ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
18 вересня 2024 року ЛуцькСправа № 140/9712/24
Суддя Волинського окружного адміністративного суду Каленюк Ж.В., вивчивши позовну заяву ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_3 , Військової частини НОМЕР_1 про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити дії, визнання протиправними та скасування наказів,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_3 , Військової частини НОМЕР_1 про:
визнання незаконними дій ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо затримання та примусового доставлення до приміщення територіального центру комплектування та соціальної підтримки, а також дій щодо мобілізації без проведення військово-лікарської комісії та за наявності підстав для відстрочки у зв`язку з бронюванням;
визнання протиправною та скасування постанови Військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_3 про ступінь придатності до військової служби, яка оформлена довідкою від 20 серпня 2024 року;
визнання протиправним та скасування наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 серпня 2024 року про призов та відправку у військові частини військовозобов`язаних (резервістів) призваних під час загальної мобілізації в частині призову та направлення для проходження військової служби під час мобілізації ОСОБА_1 ;
визнання протиправним та скасування наказу Військової частини НОМЕР_2 від 21 серпня 2024 року в частині призначення та зарахування ОСОБА_1 до списків особового складу частини та приступлення до виконання службових обов`язків за посадою;
зобов`язання Військову частину НОМЕР_2 повторно розглянути рапорт про звільнення з військової служби та прийняття рішення про звільнення від проходження військової служби та виключення зі списків особового складу військової частини НОМЕР_1 ;
зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_4 поновити на обліку військовозобов`язаних та перевести на спеціальний облік у зв`язку з бронюванням (відстрочкою).
Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.
Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства та її подано з дотриманням правил підсудності.
Позов подано у строк, встановлений статтею 122 КАС України.
Одночасно із позовною заявою представник позивача ОСОБА_2 подав клопотання про витребування доказів від ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , Міністерства оборони України та Оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_5 », які містять інформацію щодо обставин справи та не були надані на адвокатські запити.
Як визначено частинами першою, шостою статті 80 КАС України, учасник справ, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
З огляду на предмет та підстави позову, а також з врахуванням приписів частини другої статті 77 КАС України (про те, що адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача; суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі) клопотання про витребування доказів підлягає задоволенню частково шляхом витребування документів, які безпосередньо стосуються предмета позову.
Також представник позивача подав заяву про виклик та допит свідків: посадових осіб (начальників) ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та голови Медичної комісії при ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Відповідно до статті 92 КАС України виклик свідка здійснюється за заявою учасника справи, у якій зазначаються його ім`я, місце проживання (перебування) або місце роботи, обставини, які він може підтвердити. Заява про виклик свідка має бути подана до або під час підготовчого судового засідання, а якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання у справі.
З огляду на невідповідність заяви про виклик та допит свідків вимогам статті 92 КАС України, така задоволенню не підлягає.
Крім того представник позивача у позовній заяві вказав на необхідність залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача -Товариство з обмеженою відповідальністю «Веселі Бобри».
Згідно з частиною другою статті 49 КАС України якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Оскільки позивач перебуває у трудових відносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Веселі Бобри», яке здійснювало бронювання ОСОБА_1 , тому ця юридична особа підлягає залученню до участі у справі як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача.
До суду представником позивача подано також клопотання про проведення засідань в режимі відеоконференції.
Клопотання представника позивача необхідно залишити без задоволення з огляду на таке.
За приписами частин першої - третьої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Частина четверта статті 12 КАС України визначає перелік справ, які розглядаються виключно за правилами загального позовного провадження, а частина четверта статті 257 КАС України - категорії справ, які не можуть бути розглянуті справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Ця справа (предметом якої є визнання незаконними дій ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо затримання та примусового доставлення до приміщення територіального центру комплектування та соціальної підтримки, а також дій щодо мобілізації без проведення військово-лікарської комісії та за наявності підстав для відстрочки у зв`язку з бронюванням, а також прийняття відповідних актів індивідуальної дії наказів та постанови), не належить до справ, розгляд яких частина четверта статті 12, частина четверта статті 257 КАС України зобов`язують проводити за правилами загального позовного провадження.
З урахуванням приписів частини третьої статті 257 КАС України, визначаючись щодо виду провадження, у якому можливо розглянути цю справу, враховуючи значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію справи та характер доказів у справі з огляду на предмет доказування, а також беручи до уваги характер спірних правовідносин, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи, справу можливо вирішити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (судове засідання не проводиться).
Керуючись статтями 4, 12, 80, 171, 257, 262 КАС України,
УХВАЛИВ:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_4 ), Військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_3 ( АДРЕСА_3 ), Військової частини НОМЕР_1 ( АДРЕСА_5 ) про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити дії, визнання протиправними та скасування наказів.
Залучити до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Веселі Бобри» (45001, Чернігівська область, селище міського типу Козелець, вулиця Промислова, будинок 11).
В задоволенні заяви про виклик та допит свідків та клопотання про проведення засідань в режимі відеоконференції відмовити.
Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Встановити відповідачам строк для подання відзиву на позов та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів, п`ятнадцять днів з дня вручення копії ухвали про відкриття провадження у справі. Роз`яснити, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин або надання відзиву особою, яка відповідно до частини шостої статті 18 КАС України зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його і не навела поважних причин невиконання такого обов`язку, суд вирішуватиме справу за наявними матеріалами (частини шоста, сьома статті 162 КАС України).
Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання до суду відповіді на відзив.
Встановити відповідачам п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення.
Встановити третій особі строк для подачі пояснення щодо позову - п`ятнадцять днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подачі пояснення щодо відзиву - п`ять днів з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів.
Роз`яснити учасникам справи, що відзив, відповідь на відзив, заперечення, пояснення третьої особи (заяви по суті справи) повинні відповідати вимогам частин другої - четвертої статті 162 КАС України. Заяви по суті справи одночасно з їх надісланням (наданням) до суду також повинні бути надіслані іншим учасникам справи.
Роз`яснити відповідачам, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачі повинні подати суду всі наявні у них документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Роз`яснити учасникам справи, що письмові докази подаються безпосередньо до суду в оригіналі або належним чином засвідченій копії з дотриманням вимог статей 79, 94 КАС України.
Витребувати належним чином засвідчені копії:
у ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - документів про перебування позивача на військовому обліку (загальному, спеціальному); направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду; витягу з журналу реєстрації направлень на військово-лікарську комісію; організаційно-розпорядчих документів щодо відправлення позивача до місць проходження військової служби, зокрема, наказу від 21 серпня 2024 року в частині призову та направлення для проходження військової служби під час мобілізації ОСОБА_1 , а також інформацію, у який спосіб та з якою метою здійснювався виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (їх відділів) позивача (разом із підтверджуючими документами);
у Військової частини НОМЕР_2 наказу від 21 серпня 2024 року №150;
у Військово-лікарської комісії при ІНФОРМАЦІЯ_3 - постанову, яка оформлена довідкою від 20 серпня 2024 року про встановлення ступеня придатності до військової служби ОСОБА_1 , його картку обстеження та медичного огляду; документів, що визначають діяльність військово-лікарської комісії (як-от положення, наказ про створення військово-лікарської комісії).
Витребувані докази надати суду у строк для подання відзиву на позов.
У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом. Відповідальність на неподання доказів, витребуваних судом, передбачена статтею 149 КАС України.
Справа розглядатиметься і вирішуватиметься суддею одноособово.
Учасники справи можуть отримати інформацію у справі в мережі Інтернет на офіційному веб-порталі судової влади України за веб-адресою: https://court.gov.ua/sud0370/.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя Ж.В. Каленюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2024 |
Оприлюднено | 23.09.2024 |
Номер документу | 121732159 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні