарство має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, в разі потреби реєстраційні рахунки у відділеннях Державного казначейства, діє за принципом повного господарського розрахунку, має гербову печатку зі своїм повним найменуванням, ідентифікаційним кодом і належністю до Національної академії аграрних наук України, кутовий штамп та інші печатки і штампи необхідні для ведення діловодства, знак для товарів і послуг.

Так, встановлено, що ОСОБА_10 , відповідно до наказу № 51-к від 18.05.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України, призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» з 18.05.2017.

Наказом № 72-к від 05.07.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України ОСОБА_10 , призначено на посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» за контрактом терміном на 5 років з 05.07.2017 по 04.07.2022.

04.07.2022 відповідно до наказу № 48-к від 27.06.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , звільнено з посади директора ДП «ДГ «Червоний Землероб».

Наказом № 54-к від 05.07.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» з 05.07.2022.

Наказом № 458 від 09.03.2023 Фонду державного майна України ОСОБА_4 , звільнено з посади виконуючої обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» 13.03.2023.

Відповідно до роз`яснення Національного агентства з питань запобігання корупції під посадовими особами юридичних осіб публічного права, насамперед комунальних та державних установ і підприємств слід розуміти осіб, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. У разі визначення посадових осіб на державних підприємствах до уваги слід також брати положення частини третьої статті 65 Господарського кодексу України. Зважаючи на зміст цієї норми, посадовими особами підприємства є керівник, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємств. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи. Визначальним при цьому є обсяг повноважень відповідного працівника.

Відповідно до норм Цивільного кодексу України, Конституції України, Господарського кодексу України - ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» є юридичною особою публічного права.

Таким чином, ОСОБА_4 у період з 18.05.2017 по 13.03.2023 обіймаючи посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб», являлась посадовою особою юридичної особи публічного права, а отже відповідно до положень Закону України «Про запобігання корупції» являлась особою уповноваженою на виконання функцій Держави.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», такими суб`єктами є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, члени Ради Національного банку України (крім Голови Національного банку України), особи, які входять до складу наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, члени Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, які не є особами, зазначеними у пункті 1 частини першої цієї статті, посадові особи та інспектори Інспекції із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, члени Ради Аудиторської палати України, посадові особи Аудиторської палати України та працівники комітету з контролю якості аудиторських послуг Аудиторської палати України та комітетів з контролю якості аудиторських послуг професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, Голова, заступники Голови, інші члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, крім обраних з числа здобувачів вищої освіти та представників всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців, а також посадові особи секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Положеннями частини 1 статті 45Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до частини 2 статті 45Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані до 1 квітня наступного року після року припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 04.12.2020 № 1074-ІХ, який набув чинності з 30.12.2020, доповнено Кримінальний кодекс України статтею 366-3 КК та встановлено кримінальну відповідальність за умисне неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до ст. 366-2 КК України суб`єктами декларування у цій статті та статті 366-3 КК України є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Рішенням Національногоагентства зпитань запобіганнякорупції «Профункціонування Єдиногодержавного реєструдекларацій осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування» від 10.06.2016 № 3 затверджено: 1) Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 2) Форму декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 3) Форму повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування.

Відповідно до Розділу І Загальні положення, Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції 23.07.2021 № 449/21, Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за № 987/36609, визначено що Порядок визначає процедуру заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачених статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - декларація) (далі - Закон).

Розділом ІІ Порядку подання декларації, визначено: пункт 1 Декларація заповнюється та подається особисто суб`єктом декларування шляхом заповнення відповідної електронної форми після автентифікації у власному персональному електронному кабінеті у Реєстрі. Декларація подається незалежно від того, перебуває суб`єкт декларування в Україні чи за її межами. Паперова копія декларації до Національного агентства не подається.

Пункт 2. Суб`єкти декларування подають декларації з додержанням таких вимог: 1) щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Законом можуть бути встановлені інші строки подання щорічної декларації. Суб`єкт декларування, поновлений на роботі за рішенням суду після завершення періоду декларування, до 01 квітня року, наступного за роком, у якому відбулося поновлення, подає щорічну декларацію за рік, у якому відбулось поновлення. Якщо така особа поновлена на роботі до завершення періоду декларування, щорічна декларація подається за минулий рік. Щорічна декларація за час вимушеного прогулу не подається. Якщо особа, яка припинила здійснення діяльності, до завершення визначеного Законом строку подання щорічної декларації знов починає здійснення діяльності, вона подає щорічну декларацію як особа, яка продовжує здійснювати діяльність. Щорічна декларація (після звільнення) у такому випадку не подається; 2) декларація при звільненні - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону - не пізніше 30 календарних днів з дня припинення діяльності. Така декларація подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону, крім декларації кандидата на посаду. Декларація при звільненні не подається у таких випадках: особа, яка припинила здійснення діяльності на одній посаді, продовжує здійснювати діяльність на іншій посаді; особа, яка припинила здійснення діяльності, упродовж 30 календарних днів з дня припинення діяльності знову розпочала здійснення діяльності. Втрата статусу суб`єкта декларування у зв`язку із внесенням змін до закону або статусу юридичної особи публічного права не вважається припиненням діяльності та не зобов`язує особу подавати декларацію будь-якого виду.

Пункт 3. Суб`єкт декларування до початку заповнення декларації повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Пункт 4. Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації. Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Пункт 5. Суб`єкт декларування підписує декларацію шляхом накладання на неї особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Пункт 6. Подання декларації до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.

Пункт 7. Суб`єкт декларування має право за власною ініціативою подати виправлену декларацію, але не більше трьох разів упродовж семи днів після дня подання первинної декларації, шляхом створення та подання виправленої декларації до Реєстру.

Отже, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, на території України з 24.02.2022 введено воєнний стан, у зв`язку з чим було призупинене обов`язкове подання електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Водночас, Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» від 20.09.2023 № 3384-IX до Закону України «Про запобігання корупції» внесено зміни та визначено пункт 2-7 Розділу 8 «Прикінцеві положення» викладено в такій редакції: установити, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року.

Отже, відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 будучи суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та обов`язок подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування і відповідно є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, та відповідно до ст.ст. 45, 46, п. 2-7 Розділу 8 «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язана була подати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 та 2022 роки у строк до 31.01.2024.

Відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції № 47-08/26404-24 від 17.04.2024 встановлено, що ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» останню дію щодо подання щорічної декларації за 2020 рік вчинила 31.03.2021 о 19:52:19, а останню дію (Перегляд бесіди) 31.03.2024 о 19:55:06, після цього до теперішнього часу ОСОБА_4 будь-яких дій в Реєстрі не вчиняла.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , було відомо про обов`язок обов`язкового електронного декларування, що підтверджується тим фактом, що ОСОБА_4 неодноразово здійснювала подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме: 09.11.2017 о 15:06:37 декларація (Кандидата на посаду), 30.03.2018 о 11:18:39 декларація (Щорічна), 09.04.2019 о 21:55:12 декларація (Щорічна), 31.05.2020 о 18:23:41 декларація (Щорічна), 07.06.2020 о 13:13:01 виправлена декларація (Щорічна) та 31.03.2021 о 19:52:19 декларація (Щорічна).

Незважаючи на вказані обставини, ОСОБА_4 , діючи з прямим умислом, усвідомлюючи суспільно-небезпечнийхарактер свогодіяння,посягаючи навстановлений законодавствомпорядок функціонуваннясистеми запобіганнякорупції вУкраїні,нехтуючи покладенимина неїобов`язкамищодо необхідностіподачі щорічноїдекларації особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування,всупереч вимогамКримінального кодексуУкраїни,Закону України«Про запобіганнякорупції»,рішення «Профункціонування Єдиногодержавного реєструдекларацій осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування»,умисно вирішилане подаватидекларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядуванняза минуліроки,а самеза 2021та 2022роки.

В подальшому ОСОБА_4 усвідомлюючи протиправний характер своєї бездіяльності та порушуючи вимоги Законів у період з 20 вересня 2023 року до 00 годин 00 хвилин 31 січня 2024 року умисно не подала у встановленому законом порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 та 2022 роки.

Своїми умиснимипротиправними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинилакримінальне правопорушення,передбачене ст.366-3КК України, тобто умисне неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій Держави, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції».

Крім того, встановлено, що ОСОБА_10 , відповідно до наказу № 51-к від 18.05.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України, призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» з 18.05.2017.

Наказом № 72-к від 05.07.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України ОСОБА_10 , призначено на посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» за контрактом терміном на 5 років з 05.07.2017 по 04.07.2022.

04.07.2022 відповідно до наказу № 48-к від 27.06.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , звільнено з посади директора ДП «ДГ «Червоний Землероб».

Наказом № 54-к від 05.07.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ "Червоний Землероб» з 05.07.2022.

Наказом № 458 від 09.03.2023 Фонду державного майна України ОСОБА_4 , звільнено з посади виконуючої обов`язки директора ДП "ДГ "Червоний Землероб" 13.03.2023.

Відповідно до роз`яснення Національного агентства з питань запобігання корупції під посадовими особами юридичних осіб публічного права, насамперед комунальних та державних установ і підприємств слід розуміти осіб, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. У разі визначення посадових осіб на державних підприємствах до уваги слід також брати положення частини третьої статті 65 Господарського кодексу України. Зважаючи на зміст цієї норми, посадовими особами підприємства є керівник, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємств. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи. Визначальним при цьому є обсяг повноважень відповідного працівника.

Відповідно до норм Цивільного кодексу України, Конституції України, Господарського кодексу України - ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» є юридичною особою публічного права.

Таким чином, ОСОБА_4 у період з 18.05.2017 по 13.03.2023 обіймаючи посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб», являлась посадовою особою юридичної особи публічного права, а отже відповідно до положень Закону України «Про запобігання корупції» являлась особою уповноваженою на виконання функцій Держави.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», такими суб`єктами є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, члени Ради Національного банку України (крім Голови Національного банку України), особи, які входять до складу наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, члени Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, які не є особами, зазначеними у пункті 1 частини першої цієї статті, посадові особи та інспектори Інспекції із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, члени Ради Аудиторської палати України, посадові особи Аудиторської палати України та працівники комітету з контролю якості аудиторських послуг Аудиторської палати України та комітетів з контролю якості аудиторських послуг професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, Голова, заступники Голови, інші члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, крім обраних з числа здобувачів вищої освіти та представників всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців, а також посадові особи секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Положеннями частини 1 статті 45Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до частини 2 статті 45Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані до 1 квітня наступного року після року припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 04.12.2020 № 1074-ІХ, який набув чинності з 30.12.2020, доповнено Кримінальний кодекс України статтею 366-3 КК та встановлено кримінальну відповідальність за умисне неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до ст. 366-2 КК України суб`єктами декларування у цій статті та статті 366-3 КК України є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Рішенням Національногоагентства зпитань запобіганнякорупції «Профункціонування Єдиногодержавного реєструдекларацій осіб,уповноважених навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування» від 10.06.2016 № 3 затверджено: 1) Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 2) Форму декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 3) Форму повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування.

Відповідно до Розділу І Загальні положення, Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції 23.07.2021 № 449/21, Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за № 987/36609, визначено що Порядок визначає процедуру заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачених статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - декларація) (далі - Закон).

Розділом ІІ Порядку подання декларації, визначено: пункт 1 Декларація заповнюється та подається особисто суб`єктом декларування шляхом заповнення відповідної електронної форми після автентифікації у власному персональному електронному кабінеті у Реєстрі. Декларація подається незалежно від того, перебуває суб`єкт декларування в Україні чи за її межами. Паперова копія декларації до Національного агентства не подається.

Пункт 2. Суб`єкти декларування подають декларації з додержанням таких вимог: 1) щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Законом можуть бути встановлені інші строки подання щорічної декларації. Суб`єкт декларування, поновлений на роботі за рішенням суду після завершення періоду декларування, до 01 квітня року, наступного за роком, у якому відбулося поновлення, подає щорічну декларацію за рік, у якому відбулось поновлення. Якщо така особа поновлена на роботі до завершення періоду декларування, щорічна декларація подається за минулий рік. Щорічна декларація за час вимушеного прогулу не подається. Якщо особа, яка припинила здійснення діяльності, до завершення визначеного Законом строку подання щорічної декларації знов починає здійснення діяльності, вона подає щорічну декларацію як особа, яка продовжує здійснювати діяльність. Щорічна декларація (після звільнення) у такому випадку не подається; 2) декларація при звільненні - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону - не пізніше 30 календарних днів з дня припинення діяльності. Така декларація подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону, крім декларації кандидата на посаду. Декларація при звільненні не подається у таких випадках: особа, яка припинила здійснення діяльності на одній посаді, продовжує здійснювати діяльність на іншій посаді; особа, яка припинила здійснення діяльності, упродовж 30 календарних днів з дня припинення діяльності знову розпочала здійснення діяльності. Втрата статусу суб`єкта декларування у зв`язку із внесенням змін до закону або статусу юридичної особи публічного права не вважається припиненням діяльності та не зобов`язує особу подавати декларацію будь-якого виду.

Пункт 3. Суб`єкт декларування до початку заповнення декларації повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Пункт 4. Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації. Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Пункт 5. Суб`єкт декларування підписує декларацію шляхом накладання на неї особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Пункт 6. Подання декларації до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.

Пункт 7. Суб`єкт декларування має право за власною ініціативою подати виправлену декларацію, але не більше трьох разів упродовж семи днів після дня подання первинної декларації, шляхом створення та подання виправленої декларації до Реєстру.

Отже, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Отже, відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 будучи суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та обов`язок подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування і відповідно є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, та відповідно до ст. ст. 45, 46 Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язана була подати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік у строк до 01.04.2024.

Відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції № 47-08/26404-24 від 17.04.2024 встановлено, що ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» останню дію щодо подання щорічної декларації за 2020 рік вчинила 31.03.2021 о 19:52:19, а останню дію (Перегляд бесіди) 31.03.2024 о 19:55:06, після цього до теперішнього часу ОСОБА_4 будь-яких дій в Реєстрі не вчиняла.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 було відомо про обов`язок обов`язкового електронного декларування, що підтверджується тим фактом, що ОСОБА_4 неодноразово здійснювала подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме: 09.11.2017 о 15:06:37 декларація (Кандидата на посаду), 30.03.2018 о 11:18:39 декларація (Щорічна), 09.04.2019 о 21:55:12 декларація (Щорічна), 31.05.2020 о 18:23:41 декларація (Щорічна), 07.06.2020 о 13:13:01 виправлена декларація (Щорічна) та 31.03.2021 о 19:52:19 декларація (Щорічна).

Незважаючи на вказані обставини, ОСОБА_4 , діючи з прямим умислом, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, посягаючи на встановлений законодавством порядок функціонування системи запобігання корупції в Україні, нехтуючи покладеними на неї обов`язками щодо необхідності подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, всупереч вимогам Кримінального кодексу України, Закону України «Про запобігання корупції», рішення «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», умисно вирішила не подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік.

В подальшому ОСОБА_4 усвідомлюючи протиправний характер своєї бездіяльності та порушуючи вимоги Законів у період з 01 січня 2024 року до 00 годин 00 хвилин 01 квітня 2024 року умисно не подала у встановленому законом порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік.

За практикою Європейського суду з прав людини розумна підозра у вчиненні кримінального правопорушення, про яку йдеться у статті 5 (підпункт «с» пункту 1) Конвенції, передбачає наявність обставин або відомостей, які переконали б неупередженого спостерігача, що ця особа, можливо, вчинила злочин. Також ЄСПЛ у своїй практиці неодноразово зазначав, що факти, які є причиною виникнення підозри, не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтування обвинувального вироку чи висунення обвинувачення.

Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення обвинувачення, відповідно обставини здійснення підозрюваним конкретних дій та доведеність його вини потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні під час подальшого досудового розслідування.

Термін «обґрунтована підозра», згідно практики ЄСПЛ у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.04.2011 року, означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа про яку йдеться мова, могла вчинити правопорушення.

Для цілей повідомлення особі про підозру стандарт «достатніх підстав (доказів)» передбачає наявність доказів, які лише об`єктивно пов`язують підозрюваного з певним кримінальним правопорушенням (демонструють причетність до його вчинення) і є достатніми, щоб виправдати подальше розслідування для висунення обвинувачення або спростування такої підозри (рішення ЄСПЛ у справах «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994 та «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990).

Одночасно з цим, слідчим суддею звертає увагу на те, що, сама по собі підозра у вчиненні злочину без урахування особи підозрюваного, способу вчинення злочину, доказів, які підтверджують її винуватість та інших обставин, які мають відношення до справи, не може бути підставою для застосування до підозрюваної запобіжного заходу.

Законодавець на теперішній час зобов`язує слідчого суддю і суд підходити до вирішення питання про обрання запобіжного заходу не механічно, а оціночно щодо кожної окремої підстави, керуючись у цьому разі принципом презумпції невинуватості й правилами, які з цього принципу випливають, у тому числі, правилом про тлумачення всіх сумнівів у доведеності обставин, на яких ґрунтуються обвинувачення та ризики, на користь підозрюваного/обвинуваченого.

Так, ст. 3 Закону України «Про запобігання та протидії корупції» визначено перелік суб`єктів на яких розповсюджується сфера дії цього Закону та у яких виникає обов`язок подачі декларацій. ОСОБА_4 у період з 18.05.2017 по 13.03.2023 обіймала посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб», яке є державним підприємством.

Дійсно, ОСОБА_4 у відповідності до п «а» ч. 2 ст. 3 Закону України «Про запобігання та протидії корупції» є суб`єктом, на якого розповсюджується сфера дії Закону.

Однак, Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», внесені зміни до Закону України «Про запобігання та протидії корупції», а саме доповнено, зокрема ч. 7, а саме: Суб`єкти декларування з числа військовослужбовців Державної прикордонної служби України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Управління державної охорони України, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, а також поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій у порядку, визначеному частиною четвертою статті 24 Закону України "Про Національну поліцію" (крім суб`єктів декларування із числа військовослужбовців, зазначених у пунктах 1-5 цієї частини), зобов`язані подати визначені цією статтею декларації не пізніше 90 календарних днів з дня настання першої з таких обставин - припинення або скасування воєнного стану чи звільнення з військової служби (служби в поліції); та ч. 14, а саме: Суб`єкти декларування, які серед членів сім`ї у відповідному звітному періоді мають осіб, щодо яких наявні зазначені у частинах сьомій (крім осіб, зазначених у пунктах 1-4 частини сьомої цієї статті), восьмій - тринадцятій цієї статті обставини (у тому числі якщо такі члени сім`ї не належать до суб`єктів декларування), зобов`язані подати визначені цією статтею декларації у строки, визначені частинами сьомою - тринадцятою цієї статті відповідно. Вказаний закон набрав законної сили 12.10.2023, тобто, з 12.10.2023 суб`єкти декларування з числа члені сім`ї, які проходять службу в Збройних Силах України, мають подати декларацію у разі: припинення або скасування воєнного стану чи звільнення з військової служби, не пізніше 90 календарних днів з дня настання однієї з цих подій.

Згідно наданої довідки т.в.о. начальник командира військової частини НОМЕР_2 від 30.07.2024 №105 солдат ОСОБА_8 , з 09.05.2023 по теперішній час перебуває на військовій службі у в/ч НОМЕР_2 .

Відповідно до свідоцтва про шлюб (ас.35) від 19.08.2019 серії НОМЕР_3 , 19.08.2019 між ОСОБА_11 та ОСОБА_12 укладено шлюб, актовий запис №1187. Тобто, ОСОБА_4 є членом сім`ї (дружиною) ОСОБА_11 , який з 09.05.2023 по теперішній час є військовослужбовцем ЗСУ.

Відповідно до п. «а» ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання та протидії корупції» членами сім`ї є: особа, яка перебуває у шлюбі із суб`єктом, зазначеним у частині першій статті 3 цього Закону, та діти зазначеного суб`єкта до досягнення ними повноліття - незалежно від спільного проживання із суб`єктом.

Вказане свідчить, що ОСОБА_4 , будучи дружиною військовослужбовця ЗСУ, згідно з ч. ч. 7, 14 Закону України «Про запобігання та протидії корупції» не мала обов`язку подати декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування в строку з 00 год. 00 хв. 01.01.2024 до 00 год. 00 хв. 01.04.2024.

Так, ст. 366-3 КК України передбачає відповідальність за умисне неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції».

Суб`єктом кримінальної відповідальності за вказаний вище злочин є особа, яка є суб`єктом декларуванням та умисно не подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції».

Однак, за вказаного вище обґрунтування, ОСОБА_4 хоча і є суб`єктом декларування в розумінні п «а» ч. 2 ст. 3 Закону України «Про запобігання та протидії корупції», але відповідно до ч. 14 ст. 35 Закону України «Про запобігання та протидії корупції» має право подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції», або до 00 год. 00 хв. 01.04.2024, або у разі настання подій, які передбачені ч. 7 ст. 45 Закону України «Про запобігання та протидії корупції».

Наведені вище обставини ставлять під обґрунтований сумній обґрунтованість підозри від 08.07.2024, про яку повідомлено ОСОБА_4 .

Також, в ході розгляду клопотання слідчий суддею не встановлено достатніх підстав вважати про наявність в діях ОСОБА_4 ризиків, на які посилаються слідчий, прокурор та як наслідок підстав для застосування взагалі до ОСОБА_4 запобіжного заходу.

Відповідно ч.ч. 1, 2 ст. 194 КК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:

1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;

2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;

3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Слідчий суддя, суд зобов`язаний постановити ухвалу про відмову в застосуванні запобіжного заходу, якщо під час розгляду клопотання прокурор не доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієї статті.

Слідчий суддя при вирішенні питання про застосування запобіжного заходу зважаючи на пред`явлену підозру, яку не можна вважати обґрунтованою, за наведеного вище обґрунтування, відсутність заявлених стороною обвинувачення ризиків та підстав для застосування до ОСОБА_4 запобіжного заходу, відмовляє в задоволенні клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до ОСОБА_4 .

На підставі викладеного, керуючись вимогами статей 40, 131, 132, 176-178, 183-184, 194, 196 - 197, 309, 395 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання слідчого ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до ОСОБА_4 відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_13

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення09.08.2024
Оприлюднено13.08.2024
Номер документу120941002
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —405/4037/24

Ухвала від 01.10.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 17.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 17.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 03.09.2024

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Широкоряд Р. В.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні