П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
02 жовтня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/32431/23
Суддя П`ятого апеляційного адміністративного суду Бойко А.В., розглянувши питання про залишення без руху апеляційної скарги Державної податкової служби України на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2024 р. у справі № 420/32431/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Картіс Білдінг» до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 січня 2024 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 05.06.2024 року, задоволено позов товариства з обмеженою відповідальністю «Картіс Білдінг» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 09.09.2024 року задоволено заяву представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 р. у справі № 420/32431/23. Встановлено судовий контроль за виконанням рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 р. у справі № 420/32431/23. Зобов`язано Державну податкову службу України протягом тридцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 19.01.2024 р. у справі № 420/32431/23.
Не погоджуючись з вказаною ухвалою суду першої інстанції, Державна податкова служба України подала апеляційну скаргу, яка не відповідає вимогам ст. 296 КАС України, оскільки апелянтом не надано доказів сплати судового збору, у зв`язку з чим апеляційна скарга підлягає залишенню без руху.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» (далі - Закон №3674-VI).
Відповідно до статті 1 Закону №3674-VI судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.
Підпунктом 5 пункту 3 частини другої статті 4 Закону №3674-VI визначено ставку судового збору з апеляційної і касаційної скарги на ухвалу адміністративного суду у розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Зазначене положення стосується подання апеляційних і касаційних скарг на всі без винятку ухвали адміністративного суду, які підлягають оскарженню, незалежно від того, чи передбачено Законом України «Про судовий збір» справляння судового збору за подання тих заяв, за результатами розгляду яких виносяться відповідні ухвали.
Така правова позиція висловлена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 28 травня 2018 року справі N 915/955/15, а також у постанові Верховного Суду від 15 червня 2022 року у справі № 280/4372/18.
Приписами статей 3 та 5 Закону України «Про судовий збір» визначені пільги для сплати судового збору, а також визначені об`єкти за які не справляється сплата судового збору. Разом з тим, даними нормами не передбачено звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції, якою вирішено питання щодо встановлення судового контролю.
З огляду на зазначене безпідставними є доводи апелянта про те, що оскільки ст. 4 Закону України «Про судовий збір» не передбачено ставки судового збору за звернення із заявою в порядку судового контролю за виконанням судового рішення, отже в даному випадку у нього відсутній обов`язок щодо сплати судового збору за подання апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції за наслідком вирішення цього питання.
За положеннями ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
В свою чергу, Законом України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" визначено прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2024р. на рівні 3028 грн.
Згідно ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Враховуючи те, що апеляційну скаргу на ухвалу суду першої інстанції від 09.09.2024 року подано апелянтом засобами підсистеми «Електронний суд», розмір судового збору, який підлягає сплаті за подання апеляційної скарги складає в даному випадку 2422,40 грн.
Однак при зверненні до суду апеляційної інстанції позивачем до апеляційної скарги не було додано квитанцію про сплату судового збору у визначеному розмірі.
Судовий збір за подачу апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду має бути перераховано (сплачено) за наступними реквізитами:
банк Казначейство України (ЕАП), код банку 899998
код класифікації доходів бюджету 22030101 Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050)
відомча ознака 81 (Апеляційні адміністративні суди):
рахунок UA678999980313101206081015758,
отримувач - ГУК в Одеській області /Приморський р-н/22030101
код за ЄДРПОУ отримувача - 37607526
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 298 КАС України, до апеляційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються правила ст. 169 цього Кодексу.
Згідно ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про необхідність залишення поданої апеляційної скарги без руху для надання апелянту строку для усунення виявлених недоліків апеляційної скарги, саме: надання документу, що підтверджує сплату судового збору у встановленому Законом України Про судовий збір розмірі.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 169, 296, 298 КАС України, суддя
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без руху.
Надати апелянту десятиденний строк з моменту отримання копії даної ухвали суду для усунення недоліків поданої апеляційної скарги, шляхом надання до суду апеляційної інстанції документу, що підтверджує доплату судового збору у розмірі 2422,40 грн.
Роз`яснити апелянту, що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст.169 КАС України апеляційна скарга буде повернута скаржнику.
В порядку ч. 3 ст. 300 КАС України витребувати адміністративну справу №420/32431/23 з Одеського окружного адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню у касаційному порядку не підлягає.
Суддя А.В. Бойко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2024 |
Оприлюднено | 07.10.2024 |
Номер документу | 122067630 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бойко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні