ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№ 380/23459/23
У Х В А Л А
з питань відстрочення і розстрочення виконання,
змін чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення
10 вересня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Грень Н.М.,
за участю:
секретаря судового засіданняКононюк Д.В.,
розглянувши у судовому засіданні заяву Восьмого апеляційного адміністративного суду про відстрочення виконання судового рішення по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Восьмого апеляційного адміністративного суду про визнання бездіяльності протиправною, -
у с т а н о в и л а :
на розгляді Львівського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України, Восьмого апеляційного адміністративного суду про визнання бездіяльності протиправною.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року у справі № 380/23459/23 задоволено адміністративний позов судді Восьмого апеляційного адміністративного суду у відставці ОСОБА_1 до Державної судової адміністрації України (далі ДСА України), Восьмого апеляційного адміністративного суду про визнання бездіяльності протиправною.
Судом першої інстанції вирішено визнати протиправною бездіяльність Державної судової адміністрації України щодо не забезпечення Восьмого апеляційного адміністративного суду в повному обсязі бюджетними асигнуваннями для проведення видатків з виплати суддівської винагороди ОСОБА_1 за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, виходячи із встановленого на 01 січня 2021 року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, на 01 січня 2022 року у розмірі 2 481 гривні та на 01 січня 2023 року у розмірі 2 684 гривні; зобов`язано Державну судову адміністрацію України, як розпорядника коштів, забезпечити Восьмий апеляційний адміністративний суд бюджетними асигнуваннями для проведення видатків із виплати суддівської винагороди ОСОБА_1 за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, виходячи із встановленого на 01 січня 2021року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, на 01 січня 2022 року у розмірі 2 481 гривні та на 01 січня 2023 року у розмірі 2 684 гривні; зобов`язано Восьмий апеляційний адміністративний суд перерахувати та виплатити ОСОБА_1 суддівську винагороду за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, обчисливши її розмір, виходячи у 2021 році з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, у 2022році 2 481 гривня, у 2023 році 2 684 гривні, з урахуванням виплачених сум та із проведенням відрахування загальнообов`язкових платежів.
28 березня 2024 року за заявою позивача Львівським окружним адміністративним судом було видано два виконавчих листи у справі № 380/23459/23 з огляду на наявність у справі двох відповідачів-боржників та двох вимог на користь ОСОБА_1 , як стягувача.
Зокрема, на підставі виконавчого листа щодо зобов`язання Восьмого апеляційного адміністративного суду перерахувати та виплатити ОСОБА_1 суддівську винагороду за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, обчисливши її розмір, виходячи у 2021 році з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, у 2022 році 2 481 гривня, у 2023 році 2 684 гривні, з урахуванням виплачених сум та із проведенням відрахування загальнообов`язкових платежів, де боржником зазначений Восьмий апеляційний адміністративний суд, було відкрито виконавче провадження № 74722681, про що винесена відповідна постанова від 12 квітня 2024 року.
Листом старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Григорян О. Г. від 12 квітня 2024 року № 74722681/20.1/3 зазначена постанова відповідно до штампу вхідної кореспонденції отримана Восьмим апеляційним адміністративним судом 24 квітня 2024 року за вхідним № К-23908/24.
Також на адресу Восьмого апеляційного адміністративного суду разом із постановою про відкриття виконавчого провадження старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Григорян О. Г. було направлено постанову про стягнення виконавчого збору від 12 квітня 2024 року у розмірі 32 000, 00 грн., та постанову про стягнення з боржника витрат виконавчого провадження від 12 квітня 2024 року у розмірі 402, 67 грн.
Сторони у судове засідання не з`явилися.
Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд виходив з наступного.
Відповідно до ч. 2ст. 378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3ст. 378 КАС України).
Згідно з ч. 4 ст. 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч. 5ст. 378 КАС України).
Отже, підставами для відстрочення виконання судового рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями ст. ст. 72 - 77 КАС України. При цьому, обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Суд звертає увагу, що як вже зазначалось вище, інститут відстрочення виконання рішення суду спрямований на забезпечення виконання судового рішення протягом певних визначених проміжків часу у разі наявності "виняткових" обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15.02.2024 адміністративний позов задоволено повністю, визнано протиправною бездіяльність Державної судової адміністрації України щодо не забезпечення Восьмого апеляційного адміністративного суду в повному обсязі бюджетними асигнуваннями для проведення видатків з виплати суддівської винагороди ОСОБА_1 за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, виходячи із встановленого на 01 січня 2021 року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, на 01 січня 2022 року у розмірі 2 481 гривні та на 01 січня 2023 року у розмірі 2 684 гривні; зобов`язано Державну судову адміністрацію України, як розпорядника коштів, забезпечити Восьмий апеляційний адміністративний суд бюджетними асигнуваннями для проведення видатків із виплати суддівської винагороди ОСОБА_1 за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, виходячи із встановленого на 01 січня 2021року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, на 01 січня 2022 року у розмірі 2 481 гривні та на 01 січня 2023 року у розмірі 2 684 гривні; зобов`язано Восьмий апеляційний адміністративний суд перерахувати та виплатити ОСОБА_1 суддівську винагороду за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, обчисливши її розмір, виходячи у 2021 році з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, у 2022році 2 481 гривня, у 2023 році 2 684 гривні, з урахуванням виплачених сум та із проведенням відрахування загальнообов`язкових платежів.
У резолютивній частині рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року, на підставі якого було видано виконавчий лист у справі № 380/23459/23 від 12 квітня 2024 року, зазначено, що вимога майнового характеру спрямована до ДСА України, а саме зобов`язати Державну судову адміністрацію України, як розпорядника коштів, забезпечити Восьмий апеляційний адміністративний суд бюджетними асигнуваннями для проведення видатків із виплати суддівської винагороди ОСОБА_1 за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, виходячи із встановленого на 01 січня 2021року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, на 01 січня 2022 року у розмірі 2 481 гривні та на 01 січня 2023 року у розмірі 2 684 гривні.
Надалі у резолютивній частині зазначеного судового рішення зобов`язано Восьмий апеляційний адміністративний суд перерахувати та виплатити ОСОБА_1 суддівську винагороду за період з 01 січня 2021року по 06 липня 2023року, обчисливши її розмір, виходячи у 2021 році з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, у 2022 році 2 481 гривня, у 2023 році 2 684 гривні, з урахуванням виплачених сум та із проведенням відрахування загальнообов`язкових платежів. Така виплати може здійснюватися після забезпечення Восьмого апеляційного адміністративного суду бюджетними асигнуваннями для такої виплати з боку ДСА України, як розпорядника коштів.
У такий спосіб обидві складові резолютивної частини судового рішення є нерозривно пов`язані, створюючи безпосередній взаємозв`язок між відновленням захищених судом прав та інтересів ОСОБА_1 та обов`язком виконання даного рішення з боку відповідачів.
В Україні запроваджена і діє бюджетна програма КПКВК 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів», метою якої є виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів, а завданням цієї програми є виплата заборгованості за рішеннями судів, винесеними на користь суддів та працівників апаратів судів. Розпорядником (виконавцем) за такою бюджетною програмою є ДСА України.
Виконання судових рішень, ухвалених на користь суддів, здійснюється у порядку черговості згідно з чинним законодавством України за рахунок коштів бюджетної програми 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів» у межах передбачених асигнувань на відповідний бюджетний період.
Виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року має здійснюватися за рахунок коштів бюджетної програми 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів та працівників апаратів судів», але у зв`язку з невиконанням ДСА України цього судового рішення в частині забезпечення Восьмого апеляційного адміністративного суду відповідними бюджетними асигнуваннями, суд позбавлений можливості належного виконання рішення в тій частині, в якій на нього покладено обов`язок судом першої інстанції.
Таким чином, необхідною передумовою виконання Восьмим апеляційним адміністративним судом рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року на користь ОСОБА_1 , є забезпечення ДСА України Восьмого апеляційного адміністративного суду належними бюджетними асигнуваннями для проведення видатків із виплати суддівської винагороди.
Водночас зазначений у резолютивній частині судового рішення обов`язок Восьмого апеляційного адміністративного суду провести виплату недоотриманої суддівської винагороди ОСОБА_1 , яка має бути попередньо перерахована суду, не створює реальної можливості виконання судового рішення Восьмим апеляційним адміністративним судом, а, навпаки, унеможливлює таке виконання та додатково створює безпідставне несення судом, як боржником, обов`язку щодо сплати виконавчого збору та витрат виконавчого провадження, які обов`язкові до стягнення в межах відкритого виконавчого провадження № 74722681.
Восьмий апеляційний адміністративний суд позбавлений можливості самостійно та добровільно виконати судове рішення у повному обсязі на користь позивача, оскільки існують дійсні перешкоди, які не залежать від волі суду та призводять до тимчасового зупинення в часі будь-яких дій, які суд має виконати відповідно до приписів судового рішення.
Відстрочення виконання судового рішення адміністративні суди застосовується при наявності об`єктивних обставин, що суттєво ускладнюють або унеможливлюють виконання судового рішення; з метою зменшення надмірного тягаря на боржника, якщо такий тягар може призвести до виникнення ситуації, за якої виконання судового рішення в подальшому стане взагалі неможливим.
Восьмий апеляційний адміністративний суд у 2024 році не є забезпечений бюджетними асигнуваннями для виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року, у зв`язку з чим звернувся до головного розпорядника коштів ДСА України з проханням виконати рішення суду першої інстанції в частині обов`язку ДСА України забезпечити Восьмий апеляційний адміністративний суд бюджетними асигнуваннями для проведення видатків із виплати суддівської винагороди ОСОБА_1 за період з 01 січня 2021 року по 06 липня 2023 року, виходячи із встановленого на 01 січня 2021року прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірі 2 270 гривень, на 01 січня 2022 року у розмірі 2 481 гривні та на 01 січня 2023 року у розмірі 2 684 гривні.
Без фінансового забезпечення Восьмого апеляційного адміністративного суду ДСА України відповідними бюджетними коштами обраний процесуальний спосіб відновлення захищених судом прав та інтересів ОСОБА_1 залишиться неефективним у тому розумінні, що можливість його виконання буде невиправдано ускладнена діями або бездіяльністю відповідача у справі, головного розпорядника коштів, передбачатиме подальшу неможливість другого відповідача, розпорядника коштів нижчого рівня, самостійно виконати рішення суду першої інстанції і, як результат, відбуватиметься невиконання або неналежне виконання рішення суду, а тому виникатиме необхідність повторного звернення до суду.
Враховуючи, що старшим державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України Григорян О. Г. 12 квітня 2024 року № 74722681/20.1/3 відкрито виконавче провадження № 74722681 щодо примусового виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду за виконавчим листом, виданим 28 березня 2024 року, де боржником є Восьмий апеляційний адміністративний суд, а постановами про стягнення виконавчого збору та стягнення з боржника витрат виконавчого провадження від 12 квітня 2024 року, то на суд додатково ще й покладено обов`язок зі сплати вказаного виконавчого збору на загальну суму 32 402,67 грн. за примусове виконання рішення, оскільки можливості добровільно виконати свою частину обов`язку за рішенням суду першої інстанції Восьмий апеляційний адміністративний суд позбавлений.
З огляду на наведене, суд дійшов висновку, про наявність підстав для задоволення заяви про відстрочення виконання судового рішення.
Водночас, суд зазначає, що нормами статті 378 КАС України визначено, що відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови. Ухвала Львівського окружного адміністративного суду ухвалено 10.09.2024, таким чином суд вважає за можливе відстрочити виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду на один рік з дня його ухвалення, а саме до 10.09.2025.
Керуючись статтями 241, 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и л а:
Заяву Восьмого апеляційного адміністративного суду про відстрочення виконання судового рішення у справі №380/23459/23 - задовольнити.
Відстрочити Восьмому апеляційному адміністративному суду виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15.02.2024 по справі № 380/23459/23 до 10.09.2025.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повної ухвали суду.
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 16.09.2024.
СуддяГрень Н.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2024 |
Оприлюднено | 19.09.2024 |
Номер документу | 121670635 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні