Ухвала
від 10.09.2024 по справі 405/4037/24
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/4037/24

провадження № 1-кс/405/2593/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.09.2024 м. Кропивницький

Слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів.

Суд перевірив матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024120000000240 від 20.02.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 366-3, ч. 5 ст.191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні за № 12024120000000240 від 20.02.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 366-3, ч. 5 ст.191 КК України, відповідає вимогам ст. 160 КПК України.

Слідчий в обґрунтування клопотання зазначив, у провадженні СУ ГУНП в Кіровоградській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12024120000000240 від 20.02.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 366-3, ч. 5 ст.191 КК України.

Так, встановлено, що ОСОБА_4 , відповідно до наказу № 51-к від 18.05.2017 ІНФОРМАЦІЯ_1 , призначено виконуючим обов`язки директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з 18.05.2017.

Наказом № 72-к від 05.07.2017 ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 , призначено на посаду директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за контрактом терміном на 5 років з 05.07.2017 по 04.07.2022.

04.07.2022 відповідно до наказу № 48-к від 27.06.2022 ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 , звільнено з посади директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

Наказом № 54-к від 05.07.2022 ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 , призначено виконуючим обов`язки директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з 05.07.2022.

Наказом № 458 від 09.03.2023 ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_5 , звільнено з посади виконуючої обов`язки директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 13.03.2023.

Таким чином, ОСОБА_5 у період з 18.05.2017 по 13.03.2023 обіймаючи посаду директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », являлась посадовою особою юридичної особи публічного права, а отже відповідно до положень Закону України «Про запобігання корупції» являлась особою уповноваженою на виконання функцій Держави.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Незважаючи на вказані обставини, ОСОБА_5 , діючи з прямим умислом, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, посягаючи на встановлений законодавством порядок функціонування системи запобігання корупції в Україні, нехтуючи покладеними на неї обов`язками щодо необхідності подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, всупереч вимогам Кримінального кодексу України, Закону України «Про запобігання корупції», рішення «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», умисно вирішила не подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулі роки, а саме за 2021 та 2022 роки.

Також, ОСОБА_5 , діючи з прямим умислом, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, посягаючи на встановлений законодавством порядок функціонування системи запобігання корупції в Україні, нехтуючи покладеними на неї обов`язками щодо необхідності подачі щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, всупереч вимогам Кримінального кодексу України, Закону України «Про запобігання корупції», рішення «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», умисно вирішила не подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , відповідно до наказу № 54-к від 05.07.2022 ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 , призначено виконуючим обов`язки директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » з 05.07.2022.

Таким чином, ОСОБА_5 обіймаючи посаду, директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », відповідно до ст. 18 КК України, та примітки до ст. 364 КК України, являлась службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

Проте, ОСОБА_5 в липні місяці 2022 року точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, але не пізніше 14.07.2022 перебуваючи на посаді директора ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », будучи наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, являючись службовою особою, вирішила вчинити дії, направленні на розтрату грошових коштів належних ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », шляхом продажу сільськогосподарської продукції за цінами нижче середньо ринкових цін на аналогічну продукцію у центральній частині України.

Встановлено, що ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », для ведення господарської діяльності використовує земельні ділянки загальною площею 4 932,3635 га: з них рілля - 4254,2012 га, багаторічні насадження - 50,1199 га, сіножаті, пасовища - 241,0422 га, під кам`янистими місцями - 10,7443, під чагарниковою рослинністю - 1,8955 га, під громадськими спорудами - 1,5048 га, під господарськими дворами і будівлями - 79,9185 га, під господарськими шляхами і перегонами - 29,5153 га, лісовкриті площі: лісополоси - 154,6039 га; води: під болотами - 108,0634 га під штучними водотоками (каналами, колекторами, канавами) - 0,6014 га, під ставками - 0,1531 га.

Так, 14.07.2022 між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », в особі директора ОСОБА_5 з однієї сторони і ПП « ОСОБА_6 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 в особі Генерального директора ОСОБА_7 , з іншої сторони, укладено Договір купівлі-продажу № 14/07-22,

Крім того, встановлено, реалізацію директором ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_5 сільськогосподарської продукції за цінами нижче середньо ринкових цін на аналогічну продукцію у центральній частині України на адресу ПП « ОСОБА_8 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 : насіння соняшнику 281,528 т. ціна 13 157,89 грн/т без ПДВ, загальна вартість 3 704 315,79 грн без ПДВ; ячмінь 98,42 т, ціна 3 333,33 грн/т без ПДВ, загальна вартість 328 066,67 грн без ПДВ; озимої пшениці на загальну вартість 2 855 468,78 грн без ПДВ: 1 000,003 т, ціна 2456,1403 грн/т без ПДВ, загальна вартість 2 456 147,73 грн без ПДВ; 133,89 т, ціна 2982,45612 грн/т без ПДВ, загальна вартість 399 321,05 грн без ПДВ.

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи директором ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », зловживаючи службовим становищем, з корисливих мотивів, маючи право на оперативне управління та розпорядження майном Державного підприємства, діючи умисно, виконала усі дії, які вважала необхідними для доведення злочину до кінця та вчинила розтрату чужого майна у вигляді грошових коштів належних ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , в загальній сумі 860772,94 грн., завдавши зазначеному Державному підприємству, майнової шкоди на вказану суму.

08.07.2024 ОСОБА_5 , вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст. 366-3 КК України. 02.09.2024 ОСОБА_5 , повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінального правопорушення та повідомлено про нову підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ст.366-3 КК України.

В рамках проведення досудового розслідування встановлено, що для проведення розрахунків службові особи ПП « ОСОБА_8 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 використовували розрахунковий рахунок, відкритий у ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , МФО банку: НОМЕР_4 , Ліцензія НБУ: №123 від 06.10.2011, а саме: номер НОМЕР_5 .

На даний час в ході досудового розслідування з метою дослідження обставин щодо проведення взаєморозрахунків ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » код ЄДРПОУ НОМЕР_2 з ПП « ОСОБА_8 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , а також з метою встановлення осіб причетних до відкриття та керування рахунками та встановлення документального підтвердження надходження коштів на рахунок та їх вибуття, встановлення і перевірки підстав декларування відповідних обсягів податкового кредиту та податкових зобов`язань від зазначених фінансових операцій, необхідно проведення тимчасового доступу з метою вилучення документів які перебувають у володінні ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , МФО банку: НОМЕР_4 , Ліцензія НБУ: № 123 від 06.10.2011 юридична адреса: АДРЕСА_1 .

Слідчий в судове засідання не з`явився, разом з матеріалами клопотання подав до суду заяву в якій просив розгляд клопотання проводити без його участі та задовольнити клопотання з підстав викладених у ньому.

Представник ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » в судове засідання не з`явився про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.

Відповідно до ч. 4 ст.107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши матеріали клопотання, якими обґрунтовується необхідність надання тимчасового доступу, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.

Судом встановлено, що слідчими СУ ГУНП в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені 11.01.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12024120000000240 від 20.02.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 366-3, ч. 5 ст.191 КК України.

Статтею 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

З матеріалів, доданих до клопотання вбачається, що є достатні підстави вважати, що зазначені у клопотанні документи, до яких просить слідчий надати тимчасовий доступ, які перебувають у володінні ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », юридична адреса: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучити їх належним чином завірені копії у ІНФОРМАЦІЯ_7 , адреса: АДРЕСА_2 .

Слідчим доведено, що вищезазначені документи самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема, встановлення осіб, що причетні до вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 162 КПК України, в документах, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, містяться відомості, які можуть становити банківську таємницю, та слідчим доведена можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

На підставівикладеного,слідчий суддяприходить довисновку пронадання тимчасовогодоступу додокументів,зазначених вклопотанні,які перебуваютьу володінні ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_6 ».

Керуючись ст.ст. 159-166, 309, 369-372 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити.

Надати старшому слідчомуВР ЗСГСДСУ ГУПНв Кіровоградськійобласті ОСОБА_3 ,старшому слідчомуВР ЗСГСДСУ ГУНПв Кіровоградськійобласті ОСОБА_9 ,слідчому ВРЗСГСД СУГУНП вКіровоградській області ОСОБА_10 ,слідчому ВРЗСГСД СУГУНП вКіровоградській області ОСОБА_11 тимчасовийдоступ до речей та документів, а саме:

-електронних документів перетворених електронними засобами у візуальну форму скопійовані на магнітний носій та роздруковані на паперовому носії про рух коштів з по-секундною реєстрацією із зазначенням часу проведення платежів (дат, годин, хвилин, секунд), призначення платежу, розшифровкою кореспондентів (назва, код ЄДРПОУ, номер рахунку, назва банку, МФО банку), розшифровкою кредитових та дебетових оборотів, з вхідним та вихідним залишком за кожен операційний день, по розрахунковому рахунку НОМЕР_5 та іншим банківським рахункам, які відкрито службовими особами ПП « ОСОБА_8 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 за період з 01.01.2022 по 31.03.2023;

-електронних документів протоколів обліку інформації системи «Клієнт-Банк» перетворених електронними засобами у візуальну форму і роздрукованих на паперовому носії, з відображенням IP-адреси з якої вказаний клієнт користувався Інтернетом і при цьому надсилав до банку платіжні документи, а також порядковий номер транзакції на сервері банку (ID), ім`я користувача (логін - USERED), операційна система клієнта (OS) програмне забезпечення за допомогою якого здійснюється з`єднання системою, тобто клієнтська програма банківської установи (BROWSER)» за період з 01.01.2022 по 31.03.2023;

-заяв про відкриття (закриття) рахунків, договорів розрахунково-касового обслуговування рахунків, корінців повідомлень від платника податків про відкриття рахунку в установі банку, рішень засновників та наказів про призначення посадових осіб, довідок про взяття на облік платника податків, страхового свідоцтва, статутних документів, копій паспортів засновників та директорів підприємства, копій довідок фізичних осіб платників податків, довідки форми 4-ОПП, наказів (розпоряджень) про призначення директорів за період з 01.01.2022 по 31.03.2023;

-договорів про порядок проведення електронних платежів за допомогою системи «Клієнт-Банк» за період з 01.01.2022 по 31.03.2023;

-заяв на встановлення системи „Клієнт-Банк, актів інсталяції системи Інтернет-Клієнт Банк, регенерації ключів, акт виконаних робіт, яким підтверджено факт встановлення системи Клієнт-Банк та передачі банком електронного шифру (ключа) уповноваженому представнику підприємства з зазначенням адрес, в т.ч. електронних, та телефонів за якими встановлено та через які здійснювався зв`язок з сервером банку по вказаних рахунках, акти регенерації ключів за період з 01.01.2022 по 31.03.2023;

-довіреностей на осіб, які мають право отримувати як на паперовому носії так і в електронному вигляді відомості, інформацію про рух коштів по розрахунковим рахункам та які отримувати готівкові кошти, чекові книжки за період з 01.01.2022 по 31.03.2023;

-картки із зразками підписів та відбитку печатки ПП « ОСОБА_8 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що діяли на протязі періоду з моменту відкриття рахунку, а також наявні копії паспортів осіб, яким надано право підпису та розпорядження коштами підприємства за період з 01.01.2022 по 31.03.2023;

-платіжних доручень, в т.ч. на сплату податків, зборів, обов`язкових платежів по рахунку та заяв на видачу готівки за період з 01.01.2022 по 31.03.2023;

-інформації відносно ПП « ОСОБА_8 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , яка була зібрана банківською установою при укладанні угод по наданню відповідних послуг;

- інформації про організаційно-правову структуру юридичної особи ПП « ОСОБА_8 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , їх керівників, напрями діяльності, осіб, які правомочні здійснювати правочини від імені керівників підприємств, в тому числі що пов`язано з переміщенням та зняттям грошових коштів по поточних рахунках;

-заяв на отримання чекових книжок по розрахунковим рахунках ПП « ОСОБА_8 » код ЄДРПОУ НОМЕР_1 та чеків на отримання готівкових коштів та платіжних доручень за період з 01.01.2022 по 31.03.2023, які перебувають у володінні ПАТ АБ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », юридична адреса: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучити їх належним чином завірені копії у ІНФОРМАЦІЯ_7 , адреса: АДРЕСА_2 .

Строк дії ухвали встановити до 10.11.2024.

Роз`яснити, що згідно ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_12

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення10.09.2024
Оприлюднено18.09.2024
Номер документу121655188
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —405/4037/24

Ухвала від 01.10.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 17.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 17.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 03.09.2024

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Широкоряд Р. В.

Ухвала від 05.09.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Юр'єва К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні