Рішення
від 10.10.2024 по справі 420/6709/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6709/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування наказів

встановив:

І. Зміст позовних вимог.

До суду звернулась фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) із позовною заявою до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради (далі відповідач ) в якій, з урахуванням ухвали суду від 06.03.2024 року про відмову у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог, просить визнати протиправними та скасувати накази Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради про анулювання паспортів прив`язки, а саме:

- наказ Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради Про анулювання паспорту прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду від 21.06.2023 за № 01-08/496, за адресою: АДРЕСА_1 , заявник: ФОП ОСОБА_1 від 26.09.2023 року № 01-08/496;

- наказ Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради Про анулювання паспорту прив?язки на стаціонарну тимчасову споруду від 21.06.2023 за № 01-08/489, за адресою: АДРЕСА_1 , заявник: ФОП ОСОБА_1 від 26.09.2023 року №01-08/498;

- наказ Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради Про анулювання паспорту прив?язки на стаціонарну тимчасову споруду від 21.06.2023 за № 01-08/497, за адресою: АДРЕСА_2 , заявник: ФОП ОСОБА_1 від 26.09.2023 року № 01-08/497.

II. Позиція сторін.

На обґрунтування вказаних позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради від 09 жовтня 2013 року № 3961-VI (надалі - Правила) Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради 21.06.2023 року були видані ФОП ОСОБА_1 паспорти прив`язки за реєстраційним №01-08/496 (тимчасова споруда, загальною площею 18 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 ); за реєстраційним № 01-08/497 (тимчасова споруда, загальною площею 25.73 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 ); за реєстраційним № 01-08/498 (тимчасова споруда, загальною площею 18 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 ). Проте, 21.06.2023 р. наказами Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради за № 01-08/496, за № 01-08/489, за № 01-08/497 були анулюванні вказані паспорту прив`язки на підставі повідомлень Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради щодо одностороннього розірвання договорів від 19.09.2023 року № 02-01-03/141, № 02-01-03/139, № 02-01-03/140 щодо розірвання договорів на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності від 23.06.2023 року № ТС-382/23, № ТС-383/23, № ТС-384/23, укладених між Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради та ФОП ОСОБА_1 . Позивач вважає, вказані накази Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради протиправними, оскільки позивачем своєчасно здійснена оплата за вказаними договорами, що свідчить про безпідставність їх розірвання в односторонньому порядку.

02.04.2024 р. відповідач надав відзив на позов, яким заперечує проти його задоволення, вказуючи на те, що 09.10.2013 Одеською міською радою було прийняте рішення № 3961-VI, пунктом 2 якого затверджені Правила розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально- культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі (далі - Правила). Згідно п 3.1. розділу 3 Правил, Департамент видає повідомлення про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС або відмовляє у його видачі, видає паспорти, вносить у них зміни, переоформлює, анулює та/або продовжує строки їх дії, в порядку, встановленому чинним законодавством та цими Правилами, реєструє та веде облік виданих паспортів. Відповідно до розділу 2 Правил, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (надалі - Уповноважений орган) є Уповноваженим органом зі здійснення контролю за дотриманням суб`єктами господарювання цих Правил, у зв`язку з чим, укладає договори на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд тощо. Отже, на підставі п. 2.26 Порядку № 244, п. 9.8 Правил, та на підставі висновків Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради від 19.09.2023 № 0113/1335/в, № 0113/1334/в, № 0113/1333/в щодо анулювання паспорта прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду, наказами Департаменту від 26.09.2023 року №01-08/496, №01-08/497, №01-08/498 анульовано паспорти прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду від 21.06.2023 р. №01-08/496, №01-08/497, №01-08/498, видані ФОП ОСОБА_1 . Таким чином, відповідач вважає, що оскаржувані в межах даної справи рішення суб`єкта владних повноважень здійснені останнім обґрунтовано, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано та без порушень законних прав позивача в процесі їх вчинення.

06.06.2024 року третьою особою надані пояснення, якими вважає позовну заяву необґрунтованою та безпідставною, вказуючи, що Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради від 19.09.2023 року встановлений факт наявної у фізичної особи- підприємця ОСОБА_1 за договорами ТС-382/23, ТС-383/23 та ТС-384/23 від 23.06.2023 року заборгованості. Заборгованість перед бюджетом міста по зазначеним договорам, на момент її виявлення, становила більше ніж за два місяці поспіль. Відповідно до п.3.1.2. договорів (форма та тест затверджені Правилами), Уповноважений орган має право в односторонньому порядку розірвати цей договір у зв`язку з несплатою коштів, передбачених розділом 5 Договору, протягом двох та більше місяців поспіль. Таким чином, Уповноважений орган (третя особа), дійшов висновку про наявність підстав для одностороннього розірвання договорів ТС-382/23, ТС-383/23 та ТС-384/23 від 23.06.2023 року. Так, у зв`язку з одностороннім розірванням дії договорів, керуючись наведеною вище нормою Правил, Третя особа підготувала та направила на адресу Відповідача висновки №0113/1335/в, №0113/1334/в та №0113/1335/в від 19.09.2023 року щодо підтвердження можливості анулювання паспорту прив`язки тимчасових споруд №01¬08/498, №01-08/497 та №01-08/496 від 21.06.2023 року. У подальшому, на підставі даних висновків Уповноваженого органу, Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради ухвалені накази №01-08/498, №01-08/497 та №01-08/496 від 26.09.2023 року, протиправність та скасування яких і є предметом розгляду даної справи.

III. Процесуальні дії у справі.

Ухвалою суду від 06.03.2024 року відмовлено у відкритті провадження у справі в частині визнання протиправними та скасування повідомлення Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про одностороннє розірвання договорів, а саме: повідомлення від 19.09.2023 року № 02-01-03/141 щодо розірвання договору на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності ТС-382/23 від 23.06.2023 року (загальною площею 18 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 ); повідомлення від 19.09.2023 року № 02-01-03/139 щодо розірвання договору на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності ТС-384/23 від 23.06.2023 року (загальною площею 18 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 ); повідомлення від 19.09.2023 року № 02-01-03/140 щодо розірвання договору на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності ТС-383/23 від 23.06.2023 року (загальною площею 25,73 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 ).

Ухвалою суду від 06.03.2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, якою передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. Цією ухвалою зобов`язано Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради разом з відзивом на позов надати суду належним чином засвідчені копії доказів, які спростовують або підтверджують оскаржувані рішення.

Ухвалою суду від 23 травня 2024 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради ( далі третя особа). Цією ухвалою витребувано від Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради висновки Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради щодо анулювання паспорта прив`язки на стаціонарні тимчасові споруди від 19.09.2023 № 0113/1335/в, від 19.09.2023 № 0113/1334/в, від 19.09.2023 № 0113/1333/в з доказами, які вплинули на їх складання, у т.ч. докази виконання ФОП ОСОБА_1 умов договорів на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності № ТС-382/23 від 23.06.2023 року,№ ТС-383/23 від 23.06.2023 року, № ТС-3 84/23 від 23.06.2023 року в частині плати за цими договорами

Враховуючи, що від сторін не надходило клопотань про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає дану справу за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.

ФОП ОСОБА_1 , маючи намір розмістити стаціонарні тимчасові споруди, звернулась до Центру надання адміністративних послуг Одеської міської ради із заявами про отримання комплексних послуг «Укладення договору на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд» за наступними адресами: АДРЕСА_1 , загальною площею 18 кв.м.; АДРЕСА_2 , загальною площею 25,73 кв.м.; АДРЕСА_1 , загальною площею 18 кв.м. із відповідним пакетом документів.

Після отримання від Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради позитивних висновків щодо можливості розміщення стаціонарних тимчасових споруд (надалі по тексту ТС), ФОП ОСОБА_1 звернулося до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради (надалі за текстом - Департамент) з переліком документів, після чого отримала повідомлення про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС.

28.06.2023 року Департамент видав ФОП ОСОБА_1 паспорт прив`язки (реєстраційний номер 0108/496) стаціонарної тимчасової споруди павільйон (загальна площа твердого покриття 18,00 м. кв. за адресою: АДРЕСА_1 ). Паспорт прив`язки дійсний до 15.06.2028 року. (а.с. 20)

28.06.2023 року Департамент видав ФОП ОСОБА_1 паспорт прив`язки (реєстраційний номер 0108/497) стаціонарної тимчасової споруди павільйон (загальна площа твердого покриття 25,73 м. кв. за адресою: АДРЕСА_2 ). Паспорт прив`язки дійсний до 15.06.2028 року. (а.с. 35)

28.06.2023 року Департамент видав ФОП ОСОБА_1 паспорт прив`язки (реєстраційний номер 0108/498) стаціонарної тимчасової споруди павільйон (загальна площа твердого покриття 18,00 м. кв. за адресою: АДРЕСА_1 ). Паспорт прив`язки дійсний до 15.06.2028 року. (а.с. 50)

23.06.2023 року між Управлінням (Уповноважений орган) та ФОП ОСОБА_1 ( Користувач) було укладено договір № ТС-382/23 на право на використання місця під розташування тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, відносно ТС загальною площею 18,00 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 . ( а.с. 16-17)

23.06.2023 року між Управлінням (Уповноважений орган) та ФОП ОСОБА_1 ( Користувач) було укладено договір ТС-383/23 на право на використання місця під розташування тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, відносно ТС загальною площею 25,73 м. кв. за адресою: АДРЕСА_2 . ( а.с. 31-32)

23.06.2023 року між Управлінням (Уповноважений орган) та ФОП ОСОБА_1 ( Користувач) було укладено договір ТС-384/23 на право на використання місця під розташування тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, відносно ТС загальною площею 18,00 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 . ( а.с. 46-47)

Оскільки форма та тест вказаних договорів затверджені Правилами розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі ( рішення Одеської міської ради від 09 жовтня 2013 року № 3961-VI), відповідно умови вказаних договорів є однаковими та передбачають, зокрема, предмет договору, за яким Уповноважений орган надає Користувачу право за плату тимчасово використовувати місце під розташування тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності ( ТС). ( пункт 2.1. договору).

Уповноважений орган має право в односторонньому порядку розірвати цей Договір у наступних випадках: закінчився термін дії паспорту прив`язки та його не подовжено в установленому порядку, паспорт прив`язки анульовано, демонтовано ТС; у зв`язку з несплатою коштів, передбачених розділом 5 цього Договору, протягом двох та більше місяців поспіль, у випадку невикористання місць під розташування ТС, визначених цим Договором, безперервно протягом одного та більше місяців поспіль. ( пункт 3.1.2. договору)

Плата за цим Договором визначається на підставі тарифів та коригуючих коефіцієнтів до них, встановлених виконавчим комітетом Одеської міської ради та чинних на момент укладання цього Договору. З 01.01.2023 року розмір плати за договором встановлюється згідно з рішенням ВК ОМР від 22.12.2022 №338 (додаток №2). ( пункт 5.1. договору)

Користувач вносить плату за цим Договором щомісячно не пізніше 27 числа місяця, за який вноситься плата, шляхом перерахунку відповідних коштів на зазначений у цьому Договорі банківський рахунок. ( пункт 5.2. договору).

Додатком № 2 до договору від 23.06.2023 року № ТС-382/23 визначено місячний розмір плати за тимчасове користування місцем для розташування тимчасової споруди в сумі 1 512,00 грн. ( а.с. 19)

Додатком № 2 до договору від 23.06.2023 року № ТС-383/23 визначено місячний розмір плати за тимчасове користування місцем для розташування тимчасової споруди в сумі 2593,58 грн. ( а.с. 34)

Додатком № 2 № 2 до договору від 23.06.2023 року № ТС-384/23 визначено місячний розмір плати за тимчасове користування місцем для розташування тимчасової споруди в сумі 1512,00 грн. ( а.с.49)

27.07.2023 року ФОП ОСОБА_1 сплатила 1512,00 грн. за тимчасове користування місцем для розташування тимчасової споруди згідно договору від 23.06.2023 року № ТС-382/23. ( а.с. 67)

27.07.2023 року ФОП ОСОБА_1 сплатила 2593,60 грн. за тимчасове користування місцем для розташування тимчасової споруди згідно договору від 23.06.2023 року № ТС-383/23. ( а.с. 68)

27.07.2023 року ФОП ОСОБА_1 сплатила 1512,00 грн. за тимчасове користування місцем для розташування тимчасової споруди згідно договору від 23.06.2023 року № ТС-384/23. ( а.с. 69)19.09.2023 року Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради листом № 0113/1335/в повідомило Департамент, що Уповноваженим органом з 19.09.2023 року в односторонньому порядку розірвано договір на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності ТС-382/23 від 23.06.2023 року, укладеного між Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (далі - Уповноважений орган) та ФО-П ОСОБА_1 (далі - Користувач) у зв`язку з наявною заборгованістю, направивши висновок про підтвердження можливості анулювання паспорту прив`язки №01-08/496 від 21.06.2023 року, виданого ФО-П ОСОБА_1 .

Згідно Висновку Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради № 0113/1335/в від 19.09.2023 року, то цим висновком відповідно до пункту 9.8 Додатку до «Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі», затверджених рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013 р. № 3961-VI, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (далі - Уповноважений орган), на підставі наявної заборгованості по договору ТС-382/23 від 23.06.2023 року, підтверджує можливість анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди №01-08/496 від 21.06.2023 року.

19.09.2023 року Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради листом № 0113/1334/в повідомило Департамент, що Уповноваженим органом з 19.09.2023 року в односторонньому порядку розірвано договір ТС-383/23 від 23.06.2023 року, укладеного між Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (далі - Уповноважений орган) та ФО-П ОСОБА_1 (далі - Користувач) у зв`язку з наявною заборгованістю, направивши висновок про підтвердження можливості анулювання паспорту прив`язки №01-08/497 від 21.06.2023 року, виданого ФО-П ОСОБА_1 .

Згідно Висновку Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради № 0113/1334/в від 19.09.2023 року, то цим висновком відповідно до пункту 9.8 Додатку до «Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі», затверджених рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013 р. № 3961-VI, Управління розвитку' споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (далі - Уповноважений орган), на підставі наявної заборгованості по договору ТС-383/23 від 23.06.2023 року, підтверджує можливість анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди №01-08/497 від 21.06.2023 року.

19.09.2023 року Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради листом № 0113/1333/в повідомило Департамент, що Уповноваженим органом з 19.09,2023 року в односторонньому порядку розірвано договір ТС-384/23 від 23.06.2023 року, укладеного між Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (далі - Уповноважений орган) та ФО-П ОСОБА_1 (далі - Користувач) у зв`язку з наявною заборгованістю, направивши висновок про підтвердження можливості анулювання паспорту прив`язки №01-08/498 від 21.06.2023 року, виданого ФО-П Павленко О.В.

Згідно Висновку Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради від 19.09.2023 № 0113/1333/в, то цим висновком відповідно до пункту 9.8 Додатку до «Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі», затверджених рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013 р. № 3961-VI, Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (далі - Уповноважений орган), на підставі наявної заборгованості по договору ТС-384/23 від 23.06.2023 року, підтверджує можливість анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди №01-08/498 від 21.06.2023 року.

26.09.2023 р. на підставі п. 2.2.6 Наказу Міністерства регіонального, розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» (зі змінами), п. 9.8 «Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі», затверджених рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013 № 3961-УІ (далі - Правила), та на підставі висновки Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради від 19.09.2023 № 0113/1335/в, щодо анулювання - паспорта прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду Департаментом видано наказ № 01-08/496 про анулювання паспорту прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду павільйон (загальна площа твердого покриття 18,00 м. кв.) від 21.06.2023 р. № 01-08/496 за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 74-Б, виданого ФОП ОСОБА_1 (дія паспорту припиняється, згідно розділу 9 Правил, через десять робочих днів з дня прийняття рішення про анулювання). ( а.с. 64)

26.09.2023 р. на підставі п. 2.2.6 Наказу Міністерства регіонального, розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» (зі змінами), п. 9.8 «Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі», затверджених рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013 № 3961-УІ (далі - Правила), та на підставі висновки Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради від 19.09.2023 № 0113/1333/в, щодо анулювання - паспорта прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду Департаментом видано наказ № 01-08/498 про анулювання паспорту прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду павільйон (загальна площа твердого покриття 18,00 м. кв.) від 21.06.2023 р. № 01-08/498 за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 74-Б, виданого ФОП ОСОБА_1 (дія паспорту припиняється, згідно розділу 9 Правил, через десять робочих днів з дня прийняття рішення про анулювання). ( а.с. 65)

26.09.2023 р. на підставі п. 2.2.6 Наказу Міністерства регіонального, розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» (зі змінами), п. 9.8 «Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі», затверджених рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013 № 3961-УІ (далі - Правила), та на підставі висновки Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради від 19.09.2023 № 0113/1334/в, щодо анулювання - паспорта прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду Департаментом видано наказ № 01-08/497 про анулювання паспорту прив`язки на стаціонарну тимчасову споруду павільйон (загальна площа твердого покриття 25,73 м. кв.) від 21.06.2023 р. № 01-08/497 за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 65, виданого ФОП ОСОБА_1 (дія паспорту припиняється, згідно розділу 9 Правил, через десять робочих днів з дня прийняття рішення про анулювання). ( а.с. 66)

Позивач, не погоджуючись з оскаржуваним наказом, вважаючи його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

V. Норми права, які застосував суд.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР)

Так, статтею 30 Закону № 280/97-ВР визначено, що повноваження відповідача в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку до який у тому числі (…) відноситься організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян; видача дозволу на порушення об`єктів благоустрою у випадках та порядку, передбачених законом.

Відповідно до пп.1.1. п.1 Положення про управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради у новій редакції, затвердженого рішенням Одеської міськради №4184-VII від 30.01.2019 року, Управління є виконавчим органом Одеської міської ради і створено відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до пп.2.2.17 пп.2.1. п.2 цього Положення завданнями Управління є укладання договорів на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності та договорів на право тимчасового користування місцями для розташування елементів вуличної торгівлі (у разі відсутності документів на землекористування, оформлених у порядку, передбаченому чинним земельним законодавством України).

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 № 2807-IV ( далі Закон № 2807-IV), зокрема,

- до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо ( пункт 5 частини 2 статті 10 Закону № 2807-IV).

- Правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюється порядок благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою. Правила розробляються для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. ( частини 1, 2 статті 34 Закону № 2807-IV).

Згідно ст. 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VI (надалі Закон №3038-VI), тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

На виконання частини четвертої статті 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 за №1330/20068, було затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (надалі - Порядок № 244), яким передбачено

- Цей Порядок визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. ( пункт 1.1. Порядку № 244)

- тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. ( пункт 1.3. Порядку № 244)

- паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1 : 500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності. ( пункт 1.4. Порядку № 244)

- підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1) ( пункт 2.1. Порядку № 244).

- дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки ТС при її встановленні; не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки ТС; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС. ( пункт 2.26. Порядку №244)

Рішенням Одеської міської ради № 3961-VI від 09.10.2013 року затверджені Правила розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі (далі - Правила №3961-VI), якими визначено, зокрема

- Правила розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі (далі Правила) розроблені на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 244 від 21.10.2011р «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» та врегульовує питання розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі ТС) та елементів вуличної торгівлі (далі елементи торгівлі) на території міста Одеси. ( пункт 1.1. Правил № 3961-VI)

- Правила регулюють відносини між органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання, незалежно від форм власності, які виникають в процесі розміщення та експлуатації тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів торгівлі. ( пункт 1.2. Правил № 3961-VI)

- У зазначених Правилах, нижче наведені терміни вживаються у такому значенні, зокрема

договір на право тимчасового користування місцями для розташування ТС двосторонній договір, укладений між власником (користувачем) ТС та Уповноваженим органом, що визначає їх взаємні права та обов`язки щодо користування місцями для розміщення ТС, які перебувають у комунальній власності.

- паспорт прив`язки ТС (далі паспорт) документ, та додані до нього текстові та графічні матеріали, що визначають тип, зовнішній вигляд, конструктивно-технічні характеристики та місце розташування ТС з прив`язкою до місцевості та відображенням наявних містобудівних обмежень, а також умови інженерного забезпечення ТС

- тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (ТС) одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту;

- Управління управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, виконавчий орган Одеської міської ради, який виконує функції та задачі у сфері діяльності з розміщення та експлуатації ТС, покладені на нього чинним законодавством та цими Правилами;

- Уповноважений орган управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, виконавчий орган Одеської міської ради, визначений Одеською міською радою для регулювання діяльності з дотримання фізичними та юридичними особами Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі. ( пункт 1.4 Правил №3961-VI)

- Уповноважений орган, серед іншого, укладає договори з власниками (користувачами) ТС на право тимчасового користування місцями для розташування ТС, а також елементів торгівлі у випадках, передбачених цими Правилами; забезпечує повноту сплати за користування вказаними місцями власниками (користувачами) ТС та елементів торгівлі. ( пункт 2.1. Правил №3961-VI)

- Управління, серед іншого, видає повідомлення про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС або відмовляє у його видачі, видає паспорти, вносить у них зміни, переоформлює, анулює та/або продовжує строки їх дії, в порядку, встановленому чинним законодавством та цими Правилами. ( пункт 3.1. Правил № 3961-VI)

- Підставою для встановлення ТС є паспорт (додаток 1) та відповідний договір на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС, укладений з Уповноваженим органом. ( пункт 7.1. Правил № 3961-VI)

- Паспорт анулюється згідно з рішенням, оформленим наказом Управління, на підставі відповідного висновку Уповноваженого органу до закінчення строку його дії у наступних випадках:

- за письмовою заявою власника ТС;

- у разі припинення юридичної особи;

- у разі припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем;

- у випадку встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;

- за необхідності, у випадку невикористання місця розташування ТС безперервно протягом шести місяців, окрім літніх майданчиків;

- у випадку розірвання договору на право тимчасового користування місцями для розташування ТС;

- у випадку виявлення невідповідності товарної спеціалізації ТС, що зазначалась у заяві про намір встановлення ТС. ( пункт 9.8 Правил №3961-VI)

- Рішення Управління про анулювання паспорту фіксується у журналі реєстрації та надсилається власнику (користувачу) ТС поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п`яти робочих днів з дня прийняття рішення. Одночасно, інформація про анулювання паспорту спрямовується до Уповноваженого органу для виконання покладених на нього завдань та функцій. Дія паспорту припиняється через десять робочих днів з дня прийняття рішення про його анулювання. Рішення про анулювання паспорту може бути оскаржено у встановленому законодавством порядку. ( пункт 9.9 Правил №3961-VI)

- Якщо рішенням суду рішення Управління про анулювання паспорту буде визнано незаконним та/або буде скасовано, паспорт підлягає поновленню. ( пункт 9.10 Правил №3961-VI)

VI. Оцінка суду.

Аналіз вищенаведених приписів чинного законодавства, свідчать про те, що дія паспорта прив`язки ТС анулюється за наявності таких умов, як недотримання вимог паспорта прив`язки ТС при її встановленні; не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки ТС; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС. ( пункт 2.26. Порядку № 244)

При цьому, за положеннями Правил № 3961-VI паспорт анулюється згідно з рішенням, оформленим наказом Управління, на підставі відповідного висновку Уповноваженого органу до закінчення строку його дії, у том числі, у випадку розірвання договору на право тимчасового користування місцями для розташування ТС.

Спірність питання у даній справі полягає у правомірності рішень Управління - Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради про анулювання паспортів прив`язки стаціонарних тимчасових споруд, виданих позивачу, на підставі висновку Уповноваженого органу- Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради до закінчення строку його дії.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, 28.06.2023 року Департаментом були видані ФОП ОСОБА_1 паспорти прив`язки за реєстр. № 0108/496, № 0108/497, № 0108/498 стаціонарних тимчасових споруд павільйони за адресами АДРЕСА_3 , зі строком їх дії до 15.06.2028 року.

23.06.2023 року між Управлінням ( Уповноважений орган) та ФОП ОСОБА_1 ( Користувач) були укладені договори за № ТС-382/23, № ТС-383/23, № ТС-384/23 на право на використання місця під розташування тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, щодо стаціонарних тимчасових споруд павільйонів за адресами АДРЕСА_3 . Строк дії вказаних договорів - до 15.06.2028 року.

За умовами вказаних договорів Користувач - ФОП ОСОБА_1 зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати кошти за цим Договором, а саме, вносити плату щомісячно не пізніше 27 числа місяця, за який вноситься плата, шляхом перерахунку відповідних коштів на зазначений у цьому Договорі банківський рахунок. ( пункти п.4.2.4., 5.2. договору)

При цьому, за умовами п. 3.1.2 договору Уповноважений орган має право в односторонньому порядку розірвати цей Договір у зв`язку з несплатою коштів, передбачених розділом 5 цього Договору, протягом двох та більше місяців поспіль.

Тобто, з урахуванням дати укладання вказаних договорів ( 23.06.2023 р.) право на одностороннє розірвання договору в Уповноваженого органу виникає при умові несплати Користувачем коштів протягом двох та більше місяців поспіль, у даному випадку за липень-серпень 2023 року поспіль.

Відповідно до наявних у справі банківських інструкцій, датованих 27.07.2023 року, ФОП ОСОБА_1 сплатила за тимчасове користування місцем для розташування тимчасової споруди згідно договору від 23.06.2023 року № ТС-382/23 суму 1 512,00 грн., згідно договору від 23.06.2023 року № ТС-383/23 суму 2593,60 грн., згідно договору від 23.06.2023 року № ТС-384/23 суму 1512,00 грн., що відповідає щомісячній платі за тимчасове користування місцем для розташування ТС згідно додатків до вказаних договорів, а саме за липень 2023 року.

Вказані обставини не є спірними та заперечуються сторонами у справі.

Разом з тим, 19.09.2023 року Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради були направлені на адресу ФОП ОСОБА_1 листи № 02-01-03/139, № 02-01-03/140, № 02-01-03/141, якими повідомлено, зокрема, що станом на 19.09.2023 року сума заборгованості складає більшу ніж за два місяці користування поспіль, а тому у відповідності до пункту 8.7.4 Договору, він достроково припиняє свою дію з 19.09.2023 року. ( копії листів в матеріалах електронної справи)

Одночасно, 19.09.2023 року Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради листами № № 0113/1333/в, 0113/1334/в, № 0113/1335/в повідомило Департамент, що Уповноваженим органом з 19.09.2023 року в односторонньому порядку розірвано договір на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності від 23.06.2023 року за № ТС-382/23, № ТС-383/23, № ТС-384/23, укладені між Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (далі - Уповноважений орган) та ФО-П ОСОБА_1 (далі - Користувач) у зв`язку з наявною заборгованістю, направивши висновок про підтвердження можливості анулювання паспортів прив`язки ТС, виданих ФОП ОСОБА_1 .

Як зазначалось вище, висновки Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради від 19.09.2023 року, вмотивовані пунктом 9.8 Додатку до Правил № 3961-VI та наявністю заборгованості за договорами на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності від 23.06.2023 року за № ТС-382/23, № ТС-383/23, № ТС-384/23, що підтверджує можливість анулювання паспортів прив`язки ТС.

Суд зауважує, що ні відповідач, ні третя особа не надали доказів щодо наявності у позивача заборгованості протягом двох та більше місяців поспіль за вказаними договорами, як підстава для їх розірвання в односторонньому порядку у зв`язку з такою заборгованістю.

З огляду на встановлені обставини, суд вважає що Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради передчасно прийнято рішення про розірвання договорів від 23.06.2023 року за № ТС-382/23, № ТС-383/23, № ТС-384/23 в односторонньому порядку, оскільки станом на 19.09.2023 року відсутня заборгованість позивача протягом двох та більше місяців поспіль.

Як наслідок Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради передчасно підготовлено висновок щодо можливості анулювання паспортів прив`язки тимчасової споруди згідно з п.9.8 Правил розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013 року № 3961-VI.

При оцінці дій, рішень відповідача - суб`єкта владних повноважень, відповідно до частини 2 статті 2 КАС України адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони у тому числі (..) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Суд також підкреслює особливу важливість принципу належного урядування, сформульованого Європейським судом з прав людини (далі - ЄСПЛ) у рішеннях у справах "Рисовський проти України" (Rysovskyy v. Ukraine, заява № 29979/04, від 20 жовтня 2011 року), "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland, заява № 10373/05, від 15 вересня 2009 року), "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" (Pincova and Pine v. the Czech Republic, заява № 36548/97, ECHR 2002-VIII), "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia, заява № 55555/08, від 20 травня 2010 року), "Трґо проти Хорватії" (Trgo v. Croatia, заява № 35298/04; від 11 червня 2009 року), «East/West Alliance Limited» проти України (East/West Alliance Limited v. Ukraine, заява № 19336/04, від 23 січня 2014 року), Краєва проти України (Krayeva v. Ukraine, заява № 72858/13, від 13 січня 2022 року) та ін., відповідно до якого на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси.

В Україні визнається і діє принцип верховенства права (стаття 8 Конституції України).

Статтею 4 Закону України від 17 лютого 2022 року № 2073-IХ «Про адміністративну процедуру» (далі - Закон № 2073-IХ), який набрав чинність з 15 грудня 2023 року, визначено, що одним із принципів адміністративної процедури є верховенство права, у тому числі законності та юридичної визначеності.

Щодо юридичної визначеності також неодноразово висловлювався Конституційний Суд України. Так, в абзаці другому-четвертому підпункту 2.2 пункту 2 мотивувальної частини Рішення від 5 червня 2019 року № 3-р(І)/2019 № 3-р(І)/2019 Конституційний Суд України звернув увагу на те, що юридична визначеність дає можливість учасникам суспільних відносин завбачати наслідки своїх дій і бути впевненими у своїх легітимних очікуваннях (legitimate expectations), зокрема у тому, що набуте ними на підставі чинного законодавства право буде реалізоване.

Юридичною визначеністю обумовлюється втілення легітимних очікувань, тобто досягнення бажаного результату шляхом вчинення правомірних дій з огляду на заздалегідь передбачені ймовірні наслідки.

В контексті вказаного, принцип юридичної (правової) визначеності як складова принципу належного урядування в адміністративній процедурі є сукупністю вимог до застосування суб`єктом владних повноважень норм права у спосіб, який забезпечував би стабільність юридичного становища особи.

Надані уповноваженими органи документи дозвільного характеру, не мають втручатися у набуті суб`єктом господарювання права лише тому, що існує імовірність недотримання ними власних процедур стосовно перевірки наявності підстав для дострокового розірвання договору і як наслідок анулювання паспорту прив`язки ТС.

Крім того суд приймає до уваги, що положеннями пункту 2.26. Порядку № 244 дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки ТС при її встановленні; не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки ТС; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.

Разом з тим, судом не встановлено, а відповідачем та третьою особою не надано доказів наявності підстав для анулювання паспорта прив`язки ТС з означених вище підстав.

Отже, суд вважає, що неналежна перевірка Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради виконання позивачем його обов`язку щодо своєчасної сплати коштів згідно умов договорів від 23.06.2023 року за № ТС-382/23, № ТС-383/23, № ТС-384/23 на право на використання місця під розташування тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності не є підставою для анулювання вказаних паспортів прив`язки у розумінні п. 9.8. Правил № № 3961-VI, а відтак на переконання суду Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради неправомірно наказами від 21.06.2023 за № 01-08/496, за № 01-08/498, № 01-08/497 анулюванні паспорти прив?язки на стаціонарну тимчасову споруду від 21.06.2023 за № 01-08/489, № 01-08/497, за № 01-08/496, видані ФОП ОСОБА_1 .

При цьому, суд враховує практику Європейського суду з прав людини у справі Беслер проти Італії у рішенні від 05.01.2000, в якому ЄСПЛ зазначив, що будь-яке втручання органу влади у захищене право не суперечитиме загальній нормі, викладеній у першому реченні частини першої статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, лише якщо забезпечено справедливий баланс між загальним інтересом суспільства та вимогам захисту основоположних прав конкретної особи. Питання щодо того, чи забезпечено такий справедливий баланс, стає актуальним лише після того, як встановлено, що відповідне втручання задовольнило вимогу законності і не було свавільним.

Крім того, у рішенні від 09.01.2007 у справі Інтерсплав проти України ЄСПЛ наголошено, що втручання має бути пропорційним та не становити надмірного тягаря, іншими словами, воно має забезпечувати справедливий баланс між інтересами особи і суспільства.

У рішенні ЄСПЛ Єтретч проти Об`єднаного Королівства Великобританії і Північної Ірландії від 24.06.2003 зазначено: особа-суб`єкт приватного права, не може відповідати за помилки державних органів при виконанні ними своїх повноважень, а державні органи не можуть вимагати повернення в попередній стан, посилаючись на те, що ними під час виконання своїх повноважень допущено помилки.

У висновках Європейського суду з прав людини, викладених у рішеннях від 23.09.1982 по справі Спорронг і Льоннрот проти Швеції, від 11.03.2003 Новоселецький проти України, та від 01.06.2006 по справі Федоренко проти України, ЄСПЛ наголошено на необхідності дотримання справедливої рівноваги між інтересами публічними та приватними шляхом забезпечення пропорційності між застосованими заходами та переслідуваною метою.

У контексті оцінки інших доводів сторін звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах "Проніна проти України" (пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

VII. Висновок суду.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки в межах розгляду даної справи судом не встановлено, а позивачем не надано доказів на підтвердження підстав звернення до суду з даним позовом, тому суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

VІІI. Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як встановлено судом при звернені до суду позивачем був сплачений судовий збір в сумі 9 084,00 грн. ( 3* 3028,00), про що свідчать платіжні інструкції ( а.с.70-72).

Оскільки за результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позову, тому сплачений позивачем судовий збір в розмірі 9084,00 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради (вул. Гоголя , буд. 10, м. Одеса, 65082, ЄДРПОУ 02498820) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (м. Одеса, вул. Косовська, 2Д, Одеса, Одеська обл., код за ЄДРПОУ: 25830731) про визнання протиправними та скасування наказів - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 26.09.2023 року № 01-08/496 Про анулювання паспорту прив?язки на стаціонарну тимчасову споруду від 21.06.2023 за № 01-08/496, за адресою: АДРЕСА_1 , заявник: ФОП ОСОБА_1 ;

Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 26.09.2023 року №01-08/498 Про анулювання паспорту прив?язки на стаціонарну тимчасову споруду від 21.06.2023 за № 01-08/489, за адресою: АДРЕСА_1 , заявник: ФОП ОСОБА_1 ;

Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради від 26.09.2023 року № 01-08/497 Про анулювання паспорту прив?язки на стаціонарну тимчасову споруду від 21.06.2023 за № 01-08/497, за адресою: АДРЕСА_2 , заявник: ФОП ОСОБА_1 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та мостобудування Одеської міської ради на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору в розмірі 9 084,00 ( дев`ять тисяч вісімдесят чотири грн 00 коп) гривні.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя В.А. Дубровна

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2024
Оприлюднено14.10.2024
Номер документу122222762
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/6709/24

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 10.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні