Ухвала
від 15.08.2024 по справі 910/12345/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА вул. Б.Хмельницького, 44-В, м.Київ, 01054, тел. (044) 334 68 95 e-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua, web: ki.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 05379487

УХВАЛА

м. Київ

15.08.2024Справа № 910/12345/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Стасюка С.В., за участю секретаря судового засідання Коваленко М.О., розглянувши заяви Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал", Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС, Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області та Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТЕЛІТ ГРУП"

до Приватного акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКІ ХЛІБНІ ТРАДИЦІЇ" (ідентифікаційний код 00381574)

про банкрутство

Представники учасників справи: згідно протоколу судового засідання

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Заявник звернувся до суду з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство боржника, оскільки останній неспроможний сплатити борг.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.08.2023 прийнято заяву до розгляду та призначено підготовче засідання суду на 31.08.2023.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 31.08.2023 відкрито провадження у справі № 910/12345/23 та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого арбітражного керуючого Гаращенка Ігоря Володимировича.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.10.2023 визнано кредиторами боржника: Товариство з обмеженою відповідальністю "АСТЕЛІТ ГРУП" на суму 1 023 632,93 грн., з яких: 87 140, 00 грн. - вимоги першої черги, а 936 492, 93 грн. - вимоги четвертої черги; Приватне акціонерне товариство "АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ "КИЇВВОДОКАНАЛ" на суму 9 874, 30 грн. з яких: 5 368, 00 грн. - вимоги першої черги, а 4 506, 30 грн. - вимоги четвертої черги; Товариство з обмеженою відповідальністю "КИЇВСЬКА ФІНАНСОВО ПРАВОВА КОМПАНІЯ" на суму 57 363 927, 95 грн., з яких: 5 368, 00 грн. - вимоги першої черги, а 57 358 559, 95 грн. - вимоги четвертої черги. Відмовлено ГУ ДПС у м. Києві у визнанні кредитором до боржника на суму 2 273 398, 56 грн.

Постановою Господарського суду міста Києва від 16.11.2023 визнано боржника банкрутом та призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Гаращенка Ігоря Володимировича.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.12.2023 задоволено клопотання арбітражного керуючого Гаращенка І.В. від 01.12.2023. Здійснено з депозитного рахунку Господарського суду міста Києва UA418201720355289002000015332, відкритого у Державній казначейській службі України (м. Київ, МФО 820172, ідентифікаційний код юридичної особи 05379487) сплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому Гаращенку Ігорю Володимировичу (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) в розмірі 20.100, 00 грн. на його рахунок НОМЕР_2 відкритий в АТ "КБ "ГЛОБУС" за рахунок коштів, внесених Товариством з обмеженою відповідальністю "АСТЕЛІТ ГРУП" на депозитний рахунок Господарського суду міста Києва відповідно до платіжного доручення (квитанції) від 27.07.2023 року.

26.02.2024 до Господарського суду міста Києва повернуто матеріали справи № 910/12345/23.

Так, згідно розпорядження № 01.3-16/576/24 від 28.02.2024, відповідно до п. 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, призначено повторний автоматичний розподіл матеріалів судової справи № 910/12345/23, позовну заяву в межах справи про банкрутство № 910/12345/23 (910/15062/22) та заяв №№ 01-27/856/23, 01-27/952/23, 07-10/1423/23, у зв`язку із звільненням судді Паська М.В.

За результатами повторного автоматичного розподілу справ справу № 910/12345/23, позовну заяву в межах справи про банкрутство № 910/12345/23 (910/15062/22) та заяви №№ 01-27/856/23, 01-27/952/23, 07-10/1423/23, передано на розгляд судді Стасюку С.В.

За час перебування матеріалів справи в суді апеляційної інстанції, до Господарського суду міста Києва надійшли:

- 20.12.2023 заява Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал" з кредиторськими вимогами до боржника на суму 9 477, 00 грн;

- 27.12.2023 заява Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС з кредиторськими вимогами до боржника на суму 752 178, 37 грн;

- 12.02.2024 заява Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області з кредиторськими вимогами до боржника на суму 127 944, 81 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.03.2024 прийнято справу № 910/12345/23 про банкрутство Приватного акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКІ ХЛІБНІ ТРАДИЦІЇ" до свого провадження. Прийнято заяви Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал" з кредиторськими вимогами до боржника на суму 9 477, 00 грн, Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС з кредиторськими вимогами до боржника на суму 752 178, 37 грн та Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області з кредиторськими вимогами до боржника на суму 127 944, 81 грн. до розгляду. Призначено судове засідання на 04.04.2024.

07.03.2024 до Господарського суду міста Києва надійшла заява Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника на суму 33 449 154, 30 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.03.2024 прийнято заяву Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника на суму 33 449 154, 30 грн. до розгляду. Призначено розгляд заяви у судовому засіданні на 04.04.2024.

29.03.2024 до Господарського суду міста Києва від ліквідатора надійшли повідомлення про результати розгляду грошових вимог.

04.04.2024 до Господарського суду міста Києва надійшло клопотання Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві про відкладення розгляду справи.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.04.2024 відкладено судове засідання щодо розгляду заяв Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал", Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС, Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області та Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника на 30.05.2024.

29.04.2024 до Господарського суду міста Києва надійшли заперечення Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві на повідомлення про результати розгляду грошових вимог кредиторів.

У зв`язку з направленням матеріалів справи № 910/12345/23 до суду касаційної інстанції судове засідання 30.05.2024 не відбулося.

Матеріали справи № 910/12345/23 повернулися до Господарського суду міста Києва.

Відтак, з огляду на повернення матеріалів справи № 910/12345/23 до суду першої інстанції та враховуючи наявність низки нерозглянутих заяв з кредиторськими вимогами до боржника, ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.07.2024 призначено судове засідання для розгляду заяв Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал", Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС, Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області та Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника на 15.08.2024.

У судовому засіданні розглядалися заяви Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал", Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС, Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області та Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника.

Присутні в засідання представники кредиторів надали пояснення по суті поданих заяви та просили суд визнати заявлені кредиторські вимоги.

Ліквідатор повідомив про визнання кредиторськими вимог Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал", Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС, Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області та відмову у визнанні вимог та Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві.

Як вбачається із поданої Приватним акціонерним товариство "Акціонерна компанія "Київводоканал" заяви, заявлені кредитором вимоги складають 14 845, 00 грн, з яких: 5 368, 00 грн - судовий збір, 9 477, 00 грн - заборгованість за надання послуг з водопостачання та водовідведення.

В обґрунтування заявлених вимог заявник вказує, що 24.07.2014 між кредитором (постачальний) та боржником (абонент) укладено договір № 12450/5-07 на надання послуг з водопостачання та приймання стічних вод через приєднані мережі (далі - договір-1). 30.09.2014 було укладено додаткову угоду на водовідведення додаткового об`єму стічних вод, які потрапляють в комунальну каналізацію м. Києва через зливоприймачі та люки каналізаційних колодязів до договору (далі - додаткова угода).

Відповідно п. 1.1. договору-1 постачальник зобов`язується надавати абоненту послуги з постачання питної води та приймання від нього стічних вод у систему каналізації м. Києва за адресами об`єктів водоспоживання, зазначеними у дислокації об`єктів водоспоживання та водовідведення та на підставі пред`явлених Абонентом умов (дозволу) на скид стічних вод у систему каналізації м. Києва, а абонент зобов`язується здійснювати своєчасну оплату наданих йому постачальником послуг на умовах цього договору та дотримуватися порядку користування питною водою з комунальних водопроводів і приймання стічних вод. що встановлені Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 № 190 (далі - Правила користування), Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 за № 37 (на сьогодні діють Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджені наказом Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 № 316) (далі - Правила приймання), Правилами приймання стічних вод абонентів у систему каналізації міста Києва, затвердженими розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради від 12.10.2011 № 1879 (далі - Місцеві правила приймання), а також дотримуватись норм, визначених іншими нормативними актами, що регулюють правовідносини, які виникають за цим договором.

Відповідно до абз. 2 п. 1 додаткової угоди постачальник надає абоненту послуги з водовідведення додаткового об`єму стічних вод від об`єкта абонента за адресою: м. Київ, вул. Бориспільська, 24; вул. Чернігівська, 51; вул. Щекавицька, 55; вул. А.Цедіка (колишня назва - Е. Потье, 4; вул. Турівська, 36; вул. Чаадаєва, 5; вул. Костянтинівська, 72, які потрапляють до комунальної каналізаційної мережі міста через зливоприймачі та люки каналізаційних колодязів в періоди дощів та сніготанення, в порядку, передбаченому Правилами користування, Місцевими правилами приймання, Правилами приймання та даними гідрометеослужби і паспорту водного господарства абонента.

Згідно п. 2.1.1 договору-1 облік поставленої води здійснюється за показами засобу обліку, зареєстрованого у постачальника, окрім випадків передбачених Правилами користування. У випадку наявності у абонента декількох об`єктів водоспоживання, облік спожитої ним води здійснюється з урахуванням показів всіх засобів обліку, зареєстрованих за абонентом.

Відповідно до п. 2.1.4 договору-1 кількість стічних вод, які надходять у міську каналізаційну мережу, визначається за показами засобів обліку стічних вод, або за кількістю води, що надходить із комунального водопроводу та інших джерел водопостачання згідно з показами засобів обліку води та/або іншими способами визначення об`ємів стоків у відповідності до Правил користування.

Вартість послуг розраховується постачальником щомісячно (в інших випадках на квартал або рік) в залежності від об`ємів відведених стічних вод та на підставі тарифів на послуги з водовідведення, встановлених уповноваженими органами згідно з чинним законодавством України, і величини рівня атмосферних опадів за даними Гідрометцентру України (абз. 3 п. 1 додаткової угоди).

Відповідно до п. 2.2.2 договору-1 та п. 1 додаткової угоди оплата вартості послуг здійснюється абонентом щомісячно у безготівковій формі у п`ятиденний строк з дня направлення постачальником розрахункового документу до банківської установи абонента.

Згідно ч. 2 ст. 22 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" споживачі питної води зобов`язані своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення.

Натомість, боржник, в порушення умов договору-1 та вимог чинного законодавства, яке регулює відносини у сфері надання зазначених послуг, несвоєчасно проводив розрахунки за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення, внаслідок чого за період з 01.09.2023 по 19.11.2023 надано послуг з водопостачання та водовідведення на суму 9 575,56 грн, з яких абонентом було сплачено 2 363,32 грн, у зв`язку з чим, заборгованість становить 7 212,24 грн (витяг з розрахункового листа боржника кредитором було додано до заяви).

Кошти в розмірі 3 572,82 грн, сплачені у вересні 2023 року відповідно призначення платежу зараховані в оплату боргу за попередній місяць.

Крім того, 01.02.2015 у між Публічним акціонерним товариством "Акціонерна компанія "Київводоканал", в подальшому перейменованим у Приватне акціонерне товариство "Акціонерна компанія "Київводоканал" та Публічним акціонерним товариством "КиївХліб", перейменованим у Приватне акціонерне товариство "Українські Хлібні Традиції" було укладено договір № 450 на послуги щодо приймання та водовідведення забруднених стічних вод (далі - договір-2).

Відповідно до п 1.1. договору-2 виконавець зобов`язується забезпечити приймання та відведення забруднених стічних вод Абонента (вул. Богатирська, 5; вул. Щекавицька, 55; вул. А. Цедіка (колишня назва - Е. Потьс), 4; вул. Турівська, 36; вул. Бориспільська, 24; вул. Чернігівська, 51; вул. Костянтинівська, 72; вул. Чаадаєва, 5), а абонент зобов`язується сплатити вищезазначені послуги на умовах, передбачених договором та Правилами приймання стічних вод.

Обсяг стічних вод абонента за звітний період визначається за даними Розрахункового департаменту ПАТ "АК "Київводоканал", що надаються виконавцю. Абонент надає виконавцю заявлені концентрації забруднень для подальшого погодження (п. 1.2. договору-2).

Згідно п. 1.3. договору-2 виконавець, на підставі заявлених абонентом концентрацій забруднень, після опрацювання, виконує розрахунок вартості приймання 1 куб. м. таких забруднень та оформлює його додатком до договору, який є невід`ємною частиною та на підставі якого визначається вартість послуг щодо приймання та відведення забруднених стічних вод.

Відповідно до тимчасово погоджених концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах абонента, визначені п. 1.1. додаткової угоди №2 від 01.08.2016 року до договору-2, сумарний коефіцієнт кратності, який застосовується до ПрАТ "Українські Хлібні Традиції" за адресою: м. Київ, вул. Костянтинівська, 72, становить 5.

Згідно п. 3.1 та 3.2 договору-2 вартість наданих послуг за договором за звітний період визначається виконавцем на підставі обсягів відведених стічних вод з тимчасово погодженими концентраціями забруднюючих речовин та розрахунку - додатку. Звітним періодом є календарний місяць.

На виконання умов договору-2 ПрАТ "АК "Київводоканал" нараховано ПрАТ "Украінські Хлібні Традиції" за адресою: м. Київ, вул. Костянтинівська, 72, за скид наднормативно забруднених стічних вод у період з лютого 2022 року по березень 2022 року 2 264,76 грн, що підтверджується рахунками та розрахунками, які додані до заяви.

Таким чином, станом на 19.11.2023 в порушення умов договору-2 кошти, нараховані за надані послуги з приймання та водовідведення забруднених стічних вод у розмірі 2 264,76 грн не оплачено.

Згідно повідомлення ліквідатора банкрута про результати розгляду грошових вимог Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал" від 29.03.2024, ліквідатором кредиторські вимоги визнано в повному обсязі 9 477, 00 грн.

З огляду на викладене вище, розглянувши заяву Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал" з кредиторськими вимогами до боржника, дослідивши матеріали справи та оцінивши додані до заяви докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених кредитором вимог, тому вважає за доцільне дану заяву задовольнити та визнати заявлені кредитором вимоги на загальну суму 14 845, 00 грн, з яких: 5 368, 00 грн - вимоги першої черги, 9 477, 00 грн - вимоги четвертої черги.

Як вбачається із поданої Головним управлінням ДПС у м. Києві, як відокремленим підрозділу ДПС заяви, заявлені кредитором вимоги складають 752 178, 37 грн, з яких: 5 368, 00 грн - судовий збір, 505 927, 98 грн - орендної плати з юридичних осіб (Дніпровський район), 240 882, 39 грн - орендної плати з юридичних осіб (Дарницький район).

Зокрема, заявник відзначає, що відповідно до інтегрованої картки платника податків заборгованість з орендної плати з юридичних осіб (Дарницький район) виникла на підставі самостійно задекларованих грошових зобов`язань шляхом подання податкового розрахунку № 9025530251 від 15.02.2023 на суму 240 882,39 грн. Також за боржником обліковується заборгованість з орендної плати з юридичних осіб (Дніпровський район). Зазначена заборгованість виникла після подання боржником податкового розрахунку № 9025530870 від 15.02.2023 на суму 505 927,98 грн. Означена заборгованість підтверджується доданими до заяви первинними документами.

Згідно п. 1 ст. 57 ПКУ, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настаютъ за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно п. 15.1 ст. 15 ПКУ платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим кодексом.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПКУ передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно повідомлення ліквідатора банкрута про результати розгляду грошових вимог Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС від 29.03.2024, ліквідатором кредиторські вимоги визнано в повному обсязі 752 178, 37 грн.

З огляду на викладене вище, розглянувши заяву Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС з кредиторськими вимогами до боржника, дослідивши матеріали справи та оцінивши додані до заяви докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених кредитором вимог, тому вважає за доцільне дану заяву задовольнити та визнати заявлені кредитором вимоги на загальну суму 752 178, 37 грн, з яких: 5 368, 00 грн - вимоги першої черги, 746 810, 37 грн - вимоги третьої черги.

Як вбачається із поданої Державною податковою службою України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області заяви, заявлені кредитором вимоги складають 134 000, 81 грн, з яких: 6 056, 00 грн - судовий збір, 127 944, 81 грн - орендна плата з юридичних осіб (КБК 18010600) (з яких: основний платіж - 127 944, 81 грн).

Зокрема, заявник відзначає, що відповідно до даних інтегрованих карток платника податків податкова заборгованість з орендної плати з юридичних осіб (КБК 18010600) у боржника виникла з 30.10.2023 на підставі несплати грошових зобов`язань самостійно визначених платником податків у податкових розрахунках за 2023 рік та становить 127 944, 81 грн, яка у свою чергу підтверджується доданими до заяви первинними документами.

Згідно п. 1 ст. 57 ПКУ, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настаютъ за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно п. 15.1 ст. 15 ПКУ платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим кодексом.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПКУ передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно повідомлення ліквідатора банкрута про результати розгляду грошових вимог Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області заяви від 29.03.2024, ліквідатором кредиторські вимоги визнано в повному обсязі 127 944, 81грн.

З огляду на викладене вище, розглянувши заяву Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області з кредиторськими вимогами до боржника, дослідивши матеріали справи та оцінивши додані до заяви докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених кредитором вимог, тому вважає за доцільне дану заяву задовольнити та визнати заявлені кредитором вимоги на загальну суму 134 000, 81 грн, з яких: 6 056, 00 грн - вимоги першої черги, 127 944, 81 грн - вимоги третьої черги

Як вбачається із поданої Головним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві заяви, заявлені кредитором вимоги (з урахуванням поданих заперечень/уточнень 29.04.2024) складають вимоги 27 903 566, 03 грн, з яких: 6 056, 00 грн - судовий збір, 27 897 510, 03 грн - сума капіталізованих платежів, розрахунок яких здійснений з урахуванням необхідності виплати потерпілим майбутніх платежів.

Згідно повідомлення ліквідатора банкрута про результати розгляду грошових вимог Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві, ліквідатором кредиторські вимоги не визнано.

Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві заяву з кредиторськими вимогами до боржника (з урахуванням поданих заперечень/уточнень 29.04.2024), дослідивши матеріали справи та оцінивши додані до заяви докази, судом встановлено наступне.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючим громадянам щодо пx соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, охорони їхнього життя та здоров`я визначені Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 № 1105-ХІV (далі - Закон №1105-ХІV).

Згідно ст. 4 Закону №1105-ХІV уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку є Пенсійний фонд України.

Правовий статус, порядок утворення та діяльності уповноваженого органу управління визначаються відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державно пенсій не страхування" від 09.07.2003 №1058-ІV (далі - Закон №1058-IV).

Відповідно до ст. 58 Закону № 1058-ІV Пенсійний фонд України є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, забезпечує збирання, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування виплати пенсій, допомоги на поховання, виплат за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов`язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом, соціальні та інші виплати, передбачені законодавством України, та інші функції, передбачені цим Законом, Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" та статутом Пенсійного фонду.

Згідно ст. 72 Закону № 1058-IV, одними з джерел формування коштів Пенсійного фонду є надходження від оплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичне страхування, а також капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Капіталізація платежів - це визначення суми грошових зобов`язань страхувальника у випадку його ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством), що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, які належить оплатити до Фонду соціального страхування України для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.

Капіталізація платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, здійснюється у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України 04.12.2019 № 986 (далі - Порядок № 986).

Пунктом 7 Порядку №986 встановлено, що капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності.

Пунктом 8 Порядку № 986 передбачено, що у кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.

Згідно пункту 2 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-ХІV (у редакції Закону України від 21.09.2022 № 2620-ІХ) Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду припиняються та реорганізовуються шляхом їх приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи визначено право наступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень.

Пунктом 7 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №1105-ХІV встановлено, що стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, здійснюють територіальні органи Пенсійного фонду України.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.2023 № 95 "Деякі питання капіталізації платежів у випадках ліквідації страхувальників" встановлено, що капіталізація платежів у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, здійснюється до Пенсійного фонду України у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986.

Таким чином, з 01 січня 2023 року суми капіталізованих платежів у випадках ліквідації страхувальника (в тому числі у зв`язку з банкрутством) для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, підлягають сплаті до Пенсійного фонду України.

Так, у зв`язку з визнанням Приватного акціонерного товариства "Українські хлібні традиції" банкрутом та відкриттям ліквідаційної процедури, Головним управленням Пенсійного фонду України в м. Києві здійснено розрахунок капіталізованих платежів щодо 47 осіб, які є потерпілими від нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, що сталися з ними під час перебування у трудових відносинах з Приватним акціонерним товариством "Українські хлібні традицій", а також підприємствами, правонаступником яких є боржник (які у свою чергу були додані до заяви).

Вказані обставини підтверджуються актами про нещасні випадки за формою Н-1, виписками з акту огляду медико-соціальною експертною комісією, а також постановами про призначення страхових виплат.

Розрахунок сум платежів, що підлягають капіталізації, здійснений з урахуванням необхідності виплати потерпілим майбутніх платежів, тобто, щомісячних страхових виплат, а також майбутніх витрат на забезпечення окремих потерпілих додатковими видами допомоги відповідно до медичних висновків у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986.

Разом з тим, ліквідатор у своєму повідомленні заперечуючи щодо визнання кредиторських вимог, зазначив, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , відповідно до постанов про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати втраченої заробітної плати, встановлено терміни виплат, який уже минув.

Натомість, кредитором у поданих запереченнях на повідомлення ліквідатора (29.04.2024), зазначено, що дані особи мають третю групу інвалідності яку потрібно підтверджувати раз на - рік. На теперішній час ОСОБА_1 та ОСОБА_2 проходять огляд МСЕК для визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках.

З огляду на те, що потерпілі на даний час не пройшли вчасно перекомісію та не мають продовженої групи інвалідності, Головним управлінням прийнято рішення зробити перерахунок виплат на відшкодування шкоди потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання щодо страхувальника Приватне акціонерне товариство "Українські хлібні традиції" та здійснено розрахунок на виключенням двох вказаних осіб, тобто, щодо 45 осіб, які є потерпілими від нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, що сталися з ними під час перебування у трудових відносинах з Приватним акціонерним товариством "Українські хлібні традицій", а також підприємствами, правонаступником яких є боржник

Відповідно до зміненого розрахунку капіталізованих платежів, Приватне акціонерне товариство "Українські хлібні традицій" зобов`язане оплатити Головному управлінню 27 897 510, 03 грн капіталізованих платежів.

Що стосується питання арбітражного керуючого, а саме, на чому ґрунтується показник середньої очікуваної тривалості життя щодо кожної особи, зазначений в графі 17 "Середня очікувана тривалість життя при досягненні віку" Розрахунку витрат відшкодування шкоди потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання (особи, яка має право на страхові виплати в разі втрати годувальника) в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві, то кредитором відзначено, що під час капіталізації платежів розрахунки здійснюються за видами виплат і витрат, зазначених у Порядку капіталізації платежів до фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників від 04.12.2019 № 986 (далі - Порядок № 986), які відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 № 1105-ХІV (далі - Закон №1105) з 01.01.2023 належать до повноважень Пенсійного фонду України.

Розрахунок платежів для проведення щомісячної страхової виплати потерпілому втраченої заробітної плати здійснюється таким чином:

ПКП щвп (грн) = РЩВ щвп(грн) х12 (місяців) х СОТЖ (років), де:

ПКП щвп - потреба в капіталізації платежів щомісячної страхової виплати потерпілому, грн;

РЩВ щвп - розмір щомісячної виплати потерпілому на момент проведення капіталізації, грн;

СОТЖ - середня очікувана тривалість життя за даними Держстату (у разі встановлення стійкої втрати професійної працездатності, відповідно до медичного висновку, довічно, або зазначається період (років), що обчислюється як різниця кінцевої дати, до якої встановлено стійку втрату професійної працездатності, та дати проведення капіталізації). Для визначення СОТЖ чоловіків та жінок під час розрахунку капіталізації платежів на сьогодні застосовують дані, наведені у таблицях демографічного щорічника "Населення України за 2021 рік" (стор.72-74) за посиланням: db.ukrcensus.gov.ua/PXWEB2007/ukr/publ_newl/2022/zb_nasel%20_2021.pdf/.

У графі "Вік, років" таблиці обирають вік потерпілого, станом на момент проведення капіталізації, а у відповідному рядку графи "Усього" "чоловіки" або "Усього" "жінки" зазначено показники середньої очікуваної тривалості життя (СОТЖ) відповідної статі. Надалі необхідно користуватись останніми актуальними даними Державної служби статистики України.

Аналогічно розраховують платежі для щомісячної страхової виплати особам, які мають на це право вразі втрати годувальника.

При цьому, розрахунок платежів особам, які мають на це право в разі втрати годувальника, здійснюється в межах періоду, на який право на виплати кожній з категорій зазначених осіб визначено нормами Закону №1105.

Так, у разі розрахунку платежів особам, які досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", членам сім`ї потерпілого - особам з інвалідністю (у разі встановлення інвалідності довічно) платежі розраховуються на період між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок в Україні та віком особи та дату розрахунку капіталізованих платежів.

Згідно ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Суд не може збирати докази, що стосуються предмету спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному зверненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів.

Натомість суд вказує, що означених вище доводів кредитора, ліквідатором спростовано не було, доказів, щоб свідчили про протилежне суду не представлено.

Разом з тим, Верховний Суд у постанові від 02.06.2022 у справі № 22/65б дійшов висновку, що кредиторські вимоги органу управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо сплати капіталізованих платежів можуть бути заявлені протягом ліквідаційної процедури та підлягають включенню до 2 черги задоволення вимог кредиторів:

"Лише з моменту визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури платежі, що мають бути виплачені потерпілим в майбутньому, підлягають капіталізації та повинні бути включені до реєстру вимог кредиторів відповідно до пункту 2 частини першої статті 64 КУзПБ, оскільки здійснення капіталізації платежів безпосередньо залежить від початку ліквідації господарюючого суб`єкта (введення ліквідаційної процедури)".

Отже, з огляду на викладене вище у своїй сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених кредитором вимог, тому вважає за доцільне дану заяву Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві задовольнити та визнати заявлені кредитором вимоги на загальну суму 27 903 566, 03 грн, з яких: 6 056, 00 грн - вимоги першої черги, 27 897 510, 03 грн - вимоги другої черги, з огляду на наступне.

Керуючись ст. 41, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 232 та 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Заяви Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал", Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС, Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області та Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника - задовольнити.

2. Визнати кредиторські вимоги Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал" на загальну суму 14 845, 00 грн, з яких: 5 368, 00 грн - вимоги першої черги, 9 477, 00 грн - вимоги четвертої черги.

3. Визнати кредиторські вимоги Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС на загальну суму 752 178, 37 грн, з яких: 5 368, 00 грн - вимоги першої черги, 746 810, 37 грн - вимоги третьої черги.

4. Визнати кредиторські вимоги Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області на загальну суму 134 000, 81 грн, з яких: 6 056, 00 грн - вимоги першої черги, 127 944, 81 грн - вимоги третьої черги.

5. Визнати кредиторські вимоги Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві на загальну суму 27 903 566, 03 грн, з яких: 6 056, 00 грн - вимоги першої черги, 27 897 510, 03 грн - вимоги другої черги.

6. Зобов`язати ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Гаращенка Ігоря Володимировича включити кредиторські вимоги Приватного акціонерного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал" на суму 14 845, 00 грн, Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС на суму 752 178, 37 грн, Державної податкової служби України в особі відокремленого підрозділу ГУ ДПС у Київській області на суму 134 000, 81 грн та Головного управління пенсійного фонду України в м. Києві на загальну суму 27 903 566, 03 грн до реєстру вимог кредиторів Приватного акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКІ ХЛІБНІ ТРАДИЦІЇ".

7. Копію ухвали направити сторонам, ліквідатору та кредиторам.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Кодексом України з процедур банкрутства та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Дата складання та підписання повного тексту ухвали: 29.08.2024.

Суддя Сергій СТАСЮК

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.08.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121292116
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —910/12345/23

Ухвала від 15.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 24.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чеберяк П.П.

Ухвала від 08.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Постанова від 29.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жуков С.В.

Рішення від 13.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жуков С.В.

Ухвала від 04.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 01.04.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жуков С.В.

Ухвала від 08.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

Ухвала від 06.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Стасюк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні