Ухвала
від 16.08.2024 по справі 534/781/24
КОМСОМОЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №534/781/24

Провадження №1-кс/534/409/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2024 року м. Горішні Плавні

Слідчий суддя Комсомольського міського суду Полтавської області ОСОБА_1 за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судуклопотання старшогослідчого слідчоговідділення ВП№ 2Кременчуцького РУПГУ НПв Полтавськійобласті капітанаполіції ОСОБА_6 у кримінальному провадженні№ 42023172010000045 від 08.11.2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України, про арешт майна,

у с т а н о в и в:

До Комсомольського міського суду Полтавської області звернулася старший слідчий слідчого відділення ВП № 2 Кременчуцького РУП ГУ НП в Полтавській області капітан поліції ОСОБА_6 , із клопотанням погодженим прокурором, в якому прохає накласти арешт на майно, а саме: земельну ділянку, кадастровий номер 5324081000:00:009:005, площею (га), 0,0512, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , транспортний засіб (автомобіль марки «CHEVROLET», модель «LACETTI», д.н.з. « НОМЕР_1 » (договір купівлі-продажу укладений в ТСЦ № 534/2024/4709694 від 26.06.2024 року), власником якого являється підозрювана ОСОБА_4 , з метою позбавлення права відчуження вказаного майна.

У вказаномуклопотанні заначенопро те,що у провадженні ВП №2 Кременчуцького РУП ГУ Національної поліції в Полтавській області перебувають матеріали досудового розслідування кримінального провадження №42023172010000045 від 08.11.2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України.

Глобинська окружна прокуратура здійснює процесуальне керівництво досудовим розслідуванням указаного кримінального провадження.

Досудовим розслідуванням встановлено наступне.

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженка м. Краснодон, Луганської області, зареєстрована та проживає в АДРЕСА_1 , громадянка України, не судима, не одружена, перебуває на посаді державного реєстратора виконавчого комітету Новоселівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, освіта вища, на утриманні неповнолітніх дітей не має, групи інвалідності не має, паспорт громадянина України серія НОМЕР_2 від 11.03.1996 року, вчинила кримінальні правопорушення за наступних обставин.

Розпорядженням Новоселівського сільського голови № 02-07/84 від 25.05.2020, ОСОБА_4 з 26.05.2020 призначено на посаду державного реєстратора відділу центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Новоселівської сільської ради Полтавської області.

Відповідно до п. 1.1. вищевказаного розпорядження (зі змінами, внесеними розпорядженням від 17.08.2020 №120-ОС ОСОБА_4 8 ранг державного службовця поза межами категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Згідно з п. 1.1. Посадової інструкції державного реєстратора, затвердженої сільським головою 15.11.2022 (далі Посадова інструкція) та з якою ОСОБА_4 ознайомлена 15.11.2022, державний реєстратор відділу центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Новоселівської сільської ради Полтавської області (далі - державний реєстратор) є посадовою особою місцевого самоврядування, на яку розповсюджується дія Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

Відповідно до розділу 2 Посадової інструкції, метою посади державного реєстратора є виконання функцій і повноважень місцевого самоврядування на території Новоселівської територіальної громади з питань забезпечення реалізації державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Згідно з п. 3.1. Посадової інструкції, державний реєстратор здійснює прийом громадян з питань державної реєстрації та інших реєстраційних дій, відповідно до положень Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 2 Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

У п. 18 ч. 1 ст. 2 Закону зазначається, що реєстраційна дія - державна реєстрація прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а також інші дії, що здійснюються державним реєстратором у Державному реєстрі прав, крім надання інформації з цього реєстру.

Отже, діяльність державного реєстратора відділу центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Новоселівської сільської ради Полтавської області ОСОБА_4 пов`язана з реалізацією повноважень на вчинення юридично значущих дій, здатних породжувати, змінювати або припиняти правовідносини, з видачею документів, які надають право або звільняють від обов`язків. Тобто, державний реєстратор, яка за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється відповідно до Закону, здійснює функцію представника влади.

Таким чином, ОСОБА_4 є особою, яка за спеціальним повноваженням, наділеним відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», здійснює функцію представника влади та відповідно до ст. 3652 КК України є спеціальним суб`єктом кримінальної відповідальності державним реєстратором.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону та п. 2.2. Посадової інструкції, державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.

4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи.

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав;

6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна, у випадках, передбачених цим Законом;

7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);

8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;

9) формує реєстраційні справи у паперовій формі;

9-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбаченихЗаконом України"Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно із ч. 1 ст. 11 Закону, державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав. Державний реєстратор здійснює свою діяльність від імені держави, яка наділяє його певною частиною прав і обов`язків.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі по тексту - Закон) державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Згідно з ч.ч. 2-4 ст.18 Закону, перелік документів необхідних для державної реєстрації прав та порядок проведення державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (надалі Порядок).

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону, у разі подання заяви уповноваженою на те особою державним реєстратором встановлюється обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.

Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження діяти від імені іншої особи, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, нотаріально посвідчена довіреність (крім проведення реєстраційних дій за заявою уповноваженої особи державного органу, органу місцевого самоврядування), довіреність, видана відповідно до законодавства іноземної держави, або відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про особу, яка уповноважена діяти від імені юридичної особи.

Ч. 2 ст. 22 Закону передбачено, що документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншим нормативно-правовим актам.

Також, п.п. 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24 Закону визначено, що державний реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень у разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, якщо наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями.

Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 24 Закону за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державноий реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Відповідно до п. 8 ч.1 ст.27 Закону, державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року.

Окрім цього, ч. 1 ст. 29 Закону передбачено, що державна реєстрація права власності на земельну ділянку, набутого та оформленого в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться за умови наявності відповідних відомостей в Державному земельному кадастрі.

Згідно з п. 40 Порядку, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження» та цим порядком.

Відповідно до п.в ч. 2 ст. 83 Земельного кодексу України, у комунальній власності перебувають землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону.

Згідно до п. 24 Перехідних положень Земельного кодексу України землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель передбачених підпунктами а)-е). Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

Усупереч вказаним вище нормам законодавства, розуміючи, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі державного акту на право приватної власності на землю, державного акту на право власності на землю, державного акту на право власності на земельну ділянку або державного акту на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року, при наявності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами, ОСОБА_4 за попередньою змовою із ліквідатором ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» ОСОБА_7 , який був достовірно обізнаний про відсутність у ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» будь-яких прав на земельні ділянки з кадастровими номерами 5322084900:00:001:0987, 5322084900:00:001:0988, 5322084900:00:001:0989 на території Солоницького старостинського округу Козельщинської селищної ради (колишньої Солоницької сільської ради Козельщинського району) та постановою Східного апеляційного господарського суду у справі 917/429/17 з метою реалізації злочинного умислу спрямованого на протиправне позбавлення Козельщинської селищної ради права комунальної власності на вказані земельні ділянки та отримання неправомірної вигоди для ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» ЄДРПОУ 00482996, у вигляді протиправного набуття права на нерухоме майно, яке на праві комунальної власності належало Козельщинській селищній раді Кременчуцького району Полтавської області, в період часу з 21.09.2023 по 28.09.2023 здійснила незаконну державну реєстрацію переходу права власності та реєстрацію права постійного користування на земельні ділянки загальною площею 293,0000 га, земельні ділянки сільськогосподарського призначення (рілля) із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства загальною площею 293,0000 га, а саме: площею 2,0000 га з кадастровим номером 5322084900:00:001:0987, площею 2,0000 га з кадастровим номером 5322084900:00:001:0988, площею 289,0000 га з кадастровим номером 5322084900:00:001:0989, внаслідок чого вказані земельні ділянки протиправно вибули з власності територіальної а ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» протиправно набула права постійного користування цими земельними ділянками без законних на те підстав.

Також державний реєстратор ОСОБА_4 діючи за попередньою змовою із ліквідатором ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» ОСОБА_7 , якому достовірно було відомо, що державний акт на право постійного користування землею ПЛ №001938 від 26.03.2002, зареєстрований у книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №80 не містить кадастрових номерів земельних ділянок, а у ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» в силу постанови Східного апеляційного господарського суду від 06.08.2019 по справі 917/429/17 відсутні законні підстави набуття права постійного користування у зв`язку з чим не можливо встановити, що заявником ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» набуто право власності чи користування на конкретну земельну ділянку.

Таким чином, державний акт на право постійного користування землею ПЛ №001938 від 26.03.2002, зареєстрований у книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №80 виданий Солоницькою сільською радою народних депутатів, не міг слугувати підставою для реєстрації речових прав на земельні ділянки з кадастровими номерами 5322084900:00:001:0987 площею 2,0000 га, 5322084900:00:001:0988, площею 2,0000 га, 5322084900:00:001:0989 площею 289,0000 га за ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» та припинення права комунальної власності на зазначені вище земельні ділянки в силу положень Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

21.09.2023 відділу державної реєстрації виконавчого комітету Новоселівської сільської ради Полтавської області ліквідатором ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» ОСОБА_7 подано документи в інтересах ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика», а саме: державний акт на право постійного користування землею ПЛ №001938 від 26.03.2002, зареєстрований у книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №80 виданий Солоницькою сільською радою народних депутатів; лист ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 15.08.2023 №33-16-0.8-2463/2-23 та витяги з Державного земельного кадастру України.

Державний реєстратор ОСОБА_4 діючи відповідно раніше розробленого злочинного плану, виконуючи вказівки ОСОБА_7 , будучи суб`єктом реєстраційних дій, використовуючи надані ОСОБА_7 вказані вище копії документів, діючи за попередньою змовою, з єдиним умислом спрямованим на протиправне позбавлення потерпілого права власності та отримання ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» права постійного користування земельними ділянками 5322084900:00:001:0987 площею 2,0000 га, 5322084900:00:001:0988, площею 2,0000 га, 5322084900:00:001:0989 площею 289,0000 га, 21.09.2023 склала та видала завідомо неправдиві офіційні документи -заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 57177285, 57177554, 57177843 від 21.09.2023 щодо проведення реєстрації виникнення права постійного користування за ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика», 28.09.2023 склала та видала завідомо неправдиві офіційні документи - заяви про виправлення технічної помилки, відомостей у Державному реєстрі прав 57272072, 57272968, 57273311 від 28.09.2023 щодо зміни власника земельних ділянок відповідно до п. 24 Перехідних положень Земельного кодексу України, 31.10.2023 заяви про виправлення технічної помилки відомостей, які містяться у державному реєстрі прав щодо приведення шляхом інформаційної взаємодії у відповідність відомостей у Державному земельному кадастрі до раніше внесених у Державний реєстр прав недостовірних відомостей, куди внесла завідомо недостовірні відомості щодо підстав для проведення державної реєстрації прав .

Далі, діючи з метою реалізації умислу, спрямованого на одержання неправомірної вигоди для ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» ЄДРПОУ 00482996 у вигляді протиправного набуття права постійного користування без законних на те підстав на нерухоме майно земельні ділянки, та протиправного позбавлення Козельщинської територіальної громади права власності на земельні ділянки ОСОБА_4 , перебуваючи у приміщенні службового кабінету відділу центра надання адміністративних послуг виконавчого комітету Новоселівської сільської ради Полтавської області, що за адресою: м. Полтава, вул. Шевченка, 7, каб. 29, будучи державним реєстратором, діючи умисно, за попередньою змовою із ОСОБА_7 усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, зловживаючи повноваженнями, закріпленими ч.3 ст.10, Закону, п. 12 Порядку № 1127 та п. 2.2. Посадової інструкції, у порушення вимог ст.ст.3, 10, 24, 29 Закону, п.12 Порядку № 1127, достовірно знаючи, що подані від імені ОСОБА_7 документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом та не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження та наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями безпідставно прийняла рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 27.09.2023 №№69488265, 69488610, 69488856, від 28.09.2023 №№ 69496116, 69497230, 69497883, від 31.10.2023 № 69982230, 69981732, 69982596 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельні ділянки та припинення права комунальної власності Козельщинської селищної ради.

12.10.2023 ліквідатор ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» ОСОБА_7 вчинив розпорядження майном отриманим злочинним шляхом, внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, а саме розпорядження ним (вчинення правочину та перетворення), зокрема звернувся до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області із клопотанням про надання дозволу на виготовлення технічної документації щодо об`єднання земельних ділянок 5322084900:00:001:0987 площею 2,0000 га, 5322084900:00:001:0988, площею 2,0000 га, 5322084900:00:001:0989 площею 289,0000 га., а наказом ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 16.11.2023 №12-сг затверджено таку технічну документацію та об`єднано земельні ділянки 5322084900:00:001:0987 площею 2,0000 га, 5322084900:00:001:0988, площею 2,0000 га, 5322084900:00:001:0989 площею 289,0000 га в одну - кадастровим номером 5322084900:00:001:1164 площею 293 га. загальною вартістю 9 722 268,73 грн, що у понад 7245 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян у 2023 році, та у розумінні примітки до ст. 209 КК України є великими розмірами.

20.11.2023 державний реєстратор ОСОБА_4 діючи відповідно раніше розробленого злочинного плану, виконуючи вказівки ОСОБА_7 , будучи суб`єктом реєстраційних дій, використовуючи надані ОСОБА_7 вказані вище копії документів, діючи за попередньою змовою, з єдиним умислом спрямованим на протиправне позбавлення потерпілого права власності та отримання ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» права постійного користування земельною ділянкою 5322084900:00:001:1164 склала та видала завідомо неправдивий офіційний документ - заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 58100315, куди внесла завідомо недостовірні відомості щодо підстав для проведення державної реєстрації прав .

Далі, діючи з метою реалізації умислу, спрямованого на одержання неправомірної вигоди для ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» ЄДРПОУ 00482996 у вигляді протиправного набуття права постійного користування без законних на те підстав на нерухоме майно земельні ділянки, та протиправного позбавлення Козельщинської територіальної громади права власності на земельні ділянки ОСОБА_4 , перебуваючи у приміщенні службового кабінету відділу центра надання адміністративних послуг виконавчого комітету Новоселівської сільської ради Полтавської області, що за адресою: м. Полтава, вул. Шевченка, 7, каб. 29, будучи державним реєстратором, діючи умисно, за попередньою змовою із ОСОБА_7 усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, зловживаючи повноваженнями, закріпленими ч.3 ст.10, Закону, п. 12 Порядку № 1127 та п. 2.2. Посадової інструкції, у порушення вимог ст.ст.3, 10, 24, 29 Закону, п.12 Порядку № 1127, достовірно знаючи, що подані від імені ОСОБА_7 документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом та не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження та наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями безпідставно прийняла рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 23.11.2023 №70358920 та провела державну реєстрацію права постійного користування на земельні ділянки та припинення права комунальної власності Козельщинської селищної ради.

Вищевказаними протиправними умисними діями ОСОБА_4 та ОСОБА_7 Козельщинській територіальній громаді Кременчуцького району Полтавської області в особі Козельщинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області завдано шкоду на загальну суму 9 722 268,73 грн, що у понад 7245 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян у 2023 році, та у розумінні примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

Таким чином, за висновками органу досудового розслдування, в результаті вчинених дій, які виразилися у легалізації (відмиванні) майна, одержаного злочинним шляхом, за попередньою змовою групою осіб, у великому розмірі, несанкціонованій зміні інформації, яка оброблюється в електронно-обчислювальних машинах (комп`ютерах), автоматизованій системі, вчинені особою, яка має право доступу до неї вчинені повторно за попередньою змовою групою осіб, що заподіяло значну шкоду, складанні, видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесенні до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей за попередньою змовою групою осіб ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні складу злочинів, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 362, ч. 2 ст. 28 ч. 3 ст. 3652,ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 366 КК України.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта ОСОБА_4 , остання являється власником:

- земельної ділянки. Кадастровий номер 5324081000:00:009:005, площею (га), 0,0512, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 ;

- квартири АДРЕСА_4 ;

- транспортного засобу (автомобіль марки «CHEVROLET», модель «LACETTI», д.н.з. « НОМЕР_1 » (договір купівлі-продажу укладений в ТСЦ № 534/2024/4709694 від 26.06.2024 року).

Враховуючи, що санкція інкримінованих статей передбачає конфіскацію майна, на підставі цього у огану досудового розслідування виникла необхідність накласти арешт на майно підозрюваної ОСОБА_4 .

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав та просив задовольнити, надавши відповідні пояснення.

Захисник та підозрювана заперечували проти задоволення клопотання та надали свої пояснення.

З`ясувавши думку учасників судового провадження, дослідивши матеріали справи (клопотання), матеріали кримінального провадження суд, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюючи кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, дійшов таких висновків.

По-перше, відповідно до ч.1ст.170 КПК Україниарештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Крім того,стаття 170 КПК Українипередбачає, що арешт майна допускається, зокрема, з метою забезпечення збереження речових доказів та в такому випадку арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у частині першій статті 98 цього Кодексу, у якій наведено визначення речових доказів, якими є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 6 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Статтею 173КПК Українипередбачено, що при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Згідно з ч. 8 ст. 170 КПК України, вартість майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову або стягнення отриманої неправомірної вигоди, повинна бути співмірною розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням або зазначеної у цивільному позові, розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою.

По-друге, відповідо до державного акту на право постійного користування землею № 001938 серії І ПЛ, виданого 26.03.2022 та зареєстрованого в Книзі запису державних актів на право користування землею за № 80 Солоницькою сільскою радою Козельщинського району Полтавської області, ДП «ДержавнаГалещинська біологічнафабрика» єкористувачем земельнихділянок зкдастровими номерами 5322084900:00:001:0987, 5322084900:00:001:0988, 5322084900:00:001:0989, з чим у судовому засіданні погодились всі учасники судового провадження (прокурор, підозрювана, захисник). Указаний документ, разом з іншими, приєднано до матеріалів справи слідчим суддею, чим було задоволено клоптання захисника. Посилання на цей акт є також у копії технічної документації із землеустрою (а.с. 47, 48, 53 тощо).

Згідно з листом виконувача обов`язків начальника ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 15.08.2023 № 33-16-0.8-2463/2-23 Державній Галещинській біологічній фабриці видано державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, площею 331,2 га, надану для ведення товарного сільськогогосподарського виробництва серії І ПЛ, виданого 26.03.2022 та зареєстрованого в Книзі запису державних актів на право користування землею за № 80 Солоницькою сільскою радою Козельщинського району Полтавської області (рішення № 9 від 25.12.1998).

Вищевказані земельнідіялнки укомунальну влансістьКозельщинській селищнійраді непередавались,про щовикладено улисті виконувача обов`язків начальника ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 27.02.2024 № 8-16-0.3-802/2-24.

Слідчий суддя дійшов висновку, що вищевказаний державний акт є чинним, право постійного користування вищевказаними земельними ділянками ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» дійсне та не припинялось.

Згідно із підп. а п. 24 Перехідних положень Земельного кодексу України 24. з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель, що використовуються органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями на праві постійного користування (далі за текстом). Ці вимоги Закону процитовано також у згаданій вище підозрі ОСОБА_4 .

У матеріалах кримінального провадження (т. 3, а.с. 234-235) містяться суперечності у підозрі, повідомленій ОСОБА_4 28.06.2024, які слідчий суддя трактує на користь підозрюваної, а саме, що (останній абзац а.с. 234) ОСОБА_4 достовірно було відомо, що вищевказаний державний акт не містить кадастрових номерів земельних ділянок, а також те, що (третій абзац а.с. 235) ОСОБА_7 в інтересах ДП «Державна Галещинська біологічна фабрика» відділу державної реєстрації виконавчого комітету Новоселівської сільської ради Полтавської області цей акт, лист ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 15.08.2023 № 33-16-0.8-2463/2-23 про те, що Державній Галещинській біологічній фабриці видано державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, площею 331,2 га та витяги з Державного земельного кадастру України.

По-третє, згадана підозра складена таким чином, що спочатку здійснено опис усіх фактичних даних кримінальних правопорушень, установлених досудовим слідством, потім як підсумок зазначено кваліфікацію їх усіх з посиланям на статті Кримінального кодексу України: ч. 2 с. 209, ч. 3ст. 362, ч. 2 ст. 28, ч. 3 ст. 365-5, ч. 1 ст. 366 КК України; тобто після опису кожного епізоду не вказується відповідна кримінально-правова кваліфікація цього діяння.

По-четверте, вказані недоліки достатні для того, щоб зробити висновок про необгрунтованість підозри.

За такихобставин,враховуючи вищевикладене,слідчий суддядійшов висновкупро необґрунтованістьпідозри,оголошеної ОСОБА_4 28.06.2024,у вчиненнінею кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України, в межах кримінального провадження № 42023172010000045 від 08.11.2023 року.

Тому відсутні правові підстави для задоволення цього клопотання слідчого про арешт майна.

Керуючись ст. 98, 170, 171 КПК України, слідчий суддя,

п о с т а н о в и в :

У задоволенніклопотання старшогослідчого слідчоговідділення ВП№ 2Кременчуцького РУПГУ НПв Полтавськійобласті капітанаполіції ОСОБА_6 у кримінальному провадженні№ 42023172010000045 від 08.11.2023 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 362, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України, про арешт майна відмовити.

Копію ухваливручитиучасникамсудовогорозгляду.

Ухвала може бути оскаржена протягом 5 (п`яти) днівз дня її оголошення, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо доПолтавського апеляційного суду.

Слідчий суддя В`ячеслав МОРОЗОВ

Повний текст ухвали проголошено 19.08.2024 о 09 год. 10 хв.

СудКомсомольський міський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення16.08.2024
Оприлюднено20.08.2024
Номер документу121067152
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —534/781/24

Ухвала від 15.10.2024

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Харлан Н. М.

Ухвала від 23.08.2024

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Харлан Н. М.

Ухвала від 16.08.2024

Кримінальне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Морозов В. Ю.

Ухвала від 16.08.2024

Кримінальне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Морозов В. Ю.

Ухвала від 08.08.2024

Кримінальне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Ухвала від 08.08.2024

Кримінальне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

Ухвала від 09.08.2024

Кримінальне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Куц Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні