Справа № 309/1400/23
Провадження № 2/309/594/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 липня 2024 року м. Хуст
Хустський районний суд Закарпатської області
у складі: головуючого-судді Савицький С.А.
за участю: секретаря судового засідання Мацунич В.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Хуст цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального закладу «Хустський базовий медичний коледж» Закарпатської обласної ради про визнання незаконним та скасування наказу,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просить визнати незаконним/нечинним та скасувати наказ директора комунального закладу «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради Бабича Віктора Васильовича № 21-К від 06.03.2023 «Про відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків». Поновити ОСОБА_1 у виконанні обов`язків з роботи на посаді викладача права, історії та суспільних дисциплін, які викладаються в комунальному закладі «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради для формування загальних компетентностей, а саме: Основи правознавства, Історії України, Всесвітня історія, Культурологія, Соціологія, Філософія. Допустити негайне виконання рішення суду у частині поновлення ОСОБА_1 у виконанні обов`язків з роботи на посаді викладача права, історії та суспільних дисциплін, які викладаються в комунальному закладі «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради для формування загальних компетентностей, а саме: Основи правознавства, Історії України, Всесвітня історія, Культурологія, Соціологія, Філософія. Стягнути з комунального закладу «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради заборгованість по заробітній платі за період з 01.03.2023 до моменту негайного поновлення на посаді комунального закладу Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради.
Позовну заяву обґрунтовує тим, що 23.03.2023 року відповідачем йому вручено наказ №21-к від 06.03.2023 року, яким відсторонено від виконання обов`язків викладача історії, суспільних дисциплін і права з 06.03.2023 без збереження заробітної плати на період усунення недоліків робочої навчальної програми з предмету «Основи правознавства» для студентів з базовою середньою освітою на навчальний період 2022-2023 н.р. до дати її подання;
б) зобов`язано невідкладно подати її заступнику з навчально-виховної роботи;
в) надати письмові пояснення причин неподання її в строки, визначені п.2.3 розділу 2 посадових обов`язків викладача закладу.
Підстава - ч.1 ст.46 КЗпП.
Вважає вказаний нормативно-правовий документ таким, що не відповідає закону.
Посилається на те, що він не порушував встановлених строків для подачі вищезгаданого документу на вивчення і парафування відповідним інстанціям та посадовим особам коледжу, що стверджує титульною сторінкою складеної ним робочої програми навчальної дисципліни «Основи правознавства» на 2022-2023 навчальний рік, яка: о 16.08.2022 була розглянута та схвалена на засіданні циклової комісії національно- патріотичного та військового виховання закладу (протокол № 1) і скріплена підписом її голови; ця дата є 2-им днем навчання у новому навчальному 2022-2023 році;
О 15.08.2022 затверджена заступником директора з навчально-виховної роботи без будь-яких зауважень; ця дата є 1-им днем навчання у новому навчальному 2022-2023 році.
Крім того, з метою усунення перешкод у поверненні до роботи тут же, цього ж дня через приймальню директора позивач виконав п.п.1.1. (подання програми) та 1.2. наказу (пояснення).
Позивач зазначає в позові, що посилання у наказі як на підставу відсторонення від обов`язків на ч.1 ст.46 КЗпП, є не коректним, так як остання стосується відсторонення від роботи, що не одне і те саме, та застосовується у разі наявності таких обставин:
- появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння;
- відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання, інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони;
- в інших випадках, передбачених законодавством.
Будь-яких доказів на підтвердження зазначених вище фактів у випадку позивача не наведено.
Позивач вказує, що застосування до нього дії ст.113 КЗпП у частині не збереження заробітної плати на підставі є не правомірним, так як така норма реалізується при відстороненні від роботи працівників, які ухиляються від навчання, інструктажу перевірки знань з охорони праці та протипожежної безпеки, що не є, його випадком.
В судове засідання позивач ОСОБА_1 не з`явився. В позовній заяві просив справу розглядати у його відсутності.
Представник відповідача - Комунального закладу «Хустський базовий медичний коледж» Закарпатської обласної ради в судове засідання не з`явився. До суду подав відзив на позовну заяву, згідно якого просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на наведені у відзиві обставини. У відзиві посилається на те, що позивачем повністю було проігноровано вимоги директора, заступника директора та голови циклової комісії щодо подання робочої програми предмету дисципліни «Основи правознавства» для здобувачів перед вищої освіти на основі базової загальної середньої освіти, внаслідок чого з метою недопущення зриву навчального процесу для вказаних здобувачів освіти, відповідачем було видано наказ від 06.03.2023 року №21-к «Про відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків викладача», яким було відсторонено позивача від виконання обов`язків викладача історії, суспільних дисциплін і права до дати подання робочої програми предмету дисципліни «Основи правознавства» для здобувачів фахової перед вищої освіти на основі базової загальної середньої освіти. Питання дотримання викладачем ОСОБА_1 умов колективного договору було предметом розгляду робочої комісії, яка здійснює контроль за дотриманням колективного договору Комунального закладу «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради та протоколом №1 від 30.03.2023 року за результатами засідання якої, окрім порушення пункту, було також встановлено систематичне порушення пунктів 2.3,2.6,2.9,2.12,2.14 та 2.18 Розділу 2 «Посадові обов`язки» посадових обов`язків викладачем ОСОБА_1 . Згідно вказаного протоколу комісія дійшла висновку, що позивач систематично порушує посадові обов`язки викладача коледжу без пояснень та поважних причин. З урахуванням наведеного 06.03.2023 року відповідач обґрунтовано та на законних підставах було видано наказ від 06.03.2023 року №21-к «Про відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків викладача», яким було відсторонено позивача від виконання обов`язків викладача історії, суспільних дисциплін і права».
Відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України: у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, прийшов до переконання, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до вимог ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Згідно зі ст. 5 ЦПК України суд, здійснюючи правосуддя, захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Право на працю, закріплене у статті 43 Конституції України, включає можливість заробляти собі на життя працею, яку особа вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, регулює Кодекс законів про працю України.
Відповідно до статті 5-1 КЗпП України держава гарантує працездатним громадянам, які постійно проживають на території України, зокрема, правовий захист від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.
В ході судового розгляду даної справи встановлено, що позивач ОСОБА_1 згідно наказу № 85-к від 03 вересня 2018 року був прийнятий на роботу в Закарпатський базовий державний медичний коледж, теперішня назва комунальний заклад «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради, на посаду викладача історії, суспільних дисциплін і права з 03 вересня 2018 року. Як вбачається із здобутих судом доказів, позивач ОСОБА_1 у 2022-2023 навчальному році викладав дисципліну «Основи правознавства» для здобувачів фахової передвищої освіти на основі базової загальної середньої та повної загальної середньої освіти. Наказом директора КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради № 21-к від 06 березня 2023 року ОСОБА_1 відсторонено від виконання обов`язків викладача історії, суспільних дисциплін і права з 06 березня без збереження заробітної плати на період усунення недоліків, згідно п. 2.3 Розділу 2 Посадових обов`язків викладача КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради до дати надання Робочої навчальної програми з предмету «Основи права» для студентів з базовою середньою освітою на навчальний період 2022-2023 н.р.
Відповідно до ч.1ст. 233 КЗпП України, працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права.
Відповідно до ст. 141 КЗпП України, власник або уповноважений ним орган повинен правильно організувати працю працівників, створювати умови для зростання продуктивності праці, забезпечувати трудову і виробничу дисципліну, неухильно додержувати законодавства про працю і правил охорони праці, уважно ставитися до потреб і запитів працівників, поліпшувати умови їх праці та побуту.
Звертаючись до суду з даним позовом ОСОБА_1 зазначає про безпідставність його звільнення та не порушення ним п. 2.3, 2.6, 2.9, 2.12, 2.14, 2.18 Розділу 2 Посадових обов`язків викладача, відсутність систематичності невиконання ним без поважних причин обов`язків, покладених трудовим договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Відповідно до ч.2 ст.15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства. Як вбачається зі змісту ст.12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.
Вирішуючи питання про правомірність видачі Комунальним закладом «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради наказу від 06.03.2023 р. №21-К «Про відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків викладача» та відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків викладача історії, суспільних дисциплін і права з 06.03.2024 року, суд виходить з наступного.
Положеннями ч.1 ст.3 КЗпП України визначено, що трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, регулюються законодавством про працю. Відповідно до ст.139 КЗпП України працівники зобов`язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержуватись трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договір.
Відповідно до ст.46 КЗпП України відсторонення працівників від роботи власником або уповноваженим ним органом допускається у разі: появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання, інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони; в інших випадках, передбачених законодавством.
Відсторонення працівника від роботи - це призупинення виконання ним своїх трудових обов`язків за рішенням уповноважених на це компетентних органів з підстав, передбачених законодавством, що, як правило, відбувається з одночасним призупиненням виплати йому заробітної плати.
Верховний Суд в постанові у справі № 761/12073/18 від 01.04.2020 року дійшов висновку, що відсторонення працівника від роботи можливе лише у випадках, що передбачені законодавством. Про це оголошується наказом або розпорядженням керівника підприємства, установи чи організації, і про це працівник повинен бути повідомлений. Термін відсторонення встановлюється до усунення причин, що його зумовили. Працівник має право оскаржити наказ про відсторонення від роботи у встановленому законом порядку.
За змістом ст. 46 КЗпП допускається відсторонення працівника або у випадках, перелічених у статті, або в інших випадках, які повинні бути також передбачені певним нормативним документом.
Згідно п. 1.1 Статуту Комунального закладу «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради, затвердженого рішенням Закарпатської обласної ради від 16.07.2020 р. №1774 (далі по тексту Статут),Комунальний заклад «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради є закладом фахової передвищої освіти, проводить освітню діяльність, пов`язану із здобуттям фахової передвищої освіти в галузі знань 22 «Охорона здоров`я» на основі базової або повної загальної середньої освіти здійснює дослідницьку діяльність, забезпечує поєднання теоретичного навчання з практичним навчанням. Здобуття фахової передвищої освіти на основі базової освіти здійснюється з одночасним здобуттям повної загальної середньої освіти та отриманням відповідного документа про повну загальну освіту.
Законом України «Про фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 №2745-VIII (далі Закон №2745-VIII) встановлено основні правові, організаційні, фінансові засади функціонування системи фахової передвищої освіти.
Згідно ч. 1-3 статті 32 Закон №2745-VIII, структура закладу фахової передвищої освіти, статус і функції його структурних підрозділів визначаються установчими документами закладу фахової передвищої освіти та положеннями про відповідні структурні підрозділи. Структура закладу фахової передвищої освіти, що не є бюджетною установою, може визначатися установчими документами закладу без дотримання вимог цієї статті.
Структурні підрозділи утворюються рішенням керівника закладу фахової передвищої освіти у порядку, визначеному цим Законом і установчими документами закладу фахової передвищої освіти.
Основними структурними підрозділами закладів фахової передвищої освіти є відділення, циклові комісії, бібліотека, лабораторії, навчально-виробничі майстерні та інші підрозділи.
Відповідно до ч.5 статті 32 Закону №2745-VIII, циклова комісія - це структурний підрозділ закладу фахової передвищої освіти (його філії), що провадить освітню, методичну діяльність за певною спеціальністю (спеціалізацією), групою спеціальностей однієї або споріднених галузей, може проводити дослідницьку та/або творчу мистецьку, та/або спортивну діяльність за певною дисципліною (групою дисциплін). Циклова комісія створюється, якщо до її складу входять не менше п`яти педагогічних (науково-педагогічних) працівників, для яких заклад фахової передвищої освіти є основним місцем роботи.
Відповідно до ч.1 ст. 45 Закону №2745-VIII, освітній процес у сфері фахової передвищої освіти - це інтелектуальна, творча діяльність, що провадиться у закладі фахової передвищої освіти та спрямована на передачу, засвоєння, примноження і використання знань, умінь та інших компетентностей у осіб, які здобувають освіту, а також на формування гармонійно розвиненої особистості.
Заклад фахової передвищої освіти самостійно вирішує питання організації освітнього процесу відповідно до законодавства.
Відповідно до ч.1 ст. 49 Закону №2745-VIII, у межах ліцензованої спеціальності заклад фахової передвищої освіти розробляє освітньо-професійні програми та затверджує їх відповідно до положення про організацію освітнього процесу у відповідному закладі фахової передвищої освіти. Основою для розроблення освітньо-професійної програми є стандарт фахової передвищої освіти за відповідною спеціальністю (за наявності).
Відповідно до ст. 58 Закону №2745-VIII Педагогічні працівники у закладах фахової передвищої освіти провадять навчальну, методичну, інноваційну та організаційну діяльність, пов`язану з наданням освітніх послуг. Науково-педагогічні працівники у закладах фахової передвищої освіти провадять освітню, методичну, інноваційну, наукову (науково-технічну, інноваційну) та організаційну діяльність, пов`язану з наданням освітніх послуг у сфері вищої освіти.
Відповідно до п.3.5 Статуту, освітня діяльність здійснюється структурними підрозділами, статус і функції яких визначаються відповідними положеннями. Структурні підрозділи утворюються рішенням керівника Закладу. Основними підрозділами є, зокрема, циклові комісії.
Згідно п.3.6. Статуту, зміст освітньої діяльності з підготовки фахових молодших бакалаврів визначається акредитованими освітньо-професійними програмами підготовки спеціалістів, навчальними планами, навчальними програмами дисциплін, іншими нормативними актами органів державного управління освітою.
Підпунктом 3.6.1 пункту 3.6. Статуту, освітньо-професійна програма підготовки - це система освітніх компонентів, що визначає вимоги до рівня освіти особи, які розпочали навчання за цією програмою та включає перелік навчальних дисциплін і логічну послідовність їх вивчення, кількість кредитів ЄКТС, необхідних для виконання програми, очікувані результати навчання (компетентності), якими повинен оволодіти фаховий молодший бакалавр.
Підпунктом 3.6.4 пункту 3.6. Статуту, виконання освітньо-професійних програм забезпечують навчальні програми дисциплін, які містять мету, завдання, виклад конкретного змісту навчальної дисципліни, послідовність, організаційні форми її вивчення та їх обсяг, проведення лекцій, семінарських, лабораторних, практичних занять, навчальної практики під керівництвом викладача, питання для самостійної роботи студентів, визначаються форми та засоби поточного і підсумкового контролю, вимоги до знань, умінь, навичок.
Згідно п.3.7. Статуту, для конкретизації планування освітнього процесу на кожний навчальний рік складається робочий навчальний план. Для кожної дисципліни на підставі навчальної програми та навчального плану Закладу складається робоча програма дисципліни, яка є нормативним документом Закладу.
Відповідно до абз.1 та абз 3 п.2.1. Розділу 2 «Структура навчально-методичного комплексу» Положення про комплекс навчально-методичного забезпечення освітнього процесу, схвалене протоколом педагогічної ради схвалене протоколом педагогічної ради №8 від 29.12.2020 та затверджене в.о. директора ради Комунального закладу «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради, навчально-методичний комплекс (НМК) це сукупність нормативних та навчально-методичних матеріалів в паперовій та в електронній формах, необхідних і достатніх для ефективного виконання студентами робочої програми навчальної дисципліни, передбаченої навчальним планом підготовки студентів відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня за напрямком підготовки (спеціальністю).
Навчально-методичні комплекси розробляються для всіх навчальних дисциплін відповідно до робочого навчального плану.
Згідно пп. 2.2.7. абз.1 п. 2.2 Розділу 2 «Структура навчально-методичного комплексу» Положення про комплекс навчально-методичного забезпечення освітнього процесу, Навчально-методичний комплекс дисципліни включає, зокрема, робочу програму навчальної дисципліни.
Згідно абз. 4 та абз.5 п. 2.2 Розділу 2 «Структура навчально-методичного комплексу» Положення про комплекс навчально-методичного забезпечення освітнього процесу, робоча програма є нормативним документом, містить виклад конкретного змісту навчальної дисципліни, організаційні форми її вивчення та їх обсяг, визначає форми та засоби поточного і підсумкового контролю. Розробляється робоча навчальна програма на підставі типової навчальної програми дисципліни та робочого навчального плану підготовки фахівців. Вона має бути оформлена відповідно до Додатку 3. Робоча програма навчальної дисципліни схвалюється на засіданні циклової (предметної) комісії та затверджується заступником директора з навчально-виховної роботи щорічно на початку навчального року (семестру). Робоча навчальна програма дисципліни, не затверджена відповідним чином, не дає права викладачеві на проведення занять.
Для різних напрямів підготовки (спеціальностей) розробляються різні робочі навчальні програми.
Наказом від 08.08.2022 року №24-О «Про створення предметних (циклових) комісії», в Комунальному закладі «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради створено, зокрема, циклову комісію національно-патріотичного та військового виховання та до складу якої входить позивач, в якості члена даної комісії.
Діяльність та повноваження предметної (циклової) комісії регламентовані Положенням про предметну (циклову) комісію (далі Положення), схвалене протоколом педагогічної ради №8 від 29.12.2020 та затверджене в.о. директора ради Комунального закладу «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради.
Згідно абз. 1 Розділу «Загальні положення про предметні (циклові) комісії» Положення про предметну (циклову) комісію, предметна (циклова) комiсiя - структурний навчально-методичний пiдроздiл (далi циклова комiсiя), що проводить виховну, навчальну та методичну роботу з однiєї або кiлькохспорiднених навчальних дисциплiн.
Згідно пункту 2 абз.1 Розділу «Зміст роботи циклових комісій» Положення, циклова комісія здійснює розгляд, обговорення та затвердження, зокрема, робочих навчальних програм та іншої документації, необхідної для проведення навчального процесу до 5 вересня поточного навчального року.
Відповідно до пункту 1.2. Розділу 1. «ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ» посадових обов`язків викладача ОСОБА_1 , викладач є безпосереднім організатором навчально-виховного процесу.
Відповідно до пункту 2.3. Розділу 2. «ПОСАДОВІ ОБОВ`ЯЗКИ» посадових обов`язків викладача ОСОБА_1 , то до таких віднесено складання робочих планів по предмету, який викладається, методичних розробок, тестів поточного та кінцевого контролю, алгоритмів, матеріалів для самостійної роботи, варіантів контрольних робіт під час проведення атестації та акредитації коледжу.
З наведеного судом вбачається, що в Комунальному закладі «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради розроблення робочої програми навчальної дисципліни здійснюється викладачем такої дисципліни в поряду, за формою та в строки, визначені Положенням про комплекс навчально-методичного забезпечення освітнього процесу та Положенням про предметну (циклову) комісію, та яка підлягає схваленню на засіданні циклової (предметної) комісії й затвердженню заступником директора з навчально-виховної роботи щорічно на початку навчального року (семестру), що у противному разі не дає права викладачеві на проведення занять.
Судом встановлено, що освітній процес у Коледжі здійснюється за навчальними планами галузі знань 22 Охорона здоров`я спеціальності 223 Медсестринська справа ОПП Сестринська справа, ОПП Лікувальна справа, спеціальності 226 Фармація, промислова фармація ОПП Фармація, промислова фармація на основі базової загальної середньої освіти та галузі знань 22 Охорона здоров`я спеціальності 223 Медсестринська справа ОПП Сестринська справа та ОПП Акушерська справа на основі повної загальної середньої освіти, розглянутих на засіданні педагогічної ради Коледжу від 15.08.2022 р. (протокол № 5) та введених в дію розпорядженням по закладу освіти від 15.08.2022 № 2.
Отже, перед початком навчального року, ОСОБА_1 повинен був подати дві робочі навчальні програми дисципліни «Основи правознавства»: для здобувачів фахової передвищої освіти на основі базової загальної середньої освіти та для здобувачів фахової передвищої освіти на основі повної загальної середньої освіти.
Як слідує з протоколу № 5 засідання педагогічної ради КЗ «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської області ОСОБА_1 був присутній на засіданні педагогічної ради Коледжу та відповідно, був ознайомлений з навчальними планами та розподілом педагогічного навантаження на навчальний 2022/2023 рік, а, отже, позивач був обізнаний про необхідність подання на розгляд та затвердження циклової комісії двох робочих програм з дисципліни «Основи правознавства».
В матеріалах справи міститься, затверджена 15.08.2022 заступником з навчально-виховної роботи, ОСОБА_2 , робоча програма навчальної дисципліни «Основи правознавства» на 2022/2023 навчальний рік, яка була розроблена позивачем, розглянута та схвалена засіданням циклової комісії викладачів національно-патріотичного та військового виховання (протокол №1 від 16 серпня 2022 року).
Згідно Протоколу №1 засідання циклової комісії національно-патріотичного та військового виховання від 15.08.2022 р., комісією затверджено представлені робочі навчальні програми на 2022/2023 н.р., зокрема, з предмету «Основи права», розроблену викладачем ОСОБА_1 для студентів коледжу, які навчаються на базі повної середньої освіти. Одночасно рекомендовано викладачу ОСОБА_1 розробити для студентів, які навчаються на базі неповної середньої освіти програму з предмету «Основи права», враховуючи базовий рівень знань та рекомендовані програми для учнів 10-11 класів середньої школи (пункт 3 протоколу).
З наведено вбачається, що програма для здобувачів фахової передвищої освіти на основі базової загальної середньої освіти позивачем подана не була.
Так, згідно розпорядження заступника директора з навчально-виховної роботи ОСОБА_2 від 23.09.2022 № 9 та від 02.02.2023 № 23, доповідних записок заступника директора з навчально-виховної роботи від 27.01.2023 р., 06.02.2023 р. та 21.03.2023 р., доповідних записок голови циклової комісії від 27.01.2023, листами коледжу від 09.02.2023 р.№28 та від 08.03.2023 № 55, наявними у матеріалах справи, позивач ОСОБА_1 повідомлявся про необхідність подання такої програми.
Також підпунктом 1.1 пункту 1 Наказу відповідача від 06.03.2023 р. №21-К «Про відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків викладача», позивача зобов`язано невідкладно подати заступнику з навчально-виховної роботи, ОСОБА_2 робочу навчальну програму з предмету «Основи права» для студентів з базовою середньою освітою на навчальний період 2022-2023 н.р.
Суд критично ставиться до доводів позивача, що листом від 2023.03.20 «Про передачу робочої програми на повторне вивчення», ним було виконано підпункт 1.1 пункту 1 Наказу відповідача від 06.03.2023 р. №21-К шляхом повторного надання відповідачу,листом від 2023.03.20 «Про передачу робочої програми на повторне вивчення», робочої програми з предмету «Основи права» для студентів з базовою середньою освітою на навчальний період 2022-2023 н.р., оскільки така не відповідає Додатку 3 Положення про комплекс навчально-методичного забезпечення освітнього процесу та позивачем не надано доказів того, що надана ним програма була схвалена цикловою (предметною) комісією та затверджена заступником директора з навчально-виховної роботи.
Наведені обставини свідчать, що позивачем були проігноровані розпорядження керівництва Коледжу та вказує на невиконання ним його прямих посадових обов`язків, що спростовує,викладене ним у позові, твердження ОСОБА_1 про подання ним робочої програми з предмету «Основи права» для студентів з базовою середньою освітою на навчальний період 2022-2023 н.р.
Окрім наведеного, судом також встановлено, що наказом Комунального закладу «Хустський базовий медичний фаховий коледж» Закарпатської обласної ради від 21.04.2023 р. №47-К «Про звільнення з роботи ОСОБА_1 » із змінами згідно наказу від 05.05.2023 р. №51-К «Про внесення змін до наказу 47-К від 21.04.2023р «Про звільнення з роботи ОСОБА_1 », позивача 21.04.2023 р. звільнено з посади викладача історії, суспільних дисциплін і права згідно пункту 3 частини першої статті 40 КЗпП України за порушення трудової дисципліни. Вказаний наказ чинний та не скасований.
З наведеного вбачається, що позивач не перебуває в трудових відносинах з відповідачем, що також виключає правові підстави для поновлення ОСОБА_1 у виконанні обов`язків з роботи на посаді викладача права, історії та суспільних дисциплін.
З урахуванням викладеного та виходячи зі встановлених в судовому засіданні обставин справи і здобутих доказів, суд дійшов висновку, що відповідач обґрунтовано та на законних підставах було видано наказ від 06.03.2023 № 21-к «Про відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків викладача», яким було відсторонено позивача від виконання обов`язків викладача історії, суспільних дисциплін і права.
Оскільки суд відмовляє у задоволенні вимог ОСОБА_1 про визнання незаконними та скасування наказу від 06.03.2023 р. №21-К «Про відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків викладача», то відповідно і відсутні правові підстави для задоволення його вимоги про поновлення у виконанні обов`язків з роботи на посаді викладача права, історії та суспільних дисциплін, стягнення заборгованості по заробітній платі.
Керуючись ст.ст.12, 13, 81, 247 ч.2, 258-259, 263-265, 268, 273, 354-355 ЦПК України, суд,-
У Х В А Л И В:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Комунального закладу «Хустський базовий медичний коледж» Закарпатської обласної ради про визнання незаконним та скасування наказу №21-к від 06.03.2023 року «Про відсторонення ОСОБА_1 від виконання обов`язків викладача», поновлення у виконанні обов`язків з роботи на посаді викладача права, історії та суспільних дисциплін, стягнення заборгованості по заробітній платі - відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до Закарпатського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у ч. 2 ст. 358 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя Хустського
районного суду: Савицький С.А.
Суд | Хустський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2024 |
Оприлюднено | 15.08.2024 |
Номер документу | 120997755 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про поновлення на роботі, з них |
Цивільне
Хустський районний суд Закарпатської області
Савицький С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні