П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/6138/24
Головуючий у 1-й інстанції: Мультян М.Б.
Суддя-доповідач: Сушко О.О.
02 жовтня 2024 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сушка О.О.
суддів: Залімського І. Г. Мацького Є.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Жмеринської міської територіальної виборчої комісії Жмеринського району Вінницької області на ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 10 травня 2024 року у справі за заявою ОСОБА_1 про забезпечення позову до подання позовної заяви,
В С Т А Н О В И В :
В травні 2024 року до Вінницького окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 про забезпечення позову до подання позовної заяви, у якій заявниця просила суд забезпечити майбутній адміністративний позов шляхом:
- зупинення дії рішення Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (політична партія) від 16.04.2024 №06-11-496/3 про відкликання за народною ініціативою депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_1 - до набрання законної сили судовим рішенням за відповідним позовом;
- зупинення дії постанови Жмеринської міської територіальної виборчої комісії Жмеринського району Вінницької області від 19.04.2024 року щодо визнання ОСОБА_2 обраним депутатом Жмеринської міської ради в територіальному виборчому окрузі від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об?єднання «Батьківщина» на місцевих виборах 25.10.2020 року - до набрання законної сили рішенням у справі;
- заборони Жмеринській міській територіальній виборчій комісії Жмеринського району Вінницької області вчиняти будь-які дії, що стосуються відкликання за народною ініціативою депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_1 (в тому числі повідомляти (оголошувати) на пленарному засіданні Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина») - до набрання законної сили судовим рішенням за відповідним позовом.
Відповідно до ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 10 травня 2024 року заяву задоволено.
Зупинено дію рішення Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (політична партія) від 16.04.2024 №06-11-496/3 про відкликання за народною ініціативою депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_1 - до набрання законної сили рішенням у справі.
Зупиннено дію постанови Жмеринської міської територіальної виборчої комісії Жмеринського району Вінницької області від 19.04.2024 року щодо визнання ОСОБА_2 обраним депутатом Жмеринської міської ради в територіальному виборчому окрузі від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об?єднання «Батьківщина» на місцевих виборах 25.10.2020 року - до набрання законної сили рішенням у справі.
Заборонено Жмеринській міській територіальній виборчій комісії Жмеринського району Вінницької області вчиняти будь-які дії, що стосуються відкликання за народною ініціативою депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_1 , в тому числі оголошувати на пленарному засіданні Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області постанови про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_2 .
Не погоджуючись з ухвалою суду першої інстанції, Жмеринська міська територіальна виборчої комісія Жмеринського району Вінницької області подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказану ухвалу та відмовити в задоволенні заяви про забезпечення позову.
Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що ОСОБА_1 на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року була обрана депутатом Жмеринської міської ради VIII скликання від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина».
02.02.2024 на конференції Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» прийнято рішення внести пропозицію щодо відкликання депутата Жмеринської міської ради VIII скликання ОСОБА_1 за народною ініціативою.
В подальшому, рішенням Політичної Ради Політичної партії Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» від 16.04.2024 №06-11-496/3 вирішено відкликати депутата Жмеринської міської ради ОСОБА_1 , за народною ініціативою.
19.04.2024 на засіданні Жмеринської міської територіальної виборчої комісії ухвалено постанову, якою визнано ОСОБА_2 , як наступну за черговістю кандидата в депутати від місцевої організації політичної партії «Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина», обраною депутатом Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області.
Заявник з вказаними рішенням політичної ради «Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» від 16.04.2024 № 06-1-496/3 щодо її відкликання як депутата за народною ініціативою та з постановою Жмеринської міської ТВК від 19.04.2024 щодо визнання обраною як наступну за черговістю кандидата в депутати від цієї політичної партії не погоджується, вважає їх безпідставними і такими, що прийняті з надуманих причин, а тому наразі вчиняє дії щодо підготовки та подання до суду адміністративного позову про їх скасування.
Вважає, що невжиття заходів забезпечення позову до подання позовної заяви унеможливить ефективний захист та поновлення її порушених прав та інтересів, за захистом яких вона має намір звернутися до суду, оскільки чинне законодавство України не передбачає відновлення за особою статусу депутата у випадку, якщо рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата буде визнано протиправним і скасовано судом, як і не передбачає підстав для подальшої втрати статусу іншим депутатом, наступним за черговістю кандидатом у депутати від місцевої організації політичної партії, який буде визнаний обраним депутатом, а тому звернулась до суду із заявою про забезпечення позову до подання позовної заяви.
Задовольняючи вказану заяву, суд першої інстанції виходив з наявності підстав для вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (політична партія) від 16.04.2024 №06-11-496/3 про відкликання за народною ініціативою депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_1 - до набрання законної сили судовим рішенням у справі та зупинення дії постанови Жмеринської міської територіальної виборчої комісії Жмеринського району Вінницької області від 19.04.2024 року щодо визнання ОСОБА_2 обраним депутатом Жмеринської міської ради в територіальному виборчому окрузі від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» на місцевих виборах 25.10.2020 року - до набрання законної сили судовим рішенням у справі.
Крім того, суд першої інстанції вказав, що саме набрання повноважень наступним за черговістю депутатом ради унеможливить поновлення законних прав протиправно відкликаного депутата, у випадку задоволення позовних вимог заявника, з якими вона має намір звернутися до суду.
Тому судом була зупинена дія постанови Жмеринської міської ТВК Жмеринського району Вінницької області від 19.04.2024 року, якою визнано ОСОБА_2 , як наступну за черговістю кандидата в депутати від місцевої організації політичної партії «Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина», обраною депутатом Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області.
Також, посилаючись на правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 21.12.2023 у справі №120/11267/23 суд першої інстанції заборонив Жмеринській міській ТВК Жмеринського району Вінницької області вчиняти будь-які дії, що стосуються відкликання за народною ініціативою депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області, обраного на місцевих виборах 25.10.2020 шляхом висування від Вінницької обласної організації ВО «Батьківщина» ОСОБА_1 (в тому числі повідомляти (оголошувати) на пленарному засіданні Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина»).
Колегія суддів не погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.
Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст.150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо :
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з положеннями частини першої статті 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється в безспірному порядку.
Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (частина 2 статті 151 КАС України).
В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання (частина 6 статті 154 КАС України).
Тобто, метою забезпечення позову є вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій із боку відповідача з тим, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі задля попередження потенційних труднощів у подальшому виконанні такого рішення.
При цьому заходи забезпечення мають вживатись лише в межах позовних вимог, бути співмірними з ними, а необхідність їх застосування повинна обґрунтовуватись поважними підставами й підтверджуватись належними доказами.
Разом із цим, співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.
Таким чином, суд, розглядаючи заяву про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, з огляду на докази, надані заявником для підтвердження своїх вимог, має пересвідчитись, зокрема, у тому, що існує дійсна і реальна загроза невиконання рішення суду чи суттєва перешкода у такому виконанні, а також у очевидності ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.
Розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.
При цьому, вирішуючи питання про вжиття заходів забезпечення позову, суд в ухвалі про забезпечення позову повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача. Також суд має вказати, в чому будуть полягати дії, направлені на відновлення прав позивача, оцінити складність вчинення цих дій, встановити, що витрати, пов`язані з відновленням прав, будуть значними.
Так само суд повинен вказати підстави, з яких він дійшов висновку про існування очевидних ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, цим рішенням, дією або бездіяльністю до ухвалення рішення у справі.
Натомість, колегія суддів установила, що ухвала суду першої інстанції у цій справі наведеним вище вимогам не відповідає. Висновок суду першої інстанції про існування визначених у статті 150 КАС України обставин для вжиття заходів забезпечення позову є помилковим з огляду на наступне.
Відповідно до п.19 ч.1 ст.4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Тобто, за загальним визначенням дія індивідуального акту, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи, вичерпується його виконанням.
Рішення Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (політична партія) від 16.04.2024 №06-11-496/3 про відкликання за народною ініціативою депутата ОСОБА_1 та постанова Жмеринської міської ТВК Жмеринського району Вінницької області від 19.04.2024 року щодо визнання ОСОБА_2 обраним депутатом Жмеринської міської ради в територіальному виборчому окрузі від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» на місцевих виборах 25.10.2020 року є саме актами індивідуальної дії.
Відповідно до ч.7 ст.41 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад» вищий керівний орган політичної партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою чи протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції.
Частиною 9 ст.41 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад» передбачено, що на підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі.
Отже, з моменту прийняття відповідною ТВК постанови про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії рішення політичної партії вичерпує свою дію.
19.04.2024 Жмеринською міською ТВК на підставі рішення Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (політична партія) від 16.04.2024 №06-11-496/3 про відкликання за народною ініціативою депутата ОСОБА_1 було прийнято постанову №5 «Про визнання обраним депутатом Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області наступного за черговістю кандидата у депутати».
Таким чином, рішення Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (політична партія) від 16.04.2024 №06-11-496/3 вичерпало свою дію фактом прийняття вказаної вище постанови.
Відтак, дію рішення зупинити неможливо, оскільки таке вичерпало свою дію на момент розгляду судом заяви про забезпечення позову.
Стосовно зупинення дії постанови №5 від 19.04.2024 «Про визнання обраним депутатом Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області наступного за черговістю кандидата у депутати», слід зазначити наступне.
За змістом ч.1, 2 ст.284 Виборчого кодексу України у разі дострокового припинення повноважень депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, міської, сільської, селищної виборчої комісії депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від цієї організації партії у порядку, передбаченому частиною п`ятою статті 283 цього Кодексу.
Реєстрація особи, зазначеної у частині першій цієї статті, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) здійснюється відповідною територіальною виборчою комісією у порядку, передбаченому статтею 283 цього Кодексу.
Частиною 3 ст.383 Виборчого кодексу України передбачено, що у п`ятиденний строк з дня отримання документів, визначених частиною першою цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови.
Положеннями ч. 6 ст.383 Виборчого кодексу України вказує на те, що рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови оголошуються на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, районної у місті, міської, обласної ради, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та є підставою для набуття повноважень, складення присяги депутата, сільського, селищного, міського голови.
Тобто, виборче законодавство передбачає порядок дій, що стосується набуття новообраним депутатом повноважень, а саме:
- прийняття відповідною ТВК рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії;
- прийняття рішення про реєстрацію депутата відповідної ради;
- оголошення рішення про реєстрацію депутатом на пленарному засіданні відповідної ради.
Оскільки всі рішення відповідної ТВК є актами індивідуальної дії, відтак вони вичерпують свою дію фактом виконання.
23.04.2024 відбулася 45 сесія 8 скликання Жмеринської міської ради, відповідно до витягу із протоколу №46 слово було надано голові Жмеринської міської ТВК Грінчук О.О., яка оголосила постанову №5 від 19.04.2024 «Про визнання обраним депутатом Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області наступного за черговістю кандидата у депутати».
Крім того, на виконання вимог ст.283 Виборчого кодексу України та на підставі постанови №5 від 19.04.2024 Жмеринською міською ТВК 02.05.2024 було прийнято постанову №7 «Про реєстрацію депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області», якою ОСОБА_2 було зареєстровано депутатом Жмеринської міської ради.
Отже, постанова №5 від 19.04.2024 також вичерпала свою дію фактом її оголошення на пленарному засіданні Жмеринської міської ради та фактом прийняття на її основі постанови №7 від 02.05.2024 «Про реєстрацію депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області».
Таким чином, суд першої інстанції не в змозі зупинити дію рішення, яке вичерпало свою дію на момент розгляду судом заяви про забезпечення позову.
Усі зазначені вище рішення політичної партії та Жмеринської міської ТВК на момент їх реалізації були чинними, їх дія не була зупинена та вони не були скасовані, тобто такі рішення створювали відповідні юридичні наслідки.
Стосовно заборони Жмеринській міській територіальній виборчій комісії Жмеринського району Вінницької області вчиняти будь-які дії, що стосуються відкликання за народною ініціативою депутата Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області, обраного на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_1 , в тому числі оголошувати на пленарному засіданні Жмеринської міської ради Жмеринського району Вінницької області постанови про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_2 , слід зазначити наступне.
Постанова №5 від 19.04.2024 про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Вінницької обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» ОСОБА_2 була оголошена головою комісії на пленарному засіданні Жмеринської
міської ради, що відбулося 23.04.2024, тому заборона судом оголошувати дану постанову немає підстав, оскільки постанова було оголошена до постановлення рішення суду.
Стосовно заборони вчиняти будь-які дії, що стосуються відкликання за народною ініціативою депутата ОСОБА_1 , то процедура відкликання депутата місцевої ради регламентована розділом 5 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад».
Розпочинається така процедура з внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, а закінчується така процедура рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата за народною ініціативою.
Відповідне рішення відносно ОСОБА_1 було прийнято ВО «БАТЬКІВЩИНА» 16.04.2024 року.
Таким чином, 16.04.2024 була завершена процедура відкликання депутата ОСОБА_3 і саме з 16.04.2024 вона вважається відкликаною.
Прийняття Жмеринською міською ТВК рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії є початком процедури набуття новим депутатом повноважень, яка закінчується оголошенням на пленарному засіданні ради рішення ТВК про реєстрацію депутатом.
Отже, суд першої інстанції заборонив вчиняти (щодо відкликання за народною ініціативою ОСОБА_3 ) були реалізовані Жмеринською міською ТВК до 16.04.2024.
Крім того, судом першої інстанції було заборонено Жмеринській міській територіальній виборчій комісії вчиняти будь-які дії, що стосуються відкликання за народною ініціативою депутата ОСОБА_1 , що є неспівмірним із предметом спору, який стосується виключно законності рішення Політичної ради політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" від 16.04.2024 за №06-11- 496/3.
Відтак, забезпечення позову судом у такий спосіб є втручанням у дискреційні повноваження виборчої комісії, оскільки на невизначений строк повністю обмежує її повноваження у процедурі відкликання відповідного депутата місцевої ради за народною ініціативою, безвідносно до оспорюваних рішень вищого керівного органу політичної партії.
Зважаючи на те, що ухвала суду першої інстанції є незаконною та необґрунтованою, що призвело до неправильного вирішення питання щодо забезпечення позову, ухвалу суду першої інстанції належить скасувати і ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні заяви про забезпечення позову.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу Жмеринської міської територіальної виборчої комісії Жмеринського району Вінницької області задовольнити повністю.
Ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 10 травня 2024 року скасувати.
В задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову до подання позовної заяви відмовити.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.
Головуючий Сушко О.О. Судді Залімський І. Г. Мацький Є.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2024 |
Оприлюднено | 04.10.2024 |
Номер документу | 122038104 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сушко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні