Рішення
від 03.09.2024 по справі 291/926/24
РУЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 291/926/24

Провадження №2/291/399/24

РІШЕННЯ

іменем України

03 вересня 2024 року селище Ружин

Ружинський районний суд Житомирської області у складі:

головуючого судді Гарбарук І.М.,

за участю секретарясудового засідання Колесник Р.Ю.,

представника позивача ОСОБА_1 (бере участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції),

представника відповідача Дмитрук К.Г.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду в селищі Ружин цивільну справу №291/926/24 за позовом ОСОБА_2 , інтереси якого представляє адвокат Шипілова О.В., до Ружинської селищної ради Бердичівського району Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_3 , про визнання незаконним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

24.07.2024 позивач звернувся до суду з позовом до Ружинської селищної ради Бердичівського району Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_3 , про визнання рішення і дій щодо зняття з реєстрації місця проживання незаконними (з врахуванням уточненої позовної заяви від 27.08.2024).

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що зняття з реєстрації позивача відбулось з порушенням п.п. 40, 61, 69 постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2022 від 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад». Так, у заяві, яка заповнювалась третьою особою, відсутні дата та підпис останньої, не зазначено співвласника, відповідач не проінформував позивача про зняття його з реєстрації.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.07.2024 головуючим суддею по справі визначено суддю Гарбарук І.М.

Ухвалою суду від 25 липня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито прощене позовне провадження та призначено судове засідання з викликом сторін.

08.08.2024 на адресу суду надійшов відзив ОСОБА_3 , в якому вона позовні вимоги заперечила та просила відмовити у їх задоволенні, мотивуючи тим, що вона є одноосібним власником будинку, зняття позивача з реєстрації це її волевиявлення, яка вона реалізувала в межах чинного законодавства. Вказала, що внаслідок хвороби Паркінсона, на яку вона хворіє, має рухові розлади тремтіння та порушення руху в руках та ногах, що стало причиною проставляння підпису не в тому місці. Зауважила, що з позивачем вони не перебувають у родинних стосунках, він не є членом її сім`ї. Вона є пенсіонеркою, єдиним джерелом доходу є пенсія за віком у розмірі 4176,18 грн.

12.08.2024 до суду надійшла відповідь на відзив.

13.08.2024 на адресу суду надійшов відзив Ружинської селищної ради Бердичівського району Житомирської області, в якому вона просить відмовити у задоволенні позову, мотивуючи тим, що позивача знято з реєстрації на підставі заяви власника житла ОСОБА_3 . Документи подані ОСОБА_3 відповідали вимогам чинного законодавства, тому державним реєстратором було прийнято рішення про зняття із задекларованого/ зареєстрованого місця проживання особи.

15.08.2024 ухвалою суду відмовлено у задоволені клопотання представника відповідача 1 про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів ОСОБА_4 .

27.08.2024 на адресу суду надійшла позовна заява (уточнена), відповідно до якої позивач подає позов до Ружинської селищної ради Бердичівського району Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_3 , про визнання незаконним та скасування рішення.

Позовна заява (уточнена) отримана Ружинською селищною радою Бердичівського району Житомирської області та ОСОБА_3 .

Протокольною ухвалою від 04.09.2024 судом прийнято позовну заяву в новій редакції представника позивача, і постановлено здійснювати розгляд справи з її врахуванням.

У судовому засіданні представник позивача просив позовні вимоги з врахуванням позовної заяви в новій редакції задовольнити у повному обсязі.

У судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги заперечила, просила відмовити у їх задоволені з мотивів, зазначених у відзиві.

Третя особа у судове засідання не з`явилася, у заяві від 05.08.2024 просила розгляд справи здійснювати без її участі, з врахуванням її письмових пояснень.

Заслухавши доводи, заперечення та пояснення присутніх учасників справи, дослідивши та оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає, виходячи з такого.

Частиною першоюстатті 15 Цивільного кодексу Українипередбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

За змістом частини першоїстатті 16 ЦК Україникожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором (стаття 5 ЦПК України).

Судом встановлено, що ОСОБА_3 є одноосібним власником будинку АДРЕСА_1 на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом від 10.06.1997, зареєстроване в реєстрі №722, свідоцтва про право власності від 19.06.1997, зареєстроване в реєстрі №721, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав (а.с. 53-56).

Вказаний факт зайшов своє підтвердження у судовому засіданні, не оспорюється та визнається сторонами.

13.10.2023 ОСОБА_3 , як власник житла, звернулась до відповідача із заявою про зняття з реєстрації місця проживання за адресою будинок АДРЕСА_1 сторонньої особи ОСОБА_2 . До заяви було долучено необхідний пакет документів, відповідно до вимог законодавства (а.с. 13-16).

Сторони підтверджуютьтой факт,що напідставі вищевказаноїзаяви ОСОБА_3 позивача ОСОБА_2 знято з реєстрації місця проживання за адресою будинок АДРЕСА_1 .

Письмові докази відповідають вимогам ст.ст. 77-79 ЦПК Україниі враховуються судом відповідно доч. 3 ст. 89 ЦПК України.

Відповідно доч. 1 ст. 317 ЦК Українивласникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Згідноч. 1 ст. 319 ЦК Українивласник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.

Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону (ч. 2 ст. 319 ЦК України).

Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод(1950), ратифікованоюЗаконом від 17.07.1997 р. №475/97-ВР, зокрема ст. 1 Першого протоколу до неї (1952 р.), передбачено право кожної фізичної чи юридичної особи безперешкодно користуватися своїм майном, не допускається позбавлення особи її власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права, визнано право держави на здійснення контролю за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів.

Відповідно до ч.2ст.19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відносини у сфері надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні, встановлення порядку надання таких послуг та порядок внесення, обробки, обміну відповідними відомостями в електронних реєстрах, базах даних для надання таких послуг регулюютьсяЗаконом України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні».

За приписами ч. 2ст. 4 цього Законупорядок декларування місця проживання, реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття з реєстрації місця проживання, скасування декларування місця проживання, реєстрації місця проживання (перебування), форми декларацій (заяв), що подаються для декларування місця проживання, реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого та зареєстрованого місця проживання (перебування), а також порядок ведення реєстру територіальної громади, надання та передачі інформації з та до такого реєстру визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 18Закону України«Про наданняпублічних (електроннихпублічних)послуг щододекларування тареєстрації місцяпроживання вУкраїні» зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) у разі звернення до органу реєстрації або через центр надання адміністративних послуг за місцем задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюєтьсяза заявою власникажитла приватної форми власності, поданої у паперовій формі, стосовно повнолітньої особи, місце проживання (перебування) якої зареєстровано або задекларовано в житлі, що належить власнику на підставі права власності. У разі подання власником житла заяви про зняття із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або інших законних представників дитини чи одного з них така дитина підлягає зняттю із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) разом із її батьками або іншими законними представниками чи одним із них.

Відповідно до ч. 4 ст. 18 Закону разом із заявою про зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування), що подається у паперовій формі, така особа подає паспортний документ особи, а також у випадках та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України, - військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку). Стосовно дитини віком до 14 років подається також свідоцтво про народження.

Постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 року № 265затверджено Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування) (далі по тексту рішення - Порядок).

Цей Порядок визначає механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого /зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування), а також встановлює форми необхідних для цього документів.

Пунктом 50 п.п. 5 Порядку визначено, що зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється на підставі заяви власника житла про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) за формою згідно з додатком 6.

Згідно п.57 Порядку у разі звернення до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою про зняття із задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування) особа подає: паспортний документ (у разі особистого звернення); свідоцтво про народження (у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання дітей віком до 14 років); документ або відомості, що підтверджують сплату адміністративного збору; військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку); рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС, або рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, прийняте відповідною закордонною дипломатичною установою України, у разі зняття із задекларованого/ зареєстрованого місця проживання особи у зв`язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном.

Пунктом 61 Порядку вказується, що у разі звернення до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою власника житла про зняття особи (осіб) із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) власник житла подає: документ, що посвідчує особу (у разі особистого звернення); документ, що підтверджує право власності на житло, в якому задекларовано/зареєстровано місце проживання (перебування) особи (осіб), що знімається.

Згідно п. 69 Порядку посадова особа органу реєстрації або адміністратор центру надання адміністративних послуг перевіряє належність паспортного документа особі, що його подала, його дійсність, правильність заповнення заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання та наявність документів, необхідних для зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), про що зазначена посадова особа робить відповідний запис у заяві. Посадова особа органу реєстрації у день звернення особи, її законного представника (представника) або в день отримання документів від центру надання адміністративних послуг, представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту:

приймає рішення про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання або про відмову у знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи.

Датою зняття з реєстрації місця проживання осіб, які подавали документи через центр надання адміністративних послуг, представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту, є дата отримання органом реєстрації відповідних документів;

формує і вносить дані про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи до реєстру територіальної громади;

формує інформацію про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи для її передачі до відомчої інформаційної системи ДМС з подальшою передачею інформації до Єдиного державного демографічного реєстру;

за зверненням особи або її законного представника (представника) формує і видає витяг з реєстру територіальної громади;

інформує особу або її законного представника (представника) про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) або про відмову у знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) засобами поштового, телефонного або електронного зв`язку, у тому числі засобами Порталу Дія;

інформує особу (осіб), місце проживання якої (яких) зняте за заявою власника житла, засобами поштового, телефонного або електронного зв`язку.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється за заявою власника житла без згоди на те зареєстрованої особи.

Наведене відповідає висновку, викладеному у постанові Верховного Суду від 26 січня 2024 року у справі № 161/5576/23.

Документи, надані ОСОБА_3 , відповідали вимогам чинного законодавства, тому державним реєстратором прийнято рішення про зняття з задекларованого/зареєстрованого місця проживання позивача у будинку, власником якого є ОСОБА_3 .

Суд відхиляє доводи представника позивача щодо відсутності дати та підпису власника на заяві не в правильній графі, як такі, що спростовуються таким.

Дата звернення на заяві проставлена державним реєстратор.

Проставляння підпису власником в іншій графі зумовлено її похилим віком та наявністю хвороби Паркінсона, яка супроводжується тремтінням рук, що засвідчується довідкою лікаря, та не змінює волевиявлення власника будинку щодо зняття позивача з реєстрації (а.с. 57). Вказаний факт знайшов своє підтвердження у судовому засіданні.

Також, позивач не є членом сім`ї ОСОБА_3 , сторони не перебувають у родинних відносинах.

Суд вважає за необхідне зауважити, що спірне рішення прийнято відповідним органом у межах своєї компетенції та з його змісту можна чітко встановити зміст цього рішення, і таке рішення може бути визнане правомірним навіть у разі, коли не дотримано окремих елементів форми спірного рішення.

Поставлення підпису власником не в тій графі та не проставляння власником дати на заяві не може сприйматися, як безумовна підстава для висновку щодо незаконності рішення і, як наслідок, його скасування.

Решта доводів та заперечень представника позивача не спростовують висновків суду.

На підставі викладеного, враховуючи те, що судом не встановлено порушень відповідачем Ружинською селищною радою Бердичівського району Житомирської області при прийнятті рішення про зняття ОСОБА_2 з реєстрації місця проживання за адресою будинок АДРЕСА_1 , оскільки його було знято на підставі заяви власника будинку ОСОБА_3 від 13.10.2023, що передбаченоп. 2 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні», тому в задоволенні позову необхідно відмовити.

Керуючись ст. 265 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ:

У позові ОСОБА_2 , інтереси якого представляє адвокат Шипілова О.В., до Ружинської селищної ради Бердичівського району Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ОСОБА_3 , про визнання незаконним та скасування рішення, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Житомирського апеляційного суду. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_2 , місце реєстрації останнє: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 .

Відповідач: Ружинська селищна рада Бердичівського району Житомирської області, Бердичівський район, с-ще Ружин, вул.. Незалежності, 2, код ЄДРПОУ 04344707.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: ОСОБА_3 , АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_2 .

Повний текст рішення складено

та підписано 06.09.2024.

Суддя Ружинського районного суду

Житомирської області І.М. Гарбарук

СудРужинський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121427357
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Інші справи позовного провадження

Судовий реєстр по справі —291/926/24

Постанова від 17.12.2024

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Постанова від 17.12.2024

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 18.11.2024

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 22.10.2024

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 22.10.2024

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 10.10.2024

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Рішення від 03.09.2024

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Гарбарук І. М.

Рішення від 03.09.2024

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Гарбарук І. М.

Ухвала від 15.08.2024

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Гарбарук І. М.

Ухвала від 01.08.2024

Цивільне

Ружинський районний суд Житомирської області

Гарбарук І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні