Ухвала
від 13.09.2024 по справі 300/5660/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"13" вересня 2024 р. справа № 300/5660/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Боршовського Т.І., розглянувши в письмовому провадженні звіт про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Затишний дім на Грушевського, 6 до Долинської міської ради про визнання протиправною відмови та зобов`язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 задоволено частково позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Затишний дім на Грушевського, 6 до Долинської міської ради: визнано протиправною бездіяльність Долинської міської ради щодо ухвалення рішення за заявою ОСББ Затишний дім на Грушевського, 6 від 05.04.2023 (з доповненням згідно заяви від 02.05.2023) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 відповідно до вимог статті 123 Земельного кодексу України; зобов`язано Долинську міську раду повторно розглянути заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6" від 05.04.2023 (з доповненням згідно заяви від 02.05.2023) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 та прийняти рішення по суті за результатами її розгляду відповідно до вимог статті 123 Земельного кодексу України; відмовлено в задоволенні решти позовних вимог; стягнуто на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6" за рахунок бюджетних асигнувань Долинської міської ради судовий збір у розмірі 1342,00 грн.

Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 набрало законної сили 29.03.2024.

30.04.2024 Івано-Франківський окружний адміністративний суд видав виконавчі листи № 300/5660/23.

29.05.2024 на виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 питання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 , винесено на розгляд 8 пленарного засідання 42 сесії Долинської міської ради, однак при голосуванні вказане питання не отримало достатньої кількості голосів для прийняття рішення по задоволенню звернення, що підтверджується листом Долинської міської ради від 03.06.2024 № 611/05-28/20в.

10.06.2024 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла заява Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Затишний дім на Грушевського, 6 від 05.06.2024 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23. Вказана заява від 05.06.2024 мотивована тим, що Долинська міська рада не виконала рішення суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23, оскільки під час голосування за надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 , був кворум, однак рішення не було підтримано необхідною кількістю голосів.

Ухвалою від 26.07.2024 задоволено заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Затишний дім на Грушевського, 6 від 05.06.2024 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 та встановлено Долинській міській раді Івано-Франківської області строк до 15.09.2024 для подання звіту про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 в справі № 300/5660/23.

09.09.2024 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов звіт Долинської міської ради Івано-Франківської області від 04.09.2024 № 931/05-28/14в про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23. Так, представник відповідача зазначила, що з метою виконання судового рішення від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 повторно підготовлено проект рішення Долинської міської ради Про розгляд звернення ОСББ «Затишний дім на Грушевського, 6», який внесено на розгляд п`ятого пленарного засідання 47 сесії Долинської міської ради 15.08.2024. За результатом розгляду сорок сьомою сесією Долинської міської ради прийнято рішення від 15.08.2024 № 2816-47/2024 Про розгляд звернення ОСББ «Затишний дім на Грушевського, 6», згідно якого відмовлено Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку Затишний дім на Грушевського, 6 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування за разунок земель міської ради, площею 0,2500 га для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 на підставі частини третьої статті 123 Земельного кодексу України, у зв`язку з невідповідністю місця розташування частини земельної ділянки містобудівній документації. Також, на підставі платіжної інструкції № 13 від 14.06.2024 сплачено судовий збір 1342,00 грн., стягнутий рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6" за рахунок бюджетних асигнувань Долинської міської ради. Таким чином, на думку представника відповідача, Долинською міською радою належним чином та в повному обсязі виконано рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23, а тому представник відповідача просила суд прийняти звіт про виконання судового рішення від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23.

Розглянувши звіт Долинської міської ради Івано-Франківської області від 04.09.2024 № 931/05-28/14в про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 в адміністративній справі № 300/5660/23, суд вказує на таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статей 129 та 129-1 Конституції України, однією із основних засад судочинства є обов`язковість судових рішень. Суд ухвалює рішення іменем України, яке є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Частинами другою та третьою статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Водночас, згідно з частиною другою статті 372 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Порядок здійснення судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах встановлено статтею 382 КАС України:

1. Суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

2. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

3. Половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.

4. Питання про накладення штрафу вирішується за клопотанням позивача або за ініціативою судді у судовому засіданні з повідомленням сторін. Неприбуття у судове засідання сторін, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду цього питання.

5. Суддя за клопотанням органу чи посадової особи, відповідальних за виконання рішення, на підставі відповідних доказів зменшує розмір штрафу, який стягується на користь Державного бюджету України за невиконання або неналежне виконання рішення, на суму штрафу, який було накладено за ці самі дії державним виконавцем відповідно до законодавства про виконавче провадження.

6. Ухвала суду про накладення штрафу, що набрала законної сили, направляється для виконання до державної виконавчої служби. З наступного дня після набрання ухвалою законної сили на суму заборгованості без додаткового рішення суду нараховується пеня у розмірі трьох відсотків річних з урахуванням індексу інфляції.

7. Сплата штрафу не звільняє від обов`язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання. Повторне невиконання цього обов`язку тягне за собою застосування наслідків, установлених частинами першою і другою цієї статті, але розмір нового штрафу при цьому збільшується на суму штрафу, який було або мало бути сплачено за попередньою ухвалою.

8. Судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється також у порядку, встановленому статтею 287 цього Кодексу.

З огляду на зміст вищевказаних норм, за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Таким чином, встановлення нового строку подання звіту чи накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень є диспозитивним правом суду. Суд постановляє за наслідками розгляду вказаного процесуального питання відповідну ухвалу на власний розсуд, враховуючи повноту виконання рішення суду, з огляду на докази, якими ці обставини підтверджуються.

Так, зобов`язальна частина рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 містить вимогу про зобов`язання Долинську міську раду повторно розглянути заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6" від 05.04.2023 (з доповненням згідно заяви від 02.05.2023) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 та прийняти рішення по суті за результатами її розгляду відповідно до вимог статті 123 Земельного кодексу України.

При цьому, в рішенні від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23 суд зазначив за результатами розгляду заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, орган місцевого самоврядування приймає лише одне із рішень, визначених частиною третьою статті 123 Земельного кодексу України: або про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, або мотивовану відмову у його наданні.

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з частиною першою статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Відповідно до частин першої третьої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

Згідно з частиною першою статті 20 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради.

Статтею 18 Регламенту Долинської міської ради, затвердженим рішенням міської ради від 28.12.2020 № 47-2/2020 визначено, що рішення ради, що не має процедурного характеру, приймаються пленарному засіданні більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених Законом України Про місцеве самоврядування в Україні. При встановленні результатів голосування до загального складу міської ради включається міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Проект рішення або пропозиція, які не отримали необхідної кількості голосів на підтримку, вважаються відхиленими (пункти 3, 4).

З огляду на зміст звіту Долинської міської ради Івано-Франківської області від 04.09.2024 № 931/05-28/14в про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 в адміністративній справі № 300/5660/23, за результатом розгляду сорок сьомою сесією Долинської міської ради прийнято рішення від 15.08.2024 № 2816-47/2024 Про розгляд звернення ОСББ «Затишний дім на Грушевського, 6», згідно якого відмовлено Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку Затишний дім на Грушевського, 6 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування за рахунок земель міської ради, площею 0,2500 га для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 на підставі частини третьої статті 123 Земельного кодексу України, у зв`язку з невідповідністю місця розташування частини земельної ділянки містобудівній документації, а саме детальному плану території для нового будівництва торгово-офісного центру по АДРЕСА_2 , затвердженого рішенням сесії Долинської міської ради від 30.03.2023 № 2097-30/2023 «Про детальний план території по АДРЕСА_2 ». Таке рішення від 15.08.2024 № 2816-47/2024 за результатами голосування депутатами Долинської міської ради більшістю голосів.

Листом від 22.08.2024 № 888/05-19/20в Долинська міська рада направила Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6" до відома рішення сесії від 15.08.2024 № 2816-47/2024 Про розгляд звернення ОСББ «Затишний дім на Грушевського, 6», яке згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення отримано 27.08.2024 представником Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6".

В підтвердження вищевказаних фактів суду подано копії: рішення Долинської міської ради від 15.08.2024 № 2816-47/2024 Про розгляд звернення ОСББ «Затишний дім на Грушевського, 6»; протоколу голосування; листа Долинської міської ради від 22.08.2024 № 888/05-19/20в; рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.

Враховуючи наведені обставини, суд дійшов висновку про повне виконання відповідачем рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 в адміністративній справі № 300/5660/23 в частині повторного розгляду заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6" від 05.04.2023 (з доповненням згідно заяви від 02.05.2023) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування для обслуговування багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 та прийняття рішення по суті за результатами її розгляду відповідно до вимог статті 123 Земельного кодексу України.

Щодо рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 в адміністративній справі № 300/5660/23 в частині стягнення на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6" за рахунок бюджетних асигнувань Долинської міської ради судового збору у розмірі 1342,00 грн., то згідно платіжної інструкції № 13 від 14.06.2024 Долинською міською радою сплачено судовий збір 1342,00 грн. на банківський рахунок Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Затишний дім на Грушевського, 6", стягнутий рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 у справі № 300/5660/23.

Підсумовуючи, суд дійшов висновку прийняти поданий Долинською міською радою Івано-Франківської області звіт від 04.09.2024 № 931/05-28/14в про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 в адміністративній справі № 300/5660/23.

Керуючись статями 243, 248, 256, 294, 295, 297, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Прийняти звіт Долинської міської ради Івано-Франківської області від 04.09.2024 № 931/05-28/14в про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 в адміністративній справі № 300/5660/23.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено16.09.2024
Номер документу121601950
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —300/5660/23

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 26.07.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Рішення від 27.02.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні