ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 січня 2015 року м. Київ К/800/2376/14
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Калашнікової О.В. Васильченко Н.В. Леонтович К.Г. провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Львівського комунального підприємства «Новатор-Ремпроект» на постанову Львівського окружного адміністративного суду Львівської області від 28 жовтня 2010 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2013 року у справі за позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області до Львівського комунального підприємства «Новатор-Ремпроект» про стягнення економічних санкцій,-
в с т а н о в и л а:
Державна інспекція з контролю за цінами у Львівській області звернулась в суд з позовом до Львівського комунального підприємства «Новатор-Ремпроект», в якому просила про стягнення економічних санкцій в розмірі 342606,93 грн.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2013 року, позов задоволено: стягнуто з Львівського комунального підприємства «Новатор-Ремпроект» в дохід Державного бюджету Франківського району м. Львова 342606,93 грн.
Не погоджуючись з оскаржуваними судовими рішеннями, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, у якій просить скасувати судові рішення та прийняти нове рішення, яким відмовити повністю у задоволені позову за безпідставністю позовних вимог.
Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, що зазначені в рішенні від 11.12.2009 року №316 економічні санкції розраховані та застосовані у відповідності до ст. 14 Закону України «Про ціни та ціноутворення» від 03.12.2001 року №298\519, а саме: сума порушення 114202 грн. 31 коп. + штраф у двохкратному розмірі від суми порушення, тобто 114202 грн. 31 коп. + 114202 грн. 31 коп. х 2 = 342606 грн. 93 коп. Вказана сума підлягає перерахуванню в 10-ти денний термін в доход бюджету на відповідний код, а також на рахунок, який зазначений у винесеному рішенні.
11.12.2009 року Державною інспекцією контролю за цінами у Львівській області, відповідно до ст. 222 Господарського кодексу України, відповідачу було направлено претензію №316 з вимогою про перерахування на відповідні рахунки бюджету суми застосованих економічних санкцій у розмірі 342606,93 грн. Проте вказана претензія залишена відповідачем без виконання.
Задовольняючи позов, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли висновку, що оскільки викладені в акті перевірки висновки та рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області відповідають дійсним обставинам справи та нормам діючого законодавства, відповідні санкції підлягають стягненню.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення», державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Колегія суддів зазначає, державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України «Про державну податкову службу в Україні», крім повноважень, передбачених пунктами 6-9 статті 11 цього Закону.
Правилами благоустрою і утримання території у м. Львові, затверджених ухвалою Львівської міської ради від 26.10.2000 року №816 встановлений перелік органів, уповноважених здійснювати контроль за дотриманням правил благоустрою у м. Львові. Вказаними Правилами не передбачено додаткової процедури розгляду та погодження документації , яку здійснює ЛКП «Новатор-Ремпроект» на платній основі.
На підставі вказаного вище акту і Закону України «Про ціни та ціноутворення», 11.12.2009 року Державна інспекція з контролю за цінами прийняла рішення №316 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.
Згідно з ст.14 Закону України «Про ціни та ціноутворення», вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в дохід відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двохкратному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Підпунктом 12 п. 5 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1819 від 13.12.2000 року, передбачено право Держцінінспекції, зокрема, звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету сум у разі застосування відповідних адміністративно-господарських санкцій.
Таким чином, суди дійшли вірного висновку, що за наслідками перевірки, керуючись ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» , позивачем було обґрунтовано прийнято оскаржуване рішення №316, яким застосовано до відповідача економічні санкції за порушення державної дисципліни цін, яке відповідач не виконав у добровільному порядку.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій щодо наявності підстав для задоволення позову.
Доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
За правилами частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись статтями, 220, 220-1, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу Львівського комунального підприємства «Новатор-Ремпроект» відхилити.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду Львівської області від 28 жовтня 2010 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-240 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді: (підписи)
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2015 |
Оприлюднено | 06.02.2015 |
Номер документу | 42590807 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Калашнікова О.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні