ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
29 січня 2025 року м. Дніпросправа № 280/1577/24
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Шальєвої В.А.
суддів: Чередниченка В.Є., Іванова С.М.,
секретар Корсун Ю.В.
за участі представника позивача Шиша А.Б.
представників відповідачів Калашника Я.О., Апостолюк А.В.
представника третьої особи ГУ ДСНС Панасенка О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 вересня 2024 року (суддя Сацький Р.В., повне судове рішення складено 13 вересня 2024 року) в справі № 280/1577/24 за позовом Новомиколаївського районного споживчого товариства до Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Новомиколаївська селищна рада Запорізького району Запорізької області, про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Новомиколаївське районне споживче товариство (далі НРСТ) (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації (далі Департамент), Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області (далі РДА), виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області (далі виконком), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі ГУ ДСНС), Новомиколаївська селищна рада Запорізького району Запорізької області (далі селищна рада), про визнання протиправними дій, які полягають у постановці на облік до фонду захисних споруд цивільного захисту підвального приміщення нежитлової будівлі (магазин «Оселя»), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 30704; зобов`язання виключити з фонду захисних споруд цивільного захисту підвальне приміщення нежитлової будівлі (магазин «Оселя»), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт. Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 03 вересня 2024 року позов задоволено.
Визнано протиправними дії Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області та Виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, які полягають у постановці на облік до фонду захисних споруд цивільного захисту підвального приміщення нежитлової будівлі (магазин "Оселя"), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 30704.
Зобов`язано Департамент з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізьку районну державну адміністрацію Запорізької області та Виконавчий комітет Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області виключити з фонду захисних споруд цивільного захисту підвальне приміщення нежитлової будівлі (магазин "Оселя"), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704.
В апеляційній скарзі відповідач Департамент просить скасувати рішення з підстав його незаконності та необґрунтованості, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.
Звертає увагу, що захисна споруда за обліком № 30704 прийнята до експлуатації відповідно до законодавчих актів, що діяли у 1984 році, відповідачі не мали змоги поставити на облік захисну споруду без прямої участі балансоутримувача.
Судом першої інстанції не враховано доказ облікову картку на захисну споруду, архівну копію книги обліку захисних споруд, а також показання свідка ОСОБА_1 .
Крім того, посилається на докази, долучені до апеляційної скарги, які знайдені в архівних матеріалах ліквідованого Новомиколаївського району Запорізької області 19 вересня 2024 року (після ухвалення рішення), які підтверджують обізнаність позивача у необхідності приведення захисної споруди, що перебуває на балансі позивача, у належний стан.
У відзиві на апеляційну скаргу третя особа ГУ ДСНС просить апеляційну скаргу задовольнити.
Позивач у відзиві на апеляційну скаргу просить залишити рішення суду першої інстанції без змін.
В судовому засіданні представник відповідача Департаменту апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити.
Представник відповідача РДА та представник третьої особи ГУ ДСНС в судовому засіданні просили апеляційну скаргу задовольнити.
Представник позивача в судовому засіданні просив в задоволенні апеляційної скарги відмовити.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників учасників справи, які з`явились до судового засідання, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд доходить до висновку, що апеляційна скарга не може бути задоволена з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Новомиколаївському районному споживчому товариству на праві приватної власності належить нежитлова будівля (магазин "Оселя"), розташована по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, загальною площею 689,4 кв. м (опис: А - магазин, Б - склад, Н - навіс, У - вбиральня, № 1, 2, 3, 4 - паркан, ворота, І - заміщення, II - вод. резервуар), що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 16.04.2021 № 253080680.
03.01.2024 Новомиколаївським районним споживчим товариством отримано позовну заяву першого заступника керівника Запорізької окружної прокуратури Запорізької області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області до Новомиколаївського районного споживчого товариства про зобов`язання вчинити певні дії, до якої було додано документи, в яких зазначено про те, що вищевказане підвальне приміщення перебуває на обліку у фонді захисних споруд як захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття.
Зокрема, до позовної заяви додано лист Запорізької обласної державної адміністрації від 30.08.2023 № 09586/08-46, згідно з яким на обліку у Запорізькій області перебуває захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що розташоване на території Новомиколаївської територіальної громади, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності (колишня назва - Комсомольська), буд. 74, форма власності - приватна, та також облікову картку та паспорт протирадіаційного укриття, обліковий № 30704.
Захисна споруда, як вказано в обліковій картці, перебуває на обліку з 22.11.2017.
Згідно з обліковою карткою протирадіаційного укриття від 29.11.2017, а також паспортів сховища від 22.05.2008, 22.04.2014 та 22.11.2017, Новомиколаївське районне споживче товариство не складало вказані документи.
Облікова картка від 29.11.2017 не лише не містить підпису представника балансоутримувача (Новомиколаївського районного споживчого товариства) та його печатки, а і підписана замість представника балансоутримувача працівником на той час Новомиколаївської районної державної адміністрації Запорізької області Третяком О.М., що було підтверджено показаннями допитаного в судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_1 .
Суд першої інстанції відхилив як доказ правомірності включення до фонду захисних споруд вказаного в позові приміщення книгу обліку захисних споруд Новомиколаївського району, в якій міститься запис відносно вищевказаного приміщення, оскільки, згідно з п. 16 Порядку № 138 книги обліку захисних споруд, споруд подвійного призначення, найпростіших укриттів є допоміжними документами обліку об`єктів фонду захисних споруд, що ведеться в паперовій формі, а тому вказана книга не може замітити паспорт захисної споруди.
Не зважаючи на вищевказане, вищевказана споруда поставлена на облік до фонду захисних споруд без відома її власника (балансоутримувача), яким є позивач.
Факт не перебування на балансі позивача будь-якої захисної споруди цивільного захисту підтверджується також довідкою Новомиколаївського районного споживчого товариства від 19.02.2024 № 5.
Як вбачається з листа Запорізької обласної державної адміністрації від 05.02.2024 № 01034/08-49, Департаментом з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації ведеться облік захисних споруд цивільного захисту, відповідно до облікових документів, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт. Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, обліковується захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704. Документи, на підставі яких документів протирадіаційне укриття № 30704 поставлене на облік, в Департаменті відсутні.
Згідно з листом Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області від 31.01.2024 № 0674/01-25 райдержадміністрацією ведеться облік захисних споруд цивільного захисту, і, відповідно до облікових документів, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Новомиколаївка, вул. Соборності, 74, обліковується захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 30704. Документи, на підставі яких протирадіаційне укриття № 30704 поставлене на облік, в райдержадміністрації відсутні.
Відповідно до листа Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області від 31.01.2024 № 468 звернення Новомиколаївського районного споживчого товариства щодо постановки на облік протирадіаційного укриття до селищної ради не надходило.
Судом першої інстанції досліджені статути позивача та встановлено, що майно позивача ніколи не було ані державною, ані комунальною власністю, вищевказана споруда позивачем не приватизувалася.
З довідки Новомиколаївського районного споживчого товариства від 19.06.2024 № 22 вбачається, що нежитлову будівлю - магазин «Оселя», яка знаходиться за адресою: вул. Соборності, 74, смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, збудовано за власні кошти позивача та введено в експлуатацію в 1970 році. Вказане приміщення обліковується на балансі позивача та є його власністю.
Суд першої інстанції вважав, що відповідачами під час розгляду справи не доведено правомірності включення підвального приміщення нежитлової будівлі, розташованої по вул. Соборності, 74, смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, до фонду захисних споруд.
Врахувавши, що вищевказане підвальне приміщення є приватною власністю Новомиколаївського районного споживчого товариства, вказане приміщення як захисна споруда позивачем на облік не ставилося, облікова картка та паспорт захисної споруди ним не складалися, згода на використання вказаного приміщення в якості захисної споруди позивачем не надавалася, суд першої інстанції дійшов висновку, що включення вказаного приміщення до фонду захисних споруд є незаконним.
Суд визнає приведені висновки обґрунтованими, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що НРСТ є власником нежитлової будівлі (магазин «Оселя»), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт. Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, загальною площею 689,4 кв. м, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 16 квітня 2021 року № 253080680.
Відповідно до листа Запорізької обласної державної адміністрації від 30 серпня 2023 року № 09586/08-46 на обліку у Запорізькій області перебуває захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття, обліковий № 30704, що розташоване на території Новомиколаївської територіальної громади, за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт. Новомиколаївка, вул. Соборності (колишня назва - Комсомольська), буд. 74, форма власності приватн.
На цю захисну споруду складено облікову картку та паспорт протирадіаційного укриття, обліковий № 30704.
Згідно з обліковою карткою протирадіаційного укриття від 29 листопада 2017 року захисна споруда перебуває на обліку з 22 листопада 2017 року.
Облікова картка та паспорти сховища від 22 травня 2008 року, 22 квітня 2014 року та 22 листопада 2017 року не складалися НРСТ.
Спірним в цій справі є питання правомірності постановки на облік до фонду захисних споруд цивільного захисту підвального приміщення нежитлової будівлі (магазин «Оселя»), розташованої по вул. Соборності, 74 в смт Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, як захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 30704.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 32 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) до захисних споруд цивільного захисту належать:
1) сховище - це герметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом виключення або зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, що можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, застосування зброї масового ураження та звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів;
2) протирадіаційне укриття - це негерметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, які можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, та іонізуючого опромінення у разі радіаційної аварії і радіоактивного забруднення місцевості та непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів.
Частиною п`ятою статті 32 КЦЗ України порядок утворення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об`єктів до складу та виключення таких об`єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини восьмої статті 32 КЦЗ України утримання об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням та експлуатація таких об`єктів здійснюються їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі утримання та експлуатація споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів та інших не заборонених законодавством джерел.
Контроль за станом готовності об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та/або його територіальними органами (у разі їх утворення) спільно з відповідними центральними органами виконавчої влади, іншими органами державної влади, місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування шляхом проведення комплексних, контрольних та позапланових обстежень (абзац перший частини п`ятнадцятої статті 32 КЦЗ України).
Механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (далі - захисні споруди), виключення таких споруд із фонду, ведення обліку сховищ, протирадіаційних укриттів, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, що є об`єктами відповідного фонду, а також статус таких об`єктів для забезпечення захисту населення, визначає Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року №138, (далі - Порядок №138, застосовується судом у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин - взяття на облік захисної споруди 22 листопада 2017 року).
Згідно з пунктом 4 Порядку № фонд захисних споруд створюється, зокрема, суб`єктами господарювання відповідно до Кодексу цивільного захисту України.
За положеннями пункту 15 Порядку № 138 обліку підлягають усі захисні споруди, споруди подвійного призначення та найпростіші укриття на території України незалежно від форми власності.
Облік фонду захисних споруд здійснюють їх балансоутримувачі (пункт 17 Порядку № 138).
Паперовий облік фонду захисних споруд здійснюється шляхом складення паспорта захисної споруди, облікової картки захисної споруди, ведення книги обліку захисних споруд і книги обліку споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, зразки яких визначаються МВС (пункт 18 Порядку № 138).
Паспорт та облікова картка захисної споруди складаються балансоутримувачем після прийняття в експлуатацію завершеної будівництвом захисної споруди або за результатами її технічної інвентаризації як об`єкта нерухомого майна (пункт 20 Порядку № 138).
Відповідно до пункту 21 Порядку № 138 з метою присвоєння захисній споруді облікового номера балансоутримувач захисних споруд подає районним, районним у мм. Києві та Севастополі держадміністраціям, органам місцевого самоврядування, до повноважень яких належать питання створення та обліку захисних споруд на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць, три примірники карток, оригінали та дві завірені ними копії паспорта на кожну захисну споруду.
Пунктом 22 Порядку № 138 передбачено, що у разі присвоєння захисній споруді облікового номера один примірник картки та оригінал паспорта з відповідною відміткою повертаються балансоутримувачу, другий примірник картки та копія паспорта залишаються у районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністраціях, органах місцевого самоврядування, третій примірник картки та копія паспорта надсилаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям для організації ведення обліку фонду захисних споруд на території відповідних територіально-адміністративних одиниць.
Для організації ведення обліку захисних споруд на галузевому рівні балансоутримувач захисних споруд, що перебувають у державній власності, подає міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди, копії паспортів та карток з відмітками про присвоєння захисним спорудам облікових номерів.
За визначенням, наведеним у пункті 3 Порядку № 138, балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Згідно з розділом 1 Інструкції щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час, затвердженої наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 09 жовтня 2006 року № 653 (в редакції, чинній станом на 29 листопада 2017 року) статус захисної споруди, її основні технічні характеристики визначаються паспортом сховища (протирадіаційного укриття) (додаток 1), підписаним керівником експлуатуючої організації і представником управління (відділу) з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту міста (району).
Відтак, паспорт захисної споруди фактично є первинним та обов`язковим документом для обліку сховищ, протирадіаційних укриттів, споруд подвійного призначення у складі фонду захисних споруд.
При цьому паспорт захисної споруди, облікова картка захисної споруди складаються балансоутримувачем після прийняття в експлуатацію завершеної будівництвом захисної споруди або за результатами її технічної інвентаризації як об`єкта нерухомого майна, які з метою присвоєння захисній споруді облікового номера саме балансоутримувачем захисних споруд подаються до районної держадміністрації, органу місцевого самоврядування, до повноважень яких належать питання створення та обліку захисних споруд на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
Наявні в матеріалах справи облікова картка протирадіаційного укриття від 29 листопада 2017 року, паспорти сховища від 22 травня 2008 року, 22 квітня 2014 року, 22 листопада 2017 року не складались НРСТ, а відповідачами протилежного не доведено.
На користь такого висновку свідчить й той факт, що облікова картка від 29 листопада 2017 року не містить підпису представника балансоутримувача НРСТ, печатки НРСТ.
В порушення приведених положень Порядку № 138 облікова картка підписана посадовою (службовою) особою Новомиколаївської районної державної адміністрації Запорізької області Третяком О.М.
Крім того, як зазначено вище, пунктом 22 Порядку № 138 передбачено, що у разі присвоєння захисній споруді облікового номера один примірник картки та оригінал паспорта з відповідною відміткою повертаються балансоутримувачу, другий примірник картки та копія паспорта залишаються у районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністраціях, органах місцевого самоврядування, третій примірник картки та копія паспорта надсилаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям для організації ведення обліку фонду захисних споруд на території відповідних територіально-адміністративних одиниць.
Проте, за повідомленням Запорізької обласної державної адміністрації від 05 лютого 2024 року № 01034/08-49 в Департаменті з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації, яким ведеться облік захисних споруд цивільного захисту, відсутні документи, на підставі яких протирадіаційне укриття № 30704 поставлене на облік.
Аналогічно за повідомленням Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області від 31 січня 2024 року № 0674/01-25 у райдержадміністрації, якою ведеться облік захисних споруд цивільного захисту, відсутні документи, на підставі яких протирадіаційне укриття № 30704 поставлене на облік.
Відповідно до листа Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області від 31 січня 2024 року № 468 звернення Новомиколаївського районного споживчого товариства щодо постановки на облік протирадіаційного укриття до селищної ради не надходило.
Відтак, суд погоджує висновок суду першої інстанції про порушення процедури постановки на облік до фонду захисних споруд цієї захисної споруди, яке полягає як у складанні паспорту захисної споруди, облікової картки захисної споруди не балансоутримувачем після прийняття в експлуатацію, так й у відсутності у органів, які ведуть облік захисних споруд, документів, які стали підставою для постановки на облік цієї захисної споруди.
Крім того, є цілком правомірним висновок суду першої інстанції, що захисна споруда поставлена на облік до фонду захисних споруд без відома її власника (балансоутримувача), яким є позивач.
Суд зауважує, що факт відсутності на балансі НРСТ будь-якої захисної споруди цивільного захисту підтверджено довідкою НРСТ від 19 лютого 2024 року № 5.
При цьому позивачем довідкою від 19 червня 2024 року № 22 підтверджено, що нежитлову будівлю - магазин «Оселя», що знаходиться за адресою: вул. Соборності, 74, смт. Новомиколаївка Запорізького району Запорізької області, збудовано за власні кошти НРСТ, введено в експлуатацію в 1970 році, приміщення обліковується на балансі позивача та є його власністю.
Отже, оскільки це приміщення є приватною власністю НРСТ, приміщення як захисна споруда позивачем на облік не ставилося, облікова картка та паспорт захисної споруди ним не складалися, згода на використання вказаного приміщення в якості захисної споруди позивачем не надавалася, суд визнає обґрунтованим висновок суду першої інстанції про протиправність включення вказаного приміщення до фонду захисних споруд.
Доводи апелянта про те, що захисна споруда за обліком № 30704 прийнята до експлуатації відповідно до законодавчих актів, що діяли у 1984 році, відповідачі не мали змоги поставити на облік захисну споруду без прямої участі балансоутримувача, не врахування судом першої інстанції доказів (облікову картку на захисну споруду, архівної копії книги обліку захисних споруд, а також показання свідка ОСОБА_1 ) суд відхиляє, позаяк відповідачами в ході розгляду справи не надано жодного доказу складання облікової картки та паспорту захисної споруди саме позивачем як балансоутримувачем, а також вчинення будь-яких дій саме позивачем як балансоутримувачем задля постановлення такої захисної споруди на облік.
Щодо неврахування архівної копії книги захисних споруд суд звертає увагу, що судом першої інстанції відхилено такий доказ з тих підстав, що згідно з пунктом 16 Порядку № 138 книги обліку захисних споруд, споруд подвійного призначення, найпростіших укриттів є допоміжними документами обліку об`єктів фонду захисних споруд, що ведеться в паперовій формі, а тому вказана книга не може замітити паспорт захисної споруди.
Докази, подані апелянтом до суду апеляційної інстанції не прийняті судом, про що постановлена ухвала від 29 січня 2025 року, тому судом відхиляються доводи апелянта про обізнаність позивача у необхідності приведення захисної споруди, що перебуває на балансі позивача, у належний стан.
Судом не надається правова оцінка обраному судом першої інстанції способу захисту порушеного права позивача, адже апелянтом не приведено в апеляційній скарзі жодних доводів з цього питання.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.
Оскільки ця справа є справою незначної складності у розумінні частини шостої статті 12 КАС України, розглянута за правилами спрощеного позовного провадження та не відноситься до справ, які відповідно до КАС України розглядаються за правилами загального позовного провадження, судове рішення суду апеляційної інстанції згідно з п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, передбачених цим пунктом.
Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 вересня 2024 року в справі № 280/1577/24 залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 03 вересня 2024 року в справі № 280/1577/24 за позовом Новомиколаївського районного споживчого товариства до Департаменту з питань цивільного захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради Запорізького району Запорізької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, Новомиколаївська селищна рада Запорізького району Запорізької області, про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 29 січня 2025 року та відповідно п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених цим пунктом.
Повне судове рішення складено 30 січня 2025 року.
Суддя-доповідачВ.А. Шальєва
суддяВ.Є. Чередниченко
суддяС.М. Іванов
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2025 |
Оприлюднено | 03.02.2025 |
Номер документу | 124815442 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шальєва В.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні