Справа № 683/1094/24
2/683/629/2024
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 жовтня 2024 року м. Старокостянтинів
Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області
в складі: головуючої судді Кутасевич О.Г.,
за участі секретаря судового засідання Братенка В.В.,
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в залі суду в місті Старокостянтинові цивільну справу №683/1094/24 за позовом акціонерного товариства Хмельницькобленерго в особі Старокостянтинівського РЕМ до ОСОБА_2 про стягнення заподіяної шкоди,
встановив:
В квітні 2024 року АТ Хмельницькобленерго в особі Старокостянтинівського РЕМ звернулося в суд з позовом до ОСОБА_2 про відшкодування шкоди, завданої безобліковим використанням електроенергії в розмірі 19661 грн 42 коп.
В обґрунтування заявлених позовних вимог посилається на те, що між АТ Хмельницькобленерго в особі Старокостянтинівського РЕМ та ОСОБА_2 укладено договір про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії за адресою АДРЕСА_1 та відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 .
15 червня 2023 року в ході перевірки працівниками Старокостянтинівського РЕМ на предмет безоблікового використання електроенергії у складському приміщенні по АДРЕСА_1 виявлено факт порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії, а саме втручання в роботу розрахункового приладу обліку СА-4У-4672М №989996, покази 0264, шляхом зриву пломби оператора системи розподілу на шафі обліку електричного лічильника, про що в присутності відповідача було складено акт про порушення Правил користування електроенергією №Б001665 та 23 червня 2023 року за заявою ОСОБА_3 на засіданні комісії за участі споживача, на якому останній не заперечував самовільного зриву пломби на шафі лічильника, було нараховано 3020 кВт/год електроенергії за 168 дні від дня останнього контрольного огляду засобу обліку з 29 грудня 2022 року по 15 червня 2023 року. У зв`язку із тим, що станом на 23 червня 2023 року не було тарифу на червень 2023 року, 28 липня 2023 року на засіданні комісії було обраховано вартість 3020 кВт/год, яка становить 19661 грн 42 коп., і яку ОСОБА_2 в добровільному порядку не сплатив.
У відзиві на позов ОСОБА_2 стверджував, що не є власником складського приміщення по АДРЕСА_1 , а тому інформація, зазначена в Акті про порушення Правил роздрібного ринку електроенергії №Б001665 не відповідає дійсності. Зазначав, що рейдова перевірка 15 червня 2023 року проведена у його відсутності, лічильник загорівся з невідомих йому причин, а тому він вимушений був в умовах крайньої необхідності, з метою збереження свого майна, зірвати його в присутності ОСОБА_4 , та ОСОБА_5 , про що повідомив в диспетчерську службу Старокостянтинівського РЕМ, зазначав в акті про порушення та на засіданні комісії 23 червня 2023 року. Факт зміни від вогню на лічильнику були наявні під час перевірки та присутні на цей час. Оскільки збитки, викликані форс-мажорними обставинами, він відповідно до вимог п.5.5.13 Правил роздрібного ринку електричної енергії, не повинен нести відповідальністіь за майнову шкоду, заподіяну електропостачальнику.
У судовому засідання представник позивача ОСОБА_1 позов підтримала і просила його задовольнити.
Зазначила, що договори про користування електроенергією за адресою АДРЕСА_1 з відповідачем укладались неодноразово та він будь-яких зауважень з приводу того, що не є власником цього приміщення не робив. Більш того, 26 вересня 2024 року між АТ "Хмельницькобленерго" в особі Старокостянтинівського РЕМ та ОСОБА_2 укладено угоду про розірвання договору споживача на розподіл електричної енергії №11200001623595 від 01 червня 2015 року та розпочато процедуру укладанння угоди про розподіл електроенергії зі ОСОБА_2 , як з фізичною особою-підприємцем, в ході якої останній надав свідоцтво про право власності на нерухоме майно, відповідно до якого за ним зареєстровано право власності на будівлю свинарника площею 331,9 кв.м за адресою Пашковецька автодорога Городище-Рівне-Старокостянтинів 302 км+360 приміщення 1. Уважала, що відповідач не довів допустимими доказами, що він зірвав лічильник в умовах крайньої необхідності та повідомив про цей факт Старокостянтинівський РЕМ. Стверджувала, що у разі належного повідомлення споживачами про будь-які загоряння чи інші втручення в облікові прилади, за цими фактами акти про порушення не складаються та заподіяна шкода не стягується. Крім того, ОСОБА_2 чітко не вказував, коли сааме відбулося загоряння, а тому за відсутності видимих ушкодження приладу обліку, неповідомлення про цю подію, було складено акт про порушення та в подальшому обраховано заподіяну шкоду.
Відповідач ОСОБА_2 , який у встановленому законом порядку повідомлений про час і місце розгляду справи, до суду не з`явився, подав заяву про розгляд справи у його відсутності.
Заслухавши представника позивача, допитавши свідка ОСОБА_6 , дослідивши надані докази, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п.6, п.13 ч.1 ст.1, п.2 ч.1 ст.5Закону України «Прожитлово-комунальні послуги» №2189-VIII від 09.11.2017, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, (даліЗакон №2189-VIII) індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги; споживач житлово-комунальних послуг (далі - споживач) - індивідуальний або колективний споживач; комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Згідно ч.2ст.7 Закону №2189-VIIIіндивідуальний споживач зобов`язаний: 1) укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом; 2) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених неполадок, пов`язаних з отриманням житлово-комунальних послуг, що виникли з його вини; 3) забезпечувати цілісність обладнання приладів (вузлів) обліку комунальних послуг відповідно до умов договору та не втручатись у їхню роботу.
У Законі України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13.04.2017, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, (даліЗакон №2019-VIII) визначено, що побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об`єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) (п.62 ч.1 ст.1).
Згідно п.26, п.84 ч.1ст.1 Закону №2019-VIIIелектрична енергіяенергія, що виробляється на об`єктах електроенергетики і є товаром, призначеним для купівлі-продажу; споживачфізична особа, у тому числі фізична особапідприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання.
Відповідно до положень ч.1, ч.2 та ч.7ст.56 Закону №2019-VIIIспоживання електричної енергії споживачем можливе лише на підставі договору з енергопостачальником.
Споживач зобов`язаний дотримуватись правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власник електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів (п.3 ч.3ст.58 Закону №2019-VIII).
Відповідно до ч.1, ч.2ст.77 Закону №2019-VIIIучасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом.
Правопорушеннями на ринку електричної енергії є, зокрема, крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.
Згідно зі статтею 714ЦК України за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов`язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання. До зазначеного договору застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин сторін.
Постачання фізичним особам електроенергії здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією. Підключення електроенергії за заявою наймача (власника квартири) і відкриття особового рахунку слід вважати фактичним укладенням договору на умовах, передбаченихЗаконом України «Про ринок електричної енергії».
Відповідно до п.п.20 п.5.5.5 ПРРЕЕ споживач електричної енергії зобов`язаний не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача.
П.п.26 п.5.5.5 ПРРЕЕ також визначено обов`язок споживача оперативно повідомляти центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки та охорони праці, електропостачальника та оператора системи, а також тих учасників роздрібного ринку, які зареєструвались в адміністратора комерційного обліку як постачальники послуг комерційного обліку, відповідно до їх повноважень про:
- порушення схеми розрахункового обліку електричної енергії, несправності в роботі автоматизованих систем обліку і розрахункових засобів комерційного обліку, що належать споживачу за ознакою права власності (користування) або встановлені на території споживача;
- порушення, які пов`язані з відключенням ліній живлення, пошкодженням основного устаткування, ураженням електричним струмом людей і тварин, а також пожежі, викликані несправністю електроустановок споживача або електроустановок, розташованих на території споживача;
- порушення умов використання договірного обсягу споживання електричної енергії, графіків обмеження споживання електричної енергії, обмеження споживання електричної потужності, аварійних відключень споживачів електричної енергії, спеціальних графіків аварійних відключень.
Відповідно до 8.2.4.ПРРЕЕ у разі виявлення представниками оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до порядку, визначеногоглавою 8.4цього розділу.
Згідно з п.8.4.1. ПРРЕЕ оператор системи визначає обсяг та вартість електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення цих Правил та/або виявлення фактів безоблікового споживання електричної енергії, самовільного підключення до об`єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без засобів вимірювальної техніки, відповідно до вимог цієї глави.
У разі своєчасного (до виявлення порушення представниками оператора системи) письмового повідомлення споживачем оператора системи про виявлені ним пошкодження засобів вимірювальної техніки, пошкодження або зрив пломб та/або пристроїв (шафи обліку, захисної панелі тощо), на яких встановлені такі пломби та які закривають доступ до струмоведучих частин схеми (вузла) обліку (за умови відсутності явних ознак втручання в роботу засобів вимірювальної техніки) чи пошкодження індикатора (за умови наявності активного елемента індикатора) або спрацювання індикатора (за умови відсутності підтвердження заводом виробником індикатора факту його спрацювання внаслідок дії магнітного поля) положення цієї глави не застосовуються.
Відповідно до п.п. 8.4.2. ПРРЕЕ визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами, у разі виявлення таких порушень, зокрема:
1) порушення цілісності пломб, цілісності пломбувального матеріалу, на якому встановлені пломби (дріт, кордова нитка тощо), порушення цілісності гвинтів, на яких закріплено пломбувальний матеріал (далі - пошкодження пломб), або відсутність на засобах вимірювальної техніки пломб з відбитками тавр про їх повірку чи пломб з відбитками тавр оператора системи або інших заінтересованих сторін, установлених на кріпленнях кожуха лічильника електричної енергії (за умови наявності акта про пломбування, складеного в порядку, установленомуКодексом комерційного обліку, або іншого документа, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження засобів вимірювальної техніки, установлених пломб, та за умови втручання споживача в роботу засобів вимірювальної техніки);
2) пошкодження або відсутність пломб з відбитками тавр оператора системи чи інших заінтересованих сторін, установлених на засобах вимірювальної техніки (вузлах обліку) (крім пломб, установлених на кріпленнях кожуха лічильника електричної енергії), та/або пристроїв (шафи обліку, захисної панелі тощо), на яких встановлені такі пломби та які закривають доступ до струмоведучих частин схеми (вузла) обліку (за умови наявності акта про пломбування, складеного в порядку, встановленомуКодексом комерційного обліку, або іншого документа, який підтверджує передачу на збереження засобів вимірювальної техніки та установлених пломб);
Пунктом 8.4.4 ПРРЕЕ передбачено, що факт пошкодження пломб та/або індикаторів, та/або засобів вимірювальної техніки, факт втручання споживача в роботу засобів вимірювальної техніки, крім випадків спрацювання індикаторів (фіксації індикаторами впливу фізичних полів), має бути підтверджений експертизою, проведеною спеціалізованою організацією (підприємством), яка має право на її проведення відповідно до законодавства (далі - експертиза). До отримання оператором системи результатів експертизи положення цієї глави не застосовуються для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, за винятком випадків, передбачених цим пунктом.
У разі визнання споживачем факту пошкодження пломб та/або індикаторів, та/або засобів вимірювальної техніки, факту втручання в роботу засобів вимірювальної техніки, про що окремо зазначається в акті про порушення, письмової відмови споживача від проведення експертизи або ненадання власником засобів вимірювальної техніки чи споживачем оператору системи документів, що підтверджують передачу засобів вимірювальної техніки на експертизу (з винесенням, у тому числі, питань від оператора системи) протягом встановленого цим пунктом строку (якщо оператором системи були передані засоби вимірювальної техніки їх власнику для направлення на експертизу), обсяг та вартість необлікованої електричної енергії визначається оператором системи відповідно до положень цієї глави без проведення відповідної експертизи.
У разі виявлення у споживача порушень, зазначених упідпунктах 2 - 4пункту 8.4.2 цієї глави (у частині відсутності засобів вимірювальної техніки, пломб, індикаторів та фіксації впливу фізичних полів індикатором), обсяг та вартість необлікованої електричної енергії визначається оператором системи відповідно до положень цієї глави без проведення відповідної експертизи.
Пунктом 8.2.5 ПРРЕЕ передбачено, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 9 до цих Правил.
В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості не облікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення.
Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.
Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи).
На підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків (п.8.2.6 ПРРЕЕ).
У разі незгоди споживача з фактом безоблікового споживання електричної енергії та відмови від сплати вартості необлікованої електричної енергії оператор системи звертається з позовом до суду для підтвердження факту безоблікового споживання електричної енергії та стягнення вартості необлікованої електричної енергії.
Спірні питання, які виникають між сторонами при складанні акта про порушення та/або визначенні обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, вирішуються Регулятором, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідно до компетенції, енергетичним омбудсменом та/або судом.
Відповідно до 8.4.8. кількість днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил, визначається виходячи з кількості робочих днів електроустановки споживача (крім випадків фіксації засобами комерційного або технічного обліку кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил), зокрема у разі виявлення у споживача порушень, зазначених упідпунктах 1 - 3(у частині пошкодження/відсутності засобів вимірювальної техніки та/або пломб, та/або пристроїв (шафи обліку, захисної панелі тощо), на яких встановлені пломби) - з дня останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку або технічної перевірки (якщо технічну перевірку було проведено після останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку) до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості робочих днів у шести календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення;
Судом встановлено, що ОСОБА_2 є власником будівлі свинарника площею 331,9 кв.м. за адресою Пашковецька автодорога Городище-Рівне-Старокостянтинів 302 км+360 приміщення 1, що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 13 січня 2014 року. (а.с.106)
27 червня 2015 року між АТ «Хмельницькобленерго» в особі Старокостянтинівського РЕМ та ОСОБА_2 укладено договір №1623595 про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії за адресою АДРЕСА_1 та відкрито особовий рахунок № НОМЕР_1 .
Указаний договір був переукладений сторонами 25 січня 2019 року.
ОСОБА_2 вів особисте селянське господарство без створення юридичної особи та чинне на той час законодавство передбачало для такої категорії громадян такі ж тарифи по користуванню електроенергією як і для фізичних осіб.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців від 30 червня 20216 року ОСОБА_2 зареєстрований як фізична особа-підприємець, що здійснює роздрібну торгівлю з лотків на ринках.
15 червня 2023 року представниками Старокостянтинівського РЕМ в складському приміщенні по АДРЕСА_1 виявлено та зафіксовано факт втручання в роботу розрахункового приладу обліку СА-4У-4672М №989996, покази 0264, шляхом зриву пломби оператора системи розподілу на шафі обліку електричного лічильника, про що в присутності відповідача було складено акт про порушення Правил користування електроенергією №Б001665, який підписано ОСОБА_2 .
Під час складення вказаного акту ОСОБА_2 у зауваженнях до акту зазначив, що змушений був зірвати пломбу на шафі лічильника, оскільки горів автомат та не було часу зволікати. (а.с.4)
До протоколу додано фото фіксації порушення, на якому будь-яких слідів горіння виявлено не було (а.с.16)
Допитаний у судовому засіданні свідок ОСОБА_6 , підтвердив, в ході перевірки працівниками Старокостянтинівського РЕМ на предмет безоблікового використання електроенергії у складському приміщенні по АДРЕСА_1 виявлено факт втручання в роботу розрахункового приладу обліку СА-4У-4672М №989996, а саме зриву пломби на шафі обліку електронного лічильника. Зазначив, що ОСОБА_2 стверджував, що пломбу змушений був зірвати, оскільки загорівся автомат, однак точної дати та часу події не називав, а тому за відсутності видимих ознак горіння, а також відомостей про те, що споживач повідомляв про вказану подію Старокостянтинівський РЕМ, ним, ОСОБА_7 , ОСОБА_8 складено акт про порушення №Б001665 від 15 червня 2023 року, який підписано споживачем ОСОБА_2 .
Згідно протоколу засідання комісії по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ від 23 червня 2023 року на засіданні комісії Старокостянтинівського РЕМ у присутності споживача прийнято рішення провести розрахунок завданих ОСОБА_2 збитків за період 168 днів з 29 грудня 2022 року по 15 червня 2023 року, та нараховано 3020 кВт/год.
28 липня 2023 року на засіданні комісії по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ за наявності тарифу за червень 2023 року обраховано вартість 3020 кВт/год на з суму 19662 грн 42 коп. відповідно до п.8.4.8. п.п 1 ПРРЕЕ, виходячи з кількості робочих днів електроустановки споживача з дня останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості робочих днів у шести календарних місяцях, що передували дню виявлення, що підтверджується відповідним розрахунком. (а.с.11, 12)
Суд вважає, що розмір завданих АТ "Хмельницькобленерго" збитків вірно розраховано за період з 29 грудня 2022 року по 15 червня 2023 року.
У добровільному порядку ОСОБА_2 завдану шкоду не відшкодував.
Доводи ОСОБА_2 про те, що він діяв в умовах крайньої необхідності, та змушений був зірвати пломбу з шафи лічильника, щоб запобігти пошкодженню свого майна внаслідок загоряння автомата, та повідомив про це АТ «Хмельницькобленерго» в особі Строкостятінівського РЕМ, а тому звільняється від відповідальності за заподіяну шкоду, будь-якими доказами не підтверджується.
Як стверджувала представник позивача ОСОБА_1 до проведення перевірки 15 червня 2023 року ОСОБА_2 не звертався до Старокостянтинівського РЕМ з приводу загоряння, що стало підставою для зриву ним пломби з шафи лічильника та на засіданні комісії 23 червня 2023 року йому було запропоновано надати докази, що він телефонував в диспетчерську службу та повідомляв про такий факт, однак останній доказів на підтвердження цього не надав.
Ураховуючи пояснення свідка ОСОБА_6 , у присутності якого ОСОБА_2 також чітко не вказував про дату та час загоряння, що, за його словами стало причиною зриву пломби на шафі лічильника, та відсутності видимих ознак такого загоряння, що підтверджується фото фіксацією, долученої до акту про порушення №Б001665, суд розцінює такі твердження відповідача як спосіб уникнення відповідальності.
При цьому судом відмовлено у задоволенні клопотання ОСОБА_9 про допит ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , які були свідками ймовірного загоряння та зриву пломби на шафі лічильника ОСОБА_2 , оскільки у своєму клопотанні останній також не вказав дату та час цієї події.
Не заслуговують на увагу і твердження відповідача про те, що він не є власником складського приміщення по АДРЕСА_1 , оскільки вони спростовуються свідоцтвом про право власності на нерухоме майно.
Крім того, в матеріалах справи наявні власноручно підписані ОСОБА_2 заяви, а також акти про встановлення, заміну, пломбування, технічної перевірки вузла обліку, встановленого на об`єкті споживача по АДРЕСА_1 від 25 січня 2019 року, 04 серпня 2020 року, 03 серпня 2020 року, 15 червня 2023 року, 31 липня 2023 року, 31 жовтня 2023 року, паспорт точки розподілу електричної енергії від 15 червня 2023 року, у яких він будь-яких зауважень з приводу того, що вказане приміщення йому не належить, не робив.
Відповідно до вимог ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Оцінивши усі надані сторонами докази в їх сукупності, суд вважає доведеним факт втручання ОСОБА_2 в роботу розрахункового приладу шляхом зриву пломби на шафі обліку електролічильника, тобто порушення ПРРЕЕ, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
При розподілі судових витрат, суд виходить із положень ст.88 ЦПК України і стягує сплачений позивачем судовий збір в сумі 3028 грн. з відповідача.
Керуючись ст.ст.12, 13, 81, 141, 280-282 ЦПК України, суд
постановив:
Позов Акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» в особі Старокостянтинівського РЕМ задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Акціонерного товариства «Хмельницькобленерго» в особі Старокостянтинівського РЕМ 19661,42 грн. шкоди, завданої безобліковим використанням електроенергії, а також 3028 грн. судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Акціонерне товариство «Хмельницькобленерго» в особі Старокостянтинівського РЕМ, місцезнаходження: вул. М. Стельмаха, 2-а м. Старокостянтинів Хмельницької області, 31100, код ЄДРПОУ 22764815.
Відповідач: ОСОБА_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .
Повний текст рішення складено 28 жовтня 2024 року.
Суддя
Суд | Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2024 |
Оприлюднено | 31.10.2024 |
Номер документу | 122640626 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них завданої майну фізичних або юридичних осіб |
Цивільне
Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області
Кутасевич О. Г.
Цивільне
Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області
Кутасевич О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні