Рішення
від 13.08.2024 по справі 922/1807/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.08.2024м. ХарківСправа № 922/1807/24

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Жиляєва Є.М.

при секретарі судового засідання Деркач П. О.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тек-Транс" (62441, Харківська обл., с. Циркуни, відділення "Кутузівка", буд. 32 А) до Спеціалізованого комунального підприємства "Харківзеленбуд" Харківської міської ради (61145, м. Харків, вул. Клочківська, буд. 195-А) про про стягнення 1280586,37 грн. за участю представників:

позивача - Петрофанова К.Р., ордер серії АН №1446036 від 24.06.2024,

відповідача - Батіг В.В., ордер серії АХ №1178710 від 19.03.2024,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Тек-Транс" звернувся до Господарського суду Харківської області з позовом до відповідача - Спеціалізованого комунального підприємства "Харківзеленбуд" Харківської міської ради, в якому просить суд стягнути з відповідача на свою користь заборгованість за Договором № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 у розмірі 1333475,35 грн., 3 % річних у розмірі 7325,16 грн., інфляційні втрати у розмірі 6482,26 грн. та штрафні санкції у розмірі 34663,78 грн. Позов обґрунтовано неналежним виконанням з боку відповідача своїх зобов`язань за договором № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 в частині здійснення замовником своєчасного та повного розрахунку за надані послуги у встановлені п.4.1. договору строки.

За попереднім (орієнтовним) розрахунком судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести в зв`язку із розглядом справи, ці витрати складаються з витрат з оплати судового збору у розмірі 20729,20 грн.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 03.06.2024 у справі № 922/1807/24 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та підготовче засідання призначено на 25.06.2024 об 11:00.

18.06.2024 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. №15853), який досліджено та приєднано до матеріалів справи.

20.06.2024 через загальний відділ діловодства суду від позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог (вх. №16024).

21.06.2024 через загальний відділ діловодства суду від позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог (вх. №16163).

21.06.2024 через загальний відділ діловодства суду від позивача надійшла відповідь на відзив (вх.№16167), яку досліджено та приєднано до матеріалів справи.

Протокольною ухвалою господарського суду Харківської області від 18.06.2024 відкладено підготовче засідання на 23.07.2024 о 10:20 год.

16.07.2024 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшло клопотання про закриття провадження у справі (вх. №17994) в якому просить суд закрити провадження у справі в частині стягнення заборгованості в сумі 103858,80 грн.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 23.07.2024 у справі № 922/1807/24 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 30.07.2024 на 10:40.

Протокольною ухвалою Господарського суду Харківської області від 30.07.2024 у справі № 922/1807/24 відкладено судове засідання з розгляду справи по суті на 13.08.2024 об 11:40.

Позивач в судовому засіданні 16.07.2024 позовні вимоги підтримав, просив суд позовні вимоги задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві з урахуванням прийнятих судом заяв про зменшення позовних вимог.

Відповідач в судовому засіданні 16.07.2024 просив суд закрити провадження у справі в частині сплаченої заборгованості, в іншій частині позову не заперечує.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Матеріалами справи установлено, що 02.01.2023 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Тек-Транс" (виконавець) та Спеціалізованим комунальним підприємством "Харківзеленбуд" Харківської міської ради (замовник) було укладено Договір № 01/02-1 про закупівлю послуг (далі - Договір), відповідно до умов пункту 1.1. якого, виконавець взяв на себе зобов`язання у 2023-2024 роках надати замовникові послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, далі за текстом - послуги, а замовник зобов`язався вчасно прийняти та оплатити виконавцеві зазначені послуги.

Порядок оплати погоджено у п. 4.1. Договору, відповідно до умов якого, розрахунки здійснюються шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок виконавця на умовах після оплати протягом 20 (двадцяти) робочих днів з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі наданих послуг.

Позивач звернувся з даним позовом до суду, в якому зазначає про те, що позивач належним чином виконав свої зобов`язання за Договором, що підтверджується відповідними актами надання послуг, а саме:

- 03.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 9 на суму 53 533,01 грн. (спеціалізований вантажний самоскид Кобальт АС-3163/1, державний номерний знак НОМЕР_1 );

- 08.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 16 на суму 6102,95 грн. (трактор колісний МТ3-82.1.26, державний номерний знак НОМЕР_2 );

- 08.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 31 на суму 69689,12 грн. (автомобіль Daily 35C15 D, державний номерний знак НОМЕР_3 );

- 09.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 30 на суму 5686,40 грн. (автомобіль Renault Master, державний номерний знак НОМЕР_4 ).

- 10.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг №18 на суму 4435,20 грн. (автопідйомник ГАЗ 3307 - 12, державний номерний знак НОМЕР_5 ).

- 10.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 19 на суму 1622,24 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_6 );

- 15.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було акт надання послуг № 17 на суму 13203,23 грн. (спеціалізований вантажний фургон оперативний Кобальт KDM 5089-F2G08, державний номерний знак НОМЕР_7 );

- 15.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 22 на суму 8448,11 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_8 );

- 15.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було акт надання послуг № 23 суму 3405,60 грн. (електричний автомобіль SG-GYT LSV);

- 16.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 р. Замовником та Виконавцем було підписано акт надання послуг № 39 на суму 16438,80 грн. (автомобіль Renault Dokker, державний номерний знак НОМЕР_9 ).

- 17.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 37 на суму 29621,12 грн. (автомобіль Daily 35C15 D, державний номерний знак НОМЕР_10 );

- 17.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 51 на суму 4 752,00 грн. (самоскид ЗИЛ-ММЗ, державний номерний знак НОМЕР_11 );

- 17.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 52 на суму 3168,00 грн. (автопідйомник-с ГАЗ 3309 АП 18-10, державний номерний знак НОМЕР_12 );

- 22.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було акт надання послуг № 46 на суму 4384,18 грн. (газонокосарка самохідна Grillo FD 900, державний номерний знак НОМЕР_13 );

- 24.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 48 на суму 12057,48 грн. (м/автобус 13пас/м ГАЗ-32212-224, державний номерний знак НОМЕР_14 );

- 24.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг №49 на суму 2951,62 грн. (навантажувач фронтальний Т - 156Б-09, державний номерний знак НОМЕР_15 );

- 24 січня 2024 року на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 р. Замовником та Виконавцем було підписано акт надання послуг № 50 на суму 611,50 грн. (трактор колісний МТЗ-80.1.57, державний номерний знак НОМЕР_16 );

- 24.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 57 на суму 1188,00 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_17 );

- 25.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 58 на суму 12456,71 грн. (автопідйомник-с ГАЗ 3309 АП 18-10, державний номерний знак НОМЕР_18 );

- 26.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 60 на суму 1663,20 грн. (трактор колісний LANDINI 2-050, державний номерний знак НОМЕР_19 );

- 26.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг №66 на суму 14679,19 грн. (спеціалізований вантажний фургон малотонажний-В IVECO DAILY 35S15, державний номерний знак НОМЕР_20 );

- 29.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та Виконавцем було підписано акт надання послуг № 62 на суму 18511,45 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_21 );

- 29.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 65 на суму 4231,52 грн. (газонокосарка самохідна Grillo FD900, державний номерний знак НОМЕР_22 );

- 29.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 69 на суму 4627,38 грн. (автомобіль Renault Master, державний номерний знак НОМЕР_23 );

- 31.01.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 72 на суму 130541,94 грн. (спеціалізований вантажний самоскид Кобальт АС-3163/1, державний номерний знак НОМЕР_24 );

- 07.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 91 на суму 4 790,68 грн. (газонокосарка самохідна Grillo FD900, державний номерний знак НОМЕР_25 );

- 07.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 92 на суму 4831,75 грн. (газонокосарка самохідна Grillo FD900, державний номерний знак НОМЕР_26 );

- 08.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 94 на суму 26 473,06 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_27 );

- 08.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 100 на суму 18099,92 грн. (автомобіль Daily 35C14 D, державний номерний знак НОМЕР_28 );

- 12.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг №101 на суму 87392,03 грн. (міні-навантажувач AVANT M750 EIBTT, державний номерний знак НОМЕР_29 );

- 12.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 102 на суму 45231,16 грн. (спеціалізований вантажний самоскид Кобальт АС 3253/3, державний номерний знак НОМЕР_30 ).

- 12.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 104 на суму 4 970,64 грн. (автомобіль УАЗ-3962, державний номерний знак НОМЕР_31 ).

- 12.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 105 на суму 12583,06 грн. (міні-навантажувач AVANT M525 МІРТХ, державний номерний знак НОМЕР_32 ).

- 13.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 110 на суму 13299,04 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_33 ).

- 13.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 115 на суму 36722,08 грн. (спеціалізований вантажний фургон малотонажний-В Daily 35S15, державний номерний знак НОМЕР_20 );

- 14.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 113 на суму 4723,93 грн. (газонокосарка самохідна Grillo FD900, державний номерний знак НОМЕР_34 );

- 14.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 116 на суму 3880,80 грн. (автомобіль Daily 35C15 D, державний номерний знак НОМЕР_3 );

- 15.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 120 на суму 13759,14 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_8 );

- 16.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 118 на суму 21426,00 грн. (автомобіль ГАЗ-32213-224, державний номерний знак НОМЕР_35 );

- 16.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлі послуг від 02.01.2023 між замовником та Виконавцем було підписано акт надання послуг №119 на суму 5811,26 грн. (міні-навантажувач AVANT М528 МІРТХ, державний номерний знак НОМЕР_36 );

- 19.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 123 на суму 45065,22 грн. (екскаватор-навантажувач JCB - 3CX SITEMASTER, державний номерний знак НОМЕР_37 );

- 19.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 124 на суму 4803,70 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_33 );

- 19.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 134 на суму 15867,43 грн. (автомобіль Renault Master, державний номерний знак НОМЕР_38 );

- 20.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 130 на суму 20244,96 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_17 );

- 20.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 132 на суму 11582,14 грн. (автомобіль Daily 35C15 D, державний номерний знак НОМЕР_39 );

- 22.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 140 на суму 7782,41 грн. (автомобіль ЗИЛ 433362, державний номерний знак НОМЕР_40 ).

- 23.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 144 на суму 2306,11 грн. (автопідйомник-С ГАЗ 3307-12, державний номерний знак НОМЕР_5 );

- 26.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 153 на суму 88391,75 грн. (спеціалізований вантажний фургон оперативний Кобальт KDM 5089-F2G08, державний номерний знак НОМЕР_41 );

- 29.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та Виконавцем було підписано акт надання послуг № 167 на суму 16597,18 грн. (міні-навантажувач AVANT 750, державний номерний знак НОМЕР_42 );

- 29.02.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 168 на суму 3916,01 грн. (спеціалізований вантажний самоскид Кобальт АС-3163/1, державний номерний знак НОМЕР_1 );

- 01.03.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 177 на суму 7202,40 грн. (спеціалізований вантажний самоскид Кобальт АС-3163/1, державний номерний знак НОМЕР_24 ).

- 04.03.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 175 на суму 178596,98 грн. (автомобіль ГАЗ-33023-414, державний номерний знак НОМЕР_43 );

- 05.03.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 178 на суму 4359,73 грн. (міні-навантажувач JCB 260, державний номерний знак НОМЕР_44 );

- 05.03.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 183 на суму 4517,59 грн. (навантажувач телескопічний MANITOU MLT-X 1035 100 LT, державний номерний знак НОМЕР_45 );

- 26.03.2024 на виконання умов Договору № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 між замовником та виконавцем було підписано акт надання послуг № 232 на суму 190237,24 грн. (екскаватор Борекс-2201, державний номерний знак НОМЕР_46 ).

Разом з тим, послуги, які були надані виконавцем, залишились не оплачені замовником, що підтверджується також оборотно-сальдовою відомості по рахунку 361.

Так, виходячи з умов Договору, за актом надання послуг № 9 від 03.01.2024 із 01.02.2024 з боку відповідача відбулося прострочення виконання грошового зобов`язання, а саме: за актом надання послуг №16 від 08.01.2024 із 06.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 31 від 08.01.2024 із 06.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 30 від 09.01.2024 із 07.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №18 від 10.01.2024 із 08.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №19 від 10.01.2024 із 08.02.2024 р. почалося прострочення виконання грошового зобов`язання. за актом надання послуг №17 від 15.01.2024 із 13.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 22 від 15.01.2024 із 13.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 23 від 15.01.2024 із 13.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 39 від 16.01.2024 із 14.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 37 від 17.01.2024 із 15.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 51 від 17.01.2024 із 15.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 52 від 17.01.2024 із 15.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 46 від 22.01.2024 із 20.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 48 від 24.01.2024 із 22.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 49 від 24.01.2024 із 22.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 50 від 24.01.2024 із 22.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №57 від 24.01.2024 із 22.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 58 від 25.01.2024 із 23.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 60 від 26.01.2024 із 26.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 66 від 26.01.2024 із 26.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 62 від 29.01.2024 із 27.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 65 від 29.01.2024 із 27.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 69 від 29.01.2024 із 27.02.2024 р. почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 72 від 31.01.2024 р. із 29.02.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 91 від 07.02.2024 із 07.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 92 від 07.02.2024 із 07.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 94 від 08.02.2024 із 08.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №100 від 08.02.2024 із 08.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №101 від 12.02.2024 із 12.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 102 від 12.02.2024 із 12.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №104 від 12.02.2024 із 12.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 105 від 12.02.2024 із 12.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №110 від 13.02.2024 із 13.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №115 від 13.02.2024 із 13.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 113 від 14.02.2024 із 14.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №116 від 14.02.2024 із 14.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 120 від 15.02.2024 із 15.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №118 від 16.02.2024 із 16.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №119 від 16.02.2024 із 16.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 123 від 19.02.2024 із 19.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 124 від 19.02.2024 із 19.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 134 від 19.02.2024 із 19.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання. за актом надання послуг № 130 від 20.02.2024 із 20.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання. за актом надання послуг № 132 від 20.02.2024 із 20.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання. за актом надання послуг №140 від 22.02.2024 із 22.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 144 від 23.02.2024 із 23.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 153 від 26.02.2024 р. із 26.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання. за актом надання послуг № 167 від 29.02.2024 із 29.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №168 від 29.02.2024 із 29.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №177 від 01.03.2024 із 30.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №175 від 04.03.2024 із 30.03.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг №178 від 05.03.2024 із 03.04.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 183 від 05.03.2024 із 03.04.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання; за актом надання послуг № 232 від 26.03.2024 р. із 24.04.2024 почалося прострочення виконання грошового зобов`язання.

Враховуючи вищенаведене, позивачем заявлено до стягнення заборгованість за Договором № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 у розмірі 1280586,37 грн.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню, з огляду на наступне.

За змістом статті 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору (статті 626 ЦК України).

Згідно з частиною першою статті 175 Господарського кодексу України (далі - ГК України) майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно з частиною першою статті 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до статей 174, 193 ГК України, господарський договір є підставою для виникнення господарських зобов`язань, які повинні виконуватись належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору.

Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів (частина сьома статті 179 ГК України).

Суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (частина перша статті 193 ГК України).

За своєю правовою природою укладений між сторонами договір є договором про надання послуг.

Згідно з частиною першою статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до частини першої статті 903 ЦК України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Згідно з частиною першою статті 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до статей 525, 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно зі статтею 629 ЦК України договір є обов`язковим до виконання.

Порядок оплати погоджено у п. 4.1. Договору, відповідно до умов якого, розрахунки здійснюються шляхом перерахування замовником коштів на поточний рахунок виконавця на умовах після оплати протягом 20 (двадцяти) робочих днів з моменту підписання сторонами акту приймання-передачі наданих послуг.

Враховуючи вищенаведене, судом встановлено, що відповідачем порушено взяті на себе зобов`язання за Договором в частині повної та своєчасної оплати наданих послуг у встановлені пунктом 4.1. Договору строки.

Як убачається з матеріалів справи, після звернення з даним позовом до суду, 04.07.2024 відповідач здійснив оплату наданих позивачем послуг за Договором про закупівлю послуг № 01/02-1 від 02.01.2023 на суму 103858,80 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 763 від 04.07.2024.

Так, із обставин справи убачається, що вищезазначеною платіжною інструкцією сплачено послуги надані згідно актів надання послуг: № 16 від 08.01.2024, № 30 від 09.01.2024, № 18 від 10.01.2024, № 51 від 17.01.2024, № 46 від 22.01.2024, № 105 від 12.02.2024, № 110 від 13.02.2024, № 120 від 15.02.2024, № 119 від 16.02.2024, № 124 від 19.02.2024, № 132 від 20.02.2024, № 140 від 22.02.2024, № 178 від 05.03.2024, № 183 від 05.03.2024, якими позивач обґрунтовує свої позовні вимоги.

Суд констатує, що доказів оплати відповідачем у повному обсязі заборгованості сторонами не надано та в матеріалах справи такі докази відсутні.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.

З наведених положень процесуального закону слідує, що господарський суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, зокрема, у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань.

Закриття провадження у справі - це форма завершення справи, яке зумовлене передбаченими законом обставинами, які повністю відкидають можливість судочинства. Господарський суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, зокрема, в тому випадку коли спір врегульовано самими сторонами шляхом перерахування боргу (передачі майна чи усунення перешкод у користуванні ним) після звернення кредитора з позовом за умови подання доказів такого врегулювання.

З підстав наведеного, провадження у справі в частині позовних вимог про стягнення заборгованості у розмірі 103858,80 грн. підлягає закриттю у зв`язку із відсутністю предмета спору на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України.

Водночас, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 1176727,57 грн. є підставними та обґрунтованими, а відтак, підлягають до задоволення, оскільки доказів повної оплати відповідачем охоронних послуг сторонами не надано та в матеріалах справи відсутні.

Здійснюючи розподіл судових витрат за наслідками розгляду справи, враховуючи вимоги статті 129 ГПК України, відповідно до яких у разі часткового задоволення позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно сумі задоволених позовних вимог, а також висновки суду про часткове задоволення позову, судові витрати, понесені позивачем у зв`язку з оплатою судового збору, підлягають відшкодуванню за рахунок відповідача в сумі 19048,01 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 124, 129-1 Конституції України, статтями 4, 20, 73, 74, 76-79, 86, 123, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Спеціалізованого комунального підприємства "Харківзеленбуд" Харківської міської ради (61145, м. Харків, вул. Клочківська, буд. 195-А, код ЄДРПОУ 03362152) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Тек-Транс" (62441, Харківська обл., с. Циркуни, відділення "Кутузівка", буд. 32 А, код ЄДРПОУ 33897028) - 1176727,57 грн. заборгованості за Договором № 01/02-1 про закупівлю послуг від 02.01.2023 та 19048,01 грн. судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4. В частині позову про стягнення заборгованості у розмірі 103858,80 грн провадження у справі №922/1807/24 закрити за відсутністю предмету спору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення Господарського суду Харківської області може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги в порядку, встановленому статтями 254, 256-259 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено "23" серпня 2024 р.

Суддя Є.М. Жиляєв

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення13.08.2024
Оприлюднено27.08.2024
Номер документу121192327
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —922/1807/24

Ухвала від 21.11.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Судовий наказ від 01.11.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Лакіза Валентина Володимирівна

Постанова від 09.10.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Лакіза Валентина Володимирівна

Ухвала від 18.09.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Лакіза Валентина Володимирівна

Рішення від 13.08.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 23.07.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 03.06.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 28.05.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні