ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 жовтня 2010 р. № 2а-625/10/1370
м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2
11 год. 00 хв. зал судових засідань № 6
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Гулика А.Г.,
секретар судового засідання Андрушакевич Т.В.,
за участю:
представника позивача: Копняк Н.Я.;
представник відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області до Львівського комунального підприємства «Новатор-Ремпроект»про стягнення економічних санкцій, -
в с т а н о в и в :
Державна інспекція з контролю за цінами у Львівської області звернулася до суду з позовом до Львівського комунального підприємства «Новатор-Ремпроект»(далі -ЛКП «Новатор-Ремпроект»), в якому просить суд стягнути з відповідача до бюджету суму економічних санкцій у розмірі 342606 грн. 93 коп.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Проте, зазначене рішення відповідачем самостійно не виконано, що зумовило звернення позивача до адміністративного суду.
Ухвалою суду від 16.04.2010 року провадження у справі № 2а-625/10/1370 зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 2а-2677/10/1370, а ухвалою суду від 02.09.2010 року провадження у вказаній вище справі поновлено.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, посилаючись на підстави, викладені у позовній заяві. Додатково зазначив, що Правилами благоустрою і утримання території м. Львова, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 26.10.2000 року № 816, не передбачена додаткова процедура розгляду та погодження документації, яку відповідач здійснює на платній основі. Отже, застосування ЛКП «Новатор-Ремпроект»тарифів за оформлення документів дозвільного характеру є неправомірним. Просить суд задовольнити позов в повному обсязі.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце його проведення. Подав до суду клопотання від 27.10.2010 року № 1/17 про відкладення розгляду справи, причини поважності якого не підтверджені жодними доказами. Враховуючи те, що відповідач жодного разу не забезпечив явку в судові засідання свого уповноваженого представника, а також відсутність доказів поважності причин неприбуття, суд ухвалив розглядати справу без його участі.
Дослідивши подані позивачем документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов слід задоволити повністю, виходячи з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області проведено перевірку ЛКП «Новатор-Ремпроект»з питань дотримання державної дисципліни цін при наданні послуг з організації благоустрою населених пунктів, за результатами якої складено акт від 07.12.2009 року № 000696.
Перелік органів, уповноважених здійснювати контроль за дотриманням правил благоустрою у м. Львові визначений Правилами благоустрою і утримання території у м. Львові, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 26.10.2000 року № 816. Вказаними Правилами не передбачено додаткової процедури розгляду та погодження документації, яку здійснює ЛКП «Новатор-Ремпроект»на платній основі.
Під час проведення перевірки позивачем встановлено, що до переліку платних робіт при оформленні дозволу відповідачем включено роботи по здійсненню контролю за санітарним станом ведення робіт, тоді як відповідно до п. 5.1 Правил благоустрою і утримання території м. Львова визначено органи уповноважені здійснювати контроль за дотриманням Правил благоустрою у м. Львові, а саме: посадові особи органів санітарного нагляду; житлово-комунального господарства; КП «Інспекція благоустрою та екології м. Львова»; управління муніципальної дружини м. Львова, органів місцевого самоврядування міського ландшафтно-історичного парку «Знесіння», Міністерства внутрішніх справ України. При цьому зазначені вище органи за порушення цих Правил уповноважені притягати правопорушників до адміністративної відповідальності згідно з ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а не справляти плату за здійснення контрольних заходів.
Положення ст. 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»від 06.09.2005 року 2806-IV передбачає, що виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюється платність або безоплатність видачі документів дозвільного характеру.
За результатами вказаної вище перевірки, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області встановлено порушення відповідачем порядку встановлення та застосування тарифів на послуги з оформлення документів дозвільного характеру та отримання необґрунтованої виручки за період з 16.12.2008 року по 01.12.2009 року на суму 114202 грн. 31 коп.
На підставі вказаного вище акту, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення від 11.12.2009 року № 316 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого, керуючись ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», вирішено вилучити у ЛКП «Новатор-Ремпроект»342606 грн. 93 коп. в дохід Держбюджету Франківського району м. Львова.
Згідно з п. 3.1 Інструкції «Про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами» Державна інспекція з контролю за цінами Мінекономіки України, державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі проведених ними перевірок і матеріалів перевірок, здійснених фінансовими та іншими контрольними органами, приймають рішення про вилучення суми, необґрунтовано одержаної суб'єктами господарювання внаслідок порушення державної дисципліни цін, і штрафу у двократному розмірі цієї суми (економічні санкції) за належністю.
Судом встановлено, що зазначені в рішенні від 11.12.2009 року № 316 економічні санкції розраховані та застосовані у відповідності до ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення»від 03.12.1990 року № 507-XII та п.п. 3.1, 3.4 Інструкції «Про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами»від 03.12.2001 року № 298/519, а саме: сума порушення 114202 грн. 31 коп. + штраф у двохкратному розмірі від суми порушення, тобто 114202 грн. 31 коп. + 114202 грн. 31 коп. х 2 = 342606 грн. 93 коп. Вказана сума підлягає перерахуванню в 10-ти денний термін в доход бюджету на відповідний код, а також на рахунок, який зазначений у винесеному рішенні.
11.12.2009 року Державною інспекцією контролю за цінами у Львівській області, відповідно до ст. 222 Господарського кодексу України, відповідачу було направлено претензію № 316 з вимогою про перерахування на відповідні рахунки бюджету суми застосованих економічних санкцій у розмірі 342606 грн. 93 коп. Проте, вказана претензія залишена відповідачем без виконання.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення», державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Суд зазначає, що контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Вказані органи здійснюють контроль у взаємодії з профспілками, спілками споживачів та іншими громадськими організаціями. Державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України «Про державну податкову службу в Україні», крім повноважень, передбачених пунктами 6-9 статті 11 вказаного Закону.
Згідно з ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення», вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Підприємства, організації та інші юридичні і фізичні особи мають право оскаржити до суду порушення цін з боку державних органів, підприємств, організацій, кооперативів та інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодування завданих їм збитків у випадках реалізації їм товарів та послуг з порушенням вимог чинного законодавства.
Враховуючи викладена вище, суд вважає, що рішення Державної інспекції контролю за цінами у Львівській області від 11.12.2009 року № 316 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є правомірним, а відтак, з відповідача слід стягнути суму економічних санкцій у розмірі 342606 грн. 93 коп.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства, судові витрати зі сторін стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Львівського комунального підприємства «Новатор-Ремпроект»(місцезнаходження: 79044, м. Львів, вул. Ген. Чупринки, буд. 85, код ЄДРПОУ - 31730881) в дохід Держбюджету Франківського району м. Львова 342606 грн. 93 коп. (триста сорок дві тисячі шістсот шість гривень дев'яносто три копійки).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 02 листопада 2010 року.
Суддя А.Г. Гулик
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2010 |
Оприлюднено | 11.02.2015 |
Номер документу | 42629825 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні