Ухвала
від 17.09.2024 по справі 405/4037/24
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/4037/24

провадження № 1-кс/405/2621/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.09.2024 м. Кропивницький

Ленінський районний суд м. Кіровограда у складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

з участю прокурора ОСОБА_3 ,

підозрюваної ОСОБА_4 ,

захисника - адвоката ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_6 , яке погоджене прокурором відділу Кіровоградської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки м. Чугуїв, Харківської області, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , та проживає за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимої,

підозрюваної у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ст. 366-3 КК України, у кримінальному провадженні, відомості про які внесені 20.02.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024120000000240, -

ВСТАНОВИВ:

10.09.2024 до Ленінського районного суду м. Кіровограда від старшого слідчого ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_6 надійшло клопотання, у якому слідчий просить застосувати до підозрюваної ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді застави у розмірі 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 908400 гривень.

Мотивуючи клопотання про застосування запобіжного заходу слідчим зазначено, що органом досудового розслідування обґрунтовано підозрюється ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ст. 366-3 КК України та наявність ризиків, які передбачені п. п. 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав за обставин, які в ньому зазначені, просив його задовольнити.

Підозрювана заперечувала щодо задоволення клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді застави, мотивуючи це тим, що вона має на утриманні двох неповнолітніх дітей; її чоловік є військовим; її жодного разу не викликали для допиту; влітку 2022 року вже був воєнний стан на території України, а ціноутворення було не стабільне, письмово зверталась до Торгово-промислової палати та у відповідь отримала діапазон цін, які існували на той час. Просила відмовити у задоволенні клопотання.

Захисник заперечував відносно задоволення клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді застави, подав письмові заперечення, які підтримав в судовому засіданні, зазначив, що обґрунтованість підозри, про яку повідомлено ОСОБА_4 за ч. 5 ст. 191 КК України базується тільки на обставинах, які викладено в товарознавчій експертизі, однак, цей експерт не визначав розмір шкоди, завданої ДП «ДГ «Червоний землероб»; згідно відповіді Кіровоградської регіональної ТПП №В-262 визначено, що ринкова вартість озимої фуражної пшениці варіювалась від 2250 - 2750 грн.; купівлю - продаж пшениці озимої 4 класу було здійснено по ціні 2456,14 грн. за одну тонну; за вказаних обставин захисник вважає, що діями ОСОБА_4 не завдана шкода, яка була завдана ДП «ДГ «Червоний землероб», а тому підозра за ч. 5 ст. 191 КК України є необґрунтованою; захисник вважає, що ризики, які заявлені стороною обвинувачення, передбачені п.п. 1-5 ч. 1 ст. 177 КПК України, є необґрунтованими; окрім цього, захисником зазначено, що ухвалою слідчого судді від 09.08.2024 відмовлено в задоволенні клопотання слідчого про застосування до ОСОБА_4 запобіжного заходу з тих підстав, що підозра за ст. 366-3 КК України є необґрунтованою, вказана ухвала залишена без змін ухвалою Кропивницького апеляційного суду від 03.09.2024.

Заслухавши прокурора, підозрювану, захисника, дослідивши клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави та матеріали, якими воно обґрунтовується, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що слідчими ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про які внесені 20.02.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024120000000240 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ст. 366-3 КК України.

08.07.2024 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 366-3 КК України.

02.09.2024 ОСОБА_4 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінального правопорушення та повідомлено про нову підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ст. 366-3 КК України, згідно якої ОСОБА_7 , відповідно до наказу № 51-к від 18.05.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України, призначено виконуючим обов`язки директора ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» (далі ДП «ДГ «Червоний Землероб», Господарство) з 18.05.2017.

Наказом № 72-к від 05.07.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України ОСОБА_7 , призначено на посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» за контрактом терміном на 5 років з 05.07.2017 по 04.07.2022.

04.07.2022 відповідно до наказу № 48-к від 27.06.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , звільнено з посади директора ДП «ДГ «Червоний Землероб».

Наказом № 54-к від 05.07.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» з 05.07.2022.

Наказом № 458 від 09.03.2023 Фонду державного майна України ОСОБА_4 , звільнено з посади виконуючої обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» 13.03.2023.

ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» код ЄДРПОУ 00729913 є державним підприємством. Місцезнаходження: 27241 с. Чарівне, Кропивницького району (Бобринецького району), Кіровоградської області.

Відповідно до Статуту ДП «ДГ «Червоний Землероб» затвердженого 09 січня 2014 року президентом національної академії аграрних наук України ОСОБА_8 визначено наступне:

п. 1.3 Підпорядкування: Державне підприємство ДП «ДГ «Червоний Землероб» безпосередньо підпорядковане Кіровоградській державній сільськогосподарській дослідний станції Національної академії аграрних наук України (надалі - наукова установа).

Загальне підпорядкування: Національній академії аграрних наук України (далі - Академія ) як органу по управлінню державним майном, закріпленим за господарством.

п. 1.4. Господарство створене постановою Ради Міністрів УРСР від 18.02.1947 № 197 і є правонаступником майна, землі, майнових прав і зобов`язань Державного підприємства "Дослідне господарство "Червоний землероб" Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства степової зони Національної академії аграрних наук України".

п. 1.5. Діюче найменування Господарства визначене наказом Національної академії аграрних наук України від 16.12.2013 № 172 "Про перепідпорядкування Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції та її мережі" .

п. 2.1. Господарство створене з метою організаційно-господарського забезпечення науково-дослідним установам Академії умов для проведення досліджень, випробувань і доопрацювання наукових розробок, їх апробацій проведення виробничої перевірки і впровадження їх у виробництво та іншої господарської діяльності.

п. 2.2. Господарство є державним сільськогосподарським статутним суб`єктом підприємницької діяльності, що здійснює дослідну, господарську і комерційну діяльність з метою досягнення позитивних економічних результатів та одержання прибутку.

п. 2.3. Основні напрями діяльності Господарства:

2.3.1. Активне сприяння науковій установі, якій воно підпорядковане, а також іншим науковим установам в роботі по проведенню наукових дослідів, виробничої перевірки і впровадженню науково-технічних розробок.

2.3.2. Сприяння на взаємовигідній основі науковим установам в їх Дальності по поширенню серед державних підприємств та організацій, а також інших господарюючих суб`єктів досягнень науки, техніки і передового досвіду у виробництві.

2.3.3. Виробництво оригінального, елітного та репродукційного насіння сільськогосподарських культур та саджанців, вирощування племінного молодняка худоби і птиці.

2.3.4. Ефективне власне господарювання як приклад застосування результатів організаційних та наукових здобутків.

2.3.5. Розведення інших тварин; 2.3.6. Змішане сільське господарство; 2.3.7. Надання послуг у рослинництві; облаштування ландшафту; 2.3.8. Надання послуг у тваринництві; 2.3.9. Виробництво м яса та м`ясних продуктів; 2.3.10. Виробництво олії та тваринних жирів; 2.3.11. Виробництво борошна; 2.3.12. Виробництво круп; 2.3.13. Виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; 2.3.14. Виробництво готових кормів для домашніх тварин; 2.3.15. Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; 2.3.16. Оптова торгівля сільськогосподарською сировиною та живими тваринами; 2.3.17. Оптова торгівля живими тваринами; 2.3.18. Оптова торгівля м`ясом та м`ясопродуктами; 2.3.19. Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, олією, тваринним маслом; 2.3.20. Оптова торгівля цукром; 2.3.21. Роздрібна торгівля фруктами та овочами, включаючи картоплю; 2.3.22. Роздрібна торгівля м`ясом та м`ясними продуктами; 2.3.23. Роздрібна торгівля хлібом і хлібобулочними виробами; 2.3.24. Роздрібна торгівля молоком, молочними продуктами та яйцями; 2.3.25. Діяльність їдалень та послуги з постачання готової їжі; 2.3.26. Діяльність автомобільного вантажного транспорту.

Крім того, Господарство може здійснювати іншу господарську діяльність, відповідно до законодавства та цього Статуту. З певних видів господарської діяльності, що вимагають ліцензування та патентування, Господарство одержує ліцензію та патент на умовах, визначених законодавством.

п. 3.1. Господарство є державним підприємством, що діє на основі державної форми власності, як самостійний суб`єкт господарювання.

п. 3.2. Господарство є юридичною особою. Права та обов`язки юридичної особи Господарство набуває з дня його державної реєстрації, яка здійснюється в установленому порядку за місцем його знаходження.

п. 3.3. Господарство здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України, зокрема, згідно з Законами України "Про наукову та науково-технічну діяльність", "Про особливості правового режиму Діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу", Цивільним та Господарським кодексами України, Статутом Академії та її постановами, наказами і розпорядженнями, Статутом наукової установи, якій воно підпорядковане, та цим Статутом.

п. 3.5. Господарство має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, в разі потреби реєстраційні рахунки у відділеннях Державного казначейства, діє за принципом повного господарського розрахунку, має гербову печатку зі своїм повним найменуванням, ідентифікаційним кодом і належністю до Національної академії аграрних наук України, кутовий штамп та інші печатки і штампи, необхідні для ведення діловодства, знак для товарів і послуг.

п. 3.6. Економічною основою діяльності Господарства є державна власність України на основні засоби, інше майно, закріплене Академією за Господарством, а також землі Академії, які надані Господарству згідно з державним актом на право постійного користування.

п. 6.1. Управління Господарством здійснюється відповідно до цього Статуту на основі поєднання прав Академії щодо господарського використання державного майна, переданого Господарству, і принципів самоврядування трудового колективу.

п. 6.2. Академія здійснює свої права щодо управління Господарством безпосередньо через директора наукової установи та Господарства.

п. 6.3. Академія: затверджує Статут Господарства та зміни до нього, здійснює контроль за одержанням Статуту7 і приймає рішення у зв`язку з його порушенням; здійснює разом з науковою установою контроль за збереженням та ефективністю використання державного майна, закріпленого за Господарством; здійснює разом з науковою установою контроль за фінансовою, виробничою та іншою господарською діяльністю Господарства.

п. 6.4. Академія і наукова установа не втручаються в оперативну та господарську діяльність Господарства, здійснювану відповідно до цього Статуту.

п. 6.5. Директор Господарства призначається на посаду шляхом укладання антракту з директором наукової установи, якій Господарство безпосередньо упорядковане, за погодженням з Академією. Звільнення директора Господарства з посади здійснюється тією ж становою на підставах, передбачених у контракті, за погодженням з Академією.

п. 6.6. Директор, діючи від імені Господарства та в його інтересах, відповідно до законодавства та в межах цього Статуту і контракту, самостійно вирішує питання діяльності Господарства, за винятком тих, що віднесені до компетенції наукової установи, Академії трудового колективу Господарства, зокрема: організовує і здійснює керівництво науково-дослідною і виробничо- господарською діяльністю Господарства; має право без окремої на те довіреності представляти Господарство у всіх установах, організаціях та підприємствах; укладає господарські договори, видає довіреності іншим особам, відкриває рахунки в установах банків та реєстраційні - у відділеннях Державного Казначейства, розпоряджається майном та коштами Господарства відповідно до чинного законодавства та цього Статуту; в межах своєї компетенції видає накази та розпорядження у встановленому порядку; самостійно визначає структуру і в установленому порядку затверджує штатний розпис в межах фонду оплати праці; затверджує положення про структурні підрозділи Господарства і визначає посадові обов`язки їх працівників; забезпечує дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку; несе відповідальність за формування та використання прибутку Господарства га за взаєморозрахунки з бюджетом всіх рівнів; здійснює інші повноваження, віднесені законодавством, Академією, цим Статутом і контрактом до компетенції директора.

п. 6.7. Директор здійснює управління Господарством. Він несе персональну відповідальність за стан та діяльність Господарства, за збереження та ощадливе використання майна Господарства, забезпечення пожежної безпеки його об`єктів, а також створення належних соціально-побутових умов для трудового колективу.

п. 6.8. Директор звітує за фінансово-господарську діяльність Господарства перед науковою установою та Академією в установлені терміни.

п. 6.9. Головний бухгалтер Господарства призначається на посаду та звільняється з посади директором Господарства за погодженням з президентом Академії. Заступники директора та головні спеціалісти призначаються на посаду і звільняються з неї директором Господарства за погодженням з науковою установою, якій Господарство підпорядковане. Інші працівники Господарства приймаються на роботу і звільняються з неї в загальному порядку, передбаченому чинним законодавством.

п. 6.10. Трудовий колектив Господарства становлять усі громадяни, які знаходяться з Господарством у трудових відносинах та своєю працею беруть участь в його діяльності.

п. 6.11. З метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин та узгодження інтересів трудового колективу і директора в Господарстві, відповідно до законодавства України, укладається колективний Договір.

п. 6.12. Повноваження трудового колективу Господарства реалізуються загальними зборами (конференцією) через їх виборні органи.

п. 6.13. Інтереси трудового колективу представляє виборчий орган первинної профспілкової організації Господарства, який обирається і діє згідно з законодавством.

п. 6.14. Рішення з соціально-економічних питань, стосуються діяльності Господарства і його колективу, готуються і приймаються директором за участю трудового колективу та уповноваженого ним органу і відображаються в колективному договорі. Колективним договором також регулюються питання охорони праці, виробничі та трудові відносини трудового колективу з адміністрацією Господарства. Колективний договір в Господарстві укладається згідно з порядком, передбаченим законодавством, і підписується уповноваженими представниками сторін.

Таким чином, ОСОБА_4 обіймаючи посаду, директора ДП «ДГ «Червоний Землероб», відповідно до ст. 18 КК України, та примітки до ст. 364 КК України, являлась службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

Проте, ОСОБА_4 в липні місяці 2022 року точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, але не пізніше 14.07.2022 перебуваючи на посаді директора ДП «ДГ «Червоний Землероб», будучи наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, являючись службовою особою, вирішила вчинити дії, направленні на розтрату грошових коштів належних ДП «ДГ «Червоний Землероб», шляхом продажу сільськогосподарської продукції за цінами нижче середньо ринкових цін на аналогічну продукцію у центральній частині України.

Встановлено, що ДП «ДГ «Червоний Землероб», для ведення господарської діяльності використовує земельні ділянки загальною площею - 4 932,3635 га: з них рілля - 4254,2012 га, багаторічні насадження - 50,1199 га, сіножаті, пасовища - 241,0422 га, під кам`янистими місцями - 10,7443, під чагарниковою рослинністю - 1,8955 га, під громадськими спорудами - 1,5048 га, під господарськими дворами і будівлями - 79,9185 га, під господарськими шляхами і перегонами - 29,5153 га, лісовкриті площі: лісополоси - 154,6039 га; води: під болотами - 108,0634 га під штучними водотоками (каналами, колекторами, канавами) - 0,6014 га, під ставками - 0,1531 га.

Так, 14.07.2022 між ДП «ДГ «Червоний Землероб», в особі директора ОСОБА_4 з однієї сторони і ПП «Агрофірма «Славутич» код ЄДРПОУ 20639566 в особі Генерального директора ОСОБА_9 , з іншої сторони, укладено Договір купівлі-продажу № 14/07-22, яким визначено наступне:

1. Предмет договору.

Продавець зобов`язується продати окремими партіями сільськогосподарську продукцію: озима пшениця 4 класу (фураж) українського походження власного виробництва врожаю 2022 року та здійснює першу поставку, в подальшому «Товар» в асортименті, за ціною, якістю, вагою і на умовах, погоджених з Покупцем і зазначених у Додатку, який є невід`ємною частиною цього Договору, а Покупець зобов`язується купити і здійснити приймання та оплату окремих партій і загального обсягу Товару.

2. Ціна і кількість товару.

2.1. Ціна Товару за одну тону: 2 800 (дві тисячі вісімсот) гривень 00 коп., в т.ч. ПДВ 14% дійсна протягом терміну поставки, зазначеного в Додатку.

2.2. Вага окремих партій Товару та якість визначаються згідно Додатка до цього Договору.

2.3. Остаточні показники ваги Товару, прийняті для взаєморозрахунків, визначаються видатковими накладними, підписаними представниками обох Сторін.

2.4. У випадку зміни кон`юнктури ринкових цін Покупець має право змінити погоджену ціну, зазначену в Додатку до цього Договору. Така зміна ціни оформляється Додатком до цього Договору і підписується уповноваженими представниками Сторін. Сторони можуть домовитися про інший порядок зміни ціни на Товар.

3. Якість товару.

3.1. Продавець зобов`язується робити поставки Товару в здоровому стані, без самозігрівання і теплового ушкодження під час сушіння. Товар повинен мати нормальний запах (без затхлого, солодового, пліснявого та сторонніх запахів) нормальний колір, не допускається зараження шкідниками хлібних запасів, схована зараженість та радіоактивність.

3.2. Товар по якості повинен відповідати специфікації, зазначеній в Додатку до цього Договору. В разі невідповідності Товару параметрам якості, передбачених цим Договором, Покупець має право відмовитися від Товару.

4. Умови і терміни поставки.

4.1. Покупець набуває право власності на Товар в пункті завантаження (токи ДП «ДГ «Червоний землероб» КДСГДС НААН, розташовані в селах Мирне та Чарівне Кетрисанівської ОТГ, Кропивницького району, Кіровоградської області), у подальшому - пункт прийомки. Умови поставки визначаються і тлумачаться відповідно до правил «Інкотермс - 2000».

4.2. Терміни поставки обумовлюються Сторонами в Додатку до цього Договору та можуть бути змінені у випадку письмової згоди Сторін.

4.3. Датою поставки вважається дата передачі Товару у власність Покупця.

5. Умови і порядок оплати товару. Інші платежі

5.1. Покупець сплачує Продавцю вартість Товару протягом 6 (шести) банківських на умовах попередньої оплати та/або після підтвердження прийомки кількості та якості Товару, згідно рахунку-фактури, переданого засобами факсимільного зв`язку паперовому вигляді.

5.2. Оплата проводиться в національній валюті України у безготівковому порядку шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Продавця.

6. Умови прийому-передачі товару та перехід права власності товар

6.1. Товар вважається переданий Продавцем та прийнятий Покупцем:

- по кількості - у відповідності із заліковою вагою, вказаною в пункті прийому Товару:

- по якості - у відповідності із проведеними замірами та аналізом в місці прийому.

6.2. Передача - прийом Товару здійснюється в пункті прийому. На кожну партію Товару, Продавець передає Покупцеві, в 5-ти денний термін після поставки Товару наступні документи: Рахунок-фактура, оригінал; Накладна на Товар, оригінал; Квитанція про реєстрацію податкової накладної; Копія Виписки/витягу з Єдиного державного реєстру; Копія довідки про наявність земель на поточний рік (для сільгоспвиробників); Копія форми 4-сг та 29-сг з відміткою про прийом; Копію довідки про режим оподаткування (за 2021р); Копія витягу з реєстру платників ПДВ 3;

7. Відповідальність і зобов`язання сторін.

7.1. Продавець зобов`язаний:

7.1.1. Здійснити належну та своєчасну поставку Товару згідно умов цього Договору Додатків до нього.

7.2 Покупець зобов`язаний:

7.2.1. Здійснити оплату Товару відповідно до пункту 5 цього Договору.

8. Форс-мажор.

8.1. Сторони несуть відповідальність за невиконання, неповне чи несвоєчасне виконання своїх зобов`язань за цим Договором, за винятком випадків дії непереборної сили (форс-мажор).

8.2. Під непереборною силою розуміють зовнішні і надзвичайні події, що виникаючі наперекір волі Сторін. Виникнення і дію цих подій Сторони не могли передбачити відвернути за допомогою засобів, застосування яких у конкретній ситуації розум вимагати та очікувати від Сторони, яка зазнала дії непереборної сили.

8.3. Випадками непереборної сили визнаються такі події: війни, воєнні дії, блокад ембарго, інші міжнародні санкції, валютні обмеження, дії держав, які роблять неможливим виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором, пожежі, повені, інші стихійні лиха. Сторони звільняються від виконання своїх зобов`язань на дії зазначених подій. При цьому Сторона, для якої виникли обставини форс мажор на протязі 3 (трьох) календарних днів, сповіщає про це іншу Сторону у письмовому вигляді.

8.4. Достатнім доказом терміну дії обставин форс-мажор є документи, видані Торгово промисловою палатою.

8.5. Якщо обставини форс-мажор продовжуються більше трьох місяців, Сторони мають право відмовитися від виконання своїх зобов`язань за цим Договором, без застосування штрафних санкцій.

9. Суперечки і розбіжності.

Усі суперечки і розбіжності, що можуть виникнути з цього Договору чи в зв`язку з ним, вирішуються в господарському суді у відповідності з чинним законодавством України.

10. Інші умови.

10.1. Цей Договір набуває чинності з моменту його підписання обома Сторонами і діє до 31 грудня 2022 року.

10.2. Факсимільні копії цього Договору, доповнення і Додатки до нього мають для Сторін юридичну силу оригіналу. У будь-якому випадку. Сторони беруть на себе зобов`язання обмінятися оригіналами Договору, Доповнень і Додатків до нього протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту обміну факсимільними копіями.

10.3. Цим Договором Продавець гарантує своє право власності на Товар, що поставляється, та відсутність вимог третіх осіб на такий Товар.

10.4. Жодна зі Сторін не вправі передавати свої права і зобов`язання за цим Договором будь-якій третій стороні без письмової згоди іншої Сторони.

10.5. Усі виправлення та/або Доповнення до цього Договору мають юридичну силу в тому разі, коли вони зроблені в письмовому вигляді та підписані належним чином уповноваженими представниками Сторін.

10.6. 3 моменту підписання цього Договору всі попередні переговори та/або листування, що мають до нього відношення, вважаються такими, що втратили свою чинність.

10.7. Цей Договір укладений українською мовою, в двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному примірнику для кожної зі Сторін.

Після укладання Договору купівлі-продажу, ОСОБА_4 , будучи службовою особою, з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарчих функцій, діючи умисно, з корисливих мотивів, розуміючи протиправність своїх дій та бажаючи настання суспільно небезпечних наслідків від них, на користь іншої юридичної особи з використанням свого службового становища, будучи обізнана про рівень ринкових цін на пшеницю озиму 4 класу врожаю 2022 року, забезпечила поставку на адресу ПП «Агрофірма «Славутич» код ЄДРПОУ 20639566 пшениці озимої 4 класу за цінами нижчими від ринкових, а саме: 24.07.2024 у кількості 539,90 тон по ціні 2 456,14 грн. за одну тону на загальну суму 1 326 070,17 грн.

Відповідно до висновку експерта Кропивницького відділення Київського науково - дослідного інституту судових експертиз № 1719/24-27 від 02.09.2024 встановлено, що ринкова вартість озимої пшениці 4 класу (врожай 2022 року) станом цін на 24.07.2022 складала 4310 грн., за одну тону.

Отже ОСОБА_4 реалізовуючи свій злочинний план забезпечила поставку на адресу ПП «Агрофірма «Славутич» код ЄДРПОУ 20639566 пшениці озимої 4 класу за цінами нижчими від ринкових, а саме занизила вартість вказаної сільськогосподарської продукції на загальну суму 860 772,94 грн.

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи директором ДП «ДГ «Червоний Землероб», зловживаючи службовим становищем, з корисливих мотивів, маючи право на оперативне управління та розпорядження майном Державного підприємства, діючи умисно, виконала усі дії, які вважала необхідними для доведення злочину до кінця та вчинила розтрату чужого майна у вигляді грошових коштів належних ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» код ЄДРПОУ 00729913, в загальній сумі 860 772,94 грн., завдавши зазначеному Державному підприємству, майнової шкоди на вказану суму.

Отже, своїми умисними протиправними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України, тобто розтрату чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене в особливо великих розмірах.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» (далі ДП «ДГ «Червоний Землероб», Господарство) код ЄДРПОУ 00729913 є державним підприємством. Місцезнаходження: 27241 с. Чарівне, Кропивницького району (Бобринецького району), Кіровоградської області.

Відповідно до Статуту ДП «ДГ «Червоний Землероб» затвердженого 09 січня 2014 року президентом національної академії аграрних наук України ОСОБА_8 визначено наступне:

ДП «ДГ «Червоний Землероб» підпорядковане Національній академії аграрних наук України, як органу управління державним майном, закріпленим за господарством.

ДП «ДГ «Червоний Землероб», як Господарство створене постановою Ради Міністрів УРСР від 18 лютого 1947 року № 197 і є правонаступником майна, землі, майнових прав і зобов`язань Державного підприємства «Дослідне господарство «Червоний землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства степової зони Національної академії аграрних наук України».

Діюче найменування Господарства визначене наказом Національної академії аграрних наук України від 16 грудня 2013 року № 172 «Про перепідпорядкування Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції та її мережі».

Господарство створене з метою організаційно-господарського забезпечення науково-дослідним установам Академії умов для проведення досліджень, випробувань і доопрацювання наукових розробок, їх апробації, проведення виробничої перевірки і впровадження їх у виробництво та іншої господарської діяльності.

Господарство є державним сільськогосподарським статутним суб`єктом підприємницької діяльності, що здійснює дослідну, господарську і комерційну діяльність з метою досягнення позитивних економічних результатів та одержання прибутку.

Господарство є державним підприємством, що діє на основі державної форми власності, як самостійний суб`єкт господарювання.

Господарство є юридичною особою. Права та обов`язки юридичної особи Господарство набуває з дня його державної реєстрації, яка здійснюється в установленому порядку за місцем його знаходження.

Господарство здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України, зокрема, згідно з Законами України «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», Цивільним та Господарським кодексами України, Статутом Академії та її постановами, наказами і розпорядженнями, статутом наукової установи, якій воно підпорядковане, та цим Статутом.

Статут Господарства затверджується президентом або віце-президентом Академії після погодження цього Статуту науковою установою, якій безпосередньо підпорядковується господарство.

Господарство має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, в разі потреби реєстраційні рахунки у відділеннях Державного казначейства, діє за принципом повного господарського розрахунку, має гербову печатку зі своїм повним найменуванням, ідентифікаційним кодом і належністю до Національної академії аграрних наук України, кутовий штамп та інші печатки і штампи необхідні для ведення діловодства, знак для товарів і послуг.

Так, встановлено, що ОСОБА_7 , відповідно до наказу № 51-к від 18.05.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України, призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» з 18.05.2017.

Наказом № 72-к від 05.07.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України ОСОБА_7 , призначено на посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» за контрактом терміном на 5 років з 05.07.2017 по 04.07.2022.

04.07.2022 відповідно до наказу № 48-к від 27.06.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , звільнено з посади директора ДП «ДГ «Червоний Землероб».

Наказом № 54-к від 05.07.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» з 05.07.2022.

Наказом № 458 від 09.03.2023 Фонду державного майна України ОСОБА_4 , звільнено з посади виконуючої обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» 13.03.2023.

Відповідно до роз`яснення Національного агентства з питань запобігання корупції під посадовими особами юридичних осіб публічного права, насамперед комунальних та державних установ і підприємств слід розуміти осіб, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. У разі визначення посадових осіб на державних підприємствах до уваги слід також брати положення частини третьої статті 65 Господарського кодексу України. Зважаючи на зміст цієї норми, посадовими особами підприємства є керівник, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємств. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи. Визначальним при цьому є обсяг повноважень відповідного працівника.

Відповідно до норм Цивільного кодексу України, Конституції України, Господарського кодексу України - ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» є юридичною особою публічного права.

Таким чином, ОСОБА_4 у період з 18.05.2017 по 13.03.2023 обіймаючи посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб», являлась посадовою особою юридичної особи публічного права, а отже відповідно до положень Закону України «Про запобігання корупції» являлась особою уповноваженою на виконання функцій Держави.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», такими суб`єктами є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, члени Ради Національного банку України (крім Голови Національного банку України), особи, які входять до складу наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, члени Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, які не є особами, зазначеними у пункті 1 частини першої цієї статті, посадові особи та інспектори Інспекції із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, члени Ради Аудиторської палати України, посадові особи Аудиторської палати України та працівники комітету з контролю якості аудиторських послуг Аудиторської палати України та комітетів з контролю якості аудиторських послуг професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, Голова, заступники Голови, інші члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, крім обраних з числа здобувачів вищої освіти та представників всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців, а також посадові особи секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Положеннями частини 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до частини 2 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані до 1 квітня наступного року після року припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 04.12.2020 № 1074-ІХ, який набув чинності з 30.12.2020, доповнено Кримінальний кодекс України статтею 366-3 КК та встановлено кримінальну відповідальність за умисне неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до ст. 366-2 КК України суб`єктами декларування у цій статті та статті 366-3 КК України є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10.06.2016 № 3 затверджено: 1) Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 2) Форму декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 3) Форму повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування.

Відповідно до Розділу І Загальні положення, Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції 23.07.2021 № 449/21, Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за № 987/36609, визначено що Порядок визначає процедуру заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачених статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - декларація) (далі - Закон).

Розділом ІІ Порядку подання декларації, визначено: пункт 1 Декларація заповнюється та подається особисто суб`єктом декларування шляхом заповнення відповідної електронної форми після автентифікації у власному персональному електронному кабінеті у Реєстрі. Декларація подається незалежно від того, перебуває суб`єкт декларування в Україні чи за її межами. Паперова копія декларації до Національного агентства не подається.

Пункт 2. Суб`єкти декларування подають декларації з додержанням таких вимог: 1) щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Законом можуть бути встановлені інші строки подання щорічної декларації. Суб`єкт декларування, поновлений на роботі за рішенням суду після завершення періоду декларування, до 01 квітня року, наступного за роком, у якому відбулося поновлення, подає щорічну декларацію за рік, у якому відбулось поновлення. Якщо така особа поновлена на роботі до завершення періоду декларування, щорічна декларація подається за минулий рік. Щорічна декларація за час вимушеного прогулу не подається. Якщо особа, яка припинила здійснення діяльності, до завершення визначеного Законом строку подання щорічної декларації знов починає здійснення діяльності, вона подає щорічну декларацію як особа, яка продовжує здійснювати діяльність. Щорічна декларація (після звільнення) у такому випадку не подається; 2) декларація при звільненні - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону - не пізніше 30 календарних днів з дня припинення діяльності. Така декларація подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону, крім декларації кандидата на посаду. Декларація при звільненні не подається у таких випадках: особа, яка припинила здійснення діяльності на одній посаді, продовжує здійснювати діяльність на іншій посаді; особа, яка припинила здійснення діяльності, упродовж 30 календарних днів з дня припинення діяльності знову розпочала здійснення діяльності. Втрата статусу суб`єкта декларування у зв`язку із внесенням змін до закону або статусу юридичної особи публічного права не вважається припиненням діяльності та не зобов`язує особу подавати декларацію будь-якого виду.

Пункт 3. Суб`єкт декларування до початку заповнення декларації повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Пункт 4. Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації. Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Пункт 5. Суб`єкт декларування підписує декларацію шляхом накладання на неї особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Пункт 6. Подання декларації до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.

Пункт 7. Суб`єкт декларування має право за власною ініціативою подати виправлену декларацію, але не більше трьох разів упродовж семи днів після дня подання первинної декларації, шляхом створення та подання виправленої декларації до Реєстру.

Отже, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-IX, на території України з 24.02.2022 введено воєнний стан, у зв`язку з чим було призупинене обов`язкове подання електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Водночас, Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» від 20.09.2023 № 3384-IX до Закону України «Про запобігання корупції» внесено зміни та визначено пункт 2-7 Розділу 8 «Прикінцеві положення» викладено в такій редакції: установити, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року.

Отже, відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 будучи суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та обов`язок подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування і відповідно є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, та відповідно до ст.ст. 45, 46, п. 2-7 Розділу 8 «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язана була подати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 та 2022 роки у строк до 31.01.2024.

Відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції № 47-08/26404-24 від 17.04.2024 встановлено, що ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» останню дію щодо подання щорічної декларації за 2020 рік вчинила 31.03.2021 о 19:52:19, а останню дію (Перегляд бесіди) 31.03.2024 о 19:55:06, після цього до теперішнього часу ОСОБА_4 будь-яких дій в Реєстрі не вчиняла.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , було відомо про обов`язок обов`язкового електронного декларування, що підтверджується тим фактом, що ОСОБА_4 неодноразово здійснювала подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме: 09.11.2017 о 15:06:37 декларація (Кандидата на посаду), 30.03.2018 о 11:18:39 декларація (Щорічна), 09.04.2019 о 21:55:12 декларація (Щорічна), 31.05.2020 о 18:23:41 декларація (Щорічна), 07.06.2020 о 13:13:01 виправлена декларація (Щорічна) та 31.03.2021 о 19:52:19 декларація (Щорічна).

Незважаючи на вказані обставини, ОСОБА_4 , діючи з прямим умислом, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, посягаючи на встановлений законодавством порядок функціонування системи запобігання корупції в Україні, нехтуючи покладеними на неї обов`язками щодо необхідності подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, всупереч вимогам Кримінального кодексу України, Закону України «Про запобігання корупції», рішення «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», умисно вирішила не подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулі роки, а саме за 2021 та 2022 роки.

В подальшому ОСОБА_4 усвідомлюючи протиправний характер своєї бездіяльності та порушуючи вимоги Законів, у період з 20 вересня 2023 року до 00 годин 00 хвилин 31 січня 2024 року умисно не подала у встановленому законом порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 та 2022 роки.

Отже, своїми умисними протиправними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ст. 366-3 КК України, тобто умисне неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій Держави, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції».

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» (далі ДП «ДГ «Червоний Землероб», Господарство) код ЄДРПОУ 00729913 є державним підприємством. Місцезнаходження: 27241 с. Чарівне, Кропивницького району (Бобринецького району), Кіровоградської області.

Відповідно до Статуту ДП «ДГ «Червоний Землероб» затвердженого 09 січня 2014 року президентом національної академії аграрних наук України ОСОБА_8 визначено наступне:

ДП «ДГ «Червоний Землероб» підпорядковане Національній академії аграрних наук України, як органу управління державним майном, закріпленим за господарством.

ДП «ДГ «Червоний Землероб», як Господарство створене постановою Ради Міністрів УРСР від 18 лютого 1947 року № 197 і є правонаступником майна, землі, майнових прав і зобов`язань Державного підприємства «Дослідне господарство «Червоний землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту сільського господарства степової зони Національної академії аграрних наук України».

Діюче найменування Господарства визначене наказом Національної академії аграрних наук України від 16 грудня 2013 року № 172 «Про перепідпорядкування Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції та її мережі».

Господарство створене з метою організаційно-господарського забезпечення науково-дослідним установам Академії умов для проведення досліджень, випробувань і доопрацювання наукових розробок, їх апробації, проведення виробничої перевірки і впровадження їх у виробництво та іншої господарської діяльності.

Господарство є державним сільськогосподарським статутним суб`єктом підприємницької діяльності, що здійснює дослідну, господарську і комерційну діяльність з метою досягнення позитивних економічних результатів та одержання прибутку.

Господарство є державним підприємством, що діє на основі державної форми власності, як самостійний суб`єкт господарювання.

Господарство є юридичною особою. Права та обов`язки юридичної особи Господарство набуває з дня його державної реєстрації, яка здійснюється в установленому порядку за місцем його знаходження.

Господарство здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України, зокрема, згідно з Законами України «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», Цивільним та Господарським кодексами України, Статутом Академії та її постановами, наказами і розпорядженнями, статутом наукової установи, якій воно підпорядковане, та цим Статутом.

Статут Господарства затверджується президентом або віце-президентом Академії після погодження цього Статуту науковою установою, якій безпосередньо підпорядковується господарство.

Господарство має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, в разі потреби реєстраційні рахунки у відділеннях Державного казначейства, діє за принципом повного господарського розрахунку, має гербову печатку зі своїм повним найменуванням, ідентифікаційним кодом і належністю до Національної академії аграрних наук України, кутовий штамп та інші печатки і штампи необхідні для ведення діловодства, знак для товарів і послуг.

Так, встановлено, що ОСОБА_7 , відповідно до наказу № 51-к від 18.05.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України, призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» з 18.05.2017.

Наказом № 72-к від 05.07.2017 Кіровоградської державної сільськогосподарської станції Національної академії аграрних наук України ОСОБА_7 , призначено на посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб» за контрактом терміном на 5 років з 05.07.2017 по 04.07.2022.

04.07.2022 відповідно до наказу № 48-к від 27.06.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , звільнено з посади директора ДП «ДГ «Червоний Землероб».

Наказом № 54-к від 05.07.2022 Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України ОСОБА_4 , призначено виконуючим обов`язки директора ДП «ДГ "Червоний Землероб» з 05.07.2022.

Наказом № 458 від 09.03.2023 Фонду державного майна України ОСОБА_4 , звільнено з посади виконуючої обов`язки директора ДП "ДГ "Червоний Землероб" 13.03.2023.

Відповідно до роз`яснення Національного агентства з питань запобігання корупції під посадовими особами юридичних осіб публічного права, насамперед комунальних та державних установ і підприємств слід розуміти осіб, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. У разі визначення посадових осіб на державних підприємствах до уваги слід також брати положення частини третьої статті 65 Господарського кодексу України. Зважаючи на зміст цієї норми, посадовими особами підприємства є керівник, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємств. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи. Визначальним при цьому є обсяг повноважень відповідного працівника.

Відповідно до норм Цивільного кодексу України, Конституції України, Господарського кодексу України - ДП «Дослідне господарство «Червоний Землероб» Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України» є юридичною особою публічного права.

Таким чином, ОСОБА_4 у період з 18.05.2017 по 13.03.2023 обіймаючи посаду директора ДП «ДГ «Червоний Землероб», являлась посадовою особою юридичної особи публічного права, а отже відповідно до положень Закону України «Про запобігання корупції» являлась особою уповноваженою на виконання функцій Держави.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Згідно підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», такими суб`єктами є посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, члени Ради Національного банку України (крім Голови Національного банку України), особи, які входять до складу наглядової ради державного банку, державного підприємства або державної організації, що має на меті одержання прибутку, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, члени Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, які не є особами, зазначеними у пункті 1 частини першої цієї статті, посадові особи та інспектори Інспекції із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, члени Ради Аудиторської палати України, посадові особи Аудиторської палати України та працівники комітету з контролю якості аудиторських послуг Аудиторської палати України та комітетів з контролю якості аудиторських послуг професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, Голова, заступники Голови, інші члени Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, крім обраних з числа здобувачів вищої освіти та представників всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців, а також посадові особи секретаріату Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

Положеннями частини 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до частини 2 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані до 1 квітня наступного року після року припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 04.12.2020 № 1074-ІХ, який набув чинності з 30.12.2020, доповнено Кримінальний кодекс України статтею 366-3 КК та встановлено кримінальну відповідальність за умисне неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки до ст. 366-2 КК України суб`єктами декларування у цій статті та статті 366-3 КК України є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10.06.2016 № 3 затверджено: 1) Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 2) Форму декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; 3) Форму повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування.

Відповідно до Розділу І Загальні положення, Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції 23.07.2021 № 449/21, Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за № 987/36609, визначено що Порядок визначає процедуру заповнення та подання до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачених статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - декларація) (далі - Закон).

Розділом ІІ Порядку подання декларації, визначено: пункт 1 Декларація заповнюється та подається особисто суб`єктом декларування шляхом заповнення відповідної електронної форми після автентифікації у власному персональному електронному кабінеті у Реєстрі. Декларація подається незалежно від того, перебуває суб`єкт декларування в Україні чи за її межами. Паперова копія декларації до Національного агентства не подається.

Пункт 2. Суб`єкти декларування подають декларації з додержанням таких вимог: 1) щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Законом можуть бути встановлені інші строки подання щорічної декларації. Суб`єкт декларування, поновлений на роботі за рішенням суду після завершення періоду декларування, до 01 квітня року, наступного за роком, у якому відбулося поновлення, подає щорічну декларацію за рік, у якому відбулось поновлення. Якщо така особа поновлена на роботі до завершення періоду декларування, щорічна декларація подається за минулий рік. Щорічна декларація за час вимушеного прогулу не подається. Якщо особа, яка припинила здійснення діяльності, до завершення визначеного Законом строку подання щорічної декларації знов починає здійснення діяльності, вона подає щорічну декларацію як особа, яка продовжує здійснювати діяльність. Щорічна декларація (після звільнення) у такому випадку не подається; 2) декларація при звільненні - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону - не пізніше 30 календарних днів з дня припинення діяльності. Така декларація подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону, крім декларації кандидата на посаду. Декларація при звільненні не подається у таких випадках: особа, яка припинила здійснення діяльності на одній посаді, продовжує здійснювати діяльність на іншій посаді; особа, яка припинила здійснення діяльності, упродовж 30 календарних днів з дня припинення діяльності знову розпочала здійснення діяльності. Втрата статусу суб`єкта декларування у зв`язку із внесенням змін до закону або статусу юридичної особи публічного права не вважається припиненням діяльності та не зобов`язує особу подавати декларацію будь-якого виду.

Пункт 3. Суб`єкт декларування до початку заповнення декларації повинен підтвердити ознайомлення із цим Порядком шляхом проставлення відповідної відмітки.

Пункт 4. Після заповнення усіх необхідних розділів декларації суб`єкту декларування надається можливість перевірити повноту та достовірність зазначеної ним інформації. Перед підписанням декларації суб`єкт декларування підтверджує повноту та достовірність даних, вказаних у ній, ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки.

Пункт 5. Суб`єкт декларування підписує декларацію шляхом накладання на неї особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Пункт 6. Подання декларації до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.

Пункт 7. Суб`єкт декларування має право за власною ініціативою подати виправлену декларацію, але не більше трьох разів упродовж семи днів після дня подання первинної декларації, шляхом створення та подання виправленої декларації до Реєстру.

Отже, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону (після припинення діяльності (після звільнення)) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Отже, відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 будучи суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» та обов`язок подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування і відповідно є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією, та відповідно до ст. ст. 45, 46 Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язана була подати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті «https://public.nazk.gov.ua» Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік у строк до 01.04.2024.

Відповідно до листа Національного агентства з питань запобігання корупції № 47-08/26404-24 від 17.04.2024 встановлено, що ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» останню дію щодо подання щорічної декларації за 2020 рік вчинила 31.03.2021 о 19:52:19, а останню дію (Перегляд бесіди) 31.03.2024 о 19:55:06, після цього до теперішнього часу ОСОБА_4 будь-яких дій в Реєстрі не вчиняла.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , було відомо про обов`язок обов`язкового електронного декларування, що підтверджується тим фактом, що ОСОБА_4 неодноразово здійснювала подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме: 09.11.2017 о 15:06:37 декларація (Кандидата на посаду), 30.03.2018 о 11:18:39 декларація (Щорічна), 09.04.2019 о 21:55:12 декларація (Щорічна), 31.05.2020 о 18:23:41 декларація (Щорічна), 07.06.2020 о 13:13:01 виправлена декларація (Щорічна) та 31.03.2021 о 19:52:19 декларація (Щорічна).

Незважаючи на вказані обставини, ОСОБА_4 , діючи з прямим умислом, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, посягаючи на встановлений законодавством порядок функціонування системи запобігання корупції в Україні, нехтуючи покладеними на неї обов`язками щодо необхідності подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, всупереч вимогам Кримінального кодексу України, Закону України «Про запобігання корупції», рішення «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», умисно вирішила не подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік.

В подальшому ОСОБА_4 усвідомлюючи протиправний характер своєї бездіяльності та порушуючи вимоги Законів у період з 01 січня 2024 року до 00 годин 00 хвилин 01 квітня 2024 року умисно не подала у встановленому законом порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік.

Своїми умисними протиправними діями ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ст. 366-3 КК України, тобто умисне неподання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій Держави, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції».

Щодо обґрунтованості підозри.

За практикою Європейського суду з прав людини розумна підозра у вчиненні кримінального правопорушення, про яку йдеться у статті 5 (підпункт «с» пункту 1) Конвенції, передбачає наявність обставин або відомостей, які переконали б неупередженого спостерігача, що ця особа, можливо, вчинила злочин. Також ЄСПЛ у своїй практиці неодноразово зазначав, що факти, які є причиною виникнення підозри, не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтування обвинувального вироку чи висунення обвинувачення.

Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення обвинувачення, відповідно обставини здійснення підозрюваним конкретних дій та доведеність його вини потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні під час подальшого досудового розслідування.

Термін «обґрунтована підозра», згідно практики ЄСПЛ у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21.04.2011 року, означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа про яку йдеться мова, могла вчинити правопорушення.

Для цілей повідомлення особі про підозру стандарт «достатніх підстав (доказів)» передбачає наявність доказів, які лише об`єктивно пов`язують підозрюваного з певним кримінальним правопорушенням (демонструють причетність до його вчинення) і є достатніми, щоб виправдати подальше розслідування для висунення обвинувачення або спростування такої підозри (рішення ЄСПЛ у справах «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994 та «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990).

Надані слідчим докази, а саме: договір купівлі-продажу від 01.04.2022 №01/04-22, який укладено між ДП «ДГ «Червоний землероб» та ПП «Агрофірма «Славутич»; видаткові накладні до цього договору та акти виконаних робіт; висновок експерта за результатами проведення судової товарознавчої експертиз від 02.09.2024 №1719/24-27, у сукупності свідчать про обґрунтованість пред`явленої ОСОБА_4 підозри у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

З приводу підозри за ст. 366-3 КК України слідчим суддею висновується, що у цьому кримінальному провадженні ухвалою слідчого судді Ленінського районного суду м. Кіровограда від 09.08.2024 визнано необґрунтованою підозру за ст. 366-3 КК України про яку повідомлено ОСОБА_4 . Вказана ухвала залишена без змін ухвалою Кропивницького апеляційного суду від 03.09.2024, у якій апеляційний суд погодився із висновками слідчого судді суду першої інстанції про недостатність переконливих доказів щодо наявності обґрунтованої підозри ОСОБА_4 . Враховуючи, що інших доказів в обґрунтування підозри за ст. 366-3 КК України, слідчим суддею не встановлено, підстав для відступу від раніше висловленої позиції немає.

Санкція ч. 5 ст. 191 КК України передбачає покарання у вигляді позбавленням волі на строк від 7 до 12 років, тобто особливо тяжким кримінальним правопорушенням.

При вирішенні питання про застосування до ОСОБА_4 запобіжного заходу, слідчий суддя враховує також обставини, передбачені ч. 1 ст. 178 КПК України, а саме те, що ОСОБА_4 одружена, має на утриманні двох неповнолітніх дітей, має офіційне місце роботи, проживання, що свідчить про її міцні соціальні зв`язки, раніше не судима, відомостей про стан її здоров`я та характеризуючих відомостей сторонами не надано, наявні докази про вчинення нею злочину, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, та тяжкість покарання, що загрожує підозрюваній у разі визнання її винуватою у вчиненні злочину, у вчиненні якого вона підозрюється.

Відповідно до ч.1 ст.194 КК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:

1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення;

2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;

3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Згідно з ч.3 ст.194 КПК України слідчий суддя, суд має право зобов`язати підозрюваного, обвинуваченого прибувати за кожною вимогою до суду або до іншого органу державної влади, визначеного слідчим суддею, судом, якщо прокурор доведе обставини, передбачені пунктом 1 частини першої цієї статті, але не доведе обставини, передбачені пунктами 2 та 3 частини першої цієї статті.

Зазначаючи про необхідність застосування запобіжного заходу у вигляді застави у клопотанні та в судовому засіданні прокурор послався на ризики, які передбачені п. п. 1, 3, 4, 5 ч. 1 ст.177 КПК України, однак доказів існування цих ризиків, або достатніх підстав вважати, що вона може вчини вказані дії, прокурором не надано.

Отже, враховуючи усі наведені обставини справи у їх сукупності та положення ч.3 ст.194 КПК України, слідчим суддею встановлено, що доводи, які наведені сторонами кримінального провадження не доводять обставини, які свідчать про наявність хоча б одного із ризиків, передбачених статтею 177 КПК України, і на які вказує слідчий та прокурор, а тому, відповідно до положень ч.3 ст.194 КПК України, слідчий суддя приходить до висновку про часткове задоволення клопотання слідчого.

На підставі викладеного, керуючись вимогами статей 40, 131, 132, 176-178, 183-184, 194, 196 - 197, 309, 395 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого ВР ЗСГСД СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави до ОСОБА_4 - задовольнити частково.

Зобов`язати підозрювану ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора, слідчого судді та суду до 08.11.2024.

У задоволенні іншої частини клопотання - відмовити.

Вручити копію цієї ухвали прокурору, підозрюваному, захиснику негайно після її оголошення.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Кропивницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_10

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення17.09.2024
Оприлюднено20.09.2024
Номер документу121708338
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —405/4037/24

Ухвала від 01.10.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 17.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 17.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 03.09.2024

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Широкоряд Р. В.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні