УХВАЛА
30 вересня 2024 року
м. Київ
справа №240/7215/24
адміністративне провадження №Пз/990/9/24
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Радишевської О.Р., перевіривши подання Житомирського окружного адміністративного суду про розгляд Верховним Судом як зразкової справи №240/7215/24 за позовом ОСОБА_1 до Коростенського міськрайонного суду Житомирської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області про визнання протиправними дій, скасування наказу в частині та зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
До Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшло подання Житомирського окружного адміністративного суду про розгляд адміністративної справи №240/7215/24 як зразкової.
Провадження у цій справі було відкрито ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2024 року.
У позовній заяві позивачкою заявлені такі вимоги:
- визнати протиправними дії керівника апарату Коростенського міськрайонного суду Житомирської області щодо внесення наказу від 19 січня 2024 року №01/к у частині встановлення ОСОБА_1 на 2024 рік надбавки за вислугу років на державній службі на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу станом на 01 січня 2024 року;
- скасувати наказ керівника апарату Коростенського міськрайонного суду Житомирської області від 19 січня 2024 року №01/к в частині встановлення ОСОБА_1 на 2024 рік надбавки за вислугу років на державній службі в розмірі 30 відсотків посадового окладу;
- зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести ОСОБА_1 , державному службовцю Коростенського міськрайонного суду Житомирської області, нарахування та виплату надбавки за вислугу років з 01 січня 2024 року відповідно до наказу виконуючого обов`язки керівника апарату Коростенського міськрайонного суду Житомирської області від 02 грудня 2019 року №71/к про встановлення надбавки за вислугу років ОСОБА_1 із урахуванням раніше виплачених сум та з утриманням передбачених законом податків і обов`язкових платежів.
На обґрунтування подання Житомирський окружний адміністративний суд зазначає, що спір у справі №240/7215/24 виник у зв`язку із встановленням позивачці надбавки за вислугу років у розмірі 30 відсотків посадового окладу, що визначена з урахуванням вимог пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09 листопада 2023 року № 3460-IX (далі - Закон № 3460-IX), положення якого не відповідають частині першій статті 52 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі - Закон № 889-VIII).
Так, Законом № 889-VIII визначено, що надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків посадового окладу. Водночас пунктом 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 3460-IX визначено, що в 2024 році надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу.
Як зазначено у поданні, зміна нормативно-правового регулювання питання розміру надбавки на вислугу років на державній службі призвела до ситуації правової невизначеності, вирішення якої в умовах воєнного стану потребує формування єдиної правової позиції щодо вирішення юридичної колізії.
Невизначеність з цього питання зумовлює звернення державних службовців у зазначеній категорії справ із заявами про визнання протиправними дій державних органів щодо проведення нарахування та виплати надбавки на вислугу років на державній службі, виходячи з положень пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» та зобов`язання провести нарахування і виплату такої надбавки, виходячи з приписів статті 52 Закону України «Про державну службу».
Крім цієї справи в провадженні Житомирського окружного адміністративного суду перебувають справи №№240/11240/24, 240/6796/24, 240/8223/21, 240/7490/24, 240/6645/24, 240/6114/24, 240/7635/24, 240/6879/24, 240/7286/24, 240/7311/24, 240/7765/24, 240/7986/24, 240/13829/24, 240/7489/24, 240/11297/24, №240/7491/24, №240/7577/24, №240/6918/24 з ознаками типових: відповідачем у них є районні суди та ТУ ДСА в Житомирській області, спір у яких, виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються тими самими нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги.
У розумінні статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) типові адміністративні справи - це адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги.
Згідно з частиною першою статті 290 КАС України, якщо у провадженні одного або декількох адміністративних судів перебувають типові адміністративні справи, кількість яких визначає доцільність ухвалення зразкового рішення, суд, який розглядає одну чи більше таких справ, може звернутися до Верховного Суду з поданням про розгляд однієї з них Верховним Судом як судом першої інстанції.
Відповідно до частини другої статті 290 КАС України для вирішення питання про відкриття провадження у зразковій справі Верховний Суд може витребувати з відповідного суду (судів) матеріали типових справ.
Ураховуючи, що матеріали подання Житомирського окружного адміністративного суду з огляду на відсутність у ньому детального викладу фактичних обставин адміністративних справ №№240/11240/24, 240/6796/24, 240/8223/21, 240/7490/24, 240/6645/24, 240/6114/24, 240/7635/24, 240/6879/24, 240/7286/24, 240/7311/24, 240/7765/24, 240/7986/24, 240/13829/24, 240/7489/24, 240/11297/24, №240/7491/24, №240/7577/24, №240/6918/24 не дозволяють зробити однозначний висновок про їхню типовість, Суд для вирішення питання про відкриття провадження у зразкові справі уважає за необхідне витребувати з Житомирського окружного адміністративного суду вказані справи.
Керуючись статтею 290 КАС України, Суд
УХВАЛИВ:
Витребувати з Житомирського окружного адміністративного суду матеріали адміністративних справ №№240/11240/24, 240/6796/24, 240/8223/21, 240/7490/24, 240/6645/24, 240/6114/24, 240/7635/24, 240/6879/24, 240/7286/24, 240/7311/24, 240/7765/24, 240/7986/24, 240/13829/24, 240/7489/24, 240/11297/24, №240/7491/24, №240/7577/24, №240/6918/24.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та не може бути оскаржена.
Суддя О.Р. Радишевська
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2024 |
Оприлюднено | 01.10.2024 |
Номер документу | 121974390 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Радишевська О.Р.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Окис Тетяна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні