Постанова
від 11.03.2008 по справі 31/561
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

31/561

      КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД       

01025, м.Київ, пров. Рильський, 8                                                            т. (044) 278-46-14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 11.03.2008                                                                                           № 31/561

 Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

 головуючого:          Отрюха  Б.В.

 суддів:             

             

 За участю представників:

 від позивача – Теплюк В.С. – юрист,

від відповідача – Грищенко Н.В. – юрист,

 

 розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головне управління комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

 на рішення Господарського суду м.Києва від 12.12.2007

 у справі № 31/561  

 за позовом                               Відкрите акціонерне товариство "Світанок"

 до                                                   Головне управління комунальної власності м.Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

             

                       

 про                                                  спонуккання шодо вчинення дій та підписання договору

 

ВСТАНОВИВ:

 Рішенням Господарського суду м. Києва від 12.12.2007р. у справі № 31/561   позовні вимоги ВАТ "Світанок" задоволені повністю.

Зобов'язано Головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити дії по виконанню п. 34 Додатку № 2 до рішення Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки», зареєструвавши заяву про приватизацію та здійснивши підготовчу роботу по приватизації і продажу нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 48 літ. «А» Відкритому акціонерному товариству «Світанок», шляхом проведення оцінки та укладення відповідних договорів купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв. м на 3-му поверсі по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А» та складання актів фактичної передачі зазначених об'єктів нерухомого майна з Відкритим акціонерним товариством «Світанок».

Стягнуто з Головного управління комунальної власності міста Києва виконавчого-органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на користь Відкритого акціонерного товариства «Світанок» 85 грн. державного мита та 118 грн. витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Відповідач, не погоджуючись з прийнятим рішенням, звернувся до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати, з підстав порушення норм матеріального та процесуального права, неповного з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, та прийняти нове рішення, яким в позові відмовити.

Зокрема він стверджує, що його дії повністю відповідають Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини”, оскільки Верховною Радою України перелік ще не затверджений.

Розглянувши апеляційну скаргу, матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд з'ясував наступне:

Рішенням Київської міської ради від 10 липня 2003 року за № 584/744 «Про затвердження Положень про головні управління, управління та інші структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» затверджено Положення про Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яким визначено, що відповідач є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підзвітним і підконтрольним Київській міській раді та підпорядкованим Київському міському голові.

Київська міська рада своїм рішенням від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки» (зі змінами від 22.08.2007 р.) включила нежиле приміщення по вул. Хрещатик № 48 літ. «А» площею 181,5 кв.м та нежиле приміщення по вул. Хрещатик № 48 літ. «А» площею 150,2 кв.м на 3-му поверсі як один об'єкт приватизації загальною площею 331,7 кв. м до переліку об'єктів, що підлягають приватизації (п.34 Додатку № 2).

15.06.2007 р. між Відкритим акціонерним товариством «Світанок» та Комунальним підприємством «Київжитлоспецексплуатація» були укладені договори № 10/2624 та № 10/2625 про передачу майна комунальної власності територіальної громади міста Києва, яке передається в оренду, відповідно до якого ВАТ «Світанок» прийняло в оренду нежилі приміщення за адресою м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 48 літ. А площею 181,50 кв.м. та 150,20 кв.м. 16.07.2007 року було підписано акт приймання-передачі вказаного приміщення.

На виконання ч. 1 ст. 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини», 22.10.2007 р. ВАТ «Світанок» уклало із Головним управлінням охорони культурної спадщини «Охоронний договір на об'єкт культурної спадщини за адресою: м. Київ. вул. Хрещатик 48 літ. «А» № 1707 (на нежиле приміщення загальною площею 342,9 кв. м).

Головне управління охорони культурної спадщини своїми висновками від 22.10.2007 р., надало згоду Відкритому акціонерному товариству «Світанок» на приватизацію нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв. м. на 1-му, 2-му та 3-му поверсі по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А».

ВАТ «Світанок» подало Головному управлінню комунальної власності міста Києва заяву на приватизацію та супровідні листи щодо приватизації нежитлових приміщень.

У супровідному листі ВАТ «Світанок» просило провести оцінку нежилих приміщень загальною площею 342,9 кв. м. по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А», а також підготувати проект та підписати з ВАТ «Світанок» договір купівлі-продажу вищезазначених приміщень.

Відповіддю від 12.11.2007 № 042/9/1-7907 Головне управління комунальної власності міста Києва відмовилось розпочати роботу по приватизації та зареєструвати заяви про приватизацію, з посиланням на заборону, встановлену Законом України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».

Положеннями статей 2, 3, 5 Закону України від 06.03.1992 року № 2171 «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» визначено порядок проведення приватизації невеликих державних підприємств, та зокрема, встановлено наступне. Об'єктами малої приватизації є цілісні майнові комплекси невеликих державних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до групи А; окреме індивідуально визначене майно; об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти. У випадках, коли до складу підприємств входять структурні підрозділи (магазини, перукарні, майстерні, їдальні тощо), які можуть бути виділені у самостійні підприємства, об'єктами малої приватизації є названі структурні підрозділи. Не можуть бути об'єктами малої приватизації будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини, які становлять національну, культурну та історичну цінність і перебувають під охороною держави. Приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом викупу або продажу з аукціону, при цьому продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у загальнодержавній та комунальній власності, є відповідно: Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва; органи приватизації, створені місцевими Радами, а покупцями можуть бути юридичні особи, які визнаються покупцями відповідно до Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств".

Відповідно до приписів ст. 7 вказаного закону Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають викупу.

Статтею 8 вказаного Закону встановлено, що з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації. Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення, про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Право власності на державне майно, згідно з положеннями ч. 1 ст. 23 Закону України, підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна.

Відповідно до Закону України від 8 червня 2000 року "Про охорону культурної спадщини" об'єкт культурної спадщини - це визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об'єкти, інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об'єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність; нерухомий об'єкт культурної спадщини - об'єкт культурної спадщини, який не може бути перенесений на інше місце без втрати його цінності з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду та збереження своєї автентичності; при цьому пам'ятка - це об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України.

Статтею 1 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" заборонено приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.

Таким чином, зі змісту Закону України "Про охорону культурної спадщини" та Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" вбачається, що пам'яткою є об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, тобто саме на ці об'єкти розповсюджується дія заборони.

З матеріалів справи вбачається, що нежитлові приміщення, розташовані в будинку по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А» є об'єктом культурної спадщини (за видом архітектури).

При цьому відповідачем як в суді першої інстанції, так і в апеляційному провадженні  не надано доказів включення цього приміщення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, а отже не надано доказів, що вказане приміщення є пам'яткою культурної спадщини.

Таким чином, відповідачем не доведено, що дія Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" розповсюджується на приватизацію нежитлових приміщень будівлі по вулиці Хрещатик № 48 літ. «А».

Згідно з положеннями ст. ст. 17, 18 Закону України «Про охорону культурної спадщини» встановлено, що пам'ятка, крім пам'ятки археології, може перебувати у державній, комунальній або приватній власності. Суб'єкти права власності на пам'ятку визначаються згідно із законом. Об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження або передача яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини. Порядок надання погоджень встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини. Перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною Радою України.

Статтею 325 Цивільного кодексу України встановлено, що суб'єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.

Відповідно до п. 6 Положення про Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішення Київської міської ради від 10 липня 2003 р. N 584/744, основними завданнями Головного управління є організація та проведення приватизації майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Києва згідно з програмою приватизації, затвердженою Київською міською радою. Фінансування витрат, пов'язаних з приватизацією майна, здійснюється за рахунок бюджетних коштів; здійснення повноважень власника щодо майна, яке приватизується та відчужується згідно з прийнятими Київською міською радою рішеннями.

Згідно підпункту 33 пункту 7 вказаного вище Положення, відповідач здійснює продаж об'єктів приватизації та їх відчуження згідно з рішеннями Київської міської ради.

Підсумовуючи викладене колегія суддів зазначає, що відповідач безпідставно відмовив позивачу в проведенні приватизації спірного об'єкту, тобто в проведенні всієї процедури яка має закінчитись укладенням договору купівлі продажу об'єкту.

При цьому колегія суддів враховує те, що договір має бути типовий (затверджений в порядку ст..630 ЦК України), який укладається в таких випадках. Щодо ці об'єкту, то вона визначається на підставі Методики оцінки об'єктів які підлягають приватизації. З такою ціною позивач погоджується, оскільки ціна не може бути меншою ніж передбачено вищевказаною методикою.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку, що рішення місцевого господарського суду відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам та матеріалам справи, тому підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга – без задоволення.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

 1.          Рішення Господарського суду м. Києва від 12.12.2007р. у справі № 31/561 залишити без змін, а апеляційну скаргу Головного управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) – без задоволення.

2.          Матеріали справи № 31/561 повернути до Господарського суду м. Києва.

 Головуючий суддя                                                                      

 Судді                                                                                          

 17.03.08 (відправлено)

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення11.03.2008
Оприлюднено02.04.2008
Номер документу1486006
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31/561

Ухвала від 07.10.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Рішення від 26.06.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 03.06.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Волковицька Н.О.

Постанова від 11.03.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Верховець А.А.

Рішення від 12.12.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Качан Н.І.

Рішення від 26.12.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лєсогоров В.М.

Ухвала від 05.09.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Постанова від 31.10.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

Ухвала від 05.09.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Селіваненко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні