Справа № 674/55/19
Провадження № 4-с/674/3/24
УХВАЛА
іменем України
26 вересня 2024 року м.Дунаївці
Дунаєвецький районний суд Хмельницької області
в складі: судді Посунько Г.А.
секретаря Шельгоріної С.І.
з участю стягувача (заявника) ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Дунаївці Кам`янець-Подільського району Хмельницької області цивільну справу за скаргою ОСОБА_1 на постанову Ярмолинецького відділу державної виконавчої служби у Хмельницькому районі Хмельницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) про закінчення виконавчого провадження,
в с т а н о в и в :
29 березня 2024 року до суду надійшла скарга ОСОБА_1 на постанову Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) про закінчення виконавчого провадження.
Стягувач (заявник) ОСОБА_1 посилається в обґрунтування своєї скарги на те, що рішенням Дунаєвецького районного суду Хмельницької області від 04 березня 2019 року, ухваленим в цивільній справі № 674/55/19, з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 щомісячно стягуються аліменти на утримання повнолітньої дочки ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в розмірі 1/4 заробітку (доходу) платника аліментів, починаючи з 16 січня 2019 року на весь час навчання дочки, але не довше досягнення нею двадцяти трьох років.
На виконання судового рішення Дунаєвецьким районним судом Хмельницької області було видано виконавчий лист № 674/55/19 від 09 квітня 2019 року, який стягувач ОСОБА_1 пред`явила до Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) для примусового виконання.
На підставі вказаного виконавчого листа Ярмолинецьким ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) було відкрито виконавче провадження № 58933962.
Постановою заступника начальника відділу Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) Загури О.М. від 29 лютого 2024 року виконавче провадження № 58933962 закінчено, у зв`язку з досягненням дитиною двадцяти трьох років та відсутністю заборгованості по аліментам.
Стягувач (заявник) ОСОБА_1 вважає, що виконавче провадження закінчено передчасно, оскільки залишилась несплачена заборгованість по аліментам.
На підставі викладеного стягувач (заявник) ОСОБА_1 просить суд: 1) визнати неправомірними дії заступника начальника відділу Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) Загури О.М. щодо винесення постанови від 29 лютого 2024 року про закінчення виконавчого провадження № 58933962; 2) скасувати постанову від 29 лютого 2024 року про закінчення виконавчого провадження № 58933962; 3) зобов`язати Ярмолинецький ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) поновити порушене право стягувача (заявника) шляхом здійснення належного розрахунку заборгованості та стягнення всієї суми заборгованості по аліментам на підставі виконавчого листа № 674/55/19 від 09 квітня 2019 року.
29 березня 2024 року прийнято скаргу до судового провадження та призначено судове засідання, учасникам справи встановлено строк для подання письмових заперечень проти скарги.
08 квітня 2024 року задоволено клопотання стягувача (заявника) ОСОБА_1 про витребування доказів та зобов`язано військову частину НОМЕР_1 надати суду наступні докази: 1) відомості про заробіток (в тому числі: грошове забезпечення, премії, надбавки, додаткові винагороди), нарахований ОСОБА_2 за період з 01 червня 2022 року по 05 січня 2024 року; 2) відомості про розмір грошових коштів, які були утримані із заробітку боржника ОСОБА_2 , та перераховані на користь органів державної виконавчої служби та стягувача ОСОБА_1 за період з 01 червня 2022 року по 29 лютого 2024 року; 3) копії вимог та розрахунків, які надходили на адресу військової частини від Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) відносно боржника ОСОБА_2 протягом січня - лютого 2023 року.
30 квітня 2024 року від військової частини НОМЕР_1 надійшли докази, витребувані судом.
08 квітня 2024 року задоволено клопотання стягувача (заявника) ОСОБА_1 про витребування доказів та зобов`язано Ярмолинецький ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) надати суду наступні докази: копію виконавчого провадження № 58933962, відкритого на підставі виконавчого листа № 674/55/19 від 09 квітня 2019 року, виданого Дунаєвецьким районним судом Хмельницької області.
11 квітня 2024 року від Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) надійшли матеріали виконавчого провадження № 58933962.
11 квітня 2024 року від Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) надійшов відзив, яким суб`єкт оскарження заперечив проти доводів скарги.
Свої заперечення Ярмолинецький ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) обґрунтовує тим, що 18 квітня 2019 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 58933962 на підставі виконавчого листа № 674/55/19 від 09 квітня 2019 року, виданого Дунаєвецьким районним судом Хмельницької області, про стягнення з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 аліментів на утримання повнолітньої дочки ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в розмірі 1/4 заробітку (доходу) платника аліментів, починаючи з 16 січня 2019 року на весь час навчання дочки, але не довше досягнення нею двадцяти трьох років.
Оскільки боржник ОСОБА_2 був працевлаштований (ВП Хмельницької дистанції сигналізації та зв`язку РФ "Південно-Західна залізниця" АТ "Укрзалізниця"), тому державним виконавцем винесені постанови про звернення стягнення на заробітну плату та інші доходи боржника, які були направлені за місцем роботи боржника.
В 2022 році боржник ОСОБА_2 був мобілізований та направлений для проходження військової служби до військової частини НОМЕР_1 в АДРЕСА_1 . 10 травня 2022 року державним виконавцем винесено постанову про звернення стягнення на заробітну плату та інші доходи боржника, яку було направлено для виконання до ВЧ НОМЕР_1 . Утримані кошти надходили на депозитний рахунок відділу ДВС.
09 березня 2023 року стягувач ОСОБА_1 подала до відділу ДВС письмову заяву, якою просила перераховувати аліменти, утримані із заробітної плати боржника ОСОБА_2 , на її особистий рахунок.
27 квітня 2023 року на адресу військової частини була направлено вимога державного виконавця про перерахування аліментів, утриманих із заробітної плати боржника ОСОБА_2 , на особистий рахунок стягувача ОСОБА_1
15 лютого 2024 року на адресу відділу ДВС надійшло повідомлення ВП Хмельницької дистанції сигналізації та зв`язку РФ "Південно-Західна залізниця" АТ "Укрзалізниця" про те, що виконавче провадження № 58933962 про стягнення аліментів з боржника ОСОБА_2 завершено по 05 січня 2024 року, у зв`язку з досягненням дитиною двадцяти трьох років.
28 лютого 2024 року на адресу відділу ДВС надійшов звіт військової частини НОМЕР_1 про відраховані та перераховані аліменти на рахунок стягувача ОСОБА_1 , з якого вбачається, що заборгованість відсутня, рішення суду виконано в повному обсязі.
29 лютого 2024 року виконавче провадження № 58933962 закінчено на підставі п.9 ч.1 ст.39 Закону України "Про виконавче провадження".
На підставі викладеного просить відмовити у задоволенні скарги.
17 квітня 2024 року від стягувача (заявника) ОСОБА_1 надійшла відповідь на відзив, якою заявник підтримала доводи скарги.
Стягувач (заявник) ОСОБА_1 просить суд: 1) визнати неправомірними дії заступника начальника відділу Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) Загури О.М. щодо винесення постанови від 29 лютого 2024 року про закінчення виконавчого провадження № 58933962; 2) скасувати постанову від 29 лютого 2024 року про закінчення виконавчого провадження № 58933962; 3) зобов`язати Ярмолинецький ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) поновити порушене право стягувача (заявника) шляхом здійснення належного розрахунку розміру аліментів та заборгованості, стягнення заборгованості по аліментам за січень 2023 року в сумі 25283,61 грн. на підставі виконавчого листа № 674/55/19 від 09 квітня 2019 року.
В судовому засіданні стягувач (заявник) ОСОБА_1 підтримала доводи скарги.
Додатково стягувач (заявник) ОСОБА_1 пояснила, що 29 лютого 2024 року закінчено виконавче провадження № 58933962 про стягнення з боржника ОСОБА_2 на її користь аліментів на утримання повнолітньої дочки ОСОБА_3 , яка досягла двадцяти трьох років.
Стягувач вважає, що виконавче провадження закінчено передчасно, оскільки вся сума заборгованості боржника ОСОБА_2 по аліментам не стягнута, а саме: вона недоотримала аліменти на загальну суму 25000 грн.
Так, в січні 2023 року військовою частиною НОМЕР_1 нарахована заробітна плата боржнику ОСОБА_2 в сумі 116177,56 грн., з яких утримано податки та обов`язкові платежі на суму 692,66 грн. Розрахунковий розмір заробітку для стягнення аліментів становить 115484,90 грн. (із розрахунку: 116177,56 грн. - 692,66 грн.). Відтак, розмір аліментів повинен становити 28871,23 грн. (із розрахунку: 1/4 від 115484,90 грн.). Проте, із заробітку боржника були стягнуті аліменти лише в сумі 3983,73 грн. Отже, за січень 2023 року стягувач недоотримала аліменти в сумі 24887,50 грн. (із розрахунку: 28871,23 грн. - 3983,73 грн.).
В лютому 2023 року військовою частиною НОМЕР_1 нарахована заробітна плата боржнику ОСОБА_2 в сумі 45076,30 грн., до якої додана сума повернених податків та обов`язкових платежів в розмірі 16,52 грн., всього - 45092,82 грн. Відтак, розмір аліментів повинен становити 11273,21 грн. (із розрахунку: 1/4 від 45092,82 грн.). Проте, із заробітку боржника були стягнуті аліменти лише в сумі 11160,72 грн. Отже, за лютий 2023 року стягувач недоотримала аліменти в сумі 112,50 грн. (із розрахунку: 11273,21 грн. - 11160,72 грн.).
Просить задовольнити скаргу.
В судове засідання представник суб`єкта оскарження Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) не з`явився, про дату, час та місце розгляду скарги повідомлявся належним чином - просить суд розглядати скаргу за відсутності їхнього представника, проти задоволення скарги заперечує. Суд вважає можливим розглянути скаргу за відсутності представника суб`єкта оскарження, на підставі наявних у справі доказів.
В судове засідання боржник ОСОБА_2 не з`явився, про дату, час та місце розгляду скарги повідомлявся належним чином - причин своєї неявки суду не повідомив, заяви про розгляд скарги за його відсутності не подавав. Суд вважає можливим розглянути скаргу за відсутності боржника, на підставі наявних у справі доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступні обставини
та визначив відповідно до них правовідносини.
Згідно ст.129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно ч.1 ст.18 ЦПК України судові рішення, що набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.
Виконання судових рішень у цивільних справах є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду, що передбачено статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка підлягає застосуванню згідно з частиною четвертою статті 10 ЦПК України.
Виконання судового рішення відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 26 червня 2013 року № 5-рп/2013 в справі № 1-7/2013 є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави; невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом.
Згідно ч.1 ст.1 Закону України "Про виконавче провадження" в иконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Одним із засобів юридичного захисту сторін виконавчого провадження при проведенні виконавчих дій є судовий контроль за виконанням судових рішень у цивільних справах, який передбачає, зокрема, можливість здійснення певних процесуальних дій у виконавчому провадженні лише з дозволу суду, а також обов`язок суду розглянути скарги на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця та інших посадових осіб державної виконавчої служби й позови, що виникають з відносин щодо примусового виконання судових рішень.
Під час виконання судових рішень учасники справи мають право оскаржити рішення, дії або бездіяльність органів державної виконавчої служби, їх посадових осіб, виконавців чи приватних виконавців у порядку судового контролю, оскільки виконання судового рішення є завершальною стадією судового розгляду.
Згідно ч.1 ст.447 ЦПК України с торони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.
Згідно ч.1 ст.451 ЦПК України за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу.
Згідно ч.2 ст.451 ЦПК України у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).
Згідно ч.3 ст.451 ЦПК України якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, приватного виконавця і право заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.
Згідно ч.1 ст.18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Згідно ч.1 ст.71 Закону України "Про виконавче провадження" п орядок стягнення аліментів визначається законом. Виконавець стягує з боржника аліменти у розмірі, визначеному виконавчим документом, але не менше мінімального гарантованого розміру, передбаченого Сімейним кодексом України.
Згідно ч.4 ст.71 Закону України "Про виконавче провадження" в иконавець зобов`язаний обчислювати розмір заборгованості із сплати аліментів щомісяця, а також проводити індексацію розміру аліментів відповідно до частини першої цієї статті. Виконавець зобов`язаний повідомити про розрахунок заборгованості стягувачу і боржнику у разі: 1) надходження виконавчого документа на виконання від стягувача; 2) подання заяви стягувачем або боржником; 3) надіслання постанови на підприємство, в установу, організацію, до фізичної особи - підприємця, фізичної особи, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію чи інші доходи; 4) надіслання виконавчого документа за належністю до іншого органу державної виконавчої служби; 5) закінчення виконавчого провадження.
Згідно ч.6ст.71Закону України"Провиконавче провадження"у разі стягнення аліментів як частки заробітку (доходу) боржника на підприємстві, в установі, організації, фізичної особи, фізичної особи - підприємця відрахування здійснюються з фактичного заробітку (доходу) на підставі постанови виконавця. Якщо стягнути аліменти в зазначеному розмірі неможливо, підприємство, установа, організація, фізична особа - підприємець, фізична особа, які проводили відрахування, нараховують боржнику заборгованість із сплати аліментів.
Згідно ч.7 ст.71 Закону України "Про виконавче провадження" п ісля закінчення строку, передбаченого законом для стягнення аліментів, за відсутності заборгованості із сплати аліментів підприємство, установа, організація, фізична особа - підприємець, фізична особа, які проводили відрахування, повертають виконавцю постанову про стягнення аліментів з відміткою про перерахування в повному обсязі стягувачу присуджених йому сум аліментів. Якщо відраховані з боржника суми аліментів не були перераховані стягувачу, виконавець письмово повідомляє стягувачу про розмір заборгованості, що утворилася, та роз`яснює йому права на звернення з позовом до підприємства, установи, організації, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, які виплачують боржнику відповідно заробітну плату, пенсію, стипендію чи інші доходи, якщо така заборгованість утворилася з їхньої вини.
Згідно ч.8 ст.71 Закону України "Про виконавче провадження" с пори щодо розміру заборгованості із сплати аліментів вирішуються судом за заявою заінтересованої особи у порядку, встановленому законом.
Згідно ч.13 ст.71 Закону України "Про виконавче провадження" довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів видається органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем на вимогу стягувача протягом трьох робочих днів у випадках, встановлених законом. Довідка пронаявність заборгованостізі сплатиаліментів дійснапротягом одногомісяця здня їївидачі. Форма довідки встановлюється Міністерством юстиції України.
Окремі питання організації виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб), що відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" підлягають примусовому виконанню, визначаються Інструкцією з організації примусового виконання рішень, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2012 року № 512/5 (надалі - Інструкція).
Згідно пункту 3 розділу Х Інструкції - п ро звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника виконавець виносить постанову, яка надсилається для виконання підприємству, установі, організації, фізичній особі, фізичній особі - підприємцю за місцем отримання боржником відповідних доходів. Копія зазначеної постанови залишається у виконавчому провадженні на контролі.
Згідно пункту 4 розділу Х Інструкції - контроль за правильним і своєчасним відрахуванням із заробітної плати та інших доходів боржника здійснюється виконавцем за власною ініціативою, в тому числі за заявою стягувача шляхом перевірки правильності та своєчасності відрахувань підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами та фізичними особами - підприємцями, з якими боржник перебуває у трудових відносинах, про що складається відповідний акт.
Згідно пункту 8 розділу Х Інструкції - за кожною постановою про стягнення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями, з якими боржник перебуває у трудових відносинах, щомісяця та після закінчення строку відповідних виплат або у разі звільнення працівника подається окремий звіт про здійснені відрахування та виплати за встановленою формою.
Згідно пункту 9 розділу Х Інструкції - звіт про здійснені відрахування та виплати долучається до матеріалів виконавчого провадження.
Згідно пункту 1 розділу ХVI Інструкції - в иконавець розпочинає примусове виконання рішення про стягнення аліментів на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 Закону України "Про виконавче провадження", за заявою стягувача про примусове виконання рішення.
Згідно пункту 2 розділу ХVI Інструкції - виконавець протягом десяти днів з дня відкриття виконавчого провадження здійснює заходи для отримання інформації про доходи боржника та виносить постанову про звернення стягнення на доходи боржника, оформлену відповідно до пункту 3розділу Х цієї Інструкції. Стягнення аліментів здійснюється відповідно до вимог статті 70 Закону України "Про виконавче провадження" та пунктів 3-10 розділу Х цієї Інструкції.
Згідно пункту 4 розділу ХVI Інструкції - виконавець зобов`язаний обчислювати розмір заборгованості зі сплати аліментів щомісяця та у випадках, передбачених частиною четвертою статті 71 Закону України "Про виконавче провадження", повідомляти про розрахунок заборгованості стягувача і боржника. Спори щодо розміру заборгованості зі сплати аліментів вирішуються судом за заявою заінтересованої особи у порядку, встановленому законом.
Згідно пункту 7 розділу ХVI Інструкції - у разі надходження до органу державної виконавчої служби, приватного виконавця заяви стягувача про видачу довідки про наявність заборгованості зі сплати аліментів орган державної виконавчої служби, приватний виконавець протягом трьох робочих днів видають стягувачу довідку про наявність заборгованості зі сплати аліментів, яка скріплюється печаткою органу державної виконавчої служби, приватного виконавця. Для видачі довідки виконавець обчислює розмір заборгованості зі сплати аліментів з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання. Якщо сукупний розмір заборгованості зі сплати аліментів з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання є меншим, ніж сума відповідних платежів за три місяці, орган державної виконавчої служби, приватний виконавець письмово повідомляє стягувача про відмову у видачі довідки та надає йому розрахунок заборгованості.
Згідно пункту 9 розділу ХVI Інструкції - виконавець закінчує виконавче провадження про стягнення аліментів після закінчення передбаченого законом строку їх стягнення за умови, що суму аліментів стягнено в повному обсязі. Заборгованість за аліментами стягується незалежно від досягнення дитиною повноліття.
Згідно пункту10розділу ХVIІнструкції -у разі наявності заборгованості, яка виникла на момент закінчення встановленого строку для стягнення аліментів, її стягнення проводиться у загальному порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження".
04 березня 2019 року рішенням Дунаєвецького районного суду Хмельницької області, ухваленим в цивільній справі № 674/55/19, з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 щомісячно стягуються аліменти на утримання повнолітньої дочки ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в розмірі 1/4 заробітку (доходу) платника аліментів, починаючи з 16 січня 2019 року на весь час навчання дочки, але не довше досягнення нею двадцяти трьох років.
09 квітня 2019 року на виконання судового рішення Дунаєвецький районний суд Хмельницької області видав виконавчий лист № 674/55/19, який стягувач (заявник) ОСОБА_1 пред`явила до Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) для примусового виконання.
18 квітня 2019 року державним виконавцем Ярмолинецького РВДВС Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області Андріяшем В.В. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 58933962 з виконання виконавчого листа № 674/55/19 від 09 квітня 2019 року про стягнення з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 аліментів на утримання повнолітньої дочки ОСОБА_3 в розмірі 1/4 заробітку (доходу) платника аліментів.
Оскільки боржник ОСОБА_2 був працевлаштований (ВП Хмельницької дистанції сигналізації та зв`язку РФ "Південно-Західна залізниця" АТ "Укрзалізниця"), тому державним виконавцем винесені постанови про звернення стягнення на заробітну плату та інші доходи боржника, які були направлені за місцем роботи боржника.
В 2022 році боржник ОСОБА_2 був мобілізований та направлений для проходження військової служби до військової частини НОМЕР_1 в АДРЕСА_1 . 10 травня 2022 року державним виконавцем винесено постанову про звернення стягнення на заробітну плату та інші доходи боржника, яку було направлено для виконання до військової частини НОМЕР_1 .
15 лютого 2023 року державним виконавцем було складено та направлено стягувачу розрахунок заборгованості боржника ОСОБА_2 зі сплати аліментів на користь стягувача ОСОБА_1 за період з 16 січня 2019 року по 31 грудня 2022 року.
Станом на 31 грудня 2022 року заборгованість ОСОБА_2 у виконавчому провадженні № 58933962 становила: заборгованість за аліментами - 308,34 грн., штраф - 9833,90грн.
В судовому засіданні встановлено, що в 2023 році вказана заборгованість була стягнута із заробітної плати боржника та перерахована стягувачу. Жодних претензій щодо стягнення аліментів за період з 16 січня 2019 року по 31 грудня 2022 року стягувач ОСОБА_1 не має.
11 квітня 2023 року стягувач ОСОБА_1 звернулась до Ярмолинецького відділу ДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) із письмовою заявою, якою просила надати довідку про наявність заборгованості боржника ОСОБА_2 зі сплати аліментів за період з 01 січня 2023 року по 28 лютого 2023 року.
20 квітня 2023 року Ярмолинецький відділ ДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) повідомив стягувача ОСОБА_1 про неможливість надання довідки щодо наявності заборгованості зі сплати аліментів, оскільки звіт військової частини НОМЕР_1 від 05 квітня 2023 року про здійснення відрахувань та виплат аліментів із заробітку ОСОБА_2 є незрозумілим.
20 квітня 2023 року заступником начальника відділу Ярмолинецького відділу ДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) Загурою О.М. направлено вимогу військовій частині НОМЕР_1 про надання звіту щодо нарахованої заробітної плати, здійснення відрахувань та перерахувань аліментів відносно боржника ОСОБА_2 за період з 03 червня 2021 року по день надання звіту.
03 травня 2023 року військова частина НОМЕР_1 направила до Ярмолинецького відділу ДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) звіт (вихідний номер 1736) про здійснення відрахувань та виплат щодо ОСОБА_2 за період з червня 2022 року по квітень 2023 року.
15 лютого 2024 року ВП Хмельницької дистанції сигналізації та зв`язку РФ "Південно-Західна залізниця" АТ "Укрзалізниця" направив до Ярмолинецького відділу ДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) лист, яким повідомив, що по виконавчому провадженню № 58933962 стягнення аліментів з ОСОБА_2 завершено по 05 січня 2024 року, у зв`язку з досягненням дитиною двадцяти трьох років.
19 лютого 2024 року військова частина НОМЕР_1 направила до Ярмолинецького відділу ДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) звіт (вихідний номер 599) про здійснені відрахування та виплати, з якого вбачається, що стягнення аліментів з ОСОБА_2 за виконавчим провадженням № 58933962 виконано в повному обсязі, заборгованість відсутня.
29 лютого 2024 року заступником начальника відділу Ярмолинецького відділу ДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) Загурою О.М. винесено постанову про закінчення виконавчого провадження № 58933962 на підставі п.9 ч.1 ст.39 Закону України "Про виконавче провадження", у зв`язку з досягненням дитиною двадцяти трьох років та відсутністю заборгованості.
Стягувач (заявник) ОСОБА_1 не погоджується з рішенням державного виконавця про закінчення виконавчого провадження № 58933962, оскільки вважає, що із заробітку боржника ОСОБА_2 за січень - лютий 2023 року аліменти були стягнені не в повній сумі (що підтверджується звітом військової частини НОМЕР_1 від 03 травня 2023 року № 1736 про здійснені відрахування та виплати щодо ОСОБА_2 ), внаслідок чого наявна заборгованість за аліментами.
Суд приходить до висновку, що державний виконавець, приймаючи рішення про закінчення виконавчого провадження № 58933962, порушив вимоги ст.ст.18, 71 Закону України "Про виконавче провадження" та пункту 4 розділу Х, пункту 4 розділу ХVI Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2012 року № 512/5, оскільки не здійснив контроль за правильним та своєчасним відрахуванням військовою частиною НОМЕР_1 аліментів із заробітку боржника ОСОБА_2 .
Разом з тим, із звіту військової частини НОМЕР_1 від 03 травня 2023 року № 1736 про здійснені відрахування та виплати щодо ОСОБА_2 та з довідки військової частини НОМЕР_1 від 16 квітня 2024 року № 493 про місячне грошове забезпечення, виплачене ОСОБА_2 з 01 червня 2022 року по 01 лютого 2024 року, вбачається, що для обрахування розміру аліментів взято лише посадовий оклад боржника, його надбавку за вислугу років, надбавку за особливості проходження служби, премію та індексацію.
При цьому, боржнику ОСОБА_2 щомісячно нараховувалась додаткова винагорода відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168, з якої не вираховувались аліменти.
Крім того, суд звертає увагу, що відомості, зазначені у звіті військової частини НОМЕР_1 від 03 травня 2023 року № 1736 про здійснені відрахування та виплати щодо ОСОБА_2 , різняться від відомостей, зазначених у довідці військової частини НОМЕР_1 від 16 квітня 2024 року № 493 про місячне грошове забезпечення, виплачене ОСОБА_2 з 01 червня 2022 року по 01 лютого 2024 року.
Згідно п.1 Переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року № 146 (надалі - Перелік від 26 лютого 1993 року № 146), утримання аліментів з працівників провадиться з усіх видів заробітку і додаткової винагороди як за основною роботою, так і за роботою за сумісництвом.
Згідно п.8 Переліку від 26 лютого 1993 року № 146 - з військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Держспецзв`язку, Держприкордонслужби, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів внутрішніх справ, Національного антикорупційного бюро, Державного бюро розслідувань, БЕБ, служби цивільного захисту та Державної кримінально-виконавчої служби, співробітників Служби судової охорони утримання аліментів провадиться з усіх видів грошового забезпечення, інших виплат, установлених законодавством, зокрема додаткової винагороди, яка виплачується на період воєнного стану, крім грошового забезпечення, що не має постійного характеру, та інших випадків, передбачених законом.
Указом Президента України "Про введення воєнного стану" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України з 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан строком на 30 діб. У подальшому строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався та триває до цього часу.
Механізм та умови виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту України та деяким іншим особам визначено Порядком виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженим наказом Міністерства оборони України від 07 червня 2018 року № 260 (надалі - Порядок від 07 червня 2018 року № 260).
Згідно пункту 1 розділу І Порядку від 07 червня 2018 року № 260 - грошове забезпечення згідно з цим Порядком виплачується: військовослужбовцям, які проходять військову службу в апаратах Міністерства оборони України та Головнокомандувача Збройних Сил України, Генеральному штабі Збройних Сил України, органах військового управління, з`єднаннях, військових частинах, вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, установах та організаціях Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, військовій частині НОМЕР_2 (далі - військові частини).
Згідно пункту 2 розділу І Порядку від 07 червня 2018 року № 260 - грошове забезпечення включає: щомісячні основні види грошового забезпечення; щомісячні додаткові види грошового забезпечення; одноразові додаткові види грошового забезпечення. До щомісячних основних видів грошового забезпечення належать: посадовий оклад; оклад за військовим званням; надбавка за вислугу років. До щомісячнихдодаткових видівгрошового забезпеченняналежать: підвищення посадового окладу; надбавки; доплати; винагорода військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту; винагорода за особливості проходження служби (навчання) під час воєнного стану (особливого періоду); премія. До одноразовихдодаткових видівгрошового забезпеченняналежать: винагороди (крім винагороди військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту, винагороди за особливості проходження служби (навчання) під час воєнного стану (особливого періоду)), а також додаткова винагорода та одноразова винагорода на період дії воєнного стану; допомоги.
Згідно пункту 8 розділу І Порядку від 07 червня 2018 року № 260 - грошове забезпечення виплачується в межах асигнувань, передбачених у кошторисі військової частини на грошове забезпечення військовослужбовців. Грошове забезпечення виплачується: щомісячні основні та додаткові види - в поточному місяці за минулий; одноразові додаткові види - в місяці видання наказу про виплату або в наступному після місяця, в якому наказом оголошено про виплату (з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України).
Згідно пункту 2 розділу XXXIV Порядку від 07 червня 2018 року № 260 - на період дії воєнного стану військовослужбовцям додаткова винагорода згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" виплачується в таких розмірах: 100 000 гривень - тим, які беруть безпосередню участь у бойових діях або здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах їх здійснення, на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби та курсантам), та виконують бойові (спеціальні) завдання.
Згідно п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" (в редакції, яка була чинною на час стягнення аліментів із заробітку боржника ОСОБА_2 ) на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оброни, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць, а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.
Таким чином,жодним нормативно-правовимактом невизначено,що додатковавинагорода,передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168, є грошовим забезпеченням, що не має постійного характеру.
Відтак, додаткова винагорода на період дії воєнного стану включена до видів грошового забезпечення, з яких може проводитися утримання аліментів.
Крім того, згідно п.13 Переліку від 26 лютого 1993 року № 146 - утримання аліментів провадиться з суми заробітку (доходу), що належить особі, яка сплачує аліменти, після утримання з цього заробітку (доходу) податків.
Вживання терміну "дохід" у дужках після поняття "заробіток" може розумітися як визнання цих понять синонімами в контексті приписів цього Переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб. Отже, Перелік видів доходів, які враховуються при визначені розміру аліментів, не є вичерпним.
Зазначений правовий висновок висловлено Об`єднаною палатою Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду в постанові від 05 вересня 2019 року (справа № 760/4569/18-ц).
Додаткові виплати, які нараховувались та виплачувались боржнику по аліментам відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168, не єодноразовим нерегулярним видом грошового забезпечення, мали постійний характер та відносились до видів доходів, які враховуються при визначення розміру аліментів на одного з подружжя, дітей батьків, інших осіб.
Такий висновок викладено в постановах Верховного Суду від 07 лютого 2024 року (справа № 331/4185/19) та від 28 лютого 2024 року (справа № 209/3260/13-ц).
Таким чином суд приходить до висновку, що обставини, на які посилається стягувач (заявник) ОСОБА_1 , підтверджують доводи скарги щодо неправильного стягнення аліментів з боржника ОСОБА_2 , що є підставою для задоволення скарги.
На підставі викладеного суд вважає можливим задовольнити скаргу, а саме: 1) визнати неправомірними дії заступника начальника відділу Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) Загури О.М. щодо винесення постанови від 29 лютого 2024 року про закінчення виконавчого провадження № 58933962; 2) скасувати постанову від 29 лютого 2024 року, винесену заступником начальника відділу Ярмолинецького ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) Загурою О.М., про закінчення виконавчого провадження № 58933962; 3) зобов`язати Ярмолинецький ВДВС у Хмельницькому районі Хмельницької області ЦМУ МЮ (м.Київ) здійснити перерахунок заборгованості зі сплати аліментів у виконавчому провадженні № 58933962 про стягнення аліментів з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 на утримання повнолітньої дочки ОСОБА_3 на підставі виконавчого листа № 674/55/19 від 09 квітня 2019 року, виданого Дунаєвецьким районним судом Хмельницької області.
Керуючись ст.ст.258 - 260, 263, 268, 447 - 451 ЦПК України, Законом України "Про виконавче провадження" від 02 червня 2016 року № 1404-VIII, Переліком видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року № 146, Інструкцією з організації примусового виконання рішень, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 02 квітня 2012 року № 512/5, Порядком виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженим наказом Міністерства оборони України від 07 червня 2018 року № 260, суд
п о с т а н о в и в :
Скаргу ОСОБА_1 на постанову Ярмолинецького відділу державної виконавчої служби у Хмельницькому районі Хмельницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) про закінчення виконавчого провадження - задовольнити.
Дії заступника начальника відділу Ярмолинецького відділу державної виконавчої служби у Хмельницькому районі Хмельницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Загури Ольги Михайлівни щодо винесення постанови від 29 лютого 2024 року про закінчення виконавчого провадження № 58933962 - визнати неправомірними.
Постанову від 29 лютого 2024 року, винесену заступником начальника відділу Ярмолинецького відділу державної виконавчої служби у Хмельницькому районі Хмельницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Загурою Ольгою Михайлівною, про закінчення виконавчого провадження № 58933962 - скасувати.
Зобов`язати Ярмолинецький відділ державної виконавчої служби у Хмельницькому районі Хмельницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) здійснити перерахунок заборгованості зі сплати аліментів у виконавчому провадженні № 58933962 про стягнення аліментів з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_1 на утримання повнолітньої дочки ОСОБА_3 на підставі виконавчого листа № 674/55/19 від 09 квітня 2019 року, виданого Дунаєвецьким районним судом Хмельницької області.
Ухвала суду може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Учасник справи, якому повну ухвалу суду не було вручено у день її проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст ухвали складено 26 вересня 2024 року.
Суддя Посунько Г.А.
Суд | Дунаєвецький районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2024 |
Оприлюднено | 30.09.2024 |
Номер документу | 121899760 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Дунаєвецький районний суд Хмельницької області
Посунько Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні