КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/8627/21
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Притули К.М., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про визнання протиправними, скасування постанов та зобов`язання вчинити певні дії,-,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , 05 листопада 2021 року, звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області від 22 жовтня 2021 року № 35001/10024694/1/1 про відмову у призначенні страхових виплат у зв`язку з поданням роботодавцем, іншими органами, що беруть участь у встановленні страхового випадку, або потерпілим Фонду свідомо неправдивих відомостей про страховий випадок, згідно з п.2 ч.1 ст. 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105;
- зобов`язати призначити ОСОБА_1 страхові виплати у зв`язку зі смертю годувальника ОСОБА_3 з 21.01.2018 року, а саме: призначити ОСОБА_1 одноразову допомогу як особі, яка перебувала на утриманні ОСОБА_3 , у сумі, що дорівнює 20 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату, призначити ОСОБА_1 з 21.01.2018 року щомісячну страхову виплату у зв`язку зі смертю годувальника ОСОБА_3 у розмірі закріпленому чинним законодавством України.
Ухвалою судді від 11 листопада 2021 року провадження по справі №340/8627/21 відкрито за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні, в задоволенні заяви про об`єднання в одне провадження справ відмовлено та звільнено ОСОБА_1 від сплати судового збору (а.с. 67).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2021 року провадження у справі зупинено до набрання законної сили рішення Ленінського районного суду м.Кіровограда по справі №405/6833/20 (провадження 2/405/305/21) за позовною заявою управління Фонду до Управління Держпраці у Кіровоградській області про скасування рішення та актів про нещасний випадок на виробництві та зобов`язання вчинити певні дії (а.с. 135-136).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду Дегтярьової С.В. у справі №340/8610/21, клопотання про об`єднання в одне провадження справи №340/8610/21 та №340/8627/21 задоволено, адміністративну справу №340/8610/21 передано на розгляд судді Кіровоградського окружного адміністративного суду Притулі К.М.
Відповідно до матеріалів справи №340/8610/21 ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом в якому просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області від 22 жовтня 2021 року №35001/10024692/1/1 про відмову ОСОБА_2 у призначенні страхових виплат у зв`язку з поданням роботодавцем, іншими органами, що беруть участь у встановленні страхового випадку, або потерпілим Фонду свідомо неправдивих відомостей про страховий випадок, згідно з п.2 ч.1 ст.45 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105;
- зобов`язати Кропивницьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області призначити ОСОБА_2 страхові виплати у зв`язку зі смертю годувальника ОСОБА_3 з 21.01.2018 року, а саме: призначити ОСОБА_2 одноразову страхову виплату (допомогу) на сім`ю, що дорівнює 100 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату, призначити ОСОБА_2 одноразову допомогу як особі, яка перебувала на утриманні ОСОБА_3 , у сумі, що дорівнює 20 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату.
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду Притули К.М. прийнято до свого провадження матеріали адміністративної справи №340/8610/21 та подальший розгляд та вирішення адміністративних позовів ухвалено здійснювати у межах об`єднаної адміністративної справи №340/8627/21.
Ухвалами судді від 28 травня та 29 травня 2024 року про поновлення процесуальних строків та про внесення виправлень у судове рішення, поновлено провадження у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Кропивницького відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Кіровоградській області про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії та призначено судове засідання на 18 червня 2024 року (а.с. 161-162).
Ухвалою судді від 18 червня 2024 року, у зв`язку з неявкою представника відповідача та клопотанням представника позивачів, розгляд справи відкладено, призначено наступне судове засідання на 04 липня 2024 року (а.с. 183).
Ухвалою судді від 04 липня 2024 року замінено первинного відповідача Кропивницьке відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області на належного відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області, витребувано від ГУ ПФУ в Кіровоградській області докази, розгляд справи відкладено та призначено судове засідання на 06 серпня 2024 року.
Ухвалою судді від 06 серпня 2024 року, в зв`язку з неявкою сторін та не наданням витребуваних судом доказів відкладено розгляд справи на 26 серпня 2024 року, повторно зобов`язано відповідача надати докази.
У зв`язку з оголошенням повітряної тривоги, судове засідання призначене на 26.08.2024 відкладено на 10.09.2024.
Ухвалою судді від 10 вересня 2024 року, відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі та, у зв`язку з неявкою представника відповідача в судове засідання та клопотанням представника позивача, вирішено продовжувати розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області правом подати відзив на позовну заяву не скористався.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.
Відповідно до акту спеціального розслідування групового нещасного випадку, що стався 21 січня 2018 року о 06 год. 00 хв. на приватному акціонерному товаристві «Міжнародна акціонерна авіаційна компанія «УРГА» від 27.08.2020, затвердженого Начальником управління Держпраці у Кіровоградській області (форма Н-1/П) (а.с. 36-40), 05 грудня 2017 року ОСОБА_3 командира повітряного судна інструктора МААК «УРГА», на підставі наказу, було направлено у відрядження до м. Кабул (Ісламська Республіка Афганістан) для виконання роботи за контрактом №2Н-2016У, укладеного 12.01.2016 між МААК «УРГА» та компанією «Kam-Air» на виконання послуг з авіаперевезень. В період з 20.01.2018 по 21.01.2018 ОСОБА_3 перебував у готелі Інтерконіненталь Кабул 4* в робочому режимі «резерв». З 20 січня 2018 року на 21 січня 2018 року на готель Інтерконіненталь Кабул 4*, в якому перебував ОСОБА_3 , було здійснено терористичний напад, в ході якого було вбито та травмовано багато іноземних громадян та громадян Афганістану. Відповідно до документів розслідування, інспекції місця події та основуючись на інформації Управління судово-медичної експертизи, ОСОБА_3 був визнаний, на підставі висновку судово-медичної експертизи Афганістану, жертвою нещасного випадку.
Згідно з вказаним вище актом, спеціальна комісія дійшла висновку, що груповий нещасний випадок, який стався 21.01.2018 о 06 год. 00 хв. з ОСОБА_3 , 1967 р.н., командиром повітряного судна інструктором МААК «УРГА», згідно п.п. 1 п. 52 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року №337, вважається таким, що пов`язаний з виробництвом, складається акт за формою Н-1/П і береться на облік в МААК «УРГА».
З матеріалів справи вбачається, що 30.09.2020р. позивачі звернулись до відповідача із заявами про призначення страхової виплати у зв`язку зі смертю годувальника, до якої, відповідно до ст. 43 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та п. 5.1. розділу V Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування України від 19 липня 2018 року № 11, додано необхідний пакет документів.
Листом від 09.10.2020 №15.7.30.08-1584 та листом від 09.10.2020 №15.7.30.08-1584 відповідач поінформував позивачів про повернення заяви та доданих до неї документів у зв`язку з відсутністю, на переконання відповідача, всіх необхідних документів.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 22 березня 2021 року у справі №340/5803/20, зобов`язано Кропивницьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області повторно розглянути заяву ОСОБА_2 від 30 вересня 2020 року та додані до неї документи про призначення ОСОБА_2 страхової виплати у зв`язку зі смертю годувальника ОСОБА_3 та прийняти відповідне мотивоване рішення за результатами розгляду такої заяви.
Постановою Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області від 22 жовтня 2021 року № 35001/10024692/1/1 відмовлено ОСОБА_2 у призначені страхових виплат у зв`язку з поданням роботодавцем, іншими органами, що беруть участь у встановлені страхового випадку, або потерпілим Фонду свідомо неправдивих відомостей про страховий випадок, згідно п.2 ч.1 ст.45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.199 №1105 (а.с. 12).
Постановою Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області від 22 жовтня 2021 року № 35001/10024694/1/1 відмовлено ОСОБА_1 у призначені страхових виплат у зв`язку з поданням роботодавцем, іншими органами, що беруть участь у встановлені страхового випадку, або потерпілим Фонду свідомо неправдивих відомостей про страховий випадок, згідно п.2 ч.1 ст.45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.199 №1105 (а.с. 12).
Як вбачається з матеріалів справи, не погоджуючись з висновками акту спеціального розслідування групового нещасного випадку, що стався 21 січня 2018 о 06 год. 00 хв. на приватному акціонерному товаристві «Міжнародна акціонерна авіаційна компанія «УРГА» від 27.08.2020, Кропивницьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області 30.10.2021 року звернулось до Ленінського районного суду м. Кіровограда з позовною заявою зокрема про: скасування рішення спеціальної комісії у формі Протоколу №7 від 27.08.2020 року засідання комісії (спеціальної комісії) із розслідування групового нещасного випадку, що стався 21.01.2018 року о 06 год. 00 хв.; скасування Акту за формою Н-1/П спеціального розслідування групового нещасного випадку, що стався 21.01.2018 о 06 год. 00 хв. з ОСОБА_3 ; зобов`язання управління Держпраці у Кіровоградській області призначити повторне спеціальне розслідування групового нещасного випадку, що стався 21.01.2018 з працівниками ПАТ «МАК «УРГА».
Рішенням Ленінського районного суду м.Кіровограда від 05 липня 2023 року по справі №405/6833/20 у задоволенні позову про скасування рішення та актів щодо нещасного випадку та зобов`язання вчинити певні дії відмовлено.
Постановою Кропивницького апеляційного суду від 08 листопада 2023 року, рішення Ленінського районного суду м. Кіровограда від 05 липня 2023 року, справа №405/6833/20, змінено в мотивувальній частині, в іншій частині рішення суду залишено без змін.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючим громадянам щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, охорони їхнього життя та здоров`я, відповідно до Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування №1105-ХІV (далі Закон №1105).
Відповідно до ст.41 Закону №1105 (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) у разі смерті потерпілого право на одержання щомісячних страхових виплат мають непрацездатні особи, які перебували на утриманні померлого або мали на день його смерті право на одержання від нього утримання, а також дитина померлого, яка народилася протягом не більш як десятимісячного строку після його смерті.
Такими непрацездатними особами є:
1) діти, які не досягли 16 років; діти з 16 до 18 років, які не працюють, або старші за цей вік, але через вади фізичного або розумового розвитку самі не спроможні заробляти; діти, які є учнями, студентами (курсантами, слухачами, стажистами) денної форми навчання, - до закінчення навчання, але не більш як до досягнення ними 23 років;
2) особи, які досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", якщо вони не працюють;
3) особи з інвалідністю - члени сім`ї потерпілого на час інвалідності;
4) неповнолітні діти, на утримання яких померлий виплачував або був зобов`язаний виплачувати аліменти;
5) непрацездатні особи, які не перебували на утриманні померлого, але мають на це право.
Право на одержання страхових виплат у разі смерті потерпілого мають також дружина (чоловік) або один з батьків померлого чи інший член сім`ї, якщо він не працює та доглядає дітей, братів, сестер або онуків потерпілого, які не досягли восьмирічного віку.
Згідно з частинами 1, 6, 8-10 ст. 42 Закону №1105 (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), сума щомісячної страхової виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати професійної працездатності та середньомісячного заробітку, що потерпілий мав до ушкодження здоров`я.
Максимальний розмір щомісячної страхової виплати не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Максимальний розмір щомісячної страхової виплати після проведеного перерахування відповідно до частини другої статті 37 цього Закону не повинен перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Мінімальний розмір призначеної щомісячної страхової виплати потерпілому у перерахунку на 100 відсотків втрати професійної працездатності не може бути меншим за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб.
У разі смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку на виробництві виплачується одноразова допомога його сім`ї у сумі, що дорівнює 100 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату, та одноразова допомога кожній особі, яка перебувала на його утриманні, а також на його дитину, яка народилася протягом не більш як десятимісячного строку після смерті потерпілого, у сумі, що дорівнює 20 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату.
У разі смерті потерпілого суми страхових виплат особам, які мають на це право, визначаються із середньомісячного заробітку потерпілого за вирахуванням частки, яка припадала на потерпілого та працездатних осіб, що перебували на його утриманні, але не мали права на ці виплати.
У разі якщо смерть потерпілого, який одержував щомісячні страхові виплати, настала внаслідок ушкодження здоров`я від нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, розмір щомісячної страхової виплати особам, які мають на це право, встановлюється виходячи з розміру щомісячної страхової виплати на день смерті потерпілого. Причинний зв`язок смерті потерпілого з одержаним каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я має підтверджуватися висновками відповідних медичних закладів. Одноразова допомога сім`ї та особам, які перебували на утриманні, у цьому випадку не виплачується.
Сума страхових виплат кожній особі, яка має на це право, визначається шляхом ділення частини заробітку потерпілого, що припадає на зазначених осіб, на кількість цих осіб.
Сума страхових виплат непрацездатним особам, які не перебували на утриманні померлого, але мають на це право, визначається в такому порядку:
1) якщо кошти на утримання стягувалися за рішенням суду, страхові виплати визначаються в сумі, призначеній судом;
2) якщо кошти на утримання не стягувалися в судовому порядку, сума страхової виплати встановлюється Фондом.
У разі якщо право на страхові виплати мають одночасно непрацездатні особи, які перебували на утриманні померлого, і непрацездатні особи, які не перебували на його утриманні, спочатку визначається сума страхових виплат особам, які не перебували на утриманні померлого.
Установлена зазначеним особам сума страхових виплат виключається із заробітку годувальника, а потім визначається сума страхових виплат особам, які перебували на утриманні померлого, у порядку, передбаченому абзацами першим та другим цього пункту.
Максимальний розмір щомісячної страхової виплати особам, які втратили годувальника, не може перевищувати 10 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Середньомісячний заробіток для обчислення суми страхових виплат потерпілому у зв`язку із втраченим ним заробітком (або відповідної його частини) визначається згідно з порядком обчислення середньої заробітної плати для виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
Під час обчислення середньомісячного заробітку враховуються всі види виплат, на які нараховувалися страхові внески.
Статтею 43 Закону №1105 (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що для розгляду справ про страхові виплати до Фонду подаються:
1) акт розслідування нещасного випадку або акт розслідування професійного захворювання за встановленими формами та/або висновок МСЕК про ступінь втрати професійної працездатності застрахованого чи копія свідоцтва про його смерть;
2) документи про необхідність подання додаткових видів допомоги.
Фонд приймає рішення про виплати у разі втрати годувальника за умови подання таких документів, які видаються відповідними організаціями у триденний строк з моменту звернення заявника:
1) копії свідоцтва органу реєстрації актів цивільного стану про смерть потерпілого;
2) довідки житлово-експлуатаційної організації, а за її відсутності - довідки виконавчого органу ради чи інших документів про склад сім`ї померлого, у тому числі про тих, хто перебував на його утриманні, або копії відповідного рішення суду;
3) довідки житлово-експлуатаційної організації, а за її відсутності - виконавчого органу ради про батьків або іншого члена сім`ї померлого, який не працює та доглядає дітей, братів, сестер чи онуків померлого, які не досягли восьмирічного віку;
4) довідки навчального закладу про те, що член сім`ї потерпілого віком від 18 до 23 років, який має право на відшкодування шкоди, навчається за денною формою навчання;
5) довідки навчального закладу інтернатного типу про те, що член сім`ї потерпілого, який має право на відшкодування шкоди, перебуває на утриманні цього закладу.
Факт перебування на утриманні потерпілого у разі відсутності відповідних документів і неможливості їх відновлення встановлюється в судовому порядку.
Якщо застрахований або члени його сім`ї за станом здоров`я чи з інших причин не спроможні самі одержати зазначені вище документи, їх одержує та подає відповідний страховий експерт Фонду.
Згідно ст. 44 Закону №1105 (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) Фонд розглядає справу про страхові виплати на підставі заяви потерпілого або заінтересованої особи за наявності усіх необхідних документів і приймає відповідні рішення у десятиденний строк, не враховуючи дня надходження зазначених документів.
Рішення оформляється постановою, в якій зазначаються дані про осіб, які мають право на страхові виплати, розміри виплат на кожного члена сім`ї та їх строки або обґрунтування відмови у виплатах; до постанови додаються копії необхідних документів.
Фонд може затримати страхові виплати до з`ясування підстав для виплат, якщо документи про нещасний випадок оформлені з порушенням установлених вимог.
З оскаржуваних рішень Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області від 22 жовтня 2021 року № 35001/10024694/1/1 та від 22 жовтня 2021 року №35001/10024692/1/1 про відмову ОСОБА_2 та ОСОБА_1 у призначенні страхових виплат відмовлено у зв`язку з поданням роботодавцем, іншими органами, що беруть участь у встановлені страхового випадку, або потерпілим Фонду свідомо неправдивих відомостей про страховий випадок згідно п.2 ч.1 ст.45 Закону №1105.
Необхідно зазначити, що обґрунтованість, в силу ст. 2 КАС України, є однією з обов`язкових ознак рішення (дії, бездіяльності) суб`єкта владних повноважень, що підлягає встановленню адміністративним судом. Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Натомість оскаржувані рішення не містять обґрунтувань та переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.
В поданому відзиві 01.12.2021, представник Кропивницького відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області зазначає, що підставою для відмови позивачам у призначенні страхових виплат була незгода з обставинами та причинами настання нещасного випадку та з висновками спеціальної комісії, які викладені в акті за формою Н-1/П.
Натомість, як вже зазначалось рішенням Ленінського районного суду м. Кіровограда у справі №405/6833/20, яке набрало законної сили, ГУ ПФУ в Кіровоградській області (правонаступнику Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області) у задоволенні позовних вимог про скасування рішення спеціальної комісії у формі Протоколу №7 від 27.08.2020 року засідання комісії (спеціальної комісії) із розслідування групового нещасного випадку, що стався 21.01.2018 року о 06 год. 00 хв.; скасування Акту за формою Н-1/П спеціального розслідування групового нещасного випадку, що стався 21.01.2018 о 06 год. 00 хв. з ОСОБА_3 ; зобов`язання управління Держпраці у Кіровоградській області призначити повторне спеціальне розслідування групового нещасного випадку, що стався 21.01.2018 з працівниками ПАТ «МАК «УРГА» відмовлено.
Таким чином, оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що постанови Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області від 22 жовтня 2021 року № 35001/10024694/1/1 та від 22 жовтня 2021 року №35001/10024692/1/1 про відмову ОСОБА_2 та ОСОБА_1 у призначенні страхових виплат є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо обрання ефективного способу захисту прав позивача суд зазначає наступне.
Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам. Згідно з частиною четвертою статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105 визначено припинити Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду, реорганізувавши їх шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 1 січня 2023 року. Пенсійний фонд України та його територіальні органи є правонаступниками Фонду соціального страхування України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції Фонду та їх відділень. Кабінету Міністрів України у встановленому порядку вжити заходів, що випливають із цього Закону.
З огляду на наведені обставини справи, належним та ефективним способом захисту порушених прав позивачів є зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області призначити позивачам страхові виплати у зв`язку зі смертю годувальника.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже здійснені ОСОБА_2 судові витрати на сплату судового збору у сумі 1816,00 грн. та слід стягнути на її користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про визнання протиправними, скасування постанов та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області від 22 жовтня 2021 року № 35001/10024694/1/1 про відмову ОСОБА_1 у призначенні страхових виплат у зв`язку з поданням роботодавцем, іншими органами, що беруть участь у встановленні страхового випадку, або потерпілим Фонду свідомо неправдивих відомостей про страховий випадок, згідно з п.2 ч.1 ст. 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області призначити ОСОБА_1 страхові виплати у зв`язку зі смертю годувальника ОСОБА_3 з 21.01.2018 року, а саме: призначити ОСОБА_1 одноразову допомогу як особі, яка перебувала на утриманні ОСОБА_3 , у сумі, що дорівнює 20 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату, призначити ОСОБА_1 з 21.01.2018 року щомісячну страхову виплату у зв`язку зі смертю годувальника ОСОБА_3 у розмірі закріпленому чинним законодавством України.
Визнати протиправною та скасувати постанову Кропивницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області від 22 жовтня 2021 року №35001/10024692/1/1 про відмову ОСОБА_2 у призначенні страхових виплат у зв`язку з поданням роботодавцем, іншими органами, що беруть участь у встановленні страхового випадку, або потерпілим Фонду свідомо неправдивих відомостей про страховий випадок, згідно з п.2 ч.1 ст.45 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області призначити ОСОБА_2 страхові виплати у зв`язку зі смертю годувальника ОСОБА_3 з 21.01.2018 року, а саме: призначити ОСОБА_2 одноразову страхову виплату (допомогу) на сім`ю, що дорівнює 100 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату, призначити ОСОБА_2 одноразову допомогу як особі, яка перебувала на утриманні ОСОБА_3 , у сумі, що дорівнює 20 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на день настання права на страхову виплату.
Стягнути на користь ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати за сплату судового збору у розмірі 1816,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2024 |
Оприлюднено | 27.09.2024 |
Номер документу | 121870803 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. ПРИТУЛА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні