Рішення
від 24.09.2024 по справі 260/4263/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

24 вересня 2024 року м. Ужгород№ 260/4263/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Плеханова З.Б.

при секретарі: Ковач Н.М.

за участю: позивача: Комунальне підприємство "Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради - представник Попович В.Ю.

відповідача 1: Головний сервісний центр МВС - представник Марко І.Г.

Регіональний сервісний центр ГСЦ МВСу Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській областях - представник Гецко В.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Комунального шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради (вул. Проектна, буд. 4А,м. Ужгород, Ужгородський р-н, Закарпатська обл.,88006) до Головного сервісного центру МВС, Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській областях про зобов`язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

01 липня 2024 року Комунальне підприємство "Комунальне шляхово-есплуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головний сервісний центр МВС , яким просить :

1. Зобов`язати Територіальний сервісний центр МВС 2141 (88006, м. Ужгород, вул. О. Кошового, 4) в особі Регіонального сервісного центру Головного Сервісного Центру Міністерства внутрішніх справ України у Львівській, Івано-Франківській га Закарпатській областях (філія ГСЦ МВС), Код ЄДРПОУ :45307457 в особі Головного СЕРВІСНОГО ЦЕНТРУ МВС, код ЄДРПОУ: 40109173, провести дії по реєстрації з видання свідоцтв про реєстрацію наступних транспортних засобів:

- ВАКУУМНОЇ ГІІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИН И ВІН ІМ «ДЖОНСТОН» VT -650 на шасі автомобіля МАЗ -5551, серійний номер кузова 35017,двигун № 60206942, шасі № НОМЕР_1 ;

- ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» CN200, серійний номер EQ 61569 за Комунальним підприємством « Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради, Код ЄДІТІОУ 03328362, м. Ужгород , вул. Проектна,4-а.

2.Стягнути судовий збір на користь позивача.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Позивач звернувся з листом-заявою від 14.05.2024 р. за вих. № 121 до Територіального сервісного центру МВС 2141,88006, м. Ужгород, вул. О. Кошового, 4 на предмет реєстрації двох одиниць техніки, а саме: ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» VT -650 на шасі автомобіля МАЗ -5551, серійний номер кузова НОМЕР_2 ,двигун № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_1 ; ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» CN200, серійний номер EQ 61569, що підтверджує офіційний штемпель реєстрації з найменуванням відповідача у отриманні заяви з доданими документами від 15.05.2024 р.

Позивачем надано до заяви від 14.05.2024 р. за вих. № 121 про реєстрацію одиниць техніки всі необхідні документи. Зазначає , що позивач придбав вищезазначену техніку на підставі акту передання-приймання техніки від 20.02.2007 р. та від 19.03.2007 p., видаткової - накладної від 20.02.2007 р. та від 21.03.2007 р. , сертифікату від 15.06.2004 p. Виходячи з вище викладеного, зазначає, що позивач є власником та добросовісним набувачем майна у відповідності до вимог ЦК України.

Крім того , зазначено, що Позивач не провів дії по реєстрації одиниць техніки в період визначений вимогами п.7 постанови від 7 вересня 1998 р.№ 1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 р. № 1371) «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів», оскільки згідно вище вказаних документів про придбання техніки на той час уповноваженими особами та відповідальними за реєстрацію були: директор, який згідно розпорядження міського голови від 31.08.2006 р. № 30 та від 04.09.2006 р. №135-а (наказ по підприємству) та перебував на посаді по 2022 p.; головний механік, призначено та звільнено з 09.11.2015 р. за № 205-к, та від 04.01.2016 р. № 01 та перебував на посаді до 2023 p., згідно наказу від 12.07.2023 р. № 347-к .

Таким чином, техніка необхідна для цільового використання по благоустрою міста, а іншого способу не має, як подати позовні вимоги до суду для зобов`язання в судовому порядку ТСЦ МВС провести дії по реєстрації за транспорту за позивачем.

Таким чином, відповідач зобов`язаний був розглянути заяву з доданим пакетом документів від 14.05.2024 р.№121 та повідомити у строк до 27.05.2024 р. (включно), протягом 20-ти денного терміну, чим саме порушено та не вчинено відповідачем .

Виходячи з викладеного, зазначає, що позивач вжив всіх заходів по реєстрації двох одиниць техніки, однак відповіді по вказаній заяві не надано.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 03 липня 2024 року відкрито загальне позовне провадження у даній адміністративній справі та зобов`язано Територіальний сервісний центр 2141 Міністерства внутрішніх справ України надати суду в термін 7 днів з дня отримання даної ухвали: належним чином завірену заяву позивача від 14.05.2024 року зареєстровану 15.05.2024 р. щодо проведення реєстрації колісних транспортних засобів з видачею свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків з усіма додатками та прийняте за даною заявою рішення або проведені дії.

08 липня 2024 року від Регіонального сервісного центру Головного Сервісного Центру Міністерства внутрішніх справ України у Львівській, Івано-Франківській га Закарпатській областях надійшов Відзив з додатками, відповідно до якого зазначено, що документи, які подані Позивачем для реєстрації транспортних засобів (вакуумної підмітально-притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» VТ-650 на шасі автомобіля МАЗ - 5551, сервісний номер кузова НОМЕР_2 , номер двигуна № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_1 ; вакуумної підмітально-притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» СN 200, серійний номер ЕQ 61569) не засвідчують, що Позивач є їх власником.

Акти приймання передачі, які подані для реєстрації транспортних засобів не є документами про набуття права власності Позивача.

Таким чином Позивачем не надано доказів щодо правомірності придбання транспортних засобів та відповідно набуття ним права власності на зазначені в позовній заяві транспортні засоби.

Звертає увагу суду на те, що відповідно до даних Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС зазначені транспортні засоби не знаходилися на обліку у і походження їх на території України невідоме.

На підставі наведеного просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

17 липня 2024 року від Головного Сервісного центру МВС надійшов Відзив з додатками, відповідно до якого зазначено, що експлуатація транспортних засобів, що не зареєстровані (не перереєстровані) в уповноважених органах МВС та без номерних знаків, що відповідають вимогам, установленим МВС, а також ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або знищені чи підроблені, забороняється.

Особливо звертає увагу суду на те, що транспортні засоби (вакуумної підмітально-притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» VТ-650 на шасі автомобіля МАЗ - 5551, сервісний номер кузова НОМЕР_2 , номер двигуна № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_1 ; вакуумної підмітально-притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» СN 200, серійний номер ЕQ 61569), на які вказує Позивач починаючи з 2007 року і на теперішній момент не зареєстровані в єдиному державному реєстрі МВС.

Зазначено, що документи, які подані Позивачем для реєстрації транспортних засобів (вакуумної підмітально-притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» VТ-650 на шасі автомобіля МАЗ - 5551, сервісний номер кузова НОМЕР_2 , номер двигуна № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_1 ; вакуумної підмітально - притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» СN 200, серійний номер ЕQ 61569) не передбачені вимогами абзацу 5 пункту 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 року № 1371), (далі - Порядок)., та не підтверджують, що Позивач є їх власником.

Акти приймання передачі, які подані Позивачем для реєстрації транспортних засобів не є документами про набуття права власності, відповідно до абзацу 5 пункту 8 Порядку. Таким чином Позивачем не надано доказів щодо правомірності придбання транспортних засобів та відповідно набуття ним права власності на зазначені в позовній заяві транспортні засоби, що являється порушення пункту 8 Порядку.

22 липня 2024 року на виконання вимог ухвали суду від 03.07.2024 року Територіальним сервісним центром 2141 надано суду витребовувані документи.

09 серпня 2024 року від Комунального підприємства "Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради надійшли письмові пояснення, відповідно до яких зазначено, що питання про достовірність документів на одиниці авто техніки і позиція відповідача з даного приводу - оціночне судження, необґрунтоване, недоведене, непідтверджене припущення

Щодо позиції відповідача, що надані документи не засвідчують, що позивач є власником одиниць техніки, то повідомлено , що саме сервісні центри МВС і проводять процедуру оформлення права власності з дня реєстрації у відповідних реєстрах МВС з виданням відповідного документа встановленого взірця і такого висновку дійшов у у постанові Верховний Суд України у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду від 30 жовтня 2019 року по справі № 683/2694/16-ц.У свідоцтві про реєстрацію транспортних засобів чи визначено власника, а відтак це документ, що підтверджує право власності. Позивач ставить питання про проведення реєстрації техніки і видання відповідного документа, що є обов`язком відповідача. Виходячи з вище викладеного, доводи викладені у позиціях відповідача є непідтвердженими, недоведеними, суб`єктивними, оціночним судженням та аргументовані на актах без реєстрації в органах юстиції, а відтак на думку позивача, у суду наявні всі підстави до їх - відхилення , неприйняття до уваги і задоволення позовних вимог позивача у повному обсязі до відповідача.

Обставини встановлені судом

Згідно інформації з ЄДР юридичних осіб , фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Комунальне підприємство "Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради зареєстроване за адресою Н: 88007, Закарпатська облвасть , Ужгородський район, м. Ужгород, вул. Проектна, буд.4 "а" , код ЄДРПОУ 03328362.

Види діяльності за КВЕД:3 744 :

- 42.11 Будівництво доріг і автострад

- 81.29 Інші види діяльності із прибирання

- 38.11 Збирання безпечних відходів

- 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель

- 43.11 Знесення

- 49.41 Вантажний автомобільний транспорт

- 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту

- 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту

- 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів

- 81.30 Надання ландшафтних послуг

- 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання

- 42.21 Будівництво трубопроводів

- 43.39 Інші роботи із завершення будівництва

- 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.

14 травня 2024 року Комунальне підприємство "Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради звернувся з листом-заявою за вих. № 121 до Територіального сервісного центру МВС 2141,на предмет реєстрації двох одиниць техніки, а саме:

- ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» VT -650 на шасі автомобіля МАЗ -5551, серійний номер кузова НОМЕР_2 ,двигун № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_1 ;

- ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» CN200, серійний номер EQ 61569,

До заяви від 14.05.2024 р. за вих. № 121 про реєстрацію одиниць техніки позивачем подані наступні документи:

- виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань ;

- свідоцтво платника ПДВ;

- паспорта, ідн. директора;

- контракт на керівника

-паспорт, код гол.механіка;

-наказ прийняття/нереведення гол. механіка;

-наказ про призначення уповноваженого по реєстрації;

-акт передання-приймання;

-видаткова-накладна;

-оригінал довідки - довіреності;

-оригінал довідки-ідентифікації ТЗ з фото;

-оригінал довідки балансової вартості;

-Статут підприємства.

Згідно Акту прийому -передачі ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» VT -650 на шасі автомобіля МАЗ -5551 від 20.02.2007 р.:

- Постачальник ТОВ „Лиго Сервис" м. Черкаси передав, а Замовник «Комунальне шляхове-експлуатаційне підприємство» м. Ужгород, прийняв 1 (одну) вакуумну підмітально-прибиральну машину ВППМ Джонстон VT-650 на шасі автомобіля МАЗ-5551 (серійний номер кузова № 35017, двигун № 60206942, шасі № НОМЕР_1 ) в повному комплекті згідно умов Договору № 160207/У-1 ві 16 лютого 2007 року.

Відповідно до Акту прийому-передачі від 19.03.2007, вакуумної підмітально-прибиральної машини Джонстон CN 200 по Договору № 160207/У-1 від 16 лютого 2007 року,

- Постачальник ТОВ "Лиго Сервис" м. Черкаси передав, а Замовник «Комунальне шляхове-експлуатаційне підприємство» м. Ужгород, прийняв 1 (одну) вакуумну підмітально-прибиральну машину Джонстон CN 200 (серійний номер машини EQ 61569) в повному комплекті згідно умов Договору № 160207/У-1 від 16 лютого 2007 року.

Згідно Довідки - ідентифікації від 14.05.2024 року №119, Комунальне підприємство "Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради, підтверджує експлуатацію двох транспортних одиниць: ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» VT -650 на шасі автомобіля МАЗ -5551, серійний номер кузова 35017,двигун № 60206942, шасі № НОМЕР_1 ; ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» CN200, серійний номер EQ 61569.

Листом Про надання інформації від 17.05.2024 року №31/28/2-2141 на №121 від 14, Регіональний сервісний центр ГСЦ МВСу Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській областях ,серед іншого повідомив, що:

Постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388 затверджено «Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 року № 1371), (далі - Порядок).

Пунктом 8 Порядку передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно- розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України «Про дорожній рух»).

Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є документи

оформлені в установленому порядку визначеному пунктом 8 Порядку.

Звертаємо вашу увагу на те, що документи, які подані вашим представником для реєстрації транспортних засобів ( вакуумної підмітально- притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» VT-650 на шасі автомобіля МАЗ- 5551, серійний номер кузова 35017,двигун № 60206942, шасі № НОМЕР_1 вакуумної підмітально-притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» CN 200, серійний номер EQ 61569) не засвідчують, що КП «КШЕП» Ужгородської міської ради, код ЄДРПОУ 0332862, вул. Проектна, 4А, м. Ужгород, Закарпатська область, 88007, є їх власником.

Акти прийому-передачі, які подані для реєстрації транспортних засобів не є документами про набуття права власності вашим підприємством.

Таким чином, вами не надано належних документів, щодо правомірності придбання транспортних засобів та відповідно набуття права власності на вказані у заяві транспортні засоби.

Одночасно повідомляють , що вказані ТЗ взагалі не проходили реєстрації на території України.

З огляду на викладене, територіальним сервісним центром № 2141 регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській області не знайдено підстави передбачені вищезазначеним Порядком для проведення реєстрації: вакуумної підмітально-притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» VT- 650 на шасі автомобіля МАЗ-5551, серійний номер кузова НОМЕР_2 , номер двигуна № 60206942, шасі № НОМЕР_1 ; - вакуумної підмітально-притиральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» CN 200, серійний номер EQ 61569 на комунальне підприємство «Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради, код ЄДРПОУ 0332862.

Мотиви та норми права застосовані судом.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

РСЦ ГСЦ МВС здійснює свою діяльність на підставі «Положення про регіональний сервісний центр ГСЦ МВС у Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській областях (філія ГСЦ МВС)» (надалі - Положення), затвердженого наказом Головного сервісного центру МВС № 114 від 01.09.2023 року та являється відокремленим підрозділом Головного сервісного центру МВС, утвореним на правах філії без статусу юридичної особи.

Відповідно до частини 1, 4, 10 статті 34 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що:

- державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частіш та оглядом транспортного засобу, присвоєнням буквено-числової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформленням і видачею реєстраційних документів та/або їх формуванням в електронному вигляді.

Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.

Транспортні засоби особистого користування, тимчасово ввезені на митну територію України громадянами більш як на 30 діб, підлягають державній реєстрації протягом десяти діб з моменту такого ввезення без зміни реєстраційних документів та національних номерних знаків країни їх реєстрації у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388 затверджено Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 року № 1371), (далі - Порядок).

Пунктами 1, 2 Порядку - встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформлення і видачі реєстраційних документів та/або їх формування в електронній формі.

Цей Порядок є обов`язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов`язки та реалізують права таких власників у межах наданих їм повноважень.

Пунктом 7 Порядку передбачено, що власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. У разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом дев`яноста днів.

Експлуатація транспортних засобів, що не зареєстровані (не перереєстровані) в уповноважених органах МВС та без номерних знаків, що відповідають вимогам, установленим МВС, а також ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або знищені чн підроблені, забороняється.

Пунктом 8 Порядку передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі:

- заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником,

-і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (дня фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність),

а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України «Про дорожній рух»).

Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку:

-договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках;

-укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

-договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений між покупцем та суб`єктом господарювання, який є власником зареєстрованого за ним транспортного засобу і здійснює оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, підписаний уповноваженою особою такого суб`єкта господарювання та скріплений печаткою (у разі наявності);

-укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

-нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб;

-договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб`єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб`єктів уповноваженою особою;

-договір комісії між власником транспортного засобу і суб`єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб`єкт господарювання, які підписані від імені суб`єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб`єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу;

-свідоцтва про право на спадщину, вішані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати;

-рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном;

-рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність:

-копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин:

-довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску;

-акт приймання - передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком б, оформлений в електронній формі засобами Єдиного державного реєстру транспортних засобів підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача;

-документи, що підтверджують придбання транспортного засобу для необхідності використання його під час проведення оперативно- розшукових, контррозвідувальних, розвідувальних заходів та негласних слідчих (розшуковик) дій відповідно до законодавства (крім транспортних засобів, не зареєстрованих у сервісних центрах МВС):

-митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери;

-договір фінансового лізингу або зазначений у такому договорі окремий договір купівлі-продажу (викупу) предмета лізингу, або інший договір, визначений договором фінансового лізингу;

-акт про проведений електронний аукціон або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем.

-рішення про безоплатну передачу конфіскованого майна, винесене комісією, утвореною відповідно до пункту 11 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 р. № 985 (Офіційний вісник України, 2002 p., № 29, ст. 1371);

-акт про придбання майна на аукціоні з продажу майна боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність);

-договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, або акт про реалізацію активів на електронних торгах, виданий Національним агентством з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;

-акт про придбання товару на електронному аукціоні, виданий митним органом у разі продажу транспортних засобів у випадках, передбачених статтею 243 Митного кодексу України;

-договір купівлі-продажу, оформлений в електронній формі засобами електронного кабінету водія або Порталу Дія.

Разом з тим, як встановлено судом, документи, які подані Позивачем для реєстрації транспортних засобів (вакуумної підімітально-прітіральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» VT-650 на шасі автомобіля МАЗ - 5551, сервісний номер кузова НОМЕР_2 , номер двигуна № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_1 ; вакуумної підмітально-притхіральної машини ВППМ «ДЖОНСОН» CN 200, серійний номер EQ 61569) не засвідчують, що Позивач є їх власником та не не входять до вищевказаного переліку.

Акти приймання передачі, які подані для реєстрації транспортних засобів не є документами про набуття права власності Позивача. Таким чином Позивачем не надано доказів щодо правомірності придбання транспортних засобів та відповідно набуття ним права власності на зазначені вище транспортні засоби.

Крім того, Позивачем не надано жодного документу про вчинення правочину, щодо переходу права власності, на вказані транспортні засоби, при цьому у своїй позовній заяві Позивач вказує на те, що дані транспортні засоби перебували у його користуванні з 2007 року , однак ним не вчинено жодних дій для проведення реєстрації цих транспортних засобів.

Відповідно до Закону України «Про дорожній рух» державна реєстрація транспортних засобів передбачає, що реєстраційні дії щодо транспортних засобів здійснюються з метою державного обліку та контролю за використанням автомобілів, а не посвідчення права власності та користування транспортними засобами.

За змістом висновку, якого дійшов Верховний Суд у постанові від 16 грудня 2020 року (справа № 278/3640/18) виходячи з аналізу положень Порядку № 1388, Цивільного кодексу України, видане за результатами проведення реєстраційних дій свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу лише підтверджує проведення реєстраційної процедури та внесення до Єдиного державного реєстру МВС відомостей про транспортний засіб і його власника, проте як самостійний документ право власності у особи не породжує.

Крім того у постанові Верховного Суду 21 січня 2021 року по справі №161/19385/19 судом касаційної інстанції викладено правову позицію, що відповідач у справі, а саме Регіональний сервісний центр МВС області проводить лише державну реєстрацію (перереєстрацію) та зняття з обліку транспортних засобів, а між позивачем та відповідачем не існує будь-яких цивільно-правових відносин, у зв`язку з чим сервісний центр не може бути особою, яка не визнає, порушує або оспорює право позивача на транспортний засіб.

Посилання позивача в обгрунтування своєї позиції на рішення КЦС ВС від 30 жовтня 2019 року у справі № 683/2694/16-ц є помилковим , оскільки предмет позову зовсім інший ніж в даній справі, містить цивільно-правові відносини та не релевантне законодавство. Так, Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду вказав:

- Також правильними є посилання судів на те, що для державної реєстрації транспортних засобів, які перебували в експлуатації і зняті з обліку в підрозділах державтоінспекції, крім документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою підрозділу державтоінспекції про зняття транспортного засобу з обліку.

Крім того, судовому захисту підлягають порушені права чи інтереси особи, а не ті, що ймовірно будуть порушені у майбутньому.

Таким чином, позов передчасним, оскільки здійснення такої реєстрації транспортних засобів можлива відповідно до встановлено Законом України «Про дорожній рух» на підставі пункту 8 Порядку.

За таких умов, позовні вимоги про зобов`язання відповідача провести дії по реєстрації з видання свідоцтв про реєстрацію наступних транспортних засобів: - ВАКУУМНОЇ ГІІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИН И ВІН ІМ «ДЖОНСТОН» VT -650 на шасі автомобіля МАЗ -5551, серійний номер кузова 35017,двигун № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_1 ; ВАКУУМНОЇ ПІДМІТАЛЬНО-ПРИБИРАЛЬНОЇ МАШИНИ ВППМ «ДЖОНСТОН» CN200, серійний номер EQ 61569 за Комунальним підприємством « Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради, Код ЄДІТІОУ 03328362, м. Ужгород , вул. Проектна,4-а не підлягають задоволенню,

Керуючись статтями 14 частиною 1, 242-246 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

1.У задоволенні позову Комунального підприємства "Комунального шляхово-експлуатаційне підприємство" Ужгородської міської ради (вул. Проектна, буд. 4А,м. Ужгород, Ужгородський р-н, Закарпатська обл.,88006) до Головного сервісного центру МВС, Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській областях про зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів до Восьмого апеляційного адмінсуду.

СуддяЗ.Б.Плеханова

Повний текст рішення виготовлено та підписано 30 вересня 2024 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2024
Оприлюднено02.10.2024
Номер документу121967781
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо управління об’єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об’єктів права державної та комунальної власності

Судовий реєстр по справі —260/4263/24

Постанова від 10.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 24.09.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 31.07.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 03.07.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні