Рішення
від 03.09.2024 по справі 280/1577/24
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03 вересня 2024 року Справа № 280/1577/24 м.ЗапоріжжяСуддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., за участі секретаря судового засідання Лактіонова Г.І. та учасників розгляду справи

від позивача: адвокат Шиш А.Б.,

від відповідача 1: ОСОБА_1 ,

від відповідача 2: не прибула,

від відповідача 3: не прибув

від третьої особи 1: ОСОБА_2

від третьої особи 2: не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом - Новомиколаївського районного споживчого товариства

до - Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації

до - Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області

до - Виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Новомиколаївська селищна рада Запорізького району Запорізької області

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

ВСТАНОВИВ:

20 лютого 2024 року Новомиколаївське районне споживче товариство звернулося до суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнених позивних вимог, просило суд визнати протиправними дії Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області та Виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, які полягають у постановці на облік до фонду захисних споруд цивільного захисту підвального приміщення нежитлової будівлі (магазин " ІНФОРМАЦІЯ_1 "), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 30704. Зобов`язати Департамент з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізьку районну державну адміністрацію Запорізької області та Виконавчий комітет Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області виключити з фонду захисних споруд цивільного захисту підвальне приміщення нежитлової будівлі (магазин " ІНФОРМАЦІЯ_1 "), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704.

В обґрунтування позову Новомиколаївське районне споживче товариство зазначало, що йому на праві приватної власності належить вищевказана будівля, загальною площею 689,4 кв.м. (опис: А - магазин, Б - склад, Н - навіс, У - вбиральня, № 1, 2, 3, 4 - паркан, ворота, І - заміщення, II - вод. резервуар). 03.01.2024 Новомиколаївським районним споживчим товариством було отримано позовну заяву першого заступника керівника Запорізької окружної прокуратури Запорізької області в інтересах держави, в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, до Новомиколаївського районного споживчого товариства про зобов`язання вчинити певні дії, до якої було додано документи, в яких зазначено про те, що вищевказане підвальне приміщення перебуває на обліку як захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття. Зокрема, до позовної заяви було додано лист Запорізької обласної державної адміністрації від 30.08.2023 № 09586/08-46, згідно якого на обліку у Запорізькій області перебуває захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що розташоване на території Новомиколаївської територіальної громади, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності (колишня назва - Комсомольська), буд. 74, форма власності - приватна. Крім того, до позовної заяви було додано облікову картку та паспорт протирадіаційного укриття, обліковий № 30704. Захисна споруда, як вказано в обліковій картці, перебуває на обліку з 22.11.2017. Як зазначав позивач, ним не складалися облікова картка протирадіаційного укриття, а також паспорт сховища, але, не зважаючи на вищевказане, як з`ясувалося, захисна споруда була поставлена на облік до фонду захисних споруд без відома її власника (балансоутримувача), яким є позивач. При цьому, копії вищевказаних картки та паспорту Новомиколаївському районному споживчому товариству не надавалися, і про їх існування останньому стало відомо лише 03.01.2024. Також позивач не здогадувався, і не мів здогадуватися про те, що документи, які можуть бути складені лише ним, були (або могли бути) складені іншою особою. Факт не перебування на балансі позивача будь-якої захисної споруди цивільного захисту підтверджується також довідкою від 19.02.2024 № 5. До того ж, облікова картка від 29.11.2017, не лише не містить підпису представника балансоутримувача (Новомиколаївського районного споживчого товариства) та його печатки, а і підписана, замість представника балансоутримувача, ймовірно працівником Новомиколаївської районної державної адміністрації Запорізької області ОСОБА_3 (що підтверджується аналогічністю підписів на вказаній картці та паспорті споруди, на якому є розшифровка підпису - " ОСОБА_3 "). Також, як вказувалося позивачем, вказана облікова картка складена ніби то 29.11.2017, але за формою, яка була затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, який набрав чинності лише 21.08.2018, тобто лише через майже 9 місяців, що викликає розумний сумнів у достовірності вказаної картки. Як вбачається з листа Запорізької обласної державної адміністрації від 05.02.2024 № 01034/08-49, Департаментом з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації ведеться облік захисних споруд цивільного захисту, і, відповідно до облікових документів, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, обліковується захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704. Документи, на підставі яких протирадіаційне укриття № 30704 поставлене на облік, в Департаменті відсутні. Згідно листа Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області від 31.01.2024 № 0674/01-25, райдержадміністрацією ведеться облік захисних споруд цивільного захисту, і, відповідно до облікових документів, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, обліковується захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704. Документи, на підставі яких протирадіаційне укриття № 30704 поставлене на облік, в райдержадміністрації відсутні. Відповідно до листа Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області від 31.01.2024 № 468, звернення Новомиколаївського районного споживчого товариства, щодо постановки на облік протирадіаційного укриття, до селищної ради не надходило. Таким чином, враховуючи, що підвальне приміщення нежитлової будівлі, розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, являється приватною власністю Новомиколаївського районного споживчого товариства, вказане приміщення як захисна споруда позивачем на облік не ставилося, облікова картка та паспорт захисної споруди ним не складалися, згода на використання вказаного приміщення в якості захисної споруди позивачем не надавалася, тому, позивач вважає, що постановка на облік до фонду захисних споруд вказаного приміщення є незаконною.

Від відповідача - Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на наступне. Як вказував відповідач, облік захисних споруд цивільного захисту (далі - ЗС ЦЗ) ведеться Департаментом згідно з покладеними на нього завданнями та відповідно до облікових документів, а саме: облікових карток ЗС ЦЗ та паспортів ЗС ЦЗ, які оформлюються балансоутримувачами. Так, відповідно до облікових документів (облікової картки та паспорту ЗС ЦЗ), за адресою Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, обліковується ЗС ЦЗ, а саме: протирадіаційне укриття № 30704, форма власності приватна, власник - "Новомиколаївське РСТ". Відповідно до запису в обліковій картці протирадіаційне укриття № 30704 введено в експлуатацію та включено до обліку ЗС ЦЗ в 1984 році тому, станом на сьогодні, в Департаменті відсутні документи, на підставі яких протирадіаційне укриття № 30704 первинно поставлено на облік. Відповідно до копії архівної облікової картки, обліковий № 30704, вищевказана захисна споруда вбудована в будівлю, загальна площа становить 150 кв. м, загальний об`єм - 450 куб. м, місткість - 150 осіб, один вхід, один аварійний вихід, використання в мирний час - склад для зберігання матеріальних цінностей. Також, відповідно до архівної копії книги обліку захисних споруд Новомиколаївського району від 2000 року розміщено інформацію за порядковим номером 4, про те що за вищевказаною адресою перебуває захисна споруда за типом ПРС № 30704, керівник об`єкту ОСОБА_4 , відомча належність УКООП союз РайПО, форма власності кооперативна, час проведення останнього ремонту 1996 рік, готовність до прийняття населення в основному готова, прийняття дій по забезпеченню готовності - наказ начальника цивільного захисту району № 3 від 17.03.2000, дата останньої перевірки - лютий 2000 року. Тому, як зазначав відповідач, заявлена в позові інформація, щодо дати первинної постановки на облік ПРУ № 30704 з 2017 року не відповідає дійсності. Вищевказана захисна споруда була прийнята до експлуатації відповідно до законодавчих актів, які діяли у 1984 році, а саме (мовою оригіналу): "ПРИЕМКА В ЭКСПЛУАТАЦИЮ ЗАКОНЧЕННЫХ СТРОИТЕЛЬСТВОМ ЗАЩИТНЫХ СООРУЖЕНИЙ И ИХ СОДЕРЖАНИЕ В МИРНОЕ ВРЕМЯ СНиП 3.01.09-84". Також, відповідач зазначав, що позивач є власником вищевказаної захисної споруди цивільного захисту та одночасно його балансоутримувачем. На думку відповідача, процедура зняття з обліку захисної споруди є чітко визначеною чинним законодавством України, передбачає виключний перелік підстав для зняття з обліку захисної споруди, обов`язковий комплекс заходів та перелік документів. Виключення захисної споруди з фонду захисних споруд в установленому порядку не було, доказів направлення матеріалів щодо виключення зазначеної захисної споруди з обліку до Запорізької державної адміністрації позивачем до суду не надано. Таким чином, на думку відповідача, законних підстав для виключення захисної споруди не має.

Від відповідача - Запорізької районної державної адміністрації до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на наступне. Як зазначав відповідач, облік захисних споруд цивільного захисту ведеться Департаментом з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації згідно з покладеними на нього завданнями та відповідно до облікових документів, а саме: облікових карток ЗС ЦЗ та паспортів ЗС ЦЗ, які оформлюються балансоутримувачами. Відповідно до облікових документів (облікової картки та паспорту ЗС ЦЗ), за адресою Запорізька область, Запорізький район, смт. Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, обліковується ЗС ЦЗ, а саме: протирадіаційне укриття № 30704, форма власності - приватна, власник - "Новомиколаївське РСТ". Відповідно до запису в обліковій картці протирадіаційне укриття № 30704 введено в експлуатацію та включено до обліку ЗС ЦЗ в 1984 році. Згідно Декрету Кабінету Міністрів України від 31.12.1992 № 26-92 "Про перелік майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів основного виробництва, приватизація або передача в оренду яких не допускається" захисні споруди цивільної оборони не підлягають приватизації та не можуть передаватися в оренду. Новомиколаївське районне споживче товариство набуло право власності на вищевказаний об`єкт нерухомого майна у 2007 році на підставі свідоцтва про право власності, серія НОМЕР_1 . Законодавцем визначений алгоритм виключення ЗС ЦЗ з фонду захисних споруд. Позивач не вживав жодних заходів щодо утримання та експлуатації даного об`єкту. До відповідачів з приводу виключення цього об`єкту з обліку об`єктів фонду захисних споруд не звертався. У зв`язку з чим, на думку відповідача, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Від відповідача - виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області відзив на позовну заяву не надійшов.

Третьою особою - Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області були надані пояснення, в яких третя особа зазначала, що відповідно до інформації Запорізької обласної державної адміністрації від 30.08.2023 № 09586/08-46 на обліку у Запорізькій області перебуває захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що розташоване на території Новомиколаївської територіальної громади, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності (колишня назва - Комсомольська), буд. 74, форма власності - приватна. Відповідно до облікової картки та паспорта протирадіаційного укриття, обліковий № 30704, вказана захисна споруда вбудована в будівлю, загальна площа становить 150 кв. м, загальний об`єм - 450 куб. м, місткість - 150 осіб, один вхід, один аварійний вихід. З викопіювання зі схем плану будівельного кварталу, експлікації внутрішніх площ до плану будівлі літ. А та оціночного акта про будинок № 1 літ. А вбачається, що до складу вищевказаної будівлі літ. А, включено підвал. Новомиколаївське районне споживче товариство є власником захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття, обліковий № 30704, та одночасно його балансоутримувачем. В межах кримінального провадження № 42023082060000003 від 02.01.2023 за ч. 1 ст. 367 КК України було проведено огляд вказаної споруди та встановлено, що згідно з основними недоліками в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, викладених в Додатку 13 Вимог, захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, має недоліки, що свідчать про її не готовність до використання за призначенням. В ході огляду протирадіаційного укриття голова правління Новомиколаївського районного споживчого товариства надала письмові пояснення, за змістом яких вбачається, що за даною адресою розташовано магазин "Оселя", до складу якого входить, зокрема, підвальне складське приміщення з холодильними камерами та складом, які призначені для зберігання товарів. Крім того, згідно з актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 08.09.2023 встановлено, що протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, є обмежено готовим до використання за призначенням. Також третя особа зазначила, що зняття захисних споруд із загальнодержавного електронного обліку захисних споруд здійснюється ДСНС та її територіальними органами, що ведуть електронний облік на відповідних територіях, після зняття захисних споруд з обліку фонду захисних споруд, що ведеться міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, органами місцевого самоврядування та балансоутримувачами. Процедура зняття з обліку захисної споруди є чітко визначеною чинним законодавством України, передбачає виключний перелік підстав для зняття з обліку захисної споруди, обов`язковий комплекс заходів та перелік документів. Згідно з актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 08.09.2023, протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, є обмежено готовим до використання за призначенням. Виключення захисної споруди з фонду захисних споруд в установленому порядку не було, доказів направлення матеріалів щодо виключення зазначеної захисної споруди з обліку до ДСНС позивачем до суду не надано. Таким чином, на думку третьої особи, відповідно до норм чинного законодавства законних підстав для виключення вказаної споруди з фонду захисних споруд немає. Також третя особа вказувала, що у 2017 році ДСНС здійснено перенесення спірної захисної споруди з документального обліку захисних споруд, а саме з книги обліку захисних споруд цивільного захисту розташованих на території Запорізької області (сховищ) у загальнодержавний електронний облік захисних споруд. Отже, на думку третьої особи, захисна споруда перебуває на загальнодержавному обліку захисних споруд законно та обґрунтовано.

Третя особа - Новомиколаївська селищна рада Запорізького району Запорізької області правом на подання суду пояснень щодо позову не скористалася.

У відкритому судовому засіданні 03 вересня 2024 року судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача - Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Представник третьої особи - Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позову з підстав, викладених у поясненні третьої особи.

Представники відповідачів Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, Виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області в судове засідання не з`явилися, про час та місце розгляду справи були повідомлені у встановленому законом порідку, про причини своєї неявки суду не повідомили, у зв`язку з чим суд, на підставі ст. 205 КАС України, розглянув справу у їх відсутність.

Вислухавши пояснення представників позивача, відповідача - Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації та представника третьої особи - Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, допитавши свідка, а також вивчивши матеріали справи, суд дійшов до наступних висновків.

Як встановлено судом Новомиколаївському районному споживчому товариству на праві приватної власності належить нежитлова будівля (магазин "Оселя"), розташована по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, загальною площею 689,4 кв. м (опис: А - магазин, Б - склад, Н - навіс, У - вбиральня, № 1, 2, 3, 4 - паркан, ворота, І - заміщення, II - вод. резервуар), що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 16.04.2021 № 253080680.

03.01.2024 Новомиколаївським районним споживчим товариством було отримано позовну заяву першого заступника керівника Запорізької окружної прокуратури Запорізької області в інтересах держави, в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, до Новомиколаївського районного споживчого товариства про зобов`язання вчинити певні дії, до якої було додано документи, в яких зазначено про те, що вищевказане підвальне приміщення перебуває на обліку у фонді захисних споруд як захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття.

Зокрема, до позовної заяви було додано лист Запорізької обласної державної адміністрації від 30.08.2023 № 09586/08-46, згідно якого на обліку у Запорізькій області перебуває захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що розташоване на території Новомиколаївської територіальної громади, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності (колишня назва - Комсомольська), буд. 74, форма власності - приватна.

Крім того, до позовної заяви було додано облікову картку та паспорт протирадіаційного укриття, обліковий № 30704.

Захисна споруда, як вказано в обліковій картці, перебуває на обліку з 22.11.2017.

Згідно ч. 5 ст. 32 Кодексу цивільного захисту (в редакції, станом на 22.11.2017) порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 4 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (далі - Порядок № 138) (в редакції, які діяла станом на 22.11.2017) фонд захисних споруд створюється, зокрема, суб`єктами господарювання відповідно до Кодексу цивільного захисту України.

Згідно п. 15 Порядку № 138 обліку підлягають усі захисні споруди, споруди подвійного призначення та найпростіші укриття на території України незалежно від форми власності.

Відповідно до п. 17 Порядку № 138, облік фонду захисних споруд здійснюють їх балансоутримувачі.

Пунктом 18 Порядку № 138 встановлено, що паперовий облік фонду захисних споруд здійснюється шляхом складення паспорта захисної споруди, облікової картки захисної споруди, ведення книги обліку захисних споруд і книги обліку споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, зразки яких визначаються МВС.

Пунктом 20 Порядку № 138 встановлено, що паспорт та облікова картка захисної споруди складаються балансоутримувачем після прийняття в експлуатацію завершеної будівництвом захисної споруди або за результатами її технічної інвентаризації як об`єкта нерухомого майна.

Згідно п. 21 Порядку № 138 з метою присвоєння захисній споруді облікового номера балансоутримувач захисних споруд подає районним, районним у мм. Києві та Севастополі держадміністраціям, органам місцевого самоврядування, до повноважень яких належать питання створення та обліку захисних споруд на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць, три примірники карток, оригінали та дві завірені ними копії паспорта на кожну захисну споруду.

Згідно розділу 1 Інструкції щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час, затвердженої наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 09.10.2006 № 653 (в редакції, станом на 29.11.2017) статус захисної споруди, її основні технічні характеристики визначаються паспортом сховища (протирадіаційного укриття) (додаток 1), підписаним керівником експлуатуючої організації і представником управління (відділу) з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту міста (району).

Крім того, відповідно до п. 16 Порядку № 138 паспорт захисної споруди (споруди подвійного призначення) є первинним та обов`язковим документом для обліку сховищ, протирадіаційних укриттів, споруд подвійного призначення у складі фонду захисних споруд.

Разом з тим, як вбачається з облікової картки протирадіаційного укриття від 29.11.2017, а також паспортів сховища від 22.05.2008, 22.04.2014 та 22.11.2017, Новомиколаївське районне споживче товариство не складало вказані документи.

До того ж, облікова картка від 29.11.2017, не лише не містить підпису представника балансоутримувача (Новомиколаївського районного споживчого товариства) та його печатки, а і підписана, замість представника балансоутримувача, працівником, на той час, Новомиколаївської районної державної адміністрації Запорізької області - Третяком О.М., що було підтверджено показаннями допитаного в судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_3 .

При цьому, судом не береться до уваги в якості доказу правомірності включення до фонду захисних споруд вказаного в позові приміщення книга обліку захисних споруд Новомиколаївського району, в якій міститься запис відносно вищевказаного приміщення, оскільки, згідно п. 16 Порядку № 138 книги обліку захисних споруд, споруд подвійного призначення, найпростіших укриттів є допоміжними документами обліку об`єктів фонду захисних споруд, що ведеться в паперовій формі, а тому вказана книга не може замітити паспорт захисної споруди.

Проте, не зважаючи на вищевказане, вищевказана споруда була поставлена на облік до фонду захисних споруд без відома її власника (балансоутримувача), яким є позивач.

Факт не перебування на балансі позивача будь - якої захисної споруди цивільного захисту підтверджується також довідкою Новомиколаївського районного споживчого товариства від 19.02.2024 № 5.

Як вбачається з листа Запорізької обласної державної адміністрації від 05.02.2024 № 01034/08-49, Департаментом з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації ведеться облік захисних споруд цивільного захисту, і, відповідно до облікових документів, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, обліковується захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704. Документи, на підставі яких протирадіаційне укриття № 30704 поставлене на облік, в Департаменті відсутні.

Згідно листа Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області від 31.01.2024 № 0674/01-25, райдержадміністрацією ведеться облік захисних споруд цивільного захисту, і, відповідно до облікових документів, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, обліковується захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704. Документи, на підставі яких протирадіаційне укриття № 30704 поставлене на облік, в райдержадміністрації відсутні.

Відповідно до листа Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області від 31.01.2024 № 468, звернення Новомиколаївського районного споживчого товариства, щодо постановки на облік протирадіаційного укриття, до селищної ради не надходило.

Також судом були досліджені статути позивача, з яких було встановлено, що майно позивача ніколи не було а ні державною, а ні комунальною власністю.

Крім того, судом було встановлено, що вищевказана споруда позивачем не приватизувалася.

З довідки Новомиколаївського районного споживчого товариства від 19.06.2024 № 22 вбачається, що нежитлову будівлю - магазин " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", яка знаходиться за адресою: вул. Соборності, 74, смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, було збудовано за власні кошти позивача та введено в експлуатацію в 1970 році. Вказане приміщення обліковується на балансі позивача та є його власністю.

Частиною 2 ст. 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Разом з тим відповідачами, під час розгляду справи, не було доведено правомірності включення підвального приміщення нежитлової будівлі, розташованої по АДРЕСА_1 , до фонду захисних споруд.

Таким чином, враховуючи, що вищевказане підвальне приміщення являється приватною власністю Новомиколаївського районного споживчого товариства, вказане приміщення як захисна споруда позивачем на облік не ставилося, облікова картка та паспорт захисної споруди ним не складалися, згода на використання вказаного приміщення в якості захисної споруди позивачем не надавалася, тому, суд дійшов висновку, що включення вказаного приміщення до фонду захисних споруд є незаконним.

При цьому суду не було надано доказів, підтверджуючих надання копій вищевказаних картки та паспортів захисної споруди Новомиколаївському районному споживчому товариству, тому суд вважає встановленим той факт, що про існування вказаних документів позивачу стало відомо лише 03.01.2024.

Також суд зазначає, що позивач не здогадувався, і не мів здогадуватися, що документи, які можуть бути складені лише позивачем, були (або могли бути) складені іншою особою.

Також суд, враховуючи право позивача на обрання ним способів захисту свого порушеного права (в даному випадку визнання дій щодо включення споруди до фонду захисних споруд протиправними та зобов`язання вчинити певні дії), вважає, що до вказаних правовідносин не повинні застосовуватись відповідні норми Порядку № 138, щодо порядку виключення споруд з фонду захисних споруд цивільного захисту, оскільки в даній справі позивачем оспорюється сама правомірність включення споруди до вказаного фонду, а не оспорюється відмова у виключенні з фонду захисних споруд приміщення, яке не може використовуватися за призначенням як захисна споруда.

Згідно із частиною 11 статті 32 Кодексу цивільного захисту з моменту виключення захисної споруди із фонду споруд цивільного захисту вона втрачає статус захисної споруди цивільного захисту.

Згідно з пунктом 23 Порядку № 138 ДСНС веде загальнодержавний електронний облік захисних споруд. Електронний облік захисних споруд є спеціальним програмним забезпеченням, яке призначене для збирання, обробки та зберігання інформації про захисні споруди незалежно від форми власності і формується на підставі даних документального обліку захисних споруд.

Тому суд вважає, що позовні вимоги були правильно заявлені до відповідачів Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області та Виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, оскільки, згідно п. 16 Порядку № 138, облік об`єктів фонду захисних споруд ведеться міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області правильно залучене до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів, оскільки, згідно з п. 23 Порядку № 138, ДСНС лише веде загальнодержавний електронний облік захисних споруд, а тому вимога про зобов`язання виключити споруду із фонду захисних споруд цивільного захисту (а не виключити з електронного обліку) безпосередньо не стосується вказаної особи.

На підставі вищевказаного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги позивача являються обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 6, 8 - 10, 14, 90, 139, 143, 241 - 246 та 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Новомиколаївського районного споживчого товариства до Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, до Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, до Виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Новомиколаївська селищна рада Запорізького району Запорізької області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправними дії Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області та Виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, які полягають у постановці на облік до фонду захисних споруд цивільного захисту підвального приміщення нежитлової будівлі (магазин "Оселя"), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 30704.

Зобов`язати Департамент з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізьку районну державну адміністрацію Запорізької області та Виконавчий комітет Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області виключити з фонду захисних споруд цивільного захисту підвальне приміщення нежитлової будівлі (магазин "Оселя"), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації на користь Новомиколаївського районного споживчого товариства судовий збір у розмірі 1 009 (одна тисяча дев`ять) гривень 33 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області на користь Новомиколаївського районного споживчого товариства судовий збір у розмірі 1 009 (одна тисяча дев`ять) гривень 33 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області на користь Новомиколаївського районного споживчого товариства судовий збір у розмірі 1 009 (одна тисяча дев`ять) гривень 33 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Адреси та інші дані учасників справи:

позивач - Новомиколаївське районне споживче товариство (70101, Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, буд. 78, код ЄДРПОУ 01752297);

відповідач 1 - Департамент з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації (69035, м. Запоріжжя, просп. Соборний, буд. 180-А, код ЄДРПОУ 14373165);

відповідач 2 - Запорізька районна державна адміністрація Запорізької області (69089, м. Запоріжжя, вул. Істоміна, буд. 8, код ЄДРПОУ 20488417);

відповідач 3 - Виконавчий комітет Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області (вул. Українська, 34, смт Новомиколаївка, Запорізький район, Запорізька область, 70101, код ЄДРПОУ 04352246);

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, буд. 65, код ЄДРПОУ 38625593);

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Новомиколаївська селищна рада Запорізького району Запорізької області (70101, Запорізька область, Запорізький район,смт Новомиколаївка, вул. Українська, буд. 34, код ЄДРПОУ 20509622).

Рішення виготовлене у повному обсязі та підписане суддею 13 вересня 2024 року.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121669702
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —280/1577/24

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 03.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 03.09.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні