Справа №479/973/23
Провадження №2-а/479/14/24
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
03 жовтня 2024 року смтКриве Озеро
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
в складі: головуючої - судді Репушевської О.В.,
за участі: секретаря судового засідання Добровольської І.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду, в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, адміністративної справи №479/973/23 за позовом ОСОБА_1 до Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення,
учасники справи:
позивач ОСОБА_1 ,
представник позивача адвокат Дулдієр О.А., за ордером серія ВЕ №1099449
від 02 жовтня 2023 року,
відповідач Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці,
представник відповідача Павлюк О.О.,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернувся до суду із позовною заявою, в якій просить визнати протиправною та скасувати постанову по справі про адміністративне №ПД/МК/14531/006/П/ПТ/ПС від 25 липня 2023 року, винесену головним державним інспектором відділу з питань праці управління інспекційної діяльності у Миколаївській області Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці Драчук В.В. про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 1700 грн. за ст.188-6 КУпАП, провадження у справі закрити. Зазначає, що 21 липня 2023 року йому як директору КНП "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кривоозерської селищної ради" Первомайського району Миколаївської області пред`явлено направлення на проведення позапланового заходу державного нагляду(контролю) головним державним інспектором відділу з питань праці. В ході проведення перевірки, ним на виконання вимоги інспектора праці Драчук В.В. від 25 липня 2023 року №ПД/МК/14531/006/НД про надання документів, було надано документи, крім відомостей по нарахуванню заробітної плати працівникам амбулаторії загальної практики - сімейної медицини за період з 01 січня 2023 року по 22 липня 2023 року та відомостей перерахування коштів на карткові рахунки працівників амбулаторії загальної практики-сімейної медицини (платіжні доручення, видаткові касові ордери тощо) за період з 01 січня 2023 року по 22 липня 2023 року. Оскільки зазначені вище відомості йдуть одним документом та містять карткові рахунки (IBAN) працівників закладу, на які вони отримують заробітну плату, тому ОСОБА_1 відмовив у наданні вказаних документів, так як особи, інформацію стосовно яких він мав надати інспектору, заперечували проти надання останніх, мотивуючи це тим, що у відомостях зазначено їхні карткові рахунки, та відносяться до їхніх персональних даних. Вважає прийняте рішення про притягнення його до адміністративної відповідальності протиправним, просив закрити провадження у справі.
В судовому засіданні позивач та його представник позивача позов підтримали, з підстав, викладених у позовній заяві, просили задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила, підтримала відзив, з підстав, викладених у ньому, просила в задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши в сукупності зібрані в справі докази, суд приходить до наступного.
Статтею 259 Кодексу законів про працю України закріплено, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, та його територіальні органи у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 1 Положення Про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96, (далі Положення № 96) встановлено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем`єр-міністра України - Міністра економіки, і який реалізує державну політику зокрема з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.
Пункт 7 Положення № 96 передбачає, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до пункту 1 Положення про Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 13 вересня 2022 року №168, (далі Положення №168) Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.
Згідно з статтею 16 Закону України від 15 березня 2022 року №2136-IX "Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану" у період дії воєнного стану центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, та його територіальні органи можуть здійснювати за заявою працівника або профспілки позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання та фізичними особами, які використовують найману працю, в частині додержання вимог цього Закону, а також з питань виявлення неоформлених трудових відносин та законності припинення трудових договорів.
Позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються у порядку, встановленому Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Позапланові заходи державного нагляду (контролю) у період дії воєнного стану здійснюються: -за наявності підстав, визначених абзацами п`ятим, восьмим, дев`ятим, десятим частини першої статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"; - за зверненням Київської міської військової адміністрації або обласної військової адміністрації; - у зв`язку з невиконанням суб`єктом господарювання приписів про усунення порушень вимог законодавства, виданих після 01 травня 2022 року.
У період дії воєнного стану у разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк приписів про усунення порушень, виявлених під час здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю), штрафи, передбачені статтею 265 Кодексу законів про працю України, не застосовуються.
Пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року №303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" передбачає, що за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України протягом періоду воєнного стану дозволити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах.
Згідно з пунктом 1 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №459, Міністерство економіки України (Мінекономіки) є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує зокрема формування та реалізує державну політику у сфері праці,зайнятості населення, трудової міграції,трудових відносин, соціального діалогу.
Пунктом 1 наказу Мінекономіки від 16 червня 2023 року №5782 "Про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану" дозволено Державній службі з питань праці протягом періоду воєнного стану проведення позапланових заходів державного нагляду контролю у сфері охорони праці, гігієни праці, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю з підстав, визначених абзацами п`ятим, восьмим та дев`ятим частини першої статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до абзацу п`ятого частини першої статті 6 Закону України від 05 квітня 2007 року №877-V "Про основні засади державного нагляду(контролю) у сфері господарської діяльності" (далі Закон №877-V) підставою для здійснення позапланових заходів є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Судом встановлено, що згідно наказу №5782 від 16 червня 2023 року "Про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом періоду воєнного стану" Державній службі України з питань праці дозволено протягом періоду воєнного стану проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері охороні праці, гігієни праці, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю з підстав, визначених абзацами 5,8 та 9 ч.1 ст.6 Закону країни "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"(а.с.27).
Як вбачається із відзиву, 20 червня 2023 року ПМУ Держпраці отримало звернення громадянина України про порушення, що спричинило шкоду його правам, а саме щодо нарахування та виплати заробітної плати не в повному обсязі.
З метою всебічного розгляду звернення ПМУ Держпраці ОСОБА_1 як директору КНП "Центрпервинної медико-санітарноїдопомоги Кривоозерськоїселищної ради"Первомайського районуМиколаївської області направлено лист №ПД/3/3797-23 від 22 червня 2023 року з проханням надати копії, визначених у даному листі документів(а.с.28).
30 червня 2023 року за вх. №5091/ПД/1-23 на адресу ПМУ Держпраці надійшла відповідь ОСОБА_1 №274-01/14 від 30 червня 2023 року на вищезазначений лист з інформацією, що виконати в зазначений термін запит неможливо(а.с.29).
Листом Держпраці №ЦА-3160/1/2.4.1-23а від 14 липня 2023 року погоджено проведення позапланового заходу державного нагляду(контролю) у КНП "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кривоозерської селищної ради" Первомайського району Миколаївської області(а.с.30).
На виконання частини першої статті 7 Закону №877-V наказом ПМУ Держпраці від 20 липня 2023 року №31/ПД-ЗК доручено головному державному інспектору відділу з питань праці управління інспекційної діяльності у Миколаївській області Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці ОСОБА_2 з 24 липня 2023 року по 26 липня 2023 року провести позаплановий захід державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства про працю суб`єктом господарювання в частині оплати праці, виплати заробітної плати відповідно до умов, визначених трудовим договором, першочерговості виплати заробітної плати, вжиття заходів для забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати КНП "Центр первинної медико-санітарної допомоги Кривоозерської селищної ради" Первомайського району Миколаївської області, код ЄДРПОУ 37305345, місце знаходження юридичної особи: Україна, Миколаївська обл., Первомайський р-н., смт.Криве Озеро, вул.Шевченка, буд. 59(а.с.31-32).
На виконання частини другої статті 7 Закону №877-V ПМУ Держпраці видано направлення на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у КНП "Центрпервинної медико-санітарноїдопомоги Кривоозерськоїселищної ради"Первомайського районуМиколаївської області № ПД/1/4563-23 від 21 липня 2023 року(а.с.33).
Відповідно до абзацу десятого частини другої статті 8 Закону № 877-V, зокрема, обов`язком органу державного нагляду (контролю) та їх посадових осіб під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) є дотримання встановлених законом принципів, вимог та порядку здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Одним з основних принципів державного нагляду (контролю), передбачених статтею 3 Закону № 877-V, є принцип здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом.
Відповідно до частини третьої статті 6 Закону №877-V суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Згідно з абзацом першим частини п`ятої статті 7 Закону № 877-V перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення).
На виконання вимог частини третьої статті 6, абзацу першого частини п`ятої статті 7 Закону № 877-V головним державним інспектором Драчук В.В. пред`явлено ОСОБА_1 направлення №ПД/1/4563-23 від 21 липня 2023 року та службове посвідчення №006 і надано ОСОБА_1 копію направлення №ПД/1/4563-23 від 21 липня 2023 року, про що свідчить відповідна відмітка "Отримано 24 липня 2023 року. Директор КНП ЦПМСД" на направленні №ПД/1/4563-23 від 21 липня 2023 року(а.с.33).
Частина перша статті 10 Закону України від 02 жовтня 1996 року №393/96-ВР "Про звернення громадян" передбачає, що не допускається розголошення одержаних із звернень відомостей про особисте життя громадян без їх згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, та іншої інформації, якщо це утискає права і законні інтереси громадян. Не допускається з`ясування даних про особу громадянина, які не стосуються звернення. На прохання громадянина, висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягає розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи.
Разом з тим, відповідно до частини першої і другої статті 11 Закону України від 02 жовтня 1992 року №2657-XII "Про інформацію" інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, а також адреса, дата і місце народження.
Таким чином, головний державний інспектор ОСОБА_2 вчинила всі необхідні дії відповідно до вимог Закону №877-V, дотримуючись принципів, вимог та порядку здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, згідно з чинними нормами законодавства, не розголошуючи ОСОБА_1 , інформацію стосовно особи, звернення якої розглядається.
Однак, відомостей по нарахуванню заробітної плати працівникам амбулаторії загальної практики-сімейної медицини за період з 01 січня 2023 року по 22 липня 2023 року та відомостей перерахування коштів на карткові рахунки працівників амбулаторії загальної практики-сімейної медицини (платіжні доручення, видаткові касові ордери тощо) за період з 01 січня 2023 року по 22 липня 2023 року, зазначених у вимозі про надання документів №ПД/МК/14531/006/НД від 25 липня 2023 року, у зв`язку з посиланнями на Закон України "Про захист персональних даних" ОСОБА_1 так і не надав.
Відповідно до статті 35 Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР "Про оплату праці" контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють: - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю; - податкові органи.
Не допускається приховування від зазначених органів будь-якої інформації з питань оплати праці.
Зазначені державні органи мають право одержувати від суб`єктів господарювання та найманих ними осіб інформацію, документи і матеріали та відвідувати місця здійснення господарської діяльності під час виконання трудової функції такими найманими особами.
Абзац восьмий статті 1 Закону №877-V передбачає, що створення перешкод органам державного нагляду (контролю) чи їх посадовим особам при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) - невиконання законних вимог посадових осіб органу державного нагляду (контролю) або недопущення посадових осіб цього органу до здійснення заходів державного нагляду (контролю), підстави яких визначені законом.
Абзаци третій та четвертий частини першої статті 8 Закону №877-V зазначає, що орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: - вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); - відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом.
Окрім того, згідно з абзацами три та п`ять частини першої статті 11 Закону № 877-V суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов`язаний: - не створювати перешкоди органам державного нагляду (контролю) чи їх посадовим особам при здійсненні ними заходів державного нагляду (контролю), за умови що зазначені заходи здійснюються такими особами відповідно до вимог закону; - надавати документи, зразки продукції, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону.
Законом №877-V чітко закріплено самеобов`язок, а не право ОСОБА_1 під час здійснення державного нагляду (контролю) надавати документи, відомості, матеріали з питань, що виникли під час державного нагляду (контролю).
Згідно з постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 15 червня 2021 року по справі № 826/7706/17"ГУ Держпраці у Дніпропетровській області як уповноважений орган держави на здійснення заходу контролю має право на самостійне визначення переліку та обсягу документів, необхідних йому для реалізації наявних повноважень, витребувані документи мають містити інформацію/відомості з питань, які є предметом перевірки. Через ненадання позивачем витребуваних документів, відповідач не реалізував наявне в нього повноваження, що є створенням перешкод у проведенні перевірки.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 21 жовтня 2019 року у справі №200/11885/18-а, від 23 квітня 2020 року у справі №804/1671/17, від 16 липня 2020 року у справі № 522/6990/17.».
ПМУ Держпраці як уповноважений орган держави на здійснення контролю, визначивши у наказі від 20 липня 2023 року №31/ПД-ЗК, та направленні на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у КНП "Центрпервинної медико-санітарноїдопомоги Кривоозерськоїселищної ради"Первомайського районуМиколаївської області №ПД/1/4563-23 від 21 липня 2023 року питання, що підлягають контролю: оплата праці, виплата заробітної плати відповідно до умов, визначних трудовим договором, першочерговість виплати заробітної плати, вжиття заходів для забезпечення реалізації прав працівників на своєчасне отримання заробітної плати, мав право самостійно визначити перелік та обсяг документів, необхідних йому для реалізації наявних повноважень, що і було зафіксовано у вимозі про надання документів №ПД/МК/14531/006/НД від 25 липня 2023 року.
Витребувані документи, в тому числі і ненадані ОСОБА_1 , містили інформацію/відомості з питань, які є предметом перевірки.
Однак через ненадання ОСОБА_1 відомостей по нарахуванню заробітної плати працівникам амбулаторії загальної практики-сімейної медицини за період з 01 січня 2023 року по 22 липня 2023 року та відомостей перерахування коштів на карткові рахунки працівників амбулаторії загальної практики-сімейної медицини (платіжні доручення, видаткові касові ордери тощо) за період з 01 січня 2023 року по 22 липня 2023 року, зазначених у вимозі про надання документів №ПД/МК/14531/006/НД від 25 липня 2023 року, ПМУ Держпраці не реалізувало наявне в нього повноваження, що є створенням перешкод у проведенні перевірки.
В обґрунтування заявлених позовних вимог щодо неправомірності винесеної постанови про притягнення його до адміністративної відповідальності, позивач покликається на те, що зазначені вище відомості йдуть одним документом та містять карткові рахунки (IBAN) працівників закладу, на які вони отримують заробітну плату, тому відмовив у наданні вказаних документів, так як особи, інформацію стосовно яких він мав надати інспектору, заперечували проти надання останніх, мотивуючи це тим, що у відомостях зазначено їхні карткові рахунки, та відносяться до їхніх персональних даних.
Однак, відповідно до частини четвертої статті 19 від 01 червня 2010 року №2297-VI "Про захист персональних даних" органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають право на безперешкодний і безоплатний доступ до персональних даних відповідно до їх повноважень.
Частиною першою статті 21 Закону України "Про захист персональних даних" передбачено, що про передачу персональних даних третій особі володілець персональних даних протягом десяти робочих днів повідомляє суб`єкта персональних даних, якщо цього вимагають умови його згоди або інше не передбачено законом.
Однак пункт 2 частини другої статті 21 Закону України "Про захист персональних даних" встановлює, що повідомлення, зазначені у частині першій цієї статті, не здійснюються у разі виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування своїх повноважень, передбачених законом.
Зловживання правом на захист персональних даних не може бути інструментом захисту від настання юридичної відповідальності. Інше розуміння відповідних процедур порушуватиме вимоги юридичної визначеності та пропорційності як складників верховенства права.
Відповідно до частини чотирнадцятої статті 4 Закону № 877-Vпід час та після здійснення державного нагляду (контролю) посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані зберігати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію суб`єкта господарювання.
Інформація, доступ до якої обмежено законом, одержана посадовою особою органу державного нагляду (контролю) під час здійснення державного нагляду (контролю), може використовуватися виключно в порядку, встановленому законом.
Органи державного нагляду (контролю) забезпечують спеціальний режим захисту та доступу до інформації, що є комерційною таємницею, згідно з вимогами закону.
Разом з тим, відповідно до абзацу п`ятого частини другої статті 8 Закону № 877-V зокрема обов`язком органу державного нагляду (контролю) та їх посадових осіб під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) є забезпечення нерозголошення комерційної таємниці та конфіденційної інформації суб`єкта господарювання, що стає доступною посадовим особам у ході здійснення державного нагляду (контролю).
Враховуючи вищевикладене, на виконання ч.6 ст.7 Закону №877-V головним державним інспектором Драчук В.В. в акті про неможливість проведення заходу державного контролю №ПД/МК/14531/006/НП від 25 липня 2023 року детально зазначено опис створення перешкод головному державному інспектору ОСОБА_2 при здійсненні заходу державного нагляду(контролю), а саме ненадання ОСОБА_1 відомостей по нарахуванню заробітної плати працівникам амбулаторії загальної практики-сімейної медицини за період з 01 січня 2023 року по 22 липня 2023 року та відомостей перерахування коштів на карткові рахунки працівників амбулаторії загальної практики-сімейної медицини (платіжні доручення, видаткові касові ордери тощо) за період з 01 січня 2023 року по 22 липня 2023 року, зазначених у вимозі про надання документів №ПД/МК/14531/006/НД від 25 липня 2023 року.
Відповідно до пункту 4 Положення №168 ПМУ Держпраці, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, складає у випадках, передбачених законом, протоколи про адміністративні правопорушення, розглядає справи про такі правопорушення і накладає адміністративні стягнення.
ОСОБА_1 , отримавши вимогу про надання документів №ПД/МК/14531/006/НД від 25 липня 2023 року, про що свідчить його підпис на вказаній вимозі, не здійснив необхідних дій, спрямованих на її виконання.
Питання щодо притягнення ОСОБА_1 до відповідальності вирішувалося у його присутності, про що свідчить його підпис на постанові №ПД/МК/14531/006/П/ПТ/ПС від 25 липня 2023 року.
Таким чином, головним державним інспектором Драчук В.В., відповідно до вимог матеріального і процесуального права, керуючись ст.1886 Кодексу України про адміністративні правопорушення, складено протокол №ПД/МК/14531/006/П/ПТ від 25 липня 2023 року в справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 та винесено постанову №ПД/МК/14531/006/П/ПТ/ПС від 25 липня 2023 року про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 ..
Відтак, будь-якого допущення порушень передбаченої законом процедури здійснення та документального оформлення позапланового заходу державного контролю судом не встановлено.
Відповідно до ч.1 ст.9КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч.1 ст.72КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Положеннями ч.ч.1,4 ст.73КАС України регламентовано, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ст.76КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Згідно з частиною першою статті 90КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до приписів частини 3статті 286 Кодексу адміністративного судочинства Україниза наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про скасування постанови про адміністративне правопорушення не підтверджені зібраними у справі доказами, є необґрунтованими, та у зв`язку з чим, не підлягають задоволенню судом.
З огляду на встановлені судом обставини та визначені відповідно до них правовідносини, беручи до уваги той факт, що відповідачем спростовані обставини зазначені позивачем, суд приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 необхідно залишити без задоволення, а рішення суб`єкта владних повноважень залишити без змін.
Керуючись ст.ст.2, 77, 242, 246, 255, 268 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення, - відмовити.
Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому рішення не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом десятиднів з дня вручення йому рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст судового рішення складено - 07 жовтня 2024 року.
Суддя :
Суд | Кривоозерський районний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2024 |
Оприлюднено | 09.10.2024 |
Номер документу | 122145135 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці |
Адміністративне
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
Репушевська О. В.
Адміністративне
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
Репушевська О. В.
Адміністративне
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
Репушевська О. В.
Адміністративне
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
Репушевська О. В.
Адміністративне
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
Репушевська О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні