Рішення
від 03.09.2024 по справі 914/3748/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.09.2024 Справа № 914/3748/23

За позовом: Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, м.Львів,

до відповідача: Приватного підприємства «ТЕРРА-КОМ-БУД», м.Львів,

за участю третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Тершаковців 4», м.Львів,

за участю третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради, м.Львів,

про: розірвання договору купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015 та скасування державної реєстрації права власності.

Суддя І. КОЗАК

При секретарі Г.Гелеш

Представники сторін:

Від позивача: Карасюк М.-представник.

Від відповідача: Дема Н.-представник.

Від третьої особи-1: не з`явився.

Від третьої особи-2: Ю.Качмар представник.

Процес.

На адресу Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до Приватного підприємства «ТЕРРА-КОМ-БУД» про розірвання договору купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015 та скасування державної реєстрації права власності.

Ухвалою суду від 28.12.2023 залишено позов без руху. 08.01.2024 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 30.01.2024. Ухвалою суду від 21.05.2024 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Тершаковців 4». Ухвалою суду від 18.06.2024 закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 23.07.2024. У судовому засіданні 23.07.2024, 20.08.2024 оголошувалася перерва.

Правова позиція позивача.

Представник позивача у судове засідання 03.09.2024 прибув, позовні вимоги підтримав. Позовні вимоги обґрунтовуються наступним. 18.12.2015 року між Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради та Приватним підприємством «ТЕРРА-КОМ-БУД» укладено договір купівлі-продажу №3045 нежитлових приміщень XI; XII; 1-21, загальною площею 572,8 (п`ятсот сімдесят дві цілих вісім десятих) кв. м, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, будинок 4 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:765582546101, номер відомостей про речове право: 13269931, дата державної реєстрації: 13.02.2016). Договір посвідчено приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, Василюк В.М.

Нежитлові приміщення у підвалі, на другому та третьому поверхах, загальною площею 572,8 кв. м. за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, 4 (Об`єкт продажу) є частиною пам`ятки архітектури місцевого значення, яка занесена до Державного реєстру нерухомих пам`яток України згідно із Наказом Міністерства культури та інформаційної політики України «Про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України» №14 від 18.01.2021, охоронний № 5461-Лв.

Договором №3045 купівлі-продажу від 18.12.2015 (абз.5.5. п.5.5) передбачені наступні умови в частині пам`яткоохоронного законодавства, зокрема проведення покупцем ремонтно-відновлювальних робіт, виконаних згідно з робочим проектом, виготовленим та погодженим у встановленому порядку, протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу. Проте, всупереч зазначеним умовам укладеного Договору Відповідач взяті на себе зобов`язання не виконав, а саме:

1. Нежитлові приміщення, які є пам`яткою культурної спадщини, за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, 4, перебувають в неналежному стані;

2. Покупцем не проведено ремонтно-відновлювальних робіт, виконаних згідно з робочим проектом, виготовленим та погодженим у встановленому порядку, протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу(п.5.5.договору).

3. Не розроблено та не подано на погодження проект на проведення ремонтно-відновлювальних робіт.

Позивач просить:

1) Розірвати договір купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015, укладений між Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради та ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» (79057, м. Львів, вул. Метрологічна, буд.2, ЄДРПОУ 39215710), за яким ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» набуло право власності на нежитлові приміщення XI; XII; 1-21, загальною площею 572,8 (п`ятсот сімдесят дві цілих вісім десятих) кв. м, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, будинок 4 та повернути майно у комунальну власність.

2) Скасувати державну реєстрацію права приватної власності ПП «ТЕРРА-КОМ- БУД» на нежитлові приміщення XI; XII; 1-21, загальною площею 572,8 (п`ятсот сімдесят дві цілих вісім десятих) кв. м, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул.Тершаковців, будинок 4 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:765572546101, номер відомостей про речове право: 13269931, дата державної реєстрації: 13.02.2016), з одночасним припиненням права приватної власності.

Попередній розрахунок судових витрат позивача:

·8232,00 грн сплачений судовий збір.

Правова позиція відповідача.

У судове засідання 03.09.2024 представник відповідача прибув, проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позов (вх.№5189/24 від 22.02.2024):

1- Акт огляду №426 будинку не відповідає вимогам, встановленим Порядком здійснення контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об`єктів приватизації органами приватизації, затвердженим наказом ФДМУ №1327 від 18.10.2018;

2 умовами договору №3045 від 18.12.2015 не було передбачено переліку робіт, які повинні були бути проведені, їх вид, обсяг;

3 позивачем пропущено позовну давність для звернення з цим позовом;

4 позивач не наводить характеру та розміру спричиненої шкоди, не надав доказів істотного порушення відповідачем умов договору №3045 від 18.12.2015;

5- позивач є неналежним у цій справі.

Позивач подав відповідь на відзив (вх.№5534/24 від 26.02.2024):

·УКВ ДЕР ЛМР є стороною договору №3045 від 18.12.2015 та органом приватизації. Управління охорони історичного середовища має інші повноваження.

·Щодо Акту №426 від 08.12.2023 та відсутності ознак істотного порушення відповідачем умов договору купівлі-продажу, то такий складений працівниками контрольно - інвентаризаційного відділу управління комунальної власності, спільно із представниками управління охорони історичного середовища ЛМР та представниками департаменту архітектури та розвитку містобудування ЛОДА. В ході перевірки було встановлено, що представники покупця на обстеження не з`явились, відповідно, доступ до об`єкта приватизації для перевірки вищевказаної умови договору купівлі - продажу забезпечено не було. Проектну документацію на здійснення ремонтно - відновлювальних робіт до перевірки також представлено не було. Із зовнішніх ознак (стан фасаду, вікон, балконів) ремонтно - відновлювальні роботи на об`єкті приватизації здійснено не було. Департамент архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації листом (зареєстрованим в ЛМР №1.6-41317-2302 від 08.12.2015 (у відповідь на лист Управління комунальної власності №2302-вих-149163 від 04.12.2015 повідомив, що до департаменту не надходила на розгляд науково - проєктна документація щодо реставрації пам`ятки на вул. Тершаковців, 4 у м. Львові. Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради листом №0004-вих-157028 від 22.12.2023 (у відповідь на лист Управління комунальної власності №4-2302-56315 від 06.12.2023) також повідомило, що на адресу Управління охорони історичного середовища ЛМР не надходила проектно-кошторисна документація на проведення реставраційних робіт в будівлі-пам`ятці за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців,4.

·Під час візуального огляду будівлі на вул. Тершаковців. 4 у м. Львові виявлено, що стан опорядження (тинькування, пофарбування, оздоблення) головного та дворового фасадів є незадовільним. Також в незадовільному стані: балкони (плити, огородження; захищені захисною сіткою), дах, зовнішня система водовідведення. Внутрішнє подвір`я невпорядковане. При візуальному огляді приміщень, які є у власності ПП «Терра-Ком-Буд», виявлено демонтаж тиньку, підлог, внутрішніх дверей та печей. Дерев`яні віконні заповнення, ліпнина. сходові марші, огородження сходів потребують реставрації. Міжповерхові перекриття - стан незадовільний, місцями аварійний (прогин балок і прогонів); на окремих ділянках відсутнє перекриття через обвал спричинений замоканням несправної покрівлі. По-друге: в листі Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації (зареєстрований в ЛМР №1.6-41317-2302 від 08.12.2023) зазначено, що житловий будинок XIX ст., 1898 р. на вул. Тершаковців. 4 у м. Львові - пам`ятка архітектури місцевого значення, знаходиться в межах буферної зони ЮНЕСКО історичного ареалу м. Львова та внесено до Держаного реєстру нерухомих пам`яток України, а станом на сьогодні приміщення знаходяться у занедбаному стані, про що свідчить результат візуального обстеження, проведеного управлінням охорони історичного середовища Львівської міської ради 25.10.2023. По-третє, з акту обстеження №426 від 08.12.2023 встановлено: із зовнішніх ознак (стан фасаду, вікон, балконів) ремонтно - відновлювальні роботи на об`єкті приватизації здійснено не було. По-четверте, відповідно до публікацій у засобах масової інформації, будівля по вул. Тершаковців. 4 у м. Львові перебуває у незадовільному стані.

·Щодо позовної давності, то згідно зі ст. 257 Цивільного кодексу України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки. Як убачається з умов Договору купівлі-продажу №3045 (абз.5.5. п.5.5) покупець зобов`язувався провести ремонтно-відновлювальні роботи, виконані згідно з робочим проектом, виготовленим та погодженим у встановленому порядку, протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу. Тобто, кінцевий термін виконання робіт припадав на 18.12.2019р.

·З урахуванням положень ст. 257 ЦК України, трирічний строк для Управління комунальної власності для звернення із позовною заявою до суду розпочався з 19.12.2019р. і спливав в грудні 2022р. Просить суд врахувати обставини, що на період існування на території України коронавірусної хвороби (СОУІР-19) та у зв`язку із введенням воєнного стану в Україні, строк позовної давності продовжується і надалі та позивачем не пропущено.

Правова позиція третьої особи 1.

Представник третьої особи 1 на стороні відповідача, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Тершаковців 4», у судове засідання 03.09.2024 не прибув, пояснення щодо обставин не подавав.

Правова позиція третьої особи 2.

Представник третьої особи 1 на стороні позивача, Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради, у судове засідання 03.09.2024 прибув, письмового пояснення щодо обставин не подавав.

Обставини справи.

Відповідно до паспорта об`єкта культурної спадщини житловий будинок за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, 4 згідно з останніми пам`яткоохоронними дослідженнями збудований у 1898 р., відповідно до Рішення виконавчого комітету Львівської обласної ради народних депутатів №44 від 28.01.1986 «Про взяття під охорону держави споруд Львівської області, що мають наукову, історичну, художню і містобудівельну цінність» об`єкт взято на державний облік та визначено категорію пам`ятки (охоронний №640).

18.12.2015 між Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради та Приватним підприємством «ТЕРРА-КОМ-БУД» укладено договір купівлі-продажу №3045 нежитлових приміщень XI; XII; 1-21, загальною площею 572,8 (п`ятсот сімдесят дві цілих вісім десятих) кв. м, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, будинок 4 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:765582546101, номер відомостей про речове право: 13269931, дата державної реєстрації: 13.02.2016). Договір посвідчено приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, Василюк В.М.

Характеристика об`єкта продажу наводиться в технічному паспорті, виданому Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» 06 грудня 2013 року(п.1.2. договору).

Право власності на Об`єкт продажу переходить до Покупця після сплати у повному обсязі ціни продажу об`єкта продажу, отримання акту прийому-передачі Об`єкта продажу та державної реєстрації у встановленому чинним законодавством України порядку права власності на придбаний об`єкт (п.1.3. договору).

Нежитлові приміщення у підвалі, на другому та третьому поверхах, загальною площею 572,8 кв. м. за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, 4 (Об`єкт продажу) є частиною пам`ятки архітектури місцевого значення, яка занесена до Державного реєстру нерухомих пам`яток України згідно із Наказом Міністерства культури та інформаційної політики України «Про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України» №14 від 18.01.2021, охоронний № 5461-Лв.

При укладенні Договору сторонами погоджено усі істотні умови і Відповідачем (Покупцем) взято на себе низку зобов`язань.

Умовами Договору №3045 купівлі-продажу від 18.12.2015 (абз.5.5. п.5.5) передбачені наступні умови в частині пам`яткоохоронного законодавства, зокрема проведення покупцем ремонтно-відновлювальних робіт, виконаних згідно з робочим проектом, виготовленим та погодженим у встановленому порядку, протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу.

06.10.2019 між ОСББ «Тершаковців, 4» та ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» укладено договір про організацію проведення ремонтно-реставраційних робіт будинку по вул.Тершаковців 4 у м.Львові, умовами якого визначено, серед іншого, обов`язок ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» розробити проектно-кошторисну документацію на проведення ремонтних робіт будинку за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців,4.

25.10.2023 уповноваженими особами управління охорони історичного середовища Львівської міської ради проведено обстеження будинку за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців,4 та складено акт, відповідно до якого встановлено порушення вимог ст. 24, 27 Закону України «Про охорону культурної спадщини».

Під час візуального огляду будівлі на вул. Тершаковців, 4 у м. Львові виявлено, що стан опорядження (тинькування, пофарбування, оздоблення) головного та дворового фасадів є незадовільним. Також в незадовільному стані: балкони (плити, огородження; захищені захисною сіткою), дах, зовнішня система водовідведення. Внутрішнє подвір`я невпорядковане.

При візуальному огляді приміщень, які є у власності ПП «Терра-Ком-Буд», виявлено демонтаж тиньку, підлог, внутрішніх дверей та печей. Дерев`яні віконні заповнення, ліпнина, сходові марші, огородження сходів потребують реставрації. Міжповерхові перекриття - стан незадовільний, місцями аварійний (прогин балок і прогонів); на окремих ділянках відсутнє перекриття через обвал спричинений замоканням несправної покрівлі.

З метою перевірки додержання умов договору купівлі-продажу, 04.12.2023 Управлінням комунальної власності на адресу ПП «ТЕРРА КОМ БУД», Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради, Департаменту архітектури та розвитку містобудування ЛОВА було надіслано повідомлення №2302-вих-149163 (№4-2302-55612) про проведення обстеження 08.12.2023 о 14:00 за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, безпосередньо на об`єкті приватизації на предмет встановлення факту виконання умов ДКП №3045 від 18.12.2015р, з проханням забезпечити участь відповідальних представників. А саме: встановити, чи проводилась ремонтно-відновлювальні роботи згідно з робочим проектом, виготовленим та погодженим у встановленому порядку, протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу. У разі виконання-невідкладно надати документи щодо підтвердження виконання такої умови (погоджений проект, акти виконаних робіт, тощо). У цьому листі було зазначено про необхідність Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної військової адміністрації повідомити чи зверталося ПП «ТЕРРА КОМ БУД» щодо погодження робочого проекту ремонтно-відновлювальних робіт нежитлових приміщень у підвалі, на другому та третьому поверхах загальною площею 572.8 кв.м. за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, 4. Якщо так-повідомити чи такий проект погоджувався департаментом та надати його копію.

Листом №0612-1 від 06.12.2023 ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» проінформувало Управління комунальної власності, що з 2016 року майно перебуває у приватній власності, тому в Управління немає підстав проводити обстеження.

У листі Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації( зареєстрованому в ЛМР№1.6-41317-2302 від 08.12.2023) у відповідь на лист Управління комунальної власності №2302- вих-149163 від 04.12.2023 було зазначено, що житловий будинок ХІХ ст., 1898 р. на вул. Тершаковців, 4 у м. Львові пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 5461-Лв відповідно до наказу Міністерства культури та інформаційної політики України від 18.01.2021 № 14. До департаменту не надходила на розгляд науково-проєктна документація щодо реставрації пам`ятки на вул. Тершаковців, 4 у м. Львові. Окрім того, департаментом скеровано лист №16-3811/0/2-23 від 28.11.2023 до ПП «Терра-Ком-Буд» щодо стану збереження об`єкта, відповідно до охоронних договорів від 25.08.2020 № 58/20 та від 12.11.2020 № 94/20, а також щодо необхідності надати інформацію про наміри власника щодо реставрації приміщень будинку на вул.Тершаковців, 4 у м. Львові (копія-додається).

В цьому ж листі зазначено, що об`єкт знаходиться в межах буферної зони ЮНЕСКО, історичного ареалу м. Львова та внесено до Держаного реєстру нерухомих пам`яток України, а станом на сьогодні приміщення знаходяться у занедбаному стані, про що свідчить результат візуального обстеження, проведеного управлінням охорони історичного середовища Львівської міської ради 25.10.2023.

06.12.2023 Управління комунальної власності листом №4-2302-56315 звернулось до управління охорони історичного середовища для отримання інформації щодо стану виконання умов договору купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015.

Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради листом №0004-вих-157028 від 22.12.2023 повідомило наступне:

-погодження робочих проектів ремонтно-відновлювальних робіт на пам`ятках місцевого значення на території м. Львова належить до повноважень Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації. Відповідно до ст. 26 ЗУ «Про охорону культурної спадщини» (зі змінами), консервація, реставрація, реабілітація, музеєфікація, ремонт, пристосування пам`яток місцевого значення здійснюються за наявності письмового дозволу органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до їхньої компетенції, на підставі погодженої з ними науково-проектної документації.

- в управління охорони історичного середовища Львівської міської ради не надходила науково-проектна документація на проведення реставраційних робіт в будівлі-пам`ятці за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців,4.

-перелік проектно відновлюваних робіт необхідно формувати на підставі проведених обстежень та технічних висновків відповідних сертифікованих спеціалістів. Акт візуального обстеження будівлі на вул. Тершаковців, 4 у м. Львові, складений працівниками управління охорони історичного середовища Львівської міської ради 25.10.2023, містить інформацію попереднього огляду зазначеної пам`ятки культурної спадщини та не може бути основою для розроблення науково-проектної документації щодо виконання реставраційних робіт.

-умовами охоронного договору від 25.08.2020 №58/20 на пам`ятку культурної спадщини (її частину) за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, 4, власникові був визначений період з 2020-2023 рр., на виконання протиаварійних, ремонтних, реставраційних робіт в приміщеннях будівлі, які є у власності на підставі опрацьованої та погодженої у встановленому законодавством порядку проектної документації.

Працівниками контрольно інвентаризаційного відділу управління комунальної власності, спільно із представниками управління охорони історичного середовища ЛМР та представниками департаменту архітектури та розвитку містобудування ЛОДА, 08.12.2023 було здійснено вихід на об`єкт приватизації - нежитлові приміщення загальною площею 572,8 кв. м., розташовані за адресою: вул.Тершаковців, 4, про що складено акт №426.

15.12.2023 Управління комунальної власності листом №2302-вих-154072 (4-2302-58507) повторно повідомило ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» про необхідність протягом 10 календарних днів з дати отримання цього листа подати управлінню комунальної власності ДЕР ЛМР документи щодо стану виконання умов договору купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015 та наголосило ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» про необхідність подання підтвердних документів щодо стану виконання договірних умов, щодо кожного пункту договору купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015 окремо (належним чином завірені копії укладених договорів на комунальні послуги з експлуатаційними організаціями, попереднього договору про укладення у майбутньому охоронного договору та охоронного договору на пам`ятку (iї частину), робочого проекту, виготовленого та погодженого у встановленому порядку, договорів та актів виконання ремонтно-відновлювальних робіт тощо).

Управлінням охорони історичного середовища Львівської міської ради розглянуто скерований листом управління комунальної власності Львівської міської ради №2302-вих-150223 від 06.12.2023 запит Галицької окружної прокуратури міста Львова, (зареєстрований у Львівській міській раді за № 1.7-38834-2302 від 21.11.2023), в частині надання інформації чи виконуються станом на даний час охоронні договори на пам`ятку місцевого значення за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців, 4.

Листом №0004-вих-154847 від 18.12.2023 було зазначено, що на пам`ятку культурної спадщини за адресою: м. Львів, вул.Тершаковців, 4, між управлінням охорони історичного середовища львівської міської ради та Приватним підприємством «ТЕРРА-КОМ-БУД» укладено охоронні договори від 25.08.2020 № 58/20(щодо спірного об`єкта приватизації) та від 12.11.2020 № 94/20.

Відповідно до п. 7.5. Договору невиконання Покупцем обов`язків за Договором є підставою для розірвання Договору у встановленому законом порядку. У разі невиконання однією зі Сторін умов цього Договору, він може бути змінений або розірваний на вимогу іншої Сторони за рішенням суду або господарського суду(п.11.3 Договору).

Станом на дату винесення рішення суду проектна документація на проведення ремонтно-відновлювальних робіт відповідачем не розроблена.

Оцінка суду.

Згідно з приписами ст.11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини; інтелектуальної, творчої діяльності; завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; інші юридичні факти.

Між сторонами у справі виникли права і обов`язки на підставі укладеного договору купівлі-продажу нежитлових приміщень на аукціоні.

Умовами договору купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015 передбачено продаж Управлінням комунальної власності ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» нежитлових приміщень за результатами аукціону з реалізації об`єкта малої приватизації комунальної власності м.Львова від 11.12.2015.

Нежитлові приміщення, що є об`єктом купівлі-продажу за цим договором, належать до пам`яток культурної спадщини місцевого значення у Львівській області: житловий будинок ХІХ ст., 1898 р. на вул. Тершаковців, 4 у м. Львові пам`ятка архітектури місцевого значення, охоронний № 5461-Лв відповідно до наказу Міністерства культури та інформаційної політики України від 18.01.2021 № 14.

Об`єкт продажу (будинок на вул. Тершаковців, 4 у м. Львові) був переданий позивачем відповідачу, що підтверджується Актом приймання-передачі №3045 від 20.01.2016.

На памятку укладено охоронний договір №58/20 від 25.08.2020.

Згідно з вимогами ч. 1, 2 ст. 26 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», договір купівлі-продажу об`єкта приватизації укладається між органом приватизації та переможцем електронного аукціону після сплати в повному обсязі ціни продажу об`єкта приватизації та протягом 25 робочих днів для об`єктів малої приватизації, 35 робочих днів - для об`єктів великої приватизації з дня формування протоколу про результати електронного аукціону. З моменту переходу права власності на об`єкт приватизації покупець, який придбав об`єкт приватизації, зобов`язаний виконувати всі умови договору купівлі- продажу об`єкта приватизації.

Враховуючи специфіку об`єкта продажу (пам`ятка культурної спадщини місцевого значення), умовами договору №3045 від 18.12.2015 було погоджено умови продажу об`єкта приватизації (п.5.5 договору):

дотримання норм чинного законодавства під час експлуатації об`єкта;

укладення договорів на комунальні послуги з експлуатаційними організаціями;

виконання норм чинного законодавства України у галузі охорони пам`яток культурної спадщини стосовно об`єкта купівлі-продажу, а саме: протягом 15 календарних днів від дати нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу у встановленому порядку подати необхідні документи до Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради (м.Львів. вул.Валова, 20) для укладення Покупцем попереднього договору про укладення у майбутньому охоронного договору на пам`ятку (її частину) стосовно об`єкта купівлі-продажу та наявних на об`єкті купівлі-продажу творів мистецтва - (перелік) з викладенням його істотних умов, у тому числі, щодо цільового використання пам`ятки, робіт, які Покупець зобов`язується провести на пам`ятці з метою утримання її у належному стані, згідно вимог ст.18 Закону України «Про охорону культурної спадщини». Протягом 30 календарних днів від дата державної реєстрації права власності укласти охоронний договір стосовно об`єкта купівлі-продажу;

подальше використання об`єкта визначає Покупець згідно з нормами чинного законодавства;

проведення покупцем ремонтно-відновлювальних робіт, виконаних згідно з робочим проектом, виготовленим та погодженим у встановленому порядку, протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу;

об`єкт приватизації відчужується чи здається в оренду з дотриманням умов, на яких його придбали.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про охорону культурної спадщини» власник або уповноважений ним орган, користувач зобов`язані утримувати пам`ятку в належному стані, своєчасно провадити ремонт, захищати від пошкодження, руйнування або знищення відповідно до цього Закону та охоронного договору.

Відповідно до ст. 27 Закону у разі, коли пам`ятці загрожує небезпека пошкодження, руйнування чи знищення, власник або уповноважений ним орган, особа, яка набула права володіння, користування чи управління, зобов`язані привести цю пам`ятку до належного стану (змінити вид або спосіб її використання, провести роботи з її консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування).

У розділі 6 договору купівлі-продажу №3045 сторони погодили обов`язки продавця (УКВ ДЕР ЛМР):

Продавець зобов`язаний:

-Передати Покупцеві Об`єкт продажу у встановлений цим Договором строк.

-Контролювати виконання умов цього Договору.

-Повідомляти Покупця у разі несвоєчасного внесення платежів за Об`єкт продажу.

-На вимогу Покупця видати йому довідку про повну оплату за Об`єкт продажу.

Підставою для звернення з цим позовом до суду стало невиконанням відповідачем-покупцем будинку однієї з умов договору купівлі-продажу: відсутність робочого проекту ремонтно-відновлювальних робіт, виготовленого та погодженого у встановленому порядку, протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу (дата договору-18.12.2015) а також неналежний стан об`єкта продажу, що підтверджується відповідними актами огляду, долученими до матеріалів справи.

Кінцевою датою розроблення проектної документації мала б бути дата 17.12.2019.

25.10.2023 уповноваженими особами управління охорони історичного середовища Львівської міської ради проведено обстеження будинку за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців,4 та складено акт, відповідно до якого встановлено порушення вимог ст. 24, 27 Закону України «Про охорону культурної спадщини», в якому зазначено таке.

Під час візуального огляду будівлі на вул. Тершаковців, 4 у м. Львові виявлено, що стан опорядження (тинькування, пофарбування, оздоблення) головного та дворового фасадів є незадовільним. Також в незадовільному стані: балкони (плити, огородження; захищені захисною сіткою), дах, зовнішня система водовідведення. Внутрішнє подвір`я невпорядковане. При візуальному огляді приміщень, які є у власності ПП «Терра-Ком-Буд», виявлено демонтаж тиньку, підлог, внутрішніх дверей та печей. Дерев?яні віконні заповнення, ліпнина, сходові марші, огородження сходів потребують реставрації. Міжповерхові перекриття - стан незадовільний, місцями аварійний (прогин балок і прогонів); на окремих ділянках відсутнє перекриття через обвал спричинений замоканням несправної покрівлі.

Відповідно до інформації управління охорони історичного середовища Львівської міської ради, управління неодноразово зверталося до ПП «ТЕРРА КОМ-БУД», як власника будівлі-пам`ятки за адресою: м. Львів, вул. Тершаковців,4 щодо необхідності виконання умов охоронних договорів та необхідності забезпечення захисту від пошкодження, руйнування або знищення зазначеної пам`ятки культурної спадщини. Крім цього, до управління не надходила проектно-кошторисна документація на проведення реставраційних робіт в будівлі-пам`ятці за адресою: м.Львів, вул. Тершаковців,4.

Листом №0612-1 від 06.12.2023 ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» повідомило УКВ ДЕР ЛМР про безпідставність проведення перевірки на предмет дотримання/виконання умов договору купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015.

08.12.2023 УКВ ДЕР ЛМР провело перевірку приміщення будівлі за адресою: м.Львів, вул. Тершаковців,4 з метою перевірки дотримання умов договору купівлі-продажу. За результатами перевірки складено Акт, в якому зазначено:

- власник приміщення ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» не надало доступу до приміщення, представники власника на огляд не прибули;

- проектна документація щодо ремонтно-відновлювальних робіт на затвердження не надходила;

- із зовнішніх ознак будинку візуально спостерігається, що відновлювальні роботи на об`єкті не проводилися.

Згідно з частиною першою статті 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно з вимогами п. 2 ч. 3, ч. 9 ст. 26 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», виключними умовами для розірвання договору купівлі-продажу об`єкта приватизації в порядку, передбаченому законодавством, є невиконання умов продажу об`єкта і зобов`язань покупця, визначених договором купівлі-продажу, в установлений таким договором строк. На вимогу однієї із сторін договір купівлі-продажу може бути розірвано, у тому числі за рішенням суду, в разі невиконання іншою стороною зобов`язань, передбачених договором купівлі-продажу, у визначені строки або визнано недійсним за рішенням суду.

У разі розірвання в судовому порядку договору купівлі-продажу у зв`язку з невиконанням покупцем договірних зобов`язань приватизований об`єкт підлягає поверненню в державну (комунальну) власність (ч.10 ст.23 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна») .

Відповідно до п. 7.5. Договору невиконання Покупцем обов`язків за Договором є підставою для розірвання Договору у встановленому законом порядку.

У разі невиконання однією зі Сторін умов цього Договору, він може бути змінений або розірваний на вимогу іншої Сторони за рішенням суду або господарського суду (п.11.3 Договору).

Згідно з вимогами частини 1 статті 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно з статтею 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

В силу вимог ч. 1 статті 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

За змістом ч.1, 2 статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при кладенні договору.

Оцінка порушення договору як істотного здійснюється судом відповідно до критеріїв, які встановлені статтею 651 ЦК України. Оціночне поняття істотності порушення договору законодавець розкриває за допомогою іншого оціночного поняття - "значної міри" позбавлення сторони того, на що вона розраховувала при укладенні договору. Істотність порушення визначається виключно за об`єктивними обставинами, що склалися у сторони, яка вимагає розірвання договору.

Враховуючи невиконання Відповідачем умов договору №3045 від 18.12.2015, а саме п.п 5.5: проведення покупцем ремонтно-відновлювальних робіт, виконаних згідно з робочим проектом, виготовленим та погодженим у встановленому порядку, протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу, зазначене є підставою для розірвання договору купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015.

У зв`язку із укладенням договору купівлі-продажу об`єкта комунальної власності зазначене приміщення було передано відповідно до акту прийому-передачі від 20.01.2016 (а.с.26, т.І).

Враховуючи, що факт невиконання відповідачем умов договору купівлі-продажу від 18.12.2015 є підставою для його розірвання, відповідач зобов`язаний повернути спірне приміщення позивачу за актом приймання-передачі.

В свою чергу наявність зареєстрованого права власності ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД», перешкоджає належному володінню, розпорядженню та користуванню майном комунальної власності, його передачі відповідальній особі з метою задоволення потреб та інтересів територіальної громади міста.

За приписами ст. 182 ЦК України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Відповідно до п. 4 ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» (в редакції чинної на час укладення договору) для державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно до місцевого органу державної реєстрації прав разом із заявою про державну реєстрацію прав подаються документи про правочини щодо такого об`єкта нерухомого майна та їх копії або інші документи, що свідчать про встановлення, зміну чи припинення речового права.

За приписами ч.3 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню, крім випадків, передбачених пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону.

У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи визнання його прийнятим з порушенням цього Закону та анулювання у випадку, передбаченому пунктом 1 частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються.

Конституційний Суд України у п. 9 мотивувальної частини рішення від 30.01.2003 №3-рп/2003 у справі № 1-12/2003 наголошує на тому, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах

Таким чином, позовна вимога про припинення права приватної власності ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» на будівлі за адресою: м.Львів, вул. Тершаковців,4 є правомірною та підлягає задоволенню.

Щодо аргументів відповідача, викладених у відзиві (вх.№5189/24 від 22.02.2024):

- Невідповідність акту огляду від 08.12.2023 №426 вимогам чинного законодавства (недотримання процедури проведення перевірки), то суд звертає увагу відповідача таке. Листом від 04.12.2023 Управління повідомляло відповідача про проведення перевірки 08.12.2023 о 14:00 год. В матеріалах справи є лист від 06.12.2023 №0612-1, яким ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» повідомила УКВ про: перебування приміщень у приватній власності, безпідставність обстеження, реалізація прав власника приміщення як об`єкта культурної спадщини з дотриманням вимог ЗУ «Про охорону культурної спадщини». Тобто, відповідач не лише був повідомлений про дату огляду будівлі, а й знав про її особливий статус об`єкт культурної спадщини.

Доказів оскарження чи скасування Акту відповідач не подав.

Набувши право приватної власності на будівлю пам`ятку архітектури місцевого значення, ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» набуло і обов`язку щодо її догляду, ремонту, утримання у відповідному стані, в тому числі щодо проведення ремонтно-відновлювальних робіт.

Відповідач зазначає, що відсутній чіткий перелік ремонтних робіт у договорі №3045.

Суд звертає увагу підприємства, що чіткий перелік ремонтно-відновлювальний робіт мав би бути визначений у проектній документації, яку ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» мало б виготовити протягом 4-х років від дати укладення договору купівлі-продажу від 18.12.2015, однак не виконало цього обов`язку. Крім того, обов`язок з виготовлення проектної документації з цією ж метою (реставраційні роботи будівлі по вул.Тершаковців 4 у м.Львові) був покладений на ПП «ТЕРРА-КОМ-БУД» договором про організацію проведення ремонтно-реставраційних робіт будинку по вул.Тершаковців 4 у м.Львів від 06.10.2019.

Доказів розроблення проектної документації на виконання п.5.5 договору №3045 відповідач не подав.

Відповідач ставить під сумнів істотність порушення договору №3045 від 18.12.2015 через необгрунтованість розміру та характеру заподіяної шкоди. Щодо відсутності характеру і розміру шкоди, то з опису актів огляду, наданих позивачем можна чітко визначити неналежний стан будівлі, що спричинений невиконанням відповідачем реставраційних робіт.

Згідно з приписами частини першої статті 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, що входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до статті 77 Господарського процесуального кодексу України допустимість доказів полягає у тому, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Допустимість доказів має загальний і спеціальний характер. Загальний характер полягає в тому, що незалежно від категорії справ слід дотримуватися вимоги щодо отримання інформації з визначених законом засобів доказування з додержанням порядку збирання, подання і дослідження доказів. Спеціальний характер полягає в обов`язковості певних засобів доказування для окремих категорій справ чи забороні використання деяких із них для підтвердження конкретних обставин справи.

Отже, недопустимі докази - це докази, які отримані внаслідок порушення закону або докази, які не можуть підтверджувати ті обставини, які в силу приписів законодавства мають підтверджуватись лише певними засобами доказування. При цьому тягар доведення недопустимості доказу лежить на особі, яка наполягає на тому, що судом використано недопустимий доказ.

Представник відповідача у судовому засіданні 03.09.2024 заперечував проти доданих позивачем скриншотів новин інтернет-видань щодо неналежного стану будинку на вул.Тершаковців,4. Керуючись ст.77 ГПК України, з усіх наявних у справі доказів суд повинен відібрати для подальшого дослідження та обґрунтування мотивів рішення лише ті з них, які мають зв`язок із фактами, що підлягають установленню при вирішенні спору. Враховуючи цю законодавчу норму, суд не бере до уваги публікації з інтернет-видань, оскільки вони є неналежними доказами у справі.

Щодо позовної давності, то суд враховує заперечення Управління з цього приводу і зазначає

Статтею 257 ЦК України встановлено, що загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Частиною 3 ст. 267 ЦК України встановлено, що позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленої до винесення ним рішення.

Відповідно до ч. 4 ст. 267 ЦК України, сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (із відповідними змінами і доповненнями) з 12.03.2020 до 22.05.2020 установлено на всій території України карантин.

Строк дії карантину неодноразово продовжувався постановами Кабінету Міністрів України та було відмінено лише з 24 год. 00 хв. 30.06.2023 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 №651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Законом України від 30.03.2020 №540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» розділ «Прикінцеві та перехідні положення» Цивільного кодексу України доповнено, зокрема, пунктом 12 такого змісту: «Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 257, 258, 362, 559, 681, 728, 786, 1293 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину». Вказаний закон набрав чинності 02.04.2020.

Отже, на час дії установленого на території України карантину строк, визначений статтею 258 ЦК України, був продовжений.

Аналогічні висновки Верховного Суду щодо застосування до статей 256, 257, 258, п. 12 розділу «Прикінцеві та перехідні положення» ЦК України (у редакції Закону України від 30.03.2020 №540-ІХ), викладені у постановах від 06.05.2021 у справі № 903/323/20, від 25.08.2021 у справі № 914/1560/20, від 08.02.2022 у справі № 918/964/20, від 31.05.2021 у справі № 926/1812/21, від 07.11.2023 у справі № 910/5188/22.

Отже, Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» передбачав, що моментом, з якого продовжується позовна давність (у тому числі передбачена ст.ст. 257, 258 ЦК України), є запровадження карантину відповідно до постанови №211, тобто 12.03.2020.

А тому у разі, якщо сплив позовної давності мав би настати з 12.03.2020, а позивач звернувся до суду після цього моменту, але до закінчення карантину, позовна давність не може вважатись пропущеною, а суд не має підстав для застосування статті 267 ЦК України (Постанова КГС ВС від 30.01.2024 року у справі № 904/3153/22 (904/4344/22).

З огляду на норми статей 256, 257, 258, п. 12 розділу «Прикінцеві та перехідні положення» ЦК України, виникнення права на позов у період дії карантину з 29.09.2020 року, перебіг трирічного строку позовної давності мав би розпочатися 01.07.2023 (після відміни карантину 30.06.2023).

24.02.2022 Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб; в подальшому воєнний стан продовжувався і триває до теперішнього часу.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 №2120-IX розділ «Прикінцеві та перехідні положення» Цивільного кодексу України доповнено, зокрема, пунктом 19 такого наступного змісту - у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року 2102-№IX, перебіг позовної давності, визначений цим Кодексом, зупиняється на строк дії такого стану.

Таким чином, враховуючи те, що загальнодержавний карантин був запроваджений з 12.03.2020 та тривав до 30.06.2023, водночас, з 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан і відповідно станом на 26.03.2024 (дата надходження позовної заяви до суду) діяв на усій території України, суд, беручи до уваги продовження встановленого законом строку позовної давності на період дії карантину та на весь час дії воєнного стану, приходить до висновку, що позивач звернувся з вимогами до суду в межах строку позовної давності.

Підсумовуючи наведене, всі заявлені позовні вимоги є правомірними та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати.

Сплачений позивачем судовий збір покладається на відповідача.

Доказів понесення витрат на правову допомогу позивач не подавав.

Керуючись ст.ст. 129, 231, 219-221, 238-242 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити повністю.

2.Розірвати договір купівлі-продажу №3045 від 18.12.2015, укладений між Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради (79008, м.Львів, пл.Галицька, 15, ідентифікаційний код 25558625) та Приватним підприємством «ТЕРРА-КОМ-БУД» (79057, м. Львів, вул. Метрологічна, буд.2, ідентифікаційний код 39215710).

3.Зобов`язати Приватне підприємство «ТЕРРА-КОМ-БУД» (79057, м. Львів, вул. Метрологічна, буд.2, ідентифікаційний код 39215710) повернути нежитлові приміщення XI; XII; 1-21, загальною площею 572,8 (п`ятсот сімдесят дві цілих вісім десятих) кв. м, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул.Тершаковців, будинок 4 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:765572546101, номер відомостей про речове право: 13269931, дата державної реєстрації: 13.02.2016) до комунальної власності територіальної громади м.Львова. Стягувач: Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради (79008, м.Львів, пл.Галицька, 15, ідентифікаційний код 25558625).

4.Скасувати державну реєстрацію права приватної власності ПП «ТЕРРА-КОМ- БУД» на нежитлові приміщення XI; XII; 1-21, загальною площею 572,8 (п`ятсот сімдесят дві цілих вісім десятих) кв. м, що знаходяться за адресою: м. Львів, вул.Тершаковців, будинок 4 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна:765572546101, номер відомостей про речове право: 13269931, дата державної реєстрації: 13.02.2016), з припиненням права приватної власності Приватного підприємства «ТЕРРА-КОМ- БУД» (79057, м. Львів, вул. Метрологічна, буд.2, ідентифікаційний код 39215710) на нежитлові приміщення XI; XII; 1-21, загальною площею 572,8 (п`ятсот сімдесят дві цілих вісім десятих) кв. м.

5.Стягнути з Приватного підприємства «ТЕРРА-КОМ-БУД» (79057, м. Львів, вул. Метрологічна, буд.2, ідентифікаційний код 39215710) на користь УКВ ДЕР ЛМР (79008, м.Львів, пл.Галицька, 15, ідентифікаційний код 25558625) судовий збір в розмірі 8232,00 грн.

6.Відповідно до ч. 1 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

7.Апеляційну скаргу на рішення суду можна подати в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України.

8.Інформацію у справі, яка розглядається, можна отримати за такою веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua.

Повний текст рішення складено та підписано 11.09.2024.

СуддяКозак І.Б.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121561400
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про приватну власність

Судовий реєстр по справі —914/3748/23

Ухвала від 23.10.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Желік Максим Борисович

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Желік Максим Борисович

Рішення від 03.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 20.08.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 18.06.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 21.05.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 09.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 12.03.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 08.01.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні