Рішення
від 12.12.2007 по справі 31/561
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

31/561

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  31/561

12.12.07

За позовом                     Відкритого акціонерного товариства «Світанок»м.Київ

доГоловного управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

проспонукання щодо вчинення дій та підписання договору

                      Суддя Качан Н.І.

                                                                        

Представники:

від позивача:Теплюк В.С. –представник за довіреністю

від відповідача:Шинкаренко Я.В.- пред .по  довірен.

ОБСТАВИНИ  СПРАВИ:

Позов заявлено про зобов'язання Головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити дії по виконанню п. 34 Додатку № 2 до рішення Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки», зареєструвавши заяву про приватизацію та здійснивши підготовчу роботу по приватизації і продаж нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 48 літ. «А»Відкритому акціонерному товариству «Світанок», шляхом проведення оцінки та укладення відповідних договорів купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв. м на 3-му поверсі по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А»та складання актів фактичної передачі зазначених об'єктів нерухомого майна з Відкритим акціонерним товариством «Світанок».

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач зазначає, що Головне управління комунальної власності міста Києва безпідставно відмовило у проведенні підготовчої роботи по приватизації та реєстрації заяв про приватизацію нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 48 літ. «А», які ґрунтуються на рішенні Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723, висновку Головного управління охорони культурної спадщини, положеннях Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (мала приватизація)», Закону України «Про охорону культурної спадщини». Позивач також зазначив, що положення Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини» щодо заборони приватизації пам'яток культурної спадщини не поширюються на нежилі приміщення загальною площею 342,9 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 48 літ. «А», яке є пам'яткою архітектури місцевого значення.

Відповідач проти позову заперечував, у відзиві на позовну заяву зазначив, що його дії повністю відповідають Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини», оскільки Верховною радою України перелік ще не затверджений.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.11.2007 р. було порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 07.12.2007 року. Судове засідання було перенесено на 12.12.2007 р.

На підставі ст.75 ГПК України, суд дійшов висновку, що справа може бути розглянута за наявними в ній матеріалами.

Судом, у відповідності до вимог ст. 81-1 ГПК України, складався протокол судового засідання, який долучено до матеріалів справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали,  всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Положеннями ст. 7 Закону України № 401-XIV від 15.01.1999 р. "Про столицю України - місто-герой Київ" та ст. 5 Закону України № 280/97-BP від 21.05.1997 р. "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що система місцевого самоврядування у місті Києві включає: територіальну громаду міста, міського голову, міську раду, виконавчий орган міської ради, районні ради, виконавчі органи районних у мiстi рад, органи самоорганізації населення.

Статтею  10 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ"  встановлено, що Київська міська та районні в мiстi ради мають власні виконавчі органи, якi утворюються відповідно Київською міською радою, районними в мiстi радами, пiдзвiтнi та підконтрольні відповідним радам.

Міська рада, згідно з положеннями ст. 10 Закону України  "Про місцеве самоврядування в Україні" є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її iменi та в її інтересах функції i повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 11 вказаного Закону України визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та iншi створювані радами виконавчі органи, які є підконтрольними i підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Рішенням Київської міської ради від 10 липня 2003 року за № 584/744 «Про затвердження Положень про головні управління, управління та інші структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)»затверджено Положення про Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яким визначено, що відповідач є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підзвітним і підконтрольним Київській міській раді та підпорядкованим Київському міському голові.

Заявляючи свої позовні вимоги позивач відзначає, що Головне управління комунальної власності міста Києва листами 12.11.2007 № 042/9/1-7907 відмовилось розпочати підготовчу роботу по приватизації та зареєструвати заяви про приватизацію нежилих приміщень (копія відповідей додані до матеріалів справи), з посиланням на заборону, встановлену Законом України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».

Позивач вважає, що відповідачем вказаною вище відмовою грубо порушено його права на проведення приватизації об'єкту оренди, а посилання відповідача на положення Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»є необґрунтованими, та такими, що не відповідають дійсності оскільки положення вказаного Закону України не поширюються на нежилі приміщення загальною площею 342,9 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 48 літ. «А», які є пам'яткою архітектури місцевого значення та просить суд зобов'язати Головне управління комунальної власності міста Києва здійснити дії по виконанню п. 43 Додатку № 2 до рішення Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки».

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача  підлягають задоволенню з наступних підстав.

15.06.2007 р. між Відкритим акціонерним товариством «Світанок»та Комунальним підприємством «Київжитлоспецексплуатація»були укладені договори № 10/2624 та № 10/2625 про передачу майна комунальної власності територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, відповідно до якого ВАТ «Світанок»прийняло в оренду нежилі приміщення за адресою м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 48 літ. А площею 181,50 кв.м. та 150,20 кв.м. 16.07.2007 року було підписано акт приймання-передачі вказаного приміщення.

Київська міська рада своїм рішенням від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки»(зі змінами від 22.08.2007 р.) включила нежиле приміщення по вул. Хрещатик № 48 літ. «А»площею 181,5 кв.м та нежиле приміщення по вул. Хрещатик № 48 літ. «А»площею 150,2 кв.м на 3-му поверсі як один об'єкт приватизації загальною площею 331,7 кв. м до переліку об'єктів, що підлягають приватизації (п.34 Додатку № 2).

На виконання ч. 1 ст. 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини», 22.10.2007 р. ВАТ «Світанок»уклало із Головним управлінням охорони культурної спадщини «Охоронний договір на об'єкт культурної спадщини за адресою: м. Київ. вул. Хрещатик 48 літ. «А»№ 1707 (на нежиле приміщення загальною площею 342,9 кв. м).

Головне управління охорони культурної спадщини своїми висновками від 22.10.2007 р., надало згоду Відкритому акціонерному товариству «Світанок»на приватизацію нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв. м. на 1-му, 2-му та 3-му поверсі по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А».

ТОВ «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»подало Головному управлінню комунальної власності міста Києва заяву на приватизацію та супровідні листи (вхід. № 21431) щодо приватизації нежитлових приміщень. У супровідному листі ВАТ «Світанок»просило ГУКВМК провести оцінку нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв. м. по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А», а також підготувати проект та підписати з ВАТ «Світанок»договір купівлі-продажу вищезазначених приміщень.

Відповіддю від 12.11.2007 № 042/9/1-7907 Головне управління комунальної власності міста Києва відмовилось розпочати роботу по приватизації та зареєструвати заяви про приватизацію, з посиланням на заборону, встановлену Законом України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».

Відповідно до ст.. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 60 Закону України «Про місцеве самоврядування»встановлює, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Положеннями статей 2, 3, 5 Закону України від 06.03.1992 року № 2171 «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»визначено порядок проведення приватизації невеликих державних підприємств, та зокрема, встановлено наступне. Об'єктами малої приватизації є цілісні майнові комплекси невеликих державних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до групи А; окреме індивідуально визначене майно; об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти. У випадках, коли до складу підприємств входять структурні підрозділи (магазини, перукарні, майстерні, їдальні тощо), які можуть бути виділені у самостійні підприємства, об'єктами малої приватизації є названі структурні підрозділи.  Не можуть бути об'єктами малої приватизації будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини, які становлять національну, культурну та історичну цінність і перебувають під охороною держави.  Приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом викупу або продажу з аукціону, при цьому продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у загальнодержавній та комунальній власності, є відповідно: Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва; органи приватизації, створені місцевими Радами, а покупцями можуть бути юридичні особи, які визнаються покупцями відповідно до Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств".

Відповідно до приписів ст. 7 вказаного закону Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають викупу.

Статтею 8 вказаного Закону встановлено, що з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом;  готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації. Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Право власності на державне майно, згідно з положеннями ч. 1 ст. 23 Закону України, підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна.

Відповідно до Закону України від 8 червня 2000 року “Про охорону культурної спадщини” об'єкт культурної спадщини - це визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об'єкти, інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об'єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність; нерухомий об'єкт культурної спадщини - об'єкт культурної спадщини, який не може бути перенесений на інше місце без втрати його цінності з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду та збереження своєї автентичності; при цьому пам'ятка –це об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України.

Статтею 1 Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” заборонено приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.

Таким чином, зі змісту Закону України “Про охорону культурної спадщини” та Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” вбачається, що пам'яткою є об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, тобто саме на ці об'єкти розповсюджується дія заборони.

З матеріалів справи вбачається і сторонами не заперечується, що нежитлові приміщення, розташовані в будинку по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А»є об'єктом культурної спадщини (за видом архітектури). При цьому відповідачем не надано доказів включення цього приміщення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, а отже не надано доказів, що вказане приміщення є пам'яткою культурної спадщини. Таким чином, відповідачем не доведено, що дія Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” розповсюджується на приватизацію нежитлових приміщень будівлі по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А».

Згідно з положеннями ст. ст. 17, 18 Закону України «Про охорону культурної спадщини» встановлено, що пам'ятка, крім пам'ятки археології, може перебувати у державній, комунальній або приватній власності. Суб'єкти права власності на пам'ятку визначаються згідно із законом. Об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження або передача яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини. Порядок надання погоджень встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини. Перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною Радою України.

Статтею 325 Цивільного кодексу України встановлено, що суб'єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.

Відповідно до п. 6 Положення про Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішення Київської міської ради від 10 липня 2003 р. N 584/744, основними завданнями Головного управління є, зокрема, організація та проведення приватизації майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Києва згідно з програмою приватизації, затвердженою Київською міською радою. Фінансування витрат, пов'язаних з приватизацією майна, здійснюється за рахунок бюджетних коштів; здійснення повноважень власника щодо майна, яке приватизується та відчужується згідно з прийнятими Київською міською радою рішеннями.

Згідно підпункту 33 пункту 7 вказаного вище Положення, відповідач здійснює продаж об'єктів приватизації та їх відчуження згідно з рішеннями Київської міської ради.

Керуючись вищевикладеними нормами чинного законодавства України, заслухавши пояснення сторін та оглянувши надані до матеріалів справи докази, суд дійшов висновку, що доводи надані відповідачем в обґрунтування причин відмови позивачу в проведенні приватизації спірного об'єкту є необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності, оскільки положення Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини», щодо заборони приватизації пам'яток культурної спадщини, не поширюються на нежилі приміщення загальною площею 342,9 кв. м. по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А», які розташовані в будинку, що є об'єктом, а не пам'яткою культурної спадщини.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Відкритого акціонерного  товариства „Світанок” про зобов'язання Головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити дії по виконанню п. 34 Додатку № 2 до рішення Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки», зареєструвавши заяву про приватизацію та здійснивши підготовчу роботу по приватизації і продаж нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 48 літ. «А»Відкритому акціонерному товариству «Світанок», шляхом проведення оцінки та укладення відповідних договорів купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв. м на 3-му поверсі по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А»та складання актів фактичної передачі зазначених об'єктів нерухомого майна з Відкритим акціонерним товариством «Світанок», є  доведеними , обґрунтованими і підлягають задоволенню.

На підставі ст.ст. 44, 49 ГПК України судові витрати по сплаті державного мита, витрат на інформаційно-технічне обслуговування судового процесу, підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -                   

                                                   ВИРІШИВ:

1.   Позовні вимоги задовольнити повністю.

2.  Зобов'язати Головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 10, код 19020407) здійснити дії по виконанню п. 34 Додатку № 2 до рішення Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки», зареєструвавши заяву про приватизацію та здійснивши підготовчу роботу по приватизації і продаж нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 48 літ. «А»Відкритому акціонерному товариству «Світанок»(01601, м. Київ, вул. Л.Толстого, 6, код ЄДРПОУ 03062220), шляхом проведення оцінки та укладення відповідних договорів купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв. м на 3-му поверсі по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А»та складання актів фактичної передачі зазначених об'єктів нерухомого майна з Відкритим акціонерним товариством «Світанок»(01601, м. Київ, вул. Л.Толстого, 6, код ЄДРПОУ 03062220).

3. Стягнути з Головного управління комунальної власності міста Києва  виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 10, код 19020407) на користь Відкритого акціонерного товариства «Світанок»(01601, м. Київ, вул. Л.Толстого, 6, код ЄДРПОУ 03062220) 85 (вісімдесят п'ять) грн. державного мита та 118 (сто вісімдесят) грн. витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя                                                                                                             Н.І. Качан

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.12.2007
Оприлюднено25.12.2007
Номер документу1225972
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31/561

Ухвала від 07.10.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Рішення від 26.06.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 03.06.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Волковицька Н.О.

Постанова від 11.03.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Верховець А.А.

Рішення від 12.12.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Качан Н.І.

Рішення від 26.12.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лєсогоров В.М.

Ухвала від 05.09.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Постанова від 31.10.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Ухвала від 05.09.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні