Ухвала
від 10.09.2024 по справі 420/124/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/124/23

УХВАЛА

10 вересня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лебедєвої Г.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі № 420/124/23 за позовом ОСОБА_1 до Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства про визнання протиправною бездіяльність, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні, стягнення заборгованості по оплаті тимчасової непрацездатності та моральної шкоди,-

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа № 420/124/23 за позовом ОСОБА_1 до Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства про визнання протиправною бездіяльність, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні, стягнення заборгованості по оплаті тимчасової непрацездатності та моральної шкоди.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 року у справі № 420/124/23 позов ОСОБА_1 до Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства про визнання протиправною бездіяльність, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні, стягнення заборгованості по оплаті тимчасової непрацездатності та моральної шкоди задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства щодо не здіснення остаточного розрахунку в день звільнення ОСОБА_1 .

Стягнуто з Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні у розмірі 54981,72 грн (п`ятдесят чотири тисячі дев`ятсот вісімдесят одна грн 72 коп).

В решті позовних вимог відмовлено.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства на користь ОСОБА_1 судові витрати на правничу допомогу в розмірі 500,00 грн. (п`ятсот 00 коп.).

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 18.10.2023 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 року залишено без змін.

До Одеського окружного адміністративного суду від ОСОБА_1 надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду у справі № 420/124/23, в якій позивач просить суд:

- встановити судовий контроль за виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року у справі №420/124/23 та постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року у справі №420/124/23;

- зобов`язати Херсонське обласне управління лісового та мисливського господарства подати звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року у справі №420/124/23 та постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року у справі №420/124/23 протягом одного місяця з дня прийняття ухвали або протягом іншого строку, встановленого судом;

- за наслідками розгляду звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року у справі №420/124/23 та постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року у справі №420/124/23 або у разі не подання Херсонським обласним управлінням лісового та мисливського господарства такого звіту, накласти на керівника Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

В обґрунтування заяви позивач зазначає, що вона неодноразово зверталась до Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства із заявами, в яких просила виконати судове рішення, однак рішення залишається не виконаними у повному обсязі. У цій справі судом видано виконавчий лист, який пред`явлено мною до виконання Головному управлінню ДКСУ у Херсонській області. Однак, через брак коштів на рахунках відповідача, рішення залишається не виконаним. Відповідач не вчиняє жодних дій направлених на можливість виконання рішень у цій справі та виплату стягнених на її користь коштів.

Позивачка вказує, що рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи. Тому, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року у справі №420/124/23 та постанова П`ятого апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року у справі №420/124/23 є обов`язковими до виконання Херсонським обласним управлінням лісового та мисливського господарства. Рішення суду у цій справі не виконується відповідачем більш ніж пів року, що є неприпустимим, адже хоч судом і захищено її права, однак невиконання судових рішень не є належним завершенням судового розгляду.

Ухвалою від 26.08.2024 року суд прийняв заяву позивача до розгляду, ухвалив вирішення заяви здійснити в порядку письмового провадження та встановив Херсонському обласному управлінню лісового та мисливського господарства 3-х денний строк з дня отримання даної ухвали для надання суду письмових пояснень по суті поданої заяви.

30.08.20214 року до суду від Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства (далі Управління) надійшли письмові пояснення, по суті поданої позивачем заяви про встановлення судового контролю, в яких сторона відповідача просить суд відмовити в задоволенні вказаної заяви. Свою позиції відповідач обґрунтовує тим, що Управління є неприбутковою бюджетною установою, яка отримує відкриті асигнування тільки з державного бюджету, та підпорядковується Державному агентству лісових ресурсів України (далі-Держлісагентство), яке є розпорядником коштів державного бюджету вищого рівня. Станом на 28 серпня 2024 року Управління не внесено Держлісагентством в Мережу розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету на 2024 рік, про що, листом від 22 лютого 2024 року № 01-04/8 повідомлено Головне управління Державної казначейської служби України в Херсонській області на його лист-повідомлення про стягнення коштів від 15 січня 2024 року № 07-01-26/6-06/256 (додається). Управління неодноразово протягом 2023-2024 років зверталося до Держлісагентства України з питання надання юридичних консультацій, внесення Управління в Мережу розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету на 2024 рік та виділення коштів для своєчасного виконання Управлінням рішень судів, зокрема направлено 22 листи: від 04 травня 2023 року № 01-02/19, від 15 травня 2023 року № 01-02/20, від 24 травня 2023 року № 01-02/21, від 02 червня 2023 року № 01-02/22, від 09 червня 2023 року № 01-02/23, від 12 червня 2023 року № 01-02/26, від 14 червня 2023 року № 01-02/27, від 20 червня 2023 року № 01-02/28, від 26 червня 2023 року № 01-02/30, від 10 липня 2023 року № 01-02/31, від 09 серпня 2023 року № 01-02/31, від 15 вересня 2023 року № 01-02/33, від 20 вересня 2023 року № 01-02/34, від 12 жовтня 2023 року № 01-02/35, від 23 жовтня 2023 року № 01-02/36, від 27 листопада 2023 року № 01-02/38, від 14 грудня 2023 року № 01-02/39, від 04 січня 2024 року № 01-02/1, від 22 січня 2024 року № 01-02/2, від 26 січня 2024 року № 01-02/3, від 26 лютого 2024 року № 01-02/5, від 15 серпня 2024 року № 01-02/6. Лише на п`ять листів із вищеперерахованих отримано відповіді: - від 04 травня 2023 року № 01-02/19 та від 15 травня 2023 року № 01-02/20 - відповідь від 19 травня 2023 року № 05-29/2933-23 «Виділення коштів за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» можливо через Довідку змін Головного розпорядника коштів та Довідку змін Міністерства фінансів України. На перерозподіл коштів та виділення на казначейський рахунок Херсонського управління лісового та мисливського господарства потрібен певний час. На даний час опрацьовується питання щодо виділення коштів в межах чинного законодавства»; - від 09 червня 2023 року № 01-02/23 від 04 липня 2023 року № 12-13/3838-23 де сказано, що «виділення коштів за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» можливо через Довідку змін Головного розпорядника коштів та Довідку змін Міністерства фінансів України. На перерозподіл коштів та виділення на казначейський рахунок Херсонського управління лісового та мисливського господарства потрібен певний час. На даний час опрацьовується питання щодо виділення коштів в межах чинного законодавства»; - від 20 червня 2023 року № 01-02/28 та від 10 липня 2023 року № 01-02/31 відповідь від 23 серпня 2023 року № 12-13/4722-23 «За КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» кошти Управлінню не виділялися. Виділення коштів за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» можливо через Довідку змін Головного розпорядника коштів та Довідку змін Міністерства фінансів України. На перерозподіл коштів та виділення на казначейський рахунок Херсонського управління лісового та мисливського господарства потрібен певний час. На даний час опрацьовується питання щодо виділення коштів в межах чинного законодавства». На заяву ОСОБА_1 від 17 січня 2024 року Управлінням підготовлено лист-відповідь від 24 січня 2024 року № 01-04/5 про те, що виконання судових рішень на даний час неможливо так як відсутні кошти на рахунку Управління і що виконання судових рішень буде проведено добровільно після надходження коштів на рахунок Управління і надіслано 24 січня 2024 року о 12.36 год. на електронну адресу, вказану у заяві.

Дослідивши подані до суду документи та матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до статті 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Відтак рішення суду, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи.

Згідно частини першої статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (частина друга статті 382 КАС України).

Аналіз зазначених положень дає підстави для висновку про те, що встановлення судового контролю за виконанням судових рішень є заходом саме превентивного впливу на відповідача у справі з метою своєчасного виконання зобов`язань у межах відповідної судової справи.

Тобто, встановлення судового контролю (при ухваленні судового рішення по суті позовних вимог) попереджує неналежне виконання відповідачем обов`язків, що виникли внаслідок задоволення позовних вимог позивача.

Таким чином, встановлення судового контролю є правом, а не обов`язком суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалено судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання такого рішення.

Правовою підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних підтверджених належними і допустимими доказами підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль.

При цьому, суд, встановлюючи строк для подання звіту, повинен враховувати особливості покладених обов`язків згідно із судовим рішенням та можливості суб`єкта владних повноважень їх виконати.

Аналогічна правова позиція зазначена в постанові Верховного Суду від 27.02.2020 у справі №0640/3719/18.

Так, рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 року у справі № 420/124/23 стягнуто з Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час затримки розрахунку при звільненні у розмірі 54981,72 грн. (п`ятдесят чотири тисячі дев`ятсот вісімдесят одна грн. 72 коп.). Також стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства на користь ОСОБА_1 судові витрати на правничу допомогу в розмірі 500,00 грн. (п`ятсот 00 коп.).

Рішення суду набрало законної сили 18.10.2023 року та 16.11.2023 року по справі видано виконавчий лист.

Відповідно до положень частини першої статті 2, частини першої статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація; юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.

Виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Суд враховує, що механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначає Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 р. № 845 (надалі Порядок №845).

Відповідно до пункту 2 цього Порядку №845 боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання; виконавчі документи - оформлені в установленому порядку виконавчі листи судів та накази господарських судів, видані на виконання рішень про стягнення коштів, а також інші документи, визначені Законом України Про виконавче провадження; стягувачі - фізичні та юридичні особи, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів, державні органи (посадові особи) за рішеннями про стягнення коштів в дохід держави.

Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Пунктом 6 Порядку № 845 передбачено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка (у разі наявності - довідку банку), назви банку, його МФО та коду ЄДРПОУ, номера рахунка (поточний, транзитний, картковий), прізвища, імені, по батькові (повне найменування - для юридичної особи) власника рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних для пересилання коштів через підприємства поштового зв`язку, що здійснюється за рахунок стягувача (прізвище, ім`я, по батькові адресата, його поштова адреса (найменування вулиці, номер будинку, квартири, найменування населеного пункту, поштовий індекс), реквізити банківського рахунка поштового відділення); оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету (у судових рішеннях про стягнення коштів з відповідного бюджету). До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).

У разі коли боржник або стягувач змінив найменування без процедури реорганізації (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові (для фізичної особи), за наявності підтвердних документів (змін до установчих документів, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, довідки органу державної реєстрації актів цивільного стану, копії паспорта громадянина України чи іншого документа, що посвідчує особу) орган Казначейства здійснює безспірне списання коштів з рахунків такого боржника або перерахування їх на рахунок стягувача з урахуванням зміни його найменування (для юридичної особи) або прізвища, імені, по батькові (для фізичної особи).

Виконавчі документи пред`являються до виконання у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження». Строки пред`явлення виконавчих документів перериваються в разі пред`явлення їх до виконання, надання органом (посадовою особою), який видав виконавчий документ, відстрочки або розстрочки виконання рішень про стягнення коштів. Пропущені строки пред`явлення виконавчих документів суду до виконання поновлюються судом в установленому законом порядку, а рішень про стягнення коштів, прийнятих органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, - не поновлюються.

Згідно з пунктом 24 Порядку № 845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Якщо боржник обслуговується централізованою бухгалтерією, зазначені документи подаються до органу Казначейства, в якому відкрито рахунки відповідної бюджетної установи, при якій створена така централізована бухгалтерія (далі - централізоване обслуговування боржника).

Пунктом 28 Порядку №845 передбачено, що орган Казначейства не пізніше двох робочих днів з наступного робочого дня після надходження виконавчого документа на підставі документів, поданих стягувачем, визначає коди класифікації видатків бюджету і рахунки, з яких проводиться безспірне списання коштів.

З дня визначення кодів класифікації видатків бюджету та рахунків орган Казначейства повідомляє боржнику або бюджетній установі, що здійснює централізоване обслуговування боржника, про здійснення безспірного списання коштів з рахунків боржника та не проводить платежі, крім платежів, які визначені у пункті 25 цього Порядку.

Відповідно до пункту 25 Порядку №845 безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів з рахунка боржника здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку.

На час здійснення безспірного списання коштів проводяться платежі боржника: за захищеними видатками, визначеними Бюджетним кодексом України; із сплати податків і зборів, у тому числі судового збору; поштових послуг під час здійснення переказу коштів із соціальних виплат, передбачених державним бюджетом на відповідний рік (у тому числі пенсій всіх видів та поштових послуг з доставки та виплати сум компенсаційних виплат); за видатками спеціального фонду відповідного бюджету на оплату праці та нарахування на заробітну плату, придбання медикаментів, забезпечення продуктами харчування, оплату комунальних послуг та енергоносіїв; з рахунків із спеціальним режимом використання; за рахунок позик/грантів за міжнародними договорами; у випадку, встановленому абзацом другим пункту 30 цього Порядку.

У разі наявності у боржника або головного розпорядника бюджетних коштів окремої бюджетної програми для забезпечення виконання рішень суду безспірне списання коштів здійснюється лише за цією бюджетною програмою. При цьому положення пунктів 28-34 цього Порядку застосовуються лише щодо зазначеної бюджетної програми.

Згідно пункту 25 Порядку №845 безспірне списання коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів, на яких обліковуються кошти загального та спеціального фондів відповідного бюджету, здійснюється в межах бюджетних асигнувань, передбачених у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів, та у разі наявності на його рахунках для обліку відкритих асигнувань (залишків коштів на рахунках).

Безспірне списання коштів з рахунків бюджетних установ у частині власних надходжень здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку надходжень на відповідному рахунку за визначеним кодом економічної класифікації видатків бюджету з урахуванням вимог пункту 28 цього Порядку.

Судові витрати, штрафні санкції безспірно списуються за відповідним кодом економічної класифікації видатків бюджету. В разі коли у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів зазначений код не передбачений або за таким кодом до кінця бюджетного періоду сума бюджетних асигнувань менша, ніж сума списання, або відсутні відкриті асигнування (залишки коштів на рахунках), безспірне списання судових витрат, штрафів здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється стягнення коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів.

Безспірне списання коштів з рахунків підприємств, установ, організацій здійснюється безпосередньо із загальної суми залишку коштів на рахунку.

Орган Казначейства здійснює безспірне списання коштів, що обліковуються на рахунку бюджетної установи, яка здійснює централізоване обслуговування боржника, у межах відповідних бюджетних асигнувань з урахуванням положень пункту 25 цього Порядку.

Пунктом 28 Порядку №845 встановлено, що орган Казначейства не пізніше двох робочих днів з наступного робочого дня після надходження виконавчого документа на підставі документів, поданих стягувачем, визначає коди класифікації видатків бюджету і рахунки, з яких проводиться безспірне списання коштів.

З дня визначення кодів класифікації видатків бюджету та рахунків орган Казначейства повідомляє боржнику або бюджетній установі, що здійснює централізоване обслуговування боржника, про здійснення безспірного списання коштів з рахунків боржника та не проводить платежі, крім платежів, які визначені у пункті 25 цього Порядку.

Відповідно до пункту 31 Порядку №845 у разі коли за визначеними органом Казначейства кодами класифікації видатків бюджету, за якими здійснюється безспірне списання коштів, відсутні відкриті асигнування (кошти на рахунках) або до кінця бюджетного періоду їх недостатньо для виконання судового рішення, орган Казначейства надсилає боржнику або бюджетній установі, що здійснює централізоване обслуговування боржника, вимогу щодо необхідності вжиття заходів для встановлення таких асигнувань або здійснення інших дій, спрямованих на виконання судового рішення.

Якщо у боржника або бюджетної установи, що здійснює централізоване обслуговування боржника, недостатньо відкритих асигнувань (коштів на рахунках) для виконання виконавчого документа, безспірне списання коштів здійснюється частково. На виконавчому документі ставиться відмітка про обсяг списаних коштів, яка засвідчується підписом відповідальної особи, скріпленим гербовою печаткою.

Боржник або бюджетна установа, що здійснює централізоване обслуговування боржника, зобов`язані протягом одного місяця після надходження зазначеної вимоги надіслати органу Казначейства письмове повідомлення про заходи, вжиті ними з метою виконання судового рішення, та у разі, коли в результаті здійснення таких заходів не забезпечено виконання судового рішення у повному обсязі, - надсилати щомісяця повідомлення про вжиті заходи.

Безспірне списання коштів здійснюється з моменту відкриття відповідних асигнувань.

На період виконання вимоги орган Казначейства здійснює проведення платежів за платіжними дорученнями боржника або бюджетної установи щодо операцій, пов`язаних із централізованим обслуговуванням боржника, лише за платежами, зазначеними в пункті 25 цього Порядку.

Орган Казначейства забезпечує облік та зберігання виконавчих документів до їх виконання в повному обсязі або повернення стягувачу.

Пунктом 33 Порядку №845 встановлено, що у разі коли судове рішення стосується спорів фізичних осіб із суб`єктами владних повноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг або судове рішення неможливо виконати протягом двох місяців з дня надходження документів, зазначених у пункті 6 цього Порядку, орган Казначейства для виконання рішення про стягнення передає до Казначейства документи та відомості згідно з підпунктом 1 пункту 47 цього Порядку. При цьому органом Казначейства відновлюється проведення платежів боржника. У разі встановлення боржнику відповідних бюджетних асигнувань після передачі до Казначейства документів та відомостей орган Казначейства здійснює заходи, спрямовані на безспірне списання коштів з рахунків боржника, визначені цим Порядком.Судом встановлено, що позивачем виконавчий лист пред`явлено до виконання Головному управлінню ДКСУ у Херсонській області.

Головним управлінням ДКСУ у Херсонській області направлено Херсонському обласному управлінню лісового та мисливського господарства повідомлення про стягнення коштів №07-01-26/6-06/256 від 15.01.2024 року, в якому зазначено, що на виконання пункту 28 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (далі - Порядок), Головним управлінням Казначейства визначено, що безспірне списання коштів може бути проведено по загальному фонду державного бюджету з реєстраційного рахунку № UА498201720343120004000001897 та по спеціальному фонду державного бюджету в частині власних надходжень з реєстраційного рахунку № UА658201720343111004200001897 КПКВК 2709010 «Керівництво та управління у сфері лісового господарства» за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки».

Також у вказаному повідомленні Головним управлінням ДКСУ у Херсонській області зазначено, що Херсонському обласному управлінню лісовою та мисливському господарству необхідно надати інформацію, пов`язану з виконанням вищезазначених виконавчих документів у строк, визначений абзацом 4 пункту 28 Порядку, а саме, протягом п`яти робочих днів з дати надходження повідомлення. У разі, якщо судове рішення не було виконано, необхідно узгодити коди класифікації видатків бюджету і рахунки, з яких проводиться безспірне списання коштів.

Листом №01-04/8 від 22.02.2024 року Херсонське обласне управління лісового та мисливського господарства повідомило Головне управління ДКСУ у Херсонській області про те, що станом на 22 лютого 2024 року в Управлінні відсутні асигнування на взяття зобов`язань за коштами державного бюджету та відкриті асигнування загального фонду державного бюджету на реєстраційному рахунку UА498201720343120004000001897 КПКВК 2709010 «Керівництво та управління у сфері лісового господарства». А тому виконати судове рішення по справі № 420/124/23 на користь ОСОБА_1 поки не можливо. Управління є неприбутковою бюджетною установою, яка отримує відкриті асигнування тільки з державного бюджету, та підпорядковується Державному агентству лісових ресурсів України, яке є розпорядником коштів державного бюджету вищого рівня. Станом на 22 лютого 2024 року Управління не внесено Державним агентством лісових ресурсів України до мережі розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету на 2024 рік. Відповідно до п.31 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03 серпня 2011 року № 845, Управлінням надіслано листи від 04 січня 2024 року № 01-02/1 та від 22 січня 2024 року № 01-02/2 до Державного агентства лісових ресурсів України з проханням вирішити питання щодо внесення Управління в мережу розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету на 2024 рік та, з метою забезпечення своєчасного виконання рішень суду, виділити кошти по КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки». В разі вирішення питання виділення коштів, виконання судових рішень Управлінням буде здійснено добровільно.

Листом від 04-22/10-10/1282 від 12.03.2024 року Головне управління Державної казначейської служби України у Херсонській області повідомило ОСОБА_1 , що у зв`язку з відсутністю бюджетних асигнувань Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства (ЄДРПОУ 35220328) (далі - Боржник) в достатній кількості, для виконання виконавчого листа, виданого Одеським окружним адміністративним судом 16.11.2023 по справі № 420/124/23 про стягнення коштів з Боржника на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні у розмірі 54981,72 грн. та судових витрат на правничу допомогу в розмірі 500,00 грн. (далі Виконавчий документ), виконання зазначеного Виконавчого документу буде здійснюватися відповідно до положень частини першої статті 2, частини першої статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" (далі - Закон) та пункту 33 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (далі Порядок). Станом на 12.03.2024 Боржником, на вимогу Головного управління Казначейства, не забезпечено відкриття в достатній кількості бюджетних асигнувань, для виконання вищезазначеного Виконавчого документу. На виконання пункту 3 Розділу II Прикінцевих та перехідних положень Закону, Виконавчий документ у справі № 420/124/23, з 11.03.2024 зареєстровано Головним управлінням Казначейства у Реєстрі судових рішень, які підлягають виконанню в другу чергу за бюджетною програмою КПКВК 3504040 "Заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою". Відповідно до записів у вищевказаному реєстрі судових рішень Виконавчий документ по справі № 420/124/23, станом на 12.03.2024, обліковується за номером 17089 (черговість виконання), сума заборгованості за судовими рішеннями, які обліковуються у відповідному реєстрі, що надійшли раніше Виконавчого документу по справі № 420/124/23 складає 468 918 332,15 грн. Відповідно до Закону України від 09.11.2023 № 3460-ІХ «Про Державний бюджет України на 2024 рік» за бюджетною програмою КПКВК 3504040 «Заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою» передбачено фінансування в сумі 100000,00 тис. грн. У разі встановлення Боржнику відповідних бюджетних асигнувань, Головним управлінням Казначейства відповідно до вимог п. 33 Порядку, будуть вжиті відповідні заходи, спрямовані на безспірне списання коштів з рахунків боржника.

З огляду на викладене, враховуючи механізм виконання рішень про стягнення коштів, суд робить висновок про відсутність підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі № 420/124/23 за позовом ОСОБА_1 до Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства про визнання протиправною бездіяльність, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні, стягнення заборгованості по оплаті тимчасової непрацездатності та моральної шкоди.

Керуючись ст.ст. 248, 256, 293, ч.1 ст.370, ч.1 ст.382 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі № 420/124/23 за позовом ОСОБА_1 до Херсонського обласного управління лісового та мисливського господарства про визнання протиправною бездіяльність, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні, стягнення заборгованості по оплаті тимчасової непрацездатності та моральної шкоди відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.

Суддя Г.В. Лебедєва

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121530432
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/124/23

Постанова від 14.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г.В.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Лебедєва Г.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Постанова від 18.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні