Постанова
від 28.10.2010 по справі 2а-625/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 жовтня 2010 р. № 2а-625/10/1370

м. Львів, вул. Чоловського, б уд. 2

11 год. 00 хв. зал судових засідань № 6

Львівський окружний ад міністративний суд в складі:

головуючого-судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідан ня Андрушакевич Т.В.,

за участю:

представника позивача: К опняк Н.Я.;

представник відповідача: н е з' явився,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами у Львівській обла сті до Львівського комунальн ого підприємства «Новатор-Ре мпроект»про стягнення еконо мічних санкцій, -

в с т а н о в и в :

Державна інспекція з ко нтролю за цінами у Львівсько ї області звернулася до суду з позовом до Львівського ком унального підприємства «Нов атор-Ремпроект»(далі - ЛКП « Новатор-Ремпроект»), в якому п росить суд стягнути з відпов ідача до бюджету суму економ ічних санкцій у розмірі 342606 грн . 93 коп.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівс ькій області прийнято рішенн я про застосування до відпов ідача економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін. Проте, зазначене ріше ння відповідачем самостійно не виконано, що зумовило звер нення позивача до адміністра тивного суду.

Ухвалою суду від 16.04.2010 року пр овадження у справі № 2а-625/10/1370 зуп инено до набрання законної с или судовим рішенням у справ і № 2а-2677/10/1370, а ухвалою суду від 02.09. 2010 року провадження у вказані й вище справі поновлено.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю, посил аючись на підстави, викладен і у позовній заяві. Додатково зазначив, що Правилами благо устрою і утримання території м. Львова, затверджених ухвал ою Львівської міської ради в ід 26.10.2000 року № 816, не передбачена додаткова процедура розгляд у та погодження документації , яку відповідач здійснює на п латній основі. Отже, застосув ання ЛКП «Новатор-Ремпроект» тарифів за оформлення докуме нтів дозвільного характеру є неправомірним. Просить суд з адовольнити позов в повному обсязі.

Відповідач явку уповноваж еного представника в судове засідання не забезпечив, хоч а належним чином був повідом лений про дату, час та місце йо го проведення. Подав до суду к лопотання від 27.10.2010 року № 1/17 про відкладення розгляду справи , причини поважності якого не підтверджені жодними доказа ми. Враховуючи те, що відповід ач жодного разу не забезпечи в явку в судові засідання сво го уповноваженого представн ика, а також відсутність дока зів поважності причин неприб уття, суд ухвалив розглядати справу без його участі.

Дослідивши подані позивач ем документи, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини справи, на яких ґрун туються позовні вимоги, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висн овку, що позов слід задоволит и повністю, виходячи з наступ них підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Державною інспекціє ю з контролю за цінами у Львів ській області проведено пере вірку ЛКП «Новатор-Ремпроект »з питань дотримання державн ої дисципліни цін при наданн і послуг з організації благо устрою населених пунктів, за результатами якої складено акт від 07.12.2009 року № 000696.

Перелік органів, уповноваж ених здійснювати контроль за дотриманням правил благоуст рою у м. Львові визначений Пра вилами благоустрою і утриман ня території у м. Львові, затве рджених ухвалою Львівської м іської ради від 26.10.2000 року № 816. Вк азаними Правилами не передба чено додаткової процедури ро згляду та погодження докумен тації, яку здійснює ЛКП «Нова тор-Ремпроект»на платній осн ові.

Під час проведення перевір ки позивачем встановлено, що до переліку платних робіт пр и оформленні дозволу відпові дачем включено роботи по зді йсненню контролю за санітарн им станом ведення робіт, тоді як відповідно до п. 5.1 Правил бл агоустрою і утримання терито рії м. Львова визначено орган и уповноважені здійснювати к онтроль за дотриманням Прави л благоустрою у м. Львові, а са ме: посадові особи органів са нітарного нагляду; житлово-к омунального господарства; КП «Інспекція благоустрою та е кології м. Львова»; управ ління муніципальної дружини м. Львова, органів місцевого с амоврядування міського ланд шафтно-історичного парку «Зн есіння», Міністерства внутрі шніх справ України. При цьому зазначені вище органи за пор ушення цих Правил уповноваже ні притягати правопорушникі в до адміністративної відпов ідальності згідно з ст. 152 Коде ксу України про адміністрати вні правопорушення, а не спра вляти плату за здійснення ко нтрольних заходів.

Положення ст. 4 Закону Украї ни «Про дозвільну систему у с фері господарської діяльнос ті»від 06.09.2005 року 2806-IV передбачає , що виключно законами, які рег улюють відносини, пов' язані з одержанням документів доз вільного характеру, встановл юється платність або безопла тність видачі документів доз вільного характеру.

За результатами вказаної в ище перевірки, Державною інс пекцією з контролю за цінами у Львівській області встано влено порушення відповідаче м порядку встановлення та за стосування тарифів на послуг и з оформлення документів до звільного характеру та отрим ання необґрунтованої виручк и за період з 16.12.2008 року по 01.12.2009 ро ку на суму 114202 грн. 31 коп.

На підставі вказаного вище акту, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівсь кій області прийнято рішення від 11.12.2009 року № 316 про застосува ння економічних санкцій за п орушення державної дисциплі ни цін, відповідно до якого, ке руючись ст. 14 Закону України « Про ціни і ціноутворення», ви рішено вилучити у ЛКП «Новат ор-Ремпроект»342606 грн. 93 коп. в до хід Держбюджету Франківсько го району м. Львова.

Згідно з п. 3.1 Інструкції «Про порядок застосування економ ічних та фінансових санкцій органами державного контрол ю за цінами» Державна інспек ція з контролю за цінами Міне кономіки України, державні і нспекції з контролю за цінам и в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі на підставі прове дених ними перевірок і матер іалів перевірок, здійснених фінансовими та іншими контро льними органами, приймають р ішення про вилучення суми, не обґрунтовано одержаної суб' єктами господарювання внасл ідок порушення державної дис ципліни цін, і штрафу у двокра тному розмірі цієї суми (екон омічні санкції) за належніст ю.

Судом встановлено, що зазна чені в рішенні від 11.12.2009 року № 316 економічні санкції розрахов ані та застосовані у відпові дності до ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» від 03.12.1990 року № 507-XII та п.п. 3.1, 3.4 Інстр укції «Про порядок застосува ння економічних та фінансови х санкцій органами державног о контролю за цінами»від 03.12.2001 р оку № 298/519, а саме: сума порушення 114202 грн. 31 коп. + штраф у двохкратн ому розмірі від суми порушен ня, тобто 114202 грн. 31 коп. + 114202 грн. 31 ко п. х 2 = 342606 грн. 93 коп. Вказана сума п ідлягає перерахуванню в 10-ти д енний термін в доход бюджету на відповідний код, а також на рахунок, який зазначений у ви несеному рішенні.

11.12.2009 року Державною інспекці єю контролю за цінами у Львів ській області, відповідно до ст. 222 Господарського кодексу України, відповідачу було на правлено претензію № 316 з вимо гою про перерахування на від повідні рахунки бюджету суми застосованих економічних са нкцій у розмірі 342606 грн. 93 коп. Пр оте, вказана претензія залиш ена відповідачем без виконан ня.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про ціни та ціноутвор ення», державний контроль за цінами здійснюється при вст ановленні і застосуванні дер жавних фіксованих та регульо ваних цін і тарифів. При цьому контролюється правомірніст ь їх застосування та додержа ння вимог законодавства про захист економічної конкурен ції.

Суд зазначає, що контроль за додержанням державної дисци пліни цін здійснюється орган ами, на які ці функції покладе но Урядом України. Вказані ор гани здійснюють контроль у в заємодії з профспілками, спі лками споживачів та іншими г ромадськими організаціями. Д ержавні органи, що здійснюют ь контроль за цінами, та їх пос адові особи мають права, вико нують обов' язки і несуть ві дповідальність, передбачені Законом України «Про держав ну податкову службу в Україн і», крім повноважень, передба чених пунктами 6-9 статті 11 вказ аного Закону.

Згідно з ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» , вся необґрунтовано одержан а підприємством, організаціє ю сума виручки в результаті п орушення державної дисциплі ни цін та діючого порядку виз начення вартості будівництв а, що здійснюється із залучен ням коштів Державного бюджет у України, бюджету Автономно ї Республіки Крим, місцевих б юджетів, а також коштів держа вних підприємств, установ та організацій підлягає вилуче нню в доход відповідного бюд жету залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих Рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необґрунтовано одержано ї суми виручки. Вказані суми с писуються з рахунків підприє мств і організацій в банківс ьких установах за рішенням с уду.

Підприємства, організації та інші юридичні і фізичні ос оби мають право оскаржити до суду порушення цін з боку дер жавних органів, підприємств, організацій, кооперативів т а інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодуван ня завданих їм збитків у випа дках реалізації їм товарів т а послуг з порушенням вимог ч инного законодавства.

Враховуючи викладена вище , суд вважає, що рішення Держав ної інспекції контролю за ці нами у Львівській області ві д 11.12.2009 року № 316 про застосування економічних санкцій за пору шення державної дисципліни ц ін є правомірним, а відтак, з в ідповідача слід стягнути сум у економічних санкцій у розм ірі 342606 грн. 93 коп.

Відповідно до ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва, судові витрати зі сторін с тягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 94, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Львівського ком унального підприємства «Нов атор-Ремпроект»(місцезнаход ження: 79044, м. Львів, вул. Ген. Чупр инки, буд. 85, код ЄДРПОУ - 31730881) в дох ід Держбюджету Франківськог о району м. Львова 342606 грн. 93 коп. ( триста сорок дві тисячі шіст сот шість гривень дев' яност о три копійки).

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, встановлен ого Кодексом адміністративн ого судочинства України, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексо м адміністративного судочин ства України, постанова наби рає законної сили після закі нчення цього строку. У разі по дання апеляційної скарги суд ове рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буд е поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала за конної сили.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Львівський окружний адмі ністративний суд. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до Львівського апеляційно го адміністративного суду. А пеляційна скарга на постанов у суду першої інстанції пода ється протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі за стосування судом ч. 3 ст. 160 Коде ксу адміністративного судоч инства України, а також прийн яття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом 10 днів з дня отримання копії постано ви. Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою ст. 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п' ятиденного строку з мом енту отримання суб' єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 02 листопада 2010 року.

Суддя Гу лик А.Г.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2010
Оприлюднено10.11.2010
Номер документу12100914
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-625/10/1370

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 13.12.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 02.09.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 21.01.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні